-
Aantal bijdragen
21960 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
Personal Information
-
Woonplaats
Metropolitana
-
Interesses
Voetbal, Formule 1
-
Favoriete CM/FM
FM 2008/2011
-
Favoriete Club
Valencia CF, Universidad de Chile, Ajax
Recente profielbezoeken
1163 profielweergaven
Montass's Achievements
24
Waardering in de gemeenschap
-
Vergeet niet je differentieel terug te schroeven naar 50%, je rembalans tussen 50/52 te zetten en bij het uitkomen van langzamere bochten je motorstand op lean te zetten. Mocht je zelf schakelen, shortshiften. Snel van 2, naar 3 en naar 4, zonder de toeren te ver laten oplopen.
-
Ik speel op de PS4 inderdaad. Samen racen lijkt me leuk (PSN = Montejio als ik mij niet vergis). Voor mij was het F1 stuurtje juist de reden om uiteindelijk het stuur en de playseat te kopen. In het begin moest ik nog even wennen, maar als ik nu terug ga naar een rond stuur, heb ik moeite om de knoppen te vinden, omdat die wat verder weg zitten van het bereik van mijn handen. Gaat lekker met je MyTeam inderdaad. Ik merk sowieso dat de AI wel iets minder voorspelbaar is geworden en dat zie ik terug in de strategieën die de teams hebben. Er is altijd wel een rijder/team dat een alternatieve strategie pakt. Ik begin in MyTeam altijd achteraan om dan naar voren te rijden. Dan probeer ik te kwalificeren zodat mijn rivaliteit niet meteen onmogelijk wordt, vervang ik alles tot aan de motor aan toe om zo achteraan te starten en op de alternatieve strategie te vertrekken, zodat mijn snelste banden op het laatst gebruikt kunnen worden. Ik had in het begin Bocalacci, maar dat was omdat hij de beste goedkope optie was en ik toen Juan Manuel Correa niet kon kiezen, maar beiden zijn niet echt van hoog niveau, terwijl ze in de kwalificatie het vaak wel goed doen.
-
Gefeliciteerd met de kleine :). Leuk nieuws! Ik ben inderdaad overstag gegaan, maar dat was meer omdat ik het destijds te duur vond en ik uiteindelijk zoiets had van.. wat loop ik nou te zeiken. Ik heb er overigens ook T3PA pedalen bij. Die krijg je kennelijk bij de RS GT versie. Achteraf had ik liever andere pedalen gehad, omdat het rempedaal midden zit en de koppeling links. Gezien dat in een playseat echt heel onhandig is, heb ik die in mijn games omgedraaid, maar dan heb je wel minder remdruk bij het remmen en dat is wel jammer. En inderdaad.. een koppeling heb je helemaal niets aan. Leuk voor Truck Simulator ofzo. Ik doe met MyTeam (Teamnaam: Minardi F1) volledige races en heb nu net Monza erop zitten. Is wel gaaf hoor, omdat je dan echt beloond wordt met het sparen van banden. Heb overigens Juan Manuel Correa als teamgenoot, al twijfelde ik nog wel even om Mahaveer Raghunathan te kiezen, maar dat ging me iets te ver. Online is overigens ook wel leuk, zolang je maar ranked matches doet. Dan wordt je ingedeeld op basis van skill en safety rating en dat is een stuk fijner, want dan heb je niet van die wanhopige debielen die je race in bocht 1 al verklooien. Hanoi is overigens best wel een leuk circuit, maar je moet echt een flow weten te vinden. Het beste is om deze even te oefenen in de time trials. En Zandvoort is inmiddels wel mijn favoriete baan. Durf het als non-Max fan bijna niet te zeggen, maar wat een heerlijk circuit is dat. Online is dat bijna altijd een overwinning voor mij. Tip: Mocht je F1 2020 in het Engels willen, wijzig dan de systeemtaal van je console. Ik vond het echt tenenkrommend hoe alles zo letterlijk vertaald werd naar het Nederlands en kwam er achter dat je het gelukkig wel kon wijzigen. Bij deze dus. Edit: Stopwoordje van de week: Overigens
-
Dank u Ik zat de afgelopen weken een beetje de boel in de gaten te houden en kon het niet laten om ook een poging te wagen met de MP Motorsport op Zandvoort. Leuke competitie zo! Edit: Overigens geen fan van de Logitech G29, al is het geen slecht stuurtje. De FFB is helaas wat matig en bij sommige bochten heb je het idee dat je stuurtje doormidden breekt ofzo. Heb zelf de T300RS GT met Ferrari F1 wheel erop en dat is super. Volgende stap zou een Fanatec stuurtje zijn, maar afgezien dat ze belachelijk duur zijn, vind ik het stuur zelf ook niet zo heel mooi. Hopelijk komt er met de PS5 weer iets nieuws op de markt.
-
Je differentieel houdt in hoeveel kracht er op de achterbanden staan bij het uitkomen van een bocht. Heb je deze op 50% staan, dan belast je je banden minder, maar vermindert het ook je wielspin bij het uitkomen van langzame bochten. Heb je deze hoger staan (70% of hoger), dan heb je net iets meer tractie, maar gaan je banden er wel weer sneller aan. Voor online races van 5 ronden of 25% maakt dat niet zo veel uit, maar als je een volledige race doet, merk je het verschil wel en dat kan net het verschil zijn voor een pitstop. Als je met medium of volledige tractioncontrol rijdt, kun je het beste je diff op 50% zetten op circuits waar je veel moet optrekken uit langzame bochten zoals op Baku, Red Bull Ring, Sochi of Singapore. Bij meer vloeiende circuits zoals Silverstone, Spa of Zandvoort kun je die wat hoger zetten (60/70%). Je rembalans betekent hoeveel procent naar welk gedeelte gaat. Heb je de balans rond de 50 tot 54%, dan verdeel je gelijkwaardig de remkracht op je remmen voor en achter en dat werkt het beste op circuits met vloeiende bochten. Voor diepe remzones kun je het beste vanaf 56% en hoger instellen, al kun je dit gedurende de ronde natuurlijk ook aanpassen. De gevolgen van het aanpassen van je diff en rembalans merk je het meeste bij volledige races en als je je traction control uit hebt staan en je ABS ook. Als je TC uit hebt staan, moet je meer shortshiftend uit langzame bochten, omdat je anders de rondte in gaat. Bij het remmen zonder ABS merk je pas de gevolgen van je rembalans omdat je met een rembalans van 58% in een snelle vloeiende bocht dus blokkerende remmen kunt krijgen. Hopelijk is het duidelijk zo? Lang geleden dat ik hier gepost heb. Kwam sinds kort hier weer eens gluren. Leuk om te zien dat een relatief actief gedeelte is.
-
Montass wijzigde de profielfoto
-
Hier ga ik wel in mee ja. Torro Rosso en Honda dat in alle rust kan werken aan een topmotor kan weleens een mooie combi zijn. Williams zal alleen maar zakken, Haas en Sauber zal een coinflip worden, maar dan eerder Haas.
-
[quote name='Richarð.']Viel mij ook al op ja, @007mark Helemaal als je hem naast die van vorig jaar zet. Vind hem overigens wel tof eruit zien. [twitter]966690179527397376[/twitter] Eindelijk bekend wanneer ze hem presenteren.[/QUOTE] Belangrijkste verschil is dat de nieuwste Ferrari een langere wielbasis heeft. Mogelijk een eerste aanval op de dominante Mercedessen op de rechte stukken, al ben ik benieuwd wat dat gaat betekenen op de meer technische banen. De kleurensamenstelling van de Mercedes vind ik wel echt mooi. Net als het contrast van de Renault. De McLaren ziet er ook strak uit. Dus laten we hopen dat Alonso's McLaren de 2e beste auto van het veld is.
-
Kan dit niet ook te maken hebben met de Engelse dub die iets van 80 afleveringen achter loopt op de Japanse versie? Ik hoop wel echt dat ze een doorstart maken, ook al is het pas vanaf volgend jaar man. Geen zin om weer 20 jaar te moeten wachten :(. Wat Gohan betreft, had ik ook meer gehoopt man. Dit is mij iets te simpel eerlijk gezegd. Nu blijft Frieza over, die samen met Android 17 Toppu eraf gooien en zelf mee gaan. Dan hou je Goku en Vegeta over die een fusie doen, laten zien hoe je moet samenwerken en dan winnen ze beide, kan Goku alle universa weer terug wensen, waardoor ook Vegeta heeft wat hij wilde en zien we in de laatste aflevering een Vegeta die wordt verwelkomd als god in planeet Sadala.
-
Guess i was wrong lol.. Hoe bedoel je Super stopt in maart? Even wachten op nieuwe afleveringen, of definitief?
-
Dat is ook voor de centen geweest dus. Jammer wel hoor. Ik had gehoopt dat Stroll een echte concurrent zou krijgen.
-
Goh ik ben blij dat ik je spoiler niet toen al gelezen heb, want ik kreeg kippenvel toen Vegeta zo sterk werd. Ik blijf er nog altijd bij dat er een fusion komt of dat Gohan nog een vorm vindt wat in de korte voorbereiding op het toernooi gezegd werd toen hij met Piccolo tegen Goku en Tien ging vechten. Over asspull gesproken. Ik vind het wel fucking lelijk dat Jiren via een paar kleine steentjes op het platform kon komen. Laat hem dan teleporteren zoals Goku. Verder Frieza. Ja, daar hebben we ook te weinig over gezien. Zou het wel een stunt vinden als hij de Super Dragonballs wint en het verhaal erna verder gaat hoe ze al het leven weer kunnen terug halen. Want dat gaat sowieso gebeuren.
-
Het wordt spannend in ieder geval. Onderstaande scenario lijkt mij zeker niet onmogelijk: [spoiler=Beslissende gevechten]Zoals continu werd gezegd over teamwork, gok ik dat Vegeta en Goku weer een fusie gaan doen. Al vind ik de rol van Frieza en Gohan nog wel redelijk onbeduidend geweest tot nu. Ik zou het ook wel gaaf vinden als Vegeta eens een keer de hut redt. Maar verder krijgt de winnaar ook de wens van de Dragonballs he. Dus als Goku wint, komen alle universa weer terug. Goku saves the day once again.
-
[quote name='Richarð.'] Di Resta ligt denk ook het meest voor de hand. Gezien hij op Hongarije al inviel voor Massa natuurlijk. Leclerc zie ik daar niet zo snel rijden. Lando Norris komend seizoen reservecoureur van McClaren. In 2019 de opvolger van Alonso? @Justin [/QUOTE] Ik hoop vooral dat Di Resta in Hongarije inviel omdat hij meteen beschikbaar was en niet omdat ze in hem een reële optie zagen. Leclerc zal er zeker niet rijden vanwege de banden met Ferrari, vandaar de plek bij Sauber, maar dat was ook wel een beetje wishful thinking, gezien ik die gozer een veel betere auto gun. Lando Norris stond al geruime tijd boven Nyck de Vries en volgens mij was hij ook een beetje het lievelingetje van Ron Dennis, die natuurlijk al een tijdje weg is. Ben benieuwd wie hij zal opvolgen. Ik vind Stoffel niet slecht, maar ik vind hem ook niet een bovengemiddeld talent om eerlijk te zijn. Iets wat ik bij Leclerc en Norris wel zeker zie. Ook bij Wehrlein zie ik dat talent niet.
-
Ben benieuwd wie Williams, of beter gezegd papa Stroll gaat kiezen als tweede rijder. Di Resta als tweede rijder kiezen lijkt mij de weg van de minste weerstand, gezien ik Stroll wel beter acht. Zo gaat Lance niet af als een gieter, iets wat hij naast een coureur als Leclerc of een Kubica wel zal gaan doen denk ik.
-
Lewis heeft gewoon een uitstekend jaar gehad. Heeft vorig jaar ook wat pech gehad waardoor Rosberg de titel won, maar heeft dit jaar gewoon weer laten zien waarom hij beter is dan Vettel. Hij blijft rustig, hij blijft nadenken en denkt aan de titel. Vettel heeft des Vettel's te wild gereden op cruciale momenten en dat heeft hij wel vaker gehad. Als je kijkt naar Singapore, is er gewoon geen enkele aanleiding om je lijn zo debiel te verdedigen als wat hij deed, terwijl Hamilton alleen maar uit de shit wilde blijven en maar rekende op een 5e plek. Vervolgens hadden ze ook bar weinig geluk in de volgende twee races en was er de Italiaanse chaos als gevolg, dus dat helpt natuurlijk zeker niet. Wel verrassend overigens. Sinds Melbourne als eerste GP van het seizoen verreden wordt, is de winnaar van Melbourne vaak ook de uiteindelijk wereldkampioen geworden. Dat is dit jaar niet het geval geweest dus.