Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal - Episode II

germandutch

Aanbevolen berichten

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

285.jpg

In 3 dagen spelen wij thuis tegen Guiseley Association Football Club, een Engelse voetbalclub uit Guiseley, West Yorkshire. Ze spelen na een degradatie in 2022 in de Northern Premier Football League Premier Division, het zevende niveau van het Engelse voetbal.

286.jpg

Bij regenachtig weer en voor 692 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling.

284.jpg

Guiseley kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Darius Bradley.

287.jpg

Onze tegenstander probeerde er een fysiek getint spelletje van te maken en in de 28ste minuut gingen ze gruwelijk in de fout, waardoor de scheids met moeite een penalty gaf. Fearnley, die ik naar de O18 selectie had teruggezet en die vandaag zich in de kijker mocht spelen, nam de penalty voor zijn rekening, maar schoot de bal op de paal. Waardoor het dus 0 : 0 bleef. In de 45ste en laatste minuut van de eerste helft was het spits Ormerod, die de openingstreffer scoorde, hetgeen ook de ruststand werd. 1 : 0 en geen vuiltje aan de lucht.

4 minuten na herbegin maakte Fearnley zijn prutser weer goed, door 2 : 0 te scoren. Omdat de scheids teveel op mijn spelers zat te loeren haalde ik in de 60ste minuut Spooner (al geel) en Ditchfield (teveel commentaar op beslissingen van de scheids) eraf en bracht Amado en Patterson. 6 minuten later mocht ook de zeer zwak spelende O’Neill gaan douchen en kwam Bunn. Door de verse krachten ging het gas er weer op en in de 72ste minuut was het wederom Ormerod die scoorde en voor 3 : 0 zorgde, hetgeen ook de eindstand werd.

Spoiler

288.jpg

289.jpg

----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

291.jpg

292.jpg

In 4 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Marine Football Club, een Engelse voetbalclub uit Crosby, Merseyside. De club werd opgericht in 1894 en komt uit in de National League North.

Spoiler

De club speelt haar thuiswedstrijden in het Arriva Stadium, dat tot 2006 bekend was als Rossett Park. Het stadion beschikt over 3.185 plaatsen, waarvan 389 zitplaatsen.

290.jpg

293.jpg

Uiteraard bij stromende regen en voor 1.219 toeschouwers arriveerden wij in Crosby in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Marine kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Liam Corbett.

294.jpg

Het explosieve en sprankelende is er inmiddels een beetje uit en wij hadden 20 minuten nodig, om op gang te komen. Enerzijds, omdat Marine zich volledig terugtrok en heel compact verdedigde en anderzijds, omdat de scheids zoals gebruikelijk weer met de gele kaarten klaar stond. Ormerod zorgde in de 20ste minuut voor de openingstreffer, 0 : 1, hetgeen ook de ruststand werd.

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: de scheids floot deze match als het ware dood. Hij floot voor elke scheet en trok gelijk gele kaarten. Beide ploegen raakten helemaal van de rol en in de 63ste minuut haalde ik Ditchfield (al geel) en de zwak spelende O’Neill eraf en bracht Patterson en Bunn. 6 minuten later mocht ook Jones-Griffiths gaan douchen en kwam Amado.

Pas in de 92ste minuut lukte het Bell het verlossende 2de doelpunt te maken en eindigde deze match in 0 : 2.

Spoiler

295.jpg

296.jpg

---------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

In 7 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd in en tegen Marske United Football Club, een voetbalclub gevestigd in Marske-by-the-Sea, North Yorkshire. Ze zijn momenteel lid van de Northern League Division One en spelen op Mount Pleasant.

Spoiler

297.jpg

298.jpg

Bij regenachtig weer en voor 476 toeschouwers arriveerden wij in Marske by the Sea in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Marske kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas mevr. Helen Conlay.

299.jpg

Na 34 minuten stond het al 0 : 4 en was deze match feitelijk al gespeeld. 0 : 4 werd ook de ruststand, want het gas ging eraf en in de tweede helft wilden wij deze match rustig uitspelen.

Bell zorgde in de 60ste minuut voor de 0 : 5 en 6 minuten later haalde ik Makoli naar de kant en bracht Bunn. En ja hoor, in de 67ste minuut zorgde Ormerod voor de 0 : 6 en aangezien dit zijn derde doelpunt was, dus een hattrick. En niet te vergeten, Ditchfield! Hij heeft maar liefst 5 assists vandaag gegeven.

In de 74ste minuut haalde ik nog Ditchfield en Roscoe eraf, om Patterson en Amado nog wat minuten te gunnen. Het bleef 0 : 6 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

300.jpg

301.jpg

-----------

@keano77

@delichris = Op dit niveau zijn de onderlinge verschillen echt wel groot.

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

302.jpg

303.jpg

304.jpg

Dit is pijnlijk. Blijkbaar mag je spelers met een amateurcontract gewoon benaderen en wegplukken? Vervelend is, dat wij nog 4 spelers hebben, die over een amateurcontract beschikken en die wij geen salaris kunnen betalen, omdat wij het geld niet hebben. Dus deze spelers (Harper, Whittingham, Bell + Jones-Griffiths) kunnen ze hier ook zo wegplukken.

In 4 dagen spelen wij weer uit en wederom in en tegen Bradford (Park Avenue) Association Football Club, een Engelse voetbalclub uit Bradford.

305.jpg

Bij regenachtig weer en voor 427 toeschouwers arriveerden wij in Bradford in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Bradford kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is, u raad het niet, wederom mevrouw Helen Conlay.

306.jpg

306a.jpg

Natuurlijk wilden wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend deze wedstrijd zo snel mogelijk beslissen, maar dat gebeurde niet. Feit is namelijk, dat al in de 8ste minuut onze keeper Eastham zwaar geblesseerd raakte en met een gebroken sleutelbeen van het veld werd gesjouwd. Branagan werd zijn vervanger. Bovendien begon de scheids weer, zoals zo vaak, haast alles af te fluiten, waardoor wij niet in ons spel konden komen. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0.

In de 64ste minuut haalde ik de inmiddels ook geblesseerd geraakte Makoli en Ditchfield (die al geel had) eraf en bracht Patterson en Bunn. Uit een corner in de 76ste minuut kopte Lancaster de bal in ons doel. 1 : 0 en de totaal onverwachte openingstreffer was een feit. Nog geen twee minuten later ging hun aanvoerder Odunston volledig door het lint en de wel of niet partijdige scheids kon niets anders een gele kaart trekken en dat was de tweede en dus……….

Rode-Kaart.jpg

Door deze rode kaart werd het voor ons gelijk veel makkelijker om deze match te domineren. Want de aan de rode kaart verbonden penalty nam invaller Bunn voor zijn rekening en hij schoot hem feilloos binnen. 1 : 1 en de volledig verdiende gelijkmaker was een feit. 7 minuten later was Bell ter plekke, om de 1 : 2 binnen te schieten. En weer 3 minuten later zorgde de opgerukte Spooner voor de verlossende 1 : 3 en dat werd ook de eindstand.

Spoiler

307.jpg

308.jpg

--------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

310.jpg

311.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: herhaaldelijk heb ik bij de voorzitter en het bestuur erop aangedrongen, dat wij naar een moederclub uit moeten kijken om financieel weer op orde te komen en goedkope huurspelers te mogen halen. Het werd geweigerd en telkens kreeg ik te horen, dat ik er pas ben en rustig aan moet doen. Het leek er volgens mij op, dat het allemaal veel te snel gaat voor het bestuur en dat men niet of nog niet wil promoveren? Niet degraderen is al voldoende, alleen niet voor mij. Zodra ik mijn diploma krijg, waarvoor ik nu bezig ben, zal ik eens goed over mijn situatie hier nadenken.

In drie dagen spelen wij weer thuis en dan tegen Macclesfield Football Club, een voetbalclub gevestigd in Macclesfield, Cheshire. Het is een feniksclub van het voormalige Macclesfield Town F.C. opgericht in 1874, dat werd ontbonden na een uitspraak van het Hooggerechtshof op 16 september 2020.

Spoiler

309.jpg

312.jpg

Bij bewolkt weer een voor 1.618 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling, met Branagan in het doel, omdat onze eerste keeper minimaal 2 maanden geblesseerd is. Omdat wij geen 2de keeper beschikbaar hebben, heb ik James Chew, die verhuurd is, onmiddellijk teruggeroepen, zodat hij als back-up voor Branagan kan fungeren. Wel moet ik bekennen, dat deze Chew nog lang niet geschikt is om tot de selectie te mogen behoren.

313.jpg

Het zit even niet mee, maar daar zullen wij wel doorheen moeten komen.

Macclesfield kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Neill Pratt.

314.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: wij waren vandaag niet de betere ploeg. Persoonlijk vond ik de tegenstander technisch beter, maar hoofdzakelijk kwamen wij niet in ons spel, omdat iemand ons op alle mogelijke manieren probeerde tegen te werken. En weet u wie? Juist, de scheids en ik werd doodziek van die gast. Hij floot voor elke scheet, maar alleen van ons en bij rust stond het zodoende nog steeds 0 : 0.

In de tweede helft verhoogden wij het tempo en ondanks 57% balbezit kwamen wij niet tot scoren. O’Neill raakte steeds geïrriteerder door het gefluit van de scheids en in de 62ste minuut greep ik in en haalde uit voorzorg O’Neill en Ditchfield eraf. Voor hen kwamen Patterson en Bunn. Zes minuten later mocht ook Jones-Griffiths gaan douchen en kwam Amado. Nadien raakte Bebbington nog geblesseerd, maar hij bleef strompelend op het veld en met heel veel moeite speelde hij deze waardeloze match uit. Het bleef 0 : 0 en wij waren 2 gele kaarten rijker.

Wel wil ik opmerken, dat keeper Branagan het vandaag uitstekend deed.

Spoiler

315.jpg

316.jpg

--------

@keano77

@delichris  = misschien moet ik proberen, na dit seizoen in het betaalde voetbal terecht te komen?

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

318.jpg

321.jpg

322.jpg

323.jpg

De voorzitter heeft deze speler laten vertrekken, omdat wij hem geen salaris betaalden en hij dus contractvrij was. En let wel: wij hebben nog 4 spelers, die geen contract hebben en die wij voorlopig ook niet kunnen betalen. Dus als hun weg willen, kunnen wij ze niet tegenhouden.

319.jpg

320.jpg

In 7 dagen spelen wij thuis tegen Gainsborough Trinity, een Engelse voetbalclub uit de stad Gainsborough.

Spoiler

317.jpg

324.jpg

Uiteraard bij regenachtig weer, tenslotte zijn wij hier in waterland eh Engeland en regent het hier meestal, verschenen wij voor 747 toeschouwers in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. GT kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Benjamin Tomlinson.

325.jpg

Weliswaar waren wij veel en veel beter dan GT, maar desondanks kregen wij in de 26ste minuut een doelpunt om de oren. En wel volgens mij volledig ten onrechte, want Ditchfield werd gevloerd, waardoor hij de bal kwijtraakte en Slew hem onbedreigd in ons doel kon volleren. 0 : 1 en dat was balen.

En dan te bedenken, dat de scheids goed floot? Ja, hij floot goed, maar alleen voor GT. Vandaar dat wij pas in de 45ste minuut de gelijkmaker en in de 47ste minuut de 2 : 1 (beide doelpunten door Ormerod) konden maken. Bij rust stond het gelukkig 2 : 1.

Ook in de tweede helft domineerden wij en verhoogden het tempo. De scheids bleef ons echter tegenwerken en in de 72ste minuut moest ik Ditchfield en Jones-Griffiths naar de kant halen, die de scheids in zijn nekvel wilden grijpen. Voor hen kwamen Patterson en Amado. 5 minuten later gaf ik Ormerod een publiekswissel en stuurde nieuweling Agho erin.

Pas in de 92ste minuut lukte het Bell de 3 : 1 te maken en deze wedstrijd definitief in het slot te gooien. De 3 punten bleven hier en ook drie volgens mij volledig ten onrechte aan ons verstrekte gele kaarten.

Spoiler

326.jpg

327.jpg

-------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

329.jpg

330.jpg

In 7 dagen spelen wij in de 4de Ronde van de Isuzu FA Trophy in en tegen Dagenham & Redbridge Football Club, kortweg Dagenham, een Engelse professionele voetbalclub uit Dagenham, Londen. De club werd opgericht in 1992 door een fusie tussen Redbridge Forest (zelf een resultaat van een fusie tussen Ilford, Leytonstone en Walthamstow Avenue) en Dagenham. De traditionele kleuren van de club zijn rood en blauw, verwijzend naar de samengevoegde teams.

Het team speelt in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem en heeft als bijnaam de Daggers. Het kwam tussen 2007 en 2016 uit in de Football League, met als hoogtepunt één seizoen in de League One.

Spoiler

Victoria Road, tegenwoordig vanwege een sponsorovereenkomst officieel London Borough of Barking & Dagenham Stadium geheten, is een voetbalstadion in Dagenham, een voorstad van Londen. De voetbalclub Dagenham & Redbridge speelt in het stadion zijn thuiswedstrijden. Het stadion heeft ruim 6000 plaatsen, waarvan 2000 zitplaatsen.

328.jpg

331.jpg

Bij regenachtig weer en voor 1.492 toeschouwers arriveerden wij in Dagenham in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Waarom deze ‘kamikaze tactiek’ tegen een veel hoger geplaatste club? Omdat ook deze club hoofdzakelijk speelt om niet te verliezen, vandaar dat wij m.i. alleen aanvallend een kans maken. En inderdaad kwam D&R in een 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is en e Wayne Cartmell.

332.jpg

Ook nu begonnen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en al in de 3de minuut hadden wij succes. Uit een corner kreeg Jones-Griffiths, net buiten de 16, de bal en schoot op doel. Zijn schot raakte het been van verdediger Johnson en caramboleerde over de doellijn. 0 : 1 en wel of niet cadeau, het doelpunt telt. In de 30ste minuut zorgde O’Neill voor de 0 : 2 en dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft toonden wij bij vlagen aan, soms de betere ploeg te zijn, maar wij werden niet meer doelgevaarlijk. De moegestreden Spooner en ook Ormerod haalde ik in de 72ste minuut naar de kant en bracht Amado en Agho. 5 minuten later waren ook Roscoe en Ditchfield aan vervanging toe en voor hen kwamen Turner en Patterson. Omdat O’Neill al geel had en de scheids op hem zat te loeren, haalde ik hem in de 88ste minuut eraf en bracht Bunn.

Het bleef 0 : 2 en wij waren tevreden. En ik was van mening, dat deze overwinning verdiend was.

Spoiler

333.jpg

334.jpg

------------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

336.jpg

337.jpg

339.jpg

In 7 dagen spelen wij thuis tegen Football Club United of Manchester (afgekort ook FC United of Manchester, FC United of FCUM genoemd), een Engelse voetbalclub, die in 2005 is opgericht door teleurgestelde supporters van Manchester United.

Spoiler

335.jpg

338.jpg

Uiteraard bij regenweer en voor 1.745 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. United kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is helaas Shaun Taylor, aan wie wij geen goede herinneringen hebben.

340.jpg

Mede door de domme opmerkingen van de United coach waren mijn mannen hoogst gemotiveerd en van plan, vandaag te laten zien, dat er van onderschatting geen sprake is en dat wij winnen, omdat wij de betere ploeg zijn. Nou ik kan u vertellen, dat wij de tegenstander in de complete eerste helft min of meer van het veld hebben geveegd. Want bij rust stond het al 4 : 0 en was er geen vuiltje aan de lucht. Alleen Spooner en Bebbington hadden wat vermoeidheidsverschijnselen en de rest speelde ijzersterk.

Wel ging in de tweede helft het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van de match. Dat wij in de 46ste en 73ste minuut nog tegendoelpunten kregen, maakte niemand zenuwachtig. Na de 4 : 2 greep ik wel in en haalde de vermoeide Spooner en Lewis naar de kant. Voor hen kwamen Turner en Amado. 5 minuten later mocht ook Ditchfield gaan douchen, omdat hij al geel had en de toch wel zeer partijdige scheids op hem begon te loeren. Patterson mocht de wedstrijd als rechtsback uitspelen.

Het bleef 4 : 2 en coach Bates ‘vergat’ mij te feliciteren. Niet dat ik het erg vond, want ik heb iets tegen coaches, die nooit de schuld van het mislukken bij zichzelf zoeken.

Spoiler

341.jpg

342.jpg

-------------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

343.jpg

344.jpg

Al in 3 dagen spelen wij in de 4de Ronde van de Integro League Cup thuis tegen (alweer) Macclesfield Football Club.

345.jpg

Bij natte sneeuw en voor 941 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Macclesfield kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is ene Simeon Lucas.

346.jpg

Ok, wij waren vandaag niet de favoriet, maar Macclesfield mag dan wel iets beter zijn, gewonnen hebben ze nog niet. Wel pakten ze gelijk in den beginne het botte bijl uit en probeerden ze ons met fysiek geweld pijn te doen. De scheids begon correct en al in de 12de minuut werd Ormerod in de box brutaal neergehaald, waardoor wij een penalty kregen, die Bell voor zijn rekening nam. Bells inzet werd echter gekeerd door keeper Berry, waardoor het 0 : 0 bleef.

9 minuten later werd Bell brutaal uit de wedstrijd geschopt en met een ernstige onderarmfractuur moest hij het veld verlaten. De dader, ene Hinds, kreeg helemaal niets en bleef in de match. Redshaw kwam voor de geblesseerde Bell en in de 29ste minuut, tijdens een duel om de bal tussen Roscoe en Hinds, greep de scheids wel in en trok een directe …..

Rode-Kaart.jpg

Tot ieders verbazing was deze kaart voor Roscoe, die zich van geen kwaad bewust was. Terwijl een woeste Roscoe het veld moest verlaten, haalde ik ook Ormerod eraf en bracht Turner. Bij rust stond het nog steeds maar 0 : 0 en eerlijk is eerlijk, wij waren gewoon de betere ploeg.

Wel begon ik mij steeds meer te ergeren aan de scheids, die in mijn ogen zeer partijdig bezig was. En ook aan de coach in het vak naast mij, die luidruchtig zijn mannen steeds weer overhaalde, om mijn spelers nog harder aan te pakken. Over het algemeen heb ik mijn emoties goed onder controle, maar het scheelde niet veel, of ik had de scheids en deze coach ‘tot de orde geroepen’. Gelukkig deed ik dat niet, want op een jarenlange schorsing zit ik niet te wachten.

Drie minuten na herbegin was het invaller Redshaw, die voor de openingstreffer zorgde en twee minuten later was O’Neill ter plekke, om de 2 : 0 binnen te schieten. Ondanks, dat wij met zijn tienen waren, leken wij toch wel de betere ploeg. In de 67ste minuut greep ik in en haalde uit voorzorg Ditchfield (die al geel had) en O’Neill naar de kant. Voor hen kwamen Patterson en Alessandra.

Tijdens het slotoffensief van Macclesfield lukte het ene Drummond in de 82ste minuut nog de aansluitingstreffer te scoren, maar dat was het dan ook. Het bleef 2 : 1 en wij zijn terecht een ronde verder.

Spoiler

347.jpg

348.jpg

--------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

349.jpg

350.jpg

351.jpg

353.jpg

In 4 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en nu in en tegen Stafford Rangers FC, een Engelse voetbalclub uit Stafford, Staffordshire.

Spoiler

Marston Road is een voetbalveld in Stafford. Het is de thuisbasis van Stafford Rangers F.C., een semi-professioneel team dat speelt in de Northern Premier League.

352.jpg

354.jpg

Bij regen en natte sneeuw zomede voor 691 toeschouwers arriveerden wij in Stafford in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling.

355.jpg

Doordat ik altijd met een vast basiselftal speel, hebben de invallers voor geblesseerde en of geschorste spelers uiteraard geen wedstrijdritme. Dit krijgen ze door te spelen, dus daar maak ik mij niet druk om.

Stafford kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is mevrouw Abigail Byrne.

356.jpg

Eerlijk is eerlijk, voor mij is het nog steeds een kwestie van wennen, als wij een vrouwelijke scheids hebben. Want de nieuwe regel: dat alleen de aanvoerder tegen de scheids mag praten, gaat hier op dit niveau niet op. Bijvoorbeeld vandaag moeten ze wat meer op hun woorden letten, omdat deze dame niet schroomt bij een vervelende opmerking gelijk een kaart te trekken.

Wij begonnen zeer goed en na 38 minuten stonden wij al met 0 : 3 voor en was deze match al voor de rust gespeeld. Twee minuten na herbegin in de tweede helft kregen wij uit heldere hemel een doelpunt tegen, maar niemand raakte in paniek.

Wel greep ik in de 68ste minuut in en haalde de moegestreden Jones-Griffiths naar de kant en bracht Fleming (feitelijk een centrumverdediger, maar hij wilde minuten maken). In de 76ste minuut mochten ook Makoli (al geel) en de zeer zwak spelende O’Neill gaan douchen en kwamen Amado en Bunn.

Het bleef 1 : 3 en ik was tevreden.

Spoiler

357.jpg

358.jpg

---------

@keano77

@delichris = dit is kelderklasse en met aanvallend voetbal kun je hier makkelijk winnen.

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

362.jpg

363.jpg

360.jpg

361.jpg

In 7 dagen spelen wij weer thuis tegen Ashton United Football Club, een Engelse voetbalclub uit Ashton-under-Lyne die speelt in de Northern Premier League Premier Division, het zevende niveau van het Engels voetbalsysteem.

Spoiler

359.jpg

364.jpg

Bij vies weer, dus regen en natte sneeuw, en voor 1.217 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Ashton kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Liam Corbett.

365.jpg

Wij begonnen matig tot slecht, want in de 15de minuut gingen verdediger Turner en keeper Branagan min of meer in de fout, waardoor ene Gilchrist kon scoren. 0 : 1 en dat was balen. Pas 14 minuten later lukte het Ormerod de gelijkmaker binnen te schieten en in de 36ste minuut zorgde Makoli voor de geruststellende 2 : 1, hetgeen ook de ruststand werd.

In de 50ste minuut was het wederom Makoli, die voor de 3 : 1 zorgde en in de 71ste minuut haalde ik Spooner (al geel) en Ormerod uit voorzorg naar de kant. Voor hen kwamen Amado en Agho. 5 minuten later zorgde ene Clarke voor de 3 : 2 en toen voelde ik toch ietwat nattigheid. In de 88ste minuut haalde ik ook O’Neill eraf en bracht Bunn. 5 minuten later kregen wij terecht een penalty, die uiteraard Makoli voor zijn rekening nam, omdat hij al 2x had gescoord. De penalty verzilverde hij feilloos, waardoor het 4 : 2 werd en omdat het zijn derde doelpunt was, kreeg hij een hattrick op zijn naam.

Het bleef 4 : 2 en wij blijven in de race voor het kampioenschap.

Spoiler

366.jpg

367.jpg

------------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

369.jpg

370.jpg

Al in 3 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen Lancaster City FC, een Engelse voetbalclub uit Lancaster, Lancashire.

Spoiler

Hun thuiswedstrijden spelen ze in het sportcomplex Giant Axe.

368.jpg

371.jpg

Bij regen en natte sneeuw en voor slechts 297 toeschouwers arriveerden wij in Lancaster in de puur aanvallende 4-1-3-2 opstelling. Lancaster kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Matthew Scholes, aan wie ik geen goede herinneringen heb.

372.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij kwamen heel stroef uit de startblokken, waardoor het in de eerste helft een gelijkwaardige wedstrijd was. Bij rust stond het dan ook nog 0 : 0.

In de tweede helft maakte Lancaster er steeds meer een fysieke strijd van en in de 54ste minuut gingen ze finaal de fout in, waardoor wij terecht een penalty kregen. Bunn schoot de penalty feilloos binnen. 0 : 1 en dat vroeg om meer.

Uit voorzorg haalde ik in de 68ste minuut Ditchfield en Bebbington (al geel) eraf en bracht Patterson en Amado. 5 minuten later mocht ook jonkie Ormerod gaan douchen en kwam Redshaw. Invaller Redshaw stond nog geen 3 minuten op het veld, toen hij voor de verlossende tweede treffer zorgde. 0 : 2 en dat werd ook de einduitslag.

Spoiler

373.jpg

374.jpg

--------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

369.jpg

370.jpg

Al in 3 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen Lancaster City FC, een Engelse voetbalclub uit Lancaster, Lancashire.

Spoiler

Hun thuiswedstrijden spelen ze in het sportcomplex Giant Axe.

368.jpg

371.jpg

Bij regen en natte sneeuw en voor slechts 297 toeschouwers arriveerden wij in Lancaster in de puur aanvallende 4-1-3-2 opstelling. Lancaster kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Matthew Scholes, aan wie ik geen goede herinneringen heb.

372.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij kwamen heel stroef uit de startblokken, waardoor het in de eerste helft een gelijkwaardige wedstrijd was. Bij rust stond het dan ook nog 0 : 0.

In de tweede helft maakte Lancaster er steeds meer een fysieke strijd van en in de 54ste minuut gingen ze finaal de fout in, waardoor wij terecht een penalty kregen. Bunn schoot de penalty feilloos binnen. 0 : 1 en dat vroeg om meer.

Uit voorzorg haalde ik in de 68ste minuut Ditchfield en Bebbington (al geel) eraf en bracht Patterson en Amado. 5 minuten later mocht ook jonkie Ormerod gaan douchen en kwam Redshaw. Invaller Redshaw stond nog geen 3 minuten op het veld, toen hij voor de verlossende tweede treffer zorgde. 0 : 2 en dat werd ook de einduitslag.

Spoiler

373.jpg

374.jpg

--------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis in de 5de Ronde van de Isuzu FA Trophy tegen Oldham Athletic Football Club, een Engelse voetbalclub uit Oldham. De club komt uit in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem.

375.jpg

Spoiler

376.jpg

Ondanks het zeer slechte weer, regen en natte sneeuw, waren maar liefst 3.784 toeschouwers op komen dagen. Wij verschenen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling en iedereen (bestuur, staf en ons publiek) was overtuigd, dat wij vandaag op onze bek zouden gaan. Oldham maakte op mij de indruk aan een ‘plezierreisje’ bezig te zijn en kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte witte veld op. Scheids is Matthew Dicicco.

377.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: ik had veel verwacht, maar dit niet! Wij waren gewoon de betere ploeg en dat lieten wij zien ook. Het werd de wedstrijd van Lewis, Bebbington en O’Neill. Net voor rust, in de 41ste minuut, scoorde O’Neill op aangeven van Lewis het openingsdoelpunt. En dat, ofschoon keeper Branagan een zwakke indruk maakte en Roscoe + Jones-Griffiths + Makoli en ook Ormerod hun dag niet hadden, bleven wij toch overeind.

In de 67ste minuut haalde ik de moegestreden Spooner eraf en bracht Amado en 5 minuten later mocht ook Ditchfield gaan douchen en kwam Patterson. Nog geen minuut later kregen wij de gelijkmaker om de oren. 1 : 1 maar niemand raakte in paniek. In de 73ste minuut haalde ik ook nog de vandaag zwak spelende Ormerod eraf en bracht Alessandra.

Ons tempo ging omhoog en in de 92ste minuut was het wederom O’Neill, die voor de 2 : 1 zorgde, hetgeen de winnende treffer werd. Eerlijk is eerlijk, wij zijn uiteraard geen wonderteam, maar wel een hardwerkende ploeg en Oldham heeft het vandaag helemaal laten afweten. Alleen Hogan haalde zijn niveau en de rest was gewoon ondermaats.

Spoiler

378.jpg

379.jpg

------------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

381.jpg

382.jpg

383.jpg

Al in 3 dagen spelen wij de volgende bekerwedstrijd en nu in de Kwartfinale van de Integro League Cup thuis tegen Runcorn Linnets FC, een Engelse voetbalclub uit Runcorn, Cheshire. De club speelt momenteel in de Northern Premier League Division One West en is een volwaardig lid van de Cheshire County Football Association.

Spoiler

380.jpg

384.jpg

Bij regen en natte sneeuw en voor 445 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-3-2 opstelling. En eerlijk is eerlijk, de wedstrijden volgen elkaar te snel op, waardoor ik mijn spelers niet meer helemaal fit krijg. Het zal u dan ook niets verbazen, dat mijn mannen niet meer okselfris ogen en of zijn.

385.jpg

RL kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is ene Will Davis.

386.jpg

Gezien onze fysieke gesteldheid begonnen wij nogal stroef aan deze match en al in de 4de minuut kregen wij een doelpunt om de oren. Ene Perry (die ooit bij ons speelde) tikte de bal in ons doel. 0 : 1 en een zeer slecht begin. Ofschoon sommigen van ons het niet bij konden benen, ging toch het gas erop en in de 9de minuut zorgde Agho voor de gelijkmaker en in de 17de minuut was het Ormerod, die de 2 : 1 binnen kopte. Dat werd ook de ruststand.

In de 61ste minuut was het ene Lynch, die de wel of niet verdiende gelijkmaker produceerde. 2 : 2 en dat was even balen. Een minuut later haalde ik de moegestreden Spooner en Ditchfield naar de kant en bracht Amado en Patterson. In de 68ste minuut mochten ook Agho en O’Neill gaan douchen en kwamen Redshaw en Alessandra. Weer 6 minuten later haalde ik ook de vandaag zeer zwak spelende Bebbington eraf en bracht Jones-Griffiths.

Mijn mannen konden de achterhoede van RL min of meer vastzetten en in de 84ste minuut kopte invaller Amado de 3 : 2 binnen. 5 minuten later zorgde Bunn voor het slotakkoord, door de 4 : 2 binnen te schieten. Dit werd ook de einduitslag. Kort voor het einde raakte nog Makoli geblesseerd, maar bleef strompelend in het veld.

Spoiler

387.jpg

388.jpg

----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

389.jpg

390.jpg

391.jpg

Al in 4 dagen spelen wij weer en wederom thuis tegen Radcliffe Football Club, een Engelse voetbalclub gevestigd in Radcliffe, Greater Manchester, waar ze hun wedstrijden spelen in Stainton Park.

392.jpg

Bij Engels shitweer, dus regen en natte sneeuw, en voor 1.204 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Natuurlijk was iedereen op de hoogte van het feit, dat wij vandaag kampioen konden worden, mits wij deze match winnend af kunnen sluiten. Radcliffe kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is ene Darius Bradley.

393.jpg

Mijn mannen stopten alle nog beschikbare energie in deze match en ofschoon wij heel veel moeite hadden, om het tempo hoog te blijven houden, lukte het ons pas in de 38ste minuut via linkerspits Ormerod de zo belangrijke openingstreffer te scoren. 1 : 0 en dat was ook de stand bij rust. Iedereen deed zijn best, behalve Roscoe, O’Neill en Agho, die blijkbaar hun dag niet hadden.

In de tweede helft probeerden wij de voorsprong vast te houden en in de 68ste minuut haalde ik de vermoeide Dutchfield, Jones-Griffiths en O’Neill eraf en bracht Patterson, Turner en Alessandra. Ondanks de verse krachten konden wij niet voorkomen, dat Tomlinson in de 85ste minuut de gelijkmaker binnen schoot. 1 : 1 en dat was balen, kan ik u verzekeren.

Met een laatste krachtinspanning probeerden wij weer gas te geven en de tegenstander vast te zetten. Ormerod werd in de 94ste minuut in de box neergelegd en de desbetreffende penalty nam Bunn voor zijn rekening. Even werd het muisstil en toen Bunn de penalty feilloos binnen schoot, barste het vreugdegejuich los. 2 : 1 en de overwinning was binnen.

Spoiler

394.jpg

395.jpg

-----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

396.jpg

397.jpg

400.jpg

Had ik dat verwacht? Nee, natuurlijk niet. Want eerlijk is eerlijk, ik ben hier, omdat ik volgens mijn oom hier veel goedkoper de trainersdiploma’s kan halen, waarmee ik t.z.t. overal terecht zou kunnen komen. Niet voor de clubs, want ik ben geen fan van welke Engelse club ook, wel een voetballiefhebber. En momenteel ‘goed op weg’ en zo ambitieus als wat.

398.jpg

Eerlijk is eerlijk, het bestuur had dit eveneens niet verwacht en in plaats van te blijven klagen ‘dat het allemaal te snel gaat’, zijn ze nu enthousiast en tevreden met de toekomst. Bovendien deed de gemeente inmiddels ook een aardige cent in het zakje, waardoor de club ineens ‘sprongen kan maken’.

399.jpg

Inofficieel zijn wij dan wel al kampioen, maar laten wij niet vergeten, dat wij nog maar liefst 10 competitiewedstrijden moeten spelen en ook nog in twee bekerrondes zitten. Dus nog werk zat en ik hoop binnenkort voor het volgende trainersdiploma te slagen.

Maar voorlopig concentreer ik mij eerst weer op de competitie. In 7 dagen spelen wij uit in en tegen Basford United Football Club, een voetbalclub uit Basford, een voorstad van Nottingham. Ze zijn momenteel lid van de Northern Premier League Premier Division en spelen op Greenwich Avenue.

Spoiler

Kort na hun oprichting begon de club te spelen op het Dolly Tub-veld, dat later de Highbury-woonwijk werd. Ze verhuisden in 1903 naar Catchems Corner en bleven daar tot ze in 1930 naar Vernon Avenue verhuisden. Vervolgens verhuisden ze naar Mill Street, voordat Greenwich Avenue in 1991 hun thuisbasis werd nadat Mill Street werd gebruikt voor huisvesting.

401.jpg

Spoiler

402.jpg

Sorry, dat ik het zeg, maar dit k*tverhaal heb ik in de kleedkamer opgehangen, zodat mijn spelers hiervan kennis konden nemen.

Bij bewolkt weer en voor slechts 342 toeschouwers arriveerden wij in Basford in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Het artikel over de uitspraak van de zichzelf als supercoach ziende Jepson heeft mijn mannen uiteraard optimaal gemotiveerd en ze willen straks maar een ding: de ploeg van het grootmuil van het veld vegen. Basford kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Aaron Ford.

403.jpg

Eerlijk is eerlijk, de scheids deed zijn best om ons dwars te zitten en voor elke scheet floot hij ons terug, waardoor wij niet in ons spel konden komen. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 0, ofschoon wij toch wel de veel betere ploeg waren. In de rust heb ik mijn mannen nogmaals duidelijk gemaakt, wat vandaag de bedoeling is en ik kreeg het gevoel, dat ze het begrepen.

In de tweede helft ging het gas erop en in de 67ste minuut zorgde Agho voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat vroeg om meer. Uit voorzorg haalde ik Ormerod in de 68ste minuut eraf en bracht Redshaw. Hij was net 2 minuten in het veld, toen hij al voor de 0 : 2 zorgde. Omdat de sfeer op het veld steeds grimmiger werd, mede door het gebrul van de coach naast mij, haalde ik in de 77ste minuut uit voorzorg ook Ditchfield (al geel) en de geïrriteerd geraakte O’Neill naar de kant en bracht Patterson en Amado.

5 minuten later zorgde Bunn voor de 0 : 3 en in de 88ste minuut gaf de scheids Basford een penalty cadeau, om ze in het zadel te houden. Ene Richards schoot de penalty feilloos in ons doel en de stand werd 1 : 3. Raakten wij in paniek? Nee, totaal niet, wel zorgde Lewis nog geen drie minuten later voor de 1 : 4 eindstand.

Sorry, dat ik het zeg: maar de scheids was een aanfluiting. Wij hadden deze match minimaal met 1 : 6 kunnen en moeten winnen. Hoe dan ook, met de 3 punten op zak mogen wij de thuisreis aantreden. Alhoewel ik voordien nog gaarne de reactie op de persconferentie van de zichzelf als supercoach ziende Jepson wilde meemaken.

Spoiler

404.jpg

405.jpg

---------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

Vanzelfsprekend heb ik ook de reactie van coach Jepson weer in de kleedkamer opgehangen.

406.jpg

Een van mijn spelers heeft er een toevoeging ondergezet en wel:

33 wedstrijden gespeeld – wij hebben nu met mazzel 97 (zevenennegentig) punten en supercoach Jepson 35 (vijfendertig) - dat zijn maar liefst 62 punten minder.

Enfin, in 3 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel weer uit in en tegen Atherton Collieries Association Football Club, een voetbalclub gevestigd in Atherton, Greater Manchester. De club is momenteel lid van de Northern Premier League Division One West en speelt in Alder House. Ze zijn volwaardige leden van de Lancashire County Football Association.

Spoiler

De club speelt al sinds de oprichting in Alder House en staat momenteel bekend als 'The Skuna Stadium' vanwege sponsordoeleinden. Op een gegeven moment tijdens hun ambtstermijn werd het veld 90º gedraaid en werden er in 1994 schijnwerpers geïnstalleerd. Eén tribune werd beschreven als "naar voren leunend alsof hij bad voor zijn voortdurende overleving", voordat hij in 2007 werd gesloopt. Na grondwerkzaamheden die in 2020 door supporters werden gefinancierd, heeft de grond momenteel twee tribunes met overdekte zitplaatsen, met nog eens twee overdekte tribunes voor staande toeschouwers, waarvan er één is uitgebreid om dekking te bieden aan gehandicapte toeschouwers. Naast het clubhuis heeft de grond nog eens twee buitenverversingsfaciliteiten.

407.jpg

Bij regen en natte sneeuw en voor 366 toeschouwers arriveerden wij in Atherton in de puur aanvallende 4-1-3-2 opstelling. AC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas weer mevr. Helen Conley en dan weet u het wel.

408.jpg

Wij waren gewaarschuwd, want zoals gebruikelijk lette deze scheids vooral op alles wat mijn mannen deden en bij het kleinste vergrijp, konden wij rekenen op een kaart. En ja hoor, Lewis kreeg al in de 15de minuut een gele prent voor niets. Gelukkig zorgde O’Neill 3 minuten later voor het openingsdoelpunt. 0 : 1 en wij bleven aanvallen. In de 44ste minuut was het Agho, die voor de 0 : 2 zorgde en 4 minuten later wederom O’Neill, die de 0 : 3 binnen schoot. Dat werd ook de ruststand.

Twee minuten na herbegin kreeg Gooden, wel of niet in buitenspelpositie, de kans om de aansluitingstreffer te scoren en dat deed die ook. 1 : 3 en zij keurde het doelpunt uiteraard goed, want er was geen VAR en niemand die haar corrigeerde.

In de 48ste minuut haalde ik Redshaw naar de kant, die met de scheids steeds meer woorden kreeg. Voor hem kwam Alessandra. 5 minuten later zorgde Bunn voor een geruststellende 1 : 4 en was er geen vuiltje aan de lucht.

In de 67ste minuut mocht Bebbington gaan douchen en kwam Jones-Griffiths. En weer 5 minuten later haalde ik ook Turner eraf en bracht Amado. De scheids floot goed, alleen niet wat de wedstrijd betrof, maar uitsluitende voor de tegenstander. Want ze bedekte alle overtredingen van AC met de mantel der liefde en strafte elke scheet van ons gelijk af.

Putman mocht zowel in de 79ste alsook in de 80ste minuut voor twee tegentreffers zorgen, die elke andere scheids ongetwijfeld had afgefloten. Zo werd het 3 : 4 en mochten wij uiteindelijk blij zijn, dat wij deze rare wedstrijd winnend konden afsluiten. En dan te bedenken, dat wij maar liefst 71% balbezit hadden.

Spoiler

409.jpg

410.jpg

----------

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites