germandutch Geplaatst 28 september Auteur Share Geplaatst 28 september (bewerkt) Spoiler Twee seizoenen geleden maakten mijn huidige spelers in de 1ste Bundesliga helemaal niets klaar, speelden als een slappe hap en werden als het ware door iedereen uitgekotst. Ze degradeerden en het volgende seizoen werden wij kampioen van de 2de Bundesliga, promoveerden en nu spelen deze jongens weer in de 1ste Bundesliga. En nu? Na 25 competitiewedstrijd staan wij, het voormalige zooitje ongeregeld, op de eerste plaats. Snapt u dat nog? Nou ik niet, want plots barsten mijn spelers van zelfvertrouwen en spelen als het ware ‘de sterren van de hemel’. Vraag mij niet, hoe dat komt, want ik weet het niet? In 3 dagen spelen wij thuis voor de competitie tegen Ballspielverein Borussia 09 e. V. Dortmund (kortweg Borussia Dortmund of BVB), een Duitse voetbalclub uit Dortmund, Noordrijn-Westfalen. Spoiler Spoiler Bij bewolkt weer en een volle bak (50.000 toeschouwers) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. De BVB kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Deniz Aytekin, die ons volgens mij steeds tracht te benadelen. Nou ik kan u verzekeren, het werd geen makkie, maar het had een makkie kunnen worden, met een onpartijdige scheids. Want deze scheids zorgde ervoor, dat wij niet echt in ons spel konden komen en lette hoofdzakelijk op mijn spelers. Enfin, door een doelpunt van Tigges in de 17de minuut stond het bij rust 1 : 0 en was geen vuiltje aan de lucht. Ook in de 2de helft waren wij, ondanks de tegenwerking, de dominerende partij en in de 51ste minuut was het wederom Tigges, die scoorde. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten, maar gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. 2 : 0 en wij waren op de goede weg. In de 61ste minuut haalde ik Kilian eraf en bracht de gelukkig weer herstelde Hübers, zodat hij minuten kon maken. 5 minuten later mocht ook de vermoeide Sponsel gaan douchen en kwam Soldo, die helaas niets toevoegde. Het lukte Brandt om in de 71ste minuut een aansluitingstreffer te maken, maar dat was het dan ook. Een minuut later haalde ik de vandaag zeer zwak spelende Paqarada ( al geel) eraf en bracht Finkgräfe. Het bleef 2 : 1 en de punten blijven hier. De scheids kreeg een 6.1, maar van mij had hij een 3 gehad. Spoiler -------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football = Trouwens, van mijn vader weet ik, dat Rinus Michels ooit trainer van deze club is geweest en de beker heeft gewonnen. Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 28 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 28 september Share Geplaatst 28 september Dortmund aan de kant zetten is echt heel netjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 29 september Auteur Share Geplaatst 29 september (bewerkt) Spoiler Pas in 14 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen 1. FC Heidenheim 1846, een Duitse voetbalclub uit de stad Heidenheim an der Brenz, in de zuidelijke deelstaat Baden-Württemberg. Blauw en rood zijn de kleuren van de vereniging, waarvan de geschiedenis teruggaat tot 1846. Spoiler De Voith-Arena (tot het einde van seizoen 2008/2009 Albstadion, daarna enige tijd GAGFAH-Arena genoemd) is een voetbalstadion in de Duitse plaats Heidenheim an der Brenz. Het is de thuisbasis van voetbalvereniging 1. FC Heidenheim 1846. Het stadion beschikte in 2009 over 5.800 plaatsen, waarvan 700 overdekte en 1.900 niet overdekte zitplaatsen. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 15.000 toeschouwers arriveerden wij in Heidenheim an der Brenz in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Heidenheim kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Felix Brych, die ik liever zie dan komen. Natuurlijk wilden wij deze match zo snel mogelijk beslissen, maar daar kwam het niet van. Al in de 7de minuut werd rechtsback Sponsel uit deze wedstrijd geschopt en vervangen door Hübers. En ja hoor, in de 15de minuut werd ook spits Lemperle uit de wedstrijd geschopt en ook nu greep de scheids niet in. Lemperle werd vervangen door jonkie Schmid. Drie minuten later was het Tigges, die voor de openingstreffer zorgde. 0 : 1 en dat luchte even op. Een minuut later kregen wij de gelijkmaker om de oren. 1 : 1 en dat was balen. Toen ging gas erop en zorgden Schmid en Thielmann voor 1 : 3, hetgeen ook de ruststand werd. In de 75ste minuut was het wederom Thielmann, die de bal in het doel schoot en voor 1 : 4 zorgde. Uit voorzorg haalde ik in de 83ste minuut de moegestreden en blauw geschopten Martel + Paqarada eraf en bracht Christensen en Finkgräfe. Dat ik mij tijdens de hele wedstrijd aan de personificatie van …… heb zitten ergeren, mag u rustig weten. Spoiler ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 29 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 30 september Auteur Share Geplaatst 30 september (bewerkt) Spoiler Al in 3 dagen spelen wij alweer en nu in de Halve Finale van de DFB Pokal thuis tegen TSG 1899 Hoffenheim. Bij bewolkt weer en voor 47.059 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Hoffenheim kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Tobias Stieler. Hübers is een geweldige centrumverdediger, maar als rechtsback kende hij daarentegen problemen. Want in de 11de minuut was het de zogenaamd ‘hardwerkende’ middenvelder Prömel, die Hübers onderuitschoffelde, waardoor Prömel in balbezit kon komen en de bal in ons doel kon schieten. Natuurlijk had de scheids ‘niets gezien’, temeer, omdat hij alleen op mijn spelers lette. 0 : 1 en dat was even balen. Gelukkig was Huseinbasic ind e 34ste minuut ter plekke, om de gelijkmaker binnen te schieten. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. 5 minuten na herbegin zorgde de gevaarlijke Kramaric voor de 1 : 2 en 11 minuten later was het Martel, die de gelijkmaker produceerde. Nog geen minuut later werd Hübers uit de wedstrijd geschopt en door Soldo vervangen. Sorry, dat ik het zeg, maar mede door de scheids kwamen wij niet echt in ons spel, omdat het onze aanvallen steeds terug floot. Uit voorzorg haalde ik in de 80ste minuut Martel eraf, die woest was op de scheids. Ook haalde ik Paqarada en Thielmann naar de kant, die al geel hadden en op wie deze scheids bijzonder zat te latten. Voor hen kwamen Christensen, Finkgräfe en Maina. Tigges haalde ik in de 92ste minuut naar de kant en bracht de ervaren Uth. Omdat het nog steeds maar 2 : 2 stond, kwam verlenging. En toen maakten wij een vuist en verhoogden het tempo. Invaller Uth zorgde in de 111de minuut voor 3 : 2 en met instemming van de VAR kregen wij in de 120ste minuut nog een penalty, die door Selke werd verzilverd. 4 : 2 en wij zijn verder. De scheids kreeg een 5.6. Spoiler ------------ Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 30 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 30 september Share Geplaatst 30 september 10 punten voorsprong in de competitie, zeer netjes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 1 oktober Auteur Share Geplaatst 1 oktober (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij alweer en nu thuis tegen SV Elversberg, een Duitse voetbalvereniging uit de gemeente Spiesen-Elversberg in Saarland. Zwart en wit zijn de clubkleuren. Dankzij financiële injecties heeft de voormalige dorpsclub zich in de laatste jaren opgewerkt in de voetbalpiramide. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 46.671 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Elversberg kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Marco Fritz. Natuurlijk was deze dorpsploeg niet tegen ons opgewassen, maar als je veel niet okselfrisse spelers hebt, dan kan het wel eens anders uitpakken. Hoe dan ook, wij hadden dik 20 minuten nodig, om ietwat op gang te komen. Pas in de 22ste minuut zorgde Tigges voor de openingstreffer. 1 : 0 en dt vroeg om meer. Meer kwam er ook, maar pas in de 43ste minuut door een keiharde volley van Thielemann, die voor de 2 : 0 zorgde, hetgeen ook de ruststand werd. Iedereen deed zijn best, maar Selke was echt nog niet fit. Een minuut na herbegin in de tweede helft zorgde middenvelder Huseinbasic, met een geweldig zondagsschot, voor de eindstand. 3 : 0 en vanaf dit moment controleerden wij alleen nog maar. Wel haalde ik uit voorzorg in de 62ste minuut Huseinbasic naar de kant en bracht Christensen. 5 minuten later mochten ook Paqarada en Thielmann gaan douchen en kwamen Finkgräfe en Maina. In de 73ste minuut haalde ik de geblesseerd geraakte Toure en ook Kilian eraf en bracht Solde en Hübers. Spoiler ----------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 3 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 1 oktober Share Geplaatst 1 oktober Wederom een overtuigende zege! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 oktober Auteur Share Geplaatst 2 oktober (bewerkt) Spoiler In 5 dagen spelen wij in de Kwartfinale van de UEFA Europa League de uitwedstrijd in en tegen Tottenham Hotspur Football Club, in de volksmond vaak Spurs of Tottenham, een voetbalclub uit de Londense wijk Tottenham en werd opgericht in 1882. Het team komt uit in de Premier League en speelt haar thuiswedstrijden sinds april 2019 in het Tottenham Hotspur Stadium. Spoiler Tottenham Hotspur Stadium is een voetbalstadion in de wijk Tottenham in het noorden van Londen en is de thuisbasis van de Engelse betaald voetbalclub Tottenham Hotspur FC. Met een capaciteit van 62.850 is het het op drie na grootste stadion van Engeland en het grootste voor een voetbalclub uit Londen. Geteisterd door regenbuien en voor 62.850 toeschouwers arriveerden wij in Londen in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. TH kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en wel in bestbezetting. Natuurlijk waren wij van plan, om TH aanvallend te verrassen, maar daar kwam het er niet van. Eerlijk is eerlijk, mijn spelers werden onmiddellijk keihard aangepakt en de scheids liet het toe. Tijdens een simpel duel om de bal in de 11de minuut tussen Thielmann en back Rico Lewis, werd Thielmann brutaal uit deze wedstrijd geschopt. Toen de scheids in wilde grijpen, stortte Lewis theatraal naar de grond en beweerde zijn voet te hebben bezeerd, waardoor de scheids hem spaarde en geen rood trok. Voor de zwaar geblesseerde Thielmann kwam Maina. 8 minuten later zorgde Son voor de openingstreffer. 1 : 0 en mijn spelers werden als het ware opgejaagd door de tegenstanders. En dat mocht van de scheids. In de 42ste minuut maakte Son de 2 : 0 en dat werd ook de ruststand. Bij rust bleken 9 van mijn spelers onder de blauwe plekken te zitten en wel de hele achterhoede + Huseinbasic, Kainz, Selke, Tigges en ook invaller Maina. Nou, ik heb al veel meegemaakt, maar dit nog nooit. Ook in de tweede helft domineerde TH met behulp van de scheids deze match en in de 61ste minuut zorgde Maddison voor de 3 : 0. 7 minuten later haalde ik uit voorzorg Huseinbasic eraf, die de scheids wilde aanpakken en bracht Christensen. In de 76ste minuut werd ook Nadjombe eruit geschopt en vervangen door Hübers. Manager Postecoglu, die zijn team steeds tot hard ingrijpen aanvuurde, had ik het liefst voor zijn …… Enfin, duidelijk is, dat wij weliswaar in de Bundesliga ons kunnen handhaven, maar niet tegen dit soort Engelse ploegen. Fysiek hebben wij gewoon veel te weinig in te brengen en wij zijn te lief. Bovendien had ik het gevoel, dat de ‘jongetjes uit Keulen tegen de mannen van Tottenham Hotspur hadden mogen spelen. Dus weer werk aan de winkel, om mijn jongens straks op het volgende seizoen klaar te stomen. Spoiler ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 2 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 2 oktober Share Geplaatst 2 oktober Dat is een pittige nederlaag, hopelijk valt de blessure mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 oktober Auteur Share Geplaatst 3 oktober (bewerkt) Spoiler Wederom in 3 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en nu in en tegen SV Werder Bremen. een Duitse sportclub uit de stad Bremen, waarvan vooral de voetbalafdeling bekend is maar die ook afdelingen kent voor atletiek, handbal, schaken, tafeltennis en turnen. De club speelt sinds zijn oprichting al in de hoogste klasse, met uitzondering van twee seizoenen. Spoiler Het Weserstadion is het stadion van SV Werder Bremen. Het heeft een capaciteit van 42.800 plaatsen. Bij regenachtig weer en voor 40.145 toeschouwers arriveerden wij in Bremen in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Werder kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is Frank Willenborg. Natuurlijk wilden en moeten wij deze wedstrijd winnen, om een onmogelijk geacht doel te kunnen verwezenlijken, maar het zat niet mee. Afgezien van het feit, dat het merendeel van mijn spelers niet helemaal okselfris is, missen wij vandaag vooral Thielmann en Lemperle. Het zal u dan ook niet verbazen, dat wij uit hun eerste corner in de 9de minuut een doelpunt om de oren kregen. Stark kopte de bal feilloos binnen en wij stonden achter. 1 : 0 en dat was balen. Weliswaar probeerden wij met man en macht deze achterstand weg te werken, maar Werder was vandaag niet alleen fysiek sterker, maar vooral ook conditioneel beter en technisch op dreef. Pas in de 38ste minuut lukte het Selke de gelijkmaker binnen te schieten. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en werd de gelijkmaker alsnog een feit. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. Ofschoon het gelijk was, kregen wij het ook in de tweede helft heel erg moeilijk. Uit voorzorg haalde ik in de 62ste minuut de vermoeide vleugelbacks Toure en Paqarada naar de kant en bracht Hübers en Finkgräfe, die gelijk voor meer druk naar voren zorgden. 6 minuten later mochten ook Kilian en Huseinbasic gaan douchen en kwamen Soldo en Olesen. In de 74ste minuut raakte ook nog Tigges geblesseerd en werd vervangen door Adamyan. Alle invallers deden hun best en in de 80ste minuut was het invaller Finkgräfe, die de winnende treffer binnen tikte. 1 : 2 en dat luchte op, kan ik u vertellen. Het bleef 1 : 2 en achteraf mogen wij blij zijn met deze wel of niet verdiende zeer gelukkige overwinning, die wij hoofdzakelijk te danken hadden aan Schwäbe, Kainz, Selke en de invallers. Spoiler ----------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football = Wij leven nog. Nationaal doen wij het goed, Europees is het andere koek. Voorlopig toch. Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 3 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 4 oktober Auteur Share Geplaatst 4 oktober (bewerkt) Spoiler Ja helaas, maar wij missen niet alleen Tigges, maar vooral ook Lemperle, Thielmann en Sponsel. In 4 dagen moeten wij met de ‘billen bloot’, want dan spelen wij in de thuiswedstrijd van de Kwartfinale van de UEFA Europa League tegen Tottenham Hotspur. Spoiler Geteisterd door regenbuien en voor 41.825 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Als wij verder willen komen, moeten wij hoe dan ook winnen, maar eerlijk gezegd twijfel ik, dat wij het niveau van Tottenham aan kunnen tippen. Hoe dan ook, TH kwam in een 4-2-3-1 en in bestbezetting het natte veld op. Wij deden ons best, maar het was toch te weinig, want al in de 4de minuut zorgde Maddison voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat was balen. Pas in de 25ste minuut lukte het Kainz, de gelijkmaker binnen te schieten. 11 minuten later zorgde Sarr met een krachtige kopbal voor de 1 : 2, hetgeen ook de ruststand werd. Drie minuten na herbegin in de tweede helft was het wederom Son, die de score weer opende en met een lob voor de 1 : 3 zorgde. Opgeven was er voor ons niet bij en dus probeerden wij het tempo te verhogen. In de 63ste minuut kopte Kainz de bal in het vijandelijke doel. 2 : 3 en dat gaf hoop. 20 minuten later zorgde de toch wel zeer partijdige scheids, dat ik mij niet meer aan hem irriteerde, maar een heuse pesthekel aan hem kreeg. Want voor een alleswereldfoutje, een simpele tackle, trok hij ineens heel theatraal een directe ….. En wie kreeg die? Jonkie Schmid, onze linkerspits en de vervanger van Tigges. Het sloeg werkelijk nergens op. Met tranen in de ogen liep Schmid van het veld en 10 minuten later kregen wij ook nog de 2 : 4 om de oren. Gezien het resultaat in de eerste wedstrijd en ook dit verlies moet ik bekennen, dat wij, ongeacht het gedrag van de scheids, gewoon kansloos waren. TH was de betere ploeg en dat hebben ze ook laten zien. Bovendien werd ook in deze wedstrijd duidelijk, dat het niveau van de Engelse Premier League behoorlijk hoger ligt, dan dat van de Duitse Bundesliga. Spoiler ------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 4 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 5 oktober Auteur Share Geplaatst 5 oktober (bewerkt) Spoiler Lang treuren over de verliespartij heeft totaal geen zin, want in 3 dagen moeten wij alweer met de billen bloot, want dan komt Bayer 04 Leverkusen, een Duitse voetbalclub uit Leverkusen, Noordrijn-Westfalen. Spoiler Spoiler Bij bewolkt weer en voor 50.000 toeschouwers (dus een volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. BL04 kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Benjamin Cortus en dan durf ik al op voorhand te zeggen, dat wij deze wedstrijd niet zullen winnen. Ofschoon BL04 individueel technisch veel beter was, begonnen wij toch goed, met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Vandaar, dat Selke in de 16de minuut voor de openingstreffer kon zorgen. 1 : 0 en dat vroeg om meer. Maar meer kwam er niet in de eerste helft, omdat de tegenstander zich volledig terugtrok en met 2 bussen voor de 16, was er ook voor ons geen doorkomen meer aan. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 1 : 0. Omdat het kampioenschap vandaag nog steeds mogelijk was, begonnen wij ook in de tweede helft met hoog tempo aan te vallen. In de 61ste minuut zorgde Kainz voor de 2 : 0 en in gedachten kon ik de mogelijke overwinning al voelen. 6 minuten later haalde ik Kilian (al geel) en ook Paqarada uit voorzorg eraf en bracht Soldo en Finkgräfe. Helaas, ons grootste talent wat wij jaren gekoesterd hebben en die nu bij BL04 speelt, schoot in de 71ste minuut de aansluitingstreffer in ons doel. 2 : 1 en dat was even balen. Een minuut later greep ik weer in en haalde Huseinbasic en Martel naar de kant. Voor hen kwamen Christensen en Olesen. Nog geen 3 minuten later gaf de scheids aan BL04 een penalty, waarvoor hij de VAR nog kon overtuigen ook. Tapsoba schoot de penalty feilloos binnen en de gelijkmaker was een feit. 2 : 2 en de mogelijke overwinning was taboe. Nog in dezelfde minuut haalde ik de totaal vermoeide Heintz eraf en bracht Salger. Nu bleef BL04 aanvallen, maar wij konden standhouden. Wel werd onze topscorer Selke in de 82ste minuut door Xhaka nog brutaal uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids en of de VAR ingreep. Het bleef 2 : 2 en ofschoon wij slechts 1 punt mochten houden, denk ik, dat wij het kampioenschap hebben gehaald? Spoiler -------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 5 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 6 oktober Auteur Share Geplaatst 6 oktober (bewerkt) Spoiler In 6 dagen (zes, ja u leest het goed) spelen wij een uitwedstrijd in en tegen 1. FC Union Berlin, een Duitse profvoetbalclub uit Berlijn. De club speelt zijn thuiswedstrijden op Stadion An der alten Försterei. Union is de opvolger van SC Union 06 Oberschöneweide. Spoiler Het Stadion An der alten Försterei (ook kortweg de Alte Försterei genoemd) is een voetbalstadion in de Duitse hoofdstad Berlijn. De voetbalclub 1. FC Union Berlin, die uitkomt in de Bundesliga, speelt in het stadion zijn thuiswedstrijden. Het stadion heeft 17.910 staanplaatsen en 3.807 overdekte zitplaatsen en bevindt zich in het stadsdeel Köpenick in het zuidoosten. Het stadion werd in 1920 in gebruik genomen door SC Union 06 Oberschöneweide, een voorganger club van het huidige 1. FC Union Berlin. In 2023 maakte de club bekend dat er plannen waren om het stadion grondig te renoveren na het seizoen 2024/2025. Union Berlin zou volgens die plannen ook tijdelijk naar het Olympiastadion in Berlijn verhuizen. Bij regenachtig weer en voor 20.710 toeschouwers arriveerden wij in Berlijn in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Union kwam in een 5-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is Christian Dingert, die ik beslist niet op mijn verjaardag uit zal nodigen. Eerlijk is eerlijk, ik heb al tijden niet meer met alle basisspelers kunnen trainen, omdat ze er fysiek doorheen zitten. En ik vrees dan ook, dat wij niet meer of slechts amper tot sprankelend voetbal in staat zijn. Ook vandaag ging het moeilijk, ofschoon Selke uit een corner in de 19de minuut de bal in het vijandelijke doel kopte. 0 : 1 en dat gaf een goed gevoel. In de 47ste en laatste minuut van de eerste helft was het Martel, die de 0 : 2 binnen schoot, hetgeen ook de ruststand werd. In de tweede helft gebeurde weinig tot niets, behalve dat de scheids natuurlijk ons voor elke scheet terug floot en onmiddellijk een gele kaart trok. Spits Selke moest ik uit voorzorg in de 68ste minuut van het veld halen, omdat hij ruzie kreeg met de scheids. Voor Selke kwam Adamyan. 5 minuten later mochten ook Kilian en Paqarada gaan douchen en kwamen Soldo en Finkgräfe. In de 80ste minuut haalde ik ook nog Kainz en Martel naar de kant en bracht Obuz en Olesen. Het bleef 0 : 2 en de punten gaan mee naar huis, plus 4 gele kaarten. Spoiler ------------ Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 6 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 7 oktober Auteur Share Geplaatst 7 oktober (bewerkt) Spoiler In 6 dagen spelen wij weer een thuiswedstrijd en wel tegen Borussia Mönchengladbach, een Duitse voetbalclub, opgericht in 1900 en uitkomend in de Bundesliga. Spoiler Geteisterd door regenbuien en voor 50.000 toeschouwers (dus volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Borussia kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Bastian Dingert. Eerlijk is eerlijk, Borussia was fitter, tenminste in de eerste 10 minuten, want al in de 9de minuut kon Castro van een foutje van verdediger Heintz profiteren en met een simpel lobje de bal over de uitgekomen keeper Schwäbe in ons doel tikken. 0 : 1 en een zeer slecht begin. Maar wel of niet gelukkig voor ons, ging 4 minuten later verdediger Avila afschuwelijk in de fout en de scheids kon niet anders dan het trekken van een directe …… Natuurlijk hebben een deel van de toeschouwers het vertrek van Avila met gejuich gehoor gegeven. Maar ook tegen 10 man hadden wij het allerminst makkelijk. Het duurde enige tijd, totdat wij meer grip op deze match kregen en in de 31ste minuut raakte Paqarada geblesseerd en werd vervangen door Finkgräfe. 8 minuten later lukte het Kainz, de op dit moment verdiende gelijkmaker te scoren. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. In de tweede helft werden wij uiteraard de dominerende ploeg, want de 10 van Borussia trokken zich volledig terug en probeerden onze aanvallen (met behulp van de scheids) tegen te houden. Jonkie Schmid mocht in de 67ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Lemperle. 6 minuten later haalde ik ook Kilian eraf en bracht Hübers. Ofschoon wij Borussia achterin vastgezet hadden, lukte het pas in de 84ste minuut de winnende treffer te maken. Maina profiteerde van een foutje van Kramer en tikte de bal in het doel. 2 : 1 en de overwinning was binnen. Spoiler --------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 7 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 8 oktober Auteur Share Geplaatst 8 oktober (bewerkt) Spoiler Onze volgende competitiewedstrijd is pas in 9 dagen en dus kunnen wij aan de conditie werken en ons goed voorbereiden op deze match. Het wordt een uitwedstrijd in en tegen VfB Stuttgart, een Duitse sportclub uit het Stuttgartse stadsdeel Bad Cannstatt. Met meer dan 44.000 leden is het de op zeven na grootste club van het land en de grootste van Baden-Württemberg. De club is het meest bekend om zijn voetbalafdeling. Sinds de oprichting in 1912 speelde Stuttgart veelal op het hoogste niveau, de Bundesliga met uitzondering van 1923/24, van 1975 tot 1977, van 2016/2017 en ook in 2019 degradeerde Stuttgart weer uit de Bundesliga. Na het seizoen 2019/20 op het tweede niveau wist Stuttgart promotie naar het hoogste niveau veilig te stellen. Stuttgart werd vijf keer landskampioen en drie keer bekerwinnaar. De club speelt zijn thuiswedstrijden in de MHPArena, gebouwd in 1933. Spoiler De MHPArena is een voetbalstadion, gelegen in Stuttgart, Duitsland. Het stadion werd in 1933 gebouwd naar een idee van Paul Bonatz en kreeg na de Tweede Wereldoorlog de naam Neckarstadion. In 1993 kreeg het de naam Gottlieb-Daimler-Stadion en sinds 30 juli 2008 heeft het stadion zijn huidige naam. In het stadion vonden aanvankelijk ook atletiekwedstrijden plaats, maar na de laatste verbouwing (2009-2011) is het uitsluitend een voetbalstadion. In het stadion is plaats voor 60.441 toeschouwers. De voetbalclub die het stadion als haar thuishaven heeft is VfB Stuttgart. Bij bewolkt weer en voor 54.438 toeschouwers arriveerden wij in Stuttgart in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. De VFB kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Daniel Schläger, aan wie ik geen goede herinneringen heb. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: wij begonnen onmiddellijk met vol gas, hoge druk en aanvallend en of u het geloofd of niet, binnen 6 minuten was deze match volgens mij al gespeeld. Want in de 1ste minuut was het Maina, die de openingstreffer maakte en in de 6de minuut zorgde Lemperle voor de 0 : 2 en daarvan heeft de VFB zich niet meer kunnen herstellen. Ik wil niet zeggen, dat ze met ‘poep in de broek’ speelden, maar het leek slap, ongeconcentreerd en op fouten gebaseerd. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 2 en was er voor ons geen vuiltje aan de lucht. Het gas ging eraf in de tweede helft en wij beperkten ons tot controle van deze match. Wel haalde ik in de 61ste minuut de geblesseerd geraakte Martel eraf en bracht Christensen. 6 minuten later blesseerde zich ook Heintz en hij werd vervangen door de enigszins weer herstelde Hübers. Uit voorzorg haalde ik in de 76ste minuut ook nog de zeer goed spelende Maina naar de kant en voor hem kwam Uth. Het bleef 0 : 2 en met een tevreden gevoel mochten wij de thuisreis aantreden. Spoiler ----------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 8 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 9 oktober Auteur Share Geplaatst 9 oktober (bewerkt) Spoiler In 6 dagen spelen wij de laatste competitiewedstrijd en wel thuis tegen Rasenballsport Leipzig, een Duitse voetbalclub uit Leipzig, Saksen. De club werd opgericht in mei 2009. De onstuimige groei van de club is te danken aan monetaire injecties van hoofdsponsor Red Bull. De inwoners van Leipzig waren eerst ook gekant tegen de ploeg, maar zijn dan toch voor de ploeg gaan supporteren omdat de economische kloof tussen Oost- en West-Duitsland nog steeds niet gedicht is en de clubs met een oude voetbaltraditie niet het geld hebben om zelf terug naar de top te klimmen. Spoiler Geteisterd door regenbuien en voor slechts 46.118 toeschouwers (niet eens volle bak, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit, dat wij in 7 dagen in Berlijn de bekerfinale spelen) verschenen wij in de aanvallende 4-3-3 opstelling. RB Leipzig kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Martin Petersen. Zoals ik van te voren had gehoopt, dat RBL blijkbaar verwacht, dat wij met de gebruikelijke 4 aanvallers ze zouden bestrijden. Maar ik had voor 3 gekozen en wij spelen met een versterkt middenveld. Ze waren duidelijk in de war, waardoor Maina in de 17de minuut de openingstreffer kon scoren. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. In de 52ste minuut zorgde Openda voor de gelijkmaker. 1 : 1 en dat was even balen. Maar nog erger was, dat onze ‘beste speler van het jaar’, spits Selke, in de 56ste minuut ernstig geblesseerd raakte en door de net herstelde Thielmann werd vervangen. 13 minuten later zorgde Lemperle voor de verdiende 2 : 1 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Min of meer uit voorzorg haalde ik in de 75ste minuut Maina naar de kant en bracht de weer herstelde Tigges. Vier minuten later zorgde Lemperle voor 3 : 1, ofschoon de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 3 : 1 en ik kon de overwinning al ruiken. Nog in dezelfde minuut haalde ik Kilian naar de kant, die al geel had, en bracht Heintz. Het bleef 3 : 1 en de competitie zit voor ons erop. Spoiler ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 9 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 10 oktober Auteur Share Geplaatst 10 oktober (bewerkt) Spoiler In 7 dagen spelen wij de Finale van de DFB Pokal tegen Fußball-Club Bayern München e. V., kortweg FC Bayern München, Bayern München of FC Bayern, is een Duitse voetbalclub uit München, uitkomend in de Bundesliga en opgericht in 1900. Spoiler Het Olympiastadion ligt in het westen van Berlijn, in het stadsdeel Westend. Het stadion is onderdeel van het grote Olympiagelände (voorheen Reichssportfeld), waartoe verder het Sportforum, het olympisch hockeystadion, het olympisch zwemstadion, Reitstadion, de Waldbühne, het Maifeld (meiveld), de beroemde klokkentoren en de Langemarckhalle behoren. Spoiler Geteisterd door regenbuien en voor 74.622 toeschouwers arriveerden wij in het Olympiastadion in Berlijn in de 4-2-2-2 opstelling. Bayern München kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Boris Gradecak. Eerlijk is eerlijk, in de eerste helft hebben wij het aflaten weten, want de enige speler van ons die tegen het Bayers geweld opgewassen scheen, was middenvelder Huseinbasic. Kane zorgde in de 35ste minuut per kop voor de openingstreffer. 1 : 0 en dat werd tot ieders verbazing ook de ruststand. Tijdens de rust heb ik geprobeerd, mijn mannen weer op ‘Vordermann’ te krijgen en of u het geloofd of niet, in de tweede helft waren wij min of meer gelijkwaardig en toonden, dat wij ook kunnen voetballen. Dat Alvarez in de 76ste minuut en Sane in de 79ste minuut konden scoren, was voor ons doodgewoon niet te voorkomen. Bayern was vandaag voor ons een nummer te groot, ofschoon wij in de complete tweede helft zeer goed speelden. Duidelijk werd wel, dat hun nieuwe manager Vincent Kompany Bayern weer op de rails heeft en ze komend seizoen de belangrijkste titelkandidaat zullen zijn. Spoiler ------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 10 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 11 oktober Auteur Share Geplaatst 11 oktober (bewerkt) Spoiler Hoe dan ook, het was een fantastisch seizoen voor ons en ook en vooral voor onze supporters. De sfeer in de kleedkamer en mijn samenwerking met de spelers is zoals het hoort en ik het graag zie. We zijn met zijn allen toe aan een welverdiende vakantie en ik zie iedereen weer op 6 juli. ----------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 11 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 12 oktober Auteur Share Geplaatst 12 oktober (bewerkt) Amper thuis kreeg ik al een mededeling in mijn mailbox over het aanstaande 10-daagse trainingskamp in juli. Ze hebben het over ‘keuze’, maar er is geen keuze, want ze benoemen al de plaats en het land waar het plaats dient te vinden. Dus ik kon alleen mijn toestemming geven en dat was het dan ook. Dit krijg je als het bestuur haast uitsluitend uit zakenmensen bestaat. Ook kreeg ik een berichtje van de assistente Maria Breuer, dat op mijn bureau alle verslagen over het afgelopen en het toekomstige seizoen ter inzage beschikbaar zijn. Het betreft o.a. de seizoens- prestatie analyse, de teamrapportage over de sterke en de opmerkelijk zwakke punten van de selectie, zomede de visie + verwachtingen van het bestuur. Ofschoon ik deze vakantie rustig thuis wilde doorbrengen, besloot ik spontaan, een bezoek aan de club te brengen en alle rapporten en verslagen even door te nemen. Nou van ‘even’ kon geen sprake zijn, want het koste mij een paar dagen en een toch wel behoorlijk vieze smaak in mijn mond. Aan Selke + Paqarada zijn een paar grote clubs geïnteresseerd en die zullen wij waarschijnlijk kwijtraken. De talenten waarover zij het hebben, zijn nog lang niet klaar om tot het eerste team door te stromen. Om dit te constateren hadden wij geen duur bureau voor nodig. Al deze gegevens staan ook in de rapporten die wij als staf hebben ingeleverd. De zogenaamde ‘sterke punten’ vallen mee, maar ik ben meer gecharmeerd van het feit, dat wij erin zijn geslaagd, om de jeugdspelers Lemperle, Finkgräfe, Sponsel, Toure, Bakatukanda en Urbig in de selectie en deels in de basis konden inpassen. Ook zie ik een ‘data analyse verslag’ en dat spreekt mij wel aan: ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 12 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 13 oktober Auteur Share Geplaatst 13 oktober (bewerkt) Zo en nu naar de ‘opmerkelijke zwakke punten’ en dat zijn er zeer behoorlijk veel volgens deze rapportage. Dit soort verslagen krijg je, als jij je volledig focust op statistische gegevens. Ongetwijfeld zult u nu begrijpen, waarom ik slechts incidenteel waarde hecht aan statistieken en meer op onze (complete staf) eigen constateringen. Want let wel, wij werden kampioen en dat wordt je niet uitsluitend door mazzel of door het opvolgen van statistische gegevens. Tja en dan dit: Als je een transferverbod hebt, dan kun je moeilijk spelers kopen? Bovendien kreeg ik als doel op, dat ik de selectiespelers mentaal en technisch beter moest maken en ook de jeugdspelers klaar moest stomen voor mogelijke doorstroming. Dus waar hebben wij het over? Wat de verhoging van de reputatie betreft, wij zijn verdorie kampioen van de Bundesliga geworden? Het zou toch wel fijn zijn, als wij ook nog een klein beetje voetbalverstand in het bestuur zouden krijgen? ======= Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 13 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 14 oktober Auteur Share Geplaatst 14 oktober (bewerkt) Spoiler De vakantie zit erop en nu begint de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Vanaf 14 juli tot en met 24 juli hebben wij een trainingskamp in Oostenrijk, voordien nog een oefenpot op 12 juli. Maar nu komt eerst de oefenpot in en tegen Club Brugge KV is een Belgische voetbalclub, uitkomend in eerste klasse. Het is de succesvolste en naar aanhang populairste van de twee profclubs uit Brugge – de andere is Cercle Brugge. De club, die sinds 1959 onafgebroken in de hoogste afdeling speelt, is bij de Voetbalbond aangesloten met stamnummer 3, heeft blauw-zwart als kleuren en speelt in het stedelijk Jan Breydelstadion. In België veroverde enkel RSC Anderlecht meer landstitels dan Club Brugge en won geen enkele club meer bekers en supercups. Tevens is Club Brugge tot nog toe de enige Belgische club die de finale van de Europacup I (later hernoemd en hervormd tot de Champions League) speelde. Spoiler Het Jan Breydelstadion, tot 1998 het Olympiastadion, is een voetbalstadion in de stad Brugge, gelegen in de deelgemeente Sint-Andries. Het stadion is eigendom van de stad Brugge en is de thuishaven van stadsrivalen Club Brugge en Cercle Brugge, die het stadion exploiteren. Bij zeer zonnig weer en voor 18.418 toeschouwers arriveerden wij in Brugge in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Brugge kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op. Eerlijk is eerlijk, wij werden verrast, want al in de 5de minuut kregen wij een doelpunt om de oren. 1 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. Gelukkig zorgde onze topscorer Selke in de 21ste minuut voor de gelijkmaker en kregen wij meer grip op deze match. 6 minuten later raakte rechtsback Sponsel geblesseerd en hij werd vervangen door jonkie Max Scholze. Een 20jarige jongen, pas transfervrij overgenomen van Bayern München, die het daar niet kon redden en die volgens mij desondanks over voldoende potentie beschikt om tot de basis door te stromen. Invaller Scholze gaf in de 48ste minuut de assist, waardoor Thielmann de 1 : 2 kon scoren. Nadien kregen wij wat meer grip op deze wedstrijd en in de 71ste minuut was het Kainz, die voor de 1 : 3 zorgde. Drie minuten later kopte Faraas de 2 : 3 in ons doel en dat werd de einduitslag. Keeper Schwäbe, die volgens mij beide doelpunten had kunnen en moeten voorkomen, mocht in de 81ste minuut gaan douchen en voor hem kwam jonkie Urbig. Momenteel ons grootste talent, die feitelijk Schwäbe al voorbijgestreefd is. Spoiler ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 14 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 15 oktober Auteur Share Geplaatst 15 oktober (bewerkt) Spoiler Ik neem 40 spelers mee, waarvan 20 jongens uit het tweede en Onder19 team. Waarom zoveel jonkies? O.a. is mijn opdracht, zoveel mogelijk jonkies door te laten stromen en daar zal ik aan voldoen. Na 1 trainingsdag spelen wij tegen SV Ried, een Oostenrijkse voetbalclub uit Ried im Innkreis. In 1912 werd de vereniging opgericht, die zijn thuiswedstrijden speelt in de Josko Arena. Het stadion heeft een capaciteit van 7.600 zitplaatsen. De traditionele kleuren zijn groen-zwart. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 7.040 toeschouwers arriveerden wij in Ried in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling en aangezien de tegenstander blijkbaar een 2de divisieploeg was, heb ik uiteraard gekozen om de reservespelers op te stellen. Tenslotte heb ik 40 spelers meegenomen en dus wil ik ook iedereen spelminuten gunnen. Bovendien moeten wij alvast een keuze maken, wie straks deel uitmaakt van de basis en de volledige selectie. Ried kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Eerlijk is eerlijk, de tegenstander stelde niet veel voor en mijn mannen konden zonder al te grote inspanning deze oefenpot domineren. Na 25 minuten stond het al 0 : 3 door doelpunten van Schmid, Tigges en Olesen en dat werd ook de ruststand. Het hele team speelde redelijk tot sterk en er was geen vuiltje aan de lucht. In de 69ste minuut kregen wij ineens een doelpunt tegen, 1 : 3, en nog in dezelfde minuut begon ik te wisselen. Eerst haalde ik Kujovic en Adamyan eraf en bracht Kilian en Kainz. 5 minuten later mochten ook Olesen (al geel), Soldo, Christensen, Finkgräfe, Schmid en Maina gaan douchen en kwamen Huseinbasic, Hübers, Martel, Paqarada, Lemperle en Thielmann. Ofschoon wij deze match rustig uitspeelden, zorgde invaller Huseinbasic in de 84ste minuut voor de 1 : 4 en dat werd ook het eindresultaat. Spoiler --------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 15 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 16 oktober Auteur Share Geplaatst 16 oktober (bewerkt) Spoiler De volgende oefenwedstrijd spelen wij in 4 dagen en wel tegen SPG Ortmann/Waldegg. Let wel: wij mogen deze feitelijk nietige oefenpot spelen in het Ernst-Happel-Stadion in Wenen, tot 1992 Prater-Stadion geheten, is het grootste stadion van Oostenrijk (53.008 plaatsen). Het werd gebouwd in 1931. Het stadion heeft, behalve het Oostenrijkse nationale team, geen vaste bespeler. Het stadion is vernoemd naar Ernst Happel, internationaal vermaard voetballer en trainer. Spoiler Geteisterd door regenbuien en voor 10.659 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Uiteraard heb ik vandaag voor zoveel mogelijk ‘jonkies’ gekozen, omdat de tegenstander volgens mij van een zeer laag niveau is. OW kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Mijn vermoeden was juist, de tegenstander was van niveau ‘Kelderklasse’ en dat was het dan ook. De jonkies raakten op dreef en het werd een waar schuttersfeest. Bij rust stond het al 9 : 0 en hadden AML Adamyan en linkerspits Pinto beiden al een hattrick op hun naam staan. In de 63ste minuut greep ik in en haalde Adamyan (die van mij een publiekswissel kreeg, omdat ik hem de beste man van de wedstrijd vond) eraf. Voor hem kwam Thielmann. 5 minuten later mocht ook goalgetter Pinto vertrekken en kwam Lemperle. Nadat Martel in de 73ste minuut voor de 10 : 0 had gezorgd, haalde ik een minuut later Downes en Obuz eraf en bracht Schmid en Maina. Zeven minuten later zorgde Christensen voor 11 : 0 en in de 83ste minuut was invaller Maina, die de 12 : 0 maakte. In de 84ste minuut mocht ook jonkie Smajic gaan douchen en kwam Bakatakunda. 7 minuten later zorgde ene Weiss met een zatte volley voor de eretreffer. 12 : 1 en iedereen was tevreden. Spoiler ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 16 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 17 oktober Auteur Share Geplaatst 17 oktober (bewerkt) Spoiler Onze volgende oefenpot is over 4 dagen en wel tegen SV Stockerau, een Oostenrijkse voetbalclub uit Stockerau. Ook deze wedstrijd mogen wij in het Ernst Happel Stadion in Wenen spelen. Bij bewolkt weer en voor 10.651 toeschouwers arriveerden wij in Wenen in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling, met 5 jonkies in de basis. Van Stockerau weet ik helemaal niets, maar ik denk dat het een amateurploegje is? Hoe dan ook, ze kwamen in een 4-4-2 formatie het nog droge veld op. Bij nader inzien leek het mij inderdaad een amateurploeg te zijn, want mijn hele team speelde ijzersterk en bij rust stond het al 5 : 0. Vanaf de 67ste minuut, bij een stand van 9 : 0, begon ik te wisselen. Eerst haalde ik Bakatukanda eraf en bracht Martel. Feitelijk een middenvelder, maar die ook uitstekend als centrumverdediger uit de voeten kan. In de 73ste minuut mochten Obuz en Olesen gaan douchen en kwamen Thielmann en Huseinbasic. Nadat invaller Thielmann in de 79ste minuut voor de 10 : 0 had gezorgd, haalde ik jonkie Schmid eraf (die ook al 2 x had gescoord) en bracht Lemperle. Nadien scoorden mijn mannen nog 6x en eindigde deze pot in 16 : 0. Met een hattrick van Thielmann en maar liefst 5 doelpunten van Tigges. Al met al ben ik tevreden met onze prestatie, ook al was de tegenstander van een zeer laag niveau. Spoiler -------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 17 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 18 oktober Auteur Share Geplaatst 18 oktober (bewerkt) Spoiler Het trainingskamp zit erop en wij zijn weer thuis. In 2 dagen spelen wij de volgende oefenwedstrijd en wel in en tegen SG Sonnenhof Großaspach, een Duitse voetbalclub uit Aspach, in de deelstaat Baden-Württemberg. De club werd op 25 augustus 1994 opgericht na een fusie tussen Spvgg Großaspach en FC Sonnenhof Kleinaspach. De club heeft ongeveer 1300 leden en ook een atletiek-, een tafeltennis- en een bowlingafdeling. Spoiler De WIRmachenDRUCK Arena (tussen 2011 en 2014: Comtech Arena en tussen 2014 en 2019 mechatronik Arena) is een voetbalstadion in Aspach. Het dient als thuishaven voor de voetbalclub SG Sonnenhof Großaspach, dat anno 2024 in de Oberliga Baden-Württemberg uitkomt. Bovendien wordt het in het seizon 2024/25 door het tweede elftal van VfB Stuttgart gebruikt voor haar thuiswedstrijden in de 3. Liga. Geteisterd door regenbuien en voor 7.309 toeschouwers arriveerden wij in Aspach in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling., wederom met 5 jonkies in de basis. SG kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Ook deze tegenstander was uiteraard weer een paar nummertjes te klein, maar omdat mijn helden toch ietwat vermoeid waren, werd alleen in de eerste 30 minuten gas gegeven. Na 29 minuten stond het al 0 : 3 en was deze match als het ware al gespeeld. Vervelend was wel, dat linksback Finkgräfe een spierblessure opliep en in de 41ste minuut werd vervangen door Paqarada. Nadat Obuz in de 51ste minuut zijn tweede en ons 4de doelpunt maakte, ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. In de 72ste minuut haalde ik Olesen, Bakatukanda en Obuz eraf en bracht Huseinbasic, Kilian en Thielmann. 5 minuten later mocht ook nog Schmid vertrekken en kwam Lemperle. Het bleef 0 : 4 en over 4 dagen spelen wij de voorlaatste oefenwedstrijd. Spoiler ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 18 oktober bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten