Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Broodje Bal

McMarkson

Aanbevolen berichten

banner-empty.png.4c1ac7502b222d597ec16959a8fe2b49.png

-Een korte tijd terug in de tijd om te zien waar het begon-

17 Juli, 2023

h2managerprofile.thumb.jpg.5d00c39ea3dee0948676bdf1e31239b2.jpg

Weer een belletje van mijn zaakwaarnemer, hopelijk heeft hij goed nieuws… Het is inmiddels al twee maanden sinds DE DIAGNOSE, dus hoe eerder ik kan starten hoe beter. Ik mag eindelijk bij een club op gesprek, het Belgische Lierse SK heeft interesse.

h2bellenmetSander2.jpg.d7e17a5bf63cff02a2d87ea3af547a8b.jpg

Bellen met zaakwaarnemer Sander.

Tijdens het gesprek met Lierse doe ik de nodige beloftes in de hoop de baan te krijgen, geen idee of ik ze waar kan maken. Ook bij de clubvisie knik ik instemmend, zonder er echt naar te kijken, dat doe ik wel wanneer ik de baan daadwerkelijk heb. De enige eis van mijn kant is dat ik mijn vaste assistent mee wil nemen. Ze doen nog wat moeilijk over het feit dat ik bij elke zoekende club in Europa gesolliciteerd heb, ik hou het er maar op dat ik mijn opties aan het afwegen ben.

In werkelijkheid is dit een uitstekende kans om snel aan de slag te gaan, en het is nog dicht bij huis ook.

@Marius, @Djurovski, @JamesS, @Kyrill, @keano77, bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

banner-lierse.jpg.e0ae6ebf8834682190d8fc37fd6a1475.jpg

‘Een jaar of vijf…’, dat zei de psycholoog vorig jaar op mijn vraag hoe lang ik nog zou hebben. ‘Zo lang houden vergelijkbare gevallen het ongeveer vol, waarna ze alleen in een hutje op de hei gaan wonen en de rust hopen te vinden die ze zoeken’. De behoefte kwam om (ont)spanning in mijn leven terug te krijgen. Later het besef dat ik een familie zou achterlaten met weinig. 

Na mijn korte profcarrière ging het snel bergafwaarts met me, hele dagen was ik soms high. Afijn, de problemen leken opgelost en mijn leven was lange tijd weer op de rit. Laatst zelfs mijn Continental proflicentie behaald, niet slecht voor een trainer bij de amateurs. Tot de dag van DE ONTDEKKING in het lab...

€1.474.000, dat is wat ik minimaal moet verdienen om te zorgen dat mijn gezin en ik gewoon verder kunnen leven. Uitgaande van de verwachting van de psycholoog heb ik nog een jaar of vijf om dit te verdienen. Dat ga ik met mijn assistent-leraar salaris niet redden. Vandaar dat ik een zaakwaarnemer in de armen heb genomen die er nu alles aan doet om een baan in het profvoetbal voor me te regelen.

h3sandergoodmanmakingcalls.jpg.4ace9d3a46e0a370b5dfcd13f05df6ec.jpg

Sander belt zich suf.

20 Juli, 2023
Zaakwaarnemer Sander weet van mijn situatie en gaat er met gestrekt been in tijdens de contractonderhandelingen met het bestuur van Lierse. “€4.000 netto per week, en +25% bij promotie” counterde hij op hun eerste voorstel. “Is akkoord”. Sander en ik kijken elkaar verbaasd aan. “En een 10% salarisverhoging als ik het eerste jaar overleef, een leaseauto, €10K bij het behalen van play-offs, €10K bij het behalen van de Kwartfinale Croky Cup”, flap ik eruit. “Allez, is goed jongens, kom, aan ’t werk!”

Spoiler

h4firstcontract2.thumb.jpg.6e627ef1ae8ae4d7e13e9b5ca6a9860e.jpg

Wanneer ik dit 2-jarige contract volmaak kan ik al minstens €436.800 bijschrijven. Tegen die tijd moet ik dan wel een stap omhoog proberen te maken om nog wat meer te gaan verdienen. Maar een prima start zo.

h4myfirstcontract.thumb.jpg.7f0229c3d228b1bc7ae362bd5833e954.jpg

Spoiler

PS. Wil je een tag of niet, laat het weten aan voetbalpiet! @Marius, @Djurovski, @JamesS, @Kyrill, @keano77

bewerkt door McMarkson
tekstfoutje!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

banner-lierse.jpg.35fc2901dd9362da16756dc1123532bb.jpg

Een plek in de bovenste helft van de ranglijst wordt er verwacht en er is €150K aan transferbudget beschikbaar. Laten we eerst eens kijken naar de huidige selectie, nu nog bestaande uit slechts 14 spelers (wel zijn er in de O21 een groot aantal talenten beschikbaar, nog net niet op niveau van het eerste elftal). De huidige staf heeft de volgende opstelling in gedachten:

Spoiler

h51besteelfvolgensstaf.jpg.bc201e0fd19b27a83cd1b4227e291006.jpg

Ik ga er eens goed voor zitten en kom tot het volgende plan voor het aanstaande seizoen, samengevat:
- Van Acker hoort zeker in de basis, hij is mijn aanvoerder en een belangrijke speler.

- Daardoor gaan we in een 4-3-3 met de punt naar achter spelen.
- Er spelen een ‘de Schryver’ en een ‘de Schrijver’, het is maar net hoe je het schrijft.
- Spelen voorzichtig en op de counter. Opbouwend zijn we namelijk niet sterk. Het middenveld bestaat uit harde werkers, geen verfijnde voetballers. Voorin lopen de snelle Ocansey en Vekemans, met in de spits zowel lang als snel als sterk; Obbi Oulare, van hem heb ik hoge verwachtingen. 
- We zullen beginnen met de standaard tactiek zoals ik die ken van de trainersopleiding.
- 8 spelers uit het 2e zullen tijdens de voorbereiding aansluiten om zo 22 spelers te hebben. We gaan nog op zoek naar een (reserve)keeper en een centrale verdediger.

h54mijnbesteelf.jpg.f596099fe114398121637fd60b8eafdf.jpg

h5makingmalineup.thumb.jpg.eff75e38df822b4f6e3105bcd0570fa0.jpg

Sleutelen aan de beoogde opstelling met Jesper

PS. Wil je een tag of niet, laat het weten aan voetbalpiet! @Marius, @Djurovski, @JamesS, @Kyrill, @keano77, dank voor de reacties!

@Oldskool, meestal hield ik mijn eigen salaris zo laag mogelijk zodat er wellicht meer overblijft om goede spelers te kunnen betalen. Dus leek me een leuke insteek zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

banner-lierse.jpg.bddddd5f4ff65153de00f33ffb285dc0.jpg

Zondag staat de vriendschappelijke wedstrijd tegen de amateurs van Dongen gepland. Acties die we nog willen uitvoeren zijn: het zoeken naar enkele geschikte stafleden, uitwerken van de standaardsituaties, een aanvallender tactiek. Dit laatste willen we tegen Dongen al gaan oefenen.

Mijn eerste persconferentie staat voor de deur. Dit zijn dingen waar ik niet per se naar uitkijk, vooral omdat praten soms moeizaam is in de toestand waarin ik dan verkeer. Maar ik ga ze wel doen om op die manier te communiceren met de achterban.

h6pressconference.thumb.jpg.75636d0bc5fb8bc7b198ca27a817648d.jpg

Eerste persco

Vv Dongen – Lierse SK
Daan Vekemans maakt indruk door in de eerste helft een hattrick te maken. Na de rust speelt het B-elftal en maken we twee schitterende doelpunten. Uiteindelijk wordt het 1-5.

De uitslagen in de voorbereiding:h6vriendschappelijkepotjes.thumb.jpg.dd95bc9b4bcd7c9a07f317578e9bb29d.jpg

Spoiler

PS. Wil je een tag of niet, laat het weten aan voetbalpiet! @Marius, @Djurovski, @JamesS, @Kyrill, @keano77, @Oldskool, @mathias., @Matthias.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

banner-lierse.jpg.36a610421dcc543acaf60fb919cd6421.jpg

We hebben onze eerste versterkingen gehaald. Ervaren doelman Davino Verhulst (voetbalnaam Davino) komt voor €20k over van Antwerp. Hij mag de concurrentiestrijd aangaan met Jens Teunckens. Daarnaast leggen we Mo Konate transfervrij vast, hij is een lange centrale verdediger met veel ervaring. Slecht nieuws is er over linksback Nils Schouterden, een van onze betere spelers. Hij heeft een wervelbeschadiging opgelopen en zal er tot 3 maanden uit liggen.

Dan kan het seizoen beginnen. Ik houd voorlopig vast aan de eerder bedachte opstelling, maar met twee wijzigingen: Davino Verhulst zal mijn eerste keeper worden, hij is op veel vlakken gewoon beter dan Teunckens. Die was uiteraard niet blij met die keuze, maar ik hoop dat hij zich kan vinden in zijn rol als bekerkeeper. Ook Konate zal meteen in de basis starten, aangezien hij onze beste centrale verdediger is.

h7pic.jpg.ea767931216a67dc6f5ea48f915277d6.jpg

We openen het seizoen met een uitwedstrijd tegen de talenten van Club Brugge. Net als in Nederland spelen er op het 2e niveau een aantal Jong-teams. Ik ben er geen fan van, maar we zullen er mee te dealen hebben. We verliezen ongelukkig met 1-0 door een aantal gemiste kansen. We herstellen ons goed met een overwinning op Patro Eisden, en vervolgens een gelijkspel uit bij Dender.

De uitslagen in Augustus zijn dus als volgt:
h7uitslagenaugustus.jpg.8c37a39d66a4bb75c58b964b6bccf52b.jpg

Spoiler

PS. Wil je een tag of niet, laat het weten aan voetbalpiet! @Marius, @Djurovski, @JamesS, @Kyrill, @keano77, @Oldskool, @Matthias.

Link naar opmerking
Deel via andere websites