Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] No guts no glory

germandutch

Aanbevolen berichten

EREdivisie-banner-final.jpg

de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre

logo.jpg

Spoiler

406.jpg

407.jpg

404.jpg

405.jpg

408.jpg

409.jpg

Het seizoen hier in Portugal zit erop en mijn tijd hier eveneens. Weliswaar was het een prachtig jaar, waarin ik mijn doelstellingen en ook de doelen van de club heb gehaald. Maar ik ben geen Louis van Gaal, dus ik wil er niet blijven. Vandaag heb ik urenlange skypegesprekken met mijn familie, mijn vriendin en ook met mijn zaakwaarnemer gevoerd en wij hebben besloten, dat ik hier kap en weer naar huis kom.

Ik heb een opstapclausule in mijn contract staan, dus het gaat beide kanten geen extra cent kosten.

Wel moet ik bekennen, dat Ik hier een hoop heb geleerd en opgestoken, maar nu vind ik het welletjes. Eerlijk gezegd verlang ik nu weer om in de Eredivisie werkzaam te zijn. Mijn zaakwaarnemer is er al mee bezig en ik zie wel, wat en wie op mijn pad komt.

Morgenochtend verwittig ik het bestuur, mijn staf, de selecties en het personeel van mijn definitief besluit.

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de Eredivisie is tijdelijk passe, momenteel is Portugal een pre

logo.jpg

Toen ik vanmorgen op de club kwam, ben ik onmiddellijk naar het kantoor van president Fabio Cardoso gestapt en heb mijn ontslag ingediend.

410.jpg

Een korte uitleg van mij was voldoende. Geen heen- en weer gepraat en ellenlange discussies. Mijn besluit stond vast en dat heb ik ook uitgelegd.

411.jpg

Nadien heb ik afscheid genomen van de spelers en het voltallige personeel en dat was het dan ook. Wat ik nu ga doen, is nog niet duidelijk, maar het liefst zou ik natuurlijk weer in de Eredivisie willen werken. We zullen zien, waar mijn zaakwaarnemer mee aan komt draven.

412.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de Eredivisie is tijdelijk passe

Tja en dan ben je weer thuis, heb je eindelijk rust en gaat de ‘drang om altijd te willen en moeten winnen’ eindelijk zakken, begint de verveling weer toe te slaan. Getrouwd ben ik nog niet, kinderen heb ik ook niet, maar nu ineens wel heel veel vrije tijd. Mijn zaakwaarnemer houd alle clubs in de Eredivisie in de gaten en zodra er eentje vrijkomt, zoekt hij contact.

En of u het geloofd of niet, ik kreeg plots de volgende mededeling:

413.jpg

Deze club is op ‘sterven na dood’, krijgt straks weer puntenaftrek en zal ook uit de KKD degraderen. Voor mij al teveel redenen om er niet op in te gaan en dat heb ik hun ook medegedeeld.

Dan deze:

414.jpg

Een moeilijke club en eentje, die altijd tegen degradatie moet vechten en dat trekt mij voorlopig niet.

Ofschoon ik mijn zaakwaarnemer duidelijk heb verteld, dat ik voorlopig alleen in de Eredivisie wil werken, stuurt hij mij van alles en nog wat toe, waar ik nu niet voor wil werken.

415.jpg

416.jpg

417.jpg

418.jpg

Gelukkig heeft de zaakwaarnemer de overige aanvragen van geïnteresseerde clubs afgewezen, want momenteel is er geen ‘vrije club’ in de Eredivisie en kan ik mij beperken tot het kijken van wedstrijden.

En toen zag ik in mijn mailbox dit krantenbericht:

419.jpg

Ik kan u verzekeren, dat ik geen actie heb ondernomen, om met Anderlecht in contact te treden. Nee, een medewerker van mijn zaakwaarnemer heeft dit artikel geplaatst zonder mijn medeweten.

420.jpg

421.jpg

422.jpg

Ofschoon ik aanvankelijk totaal geen zin had om in België te willen werken, heb ik toch besloten, het aanbod te accepteren. Waarom? Eerlijk gezegd, ik weet het zelf ook niet, maar dan ben ik voorlopig weer onder de pannen.

423.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

VxEA2qS.jpg

de Eredivisie is tijdelijk passe, nu is België een pre

RwU4WCR.jpg

XYdJTUG.jpg

RzNA51X.jpg

Toen ik vanmorgen op de club kwam, wist ik niet wat ik zag.

U37YRFi.jpg

Het Lotto Park is de thuisbasis van Belgische voetbalclub RSC Anderlecht, gelegen in de gemeente Anderlecht, Brussel. Het park heeft een voetbalcapaciteit van 22.500 (vroeger 40.000, maar door veiligheidsmaatregel verkleind) waarmee het de vijfde-grootste stadion van heel België is. Het gebouw heeft 1.583 business stoelen en 406 VIP stoelen en is een van de modernste van België. Tevens worden hier de Europese wedstrijden van Union Sint-Gillis gespeeld.

Het sportterrein werd gebouwd op het Astridpark (daarom ook wel soms het Astridpark genoemd), genaamd naar de vrouw van Leopold III Astrid van Zweden, die in 1935 overleed. Het stadion is een van de oudste stadions in België gebouwd in 1917. Toen het Stade Émile Versé genoemd werd, verwijzend naar een topvoetballer uit de beginjaren van de Brusselse club. Het stadion droeg deze naam tot die in 1983 veranderde naar het Constant Vanden Stockstadion, die al 25 jaar lang voorzitter was van de club. In 2019 veranderde het naar het Lotto Park, waarschijnlijk om financiële redenen. Lotto is een referentie naar een van de hoofdsponsors van de club, de Nationale Loterij van België.

Het stadion beschikte tot 2018 over het Michelinsterren restaurant Le Saint-Guidon. Het restaurant moest na 30-jaar van voorzitter Marc Coucke sluiten wegens plaatstekort.

SOZOtOk.jpg

Op de club ontvangen werd ik ontvangen door het bestuur, d.w.z. eigenaar Marc Coucke, voorzitter Wouter Vanderhaute, alg.dir. Kenneth Bornauw en TD Mikkel Hemmersam. Na een grondige kennismaking kwam de seizoensdoelstelling op tafel.

RJyQE8B.jpg

Ik heb uiteraard alle doelstellingen geaccepteerd, want laat ik wel wezen, Anderlecht is en was altijd een grote club en de gedoodverfde kampioen in België. Tenminste volgens Jan Boskamp, die ik geraadpleegd heb, alvorens ik besloot, hier te werken. Kampioen worden, de Croky Cup winnen en je kwalificeren voor de Europa League zijn ook mijn persoonlijke doelen.

De volgende stap is de kennismaking met mijn staf. Nou die was en is zeer beperkt, kan ik u vertellen. Technisch Directeur (TD) is Mikkel Hemmersam, een 45jarige Deen.

Spoiler

wTFaKNT.jpg

Een DVZ en een assistent-manager was er niet, wel een Manager O-18 (MO18) ene Rene Peeters, een 61jarige Belg en kind van de club.

Spoiler

XjImlYO.jpg

Dan was er nog een Hoofd Jeugdopleiding (HJO) Henk Mariman, een 52jarige Belg afkomstig uit Lokeren.

Spoiler

iqUjOuu.jpg

En de laatste was Hoofd Scouting (HSC) Dries Belaen, een 40jarige Belg en ook kind van de club.

Spoiler

RDeVzti.jpg

Het leken mij allen sympathieke gasten, die communicatief sterk waren en in teamverband kunnen werken en functioneren.

Nadat ik hun mijn werkwijze en doelstellingen uit de doeken had gedaan, kwam de kennismaking met de selectie aan de beurt.

Selectie 1ste team

cRnKSBM.jpg

CXdBcVd.jpg

Selectie 2de team /B-elftal

1SbCqyM.jpg

sLKDH3c.jpg

Selectie Onder-18

506kT23.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe = Het doel is kampioen worden en daar gaan we voor.

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

VxEA2qS.jpg

RwU4WCR.jpg

Spoiler

UkW03sW.jpg

Mijn voorganger had al 2 oefenwedstrijden gespeeld en dat was het resultaat:

BuJ6xde.jpg

Onder mij krijgen wij nu nog 4 oefenwedstrijden en wel 2 voor het trainingskamp en 2 tijdens het trainingskamp.

6CXbVbS.jpg

Het trainingskamp zal in Amsterdam plaatsvinden en ik mag 35 spelers hiervoor selecteren. Dat wordt dan de complete 1ste teamselectie van 23 spelers en 12 spelers uit het tweede team.

5FVcNwN.jpg

Volgens mijn staf is de sfeer binnen de club en in de kleedkamers uitstekend. In hoeverre mijn spelers mij zullen ‘ondersteunen’ zie ik t.z.t. wel. Maar het probleem is wel de ‘teamsamenhang’ en die is niet al te best. Daar zal ik dan aan moeten werken.

mUKVXi4.jpg

Morgen spelen wij de eerste oefenwedstrijd onder mijn leiding en wel tegen SSV Jeddeloh, een Duitse voetbalclub uit de buurtschap Jeddeloh II in de gemeente Edewecht in de Landkreis Ammerland. Eerlijk is eerlijk, ik heb er nog nooit van gehoord en het schijnt een club te zijn uit de ‘Regionalliga Nord’, dus de 4de Liga in Duitsland.

Bij zonnig weer en voor 1.708 toeschouwers arriveerden wij in Jeddeloh in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Een tactiek, waarmee ik veel succes heb behaald en ik hoop dan ook, dat mijn spelers hiermee uit de voeten kunnen. De amateurs van Jeddeloh kwamen in een simpele 4-4-2 formatie het kurkdroge veld op.

1NVqwlc.jpg

Mijn nieuw team had dik 20 minuten nodig om mijn tactiek ietwat onder de knie te krijgen en door doelpunten van Vazgquez (25+34ste minuut) en Diawara (27ste minuut) stond het bij rust 0 : 3. Feitelijk zou ik er tevreden mee moeten zijn, maar dat was ik totaal niet, want tenslotte spelen wij hier tegen een amateurteam.

Tot mijn verbazing kregen wij in de 51ste minuut ook nog een doelpunt tegen. Ene Gottschling kopte de bal in ons doel, omdat Vertonghen en Augustinsson amper reageerden. 1 : 3 en ik nam het hoofdschuddend ter kennis. Gelukkig zorgde drie minuten later mijn vandaag beste speler, Edozie, voor de 1 : 4. In de 72ste minuut haalde ik de moegestreden Jorgensen naar de kant en bracht Simic. Nog geen minuut later zorgde ene Fredehorst voor 2 : 4, door de bal in ons doel te koppen. En ook nu waren Augustinsson en Vertonghen te laat en bovendien ook keeper Coosemans zeer zwak. Dat was balen, kan ik u vertellen.

De zeer zwakke Augustinsson haalde ik in de 84ste minuut eraf en bracht N’Diaye. En ja hoor, in de 94ste minuut kregen wij ook nog een intikkertje van ene Brinkmann om de oren, waardoor deze voor ons toch wel waardeloze match in 3 : 4 eindigde. Echt indruk (ofschoon de tegenstander amateurs waren) maakten alleen Dendoncker, Diawara, Hazard, Edozie en Vazquez, Aanvoerder Vertonghen stelde teleur. Weliswaar is hij nog steeds technisch zeer sterk, maar ook veel te traag.

Spoiler

HC1RZDI.jpg

eyg6kj1.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

VxEA2qS.jpg

RwU4WCR.jpg

Spoiler

tXVZGIc.jpg

In 6 dagen spelen wij de volgende oefenwedstrijd onder mijn leiding en wel uit in en tegen Berliner Fußballclub Dynamo, afgekort BFC Dynamo, in de volksmond vaak Dynamo Berlin genaamd, een Oost-Berlijnse voetbalclub die in 1966 werd opgericht als onderdeel van de nieuwe FC's. In de tijd van de voormalige DDR was BFC Dynamo met tien opeenvolgende landskampioenschappen in de periode 1979 tot 1988 een van de meest succesvolle voetbalverenigingen uit de DDR-Oberliga.

Met name de successen in de jaren tachtig zijn zeker niet onomstreden. BFC Dynamo werd meer en meer als het uithangbord van de communistische partij beschouwd en de veiligheidsdienst Stasi in het bijzonder. De club zou op tal van manieren bevoordeeld zijn, wat de plotselinge en vrijwel perfecte dominantie in de jaren tachtig verklaart.

Spoiler

Het Sportforum Berlin is, naast het Olympiapark Berlin, de op een na grootste sportfaciliteit in de hoofdstad en het centrum van de Berlijnse competitiesporten. De belangrijkste gebruiker van het diverse sportgebied is de Olympische Basis van Berlijn als overkoepelende en serviceorganisatie van de federale bases - de grootste basis in Duitsland. Bovendien zijn op deze locatie meer dan 30 clubs en het Berlin School and Competitive Sports Center (Elite Sports School SLZB) gevestigd. Tegelijkertijd dient de locatie regelmatig als locatie voor tal van regionale, nationale en internationale wedstrijden. Voorwaarde hiervoor zijn de vele verschillende moderne sportfaciliteiten, zalen en speciale trainingsfaciliteiten.

Het Sportforum Berlin wordt de komende jaren verder ontwikkeld tot een duurzaam nationaal topsportcentrum. Via een stedenbouwkundige en open ruimteplanningswedstrijd kregen de kantoren Holzwarth Landschaftsarchitektur en Yellow de opdracht om de planningsbasis te creëren voor het structurele en open ruimteontwerp. De komende jaren zal de verdere ontwikkeling stapsgewijs worden gerealiseerd.

6SZM0FH.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 1.684 toeschouwers arriveerden wij in Berlijn in de 4-2-3-1 opstelling. Ook de BFC kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op.

pmw5Zew.jpg

Of de bustrip nog in hun benen zat, Joost mag het weten, feit is in elk geval, dat mijn mannen niet met vol gas begonnen. Het was dan ook niet verwonderlijk, dat wij in de 12de minuut een doelpunt om de oren kregen. Ene Breitfeld schoot de bal in ons doel en de openingstreffer was een feit. 1 : 0 en toen ging het gas erop. 5 minuten later zorgde spits Dolberg per kopbal door de gelijkmaker. 1 : 1 en 6 minuten later ging ene Hüther volledig door het lint, toen hij Dolberg op een doodschop wilde trakteren. Uiteraard kreeg hij een directe …….

jddBLgA.jpg

De semiprofs van de BFC moesten het vanaf nu met 10 man tegen ons redden. Maar let wel: wij zijn titelkandidaat in de hoogste Belgische divisie en de BFC is een 4de divisieclubje. Na de rode kaart zorgden Diawara, N’Dhaye en wederom Dolberg voor de 1 : 4 ruststand.

Hazard schreef in de 65ste minuut de 1 : 5 op zijn rekening en in de 71ste minuut haalde ik Amuzu en Hazard eraf en bracht Edozie + Stroeykens. 5 minuten later mocht ook Jorgensen vertrekken en kwam Simic. Voorts haalde ik in de 82ste minuut ook nog Dendoncker en Dreyer eraf, zodat ook Kana en Angulo nog wat minuten konden maken.

Het bleef 1 : 5 en een zeer goede indruk maakten deze keer Foket, N’Dhaye, Diawara, Dreyer, Hazard en Dolberg.

Spoiler

P8tRz4N.jpg

wju9Gx7.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites