JesseTelstar Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari (bewerkt) We schrijven 13 mei 2018, locatie; De Vijverberg te Doetinchem. Hier spelen De Graafschap en Telstar in de halve finale van de playoffs richting de Eredivisie. Voor De Graafschap niet veel bijzonders, zou je zeggen. Voor Telstar des te meer. De club uit IJmuiden heeft de op één na laagste begroting van de Keuken Kampioen Divisie en eindigt het seizoen vaak diep in het rechterrijtje. Dit seizoen was een uitschieter. Waar vorig jaar na een kleurloos seizoen nog genoegen met een zestiende plek moest worden genomen, eindigde de ploeg van Mike Snoei verrassend als zesde op de ranglijst. Vooral spraakmakende wedstrijden als de thuiswedstrijd tegen FC Volendam, waar Telstar na 38 minuten met 5-0 voor stonden en de 4-0 overwinning in eigen huis tegen rivaal Almere City zullen lang in het geheugen van de supporters blijven hangen. Ook in de play-offs stonden de Witte Leeuwen er goed voor. Na een 3-2 overwinning in de thuiswedstrijd tegen De Graafschap leek Telstar al met één been in de finale te staan. Hier zou, zo was ondertussen al bekend, de winnaar tegen Almere City vechten voor dat ene plekje in de hoogste competitie van Nederland. Met de thuisoverwinning op zak en het feit dat dit seizoen al tweemaal van Almere City werd gewonnen (4-0, 2-3) zag het er dus rooskleurig uit. Net iets te rooskleurig, want in Doetinchem ging het mis. Tien minuten voor tijd was het uitgerekend Daryl van Mieghem, oud Telstar speler, die tien minuten voor tijd de winnende goal maakte. Telstar lag eruit. Na dit succesvolle seizoen tekende Mike Snoei bij, jawel, De Graafschap en nam een aantal sterkhouders van Telstar mee. We maken een sprong naar vorig jaar, seizoen 2022-2023. Na de aanstelling van Mike Snoei kwamen er veel herrinneringen bij de fans naar boven. Vooral het leuke aanvallende voetbal van dat seizoen, in tegenstelling tot het ietwat deprimerende verdedigende voetbal wat er onder huidig bondscoach van het damesteam Andries Jonker gespeeld werd, werd met luid gejuich ontvangen. Telstar kende een prima seizoen en kwam vijf punten te kort op weer een playoffplek onder Snoei, wat de vijfde in de clubhistorie zou betekenen. Alle hoop werd gevestigd op het seizoen hierna. Na het vertrek van onder andere clublegende Glynor Plet (gestopt) en sterkhouders Özgür Aktas (MVV), Anass Najah (FK Sabail) en Anwar Bensabouh (clubloos) en met nog steeds erg weinig financiële middelen werd er op andere manieren naar een volledige selectie toegewerkt. Zo kwamen Alex Plat, Robin Polley, Denzell Gravenberch en Peter Guinari transfervrij richting IJmuiden en werden contracten aangeboden aan 'amateur' spitsen Zakaria Eddahchouri (Koninklijke HFC) en Youssef el Kachati (Quick Boys), samen goed voor veertig goals in de Tweede Divisie. Kwaliteit genoeg, zou je denken. Toch liep dit seizoen uit op een deceptie. Onder Snoei schommelde de club tussen de laatste en een na laatste plaats in de ranglijst en werd er ruim twee en een halve maand niet gewonnen. De magie leek uitgewerkt en de hoofdcoach werd begin februari ontslagen. Na het ontslag van Snoei namen de assistenten Ulrich Landvreugd en Anthony Correia het stokje over en tot zo ver lijkt dit een goede stap te zijn geweest. Het duo is nog ongeslagen na drie wedstrijden met zeges tegen Helmond Sport (3-2) en op bezoek bij Jong Ajax (0-3). Ook tegen NAC Breda (1-1) werd niet verloren. In deze novelle kruip ik in de huid van laatstgenoemde, Anthony Correia. De voormalig rechtsback, met 356 wedstrijden voor de Witte Leeuwen in de benen, is al sinds 2017 actief als assistent manager bij de club. Hiernaast was hij succesvol hoofdcoach bij ODIN'59 en VV Katwijk, waar hij na dit seizoen afscheid van neemt. Dit jaar heeft hij zijn proflicentie behaald en het lijkt daarom ook de gedroomde vaste hoofdcoach vanaf aankomend seizoen te worden. Clublegende, publiekslieveling en hopelijk ook succescoach. In het volgende stukje ga ik iets dieper in op de selectie, financiele middelen en het beleid wat er gevoerd gaat worden. Wel gaan we een stapje terug in de tijd, dus beginnen we bij de voorbereiding van huidig seizoen. Banner 2 maart bewerkt door JesseTelstar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Succes bij Telstar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Succes bij Telstar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart Succes bij telstar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JesseTelstar Geplaatst 2 maart Auteur Share Geplaatst 2 maart (bewerkt) Ondanks dat er onder Andries Jonker niet bepaald sprankelend voetbal werd gespeeld, zijn er wel degelijk grote veranderingen binnen de club gerealiseerd. Zo werd er een vrouwenafdeling opgezet, die nu actief zijn in de Azerion Vrouwen Eredivisie. Ook werd er een jeugdafdeling op poten gezet met een elftal in de Onder 21 competitie en een Onder 18 selectie. Tim van de Loo is de eerste speler die de overstap naar het eerste heeft gemaakt, speelt nu wekelijks in de basis en scoorde afgelopen weekend tegen Jong Ajax zijn eerste goal in de hoofdmacht. Gezien het budget, vooral het gebrek daaraan, lijkt me het belangrijk om inderdaad te gaan investeren in de jeugd. Veel kansen te bieden aan jonge talenten en elk vertrek als eerst proberen op te vangen met de jonkies voordat er verder wordt gekeken naar eventuele aankopen. Ook wordt er gekeken of er eventueel spelers 'overbodig' zijn die ik op de transferlijst zou kunnen zetten om iets meer geld te genereren. Voor aankomend seizoen is de doelstelling die ik van het bestuur heb gekregen duidelijk; 'Voorkom om laatste te worden'. Binnen vijf jaar wordt er geacht een gerespecteerd Keuken Kampioen Divisie-team te hebben staan. Ik zelf vind dit niet ambitieus genoeg, maar ga hier wel gebruik van maken. Vooral met een aantal sterke sleutelspelers, ik noem een Ronald Koeman jr. een Tom Overtoom, Thomas Oude Kotte en een Alex Plat is de selectie sterk genoeg om, mits er een goede tactiek gevonden kan worden, mee te doen voor plek 12 / 13, of misschien met een beetje geluk wel het linkerrijtje. Als we dan vervolgens naar de selectie kijken, inclusief de jeugdspelers, valt er op dat er maar drie (!) spelers daadwerkelijk jonger zijn dan 18 jaar, terwijl deze selectie wel in een competitie speelt; de Onder 18 Vierde Divisie A. De focus zal daarom dit seizoen de jeugdafdeling zijn, en vooral het opzetten daarvan zijn. Mijn vraag aan de mede leden van Managers United; hoe kan ik dit het best aanpakken? In het reglement staat; De wedstrijdselectie mag geen spelers van boven de 18 jaar bevatten. Momenteel zijn er dus welgeteld drie (!) spelers speelgerechtigd. Verder kent de selectie van het 'tweede' veertien spelers die te oud zijn voor de Onder 18 en (nog) niet goed genoeg voor het eerste. Een paar spelers zullen naar het eerste worden gezet, mits daar de potentie voor is. Van de anderen zal afscheid worden genomen. De selectie kent nu 24 spelers, die wellicht dus nog aangevuld gaat worden met spelers vanuit het tweede, maar van een aantal zal afscheid genomen gaan worden om wat geld te genereren voor het opbouwen van de jeugd, als we in hun geen bruikbare waarde meer zien. Telstar kent in ieder geval een lastige voorbereiding, waarin vriendschappelijke wedstrijden gespeeld gaan worden tegen maar liefst vier Eredivisieteams. FC Twente, AZ, Sparta Rotterdam én Feyenoord oefenen tegen ons, voordat we het Duitse Rot-Weiss Essen op bezoek krijgen. We sluiten de oefencampagne af tegen het Belgische ASV Geel. Alle wedstrijden worden op eigen grond gespeeld. @Marius @chrisje1993 @Djurovski Thanks allen. Mijn eerste save sinds jaren, dus het is weer allemaal een beetje uitzoeken, maar ik kom er wel :). Mocht je geen mention meer willen, please let me know Banner 2 maart bewerkt door JesseTelstar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Leuke voorbereiding benieuwd naar de resultaten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten