germandutch Geplaatst 14 november 2023 Auteur Share Geplaatst 14 november 2023 (bewerkt) Spoiler Pas over een week spelen wij weer en dan thuis tegen Almere City FC een Nederlandse voetbalclub opgericht op 14 september 2001, die sinds 2005 betaald voetbal speelt. De Almeerse vereniging was onderdeel van de omnisportvereniging Omniworld. Tot en met het seizoen 2009/2010 speelde de club onder de naam FC Omniworld. Op 11 juni 2023 wist Almere City voor het eerst in haar bestaan te promoveren naar de Eredivisie. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 22.657 toeschouwers verschenen wij in de ietwat behoudende maar aanvallende 5-2-3 opstelling met Branderhorst voor de zwaar geblesseerde Barkas in het doel. Almere kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Robin Gansner. Wij begonnen sterk en bij rust stond het 2 : 0 voor ons door doelpunten van Viergever en Booth. Ook in de tweede helft waren wij op dreef en mede door de VAR kregen wij in de 63ste en 69ste minuut een penalty, die door Romeny en Seuntjens werden verzilverd. Toen Robinet in de 75ste minuut de aansluitingstreffer binnen kopte (goedgekeurd door de VAR) greep ik in en haalde Booth, die volledig uitgeblust was, naar de kant en bracht van der Maarel. 6 minuten later was de match ook voor Sagnan voorbij, die op zijn tandvlees liep. Voor hem kram Iqbal. Dat wij in de 93ste en laatste minuut nog een tegendoelpunt kregen, was min of meer te wijten aan het zwakke keeperswerk van Branderhorst. Maar niemand raakte in paniek. Deze overwinning hadden wij min of meer te danken aan de sterke prestaties van Booth, Viergever, El Karouani, Seuntjens en Romeny. Wel hoop ik, dat Branderhorst in de toekomst beter gaat keepen, want anders wordt hij door een van onze jonkies vervangen. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 14 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 15 november 2023 Auteur Share Geplaatst 15 november 2023 (bewerkt) Spoiler Allicht, want ik heb geen enkele speler aangetrokken. Ze waren er allemaal en spelen al een tijdje met elkaar. Als je tot voor kort nog als ‘mentaal wrak’ wordt gezien, dan kun je niet in zo korte tijd weer mentaal stabiel zijn. Voorlopig ben ik tevreden en het gaat de goede kant uit. Duidelijk dus, hier hoef ik nies aan toe te voegen. Als ze maar mijn orders opvolgen en uitvoeren, dan komt het wel goed. In 6 dagen spelen wij uit en wel in en tegen FC Volendam, een Nederlandse voetbalclub afkomstig uit Volendam. De club is opgericht op 1 juni 1977 als afsplitsing van RKSV Volendam (opgericht als RKAV op 1 juni 1920). Het tenue bestaat uit een oranje shirt en een zwarte broek: daarom wordt de club ook wel 'Het Andere Oranje' genoemd. De thuiswedstrijden worden gespeeld in het Kras Stadion. Volendam behaalde tot op heden tweemaal de finale van de KNVB beker. De eerste keer (1958) bleek Sparta met 4-3 te sterk. In mei 1995 ging Feyenoord er met de beker vandoor na een 2-1 overwinning. De hoogste klassering van de club is een zesde plaats in de Eredivisie in de seizoenen 1989/90 en 1992/93. Kenmerkend voor Volendam zijn de vele lokale spelers, met namen als Schilder, Tol, Steur, Veerman en Jonk en de vele promoties en degradaties van en naar de Eredivisie. De botter die bij een promotie altijd over de Dijk rijdt en waarmee de spelers gehuldigd worden heet dan ook De Heen en Weer. De club degradeerde in het seizoen 2008/09 voor het laatst uit de Eredivisie. In het seizoen 2021/22 eindigde Volendam op de tweede plaats in de Eerste Divisie waardoor het direct promoveerde naar de Eredivisie. Zo keerde Volendam na dertien jaar terug op het hoogste niveau. Spoiler Het Kras Stadion (ook wel geschreven als KRAS Stadion) is een voetbalstadion dat vooral wordt gebruikt voor de thuiswedstrijden van FC Volendam. Het Volendam stadion heeft een aantal jaren de naam Veronicastadion gehad, maar sinds 2002 wordt de naam Kras Stadion gebruikt. Sinds het seizoen 2006/07 ligt er kunstgras in het stadion. Bij bewolkt weer en voor maar 6.455 toeschouwers arriveerden wij in Volendam in de ietwat behoudende 5-2-3 opstelling. Volendam kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Sander van der Eijk. Het werd een zeer matige wedstrijd en bij rust stond het slechts 0 : 0, ofschoon wij veel beter waren dan de thuisheren. De wel of niet bezopen verslaggever repte maar over overtredingen van onze kant, omdat hij deze wedstrijd duidelijk niet had gezien. De scheids greep in de eerste helft amper in en beperkte zich tot een soort ‘Bas Nijhuis imitatie’, doordat hij haast alles door liet gaan. Seuntjens en Bozdogan werden behoorlijk aangepakt en raakten zodoende ook geen knikker. Ook in de tweede helft waren wij weliswaar de veel betere ploeg, maar het lukte ons niet om de bal in het vijandelijke doel te schieten. Vandaar dat ik in de 73ste minuut Viergever naar de kant haalde en de meer offensieve Iqbal het veld instuurde. Nog geen 6 minuten later haalde ik ook Karami en de geblesseerd geraakte Seuntjens van het veld. Voor hen kwamen Mamengi en Romeny. In de 83ste minuut lukte het de koud in het veld staande invaller Romeny, een pass van de opgerukte Ter Avest in het doel te tikken. Tot mijn verbazing keurde de zeer matige scheids dit zuivere doelpunt af. Maar gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 0 : 1 en dat was het dan ook. Geen sprankelende wedstrijd, eerder zeer matig met drie 100% kansen, waarvan wij er maar eentje konden verzilveren. Maar winst is winst en daar was het ons om te doen. Spoiler ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 15 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 16 november 2023 Auteur Share Geplaatst 16 november 2023 (bewerkt) Spoiler Pas over 16 dagen spelen wij thuis tegen het wel of niet ‘opgeleefde’ Ajax van nog hoofdcoach Steijn. Amsterdamsche Football Club Ajax, kortweg AFC Ajax of gewoon Ajax, een Nederlandse profvoetbalclub uit Amsterdam. De club is opgericht op 18 maart 1900 en is één van de drie traditionele topclubs in Nederland. Sinds de oprichting van de Eredivisie speelt Ajax onafgebroken in deze hoogste divisie. Ajax werd zesendertig keer kampioen van Nederland, waarvan achtentwintig keer sinds de invoering van de Eredivisie medio 1956. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 23.750 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, met een beetje knutselwerk van mijn kant, waardoor onze aanvallende druk op de juiste Ajax-spelers straks komt te liggen. Het ooit zo grote en gevreesde maar momenteel totaal uit vorm zijnde Ajax kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Scheids is ene Richard Martens en van mijn staf heb ik vernomen, dat o.a. de heer Louis van Gaal op de tribune zit. Trouwens, de directie, mijn staf en onze supporters hoopten op een gelijkspel, omdat Ajax momenteel van de rol is. Mijn spelers en ik hoopten echter op iets anders namelijk een overwinning. Wij begonnen zeer goed, met vol gas en hoge druk en zetten de achterhoede van Ajax achterin gelijk vast. In de 12de minuut ging de door coach Steijn zo bewierookte Sutalo in de fout, door Boussaid in de box neer te leggen. Wij kregen, mede door inspraak van de VAR een penalty, die Seuntjens voor zijn rekening nam en feilloos binnenschoot. 1 : 0 en een heerlijk begin. Omdat ons hele team min of meer ijzersterk speelde en het grote Ajax niet tot rust liet komen, werd onze druk of pressing op de achterhoede van Ajax steeds groter en in de 32ste minuut toen Sutalo een bal uit de gevarenzone wilde trappen, raakte hij hem totaal verkeerd en schoot de bal in zijn eigen doel. 2 : 0 en dergelijke cadeautjes nemen wij gaarne aan. Wat Viergever in de 41ste minuut bezielde, mag Joost weten, maar hij gaf de eeuwig zuigende Berghuis gewoon een rotschop. En dus greep de scheids in en trok een directe …… Dat was balen kan ik u verzekeren, maar wel een terechte reactie van de scheids. Viergever liep van het veld af en ik wisselde niet, omdat over een paar minuten rust is en ik de situatie op mijn gemak wilde bestuderen. En ja hoor, El Karouani die steeds met gevaarlijke voorzetten voor de dag kwam, gaf in de 45ste minuut een strakke voorzet op Boussaid en onze linkerspits schoot de bal feilloos binnen. 3 : 0 en dat gaf een heerlijk gevoel. Net voor het rustsignaal in de 48ste minuut, haalde ik de helaas totaal vermoeide Ramselaar naar de kant en bracht Iqbal. En toen was rust. Op weg naar de kleedkamer zag ik op de tribune de op dit moment belangrijkste man bij Ajax en wel de heer Louis van Gaal, diens taak het is, het wegzakkende Ajax weer op de rails te zetten. Uiteraard waren mijn spelers vandaag bijzonders gemotiveerd en was ook hun duidelijk, dat wij vandaag de kans kregen om het grote Ajax eindelijk eens pijn te doen. Vandaar dat wij ook in de tweede helft met vol gas, hoge druk en puur aanvallend begonnen. Al in de 50ste minuut, uit een vrije trap van Bozdogan, lukte het Seuntjens de bal in het doel te schieten. 4 : 0 en dat met 10 man! Nog geen 11 minuten later was het Sagnan, die met een lange pass Descotte aanspeelde en laatstgenoemde tikte de bal met een zuiver lobje over keeper Ramaj en stond het maar liefst 5 : 0. Wanneer heeft onze club Ajax op zo’n manier verslagen en van het veld geveegd? Nog nooit toch? Dat Taylor in de 79ste minuut de bal in ons doel kopte en voor een tegentreffer zorgde, was jammer, maar dat was het dan ook. Want niemand raakte in paniek. Wel haalde ik in dezelfde minuut nog Ter Avest naar de kan, die op was en bracht van der Maarel. Het bleef 5 : 1 en coach Steijn en zijn mannen vertrokken met het schaamrood op de kaken. En ik kan u vertellen, dat geeft een lekker gevoel bij mij. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 16 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 17 november 2023 Auteur Share Geplaatst 17 november 2023 (bewerkt) Spoiler Toen ik ‘s avonds thuis was, werd ik gebeld. In eerste instantie dacht ik dat het een grap was, maar het was toch de grote Louis van Gaal in eigen persoon. Behalve dat hij mij met onze overwinning op zijn club feliciteerde, had hij ook nog een paar diepgaande vragen, die ik nu nog niet bekend zal maken. Of ik wel of niet de juiste antwoorden aan hem heb verstrekt, weet ik niet, maar wij hebben wel afgesproken, dat wij te zijner tijd hierop terug zouden komen. Mijn verbazing over zijn telefoontje was groot, want dit had ik nooit verwacht. Komende donderdag spelen wij uit en wel in en tegen Fortuna Sittard, een Nederlandse profvoetbalclub uit de gemeente Sittard-Geleen die op 1 juli 1968 na een fusie werd opgericht. Vanaf het seizoen 2018/19 speelt de club in de Eredivisie, nadat een tweede plaats in de Eerste divisie 2017/18 genoeg was voor promotie. Fortuna Sittard werd in zijn bestaan onder meer kampioen van de Eerste divisie. Voorganger Fortuna'54 won tweemaal de KNVB Beker. De thuisbasis is het Fortuna Sittard Stadion, met een capaciteit van 12.800 zitplaatsen (waarvan 800 zitplaatsen voor de bezoekende club). Spoiler Bij regenachtig weer en voor 8.054 toeschouwers arriveerden wij in Sittard in de ietwat aangepaste 4-2-3-1 opstelling. Ook Fortuna kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Ofschoon wij de ietwat betere ploeg waren, lukte het ons niet om in de eerste helft te scoren en het verschil te maken. Onze spits Descotte kreeg geen poot aan de grond, net als aan de overkant spits Sierhuis, die evenmin potten kon breken. Bij rust stond het zodoende nog steeds 0 : 0 en alleen Fortuna mocht hiermee blij zijn. Vandaar dat ik mijn mannen in de rust even hartelijk heb toegesproken en wel op de befaamde ‘van Gaal’ manier. Ondanks mijn gepeperde toespraak kwamen wij ook in de tweede helft zeer matig uit de hoek en in de 59ste minuut lukte het ene Ferati de bal in ons doel te tikken. 1 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. Gelukkig voor ons zorgde Boussaid drie minuten later voor de al lang verdiende gelijkmaker. 1 : 1 en dat gaf nieuwe hoop. Omdat er ook na de gelijkmaker sprake was van veel te weinig pressing van ons, greep ik in de 75ste minuut in en haalde Ter Avest eraf en bracht van der Maarel. In de 86ste minuut was het Bozdogan, die eindelijk de verlossende tweede treffer binnenschoot. 1 : 2 en in mijn ogen totaal verdiend. Een minuut later haalde ik de vermoeide Ramselaar naar de kant en bracht Azarkan. Doordat Fortuna voor zijn slotoffensief aanzette, greep ik in de 94ste minuut in en haalde Flamingo + Boussaid (die al geel hadden) en ook Seuntjens naar de kant, om tijd te rekken. Voor hen kwamen Fraulo, Novoa en Romeny. Het bleef 1 : 2 en de zuur verdiende punten gaan mee naar huis. Spoiler ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 17 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 18 november 2023 Auteur Share Geplaatst 18 november 2023 (bewerkt) Spoiler Komende donderdag spelen wij uit in de 1ste Ronde van de Beker en wel in en tegen De Treffers, een voetbalclub uit het Nederlandse Groesbeek die is opgericht op 1 augustus 1919. De club speelt zijn wedstrijden op Sportpark Zuid. Het eerste mannenelftal van de vereniging komt uit in de Tweede divisie en in de Derde klasse zaterdag van het district Oost (seizoen 2021/22). Spoiler Bij vies weer, dus sneeuwbuien, en voor slechts 2.152 toeschouwers arriveerden wij in Groesbeek in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Gezien het niveau van de tegenstander heb ik uiteraard hoofdzakelijk de reserves cq. Back-ups van de basisspelers opgesteld. Enerzijds om ze spelminuten te gunnen en anderzijds om te zien wat ze daadwerkelijk in huis hebben. Allicht, dat veel van mijn jongens amper wedstrijdritme hebben, daarvoor spelen ze te weinig. Maar nu kunnen ze minuten maken. De Treffers kwamen in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Joey Kooy. Het werd geen makkie, maar ook geen echt moeilijke wedstrijd. Beide teams deden hun best en de betere heeft gewonnen. De scheids was vandaag geen hoogvlieger en kreeg een 6.0. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 18 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Gaat goed, zeg! Lekker heur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigtukker Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Zo, 5-1 van Ajax winnen. Niet verkeerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John Terry 2.0 Geplaatst 18 november 2023 Share Geplaatst 18 november 2023 Dat is mooie uitslag tegen Ajax! Verder loopt het ook wel op wieltjes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 19 november 2023 Auteur Share Geplaatst 19 november 2023 (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij thuis tegen FC Twente, een Nederlandse professionele voetbalorganisatie uit Enschede. Sinds de oprichting op 1 juli 1965 speelt de club in de Eredivisie, met uitzondering van het seizoen 1983/84 en seizoen 2018/19. FC Twente werd voor het eerst in zijn historie landskampioen in het seizoen 2009/10. De ploeg werd vier keer tweede in de Eredivisie en haalde zeven keer een derde plaats in de eindrangschikking. Naast herenteams heeft FC Twente ook een vrouwenteam, dat sinds de start van het betaald voetbal voor vrouwen in 2007 meespeelt. Spoiler Bij zwaarbewolkt weer en voor 23.158 toeschouwers verschenen wij in de ietwat behoudende maar aanvallende 5-2-3 opstelling. Waarom deze tactiek? Omdat Twente volgens mij betere spelers heeft en een zeer moeilijk te bestrijden ploeg is. Vandaar dat ik ietwat voorzichtig ben, maar hoe dan ook, wij willen winnen. Twente kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Laurens Gerrets, waar ik geen hoge pet van op heb. Enfin, mijn spelers deden, wat ik van hun heb verwacht. Gelijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend erop en al in de 4de minuut kregen wij een corner. Bozdogan gaf de bal strak naar binnen en verdediger van der Hoorn nam hem volley en knalde hem in het doel. 1 : 0 en een goed begin. Tja en nog geen 9 minuten later was het Ugalde, die door het lint ging. Met een smerige tackle probeerde hij van der Maarel uit te schakelen en dat leverde hem een directe ….. Twente moest deze match nu met 10 man uitspelen en dat maakte het voor ons natuurlijk een heel stuk makkelijker. Desondanks stond het bij rust nog steeds maar 1 : 0, mede omdat de spitsen Seuntjens en Romeny zeer zwak functioneerden. In de 52ste kregen wij een corner van links, die El Karouani voor zijn rekening nam. Zijn strakke voorzet werd door Viergever in het doel geschoten. 2 : 0 en het begon op iets te lijken. Eerlijk is eerlijk, mijn mannen speelden ijzersterk, maar de scheids deed er heel veel aan, om ons niet in ons spel te laten komen. In geval van twijfel floot hij steeds tegen ons en ik kan u vertellen, hij twijfelde veel en alleen maar. Uit voorzorg haalde ik in de 76ste minuut van der Maarel en Bozdogan van het veld. Voor hen kwamen Iqbal en Mamengi. En in de 82ste minuut mocht ook Seuntjens, die steeds meer commentaar op de scheids had, gaan douchen en kwam Boussaid. Uit een vrije trap in de 88ste minuut, ingebracht door El Karouani, kopte de opgeschoven invaller Mamengi de bal in het doel. 3 : 0 en nog in dezelfde minuut haalde ik ook Viergever naar de kant en bracht Fraulo. Het bleef 3 : 0 en met 4 belachelijke gele kaarten op zak, stapten wij als verdiende winnaar van het veld. De scheids kreeg een 5.5 voor zijn prestatie. Spoiler ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker = Een tweede keer zal dat niet lukken hoor. @John Terry 2.0 = Zo slecht zijn de aankopen van Mislintat niet, wel veel te duur betaald. Met een trainer die aan durft te vallen en vooral vooruit durft te spelen (en een betere coach dan van 't Schip) hoort Ajax weer bij de top 3. Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 19 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 20 november 2023 Auteur Share Geplaatst 20 november 2023 (bewerkt) Spoiler In 6 dagen spelen wij thuis tegen Excelsior Rotterdam, een Nederlandse voetbalclub uit de wijk Kralingen in Rotterdam. Spoiler Bij zwaar bewolkt weer en voor 22.698 toeschouwers verschenen wij in de 5-2-3 opstelling. Excelsior kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Danny Makkelie. Om eerlijk te zijn, ik dacht dat wij Excelsior moeiteloos op zouden rollen, maar dat lukte ons gewoon niet. Kansen ertoe creëerden wij genoeg, alleen de afwerking liet zeer te wensen over. Uiteindelijk mochten wij blij zijn, dat Seuntjens in de 21ste minuut de bal in het doel kon koppen en wij met 1 : 0 de rust ingingen. Natuurlijk waren wij beter, maar wij konden het niet in doelpunten uitdrukken. Romeny, Toornstra en Mamengy stelden teleur, vandaar dat ik in de 73ste minuut ingreep en Mamengy en Toornstra van het veld haalde. Voor hen kwamen Iqbal en Flamingo. 6 minuten later haalde ik ook Bozdogan naar de kant, die op was en bracht Fraulo. In de 84ste minuut haalde ik ook nog Seuntjens eraf en bracht Novoa. Al met al speelden alleen Branderhorst, van der Hoorn, Ter Avest, van der Maarel, Seuntjens en Fraulo tevredenstellend. Verdedigend waren wij sterk, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 20 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigtukker Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 oef, kantje boord Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 21 november 2023 Auteur Share Geplaatst 21 november 2023 (bewerkt) Spoiler Pas over 2 weken spelen wij de volgende wedstrijd en dan uit en tegen Sparta Rotterdam, een Nederlandse voetbalclub uit Rotterdam. De club werd opgericht in 1888 en is daarmee de oudste club in het betaald voetbal in Nederland. Slechts elf amateurvoetbalclubs in Nederland zijn ouder dan Sparta. Sinds 1916 is Het Kasteel de thuisbasis van de club uit Spangen. Spoiler Sparta-Stadion "Het Kasteel" is het stadion van de Nederlandse betaald-voetbalclub Sparta Rotterdam. Het ligt in de Rotterdamse wijk Spangen. Bij zwaar bewolkt weer en voor slechts 9.283 toeschouwers arriveerden wij op het Kasteel in Rotterdan-Spangen in de ietwat behoudende 5-2-3 opstelling. Sparta kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op. Weliswaar waren wij veel en veel beter, maar in de eerste helft kregen wij de bal niet over de doellijn. Sparta verdedigde met hand en tand, probeerde ons fysiek af te troeven en met 2 bussen voor de 16. Eerlijk is eerlijk, mijn mannen ‘knepen’ hem een beetje behoorlijk, om blessures te voorkomen. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 0. Bozdogan en Seuntjens gaven in de eerste helft niet thuis, de rest deed zijn best, voor zover mogelijk. Pas in de 68ste minuut lukte het Romeny de bal in het doel te schieten. 0 : 1 en dat was het dan ook. Meer gebeurde er niet en in de 74ste minuut haalde ik Sagnan naar de kant en bracht van der Maarel in. Het bleef 0 : 1 en een zeer saaie wedstrijd zonder hoogtepunten. Het enig positieve was, dat de 3 punten in onze knip zaten. Spoiler ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 21 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 22 november 2023 Auteur Share Geplaatst 22 november 2023 (bewerkt) Komende week zondag spelen wij thuis tegen AZ, een Nederlandse profvoetbalclub uit Alkmaar en de Zaanstreek, Noord-Holland en speelt zijn thuiswedstrijden in het AFAS Stadion te Alkmaar. AZ, een afkorting voor Alkmaar Zaanstreek-combinatie, ontstond in 1967 als AZ’67 uit een fusie tussen Alkmaar '54 en FC Zaanstreek. Het woord combinatie in de naam liet men al snel varen en ook de toevoeging ’67 is sinds 1986 uit de naam verdwenen. Net als tussen juli 1976 en juni 1982 hoort de club sinds seizoen 2004/05 opnieuw bij de (sub)top van Nederland. Sinds 1998 speelt de tweevoudig landskampioen onafgebroken in de Eredivisie. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond AZ op 25 april 2023 op de 37e plaats met een totaal van 47.500 punten. De club staat bekend om de sterke jeugdopleiding, in het seizoen 2022/2023 werd door AZ als eerste Nederlandse club de UEFA Youth League gewonnen. Spoiler Geteisterd door sneeuwbuien en voor 23.253 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. AZ kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Serdar Gözübüyük, die in mijn ogen haast altijd een kant kiest. Het werd een toch wel saaie wedstrijd, zeer zakelijk en een soort schaakpartij, waarbij AZ er alles aan deed, om geen doelpunt tegen te krijgen. Maar helaas, helaas, in de 27ste minuut was Booth ter plekke om de bal in hun doel te koppen. Tot ons aller verbazing, keurde de scheids het zuivere doelpunt af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 1 : 0 en wij domineerden. Bij rust stond het nog steeds maar 1 : 0 en alleen Romeny speelde zeer matig, de rest gewoon ijzersterk. In de 63ste minuut zorgde Ramselaar voor de verlossende 2 : 0 en iedereen was tevreden. 11 minuten later mochten Sagnan en Booth gaan douchen en kwamen Iqbal en Boussaid. De schaarse counters van AZ deden ons geen pijn en in de 82ste minuut haalde ik Ter Avest en Ramselaar (die van mij een publiekswissel kreeg) naar de kant. Voor hen kwamen van der Maarel en Descotte. Het bleef 2 : 0 en eerlijk is eerlijk, wij zijn goed op dreef. En wat AZ betreft, als ze er moeten staan en voor moeten gaan, laten ze het haast altijd afweten. Dan spelen ze met 'poep in de broek'. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Kyrill @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 22 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 Je doet het goed, maar ik mag uit de mentions aub. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 23 november 2023 Auteur Share Geplaatst 23 november 2023 (bewerkt) Spoiler Komende zondag spelen wij uit en wel in en tegen Go Ahead Eagles, een Nederlandse profvoetbalvereniging uit Deventer. De thuiswedstrijden worden gespeeld in het eigen stadion De Adelaarshorst. Go Ahead, de club waaruit Go Ahead Eagles is voortgekomen, werd op 2 december 1902 opgericht als Be Quick. Bij de toetreding tot de NVB in 1905 werd de clubnaam veranderd in Go Ahead. Op 31 juli 1971, bij de splitsing van de amateur- en de proftak, werd op voorspraak van toenmalig trainer-coach Barry Hughes de toevoeging Eagles aan de naam toegevoegd. De amateurs gingen verder als D.V.V. Go Ahead. Spoiler De Adelaarshorst is een voetbalstadion in Deventer, gelegen aan de Vetkampstraat. Het stadion wordt sinds 1920 bespeeld door Go Ahead Eagles, en draagt sinds 1971 haar huidige naam. De Adelaarshorst is een sfeervol stadion vanwege zijn ligging, bouw en verleden. Het bouwwerk is gesitueerd te midden van een woonbuurt in de wijk Voorstad. De tribunes staan kort op het veld, zoals vaak te zien is in Engeland. Geteisterd door sneeuwbuien en voor slechts 9.581 toeschouwers arriveerden wij in de Adelaarshorst in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Go Ahead kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Robin Gansner. Volgens insiders (en dan bedoel ik o.a. Wesley Sneijder) functioneer en presteert Utrecht het best, als ze achterin compact staan en een solide defensie hebben, want dan kunnen ze voorin vuurwerk fabriceren. Nou ik was benieuwd, want de gebezigde tactiek voldoet aan deze eisen. En ja hoor, of u het geloofd of niet, bij rust stond het al 0 : 5 en was deze wedstrijd al gespeeld. De 1 : 5 twee minuten na herbegin was een simpel schoonheidsfoutje, temeer omdat Seuntjens in de 53ste minuut voor de 1 : 6 zorgde. Dat Edwardsen een minuut later de 2 : 6 binnen schoot, was voor Go Ahead leuk, maar wij raakten niet in paniek. In de 74ste minuut haalde ik Booth naar de kant en bracht Iqbal. Zes minuten later mochten ook Sagnan en Novoa gaan douchen en kwamen Fraulo en Descotte. In de 85ste minuut haalde ik ook Flamingo van het veld en voor hem kwam Mamengi. Het bleef 2 : 6 en ik vroeg mij af, of ik nu het lek boven had en mijn mannen weer mentaal sterk staan? Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 23 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 24 november 2023 Auteur Share Geplaatst 24 november 2023 (bewerkt) Spoiler Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: op sportief vlak heb ik aan de wensen en eisen van de heer van Seumeren tot nu toe volledig voldaan. Wij staan op de eerste plaats met een straatlengte voor op Feyenoord, PSV en Ajax. Had hij dat verwacht? Nee, zeker niet. Bovendien hebben wij, door onze zeer aanvallende en opportunistische speelwijze ook een hoop spelers in de etalage gezet. Inmiddels bestaat er wel of niet concrete belangstelling voor de spelers van der Hoorn, Ter Avest, Viergever, van der Maarel, Booth, Boussaid en Ramselaar. Ik zou haast zeggen: ‘mijnheer van Seumeren grijp je kans, verkoop ze en zorg dat u uw centen terugkrijgt’. Komende zaterdag spelen wij thuis tegen RKC Waalwijk, een Nederlandse voetbalclub uit Waalwijk. Sinds 1984 speelt de club in het Nederlands betaald voetbal. RKC Waalwijk speelt in geel-blauwe shirts met blauwe broek. Spoiler Geteisterd door sneeuwbuien en voor 22.708 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. RKC kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Marc Nagtegaal, waar ik helaas ook geen hoge dunk van heb. Ondanks het vervelende weer en het toch wel zeer pietluttige optreden van de scheids, die Joost mag weten wat hij tegen mij of mijn club heeft, stonden wij bij rust al met 4 : 0 voor en was deze match feitelijk al gespeeld. Wel hadden wij ook al 4 gele kaarten te pakken en ofschoon RKC meer overtredingen op haar naam had, kregen zij natuurlijk maar 1 gele kaart. In de 58ste minuut zorgde Novoa voor de 5 : 0 en toen ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze wedstrijd. Uit voorzorg haalde ik El Karouani in de 77ste minuut van het veld, omdat hij ook al geel had, en bracht Romeny. 11 minuten later mochten ook Viergever en Booth gaan douchen. Voor hen kwamen Mamengy en Iqbal. Het bleef 5 : 0 omdat wij deze wedstrijd rustig uitspeelden en dat was het dan ook. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 24 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 25 november 2023 Auteur Share Geplaatst 25 november 2023 (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij in de 2de Ronde van de Beker in en tegen Roda JC Kerkrade, een Nederlandse voetbalclub gevestigd in Kerkrade. De volledige naam luidt Sportvereniging Roda Juliana Combinatie Kerkrade. De club werd in 1962 opgericht als een fusie van Roda Sport (nov. 1954 fusie 'Kerkrade' en 'Bleijerheide') en Rapid JC (nov. 1954 fusie 'Rapid '54' en 'Juliana'). Roda JC Kerkrade speelt zijn wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion. Spoiler Geteisterd door sneeuwbuien en voor slechts 7.631 toeschouwers arriveerden wij in Kerkrade in de ietwat behouden maar aanvallende 5-2-3 opstelling. Roda kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Jeroen Manschot. Het verschil tussen clubs uit de KKD en de ED is in de meeste gevallen toch wel behoorlijk en zeer zeker ook nu. Door het slechte weer en de toch wel zeer matige ambiance deden mijn mannen min of meer alleen het noodzakelijke. Nadat Bozdogan al in de 5de minuut de openingstreffer had gescoord en uit een corner in de 27ste minuut van der Hoorn de 0 : 2 binnen had gekopt, ging het gas eraf en bleven hoogtepunten uit. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 2 en dat was het dan ook. Ook in de tweede helft domineerden wij en in de 62ste minuut zorgde Seuntjens met een sublieme kopbal voor de 0 : 3. Zes minuten later, eveneens bij een corner van Roda, wilde Sagnan de bal uit de gevarenzone wegschieten, maar raakte de bal verkeerd en schoot hem in ons eigen doel. 1 : 3 en verder gebeurde er weinig. Het bleef 1 : 3 en wij wijn een ronde verder. Spoiler ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 25 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 26 november 2023 Auteur Share Geplaatst 26 november 2023 (bewerkt) Spoiler Pas over een kleine maand spelen wij weer en dan uit in en tegen Vitesse Arnhem, officieel SBV Vitesse (Stichting Betaald Voetbal "Vitesse-Arnhem") algemeen bekend als Vitesse, een Nederlandse profvoetbalclub uit Arnhem. De club is opgericht op 14 mei 1892. Sinds 1989 speelt Vitesse onafgebroken in de hoogste divisie. Tussen 1990 en 2002 was de club een stabiele subtopper in Nederland. Vervolgens kende Vitesse een zware tijd, nadat voorzitter Karel Aalbers noodgedwongen moest vertrekken. In 2010 werd Vitesse de eerste Nederlandse club die in buitenlandse handen kwam. Sindsdien behoren de Arnhemmers weer structureel tot de subtop in de Eredivisie. Vitesse werd nooit landskampioen, maar won in 2017 de KNVB beker. Op de UEFA-ranglijst van de beste clubs in Europa stond Vitesse op 14 oktober 2022 op de 113e plaats met een totaal van 11.000 punten. Vitesse speelt zijn thuiswedstrijden in stadion GelreDome, dat plek biedt aan ruim 21.000 toeschouwers. De traditionele uitrusting van Vitesse bestaat uit een verticaal gestreept geel-zwart shirt, gebaseerd op de kleuren van de provincie Gelderland en van de familie Van Pallandt. Spoiler Uiteraard was ik tijdens de korte winterstop met de kerst lekker thuis en om die redenen heb ik mij nergens mee bemoeid, want eventuele contractverlengingen + spelersaan- en verkopen zouden DVZ Jordy Zuidam en TD Gilissen voor hun rekening nemen. Welnu ik heb het geweten, hoor! Omdat de mogelijke contractverlengingen niet op tijd zijn begonnen of afgehandeld, hebben de Arabieren uit de zandbak een aantal spelers van ons benaderd (o.a. van der Hoorn, Boussaid, Mamengi, Viergever, Toornstra en Ter Avest). Inmiddels heeft Boussaid een contract getekend bij een zandbakclub en zijn Mamengi, Viergever, Toornstra en Ter Avest al vertrokken. En ook een handvol jeugdige talenten zijn of gaan weg voor niets, nul centen. Dat ik nu ontzettend kwaad ben, spreekt vanzelf. Zodra een ietwat fatsoenlijke club vrijkomt, ben ik hier weg. Bij bewolkt maar droog weer en voor 17.930 toeschouwers arriveerden wij in Arnhem in de aanvallende 4-3-3 opstelling, met in de basis als linksback Leliendal en verder nog 7 jonkies uit het tweede op de bank. Spoiler Vitesse kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Martin v,d, Kerkhof. In tegenstelling tot de voordien gemaakte afspraken, begonnen wij slap en ongeconcentreerd. Vandaar dat wij al in de 4de minuut een doelpunt om de oren kregen. Normaal lukt het ons een snel opgelopen achterstand weer weg te werken, maar vandaag was dat dus duidelijk niet het geval. Bij rust stond het dan ook nog steeds 1 : 0 en eerlijk is eerlijk, van der Hoorn, Flamingo, Fraulo, Azarkan en ook Descotte speelden als een natte krant. Alleen Bozdogan en Novoa overtuigden. In de rust heb ik mijn mannen dan ook ‘goed toegesproken’, uiteraard met stemverheffing, en ik hoop, dat wij in de tweede helft een vuist kunnen maken. Nou, daar leek het niet op. Wij bleven achter de feiten aanlopen en in de 75ste minuut haalde ik Fraulo naar de kant en bracht Romeny. In de 84ste minuut kregen wij terecht een penalty en die nam invaller Romeny voor zijn rekening. Zijn toch wel slap schotje werd door keeper Room gewoon gepakt en dus bleef het 1 : 0 in ons nadeel. Wij zorgden voor steeds meer druk en in de 92ste minuut was het de snelle Novoa, die een domme terugspeelbal van van Ginkel kon bemachtigen en in het doel kon schieten. 1 : 1 en de langverdiende gelijkmaker was eindelijk een feit. Nog geen minuut later haalde ik Leliendal naar de kant en bracht Hardley. Ook haalde ik weer een minuut later Azarkan eraf en bracht Boussaid. Nog in dezelfde minuut lukte het Bozdogan te scroren en wel het winnende doelpunt. 1 : 2 en dat was het dan ook. Spoiler ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 26 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 28 november 2023 Auteur Share Geplaatst 28 november 2023 (bewerkt) Spoiler Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: het begint uit de klauwen te lopen! Behalve de 3 reeds vertrokken selectiespelers missen wij nu ook van der Hoorn en zijn Mamengi + El Karouani + Iqbal met hun Nationale teams onderweg. Keeper Barkas is nog steeds niet beschikbaar en de TD heeft gisteren een verdediger aangetrokken en wel ene Aitor Paredes, een 23jarige Spanjaard van Bilbao. Feitelijk een noodaankoop om de selectie weer op pijl te brengen. Komende zondag spelen wij thuis tegen PSV, een Nederlandse profvoetbalclub uit Eindhoven. Deze werd op 31 augustus 1913 opgericht onder de naam Philips Sport Vereniging als sportvereniging van Philips-medewerkers. Op 1 juli 1999 werd PSV NV opgericht en het betaalde voetbal hierin ondergebracht. Van 1984 tot 1 juli 1999 was het betaald voetbal ondergebracht onder de Stichting PSV Voetbal. PSV groeide uit tot een club die behoort tot de traditionele top drie van het Nederlands betaald voetbal. PSV won nationaal 24 keer de Eredivise, 14 keer de Johan Cruijff Schaal en 11 keer de KNVB Beker. Internationaal won de club in 1978 de UEFA Cup en in 1988 de Europacup I. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond PSV op 3 september 2023 met 43.000 punten op de 41e plaats. Spoiler Geteisterd door sneeuwbuien en voor 23.750 toeschouwers verschenen wij in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. PSV heeft niet alleen een betere selectie, maar ze zijn ook op dreef en wij willen hoe dan ook hier niet verliezen. PSV kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op. Eerlijk is eerlijk, wij kwamen amper aan te pas. PSV was gewoon beter en deelde ook op het veld de lakens uit. Mijnheer Bosz had zijn huiswerk gedaan en in de directe confrontaties (min of meer 1op1 over het hele veld) waren wij de mindere en kregen Flamingo, nieuweling Paredes, Sagnan, jonkie Leliendal, Booth, Bozdogan en Romeny geen poot aan de grond. Dat het desondanks bij rust nog steeds maar 0 : 0 stond, was werkelijk een wonder en min of meer te wijten aan het zeer onzuiver afwerken van de voorhoede van PSV. En zoals zo vaak, als de een niet scoort, doet de ander het. In de 47ste minuut, uit een corner, raakte verdediger Boscagli in de war en schoot de bal in hun eigen doel. 1 : 0 en dergelijke cadeautjes nemen wij gaarne aan. Lang konden wij van dit mazzeltje niet genieten, want in de 61ste minuut was het Lozano, die de gelijkmaker binnen schoot. 1 : 1 en daar gaat de mogelijke winst. Wij werden totaal teruggedrongen en verdedigden met hand en tand. In de 73ste minuut raakte ook nog jonkie Leliendal geblesseerd en dus moest de net weer herstelde Seuntjens als linksback invallen. 5 minuten later haalde ik Sagnan naar de kant, die op was en bracht jonkie Kloosterboer (een 18jarige jongen uit het Tweede). In de 83ste minuut mocht ook Romeny gaan douchen en kwam Boussaid. Tot mijn genoegen en ofschoon volledig onverdiend bleef het 1 : 1 en mag ik bekennen, dat wij het gelijke spel min of meer aan van der Maarel hadden te danken, die vandaag onze beste man was. PSV had maar liefst 68% balbezit en dat de heer Bosz met het resultaat niet tevreden was, is duidelijk. Wel ons publiek was enigszins tevreden, omdat wij niet hadden verloren. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 28 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 29 november 2023 Auteur Share Geplaatst 29 november 2023 (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij uit in de 3de Ronde van de Beker in en tegen ADO Den Haag, een Nederlandse betaald voetbalclub uit Den Haag. Spoiler Bij zwaar bewolkt weer en voor 15.000 toeschouwers arriveerden wij in Den Haag in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. ADO kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Bas Nijhuis. Absoluut mijn favoriete scheids op de Nederlandse velden, omdat hij geen voorkeur heeft of laat zien en altijd correct fluit. Doordat verdediger Bart van Hintum al in de 4de minuut volledig over de scheef ging en zijn tackle op Booth veel te laat inzette, kreeg hij terecht een directe ….. Met 11 man had ADO het waarschijnlijk niet gered en nu met 10 was het tegen ons onbegonnen werk. Weliswaar hadden wij een dik halfuur nodig om op gang te komen, maar toen was deze match mijns inziens in de 40ste minuut al beslist. Toen stond het al 0 : 2 en in de 54ste minuut maakte Ramselaar zijn tweede en ons derde doelpunt en deden wij deze wedstrijd keurig op slot. Wij controleerden alleen nog maar ken iedereen vond het welletjes. Het bleef 0 : 3 en wij zijn een ronde verder. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 29 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 30 november 2023 Auteur Share Geplaatst 30 november 2023 (bewerkt) Spoiler Komende zaterdag spelen wij uit en wel in en tegen Excelsior Rotterdam, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit de wijk Kralingen in Rotterdam. Excelsior speelt zijn thuiswedstrijden in het Van Donge & De Roo Stadion, dat na de uitbreiding in zomer van 2016 plaats biedt aan 4400 toeschouwers. Tot 1 mei 2017 heette het Stadion Woudestein. Spoiler Bij zwaar bewolkt weer en voor slechts 3.944 toeschouwers arriveerden wij in Rotterdam in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Excelsior (de derde club uit Rotterdam) kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is de schoonzoon van Frank de Boer en wel Joey Kooij. Gelukkig is Ajax niet de tegenstander, dus heb ik geen bezwaar. Wij begonnen zoals altijd of te wel heel vaak met vol gas, hoge druk en aanvallend en al in de 6de minuut was het spits Novoa, die een steekpass van Ramselaar in het doel schoot. Tot mijn verbazing keurde de scheids het zuivere doelpunt af. Gelukkig greep de VAR in en nadat ze minutenlang de situatie bestudeerd hadden, moest de scheids zijn beslissing herzien en werd het doelpunt alsnog goedgekeurd. 0 : 1 en ik was tevreden. Maar niet met ons spel. Weliswaar waren wij de betere ploeg, maar plots zakte het tempo en in de 29ste minuut was het Parrott, die een voorzet van Benita in ons doel kopte. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit. Door de gelijkmaker kreeg Excelsior blijkbaar het gevoel, dat ze ons konden hebben en in een mum van tijd veranderde de sfeer in en om het veld. Ze pakten het botte bijl uit en de sfeer werd steeds grimmiger. In de 34ste minuut werd onze linksback El Karouani door Seymor uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Voor de geblesseerde El Karouani moest ik noodgedwongen een jonkie uit het tweede inbrengen en wel Björn Hardley. Bij rust stond het nog steeds maar 1 : 1 en stelde rechtsback van der Maarel teleur. Omdat onze kracht feitelijk voorin zit, begonnen wij ook in de tweede helft weer met vol gas en een hoog tempo te spelen en in de 62ste minuut was het Seuntjens, die voor de 1 : 2 zorgde. 7 minuten later werd ook Booth uit de wedstrijd geschopt en wel wederom door Seymor. De scheids greep weer niet in en mijn protest bij de 4de man werden niet gehonoreerd. Booth werd vervangen door Azarkan. Nog geen 5 minuten later haalde ik uit voorzorg Ramselaar en Flamingo nog van het veld en bracht Descotte en Fraulo. Het bleef 1 : 2 en de punten gaan mee naar huis. En eerlijk is eerlijk, deze overwinning hebben wij te danken aan Booth, Ramselaar, Seuntjens en Novoa. Voorts heeft invaller Hardley eveneens zeer goed gespeeld. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 30 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 1 december 2023 Auteur Share Geplaatst 1 december 2023 (bewerkt) Spoiler Komende zondag spelen wij thuis tegen FC Volendam, een Nederlandse voetbalclub afkomstig uit Volendam. De club is opgericht op 1 juni 1977 als afsplitsing van RKSV Volendam (opgericht als RKAV op 1 juni 1920). Het tenue bestaat uit een oranje shirt en een zwarte broek: daarom wordt de club ook wel 'Het Andere Oranje' genoemd. De thuiswedstrijden worden gespeeld in het Kras Stadion. Spoiler Volendam behaalde tot op heden tweemaal de finale van de KNVB beker. De eerste keer (1958) bleek Sparta met 4-3 te sterk. In mei 1995 ging Feyenoord er met de beker vandoor na een 2-1 overwinning. De hoogste klassering van de club is een zesde plaats in de Eredivisie in de seizoenen 1989/90 en 1992/93. Kenmerkend voor Volendam zijn de vele lokale spelers, met namen als Schilder, Tol, Steur, Veerman en Jonk en de vele promoties en degradaties van en naar de Eredivisie. De botter die bij een promotie altijd over de Dijk rijdt en waarmee de spelers gehuldigd worden heet dan ook De Heen en Weer. De club degradeerde in het seizoen 2008/09 voor het laatst uit de Eredivisie. In het seizoen 2021/22 eindigde Volendam op de tweede plaats in de Eerste Divisie waardoor het direct promoveerde naar de Eredivisie. Zo keerde Volendam na dertien jaar terug op het hoogste niveau. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: dit is voor ons het juiste moment op tegen de Volendammers te spelen. Net zoals momenteel nog bij Ajax is de hele club in paniek en is het bij hun een grote chaos. De RVC is bezig de directie, oprichters van de club en de staf volledig of ten dele te ontslaan. Daar is dus nu een soort familieoorlog bezig en daar moeten wij misbruik van maken. Geteisterd door sneeuwbuien en voor 20.186 toeschouwers verschenen wij in een aanvallende 4-3-3 opstelling. Van der Hoorn is weliswaar niet helemaal fit, maar wil wel spelen. Linksback is vandaar jonkie Ghartey, 18 jaar uit het tweede. Voorts zitten op de bank de jonkies Rawlins, Hardley, Veenbrink en Kloosterboer, allen eveneens uit het tweed team. Ze kunnen ballen en volgend seizoen zitten ze waarschijnlijk sowieso in het eerste team, dus laat ik ze meelopen. Het zwaar intern gehavende Volendam kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Richard Martens. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: Volendam was vandaag geen partij voor ons. Binnen een half uur stond het al 4 : 0 voor ons en was deze match als het ware al gespeeld. Na het eerste half uur ging het gas eraf en controleerden wij allen nog maar de wedstrijd. In de 48ste en laatste minuut van de eerste helft was de wedstrijd voor Iqbal afgelopen. Hij was op en werd vervangen door Romeny. Ook in de tweede helft deden wij alleen het noodzakelijke en voorkwamen, dat Volendam gevaarlijk kon worden. Ramselaar werd door mij in de 74ste minuut van het veld gehaald en vervangen door Descotte. 5 minuten later mocht ook Azarkan gaan douchen en kwam Boussaid. En in de 84ste minuut zakte linksback Ghartey door zijn hoeven en werd vervangen door de helaas niet okselfrisse Hardley. Toen mijn team in gedachten al op weg naar de kleedkamer was, lukte het ene Houtriet de bal in ons doel te schieten. 4 : 1 maar het is Volendam gegund. Niemand kon zich er druk om maken, want de punten blijven hier. Wel moest ik constateren, dat de invallers Romeny, Descotte en ook Boussaid zwak speelden en niets toevoegden. Waarschijnlijk had dit te maken met het feit, dat ze niet op hun gebruikelijke posities stonden? Spoiler ------------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 1 december 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 december 2023 Auteur Share Geplaatst 2 december 2023 (bewerkt) In 6 dagen spelen wij thuis tegen Fortuna Sittard, een Nederlandse voetbalclub uit de gemeente Sittard-Geleen die op 1 juli 1968 na een fusie werd opgericht. Vanaf het seizoen 2018/19 speelt de club in de Eredivisie, nadat een tweede plaats in de Eerste divisie 2017/18 genoeg was voor promotie. Fortuna Sittard werd in zijn bestaan onder meer kampioen van de Eerste divisie. Voorganger Fortuna'54 won tweemaal de KNVB Beker. Spoiler Bij sneeuwbuien en voor 19.883 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-3-3 opstelling. FS kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op. Gezien het toch wel verschrikkelijke weer wilden wij deze wedstrijd zo snel mogelijk winnen, om in de 2de helft rustig achterover te kunnen leunen. Om eerlijk te zijn, het leek er aanvankelijk op, want al in de 4de minuut was het Labyad, die de bal in het doel knalde. 1 : 0 en dat vroeg om meer. FS trok zich gelijk terug en met 2 bussen voor de 16 was er ook voor ons even geen doorkomen meer aan. Tot de 46ste minuut, toen Fofana de bal verkeerd raakte en praktisch op de schoen van Ramselaar deponeerde. Ramselaar liet deze kans niet onbenut en schoot de bal in het doel. 2 : 0 en toen was rust. Uiteraard ging in de tweede helft het gas eraf en in de 57ste minuut lukte het Rosier de bal in ons doel te schieten. 2 : 1 maar wij raakten niet in paniek. In de 73ste minuut gaf ik Labyad een publiekswissel en haalde tevens Seuntjens naar de kant. Voor hen kwamen Romeny en Descotte. 6 minuten later mochten ook Sagnan en Azarkan gaan douchen en kwamen Paredes en Iqbal. Mijn laatste wissel deed ik in de 84ste minuut door Bozdogan van het veld te halen en Boussaid nog wat minuten te gunnen. Het bleef 2 : 1 en dat was het dan ook. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 2 december 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 december 2023 Auteur Share Geplaatst 3 december 2023 (bewerkt) Spoiler Mag ik het zeggen: Ja, ik mag het zeggen: Bozdogan + Booth + El Karouani zijn de dragende spelers en het brein van ons team. Zonder deze drie toppers zijn wij, sorry dat ik het zeg, gewoon een middelmatig ploegje, waarbij iedereen op zijn tenen moet lopen om überhaupt resultaat te halen. Tegen Feyenoord zie ik het somber in. In 4 dagen spelen wij in de Kwartfinale van de Beker in en tegen Feyenoord Rotterdam, een Nederlandse profvoetbalclub uit Rotterdam, opgericht op 19 juli 1908, die uitkomt in de Eredivisie. De stadionclub wordt vaak betiteld als de club van het volk. De thuisbasis is Stadion Feijenoord, dat in de volksmond De Kuip wordt genoemd. De traditionele uitrusting van Feyenoord bestaat uit een rood-wit shirt met een zwarte broek en dito kousen. De voetbalclub is een van de drie traditionele topclubs in Nederland. Feyenoord won zestien keer het landskampioenschap, dertien keer de KNVB Beker, een keer de Europacup I, twee keer de UEFA Cup en een keer de wereldbeker. Mede doordat Feyenoord in 1970 als eerste Nederlandse club internationaal een grote prijs won, speelt zij historisch gezien een vooraanstaande rol in het Nederlandse voetbal. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond Feyenoord op 4 oktober 2023 op de 24e plaats met een totaal van 55.000 punten. Spoiler Spoiler Bij bewolkt weer en voor 49.801 toeschouwers verschenen wij in de Rotterdamse Kuip in de aanvallende 4-3-3 opstelling. Verstoppen heeft hier totaal geen zin, alleen aanvallend maken wij misschien een kans. Feyenoord kwam in de gebruikelijke 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Alain Lindhout. Slot en co hadden hun huiswerk gedaan, want mijn mannen werden als het ware onmiddellijk ‘aangepakt’ en het werd een bijzonder moeilijke wedstrijd voor ons. Aan beide kanten waren verrassingen min of meer uitgesloten en het werden ‘1op1’ gevechten over het hele veld. De scheids had zijn handen vol, maar deed zijn best. Om eerlijk te zijn, wij waren duidelijk de mindere ploeg en het bijzonder fanatieke publiek zorgde ervoor, dat Feyenoord domineerde. Desondanks lukte het Labyad om een vrije trap van een meter of 19 in het doel te schieten. 0 : 1 en even geloofde ik in een ‘wonder’. Maar helaas, nog geen 12 minuten later was het Ivanusec, die de gelijkmaker binnen schoot. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. Bij de gelijkmaker van Ivanusec maakte onze keeper Barkas een slecht figuur en Sagnan, Flamingo, Azarkan, Ramselaar, Seuntjens en Novoa werden door hun directe tegenstanders tot simpele meelopers gedegradeerd. Wel lukte mijn mannen om Gertruida, Stengs en ook Gimenez aan de ketting te leggen. Tot aller verbazing bleven wij in de tweede helft lang overeind en in de 71ste minuut greep ik in en haalde de bijzonder zwak spelende Ramselaar naar de kant. Voor hem kwam Romeny. 5 minuten later haalde ik ook de totaal uitgebluste Labyad van het veld en bracht Boussaid. Vier minuten later, dus in de 80ste minuut, lukte het invaller Ueda de bal in ons doel te koppen, waarbij ook nu weer Barkas niet optimaal reageerde. 2 : 1 en dat was balen, maar wel terecht. Nog geen minuut later haalde ik Sagnan, Azarkan en Seuntjens eraf. Voor hen kwamen Iqbal, Descotte en Lidberg. Tja en of u het geloofd of niet, in de 86ste minuut was het invaller Boussaid die voor de wel of niet verdiende gelijkmaker zorgde. 2 : 2 en deze stand had verlenging tot gevolg. In de 96ste minuut haalde ik de totaal moegestreden Flamingo eraf en bracht jonkie Veenbrink. Nog even dacht ik, dat wij de verlenging ongeschonden door zouden komen, maar ik had geen rekening met invaller Jahanbakhsh gehouden. In de 113 minuut besliste hij deze match met een simpel intikkertje. 3 : 2 en dat was het dan ook. Aan onze kant hadden wij slechts 4 ‘uitblinkers’ en wel van der Maarel + Labyad en de invallers Romeny + Boussaid. Feyenoord daarentegen kon pronken met het zeer goede spel van Trauner, Hancko, Lopez, Wieffer, Ivanusec, Minteh en de invallers Pajxao, Ueda en Jahanbakhsh. Al met al heeft Feyenoord terecht gewonnen en scheids Lindhout uitstekend gefloten. Spoiler ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 3 december 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 4 december 2023 Auteur Share Geplaatst 4 december 2023 (bewerkt) Spoiler Tja, wat moet ik zeggen? Wij zijn in alle opzichten ‘niveau Eredivisie’, niet meer en niet minder. Op een ‘zeer goede dag’ kunnen wij van iedereen winnen en in het slechtste geval van iedereen verliezen. Tegen Feyenoord kwamen wij tekort. Dat is jammer, maar niets aan te doen. In 4 dagen spelen wij uit en wel in en tegen FC Twente, een Nederlandse professionele voetbalorganisatie uit Enschede. Sinds de oprichting op 1 juli 1965 speelt de club in de Eredivisie, met uitzondering van het seizoen 1983/84 en seizoen 2018/19. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. FC Twente werd voor het eerst in zijn historie landskampioen in het seizoen 2009/10. De ploeg werd vier keer tweede in de Eredivisie en haalde zeven keer een derde plaats in de eindrangschikking. Naast herenteams heeft FC Twente ook een vrouwenteam, dat sinds de start van het betaald voetbal voor vrouwen in 2007 meespeelt. Het trainingscentrum en de gezamenlijke jeugdopleiding FC Twente / Heracles Academie zijn gevestigd in Hengelo. Spoiler De Grolsch Veste is het stadion van FC Twente te Enschede. Het stadion werd in 1998 geopend ter vervanging van Stadion Het Diekman en had tot de verbouwing in 2008 de naam Arke Stadion. Na de eerste uitbreiding in 2008 steeg de capaciteit van het stadion van 13.250 naar 24.200 zitplaatsen. Na een tweede uitbreiding in 2011 steeg de capaciteit naar 30.000 zitplaatsen en is daarmee qua capaciteit het op drie na grootste voetbalstadion in Nederland. De laatste uitbreiding is op 29 oktober 2011 officieel in gebruik genomen. Bij bewolkt maar droog weer en voor 23.651 toeschouwers arriveerden wij in de Grolsch Veste in Enschede in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Twente kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Dennis Higler. Natuurlijk wilden wij het vandaag laten zien en met een krachtige overwinning de Feyenoord-kater wegspoelen, maar dat lukte in de eerste helft totaal niet. Wij waren min of meer gelijkwaardig, ofschoon Twente momenteel niet optimaal draaide. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0, ondanks het feit, dat het hele team van ons sterk speelde, met uitzondering van Novoa en Mamengi. Pas in de 66ste minuut lukte het Ramselaar de bal in het vijandelijke doel te koppen, maar het volgens mij toch zuivere doelpunt werd door de in mijn ogen ietwat arrogant overkomende scheids gewoon afgekeurd. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 0 : 1 en wel laat maar een goed begin. Omdat zowel Sagnan alsook Ramselaar steeds meer moeite kregen om het te belopen, greep ik in de 72ste minuut in en haalde ze van het veld. Voor hen kwamen jonkie Veenbrink en Labyad. Nog geen 6 minuten later haalde ik ook Flamingo en de zwakspelende Mamengi en Novoa naar de kant en bracht Booth, jonkie Rawlings en Descotte. Invaller Booth nam in de 83ste minuut een slimme steekpass van Iqbal volley en knalde hem in het doel. 0 : 2 en dat was ook de stand bij het laatste fluitsignaal van de scheids. Al met al was het geen grote wedstrijd, maar winst is winst en levert ons drie punten op. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 4 december 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten