germandutch Geplaatst 14 december Auteur Share Geplaatst 14 december (bewerkt) Spoiler In 5 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel tegen onze grootste concurrent in en tegen Fußball-Club Bayern München e. V., kortweg FC Bayern München, Bayern München of FC Bayern, is een Duitse voetbalclub uit München, uitkomend in de Bundesliga en opgericht in 1900. De thuishaven was van 1925 tot 1972 het Grünwalder Stadion, tot de zomer van 2005 het Olympiastadion, en sindsdien de Allianz Arena. FC Bayern München is de bekendste en succesvolste club van Duitsland en behoort tot de Europese en wereldtop. FC Bayern slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Manchester United FC, AFC Ajax, Juventus FC en Chelsea FC, alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I / UEFA Champions League, Europacup II en UEFA Cup / UEFA Europa League) te winnen. Opvallend is dat de opkomst van deze vereniging, tot circa 1965 kleiner dan stadgenoot TSV 1860 München, gelijk opliep met de opkomst van Franz Beckenbauer. Spoiler Allianz Arena is een voetbalstadion in het noorden van München. Het stadion is geopend in 2005 met wedstrijden van de club FC Bayern München. Naamsponsor Allianz AG betaalde € 90 miljoen van de € 340 miljoen totale kosten, met oorspronkelijk naamgarantie tot 2028, wat op 12 februari 2014 werd verlengd tot 2041. Bij internationale wedstrijden zoals de UEFA Champions League en interlands, mag wegens UEFA reglementen de naam "Alianz Arena" niet worden gevoerd. Dan wordt als alternatief het stadion aangeduid als "FIFA WM Arena München", Fußball Arena München" of "Arena München". Bij regen en voor maar liefst 70.752 toeschouwers arriveerden wij in München in de 4-2-3-1 opstelling. Waarom ineens deze tactiek, die ook door BM wordt gehanteerd? Natuurlijk weet ik dat BM technisch veel beter en een en al snelheid is. Juist daarom wil ik ze een-op-een over het hele veld bestrijden, ze geen centimeter ruimte geven en ze in hun snelheid beperken. Gelukkig kwam B M eveneens in de 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Tobias Welz. Inderdaad was BM technisch beter, maar het verschil was vandaag slechts minimaal. Temeer, omdat ze hun snelheid niet tot ontwikkeling brengen, want mijn mannen plakten als bumperklever aan hun, waardoor ze geen ruimte kregen. Desondanks lukte het Kane in de 11de minuut de openingstreffer te scoren. Maar nog geen minuut later zorgde Thielmann voor de gelijkmaker. 1 : 1 en wij leefden nog. Het was wederom Kane, die in de 29ste minuut de 2 : 1 in ons doel tikte. Doordat Selke in de 41ste minuut van een misser van Timber kon profiteren, kreeg hij de gelegenheid om de gelijkmaker binnen te schieten. 2 : 2 en dat werd ook de ruststand. Wel moet ik bekennen, dat keeper Urbig niet in zijn normale doen was, want beide doelpunten van Kane had hij kunnen en moeten voorkomen. Ook Kilian en Christensen speelden zeer matig. In de eerste minuut van de tweede helft was het Selke, die een voorzet volley nam en in het vijandelijke doel knalde. 2 : 3 en het publiek werd stil. BM probeerde ons achterin vast te zetten, maar dat lukte niet echt. De moegestreden Huseinbasic mocht in de 73ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Kainz. 5 minuten later mocht ook Thielmann gaan rusten en bracht ik Paqarada. In de 84ste minuut haalde ik ook nog Hübers, Sponsel en Finkgräfe naar de kant en bracht Heintz, Scholze en Krätzig (de Bayern huurspeler, die komend seizoen voor ons speelt). Het lukte BM niet meer, om de gelijkmaker laat staan winnende treffer te maken en wij stapten uiteindelijk als, wel of niet verdiende, winnaar van het veld. Wel wil ik nog opmerken, dat wij deze overwinning min of meer te danken hadden aan de prestatie van Sponsel, Martel, Huseinbasic, Maina, Thielmann en Selke. Spoiler ---------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 14 december bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 16 december Auteur Share Geplaatst 16 december (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij in de Halve Finale van de DFB Pokal thuis tegen tweede divisieclub de Hamburger Sport-Verein e. V., kortweg Hamburger SV (HSV), een Duitse omnisportclub uit Hamburg. HSV werd al in 1887 opgericht en was tot 2018 de enige club die sinds de oprichting in 1963 onafgebroken in de Bundesliga speelde. Sterker nog, de club was nog niet eerder gedegradeerd sinds de fusie in 1919 die tot HSV leidde en speelde 99 jaar op rij op het hoogste nationale niveau. HSV is de enige club die een of meerdere keren de Europacup I won en in seizoen 2022/23 niet meer op het hoogste nationale niveau uitkomt. Spoiler Bij bewolkt weer en een volle bak, dus 50.000 toeschouwers, verschenen wij in de puur aanvallende 4 -1-1-2-2 tactiek. De HSV kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op. Wij waren vandaag duidelijk de betere ploeg en bij rust stond het al 3 : 1 voor ons en was er geen vuiltje aan de lucht. Ook in de tweede helft bleven wij gas geven en na de 5 : 1 in de 77ste minuut door middenvelder Huseinbasic was deze match al gespeeld. Het gas ging eraf en wij controleerden alleen nog maar. Het bleef 5 : 1 en wij zitten t.z.t. in de Finale. Spoiler --------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 16 december bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst Dinsdag at 08:25 Auteur Share Geplaatst Dinsdag at 08:25 (bewerkt) Spoiler Al in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd thuis tegen Hertha Berliner Sport Club Berlin, kort Hertha BSC, een Duitse voetbalclub uit Berlijn die werd opgericht in 1892. Van 1926 tot 1931 bereikt Hertha BSC zes keer de finale van de Deutsche Meisterschaft. Vier keer verloor het de finale, twee keer won Hertha. 1930 was de eerste keer in de geschiedenis, een jaar later (1931) voor de tweede keer. Spoiler Ofschoon wij duidelijk de betere ploeg waren, lukte het ons niet, om de zeer compacte defensie van Hertha open te breken. Bovendien hadden wij moeite met hun zeer fysiek spel, hetgeen door de scheids werd toegelaten. Aan de scheids ergerde ik mij sowieso, omdat ik bij hem altijd het gevoel heb, te worden benadeeld. In de 55ste minuut lukte het Lemperle eindelijk de openingstreffer binnen te schieten, maar tot ieders verbazing, keurde de scheids dit zuivere doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. Het werd dus 1 : 0 en dat vroeg om meer. In plaats van meer doelpunten, raakte Thielmann geblesseerd en in de 67ste minuut haalde ik hem en ook Finkgräfe, die al geel had, eraf en bracht Cvancara en Krätzer. 6 minuten later mochten ook Hübers en Selke gaan douchen en kwamen Heintz en Tigges. Weer 4 minuten later zorgde invaller Tigges voor de 2 : 0, hetgeen uiteindelijk ook de eindstand werd. Wel haalde ik nog in dezelfde minuut Maina naar de kant om Kainz nog wat minuten te gunnen. Spoiler -------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. Dinsdag at 08:26 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst Woensdag at 08:32 Auteur Share Geplaatst Woensdag at 08:32 (bewerkt) Spoiler Komende vrijdag spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen Bayer 04 Leverkusen is een Duitse voetbalclub uit Leverkusen, Noordrijn-Westfalen. De voetbalclub werd officieel onafhankelijk op 1 april 1999 na een afscheiding van de turn- en sportvereniging Bayer 04 Leverkusen, die al sinds 1 juli 1904 bestaat (de voetbalafdeling bestond hiervoor echter al wel). De club is voor 100 procent een dochteronderneming van het Duitse chemieconcern Bayer AG, waaruit de turn- en sportvereniging in eerste instantie is ontstaan. In 2024 won de club voor het eerst de Bundesliga, het hoogste niveau in Duitsland. Het team van Bayer 04 promoveerde in 1979 naar de Bundesliga, de hoogste afdeling van het Duitse voetbal en speelt sindsdien onafgebroken in de divisie. Tot de grote successen van de club behoort het winnen van de UEFA Cup in 1988, het winnen van de Duitse beker in 1993 en het bereiken van de UEFA Champions League-finale in 2002. In de periode 1997-2011 heeft de club maar liefst vijf keer de tweede plaats behaald, wat in Duitsland de titel Eeuwige Tweede heeft opgeleverd. De club maakte daar een einde aan door, onder trainer Xabi Alonso, in het seizoen 2023/24 voortijdig het Duits kampioenschap te behalen en nogmaals de Duitse beker te winnen. De aartsrivaal is 1. FC Köln, voornamelijk door de geografische locatie van Leverkusen en Keulen. Spoiler De BayArena is een voetbalstadion in het Duitse Leverkusen. Sinds 1958 is het de thuisbasis van Bundesliga-club Bayer Leverkusen. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 30.210 toeschouwers arriveerden wij in Leverkusen in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Bayer 04 kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Felix Zwayer. Waarom helaas? Omdat hij weliswaar een van onze topscheidsrechters is, maar soms partij kiest en altijd tegen ons. Ofschoon wij al en zoals verwacht in de 1ste minuut door de scheids met een gele kaart voor Christensen werden opgezadeld, begonnen wij sterk. In de 22ste minuut zorgde Lemperle voor de openingstreffer en 7 minuten later ook nog de tweede treffer. 0 : 2 en het publiek werd stil. Heel erg stil. Bij rust stond het nog steeds 0 : 2 en hadden wij al 3 gele kaarten. Ook in de 2de helft zorgden wij met vol gas en hoge druk dat wij deze wedstrijd domineerden. In de 68ste minuut haalde ik Maina eraf, om Kainz, die ons binnenkort gaat verlaten, nog wat minuten te gunnen. 5 minuten later haalde ik ook Sponsel, die al geel had, en Finkgräfe naar de kant en bracht Scholze en Paqarada. In de 79ste minuut mochten ook Hübers, eveneens al geel, en de zeer zwak spelende Cvancara van het veld. Voor hen kwamen Heintz en Tigges. Iedereen deed zijn best, om Lemperle in scoringspositie te krijgen en in de 86ste minuut lukte dat. Lemperle kon de bal in het vijandelijke doel tikken en voor 0 : 3 zorgen. Bovendien was dit zijn derde doelpunt en dus een hattrick. Ondanks onze toch wel ruime winst heb ik mij de hele wedstrijd aan de scheids zitten ergeren, die achteraf een 5.5 voor zijn (wan)prestatie kreeg. Terugkomend op deze wedstrijd, de overwinning hadden wij hoofdzakelijk te danken aan de prestaties van Urbig, Kilian, Finkgräfe, Christensen, Lemperle en invaller Scholze. Spoiler ------------ @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. Woensdag at 08:32 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst Donderdag at 08:44 Auteur Share Geplaatst Donderdag at 08:44 (bewerkt) Spoiler Wij spelen nog 2 competitiewedstrijd en de bekerfinale en dan zit ook dit, bijzonder succesvolle, seizoen erop. Pas in 9 dagen spelen wij de voorlaatste competitiewedstrijd thuis tegen Fußballclub Gelsenkirchen-Schalke 04 e. V., kortweg FC Schalke 04 of S04, een Duitse voetbalclub uit de wijk Schalke in Gelsenkirchen, opgericht in 1904. De club kende zijn succesvolste periode tijdens de jaren 1930. In 1997 wonnen de Königsblauen de UEFA Cup. Sinds 2005 is de Veltins-Arena thuishaven van Schalke 04. Naast voetbal is Schalke 04 ook een vereniging voor basketbal, handbal, tafeltennis, atletiek en e-sport. Deze sportverenigingen zijn in de wijk Schalke gevestigd. Met circa 186.000 leden in 2024 is de club achter Bayern München en Borussia Dortmund de grootste sportvereniging in Duitsland. Geteisterd door stromende regen en bij volle bak, dus 50.000 toeschouwers, verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. S04 kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Frank Willenborg, die om de een of andere reden blijkbaar iets tegen ons heeft. Zoals zo vaak begonnen wij weer met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Vandaar dat al in de 6de minuut Thielmann de bal in het vijandelijke doel kon tikken. 1 : 0 en een zeer goed begin. In de 30ste minuut zorgde Thielmann voor de 2 : 0 en dat werd ook de ruststand. Onze aanvallers Lemperle, Selke en ook Maina speelden in de eerste helft zeer matig en de rest gewoon ijzersterk. Sponsel haalde ik in de 68ste minuut uit voorzorg eraf, omdat hij al geel had en de scheids, zoals altijd, weer op mijn spelers zat te loeren. Soldo mocht hem vervangen. Nog geen minuut later kregen wij, met instemming van de VAR, een penalty. Omdat Thielmann al voor 2 doelpunten had gezorgd, mocht hij de penalty nemen. Jammer genoeg werd zijn inzet door keeper Müller gekeerd. Het bleef dus 2 : 0. In de 81ste minuut greep ik in en haalde de zwak spelende Maina + Lemperle, zomede ook Finkgräfe (al geel) nar de kant en bracht Kainz, Tigges en Krätzig. Het bleef 2 : 0 en de punten blijven hier. De scheids, waarover ik mij de hele wedstrijd giga heb zitten ergeren, kreeg achteraf een 5.4 voor zijn gedoe. Spoiler -------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Gert @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. Donderdag at 08:45 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst Vrijdag at 08:09 Auteur Share Geplaatst Vrijdag at 08:09 (bewerkt) In 6 dagen spelen wij onze laatste competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Borussia Mönchengladbach, een Duitse voetbalclub, opgericht in 1900 en uitkomend in de Bundesliga. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Borussia-Park. Spoiler Het Borussia-Park in Mönchengladbach is het thuisstadion van de Duitse voetbalclub Borussia Mönchengladbach. Het verving het kleinere Bökelbergstadion, dat niet meer aan de moderne veiligheidsnormen en internationale voorwaarden voldeed. Het Borussia-Park heeft een capaciteit van 54.067 toeschouwers. Het nieuwe stadion, geopend op 30 juli 2004, wordt gekenmerkt door VIP-lounges, een fanshop, bar en museum. Het stadion heeft ongeveer 85 miljoen euro gekost. Spoiler Bij zonnig weer en voor 54.042 toeschouwers arriveerden wij in Mönchengladbach in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Borussia M’glacbach kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Martin Petersen. Als kind (nou ja, zolang geleden is dat nog niet) heb ik samen met mijn pa vaak de uitwedstrijden van de FC hier in Mönchengladbach bezocht. Echter toen op de Bökelberg. En eerlijk is eerlijk, wij hebben hier vaak een rammeling gekregen. Volgens ons bestuur, de staf en onze supporters zit er hier vandaag hooguit een gelijkspel in. Ik kan u verzekeren, dat mijn spelers en ook ik er een andere mening op na houden. Wij zijn hier om te winnen en dat willen wij laten zien ook. In de 9de minuut schoot AML Paqarada (feitelijk een linksback) de 0 : 1 in het vijandelijke doel. En of u het geloofd of niet, 11 minuten later was hij wederom ter plekke, om de 0 : 2 binnen te tikken. Hetgeen later ook de ruststand werd. De wedstrijd vlakte in de tweede helft helaas steeds meer af, omdat de scheids voor elke scheet van ons floot, waardoor wij niet meer in ons spel konden komen. En wat de tegenstander betreft? Borussia was tam, speelde als het ware ‘met poep in de broek’ en was niet in staat, om tegen ons een vuist te maken. Selke, Martel en Finkgräfe haalde ik in de 78ste minuut naar de kant om Tigges, Christensen en Krätzig nog wat spelminuten te gunnen. En de vermoeide Huseinbasic en Thielmann mochten in de 84ste minuut gaan douchen. Voor hen kwamen Maina en Kainz. Het bleef 0 : 2 en al met al was ik zeer tevreden over het spel van mijn mannen. Spoiler ----------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Gert @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. Vrijdag at 08:09 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst gisteren om 08:38 Auteur Share Geplaatst gisteren om 08:38 (bewerkt) Spoiler In 7 dagen spelen wij de Finale van de DFB Pokal in het Olympiastadion in Berlijn en wel tegen Bayern München. Spoiler Bij bewolkt weer en voor maar liefst 74.649 toeschouwers arriveerden wij in Berlijn in de puur aanvallende 4-2-3-1 tactiek. Omdat ook Bayern in de 4-2-3-1 formatie het nog droge veld opkwam, zult u zich ongetwijfeld afvragen, waarom ik voor deze tactiek heb gekozen? De reden is feitelijk simpel: hun coach is als manager nog te licht of te wel ietsje te onervaren. Hun spelers zijn technisch uiteraard beter, maar wij zijn tactisch heel erg sterk en mijn mannen durven qua inzet tot het uiterste te gaan en ‘zich het snot voor de ogen werken’. De sterspelers van Bayern zijn volgens mij daartoe niet in staat en dat zal o.a. het verschil maken. Scheids is Boris Gradecak en dat is beslist niemand, die ik op mijn verjaardag zal uitnodigen. Wij begonnen met vol gas, hoge druk en totale inzet, waardoor wij al in de 9de minuut een kans konden creëren, die Martel met een verwoestend schot verzilverde. 1 : 0 en dat vroeg om meer. Een kwartier later zorgde Thielmann met een unieke individuele actie voor de 2 : 0, hetgeen ook de ruststand werd. In de tweede helft durfde Bayern meer aan te vallen en werden ze steeds gevaarlijker. Julian Alvarez, die in plaats van Kane vandaag in de spits speelde, zorgde in de 55ste en 57ste minuut voor de aansluitingstreffer en ook de gelijkmaker. 2 : 2 en dat was even balen. Waarom de scheids het 2de doelpunt van Alvarez afkeurde, mag Joost weten. De VAR greep in en hij gaf het doelpunt alsnog. 2 : 2 en toen ging het gas er weer op en ons tempo omhoog. Lemperle nam in de 72ste minuut een voorzet volley en knalde de bal in het doel. 3 : 2 en dat gaf een fijn gevoel. Nog geen 10 minuten later was het invaller Maina, die de 4 : 2 binnen tikte. Ook nu keurde de zeer matig fluitende scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. Het stond dus 4 : 2 en wij bleven met vol gas aanvallen. Drie minuten later raakte invaller Jelert bij het uitverdedigen in paniek en trapte de bal in hun eigen doel. 5 : 2 en cadeau of niet, dit voelde goed, kan ik u vertellen. Net voor het laatste fluitsignaal zorgde de opgerukte Kilian voor het slotakkoord, door de 6 : 2 binnen te schieten. Bayern kon vandaag geen vuist maken en hun manager wist geen antwoord op onze zeer aanvallende tactiek. 6 : 2 en dat in een bekerfinale tegen het grote Bayern. Uli en Kalle zullen balen, kan ik u vertellen. Spoiler ---------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Gert @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. gisteren om 08:39 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 uur geleden Auteur Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Spoiler -------------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Gert @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 3 uur geleden bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten