germandutch Geplaatst 25 juli Auteur Share Geplaatst 25 juli (bewerkt) Spoiler Inmiddels begin ik er rekening mee te houden, dat wij enkele spelers kwijt zullen raken. Hoogstwaarschijnlijk Selke in elk geval en natuurlijk de huurspelers Alidou en Carstensen. Bovendien ben ik van mening, dat wij, mits wij promoveren, in de Bundesliga niets hebben aan Uth, Adamyan, Höger, Salger, Heintz en de keepers Pentke, Köbbing en Trautner. De juiste vervangers hebben wij nog niet. Wij zijn straks afhankelijk, van onze doorstromende talenten en wat volgend jaar wel of niet transfervrij beschikbaar is. Hoe dan ook, er staat binnenkort een behoorlijke klus op ons te wachten. In 6 dagen spelen wij weer een thuiswedstrijd en nu tegen Fortuna Düsseldorf. Spoiler Geteisterd door regenbuien en voor 50.000 toeschouwers (dus volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. FD kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Patrick Alt, die om welke reden dan ook, blijkbaar iets tegen ons of mij heeft. Wij begonnen zoals iedere thuiswedstrijd onmiddellijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en al in de 2de minuut waren wij succesvol. De opgerukte linksback Paqarada kreeg een slimme steekpass van Ljubici en schoot de bal feilloos binnen. 1 : 0 en een goed begin. Maar dat was het dan ook, want FD trok zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 en een hun welwillende scheids kregen wij nog amper doelkansen. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 1 : 0 en onze complete voorhoede had het zwaar te verduren. Ze werden steeds keihard aangepakt, zonder dat de scheids ingreep. In de 69ste minuut werd Maina uit de match geschopt en vervangen door Alidou. 6 minuten later haalde ik uit voorzorg ook Tigges naar de kant en voor hem kwam Uth. In de 86ste minuut mochten Paqarada en Ljubicic gaan douchen en kwamen Finkgräfe en Christensen. Ondanks 68% balbezit bleef het maar 1 : 0, ofschoon het minimaal 3 : 0 had moeten zijn. Natuurlijk kregen wij ook nog 2 gele kaarten en de tegenstander uiteraard niets. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 25 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 26 juli Auteur Share Geplaatst 26 juli (bewerkt) Spoiler In 8 dagen spelen wij uit in en tegen Hertha Berliner Sport Club Berlin, kort Hertha BSC, een Duitse voetbalclub uit Berlijn die werd opgericht in 1892. Van 1926 tot 1931 bereikt Hertha BSC zes keer de finale van de Deutsche Meisterschaft. Vier keer verloor het de finale, twee keer won Hertha. 1930 was de eerste keer in de geschiedenis, een jaar later (1931) voor de tweede keer. De club speelde zijn thuiswedstrijden oorspronkelijk in de Plumpe, dat in de Tweede Wereldoorlog regelmatig werd gebombardeerd. Geleidelijk aan speelde Hertha steeds meer wedstrijden in het Berlijnse Olympia Stadion. Toen Hertha in 1971 bankroet leek te gaan, was de club genoodzaakt "Die Plumpe" te verkopen. Spoiler Het Olympiastadion ligt in het westen van Berlijn, in het stadsdeel Westend. Het stadion is onderdeel van het grote Olympiagelände (voorheen Reichssportfeld), waartoe verder het Sportforum, het olympisch hockeystadion, het olympisch zwemstadion, Reitstadion, de Waldbühne, het Maifeld (meiveld), de beroemde klokkentoren en de Langemarckhalle behoren. Spoiler Bij echt k*tweer, dus geteisterd door sneeuwbuien en voor 58.608 toeschouwers arriveerden wij in het Olympiastadion in Berlijn in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. HBSC kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Robert Kampka. Ondanks het k*tweer en de toch wel geweldige ambiance begonnen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Vandaar dat wij al in de 2de minuut succesvol waren. AML Kainz schoot de bal in het vijandelijke doel, maar de scheids keurde tot ieders verbazing dit zuivere doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. 0 : 1 en dat lucht op, kan ik u vertellen. Wel keek ik met verbazing naar het gedrag van de scheids, die steeds meer in de voorgrond probeerde te treden. En dat, ofschoon een scheids ‘onzichtbaar’ hoort te zijn. Maar deze scheids was gewoon bezig met een ‘onemanshow’ en niet zo zuinig ook. Ofschoon hij steeds meer begon af te fluiten, lukte het AMR Maina de bal in het doel te koppen. En weer keurde deze scheids het zuivere doelpunt af. Waarom hij dat deed, mag Joost weten, maar gelukkig greep de VAR wederom in en ook nu moest hij zijn foutieve beslissing herzien. Het werd dus 0 : 2 en ik was blij en het publiek werd stil. En ja hoor, in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft was het Dardai, die de aansluitingstreffer dacht te maken. U raad het al? De scheids keurde ook dit zuivere doelpunt gewoon af en voor de derde keer greep de VAR in en diende hij zijn beslissing te herzien. Het werd dus 1 : 2 en dat was de ruststand. Ook in de tweede helft voerde de scheids zijn persoonlijke act op en het publiek begon hierop te reageren. Dat hij deze wedstrijd in de 2de helft volledig kapot floot, kon hem blijkbaar niets schelen. Beide teams konden feitelijk niet meer in hun spel komen en in de 74ste minuut haalde ik Selke naar de kant en bracht Uth. 5 minuten later mocht ook Kainz vertrekken en kwam Alidou. In de 90ste minuut haalde ik ook nog Paqarada eraf, waardoor Finkgräfe nog wat minuten kon maken. Het bleef 1 : 2 en wij hadden 64% balbezit, creëerden 14 hoekschoppen (3 HBSC), speelden ijzersterk en kregen maar liefst 5 gele kaarten. Joost mag weten wat deze scheids bezielde? Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 26 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 27 juli Auteur Share Geplaatst 27 juli (bewerkt) Spoiler Wij hebben geen crisis. Hier heerst nu: 'de een zijn dood, is de ander zijn brood'. Nu is het zaak, dat ik de juiste talenten in ga passen en ervoor zorg, dat ze beter worden, zodat ze straks geschikt zijn voor het 1ste team. In 7 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel thuis tegen 1. FC Kaiserslautern, een Duitse voetbalclub uit Kaiserslautern, gelegen in de deelstaat Rijnland-Palts. De club is viervoudig landskampioen. Kaiserslautern speelde van 1963 tot 1996 onafgebroken in de Bundesliga en komt tegenwoordig uit in de 2. Liga. Spoiler Spoiler Bij regenachtig weer en voor 50.000 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Kaiserslautern kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Sascha Stegemann. Wij begonnen onmiddellijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. En ja hoor, uit de eerste corner in de 2de minuut lukte het spits Tigges de bal in het doel te volleren en de openingstreffer te maken. 1 : 0 en dan moet u weten, dat ik een dag voor de wedstrijd een behoorlijk meningsverschil met het kamp Tigges had. Zijn zaakwaarnemer eiste een nieuw contract met een gigasalaris, namelijk 3 keer zoveel als hij nu verdiend. En dat kunnen en willen wij niet betalen. Hij speelt nu nog in de 2de divisie en wij hebben niet de financiële mogelijkheden van een Saudi- en of Premier League club. Vandaar dat zijn inzet mij verbaasde. Hoe dan ook, bij rust stond het nog steeds maar 1 : 0, ofschoon wij toch wel de veel betere ploeg waren. Het hele team speelde ijzersterk, behalve Maina, die zijn dag niet had. Pas in de 67ste minuut gebeurde er weer iets en kregen wij door bemoeienis van de VAR een penalty, die Ljubicic feilloos binnen schoot. 2 : 0 en toen ging het gas eraf en probeerden wij alleen nog te controleren. Wel greep ik in de 74ste minuut in en haalde jonkie Finkgräfe eraf, die al geel had en bracht de nog niet helemaal herstelde Paqarada. 5 minuten later gaf ik Tigges een publiekswissel en bracht Alidou. In de 91ste minuut mocht ook Ljubici gaan douchen en kwam Christensen. Het bleef 2 : 0 en wij hebben ons belangrijkste doel gehaald en dat is het kampioenschap van deze 2de divisie. Spoiler ------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 27 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 28 juli Auteur Share Geplaatst 28 juli (bewerkt) Spoiler In 7 dagen spelen wij een uitwedstrijd en wel in en tegen SSV Jahn Regensburg, een Duitse voetbalclub uit de stad Regensburg, Beieren. Spoiler Het Jahnstadion Regensburg is een stadion in de Duitse stad Regensburg, Beieren. Het stadion is de thuishaven van de voetbalclub Jahn Regensburg. Het stadion werd in 2015 gebouwd en verving het oude Jahnstadion. Het stadion beschikt 15.224 plaatsen, waarvan ongeveer 6000 staanplaatsen. Alle plaatsen zijn overdekt. Bij bewolkt weer en voor 10.306 toeschouwers arriveerden wij in Regensburg in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. JR kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Robert Schröder. Eerlijk is eerlijk, het werd een makkie, want bij rust stond het al 0 : 4 en waren wij heer en meester op het veld. Bovendien het hele team speelde ijzersterk en dat gold vooral ook voor de twee spelers, die ik van plan was te verkopen en wel Adamyan en Uth. Het zijn beiden spitsen, maar vandaar staat Adamyan AML (vervanger van Kainz) en Uth als AMC. Deze posities vullen zij perfect in. Nadat Adamyan in de 69ste minuut voor de 0 : 5 had gezorgd, wisselde ik hem in de 74ste minuut, om de weer genezen Thielmann minuten te gunnen. 6 minuten later haalde ik ook Maina naar de kant en bracht Alidou en in de 86ste minuut mocht ook Tigges gaan douchen en kwam jonkie Schmid. In de 90ste minuut zette Uth het slotakkoord, door de 0 : 6 binnen te schieten. Duidelijk is dus, dat wij voor de 2de divisie feitelijk ‘te goed’ zijn en of wij t.z.t. in de 1ste Bundesliga wel kunnen bestaan, zal afhangen van de mogelijke transfers, wie gaat en wie komt. Nou ik ben benieuwd. Spoiler ----------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 28 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 29 juli Auteur Share Geplaatst 29 juli (bewerkt) Spoiler Pas in 13 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Hannover 96, een Duitse voetbalclub uit de stad Hannover. De club komt uit in de 2. Bundesliga en speelt zijn thuiswedstrijden in de HDI-Arena in Hannover. De club werd twee keer landskampioen. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 42.120 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. H96 kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Sven Jablonski. Eerlijk is eerlijk, wij waren voor H96 een paar nummertjes te groot en bij rust stond het dan ook al 5 : 1. Volgens mij is dit een duidelijk bewijs, dat je als voormalig 1ste Bundesligaclub niet te lang in deze tweede divisie moet vertoeven, want dan raak je al je echt goede spelers kwijt en bent en wordt kansloos om ooit nog te promoveren. Ook in de tweede helft ging het gas er weer op en zorgden mijn mannen voor een 8 : 1 overwinning. Spits Tigges maakte zelfs een hattrick en omdat iedereen ijzersterk speelde, voerde ik slechts drie wissels door. In de 75ste minuut haalde ik de moegestreden Paqarada eraf en bracht Finkgräfe en in de 88ste minuut mocht Maina gaan douchen en kwam Thielmann. Spits Tigges kreeg in de 93ste minuut van mij nog een publiekswissel en werd vervangen door Adamyan. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 29 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 30 juli Auteur Share Geplaatst 30 juli (bewerkt) Spoiler In 5 dagen spelen wij thuis in de Halve Finale van de DFB Pokal tegen het grote Ballspielverein Borussia 09 e. V. Dortmund (kortweg Borussia Dortmund of BVB), een Duitse voetbalclub uit Dortmund, Noordrijn-Westfalen. De club heeft ook een handbal- en tafeltennisafdeling. De club speelt in het grootste stadion van de Bundesliga, het Signal Iduna Park. De clubkleuren zijn zwart-geel. De aartsrivaal van Dortmund is Schalke 04, uit het nabijgelegen Gelsenkirchen. Onderlinge wedstrijden staan bekend als de Kohlenpottderby. Tegenwoordig is Bayern München ook een rivaal van Dortmund. De wedstrijden tussen deze beide rivalen staan bekend als Der Klassiker. De club won acht landstitels en was in 1966 de eerste Duitse club die een Europese beker wist te winnen. In 1997 won de club ook de UEFA Champions League en de wereldbeker voor clubteams. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 50.000 toeschouwers (dus volle bak) verschenen wij in de aanvallende 4-3-3 opstelling. En waarom? Omdat mijn neef, die echt over voetbalverstand en een tactisch brein beschikt, mij heeft geadviseerd, hoe ik het best deze tegenstander kan bestrijden. Puur aanvallend, want hun coach is een Italiaan (Conte) en die speelt volgens neef Jimmy altijd zeer behoudend (een beetje catenaccio) en dan kun je succesvol zijn, door er gelijk vol op te knallen. De BVB kwam inderdaad het nog droge veld op in een 5-2-2-1 formatie en scheids is helaas Deniz Aytekin, die heel vaak de spelers van grotere clubs in bescherming meent te moeten nemen. Nou, het werd beslist geen makkie, niet omdat de BVB zo geweldig goed was, maar omdat wij volgens mij tegen 12 man dienden te spelen. Doordat de BVB zoals verwacht zeer behoudend begon, konden wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend er gelijk erop klappen. In de 9de minuut was het spits Selke (die net hersteld en van de medische staf 45 minuten mocht spelen) een strakke voorzet van rechtsback Carstensen simpel binnen kon tikken. 1 : 0 en waarom de scheids de BVB in de 23ste minuut een penalty cadeau deed, mag Joost weten. Bensebaini nam deze penaltygift voor zijn rekening en zijn toch wel slappe inzet werd door onze keeper Schwäbe onschadelijk gemaakt. Het bleef dus 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar toch doe ik het. De BVB speelde ook in de tweede helft een soort ‘schijthuizenvoetbal’, te behoudend, te langdradig en te traag, waardoor wij makkelijk overeind bleven. Ondanks de tegenwerking van de scheids. Bij het laatste fluitsignaal stond het nog steeds 1 : 0 voor ons en met 5 gele kaarten op zak mochten wij onder het gejuich van ons publiek het veld verlaten. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 30 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 31 juli Auteur Share Geplaatst 31 juli (bewerkt) In 4 dagen spelen wij weer uit en wel in en tegen SV Darmstadt 98, een Duitse voetbalclub uit de stad Darmstadt in de Duitse deelstaat Hessen. Spoiler Het Stadion am Böllenfalltor is een stadion in het Duitse Darmstadt in de deelstaat Hessen. Het stadion wordt bespeeld door de voetbalclub SV Darmstadt 98 en de American Football club Darmstadt Diamonds. De capaciteit van het stadion ligt rond de 20.000, hiervan beschikt het over 4.000 overdekte zitplaatsen. In vroegere tijden konden er 30.000 toeschouwers naar binnen, maar door renovaties is dit aantal afgeslankt naar het huidige. Bij bewolkt weer en voor 17.800 toeschouwers arriveerden wij in Darmstadt in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. D98 kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Patrick Ittrich. Wij wilden rustig beginnen, omdat enkele spelers niet helemaal okselfris waren, maar in de 13de minuut werd jonkie Finkgräfe door Bader uit de wedstrijd geschopt. Door een schop tegen het knie van Finkgräfe, was diens knieschijf zwaar beschadigd en zullen wij hem zeker 5 weken moeten missen. Hij werd vervangen door Salger en schakelden wij gelijk een versnelling hoger. Bij rust stond het 0 : 2 en na 57 minuten 0 : 4 en ging het gas er weer af. In de 69ste minuut haalde ik uit voorzorg Carstensen en Paqarada (die vandaag voor het eerst als AML speelde) eraf en bracht Kilian + Adamyan. 6 minuten later mochten ook Selke en Maina gaan douchen en kwamen Uth en Thielmann. Het bleef 0 : 4 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler ------------ @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 31 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 1 augustus Auteur Share Geplaatst 1 augustus (bewerkt) Spoiler Wij moeten nog 7 wedstrijden spelen en dan zit de competitie in deze tweede Bundesliga er gelukkig op. Van deze 7 wedstrijden zijn er 6 voor de competitie en het slotstuk is de Finale om de DFB Pokal tegen het grote Bayern München. Maar nu concentreren wij ons eerst op de komende wedstrijd in 7 dagen en wel thuis tegen SC Paderborn 07, een Duitse voetbalclub uit Paderborn en werd in 1907 opgericht. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 41.892 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. P07 kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Martin Petersen. Wij begonnen zeer goed, want al in de 7de minuut zorgde Paqarada voor de openingstreffer. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten? Gelukkig greep de VAR in en werd het alsnog 1 : 0. En dat vroeg om meer en meer kwam er ook, maar niet zoals verwacht. Want uit de eerste tegenaanval scoorde Ansah in de 12de minuut de gelijkmaker. Dat was balen, temeer omdat keeper Schwäbe amper moeite deed, om deze kopbal af te vangen. 1 : 1 maar wij raakten niet in paniek en in de 21ste minuut zorgde Maina met een simpele intikker voor de verdiende 2 : 1 en dat werd ook de ruststand. Wel raakte Tigges in de 42ste minuut geblesseerd en hem zullen wij ook wel minimaal 4 weken moeten missen. Voor hem kwam Uth. Ook in de tweede helft werd het geen sprankelende wedstrijd, ofschoon Selke in de 52ste minuut voor de 3 : 1 zorgde. Omdat keeper Schwäbe in de 61ste minuut iets te laat ingreep, kregen wij ook nog een penalty tegen, die Kostons feilloos binnenschoot. 3 : 2 en ik begon mij steeds meer te ergeren aan de zeer pietluttige scheids, die volgens mij teveel affloot. Nog geen minuut later was Selke ter plekke om de wedstrijd definitief te beslissen. Vreemd genoeg keurde de scheids ook dit zuivere doelpunt af, waardoor de VAR wederom op moest treden en hij zijn beslissing moest herzien. 4 : 2 en dat was het dan ook. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 1 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 augustus Auteur Share Geplaatst 2 augustus (bewerkt) Spoiler In 6 dagen spelen wij uit in en tegen Fußballclub Gelsenkirchen-Schalke 04 e. V., kortweg FC Schalke 04 of S04, een Duitse voetbalclub uit de wijk Schalke in Gelsenkirchen, uitkomend in de 2. Bundesliga en opgericht in 1904. De club kende zijn succesvolste periode tijdens de jaren 1930. In 1997 wonnen de Königsblauen de UEFA Cup. Sinds 2005 is het Veltins-Arena de thuishaven van Schalke 04. Naast voetbal is Schalke 04 ook een vereniging voor basketbal, handbal, tafeltennis, atletiek en e-sport. Deze sportverenigingen zijn in de wijk Schalke gevestigd. Met circa 158.000 leden (per 1 juli 2019) is de club achter Bayern München de grootste sportvereniging in Duitsland. Spoiler De Veltins-Arena (tot 2005 Arena AufSchalke) is een multifunctioneel stadion in Gelsenkirchen, Duitsland. Het stadion wordt grotendeels gebruikt voor thuiswedstrijden van voetbalclub FC Schalke 04. Bij regenachtig weer en voor maar liefst 60.966 toeschouwers (en dat is een 2de divisiewedstrijd) arriveerden wij in Gelsenkirchen in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Door de blessure van Tigges heb ik vandaag voor een spits (Selke) gekozen. S04 kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Sven Waschitzki-Günther (die volgens zijn naam hoogstwaarschijnlijk familiebanden met het Ruhrgebiet heeft). Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: S04 speelde ‘schijthuizenvoetbal’. Veel te behoudend en vooral om tegendoelpunten te voorkomen en niet te verliezen. Met andere woorden, wij konden dus naar hartelust aanvallen en hadden 61% balbezit. Wel pakten ze de motor van mijn team Ljubicic en de aangever Maina, zomede spits Selke keihard aan (blijkbaar met toestemming van de scheids, die nooit ingreep) waardoor deze drie geen poot aan de grond kregen. Wel kregen wij in de 42ste minuut een volledig terechte penalty, die Selke voor zijn rekening nam. In plaats van 0 : 1 bleef het 0 : 0 omdat Selke helaas faalde. Bij rust stond het dan ook nog 0 : 0, ofschoon wij de veel betere ploeg waren. Ik vrees dat ik gelijk heb, wat mijn mening over de afkomst van de scheids betreft, want hij deed alles om ons niet in ons spel te laten komen. Ondanks ons overwicht in de tweede helft lukte het ons niet, om de bal tussen de palen te krijgen. Tot de 80ste minuut, toen werd Kainz in de box brutaal neergelegd en kregen wij weer een penalty. Ook deze nam Selke voor zijn rekening, maar zijn schot werd door keeper Müller over het doel gebokst. En let wel: uit deze corner lukte het Selke nu wel, het openingsdoelpunt te maken. 1 : 0 en dat lucht op, kan ik u vertellen. Een minuut later haalde ik de zwakke Maina eraf en bracht Thielmann. Weer 5 minuten later mocht ook Selke vertrekken en kwam Adamyan. In de 91ste minuut haalde ik ook nog Hübers eraf, omdat hij al geel had en de scheids op hem begon te loeren. Voor hem kwam Kilian. Het bleef 0 : 1 met geen enkel schot op ons doel. De scheids kreeg een 5.8 en ik betwijfel, dat dit soort scheidsen ooit geschorst zullen worden? Temeer, omdat wij 4 belachelijke gele kaarten kregen en dus weer met schorsingen kunnen rekenen. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 2 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 augustus Auteur Share Geplaatst 3 augustus (bewerkt) In 7 dagen spelen wij weer thuis en nu tegen 1. FC Magdeburg, een Duitse voetbalclub uit de stad Maagdenburg, de hoofdstad van de deelstaat Saksen-Anhalt, die in de 2.Bundesliga speelt. In 1965 werd de club opgericht als voortzetting van SC Aufbau Magdeburg. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 40.978 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Het managersloze Magdeburg kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Florian Lechner. Uiteraard heb ik spits Selke voor deze match duidelijk gemaakt, dat hij vandaag iets moet laten zien, want er zitten scouts van grote clubs op de tribune en dit is zijn kans, om te laten zien wat hij in huis heeft. En ja hoor, niet alleen Selke deed zijn best, maar het hele team liet zien, wat ze waard zijn. Bij rust stond het dan ook al 3 : 0. Ook in de tweede helft waren wij niet te stoppen en bij de stand van 5 : 0 in de 77ste minuut wisselde ik Martel. Voor hem kwam Kilian. 7 minuten later mocht ook Maina gaan douchen en kwam Thielmann. In de 88ste minuut kregen wij nog een penalty, die Selke voor zijn rekening mocht nemen, omdat hij vandaag al 2 doelpunten had gescoord. En ook deze penalty verzilverde hij waardoor hij op 3 doelpunten kwam te staan en dus een hattrick had gemaakt. Het werd dus 6 : 0 en een minuut later haalde ik ook nog Paqarada eraf en bracht Christensen. Of u het geloofd of niet, in de 89ste minuut zorgde invaller Thielmann voor de 7 : 0 en dat was het dan ook. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 3 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 4 augustus Auteur Share Geplaatst 4 augustus (bewerkt) Spoiler Na 31 van de te spelen 34 wedstrijden staan wij als enige ploeg nog steeds ongeslagen op de 1ste plaats. De van te voren benoemde concurrenten voor een mogelijke directe promotie staan er allen slecht voor. Hertha BSC + HSV staan op de 4de + 5de plaats en hebben theoretisch nog een kans op de 3de plaats. Daarentegen kunnen S04 (12de) en ook Fortuna Düsseldorf (14de) het ook dit seizoen weer vergeten. In 7 dagen spelen wij uit in en tegen SpVgg Greuther Fürth, een voetbalclub in de Beierse stad Fürth. Met uitzondering van het seizoen 1948-49 speelde de club van 1906 tot 1963 telkens in de hoogste klasse. Tot 1983 was de club nog actief in de tweede klasse, zakte vervolgens weg om midden jaren negentig terug te keren naar de tweede klasse. In 2012 promoveerde de club voor het eerst naar de Bundesliga, maar kon hier maar één seizoen standhouden. In het seizoen 2021/2022 speelde SpVgg Greuther Fürth weer in de Bundesliga maar degradeerde ook direct weer naar de Tweede Bundesliga. Spoiler Het Sportpark Ronhof (vanwege een sponsorovereenkomst officieel Sportpark Ronhof | Thomas Sommer) is een stadion in de Duitse stad Fürth. De voetbalclub SpVgg Greuther Fürth, die in de 2. Bundesliga uitkomt (seizoen 2023/2024), speelt in het stadion zijn thuiswedstrijden. Het stadion heeft plaats voor 15.500 personen: 9200 zitplaatsen (waarvan 4500 overdekt) en 5800 staanplaatsen (waarvan 4500 overdekt). Bij bewolkt weer en voor 10.594 toeschouwers arriveerden wij in Fürth in de aanvallende 4-3-3 opstelling. GF kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Marco Fritz. Al in de 3de minuut werden wij verrast door een min of meer eigen spelen. Spits Tim Lemperle kopte de bal feilloos in ons doel. 1 : 0 en dat was balen. De doelpuntenmaker werd door ons verhuurd aan GF en aangezien wij de door ons verhuurde spelers geen beperkingen op willen leggen, mocht hij dus tegen ons spelen en hij heeft zijn visitekaartje afgegeven voor het komende seizoen. Gelukkig hadden wij Selke, die zich ook in deze match in de picture wilde spelen en al in de 10de minuut zorgde hij voor de gelijkmaker. Ook in de 25ste minuut was het ter plekke, om de 1 : 2 binnen te koppen. Dit werd de ruststand en ook de eindstand, want in de tweede helft beperkten wij ons tot controle van deze match. Wel haalde ik in de 73ste minuut Adamyan eraf en bracht Uth en in de 78ste minuut mochten ook Maina en Martel gaan douchen. Voor hen kwamen Thielmann en Christensen. Een sprankelende match werd het helaas niet, want mijn helden zijn toch wel behoorlijk vermoeid. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 4 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 5 augustus Auteur Share Geplaatst 5 augustus (bewerkt) Spoiler Omdat wij voorlopig geen spelers mogen halen, hoef ik mij dus geen zorgen te maken, voor welke spelers wij de transfermarkt op moeten? Wel mogen wij spelers verkopen en 4 belangrijke spelers staan op de nominatie om weggekocht te worden en wel Selke, Hübers, Ljubicic en Maina. Raak ik hierdoor in paniek? Nee, totaal niet! Mochten wij ze kwijtraken, dan krijgen wij een financiele oppepper en kunnen een spaarpotje aanleggen, zodat wij t.z.t., indien nodig, weer spelers kunnen kopen. In 6 dagen spelen wij onze voorlaatste competitiewedstrijd en wel thuis tegen Karlsruher SC, een Duitse voetbalclub uit Karlsruhe. De club werd op 6 juni 1894 opgericht. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 46.149 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-3-3 opstelling. De KSC kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Sören Storks. Ik wil niet overdrijven, maar ook voor de KSC waren wij een nummertje te groot. Bij rust stond het al 2 : 0 en was deze match feitelijk al gespeeld. Ook in de tweede helft domineerden wij en nadat Kainz in de 63ste minuut voor 3 : 0 hat gezorgd, haalde ik in de 71ste minuut de lichtgeblesseerde Selke en Martel eraf en bracht Uth en Christensen. Nog geen twee minuten later zorgde invaller Uth voor de 4 : 0 en twee minuten later kregen wij uit heldere hemel nog een tegendoelpunt om de oren. Ene Wanitzek zorgde dus voor hun eretreffer. In de 82ste minuut mochten Maina en Kainz (publiekswissel) gaan douchen en kwamen Thielmann en Alidou. En in de 92ste minuut haalde ik de moegestreden Carstensen naar de kant en bracht Salger. Het bleef 4 : 1 en de punten blijven hier. Spoiler ------------ @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 5 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 6 augustus Auteur Share Geplaatst 6 augustus (bewerkt) Spoiler Dit begint vervelend te worden. Kilian is een back-up van Hübers en of Heintz en geen vaste basisspeler, vandaar dat wij hem een nieuw contract van €100K hebben geboden, maar hij eist dubbel zoveel en dus 3x zijn huidig salaris. Dat heeft de TD en ook ik geweigerd en nu begint mijnheer in de kleedkamer voor ‘terror’ te zorgen. Hij wil niet luisteren en samen met zijn zaakwaarnemer jut hij de spelers op. Zodra het seizoen afgelopen is, zet ik hem op de transferlijst, want chanteren laat ik mij niet. In 9 dagen spelen wij onze laatste competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Eintracht Braunschweig, een Duitse omnisportclub uit Braunschweig en werd in 1895 opgericht. De voetbalafdeling speelde van 1904 tot 1985 met uitzondering van drie seizoenen altijd in de hoogste speelklasse. Spoiler Het Eintracht-Stadion is een stadion in de Duitse stad Braunschweig. De voetbalafdeling van sportclub Eintracht Braunschweig en de American footballclub Braunschweig Lions spelen in het stadion hun thuiswedstrijden. Het stadion heeft een capaciteit van 22.100 toeschouwers. Bij regenachtig weer en voor 22.902 toeschouwers arriveerden wij in Braunschweig in de aanvallende 4-3-3 opstelling. EB kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Matthias Jöllenbeck, waar wij geen goede herinneringen aan hebben. Het werd geen makkelijke wedstrijd, tenminste niet in de eerste helft. Temeer omdat keeper Schwäbe vandaag geen betrouwbare indruk maakte en de twee schoten die hij op doel kreeg, beiden zaten. Bij rust stond het 2 : 2 en dat was balen. Gelukkig herstelden mijn mannen zich in de tweede helft. In de 61ste minuut werd Selke uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Voor Selke kwam Uth en 5 minuten later gebeurde dat ook met onze tweede spits Tigges. Ook nu deed de scheids niets. Voor Tigges kwam Adamya. Invaller Uth zorgde in de 77ste minuut voor de 2 : 3 en 1 minuut later haalde ik uit voorzorg Thielmann eraf en bracht Alidou. Met instemming van de VAR kregen wij in de 83ste minuut een penalty, die Kainz feilloos verzilverde. 2 : 4 en dat, ofschoon wij veel beter waren en volgens de kansverhouding minimaal met 0 : 5 hadden moeten en kunnen winnen. Maar dankzij de scheids gebeurde dat niet. Spoiler ------------ @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 6 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 7 augustus Auteur Share Geplaatst 7 augustus (bewerkt) Spoiler In 6 dagen spelen wij in het Olympiastadion in Berlijn in de Finale van de DFB Pokal tegen het grote Bayern München. Spoiler Spoiler Geteisterd door regenbuien en voor 73.146 toeschouwers (een ongekende hoeveelheid voor een wedstrijd van een 2de divisieclub, maar wij zijn er niet van onder de indruk gelukkig) arriveerden wij in Berlijn in de aanvallende 4-3-3 opstelling. Spijtig genoeg, zonder de spitsen Selke + Tigges, maar met de super gemotiveerden Uth en Thielmann voorin. Het grote Bayern München kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Tobias Stieler, waarvan men beweerd, dat hij spelers van grote clubs in bescherming zou nemen. Wij begonnen goed, ik mag zelfs zeggen, uitstekend en al in de 8ste minuut zorgde middenvelder Thielmann (vandaag gepromoveerd tot rechterspits) met een intikkertje voor de openingstreffer, door van een foutje van Kim Min-Jae te profiteren. 0 : 1 en het publiek werd stil, heel erg stil. Bayern raakte als het ware in paniek. Ze hadden moeite met onze tactische speelwijze en de naast mij in het vak schreeuwende coach Vincent Kompany wist blijkbaar geen antwoord op ons spel. En eerlijk is eerlijk, als de coach van de tegenstander in paniek raakt, dan krijg ik een bijzonder lekker gevoel. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 en mijn mannen konden de mogelijke overwinning al ruiken. Want laten wij wel wezen, Bayern draait al tijden zeer slecht en dat begon onder Tuchel. Ook in de tweede helft waren wij niet minder, ofschoon wij verleden seizoen in de Bundesliga weinig tot niets klaar hebben gemaakt en verdiend gedegradeerd zijn. Voor de 2de divisie zijn wij daarentegen toch wel ‘te goed’ en de in mijn ogen ‘omhooggevallen’ coach Kompany weet het juiste antwoord op ons aanvalsspel niet. Maar ja, dan heb je altijd nog de scheids en die deed wel zijn best, om Bayern weer op de rails te krijgen. Vandaar dat hij In de 70ste minuut en penalty tegen ons gaf en de VAR kon overtuigen, van de juistheid van zijn beslissing. Kane nam de penalty en schoot hem feilloos binnen. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit. Raakten wij daardoor in paniek? Nee, totaal niet. Het tempo ging omhoog en wij bleven aanvallen. In de 80ste minuut kon invaller Christensen profiteren van een fout van Sacha Boey en de 1 : 2 binnen tikken, hetgeen ook het winnende doelpunt werd. 1 : 2 wie had dat verwacht? Niemand toch? Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 7 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 8 augustus Auteur Share Geplaatst 8 augustus (bewerkt) Spoiler Dat ziet er niet zo goed uit? Maar ik maak mij hier niet druk om, pas na de vakantie zullen wij kijken, wat voor vlees wij nog in de kuip hebben, bovendien mag ik pas volgend jaar weer nieuwe spelers halen. -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 8 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 10 augustus Auteur Share Geplaatst 10 augustus (bewerkt) Spoiler DVZ Keller moest van het bestuur vertrekken, omdat ze hem medeschuldig achten aan de degradatie en Dietz is de eerste speler, die echt vertrokken is. Alvorens wij voor een 10daags trainingskamp in Oostenrijk vertrekken, spelen wij eerst nog een oefenpotje tegen ons O19 team. Hiervoor heb ik gekozen voor een ietwat aangepaste 4-3-3 formatie met 10 vast basisspelers en jonkie Toure als rechtsback. De rechtsbackpositie is niet meer bezet, omdat Carstensen vertrokken is en wij niemand mogen aantrekken. Dus heb ik voorlopig gekozen voor de jonkies Toure en of Nadjombe. Bij bewolkt weer en zonder toeschouwers werd het een pure Selke-demostratiepartij. Ons jongerenteam probeerde op fysieke basis het 1ste tegen te houden, waarbij ze helaas iets te vaak over de schreef gingen. De mogelijkerwijs vertrekkende goalgetter Selke gaf nogmaals zijn visitekaartje af en maakte maar liefst alle 5 doelpunten, 2 uit aanvalssituaties en 3 uit penalty’s. Er is een club uit de zandbak, die al 4 keer een bod heeft gedaan, maar blijkbaar denken die Arabieren, dat ze onze spelers voor een prikkie kunnen weghalen. Als ze onze vraagprijs niet betalen, speelt Selke ook dit seizoen hier. Trouwens, na 20 minuten heb ik de tactiek van het 1ste team veranderd van 4-3-3 in 4-2-2-2, waardoor wij sterker werden en meer grip op deze match kregen. Spoiler ----------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 10 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 11 augustus Auteur Share Geplaatst 11 augustus (bewerkt) Voorlopig zijn wij maar 1 speler (Dietz) kwijt en ongetwijfeld zullen wij nog enkele spelers kwijtraken. Nieuwe kan ik niet halen, dus zal ik eventuele transfers met jeugdspelers weer aan moeten vullen. Voordeel is, dat ik het komende seizoen ervoor moet zorgen, dat wij niet weer degraderen en van de onderste plekken wegblijven. Kampioen kunnen en zullen wij niet worden, dus zal onze stress minder zijn. Mijn taak zal dus zijn om er een ‘bundesligatauglich’ team van te maken, hetgeen niet weer als kanonnenvoer wordt gebruikt en vooral niet weer gaat degraderen. Maar let wel: ik zit met dezelfde spelers, die het vorig seizoen niet waar konden maken. Of het mij zal lukken? Joost mag het weten en ik ben eveneens benieuwd, waartoe mijn mannen in staat zullen zijn? Onze eerste echte oefenpot is in 3 dagen tegen VSG Altglienicke, een Duitse sportvereniging met uit het Berlijnse district Treptow-Köpenick, stadsdeel Altglienicke. De vereniging telt zo'n 800 leden. Als een van de weinige clubs uit het voormalige Oost-Berlijn is de club erin geslaagd de oorspronkelijke naam te behouden en niet om politieke redenen als Betriebssportgemeinschaft aan een overheidsinstantie of overheidsbedrijf gekoppeld te worden. Naast voetbal zijn er afdelingen voor gymnastiek, kegelen, volleybal, handbal. De voetbalafdeling is erin geslaagd om binnen 8 jaar van de Kreisliga A naar de Oberliga NOFV-Nord te promoveren. Spoiler Het Friedrich-Ludwig-Jahn-Sportpark is een multifunctioneel sport stadion in de Duitse stad Berlijn, in de wijk Prenzlauer Berg. Het stadion biedt plaats aan 19.708 toeschouwers. Er vinden onder andere voetbal- en atletiekwedstrijden plaats. De laatste twee finales van de strijd om de FDGB-Pokal (1990 en 1991) werden in dit stadion gespeeld. In 2015 vond in het stadion de finale van de UEFA Champions League voor vrouwen plaats. Bij mooi zonnig weer en voor 6.348 toeschouwers arriveerden wij in Berlijn in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, wederom met jonkie Toure als rechtsback. Altglienicke kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op. In verband met het zeer warme weer en het feit, dat wij over 2 dagen naar Oostenrijk vertrekken, begonnen wij rustig aan deze match. Ofschoon al in de 5de minuut de scheids ons terecht een penalty toewees, die uiteraard Selke voor zijn rekening nam en feilloos binnenschoot. 0 : 1 en een goed begin. Bij rust stond het 0 : 2 en om onnodige blessures te voorkomen, bleven wij het rustig aandoen. In de 51ste minuut kopte Selke de 0 : 3 binnen en 16 minuten later haalde ik hem uit voorzorg eraf en bracht Thielmann. Nog geen 2 minuten later zorgde invaller Thielmann voor de 0 : 4 en was deze match gespeeld. In de 75ste minuut raakte Tigges geblesseerd en samen met hem haalde ik ook jonkieToure naar de kant. Voor hen kwamen Schmid en Nadjombe. Natuurlijk ben ik mij ervan bewust, dat ik voor haast alle posities ervaren spelers heb, maar gezien onze situatie (geen binnenkomende transfers) moet ik dus zoveel mogelijk jeugd inpassen. De spelers weten het en hebben er gelukkig geen probleem mee. In de 82ste minuut haalde ik ook nog Heintz eraf en bracht Bakatukanda. Een minuut later zorgde invaller Schmid voor de 0 : 5 eindstand. De tegenstander was natuurlijk geen graadmeter, maar ik was toch tevreden met onze prestatie. Wel ben ik benieuwd, hoe wij het tegen Linz en RB Salzburg zullen doen? Spoiler ----------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 11 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 12 augustus Auteur Share Geplaatst 12 augustus (bewerkt) Spoiler Onze eerste oefenpot in het trainingskamp van Oostenrijk is in 6 dagen en wel in en tegen FC Blau-Weiß Linz, een Oostenrijkse voetbalclub uit Linz, de hoofdstad van de deelstaat Opper-Oostenrijk. De vereniging werd in 1997 opgericht en speelt de thuiswedstrijden in het Donauparkstadion. De traditionele kleuren blauw en wit verwijzen naar de naam. Spoiler Het Donauparkstadion, beter bekend als Hofmann Personal Stadion om sponsorredenen, is een stadion in Linz, Oostenrijk. Het wordt gebruikt als de thuisbasis van voetbalcub Blau-Weiß Linz. Het stadion biedt plaats aan 5.595 mensen na een grondige renovatie van het stadion die in 2023 werd voltooid. Bij zeer zonnig weer en voor 5.201 toeschouwers arriveerden wij in Linz in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. BWL kwam in een 5-2-1-2 formatie het kurkdroge veld op. Eerlijk is eerlijk, een sprankelende wedstrijd werd het totaal niet, wel een soort ‘Arbeitssieg’. In de 21ste minuut kopte Lemperle (was verhuurd aan Greuther Fürth) de 0 : 1 binnen, hetgeen ook de ruststand werd. Alleen Selke had zijn dag niet, maar de rest van het team speelde ijzersterk en wij waren, volgens mijn mening, veel beter dan dit BWL. Ofschoon wij beter waren, hadden wij in de tweede helft toch wel veel moeite, om hun zeer compacte defensie kapot te spelen. Huseinbasic nam een pass in de 70ste minuut volley en knalde hem in het doel. 0 : 2 en dat vroeg om meer. 7 minuten later haalde ik Nadjombe en Lemperle naar de kant en bracht Toure en Schmid. In de 80ste minuut mocht ook Martel gaan douchen en kwam Christensen. Vier minuten later zorgde invaller Schmid voor de 0 : 3 eindstand. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 12 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 13 augustus Auteur Share Geplaatst 13 augustus (bewerkt) Spoiler Onze volgende oefenwedstrijd is er al over 2 dagen en wel in en tegen Red Bull Salzburg, een Oostenrijkse voetbalclub uit Wals-Siezenheim, Salzburg. De club speelt in de hoogste divisie van Oostenrijk, de Bundesliga. Red Bull Salzburg speelt in de Red Bull Arena. De beloften van RB Salzburg spelen onder de naam FC Liefering in de 2. Liga op het tweede niveau. Als de club Europese wedstrijden speelt doen ze dit onder de naam FC Salzburg omdat de UEFA sponsornamen verbiedt. Spoiler De Red Bull Arena (tijdens het EK voetbal 2008 bekend als EM-Stadion Wals-Siezenheim) is een voetbalstadion in Salzburg. Het team van Red Bull Salzburg speelt in dit stadion zijn wedstrijden. Het is een van de acht stadions waarin gespeeld werd tijdens het Europees kampioenschap voetbal 2008. Het jonge stadion (de opening was in 2003) werd voor het EK verbouwd om plaats te bieden aan 30.000 toeschouwers. Opmerkelijk is dat dit stadion het enige kunstgrasveld van de T-Mobile Bundesliga had. Bij de Oostenrijkse aanmelding voor de Olympische Winterspelen van 2014 was Salzburg als gaststad gekozen, met dit stadion als kandidaat voor de openings- en sluitingsceremonie van de Spelen. Oostenrijk kreeg de Spelen echter niet toegewezen. Bij regenachtig weer en voor 8.091 toeschouwers arriveerden wij in Salzburg in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. RBS kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en de scheids is een of andere Oostenrijker. Wij begonnen goed en al in de 10de minuut zorgde Selke voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat vroeg stelde om meer. Maar ja, de scheids was iemand, die een duidelijke voorkeur had en dat liet blijken ook. Vandaar dat wij in de 37ste en 44ste minuut doelpunten van Kjaergaard om de oren kregen en ineens met 2 : 1 achterstonden, ofschoon wij technisch beter waren. Wel moet ik bekennen, dat onze keeper Schwäbe in normalen doen beide doelpunten had kunnen en moeten voorkomen en dat Hübers, Maina en Lemperle behoorlijk werden aangepakt en geen poot aan de grond kregen. 4 minuten na herbegin zorgde wederom Selke voor de gelijkmaker. 2 : 2 en nadien vlakte deze match steeds meer af, temeer, omdat de scheids toch wel behoorlijk tegenwerkte. Hoe dan ook, in de 70ste minuut raakte jonkie Toure geblesseerd en werd vervangen door Sponsel. 5 minuten later haalde ik uit voorzorg Selke en Maina eraf en bracht de weer herstelde Tigges en Thielmann. In de 92ste minuut wisselde ik ook nog de vermoeide Huseinbasic en bracht Olesen (was verhuurd). Het bleef 2 : 2 ofschoon deze match 1 : 2 had kunnen en moeten eindigen. Desondanks was ik wel tevreden en wel met de prestaties van Toure, Heintz en Selke. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 13 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 14 augustus Auteur Share Geplaatst 14 augustus (bewerkt) Spoiler RB Salzburg stelde mij teleur. Ik had er meer van verwacht. Ook heb ik hun nieuwe coach Pepijn Lijnders niet in hun dug-out gezien? Enfin, wel heb ik n.a.v. de trainingen, oefenpotjes en statistieken mijn selectie voor komend seizoen op papier gezet, inclusief een behoorlijk aantal jonkies. Of wij het daarmee straks zullen redden? Ik weet het eerlijk gezegd niet, maar wij zullen hoe dan ook ons best doen. Onze doelstelling is helder: degradatie voorkomen en indien mogelijk bij de middenmoot aanhaken. Maar nu staat eerst onze volgende oefenpot voor de deur, want in 4 dagen spelen wij in en tegen SV Horn, een Oostenrijkse voetbalclub uit Horn in Neder-Oostenrijk, opgericht in 1922. De club speelt in de 2. Liga, de tweede klasse. Thuiswedstrijden worden gespeeld in de Waldviertler Volksbank Arena. Spoiler De Sparkasse Horn Arena is een voetbalstadion in de gemeente Horn in de deelstaat Neder-Oostenrijk. Het is de thuisbasis van SV Horn, dat momenteel in de 2e divisie speelt. Bij regenachtig weer en voor 3.600 toeschouwers arriveerden wij in Horn in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, waarbij ik zoveel mogelijk niet-basisspelers heb opgesteld. Waarom? Omdat wij volgende week zaterdag de laatste oefenpot thuis tegen Atalanta spelen en dat wordt pas echt een graadmeter. Kampioen Leverkusen werd door hun van het veld geveegd en dat hoop ik te voorkomen. Bovendien hebben wij al behoorlijk wat geblesseerde spelers. Horn kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids schijnt iemand uit de regio te zijn. Wij begonnen rustig aan deze match en in de 14de minuut zorgde rechtsback Nadjombe voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat vroeg om meer. Een kwartier later werd linksback Finkgräfe brutaal uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Hij werd vervangen door Paqarada. In de 36ste en 47ste minuut zorgde linkerspits Uth voor de 0 : 2 en de 0 : 3. Iedereen dacht, dat de scheids voor de rust zal fluiten, maar hij liet doorspelen. In de 49ste minuut zorgde ene Neubauer per kopbal voor de aansluitingstreffer en weer 1 minuut later was het middenvelder Olesen, die eveneens per kopbal, voor de 1 : 4 zorgden. Tijdens de rust had ik met mijn mannen afgesproken, dat wij in de tweede helft verdere blessures dienden te voorkomen en deze rare match alleen nog zouden controleren. In de 67ste minuut haalde ik uit voorzorg Nadjombe (al geel) en Adamyan eraf en bracht de weer enigszins herstelde Toure en Selke. 5 minuten later mochten ook keeper Urbig (was verhuurd), Soldo, Olesen en Uth gaan douchen en kwamen Schwäbe, Hüber, Huseinbasic en Lemperle. Het bleef 1 : 4 en dat was het dan ook. Spoiler --------------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 14 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 15 augustus Auteur Share Geplaatst 15 augustus (bewerkt) Spoiler Het trainingskamp zit erop en ofschoon wij in Oostenrijk min of meer goed werk hebben verricht, ben ik toch ietwat teleurgesteld, gezien het feit, dat wij nu met 7 geblesseerde spelers zitten. Twee ervan zullen over enkele dagen weer de trainingen kunnen hervatten, maar 5 zullen wekenlang gemist worden. Onze laatste oefenpot wordt dus een echte graadmeter want dan spelen wij thuis tegen Atalanta Bergamasca Calcio, gewoonlijk Atalanta genoemd, is een professionele voetbalclub gevestigd in Bergamo, Lombardije, Italië, die uitkomt in de Serie A, het hoogste niveau van het Italiaanse competitiesysteem. Spoiler Ik had verwacht dat wij voor een volle bak en bij mooi zonnig weer tegen de nummer 3 van de Italiaanse Serie A zouden spelen. Maar helaas kwamen er maar 30.620 toeschouwers en waren de eerste 40 minuten matig en zonder hoogtepunten. Pas in de 42ste minuut lukte het spits Selke de openingstreffer te forceren. 1 : 0 en nog geen minuut later was het Lemperle die van een fout van Djimsiti profiteerden en de 2 : 0 binnen schoot. Dat werd ook de ruststand en eerlijk is eerlijk, ons heel team speelde ijzersterk, maar dan kon ik van Atalanta zeker niet zeggen. Blijkbaar dachten de Italianen dat ze hier met veel balbezit (64%) en weinig inzet even konden winnen. In de 72ste minuut zorgde Thielemann voor de 3 : 0 en tien minuten later was het weer Lemperle, die de 4 : 0 binnen tikte. Nog in dezelfde minuut haalde ik uit voorzorg Toure en Lemperle naar de kant en bracht Nadjomge en Schmid. 6 minuten later mocht ook Thielmann gaan douchen en kwam Obuz. Het bleef 4 : 0 en van Atlanta heeft alleen Koopmeiners overtuigt en indruk gemaakt, maar die is heel toevallig ook met een transfer bezig. Helaas werd ook na deze oefenpot niet duidelijk, waar ons team nu werkelijk staat en tot was zijn in staat zijn. Wel weet ik inmiddels, wie straks bij mij in de basis zal staan. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 15 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 16 augustus Auteur Share Geplaatst 16 augustus (bewerkt) Spoiler Dit zijn het komende seizoen onze tegenstanders. En dit zijn deze maand de clubs waar wij tegen moeten spelen. Onze eerste wedstrijd is om de Supercup in de Allianz-Arena tegen Bayern München. Spoiler De Allianz Arena is een voetbalstadion in het noorden van München. Bij echt k*tweer, dus stromende regen, en voor maar liefst 75.000 toeschouwers arriveerden wij in de tempel van Bayern München. Volgepropt met adviezen van mijn neef Jimmy, een BM kenner bij uitstek, heb ik gekozen voor een puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, want alleen met echt aanvallend spel kun je BM pijn doen. Dan raken ze in paniek, maken achterin fouten en ze hebben volgens mijn neef weer de verkeerde hoofdcoach gekozen. Volgens hem is Kompany nog veel 'te licht' en nog niet in staat, om BM successen te brengen of weer succesvol te maken. BM kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Benjamin Brand. Wij begonnen onmiddellijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en ja hoor, het team van de nieuwe manager Kompany raakte achterin gelijk in paniek en wist zich met ons geen raad. Vandaar dat linksback Paqarada al in de 4de minuut de openingstreffer kon scoren, waarbij Neuer veel te traag reageerde. 0 : 1 en terwijl wij net begonnen te juichen, haalde nog geen minuut later de door Tuchel continu afgezeken Kimmich verwoestend uit en knalde de gelijkmaker in onze touwen. 1 : 1 en even sprongen de Lederhosen een gat in de lucht. Maar wij bleven pressing uitoefenen en bij Bayern begonnen ze achterin te zwemmen. Neuer maakte geen betrouwbare indruk, Mazraoui kreeg geen grip op Kainz, Davies had moeite met Thielmann, Upamecano grossierde weer in fouten en Kim Min-Jae gaf niet thuis. In de 19de minuut zorgde Selke voor de 1 : 2 en nog geen 6 minuten later was het Thielmann die wederom Neuer passeerde en voor de 1 : 3 zorgde. Kompany wist niet wat hem overkwam en hij probeerde zijn team wakker te schreeuwen. In de 43ste minuut was het wederom Selke, die Neuer passeerde en voor 1 : 4 zorgde, hetgeen ook de ruststand werd. Eerlijk is eerlijk, ons hele team speelde ijzersterk en BM leek meer op een bijenkorf, waarin paniek is uitgebroken. Achterin klopte het totaal niet en voorin gebeurde te weinig. De 1 : 4 was volkomen terecht en het publiek was stil. Ook in de tweede helft bleven wij aanvallen en uit een van de sporadische counters lukte het Goretzka in de 57ste minuut de bal in ons doel te koppen. 2 : 4 en dat gaf Bayern hoop, maar gelukkig niet voldoende, want ze konden geen echte vuist maken. In de 67ste minuut haalde ik uit voorzorg Thielmann (die al geel had) naar de kant en bracht Maina. 5 minuten later mocht Olesen gaan douchen en kwam Christensen. In de 78ste minuut haalde ik jonkie Toure (die ik vandaag de beste speler op het veld vond) en Lemperle eraf en bracht Soldo en Uth. Alle invallers deden het redelijk, maar gescoord werd niet meer. Het bleef 2 : 4 en persoonlijk vond ik de speelwijze van BM allerminst spectaculair, maar meer voorspelbaar en alledaags. Te simpel voor hun geweldig spelersmateriaal. Hoogstwaarschijnlijk heeft mijn neef volledig gelijk. Ook ik ben van mening, dat Hansi Flick over de ervaring en het juiste niveau beschikt, om BM weer op de rails te zetten. Maar ja, die RBman Eberl heeft dit in zijn eentje tegengehouden en straks zullen ze op de gebakken peren zitten. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 16 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 17 augustus Auteur Share Geplaatst 17 augustus (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij in de 1ste Ronde van de DFB-Pokal uit in en tegen FC Ingolstadt, een Duitse voetbalclub uit Ingolstadt, Beieren. De club ontstond in 2004 na een fusie tussen ESV Ingolstadt en MTV Ingolstadt. Ze verzekerde zich in mei 2015 voor het eerst in haar historie van promotie naar de Bundesliga. Spoiler Het Audi-Sportpark is een voetbalstadion in de Duitse stad Ingolstadt dat plaats biedt aan 15.445 toeschouwers. Bespeler van het stadion is FC Ingolstadt 04. Deze voetbalclub komt in het seizoen 2015/16 uit in de Bundesliga. Bij prachtig zonnig weer en voor 9.760 toeschouwers arriveerden wij in Ingolstadt in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Ingolstadt kwam in een simpele 4-4-2 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Felix Zwayer. Wij begonnen zeer goed en al in de 7de minuut was Selke ter plekke, om de bal in het vijandelijke doel te frommelen. 0 : 1 en behalve een zeer goed begin, vroeg dit ook om meer en dat meer kwam er. Want 2 minuten later was het weer Selke, die de bal in de box volley kon nemen en in het doel kon knallen. 0 : 2 en dat werd uiteindelijk ook de ruststand. Het hele team speelde zeer goed, met uitzondering van Christensen, die zijn dag niet had. In de tweede helft ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. Kort voor het einde van deze wedstrijd, in de 94ste minuut, lukte het Schröck om een totaal onverwacht tegendoelpunt te maken. 1 : 2 en dat was het dan ook. Wel moet ik bekennen, dat deze overwinning hoofdzakelijk te wijten is aan de geweldige prestaties van jonkie Toure, Paqarada, Kainz en Selke. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 17 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 18 augustus Auteur Share Geplaatst 18 augustus (bewerkt) Spoiler Al in 3 dagen spelen wij thuis de eerste competitiewedstrijd en wel tegen het altijd lastige en verleden seizoen ons te machtige Sport-Club Freiburg e. V., kortweg SC Freiburg, een Duitse voetbalclub uit Freiburg, liggend in de deelstaat Baden-Württemberg. De club speelde lange tijd in de schaduw van stadsrivaal Freiburger FC, dat zelfs de landstitel veroverde. Na het verval van deze club begin jaren tachtig nam SC definitief de scepter over in de stad. Spoiler Bij zeer zonnig weer en voor 47.256 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, uiteraard met vleugelspitsen. Freiburg kwam ook in een 4-2-2-2 formatie het kurkdroge veld op, maar zonder vleugelspitsen en met de bedoeling, alles door het midden te spelen. Scheids is helaas Christian Dingert, aan wie wij geen goede herinneringen hebben. Wij begonnen zeer goed tot sterk en al in de 14de minuut zorgde Kainz voor de openingstreffer. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. 12 minuten later kregen wij een vrije trap, die Kainz richting 16 trapte en de opgerukte verdediger Heintz kopte de bal feilloos in het doel. 2 : 0 dachten wij, maar de scheids keurde ook dit zuivere doelpunt in eerste instantie weer af. Weer greep de VAR in en moest hij zijn besluit herzien. Het werd dus 2 : 0 en dat was volledig verdiend. Uit een corner, 4 minuten later, kopte Lienhart de bal in ons doel en ook nu keurde de scheids het doelpunt af. Wederom greep de VAR in en werd het doelpunt alsnog goedgekeurd. 2 : 1 maar wij raakten niet in paniek. 5 minuten later raakte linkerspits Lemperle geblesseerd (voorlopige prognose: verrekte enkelbanden) en werd vervangen door Uth. Bij rust stond het nog steeds 2 : 1. Joost mag weten, wat met deze scheids aan de hand is? Verleden seizoen heeft hij ons ook veel irritatie bezorgd, volgens mijn staf. 8 minuten na herbegin zorgde Kainz voor de 3 : 1 en toen ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. Wel haalde ik in de 71ste minuut Olesen (al geel) en Thielmann naar de kant en bracht Martel en Maina. Omdat de tackles van Freiburg steeds harder werden, haalde ik in de 77ste minuut uit voorzorg ook Toure en Selke eraf. Voor hen kwamen Nadjombe en Adamyan. Bovendien raakte ook nog Heintz geblesseerd, maar hij kon deze match uitspelen. Het bleef 3 : 1 en dat leverde ons 3 punten op, maar ook 3 gele kaarten en 2 geblesseerde spelers. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 18 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 19 augustus Auteur Share Geplaatst 19 augustus (bewerkt) Spoiler In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen TSG 1899 Hoffenheim, een Duitse sportvereniging uit Hoffenheim (stadion in Sinsheim), in de deelstaat Baden-Württemberg. Het voetbalelftal speelde in het seizoen 2001/2002 voor het eerst in de Regionalliga Süd, toen het derde niveau in Duitsland. In 2007 werd promotie naar de 2. Bundesliga behaald. In het seizoen 2007-2008 werd op de laatste speeldag, na een 5-0 tegen SpVgg Fürth, wederom promotie veilig gesteld, ditmaal naar de 1. Bundesliga. Naast voetbal is er een turn- en atletiekafdeling. De clubkleuren van TSG Hoffenheim zijn blauw-wit. Spoiler Rhein-Neckar-Arena (ook bekend onder de sponsornaam PreZero Arena) is een voetbalstadion in Sinsheim (Duitsland), niet ver van Hoffenheim. Het stadion is de thuisbasis van Bundesliga-club TSG 1899 Hoffenheim. Het stadion werd op 24 januari 2009 geopend met een wedstrijd tussen de thuisclub TSG 1899 Hoffenheim en een team van spelers geselecteerd uit de regio. In 2011 werden in het stadion vier wedstrijden gespeeld tijdens het WK voetbal voor vrouwen. Bij regenachtig weer en voor 30.150 toeschouwers arriveerden wij in Sinsheim in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Hoffenheim kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is helaas Daniel Schlager, waar wij allerminst blij mee zijn. Natuurlijk is Hoffenheim de favoriet, want wij zijn slechts promovendus en dus weer nieuwkomer wat betreft de Bundesliga. En mijn mannen deden precies, wat wij van te voren hadden afgesproken: met vol gas, hoge druk en puur aanvallend de tegenstander verrassen. Vandaar, dat wij al uit de eerste corner in de 1ste minuut scoorden. Thielmann schoot de bal feilloos binnen. 0 : 1 en dat gaf een goed gevoel. 19 minuten later was het wederom Thielmann, die nu per volley de bal in het doel knalde. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. De VAR greep in en hij moest zijn foutieve beslissing herzien. 0 : 2 en dat vroeg om meer. En meer kwam er. Want 10 minuten later kregen wij met toestemming van de VAR een penalty te nemen. Natuurlijk mocht Thielmann deze penalty nemen en hij schoot hem feilloos binnen. 0 : 3 en alles en iedereen was verbaasd. Dit was trouwens het derde doelpunt van Thielmann en dus een heuse hattrick. Bij rust stond het 0 : 3 en er was geen vuiltje aan de lucht. Precies 1 minuut na herbegin zorgde ene Becker voor de aansluitingstreffer. 1 : 3 en dat was balen, kan ik u vertellen. Temeer, omdat keeper Schwäbe dit doelpunt had kunnen en moeten voorkomen. Hoffenheim gooide alles in de aanval en wij werden achterin min of meer vastgezet. In de 74ste minuut haalde ik Martel eraf en bracht Christensen. 8 minuten later mochten ook Sponsel, Thielmann, Huseinbasic en Uth gaan douchen. Voor hen kwamen Kilian, Maina, Olesen en Adamyan. Uit een vrije trap in de 87ste minuut kwam Szalai in onze box aan de bal en hij tikte hem, wel of niet in buitenspelpositie, in ons doel. De scheids keurde het doelpunt af, maar de VAR greep in en hij moest het goedkeuren. 2 : 3 en eerlijk gezegd, ook volgens mij was het een zuiver buitenspeldoelpunt. Terwijl mijn spelers nog onder elkaar discussieerden, werd de match hervat en nog geen minuut later kopte ene Danner de gelijkmaker binnen. 3 : 3 en op de een of andere manier voelde ik mij door de VAR genaaid. Het bleef 3 : 3 en de terugreis werd alles andere als leuk, temeer omdat een Schwäbe in normalen doen alle 3 tegendoelpunten makkelijk had kunnen voorkomen. Spoiler ------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 19 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten