Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Hannes H. The Journeyman - The travels of Hannes H.

germandutch

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

40.jpg

41.jpg

42.jpg

44.jpg

Het aantal seizoenkaarthouders is verschrikkelijk laag. Alhoewel, Sassuolo heeft 41.000 inwoners en dan valt het wel mee. Maar toch zal ik proberen, door goede en aanvallende wedstrijden te spelen, het aantal seizoenkaarthouders flink op te fokken. Of het lukt? Joost mag het weten, maar wij zullen ons best doen.

In 8 dagen spelen wij thuis tegen ACF Fiorentina, een Italiaanse voetbalclub, die speelt in het Stadio Artemio Franchi in Florence (Firenze). De traditionele kleuren van de club waren rood en wit, maar in 1928 werden deze veranderd in paars en wit. Paars is de hoofdkleur van Fiorentina. De spelers worden daarom ook "La Viola" (de paarsen) genoemd.

Spoiler

39.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: aan de fans van deze club heb ik een pesthekel, ofschoon ik ze niet ken. Een tijdje geleden heb ik bij hun gesolliciteerd en hun fans hebben mij toen uitgelachen en dat was allerminst leuk. Ik ben uiteraard rancuneus genoeg om straks wraak te nemen en ik hoop dan ook, dat wij ze alle hoeken van het veld laten zien. KZ!!!

43.jpg

Bij mooi zonnig weer en voor 17.092 toeschouwers (helaas niet eens uitverkocht) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Natuurlijk zijn wij niet de favoriet, tenminste op papier is dat Fiorentina, maar mijn mannen willen vandaag voor mij spelen en er alles aan doen, om de tegenstander van het veld te vegen. Het lijkt wat grootspraak, maar proberen zullen wij het. Fiorentina kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld (een mix tussen gras en kunstgras) op en scheids is ene Daniele Rutella.

45.jpg

Natuurlijk was ik benieuwd hoe wij het vandaag af zullen brengen en of het ons lukt om de lacherige fans van Fiorentina hun mond te snoeren, maar wat ik in het eerste half uur zag, had ik nooit verwacht. Binnen 25 minuten stond het al 3 : 0 voor ons, door doelpunten van spits Pinamonti en middenvelder Lippani (2x). Bij rust had het al 4 : 0 kunnen en moeten staan, want in de 45ste minuut kregen wij nog een penalty te nemen, maar het schot van Pinamonti werd door keeper Terracciano gekeerd. Bij rust stond het dus 3 : 0 en totdat moment was Fiorentina volledig kansloos.

Ook in de tweede helft waren wij gewoon de veel betere ploeg en greep de tegenstander tot fysieke middelen, omdat ze steeds meer in paniek raakten. In de 51ste minuut zorgde Lauriente met een volley voor de 4 : 0 en in de 60ste minuut was het verdediger Erlic die uit een corner de bal in het vijandelijke doel kopte. 5 : 0 en alle aanhangers van Fiorentina werden muisstil.

Omdat iedereen vandaag ijzersterk speelde, greep ik pas in de 71ste minuut in en haalde de moegestreden Lipani naar de kant. Voor hem kwam Boloca. 6 minuten later kreeg onze beste speler vandaag, Lauriente een publiekswissel en mocht ook spits Pinamenti gaan douchen. Voor hen kwamen Ceide en Mulattieri.

Het bleef 5 : 0 en ik voelde mij ‘de koning te rijk’, want voor mij was het genieten en ik kon het niet nalaten, om achteraf op de persconferentie uit de doeken te doen, wat mij destijds was overkomen toen ik bij Fiorentina solliciteerde.

Spoiler

46.jpg

47.jpg

------------

@Copywriter @Whitewolf345

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Djurovski @keano77 @Thomassje123

@Daz

Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

49.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Empoli FC, een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1920 en speelt in de Serie A. De clubkleuren zijn blauw en wit. Empoli speelt haar thuiswedstrijden in het Carlo Castellani stadion.

Spoiler

Het Stadio Carlo Castellani is een voetbalstadion in Empoli, dat plaats biedt aan 19.847 toeschouwers. Vaste bespeler is Empoli. Het stadion is vernoemd naar clublegende Carlo Castellani, die omdat hij lid was van het Italiaanse verzet, naar het Oostenrijkse concentratiekamp Mauthausen gedeporteerd werd en daar in 1944 overleed. Tot op heden is Castellani nog steeds topschutter van de club.

48.jpg

50.jpg

Bij zeer zonnig en mooi voetbalweer en voor 16.182 toeschouwers arriveerden wij in Empoli in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Empoli kwam in een behouden 5-2-1-2 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Davide Di Marco.

51.jpg

51a.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd een ware voetbalhappening en bovendien een doelpuntenfestival. Ofschoon de scheids al in de eerste 22 minuten aantoonde, een echte thuisfluiter te zijn. Hij lette haast alleen op mijn spelers en greep elke actie aan, om onmiddellijk een totaal onnodige gele kaart te trekken. Uiteraard alleen voor mijn spelers. De irritatie onzerzijds daarover was groot en in de 24ste minuut kregen wij dan ook, wel of niet verdiend, een doelpunt om de oren. 1 : 0 en een slecht begin.

Door dat tegendoelpunt schrokken wij min of meer wakker en rechtsback Holmgren Pedersen bestoookte het vijandelijke doel met strakke voorzetten. Verdediger Luperto wilde in de 29ste minuut een van de strakke voorzetten van Holmgren Pedersen wegtrappen, maar raakte de bal verkeerd en schoot hem in het eigen doel. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit. Wij verhoogden het tempo en in de 46ste minuut was het Pinamonti, die een voorzet van Holmgren Pedersen in het doel werkte. 1 : 2 en het ging de goede kant op. Nog geen minuut later was het Defrij, die een voorzet van Doig volley in het doel kon knallen. 1 : 3 en dat werd de ruststand.

4 minuten na herbegin was Castillejo ter plekke, om de bal in het doel te tikken. 1 : 4 en het begon erop te lijken. In de 59ste minuut, door een foutje van Defrei, kreeg Maleh de kans om de bal in ons doel te knallen. 2 : 4 maar niemand raakte in paniek. Pinamonti zorgde in de 68ste minuut met een breedtepass dat de opkomende Henrique de bal in het doel kon volleren. 2 : 5 en ik kon de overwinning ruiken.

In de 76ste minuut haalde ik de moegestreden Lipani naar de kant en bracht Boloca. Nadat Kovalenko in de 82ste minuut verrassend voor de 3 : 5 had gezorgd, haalde ik Lauriente en Defrei eraf en bracht Ceida en Mulattieri. Het bleef 3 : 5 en de punten gaan mee naar huis. Maar ook 4 totaal onnodige gele kaarten, die de thuisfluiter ons aangesmeerd heeft.

Spoiler

52.jpg

53.jpg

------------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

57.jpg

58.jpg

55.jpg

56.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Udinese, voluit Udinese Calcio S.p.A geheten, een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1896 en uitkomend in de Serie A.

Spoiler

54.jpg

59.jpg

Bij zeer mooi zonnig weer en voor 16.733 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Udinese kwam in een 5-1-2-2 formatie het kurkdroge veld op en scheids is ene Daniele Chiffi.

60.jpg

Wij begonnen goed en het hele team speelde ijzersterk. Tenminste in de eerste helft kon Udinese geen potten breken en domineerden wij. Al in de 2de minuut lukte het spits Pinamonti de openingstreffer te scoren. 4 minuten later zorgde Doig voor de 2 : 0 en in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft scoorde Defrei de 3 : 0, hetgeen dus ook de ruststand werd.

In de tweede helft gebeurde amper nog iets, met uitzondering van de warrige acties van de scheids, waardoor wij niet meer in ons spel konden komen. Wel gaf ik onze vandaag beste speler, middenvelder Lipani, in de 79ste minuut een publiekswissel. Voor hem kwam Boloca en 10 minuten later haalde ik ook Laurienti eraf, die al geel op zak had, en bracht Ceide. Het bleef 3 : 0 en dat was het dan.

Spoiler

61.jpg

62.jpg

--------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

64.jpg

Pas in 14 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en dan wel thuis tegen Bologna F.C. een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1909 en uitkomend in de Serie A.

Spoiler

Stadio Renato Dall'Ara is een multifunctioneel stadion in de Noord-Italiaanse plaats Bologna waar onder andere de Serie A-club Bologna FC 1909 haar thuiswedstrijden afwerkt. Het stadion werd in 1927 geopend en telt momenteel 38.279 zitplaatsen. Stadio Renato Dall'Ara bestaat uit één ring waarvan de hoofdtribune overkapt is, ook heeft het een atletiekbaan.

Het stadion draagt sinds 1983 zijn huidige naam, die het te danken heeft aan een voormalig voorzitter van Bologna FC 1909. Na zijn opening kreeg het stadion de naam Stadio Littoriale, die overigens in 1945 plaatsmaakte voor de naam Stadio Comunale.

Stadio Renato Dall'Ara ligt even buiten het historische centrum van Bologna.

63.jpg

65.jpg

Bij zonnig weer en voor 25.515 toeschouwers arriveerden wij in Bologna in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. De favoriet Bologna kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is ene Giuseppe Collu.

66.jpg

Het werd beslist geen makkelijke wedstrijd, niet zozeer omdat vandaag beide elftallen min of meer gelijkwaardig opereerden, maar meer door het warrige gedag van de scheids. Hij floot voor elke scheet, waardoor geen van de teams in hun spel kon komen. Tactisch hadden wij het goed voor elkaar, want wij konden het complete middenveld van Bologna aan banden leggen, waardoor spits Zirkzee geen voorzetten kreeg. Bij rust stond het nog steeds 0 : 0.

Pas in de 54ste minuut lukte het spits Defrei het beslissende en winnende doelpunt te maken. 0 : 1 en dat vroeg om meer.

In de 72ste minuut haalde ik Berardi naar de kant en bracht Castillejo. 5 minuten later mochten ook Lipani en Holmgren Pedersen gaan douchen en kwamen Boloca en Toljan. In de 89ste minuut haalde ik onze vandaag zwakste speler, Lauriente, naar de kant en bracht Volpato. Het bleef 0 : 1 ofschoon het minimaal 1 : 2 had kunnen en moeten worden.

Met de drie punten op zak en 4 totaal belachelijke gele kaarten mochten wij de thuisreis aantreden.

Spoiler

67.jpg

68.jpg

-----------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

De pers heeft mij eerst doodgezwegen en nu, nadat wij de eerste 4 competitiewedstrijden hebben gewonnen, wil plots iedere krant, magazine en omroep een interview met mij. Mijn zaakwaarnemer heeft er een prijskaartje aan elk interview gehangen en als ze betalen, mag ik gaan praten. Ik vind alles best, want elke cent is hier meegenomen.

In 7 dagen spelen wij de volgende sompetitiewedstrijd en wel thuis tegen Associazione Sportiva Roma, kortweg AS Roma, een Italiaanse voetbalclub uit Rome die sinds 1953 uitkomt in de Serie A, de hoogste voetbalklasse van Italië.

AS Roma veroverde al drie keer de landstitel, negen keer wonnen ze de Italiaanse beker en won als eerste club ooit de Conference League in 2022.

Spoiler

69.jpg

70.jpg

Bij bewolkt weer en voor 18.045 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. AS Roma kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Giacomo Camplone.

71.jpg

Eerlijk is eerlijk, de tegenstander was niet alleen op papier de favoriet, maar vooral ook technisch rijper en of beter. Met inzet en vooral tempo en pressing konden wij veel indruk maken, maar niet op de scheids. Onze rechterspits Pinamonti werd behoorlijk aangepakt en kreeg geen poot aan de grond. Mede door ingrijpen van de VAR kregen wij in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft een penalty, die Berardi voor zijn rekening nam en feilloos binnenschoot. Bij rust stond het zodoende 1 : 0.

Weliswaar hadden wij minder balbezit (40%), maar wij speelden de bal achterin niet minutenlang heen en weer en zochten altijd de directe weg naar het vijandelijke doel. Dat wij niet meer succesvol werden had alles te maken met de scheids, die in geval van twijfel altijd voor de tegenstander koos. En ik kan u garanderen, dat hij heel veel twijfels had. In de 75ste minuut haalde ik Lipani en ook Holmgren Pedersen van het veld. Eerstgenoemde was woest op de scheids en ik bracht Boloca en Toljan.

Ik dacht dat wij desondanks op een verdiende overwinning afstevenden, toen wij in de 87ste minuut plots een volledig onverwachte gelijkmaker om de oren kregen. Een van richting (Erlic) veranderd schot van Dybala plofte in ons doelnetje en dat was balen, kan ik u vertellen. 1 minuut later werd linksback Doig uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Voor hem kwam Piantedosi. 6 minuten later haalde ik uit voorzorg ook nog Henrique eraf en bracht Obiang. Het bleef 1 : 1 en ik voelde ons bestolen, want het had minimaal 2 : 0 kunnen en moeten eindigen. De scheids, die 18 zogenaamde overtredingen tegen ons floot en 4 gele kaarten aan ons verstrekte, kreeg een veel te hoge waardering (6.1). Schandalig.

Spoiler

72.jpg

73.jpg

----------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

75.jpg

76.jpg

In 3 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en wel in en tegen Hellas Verona FC, een Italiaanse voetbalclub uit de stad Verona in Noord-Italië.

Spoiler

Stadio Marcantonio Bentegodi is een stadion in Verona. Het stadion ligt op ca. 1,5 km van het centrum van de stad en is de thuishaven van de Veronese voetbalclubs Hellas Verona en Chievo Verona. Stadio Marcantonio Bentegodi heeft een capaciteit van 39.211 toeschouwers.

74.jpg

77.jpg

Bij bewolkt weer en voor 18.783 toeschouwers arriveerden wij in Verona in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Hellas Verona kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Livio Marinelli.

78.jpg

Dik 20 minuten hadden wij nodig om een beetje op gang te komen en in de 23ste minuut zorgde Lauriente voor de verdiende openingstreffer. 6 minuten later was gelegenheidslinksback Holmgren Pedersen ter plekke, om de 0 : 2 in het doel te schieten. Door een domme uittrapfout van onze keeper kon Bonazzoli de 1 : 2 binnen schieten. Gelukkig bracht Defrei in de 42ste minuut de stand naar 1 : 3 en dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft bleven wij doorgaan en in de 51ste minuut scoorde Lipan. Drie minuten later was het Henrique die voor de 1 : 5 zorgde. Berardi raakte in de 72ste minuut geblesseerd en uit voorzorg haalde ik niet alleen Berardi maar ook Lipan nar de kant. Voor hen kwamen Castillejo en Boloca. 6 minuten later mochten ook Erlic, Henrique en Holmgren Pedersen gaan douchen. Voor hen kwamen Ruan, Obiang en de nog niet helemaal herstelde Doig.

In de 87ste minuut kregen wij nog een doelpunt van Suslov tegen, waardoor deze match in 2 : 5 eindigde.

Spoiler

79.jpg

80.jpg

---------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

85.jpg

82.jpg

Dat wij er nu nog zo goed voorstaan, heeft natuurlijk alles te maken met het feit, dat wij tot nu toe alleen maar tegen de zwakke clubs uit de Serie A hebben gespeeld. 

83.jpg

In 4 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Salento FC. Blijkbaar heb ik iets gemist, want ik dacht dat de tegenstander U.S. Lecce heette? Blijkbaar een door de bond geëiste naamswijziging?

Spoiler

Het Stadio Via del Mare is een voetbalstadion in Lecce, dat plaats biedt aan 31 533 toeschouwers.

81.jpg

84.jpg

Bij bewolkt weer en voor 24.201 toeschouwers arriveerden wij in Lecce in de ietwat behouden 5-2-2-1 opstelling. Salento kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids Kevin Bonacina.

86.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij begonnen matig tot zeer slecht, doordat verdediger Viti al in de 12de minuut de bal op de schoen van Sansone plaatste, die hem makkelijk in ons doel kon schieten. 1 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. Pas in de 34ste minuut lukte het spits Pinamonti de gelijkmaker binnen schoot. Tot ieders verbazing, keurde de scheids dit zuivere doelpunt gewoon af, maar de VAR greep in en hij moest zijn beslissing herzien. 1 : 1 en dat gaf ons hoop. In de 45ste en laatste minuut van de eerste helft kopte Erlic de bal in het vijandelijke doel en 1 : 2 werd zodoende de ruststand.

Twee minuten na herbegin, uit de eerste aanval in de tweede helft van Salento was het juist wederom Erlic, die nu de bal foutief raakte en in ons eigen doel schoot. 2 : 2 en weer kon ik balen. Temeer, omdat beide tegendoelpunten door onze keeper in normalen doen gewoon gestopt hadden kunnen worden. In de 52ste minuut kreeg het middenvelder Henrique op zijn heupen en hij zorgde met een zatte volley voor de 2 : 3.

Pas in de 71ste minuut greep ik in en haalde de moegestreden Castillejo en Lauriente naar de kant. Voor hen kwamen Berardi en Ceide. 5 minuten later mochten ook de zeer zwak spelende Viti + Holmgren Pedersen en ook Lipani gaan douchen en bracht ik Ruan, Toljan en Boloca. Wij kregen steeds meer grip op deze match en in de 94ste minuut zorgde Henrique voor de 2 : 4. En eerlijk is eerlijk, daar kun je mee thuiskomen.

Spoiler

87.jpg

88.jpg

----------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

90.jpg

91.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Frosinone Calcio is een Italiaanse voetbalclub uit Frosinone, Lazio.

Spoiler

89.jpg

92.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 15.775 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Frosinone kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het veld op en scheids is Antonio Rapuano.

93.jpg

Wij begonnen met vol gas, hoge druk en puur aanvallend, waardoor wij de tegenstander al na enkele minuten achterin vast konden zetten. In de 15de minuut zorgde Doig voor de openingstreffer en 10 minuten later produceerde linksback Valerie een eigen doelpunt en zorgde voor onze 2 : 0. In de 36ste minuut maakte Lipani de 3 : 0 en in de 43ste minuut was het de beurt aan Berardi, om de 4 : 0 binnen te koppen, hetgeen ook de ruststand werd.

Om eerlijk te zijn, ik had van Frosinone veel meer tegenstand verwacht, maar blijkbaar konden ze dat niet. Hoe dan ook, ook in de tweede helft bleef Berardi zijn klasse tonen en in de 54ste minuut kregen wij met toestemming van de VAR een penalty, die Berardi voor zijn rekening nam. Hij schoot de penalty feilloos binnen en zorgde dus voor de 5 : 0. Vijf minuten later was hij wederom ter plekke, om de 6 : 0 binnen te schieten en dat was zijn derde doelpunt en dus een hattrick.

In de 77ste minuut greep ik in en haalde de moegestreden Lipani en Lauriente naar de kant. Voor hen kwamen Boloca en Castillejo. Toljan haalde ik in de 83ste minuut naar de kant en bracht Holmgren Pedersen. Toen ene Soute in de 90ste minuut uit heldere hemel plots voor de aansluitingstreffer (nou ja: aansluingstreffer? Het was meer een eretreffer) zorgde, verhoogden wij nog een keer het tempo en in de 94ste minuut zorgde Defrei met een krachtige kopbal voor de einduitslag. 7 : 1 en dat was het dan ook.

Spoiler

94.jpg

95.jpg

----------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

97.jpg

98.jpg

99.jpg

Pas in 14 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en dat wordt wel een supertest, want wij spelen uit en in en tegen Atalanta BC (Atalanta Bergamasca Calcio, beter bekend als Atalanta Bergamo), een Italiaanse voetbalclub uit Bergamo, opgericht in 1907 en uitkomend in de Serie A.

Spoiler

Gewiss Stadium is een voetbalstadion in het Italiaanse Bergamo. Dit stadion, dat 24.642 zitplaatsen telt, is de thuishaven van Atalanta Bergamo en Unione Calcio AlbinoLeffe. Het stadion werd op 1 november 1928 officieel geopend en is intussen sterk verouderd. Het stadion is sinds mei 2017 eigendom van bespeler Atalanta Bergamo, dat het kocht van de gemeente van Bergamo.

96.jpg

100.jpg

Bij bewolkt weer en voor 14.712 toeschouwers arriveerden wij in Bergamo in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling.. Atalanta, met o.a. De Roon en Koopmeiners, kwam in een 5-2-1-2 formatie het veld op en scheids is Ermanno Feliciani.

101.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: ik wist niet wat ik zag en verklaren kan ik het evenmin. Mijn team speelde vanaf de eerste minuut ijzersterk en al in de 3de minuut was het Lauriente, die voor de openingstreffer zorgde. 0 : 1 – waarom de scheids dit zuiverde doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en werd het alsnog gegeven. 0 – 1 en een goed begin. Nog geen 5 minuten later zorgde Defrei voor de 0 : 2, in de 19de minuut was het Berardi, die de 0 : 3 binnen schoot en in de 24ste minuut volleerde Erlic de 0 : 4 in het doel van Atalanta, hetgeen uiteindelijk ook de ruststand werd. 0 : 4 tegen een team, hetgeen veel beter diende te zijn, dan wij, maar vandaag kregen ze geen poot aan de grond. Hun centrale driemansverdediging leek bijzonder slecht en elk schot werd een doelpunt.

In de tweede lukte het Lookman, vier minuten na herbegin, de aansluitingstreffer in ons doel te volleren. Ook nu keurde de scheids het doelpunt eerst af en door inschakeling van de VAR keurde hij het alsnog goed. 1 : 4 en dat was het dan ook, meer zat er voor Atalanta niet in.

In de 67ste minuut haalde ik Defrei naar de kant en bracht Bajrami. 5 minuten later mocht Lipani, die al geel had, gaan douchen en kwam Boloca. Lauriente raakte in de 79ste minuut geblesseerd en werd vervangen door Castillejo.

Het bleef 1 : 4 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

102.jpg

103.jpg

--------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

105.jpg

106.jpg

Onze volgende wedstrijd is in 7 dagen en dan wel thuis tegen Genoa Cricket and Football Club, een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1893 en daarmee de oudste Italiaanse voetbalclub. De club speelt, net als aartsrivaal UC Sampdoria, zijn thuiswedstrijden in het Stadio Luigi Ferraris in Genua.

Spoiler

104.jpg

107.jpg

Bij bewolkt weer en voor 18.628 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Genoa kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Matteo Gualtieri.

108.jpg

Vraag mij niet hoe het komt, maar ook in deze wedstrijd waren wij van begin af aan de betere ploeg en had Genoa weinig tot niets in de pap te brokken. Wij speelden ijzersterk en al in de 9de minuut zorgde Berardi voor het openingsdoelpunt.   1 : 0 en dat vroeg om meer. En meer werd het, want in de 29ste minuut zorgde Pinamonti voor de 2 : 0 en 6 minuten later ook voor de 3 : 0, hetgeen de ruststand werd.

In de 55ste minuut zorgde Lauriente voor de 4 : 0 en toen ging het gas eraf. Omdat iedereen zo sterk speelde, greep ik pas in de 77ste minuut in en haalde de vermoeide Lipani en Doig naar de kant. Voor hen kwamen Boloca en Holmgren Pedersen. Drie minuten later zorgde Berardi voor de 5 : 0, die echter door de scheids afgekeurd werd. Waarom dit zuivere doelpunt door de goed leidende scheids in eerste instantie afgekeurd werd, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en heeft de scheids het doelpunt alsnog goedgekeurd. 5 : 0 en iedereen was tevreden.

Spoiler

109.jpg

110.jpg

---------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

114.jpg

115.jpg

117.jpg

112.jpg

113.jpg

In 3 dagen spelen wij thuis tegen Brescia Calcio, een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1911. De club speelt zijn thuiswedstrijd in het Stadio Mario Rigamonti. De afgelopen jaren speelt de club afwisselend in de hoogste twee divisies van het Italiaanse voetbal.

Brescia deed in de loop der jaren van zich spreken door een aantal opmerkelijke aankopen. Zo kwam in 2000 Roberto Baggio de club versterken, totdat hij in 2004 stopte met voetballen. Ook Josep Guardiola speelde een tijdje bij de club. Andrea Pirlo begon zijn profcarrière bij Brescia Calcio en verhuisde in 1998 naar Internazionale.

Spoiler

111.jpg

116.jpg

Bij bewolkt weer en voor slechts 4.383 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Brescia kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Ermanno Feliciani.

118.jpg

Wij hadden een klein kwartier nodig om op gang te komen en in de 13de minuut was het linkerspits Defrei, die uit een corner de bal in het doel schoot. Tot ieders verbazing keurde de scheids dit zuivere doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en mocht hij zijn beslissing corrigeren. Waarom deze mierenneukende scheids ons steeds meent te moeten dwarszitten, mag Joost weten. Maar leuk is het allerminst. Bij rust stond het nog steeds slechts 1 : 0 en dat had ook veel te maken met zijn manier van wedstrijdsituatiebeoordelingen.

Drie minuten na herbegin kopte Pinamonti de 2 : 0 binnen en in de 62ste minuut zorgde middenvelder Henrique voor de 3 : 0, maar weer keurde de scheids ook dit toch wel zuivere doelpunt af. En ook nu greep de VAR weer in en moest hij zin beslissing weer herzien. 3 : 0 en daar waren wij tevreden mee. Vandaar dat het gas eraf ging en wij alleen nog controlerend deze match uit wilden spelen.

Helaas door een foutje van linksback Doig, waar wel of niet een overtreding aan voorafging, kwam Borelli in balbezit en kon hij in de 90ste minuut voor de 3 : 1 zorgen. En daar bleef het dan ook bij.

Spoiler

119.jpg

120.jpg

---------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

122.jpg

123.jpg

125.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: haast alle zwakke broeders hebben wij inmiddels gehad en nu komen de grotere en sterkere clubs op ons toe. Natuurlijk heb ik niet de illusie, dat wij in de top6 blijven staan, maar ik wil wel met deze club minimaal onder de eerste 10 eindigen. Dus ik ben benieuwd.

In 3 dagen spelen wij dan ook uit en wel in en tegen Società Sportiva Lazio (afgekort SS Lazio) beter bekend als kortweg Lazio, een Italiaanse voetbalclub, opgericht op 9 januari 1900. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Olympisch Stadion van Rome.

Spoiler

Het Stadio Olimpico in de Italiaanse hoofdstad Rome maakt deel uit van het Foro Italico. Het werd eerst onder de naam Stadio dei Cipressi tussen 1928 en 1937 gebouwd door de architect Luigi Walter Moretti. Ter gelegenheid van respectievelijk de Olympische Spelen van 1960 en het Wereldkampioenschap voetbal van 1990 onderging het ingrijpende veranderingen. Het stadion beschikt over een atletiekbaan en heeft een capaciteit van 72.700 zitplaatsen.

Het stadion is het thuisstadion van de voetbalclubs SS Lazio en AS Roma.

121.jpg

124.jpg

Bij regenachtig weer en voor 39.257 toeschouwers arriveerden wij in Rome in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Lazio kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Livio Marinelli.

126.jpg

Ook Lazio, die feitelijk deel uit zou maken van de top5 had moeite met onze aanvallende speelstijl en al in de 14de minuut zorgde spits Pinamonti met een slimme intikker voor het openingsdoelpunt. 0 : 1 en dat vroeg om meer. Hoe dan ook, wij bleven aanvallen en in de 34ste minuut was het onze jongste basisspeler, de pas 18jarige Luca Lipani, die voor de 0 : 2 zorgde, hetgeen ook de ruststand werd.

Afgezien van het feit, dat Henrique en Lauriente niet hun dag hadden, speelde de rest van het team ijzersterk. En of u het geloof of niet, 4 minuten na herbegin zorgde onze jongste ook nog voor de 0 : 3 en werd het publiek muisstil.

Na deze treffer ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. In de 60ste minuut haalde ik uit voorzorg onze jongste speler Lipani naar de kant en bracht Boloca. Een kwartier later mochten ook Henrique, Doig, Defrei en Berardi gaan douchen en kwamen Racic, Piantedosi (ook pas 18 jaar), Mulattieri en Castellego. Alle invallers deden hun best en het bleef

Spoiler

127.jpg

128.jpg

----------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

130.jpg

131.jpg

Het probleem is: Bajrami is een uitstekende AMC, maar momenteel speel ik niet 4-2-3-1 wel 4-2-2-2, dus zonder AMC. En als MC heeft hij 4 betere spelers voor zich. Ik heb geprobeerd het de klagers uit te leggen, maar ze luisteren niet. Mij best, maar ik wijk niet van mijn zienswijze af.

In 7 dagen spelen wij thuis tegen de dit seizoen gedoodverfde kampioenkandidaat Associazione Calcio Milan, vaak kortweg AC Milan of Milan genoemd, een voetbalclub uit Italië, die op 16 december 1899 door Engelse migranten werd opgericht en uitkomt in de Serie A. AC Milan behoort tot de Europese top. De club won zevenmaal de Europacup I/UEFA Champions League, waarmee het na Real Madrid de club is met de meeste titels. Daarnaast won de club ook driemaal de wereldbeker voor clubteams, eenmaal de FIFA Club World Cup, tweemaal de Europacup II (European Club Winners' Cup) en vijfmaal de Europese Supercup/UEFA Super Cup (samen met FC Barcelona recordhouder van het aantal Europese Supercup/UEFA Super Cup-titels).

Spoiler

129.jpg

132.jpg

Bij regenachtig weer en voor slechts 19.660 toeschouwers (dus allerminst uitverkocht en dat tegen de lijstaanvoerder en gedoodverfde kampioenkandidaat) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Natuurlijk had ik voor een defensieve tactiek kunnen kiezen, maar feit is en blijft, wij zijn alleen aanvallend goed en dat willen wij ons publiek niet onthouden. Ofschoon het bestuur en onze supporters op voorhand niet in een overwinning geloven, maar mijn mannen willen hier en vandaag niet afgaan.

AC Milan kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is jammer genoeg Daniele Orsato en dan weet u het wel.

133.jpg

Waardoor het komt, weet ik niet, maar ik vond ACM lamlendig beginnen, waardoor wij al vanaf het eerste fluitsignaal konden domineren, zonder echt gevaarlijk te worden. Bovendien kreeg ik steeds meer het gevoel, dat de slechtste man op het veld vandaag de scheids was. Wat hij deed sloeg nergens op. Het duurde dan ook tot de 38ste minuut, totdat Boloca met een slimme steekpass Berardi bediende en Berardi schoot de bal feilloos binnen. Waarom de warrige scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foute beslissing herzien. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. En dat het slechts 1 : 0 stond, had ACM min of meer volledig aan het goede keeperswerk van Maignan te danken.

In de tweede helft probeerde ACM ons met counters en met de hulp van de scheids het moeilijk te maken, maar wij bleven overeind. Wel haalde ik in de 75ste minuut de vermoeide Toljan naar de kant en bracht Holmgren Pedersen. 6 minuten later moest ik ook Berardi wisselen, die op zijn tandvlees liep en bracht Castillejo. Invaller Holmgren Pedersen zorgde in de 92ste minuut met een strakke voorzet dat Defrei in scoringspositie kwam en Defrei schoot de bal feilloos in het doel. En weer keurde de scheids ook dit zuivere doelpunt af. Ook nu greep de VAR in en moest hij zijn fout besluit corrigeren. Het werd dus 2 : 0 en ons publiek werd wakker. Nog geen minuut later haalde ik jonkie Lipani naar de kant en bracht de weer herstelde Obiang voor de laatste minuten.

Was het dat? Nee, dat was het nog niet, want in de 97ste minuut lukte het Kjaer de bal in on doel te schieten en werd het dus 2 : 1. Al met al moet ik bekennen, dat wij deze wedstrijd met minimaal 3 : 0 hadden kunnen en moeten winnen. En wat de scheids betreft, hij kreeg een 5.3 voor zijn ‘prestatie’.

Spoiler

134.jpg

135.jpg

-----------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

137.jpg

Pas in 15 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Torino Football Club of simpelweg 'Torino', een Italiaanse voetbalclub uit Turijn. De club werd als FC Torino in 1906 opgericht, als samenvoeging van enkele bestaande clubs. In 1936 wordt de naam veritaliaanst tot AC Torino onder druk van het fascistische regime. In 1970 veranderde de naam naar Torino Calcio. Na financiële schandalen in 2005 maakte de club een doorstart onder de huidige naam, die terugwijst naar de oorspronkelijke naam van de club. Hoewel stadsrivaal Juventus FC een van de best presterende teams ter wereld is en de grootste aanhang heeft in Italië is het toch Torino dat op meer aanhang kan rekenen in de stad Turijn zelf. De supporters van Juventus komen voornamelijk van buiten Turijn.

De glorietijd van Torino was in de jaren veertig. Tussen 1942 en 1949 won Il Grande Torino vijf keer de scudetto, het Italiaanse landskampioenschap. Dit team wordt wel beschouwd als een van de beste teams in de Serie A ooit. In 1949 kwam bijna het voltallige team om bij een vliegtuigramp bij Superga, in de buurt van Turijn. Alleen Sauro Tomá overleefde de ramp, omdat hij geblesseerd thuis bleef.

Spoiler

Het Olympisch Stadion (officieel: Stadio Grande Torino, daarvoor Stadio Municipale Benito Mussolini en Stadio Comunale Vittorio Pozzo) is een stadion in Turijn en diende als accommodatie voor de openings- en sluitingsceremonie tijdens de Olympische Winterspelen 2006. Het stadion is gelegen in de wijk Santa Rita in het zuiden van Turijn.

136.jpg

138.jpg

Bij regenachtig weer en voor 19.111 toeschouwers arriveerden wij in Turijn in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Torino kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Daniele Perenzoni.

139.jpg

Wij begonnen met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en al in de eerste minuut waren wij succesvol. Rechtsback Toljan gaf een strakke voorzet op Pinamonti en die passte de bal in een keer door op Defrei en Defrei kon de bal moeiteloos in het vijandelijke doel tikken. 0 : 1 en na dit doelpunt trok zich heel Torino massaal terug en met 2 bussen voor de 16 en keiharde tackles was er ook voor ons geen doorkomen meer aan.

Inderdaad hadden ze nadien meer balbezit, omdat ze de bal op de Feyenoordmanier minutenlang achterin rond bleven spelen. Wat het verdere verhaal van de verslaggever betreft, zo heeft hij of een andere wedstrijd gezien of helemaal niets gezien, want zijn verhaal was grote onzin. Bij rust stond het nog steeds maar 0 : 1.

Ook in de tweede helft gebeurde er zeer weinig en vooral geen enkel spectaculair moment. Wel haalde ik in de 72ste minuut uit voorzorg Lipani naar de kant en bracht Boloca. 6 minuten later haalde ik ook Berardi eraf en bracht Castillejo en in de 83ste minuut mocht ook Toljan gaan douchen en kwam Holmgren Pedersen. Het bleef 0 : 1 ofschoon wij maar liefst 16 hoekschoppen kregen (tegen 4 van Torino). Maar onze doelstelling hebben wij gehaald, want wij gingen als verdiende winnaar van het veld.

Spoiler

140.jpg

141.jpg

-------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

145.jpg

146.jpg

147.jpg

148.jpg

149.jpg

152.jpg

143.jpg

144.jpg

Dit wordt de maand, waarop wij met onze ‘billen bloot’ moeten, want nu komen de grote en sterke clubs en dan zullen wij ons ware gezicht moeten laten zien. Dan wordt het dus ‘pompen of verzuipen’. En eerlijk is eerlijk: ik verheug mij erop.

In 7 dagen spelen wij dus thuis tegen Football Club Internazionale Milano, ook wel Internazionale of Inter genoemd, maar op de officiële kanalen aangeduid als Inter Milan, een voetbalclub uit de Italiaanse stad Milaan. De club werd op 9 maart 1908 opgericht door een aantal "rebellen" die zich niet konden vinden in de reglementen van de Milan Cricket and Football Club, tegenwoordig beter bekend als AC Milan. Inter Milan is tot op heden nog de enige Italiaanse voetbalclub die sinds de oprichting op het hoogste voetbalniveau van het land actief is.

Spoiler

142.jpg

150.jpg

Bij bewolkt weer en voor 21.347 toeschouwers verschenen wij in de ‘nieuwe’ aanvallende 4-1-3-2 opstelling. Ik heb voor deze toch wel zeer aanvallende tactiek gekozen, omdat Inter met 3 centrumverdedigers speelt en deze wil ik juist behoorlijk onder druk zetten, want dan maken ze wel fouten. Enfin, Inter kwam dus in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Daniele Doveri.

151.jpg

151a.jpg

Inter begon in mijn ogen iets te gemoedelijk en in de eerste 20 minuten was het ook een min of meer gelijkwaardige strijd. Maar toen verhoogden wij het tempo en in de 23ste minuut gaf Toljan een perfecte voorzet op Pinamonti en laatstgenoemde schoot de bal feilloos binnen. 1 : 0 en het volgens velen onverwachte openingsdoelpunt was een feit. 1 : 0 werd ook de ruststand en behalve AMC Bajrami (waarmee ik een meningsverschil heb, omdat hij vind dat hij veel te weinig speelt), die blijkbaar zijn dag niet had, was ook de scheids vandaag niet op zijn best en helde teveel in zijn beslissingen naar Inter over.

In de 57ste minuut kregen de gelijkmaker om de oren, omdat Inter hun inzet verhoogde. 1 : 1 en dat was heel even balen, maar nog geen minuut later zorgde Pinamonti met een slimme breedtepass dat Lauriente in scoringspositie kwam en Lauriente tikte de bal rustig binnen. 2 : 1 en dat voelde goed, kan ik u vertellen.

Nadien gebeurde weinig, Inter had weliswaar meer balbezit, maar ze bleven rondspelen en naar openingen zoeken, die er niet waren. In de 82ste minuut greep ik in en haalde Henrique, die al geel had, naar de kant en bracht Boloca. 8 minuten later haalde ik Bajrami en Toljan eraf en bracht Thorstvet en Holgren Pedersen. Gelijk ging het gas erop en in de 93ste minuut kregen wij, met instemming van de VAR, een terechte penalty, die Berardi voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 3 : 1 en dat vroeg om meer. Twee minuten later gaf linksback Doig een strakke voorzet op Lauriente en laatstgenoemde zorgde voor de 4 : 1. Ons publiek stond plots op de banken en wij waren de terechte winnaar. De scheids kreeg een 5.2 voor zijn ‘prestatie’ en wij 4 gele kaarten en drie verdiende punten.

Spoiler

153.jpg

154.jpg

---------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

156.jpg

157.jpg

158a.jpg

158b.jpg

158c.jpg

158d.jpg

In 7 dagen spelen wij uit in en tegen Juventus Football Club, een van de oudste voetbalclubs van Italië. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Allianz Stadium in Turijn. Juventus slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Manchester United, Ajax, Chelsea en Bayern München, alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I / UEFA Champions League, Europacup II en UEFA Cup / UEFA Europa League) te winnen. Juventus is Latijn voor jeugd.

Spoiler

Allianz Stadium (voorheen Juventus Stadium) is de naam van het voetbalstadion van voetbalclub Juventus FC, gelegen in de Italiaanse stad Turijn. Totdat het in gebruik werd genomen, speelde Juventus haar thuiswedstrijden tijdelijk in het stadion van Torino (Grande Torino).

Juventus Stadium werd op 8 september 2011 geopend. De capaciteit van het stadion is 41.000 toeschouwers.[1] Ook is er nog een optie om het stadion uit te bouwen zodat er nog 15.000 toeschouwers in kunnen. Het stadion is gebouwd op de plek waar het vroegere Stadio delle Alpi stond.

In juni 2017 werd het stadion officieel omgedoopt tot Allianz Stadium, verwijzend naar sponsor Allianz.

155.jpg

159.jpg

Bij bewolkt weer en voor 33.381 toeschouwers arriveerden wij in Turijn in de aanvallende 4-1-3-2 opstelling. Het ooit zo grote Juventus kwam in een zeer behoudende 5-1-2-2 formatie het droge veld op en scheids is Giuseppe Collu, van wie mijn staf beweerd dat hij de tegenpartij ongetwijfeld voor zal trekken.

160.jpg

Niet wij, maar favoriet Juventus begon met vol gas aan te vallen en al in de 12de minuut was het superspits Vlahovic, die een voorzet van Alcaraz in ons doel kopte. Ofschoon het een zuiver doelpunt was, wilde de scheids het om welke reden dan ook afkeuren. Volgens mijn assistent was het ‘zogenaamde afkeuren van een zuiver doelpunt’ onderdeel van de tactiek van de scheids, om ons duidelijk te maken, dat hij niet partijdig zou zijn en was. Uiteraard greep de VAR in en werd het doelpunt goedgekeurd. 1 : 0 en voor ons een slecht begin.

In de 20ste minuut zorgde Berardi met een strakke voorzet ervoor, dat Pinamonti in scoringspositie kwam en laatstgenoemde schoot de bal feilloos binnen. 1 : 1 en de inmiddels verdiende gelijkmaker was een feit. Wij kregen steeds meer overwicht en dat het desondanks bij rust nog steeds maar 1 : 1 stond, was mede te wijten aan het gedrag van de scheids, die in geval van twijfel meestal tegen ons floot en hij had heel veel twijfels. Bovendien werden Bajrami en Defrei behoorlijk aangepakt, waardoor ze geen poot aan de grond kregen.

Mede door de scheids kwamen wij in de tweede helft niet echt in ons spel, ofschoon wij toch wel de betere ploeg waren. Ondanks het geschreeuw langs de kant van de ‘mogelijk op de schopstoel’ verkerende manager Allegri werd Juventus niet meer gevaarlijk. La Vecchia Signora (De Oude Dame), deed haar bijnaam eer aan en speelde in de tweede helft ook als een oude dame.

In de 73ste minuut haalde ik jonkie Lipani eraf, die al geel had en bracht Henrique. 5 minuten later mochten ook Doig gaan douchen en kwam Holmgren Pedersen. En in de 84ste minuut verloste ik de zwaar gehavende Bajrami en bracht Thorstvedt.

Natuurlijk ben ik niet echt objectief, maar ik heb toch heel sterk het gevoel, dat wij hier en nu behoorlijk werden genaaid en niet mochten en konden winnen. Met 1 puntje en 3 gele kaarten mogen wij weer vertrekken.

Spoiler

161.jpg

162.jpg

------------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

164.jpg

165.jpg

166.jpg

Onze volgende wedstrijd is weer thuis en wel tegen US Salernitana 1919, een Italiaanse voetbalclub uit Salerno, Campania.

De club speelde tijdens de jaren 40 in de Serie A en nog een keer in 1998/99. Na het seizoen 2004/05 werd de club om financiële redenen naar de Serie C1 gezet en nam dan de huidige naam aan. In 2007/08 werd Salernitana kampioen in de Serie C1 en promoveerde naar de Serie B. Twee seizoenen later degradeerde de club weer uit de Serie B. Daarna ging het met name financieel snel bergafwaarts met de club. Uiteindelijk ging de club na het seizoen 2010/11, waarin het de finale van de promotieserie naar de Serie B verloor van Hellas Verona, op 26 juli 2011 failliet. Er werd een doorstart gemaakt en de club moest uitkomen in de Serie D, op dat moment het vijfde niveau in het Italiaanse voetbal. Na drie promoties in vier seizoenen keerde de club in 2015 weer terug in de Serie B. In 2021 promoveerde Salernitana na een 3-0 overwinning op bezoek bij Pescara naar de hoogste competitie van Italië, de Serie A.

Spoiler

163.jpg

167.jpg

Bij regenachtig weer en voor 16.589 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Salernitana kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Daniele Minelli.

168.jpg

Doordat de media ons inmiddels heeft ‘ontdekt’ en het interesse van de clubs in de omringende landen in mijn spelers steeds groter schijnt te worden, heerst in onze kleedkamer inmiddels een behoorlijke chaos. Veel spelers willen plots weg om groot geld te verdienen en ook de reserves en mindere goden willen zich met alle geweld in de kijker spelen. Tja, dat was natuurlijk te verwachten en een gevolg van onze zeer goede prestaties.

Hoe dan ook, ofschoon wij de veel betere ploeg zijn vandaag, hebben wij giga veel moeite om door de compacte defensie van Salernitana te breken. Uit een corner in de 48ste minuut van de eerste helft lukte het spits Pinamonti eindelijk, om de bal in het vijandelijke doel te koppen. 1 : 0 en de langverwachte en volledig verdiende openingstreffer was eindelijk een feit.

Ook in de tweede helft bleven wij maar aanvallen en tegen de zeer compacte defensie op te boksen. In de 77ste minuut haalde ik rechtsback Toljan naar de kant, die al geel had, en bracht Holmgren Pedersen. 2 minuten later zorgde Lauriente met een simpele intikker voor de 2 : 0 en dat vroeg om meer. Berardi haalde ik in de 88ste minuut van het veld en bracht Castillejo. Nog geen minuut later werd een bal achter onze vooruitgeschoven defensie gespeeld en rende onze keeper richting middenlijn naar de bal toe. De bij Salernitana ingevallen spits Weissman was echter sneller bij de bal en hij speelde onze keeper makkelijk uit en schoot de bal in ons doel. 2 : 1 en niemand begreep, wat onze keeper bezielde?

Hoe dan ook, 5 minuten later zorgde Boloca met een simpel intikkertje voor de 3 : 1, alhoewel de redelijk fluitende scheids het doelpunt meende te moeten afkeuren. Gelukkig greep de VAR in en werd het alsnog gegeven. 3 : 1 en midden in onze juichperiode greep ik in en haalde Pinamonti van het veld. Voor hem bracht ik dwarsligger Mulattieri. Eerlijk is eerlijk, alle 3 invallers deden alleen het noodzakelijke maar voegden weinig toe. Het bleef 3 : 1 ofschoon wij minimaal met 5 : 0 hadden kunnen en moeten winnen. Wel moeten wij meer doen aan de hoekschoppen, want wij kregen maar liefst 21 corners (tegen 1 van de tegenstander) en wij scoorden slechts eenmaal.

Spoiler

169.jpg

170.jpg

------------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

179.jpg

180.jpg

In 3 dagen spelen wij een uitwedstrijd in de 3de Ronde van de beker in en tegen Football Club Internazionale Milano, ook wel Internazionale of Inter genoemd, maar op de officiële kanalen aangeduid als Inter Milan, een voetbalclub uit de Italiaanse stad Milaan.

Spoiler

Stadio Giuseppe Meazza is een voetbalstadion in Milaan (Italië). Het wordt gedeeld door AC Milan en Internazionale, ondanks hun grote rivaliteit. De officiële naam van het stadion is Stadio Giuseppe Meazza, naar een speler die voor beide clubs uitkwam. Het stadion wordt ook wel genoemd of staat beter bekend als het San Siro stadion, naar de wijk waarin het stadion ligt.

178.jpg

181.jpg

Spoiler

182.jpg

Bij bewolkt weer en voor slechts 15.911 toeschouwers arriveerden wij in Milaan in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Inter kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Matteo Marchetti.

183.jpg

In de complete eerste helft was het een min of meer gelijkwaardige wedstrijd, wij probeerden aan te vallen en Inter hield ons op de hier alom bekende catenaccio manier tegen en bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 0. Ons hele team speelde ijzersterk, behalve verdediger Ruan, die zijn dag niet had.

Uit een corner in de 51ste minuut was het de opgerukte verdediger Erlic, die de bal feilloos in het doel kopte. 0 : 1 en dat vroeg om meer. Meer kwam er wel, maar in eerste instantie niet van ons. Want in de 71ste minuut was het Arnautovic, die de gelijkmaker binnen tikte. 1 : 1 en dat was even balen, kan ik u vertellen. Maar 3 minuten later zorgde Doig voor de 1 : 2 en in de 84ste minuut kregen wij met instemming van de VAR een penalty te nemen, die Berardi voor zijn rekening nam en simpel binnen schoot. 1 : 3 en het publiek werd stil. Heel erg stil. Het grote Inter had het aflaten weten en wij waren de terechte winnaar.

Spoiler

184.jpg

185.jpg

----------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

187.jpg

In 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Cagliari Calcio, een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1920 en uitkomend in de Serie A. De club speelt zijn thuiswedstrijden in de tijdelijke Sardegna Arena, totdat het nieuwe stadion gereed is. Hiervoor speelde het in het Stadio Sant'Elia. De club speelt de laatste jaren afwisselend in de hoogste twee divisies van het Italiaanse voetbal. Hoogtepunt uit de clubgeschiedenis is het kampioenschap van de Serie A, behaald in het seizoen 1969-70. In 2015 degradeerde Cagliari naar de Serie B om vervolgens het seizoen erop kampioen te worden.

Spoiler

De Unipol Domus is een voetbalstadion in Cagliari. Het is de thuisbasis van Cagliari Calcio. Cagliari speelt in dit tijdelijke stadion haar thuiswedstrijden vanaf het seizoen 2017/18. Cagliari zal in 2025 weer verhuizen naar een nieuw stadion, dat nu wordt gebouwd op de plek van het vorige stadion Stadio Sant'Elia. Het stadion biedt plaats aan 16.233 toeschouwers. Tot juli 2021 droeg het de naam Sardegna Arena, daarna werd de naam aan de sponsor Unipol verkocht.

186.jpg

188.jpg

Bij bewolkt weer en voor 15.059 toeschouwers arriveerden wij in Cagliari in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Cagliari kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Federico Dionisi.

189.jpg

Wij hadden een dik kwartier nodig, om op gang te komen en in de 17de minuut werd Berardi met een lange pass van rechtsback Toljan bediend, die hij feilloos in het doel schoot. 0 : 1 en een goed beging. Nog geen 5 minuten later zorgde Henrique met een slimme steekpass ervoor, dat de naar binnenstormende Toljan in scoringspositie kwam en de bal in het doel kon tikken. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand. Spits Pinamonti werd behoorlijk aangepakt en kreeg vandaag geen poot aan de grond.

Ook in de 2de helft bleven wij aanvallen en in de 58ste minuut was het wederom Toljan, die met een strakke pass van Lipani in stelling werd gebracht en ook deze bal in het doel kon tikken. 0 : 3 en dat gaf een goed gevoel, kan ik u vertellen. Maar helaas, nog geen tien minuten later zorgde ene Petagna plots uit heldere hemel voor de aansluitingstreffer, die in eerste instantie door de scheids werd afgekeurd. De VAR greep in en mij keurde het doelpunt alsnog goed. 1 : 3 en dat was balen.

7 minuten later greep ik in en haalde Erlic, Henrique (al geel) en Holmgren Pedersen (ook al geel) naar de kant en bracht Ruan, Boloca en Piantedosi. In de 86ste minuut haalde ik ook de moegestreden Lauriente van het veld en bracht Castillejo en in de 92ste minuut mocht Berardi gaan douchen en kwam Volpato. Mijn eerste 3 wisselspelers voegden helaas niets toe en speelden zeer zwak. Vandaar ook, dat wij in de 95ste minuut door ene Oristanio nog een tegentreffer moesten incasseren, maar kort daarna floot de scheids af en waren wij de verdiende winnaar.

Spoiler

190.jpg

191.jpg

---------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

193.jpg

194.jpg

195.jpg

196.jpg

197.jpg

Oeps! Ik wist niet wat ik zag en ik schrok mij de pleuris. Wat is dit? Lauriente, Berardi en Henrique voor een prikkie verkocht? Dit zijn mijn beste spelers! Het lijkt wel of het bestuur niet voor het kampioenschap wil gaan? Waar zijn ze mee bezig? Eerlijk is eerlijk: ik voel mij nu gigantisch genaaid.

Onze volgende wedstrijd is wederom uit en nu in en tegen ACF Fiorentina, een Italiaanse voetbalclub, die speelt in het Stadio Artemio Franchi in Florence (Firenze). De traditionele kleuren van de club waren rood en wit, maar in 1928 werden deze veranderd in paars en wit. Paars is de hoofdkleur van Fiorentina. De spelers worden daarom ook "La Viola" (de paarsen) genoemd.

Spoiler

Stadio Artemio Franchi is het stadion van de Italiaanse voetbalclub ACF Fiorentina. Het stadion biedt plaats aan 47.282 mensen. Het gehele stadion is gebouwd uit cement, inclusief een toren van 70 meter. Deze wordt "Torre di Maratona" genoemd, ofwel de "Toren van Marathon".

192.jpg

198.jpg

Bij bewolkt weer en voor 31.621 toeschouwers arriveerden wij in Florence in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Fiorentina kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids is Kevin Bonacina.

199.jpg

Gelukkig stonden de verkochte toppers (Lauriente + Berardi + Henrique) vandaag nog in de basis, desondanks hadden wij dik 20 minuten nodig om op gang te komen. In de 25ste minuut gaf spits Pinamonti een breedtepass op de aanstormende lauriente en laatstgenoemde schoot de bal feilloos binnen. 0 : 1 en een goed begin. In de 44ste minuut was het Berardi, die de bal panklaar op de slof van Lipani plaatste en Lipani schoot de bal in het doel. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand.

In de 54ste minuut zorgde Defrei voor de 0 : 3 en toen ging het gas eraf. 4 minuten later lukte het Bonaventura om voor een tegentreffer te zorgen. 1 : 3, maar meer zat er voor hun niet in. In de 75ste minuut greep ik in en haalde Lipani, Viti en Defrei naar de kant. Voor hen kwamen Boloca, Ferrari en Mulattieri. 5 minuten later kreeg Berardi een schop tegen zijn knie van invaller Arthur en moest ik hem wisselen. Voor hem kwam Castillejo. In de 86ste minuut haalde ik uit voorzorg ook Henrique (al geel) naar de kant en bracht Obiang.

Het bleef 1 : 3 en ik was tevreden met ons spel, maar niet met de activiteiten van het bestuur.

Spoiler

200.jpg

201.jpg

---------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

202.jpg

204.jpg

205.jpg

207.jpg

209.jpg

Waarom het bestuur of te wel de DVZ Rossi mijn beste spelers aan het versjacheren is, mag Joost weten, want er zijn totaal geen financiële problemen? Wel weet ik, dat deze club meer dan 40 spelers heeft verhuurd en op de een of andere manier heb ik inmiddels het gevoel, dat ik hier niet bij een voetbalclub zit, maar bij een handelshuis of te wel een zakelijke verkooporganisatie.

208.jpg

Enfin, in 3 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel thuis tegen Parthenope alhoewel Società Sportiva Calcio Napoli (SSC Napoli), een Italiaanse voetbalclub uit Napels die uitkomt in de Serie A. De club werd officieel in 1926 opgericht maar de geschiedenis van de club gaat terug tot 1904 met de oprichting van Naples Foot-Ball & Cricket Club dat in 1922 fuseerde met Internazionale Napoli (opgericht in 1912) en werd zo FBC Internaples. Na vier seizoenen werd de naam gewijzigd in AC Napoli.

Spoiler

203.jpg

206.jpg

Bij regenachtig weer en voor 17.165 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling en voor de laatste keer met Lauriente + Berardi + Henrique.

210.jpg

Napoli (voor mij blijft deze club zo heten) kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Giovanni Ayroldi.

211.jpg

De scheids maakte een zeer zenuwachtige indruk en ik vroeg mij af, of hij deze wedstrijd überhaupt wel aankon? In elk geval was al in de 8ste minuut Lauriente ter plekke, om de 1 : 0 binnen te schieten. En in de 36ste minuut zorgde Mulattieri voor de 2 : 0, hetgeen ook de ruststand werd.

In de tweede helft raakte de scheids steeds meer het overzicht kwijt en ook ons publiek reageerde op zijn toch wel rare beslissingen. Door zijn gedoe kwamen beide ploegen niet meer in hun spel en werd het een match zonder echte hoogtepunten en met een scheids, die wedstrijdsituaties heel zwak beoordeelde. Erlic haalde ik uit voorzorg in de 67ste minuut eraf en bracht Ruan. 6 minuten later mochten ook Lipani en Toljan gaan douchen en kwamen Boloca en Holmgren Pedersen.

En toen kwam de 79ste minuut en raakte de scheids het spoor helemaal bijster. Bij een simpel duel om de bal trok hij ineens de gele kaart en toonde die aan onze linksback Doig. En let wel, het was al zijn tweede geel en dus volgde ……

Rode-Kaart.jpg

Doig wist niet wat hem overkwam en terwijl hij vloekend van het veld liep, haalde ik ook Lauriente en Defrei van het veld. Voor hen kwamen Piantedosi en de niet helemaal fitte Pinamonti. 4 minuten later zorgde Mulattieri met een simpel intikkertje voor de 3 : 0 en dat werd ook de eindstand.

Sorry, dat ik het zeg: maar de scheids floot de wedstrijd gewoon kapot. Volgens hem maakten wij 5 overtredingen, die goed waren voor 2 gele en 1 rode kaart. De tegenstander maakte 16 overtredingen en kreeg 4 gele kaarten. Het sloeg werkelijk nergens op.

Spoiler

212.jpg

213.jpg

--------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

214.jpg

215.jpg

216.jpg

219.jpg

Een mooi begin van het nieuwe jaar: je drie beste spelers voor een prikkie kwijtraken. Hierdoor is van de eerste scheur in onze samenwerking nu wel sprake.

221.jpg

222.jpg

224.jpg

225.jpg

223.jpg

218.jpg

217.jpg

In 7 dagen spelen wij een uitwedstrijd en wel in en tegen Brianza, een club die ik ken als Associazione Calcio Monza (afgekort AC Monza), een Italiaanse voetbalclub uit de stad Monza, Lombardije en uitkomt in de Serie A. De Noord-Italiaanse club speelt zijn thuiswedstrijden in het Stadio Brianteo. De club kende tussen de jaren '60 tot eind jaren '70 haar succesperiode, waarin Monza onder meer in 1976 de Anglo-Italian Cup won, de voorloper van het Europacuptoernooi.

In 2009 werd de club overgenomen door Clarence Seedorf, Giuseppe Bergomi en zakenman Salvo Zangari om de Brianzoli te voorzien van nieuwe impulsen. Later zou Seedorf afstand hebben gedaan van zijn aandelen in de club, maar wel actief blijven als technisch adviseur.

Spoiler

220.jpg

226.jpg

Bij regenachtig weer en voor slechts 9.968 toeschouwers arriveerden wij in Monza in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Ondanks de verkoop van onze drie beste basisspelers heb ik aan de tactiek voorlopig niets veranderd en drie vervangers opgesteld, die het nu moeten laten zien.

227.jpg

Brianza of Monza hoe ze zich nu noemen, kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Davide Di Marco, van wie ik geen hoge pet op heb.

228.jpg

Tja, hoe zeggen ze ook al weer: ‘De een zijn dood, is de ander zijn brood!’ Tot ieders verbazing speelden de drie vervangers van de verkochte cracks als het ware de sterren van de hemel. Castillejo zorgde al in de 2de minuut voor de openingstreffer en in de 27ste minuut kopte hij de 0 : 2 binnen. Waarom de ons telkens dwarszittende scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en dien hij het alsnog goed te keuren. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand.

5 minuten na herbegin zorgde Castillejo voor de 0 : 3 en dat was ook zijn derde doelpunt en dus een zuivere hattrick. In de 70ste minuut kregen wij een doelpunt tegen, maar niemand raakte in paniek, want 3 minuten later zorgde Pinamonti per kopbal voor de 1 : 4 en was deze match gelopen.

1 minuut later haalde ik uit voorzorg Lipani naar de kant en bracht Racic. In de 80ste minuut mocht ook Toljan vertrekken en kwam Piantedosi. 6 minuten later raakte invaller Racic geblesseerd en werd vervangen door Thorstvedt. Het bleef 1 : 4 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

229.jpg

230.jpg

---------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

232.jpg

233.jpg

234.jpg

235.jpg

Gelukkig heeft de DVZ dit bod niet geaccepteerd, bovendien ligt het € 3,5milj. onder onze vraagprijs. Bovendien wil ik deze spits voorlopig niet kwijt.

In 7 dagen spelen wij thuis tegen Empoli FC, een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1920 en speelt in de Serie A. De clubkleuren zijn blauw en wit.

Spoiler

231.jpg

236.jpg

Bij zwaarbewolkt weer en voor 21.525 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Empoli kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Davide Massa.

237.jpg

Wij begonnen sterk, met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en al in de 4de minuut was het de spits Mulattieri, die de openingstreffer binnen knalde. 1 : 0 en een goed begin. 3 minuten later was het jonkie Lipani, die voor de 2 : 0 zorgde en toen dacht ik en waarschijnlijk ook ons publiek, dat wij Empoli van het veld zouden vegen. Maar dat gebeurde niet, want daar zorgde de scheids min of meer voor. Plots begon hij voor alles en nog wat te fluiten en altijd tegen ons. Ook trok hij voor elke scheet gelijk geel, waardoor wij niet meer in ons spel konden komen. Maar het toppunt was zijn theatrale actie in de 37ste minuut, toen hij tijdens een simpel duel om de bal, ineens een directe ….

Rode-Kaart.jpg

En wie kreeg deze kaart? Ja wel, onze beste verdediger Ferrari. Hij mocht onmiddellijk het veld verlaten en ik greep eveneens in en haalde spits Pinamonti eraf. Voor hem bracht ik de weer herstelde Kumballa, om de verdediging weer op orde te brengen. Bij rust stond het nog steeds maar 2 : 0, alleen mochten wij met 10 man deze wedstrijd uitspelen.

Ofschoon wij met slechts 10 man speelden, werd Empoli totaal niet gevaarlijk en kon ons geen pijn doen. Dat deed wel de scheids, de zogenaamde topscheidsrechter, die alleen top leek te zijn in het straffen van mijn mannen. In de 71ste minuut haalde ik de zeer zwak spelende Volpato eraf en bracht Ceide en 12 minuten later mochten ook Doig en Castillejo gaan douchen. Voor hen kwamen Piantedosi en Bajrami.

Het bleef 2 : 0 en de punten plus 4 gele en 1 volledig ten onrechte rode kaart bleven hier.

Spoiler

238.jpg

239.jpg

----------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

241.jpg

242.jpg

243.jpg

244.jpg

Er is een diepere scheur in de onderlinge verhoudingen tussen de DVZ en mij ontstaan, omdat hij nu ook al begint om onze talenten te verkwanselen.

245.jpg

Pas in 14 dagen spelen wij weer en dan uit in en tegen Udinese, voluit Udinese Calcio S.p.A geheten, een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1896 en uitkomend in de Serie A. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Stadio Friuli.

Spoiler

Stadio Friuli, om sponsorredenen ook Dacia Arena, is een multifunctioneel stadion in Udine. Het stadion is geopend in 1976 en kan 25.144 toeschouwers herbergen. Vaste bespeler van het stadion is voetbalclub Udinese. Naast voetbal, zijn er ook faciliteiten voor vechtsport, gymnastiek, schermen en atletiek.

Tijdens het WK voetbal 1990 bood het stadion plaats voor drie wedstrijden uit Groep E. Regelmatig treden er grote artiesten op in het stadion, zo hebben eerder acts als Sting, Pink Floyd, Red Hot Chili Peppers, Madonna, Coldplay, Bruce Springsteen en AC/DC in het stadion gespeeld.

Het stadion heeft in het verleden meer toeschouwers kunnen ontvangen, maar vanwege veiligheidsmaatregelen is het toeschouwersaantal gezakt van ruim 41.000 tot het huidige aantal van 25.144 toeschouwers. Het verouderde stadion werd in de periode 2013-2016 volledig gerenoveerd.

240.jpg

246.jpg

Bij zwaarbewolkt weer en voor 17.507 toeschouwers arriveerden wij in Udine in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling.

247.jpg

Udinese kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Daniele Chiffi.

248.jpg

Zoals zo vaak begonnen wij uitstekend aan deze match en al in de 2de minuut kon linkerspits Mulattieri een voorzet van linksback Doig vol op zijn slof nemen en in het doel schieten. 0 : 1 en dat vroeg om meer. Nou ja, meer? Het duurde even, omdat de scheids partij koos en wij plots tegen 12 man moesten opboksen. Desondanks lukte het verdediger Erlic in de 38ste minuut uit een corner de bal in het vijandelijke doel te koppen. 0 : 2 en wij zijn op de goed weg.

6 minuten later was het AML Ceide, die een voorzet volley kon nemen en in het doel kon knallen. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, past wel precies in zijn manier van optreden tegen ons. Gelukkig greep de VAR in en moest hij het doelpunt alsnog goedkeuren. 0 : 3 en dat werd ook de ruststand.

Ondanks alles bleven wij doorgaan en in de 51ste minuut was het Bajrami, die voor de 0 : 4 zorgde. Een kwartier later was onze vandaag beste speler, linksback Doig, ter plekke om de 0 : 5 binnen te schieten. Nog geen 4 minuten later kreeg Erlic (die al geel had) voor een simpel duwfoutje plots een tweede gele kaart en dus…….

Rode-Kaart.jpg

Doig wist niet wat hem overkwam en scheldend liep hij van het veld. Ik greep in en haalde Bajrami naar de kant en bracht verdediger Ruan om onze defensie weer te completeren. 5 minuten later haalde ik de moegestreden Kumbulla en Ceide naar de kant. Voor hen kwamen Viti en Thorstvedt. En in de 92ste minuut haalde ik ook nog uit voorzorg Doig eraf, die met de scheids in discussie wilde. Voor hem kwam Piantedosi.

Het bleef 0 : 5 en daar kun je mee thuiskomen. Maar behalve de punten kwamen wij ook met 4 gele en 1 rode kaart thuis.

Spoiler

249.jpg

250.jpg

----------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

254.jpg

255.jpg

256.jpg

258.jpg

253.jpg

252.jpg

In 4 dagen spelen wij in de Kwartfinale van de Beker een uitwedstrijd in en tegen Juventus Football Club, een van de oudste voetbalclubs van Italië. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Allianz Stadium in Turijn. Juventus slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Manchester United, Ajax, Chelsea en Bayern München, alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I / UEFA Champions League, Europacup II en UEFA Cup / UEFA Europa League) te winnen. Juventus is Latijn voor jeugd.

Spoiler

Allianz Stadium (voorheen Juventus Stadium) is de naam van het voetbalstadion van voetbalclub Juventus FC, gelegen in de Italiaanse stad Turijn. Totdat het in gebruik werd genomen, speelde Juventus haar thuiswedstrijden tijdelijk in het stadion van Torino (Grande Torino).

251.jpg

257.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 35.163 toeschouwers arriveerden wij in Turijn in de aanvallende 4-1-3-2 opstelling.

259.jpg

Juventus kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is Luca D’Amico.

260.jpg

Eerlijk is eerlijk, vandaag speelde Juve niet als een oude dame maar als een ‘bloeddorstige tijger’ en niet alleen op papier waren ze vandaag de betere ploeg, maar vooral ook op het veld. Tenminste in het eerste kwartier van deze match. Want let wel, al in de 1ste minuut en uit de eerste corner zorgde Chiesa voor de openingstreffer. 1 : 0 en midden in hun juichperiode zorgde Mulattieri voor de gelijkmaker, door de bal in hun doel te tikken. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten, maar gelukkig greep de VAR in en werd het alsnog goedgekeurd. 1 : 1 en dat gaf hoop.

In de 10de minuut maakte zich onze keeper niet schuldig aan een fout, maar hij werd tijdens een hoekschop door verdediger Bremer hardhandig van de bal gezet, waardoor Bremer de bal feilloos binnen kon volleren. En ja hoor, de enige die er geen fout in zag was toevallig de scheids en hij keurde dit doelpunt wel onmiddellijk goed. 2 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen.

Bovendien kregen wij in de 45ste minuut een (volgens mij volledig te onrechte) penalty tegen, doordat de scheids blijkbaar kon overtuigen, dat zijn cadeau aan Juve terecht was? Superspits Vlahovic schoot de penalty feilloos binnen en dus werd de ruststand 3 : 1.

Na een oppepspeech in de rust probeerden wij in de tweede helft de stand weer gelijk te trekken, maar dat werd bemoeilijkt door de scheids, die ons voor elke scheet terug floot, waardoor wij niet echt in scoringsposities konden komen. Pas in de 76ste minuut lukte het Ceide onbedreigd op doel te schieten en zijn schot werd door McKennie van richting veranderd en rolde de doellijn over. 3 : 2 en meer lukte niet, dankzij de scheids.

Zonder overdrijving durf ik te zeggen, dat wij speeltechnisch niet minder waren, maar gelijkwaardig en dat de bepalende factor in mijn ogen de scheids was, die Juve steeds weer matste en in het zadel hielp.

Spoiler

261.jpg

262.jpg

--------

@DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites