germandutch Geplaatst 20 augustus Auteur Share Geplaatst 20 augustus (bewerkt) Spoiler In 7 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en nu thuis tegen 1. FSV Mainz 05, een Duitse voetbalclub uit Mainz, Rijnland-Palts. De club promoveerde in 2009 naar de Bundesliga. Spoiler Bij zeer zonnig weer en voor 48.701 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Mainz kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Sven Jablonski. Sorry, dat ik het zeg, maar Mainz is een van de tegenstanders, waarvan wij volgens mij de punten kunnen en moeten pakken. Bovendien hebben wij nog wat goed te maken, na het disaster van de voorgaande wedstrijd. Mijn jongens waren hoog gemotiveerd en zo speelden ze ook. Al in de 5de minuut zorgde rechterspits Selke voor de openingstreffer. 1 : 0 en dat vroeg om meer. 9 minuten later was het Thielmann, de de 2 : 0 binnen tikte, hetgeen ook de ruststand werd. In de tweede helft kwam Mainz uit hun schulp en in de 67ste minuut zorgde hun wonderkind Weiper met een simpel intikkertje voor de aansluitingstreffer. 2 : 1 maar niemand van ons raakte in paniek, want al 3 minuten later was het Kainz, die de 3 : 1 binnen tikte. In de 71ste minuut haalde ik de moegestreden Thielmann eraf en bracht Maina. Nog geen 5 minuten later mochten ook Huseinbasic, Paqarada (al geel) en de zwak spelende Uth gaan douchen en kwamen Christensen, Finkgräfe en de weer herstelde Lemperle. In de 87ste minuut kregen wij met instemming van de VAR nog een penalty te nemen, die Selke voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 4 : 1 en een minuut later mocht ook Selke vertrekken en kwam jonkie Schmid. Het bleef 4 : 1 en vooral was ik tevreden met jonkie Sponsel, die wederom als rechtsback het uitstekend heeft gedaan. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 20 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 21 augustus Auteur Share Geplaatst 21 augustus (bewerkt) Spoiler Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: wij hebben weliswaar pas 3 competitiewedstrijden gespeeld, maar wij zijn tot nu toe niet afgegaan. Vooral ben ik trots op onze manier van spelen en dat de complete selectie de mentale afknapper van twee seizoenen geleden nu volledig heeft verwerkt. Ook ben ik trots op het feit, dat ik 15 jongens uit het 2de en het O19 team heb gehaald en dat er al 9 van hun bij het 1ste team hebben aankunnen klampen. Ook heb ik met het bestuur en de staf bepaalde afspraken gemaakt, wat betreft mogelijke uit-transfers in de komende maanden en welke spelers wij hoe dan ook willen houden. Indien er aan onze vraagprijs wordt voldaan, dan mogen de volgende spelers vertrekken: de keepers Schwäbe + Trauner; de verdedigers Hüber, Heintz, Salger en linksback Paqarada. AML Kainz en de spitsen Uth, Adamyan en Selke. Alle overige spelers willen wij graag houden, zodat wij voor komend seizoen een nieuwe en ‘bundesligataugliche’ selectie op kunnen bouwen. Zo, nu terug naar het heden. Pas in 14 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen Eintracht Frankfurt, een Duitse sportvereniging, vooral bekend als voetbalclub. In 1920 ontstond de club na verschillende fusies tussen Frankfurter sportverenigingen. De grootste rivaal van Eintracht is Kickers Offenbach. Spoiler Het Deutsche Bank Park (voorheen: Commerzbank-Arena) is een multifunctioneel stadion gelegen in Frankfurt am Main. In het stadion is plaats voor 58.000 toeschouwers en is de thuishaven van voetbalclub Eintracht Frankfurt. Het stadion opende in 1925 zijn deuren en heette tot 2002/2005 het Waldstadion. In hetzelfde jaar werd de finale van het Duitse voetbalkampioenschap er gespeeld. Bij bewolkt weer en voor 58.000 toeschouwers arriveerden wij in Frankfurt in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. EF kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Martin Petersen. Wij hadden dik twintig minuten nodig om op gang te komen en in de 23ste minuut was het juist de weer herstelde Lemperle, die voor de openingstreffer kon zorgen. 0 : 1 en dat gaf een goed gevoel. 4 minuten later kregen wij met instemming van de VAR en penalty, die uiteraard Selke voor zijn rekening nam en hem feilloos verzilverde. 0 : 2. Was het dat? Nee, dat was het nog niet, want EF probeerde ons met fysieke kracht te onderwerpen en dat pakte faliekant verkeerd uit. In de 38ste minuut kregen wij zodoende weer een penalty, ook met toestemming van de VAR en deze nam Huseinbasic voor zijn rekening. Ook hij schoot de penalty feilloos binnen. 0 : 3 en dat werd ook de ruststand. In de tweede helft probeerde EF ons onder druk te zetten en in de 58ste minuut hadden zij succes, want verdediger Kilian raakte bij het wegtrappen van de bal deze totaal verkeerd en schoot hem in ons doel. 1 : 3 en dat was even balen. Maar niemand raakte in paniek en wij kregen steeds meer grip op deze match. In de 76ste minuut haalde ik Huseinbasic en Finkgräfe eraf en bracht Christensen en jonkie Obuz. Onze topscorer Selke zorgde in de 91ste minuut voor de 1 : 4 en ik haalde Lemperle eraf en bracht Uth. Het bleef 1 : 4 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 21 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 22 augustus Auteur Share Geplaatst 22 augustus (bewerkt) Spoiler In 5 dagen spelen wij in de Competitiefase van de UEFA Europa League in en tegen SK Slavia Praag, een Tsjechische voetbalclub uit de hoofdstad Praag en is de oudste voetbalclub van het land. Spoiler De Fortuna Arena is een voetbalstadion in de Tsjechische hoofdstad Praag. In het stadion worden thuiswedstrijden gespeeld van de voetbalclub SK Slavia Praag en van het Tsjechisch nationaal voetbalelftal. Het stadion, met een capaciteit van 20.800 toeschouwers, staat in de wijk Vršovice. Bij regenachtig weer en voor 18.239 toeschouwers arriveerden wij in Praag in de aanvallende 4-3-3 opstelling, met linksback Paqarada als ML en de jonkies Finkgräfe en Sponsel als vleugelbacks. SP kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Eerlijk is eerlijk, ik wist niet wat ik zag? Mijn team begon met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en al in de 11de minuut zorgde Maina voor de openingstreffer. 0 : 1 en 7 minuten later was hij wederom ter plaatse om de 0 : 2 binnen te schieten. De assists voor beide doelpunten kwam van de vleugelbacks. In de 27ste minuut was het rechterspits Selke, die voor ons derde doelpunt zorgde, hetgeen dus ook de ruststand werd. 0 : 3 en mijn mannen speelden achterin ijzersterk en voorin leken ze niet te stoppen. SP trok zich in de tweede helft volledig terug en met 2 bussen voor de 16 was er ook voor ons geen doorkomen meer aan. Vandaar dat wij het tempo lieten zakken en deze match alleen nog controleerden. Omdat de scheids in deze tweede helft allen op mijn spelers zat te loeren en ons gretig van gele kaarten zat te voorzien, greep ik in de 79ste minuut in en haalde uit voorzoeg Finkgräfe, Huseinbasic en Lemperle naar de kant en bracht jonkie Obuz, Christensen en Uth. In de 90ste minuut haalde ik ook nog de moegestreden Sponsel en Martel eraf en bracht Soldo en Olesen. Het bleef 0 : 3 en ik was behoorlijk tevreden, want elke overwinning levert de club aardig wat centen op. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 22 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 23 augustus Auteur Share Geplaatst 23 augustus (bewerkt) Spoiler Al in 3 dagen moeten wij weer ‘met de billen bloot’, want dan spelen wij thuis tegen Fußball-Club Bayern München e. V., kortweg FC Bayern München, Bayern München of FC Bayern, een Duitse voetbalclub uit München, Spoiler Bij regenachtig weer en voor 48.777 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. BM kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Basitan Dankert. Waarom ik ‘helaas’zeg? Omdat ik hele slechte herinneringen aan deze scheids heb en al op voorhand overtuigt ben, dat hij BM zal voortrekken. Spijtig voor BM was, dat wonderkind Musiala al in de 12de minuut geblesseerd moest afhaken en werd vervangen door een ander wonderkint, namelijk Julian Alvarez. Feitelijk kun je zeggen, dat het in de eerste 25 minuten een zeer gelijkwaardige wedstrijd was, maar nadien sloeg bij ons het vuur in de pan en in de 28ste minuut was het Maina, die voor de openingstreffer zorgde. 1 : 0 en dat vroeg om meer en meer kwam er. Want nog geen 6 minuten later was spits Selke ter plekke, om de 2 : 0 binnen te schieten, hetgeen ook de ruststand werd. Net voor het rustsignaal werd linkerspits Lemperle door Coman uit de wedstrijd geschopt en vervangen door Uth. Een minuut na herstart in de tweede helft was het Kimmich, die voor de aansluitingstreffer zorgde. 2 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. Temeer, omdat de scheids ondertussen duidelijk maakte, welke spelers hij in bescherming meende te moeten nemen en dat was er geen van ons. Het zal u dan ook niet verbazen, dat Kane in de 64ste minuut de gelijkmaker mocht binnen tikken. 2 : 2 en ons publiek liet zich horen. In de 75ste minuut haalde ik de moegestreden Finkgräfe eraf en bracht jonkie Obuz (feitelijk een aanvallende middenvelder, maar ik had geen linksback meer). 6 minuten later mochten ook Martel, Selke en Huseinbasic gaan douchen en kwamen Christensen, Schmid en Olesen. Bayern was tevreden met de gelijke stand en wij waren niet meer in staat, om wel of niet de ‘scheidsrechterlijke muur’ te doorbreken en doelgevaarlijk te worden. Het bleef 2 : 2 en slechts 1 puntje blijft hier. Spoiler ------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 23 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 24 augustus Auteur Share Geplaatst 24 augustus (bewerkt) Spoiler Een crisis zou ik het niet noemen, het is meer bezorgdheid, want als je plots 6 basisspelers moet missen, dan heeft elke club een probleem. Maar ook hier geldt: de een zijn dood is de ander zijn brood. Juist door deze blessures krijgen nu jeugdspelers de kans wat sneller door te stromen en juist dat was de eis van het bestuur. Dus waar hebben wij het over? In 6 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Holstein Kiel, een Duitse voetbalclub uit Kiel. De club werd landskampioen in 1912 nadat ze in de halve finale van de verdedigende kampioen Viktoria 89 Berlin wonnen en in de finale van Karlsruher FV die 2 jaar eerder kampioen waren. Sinds 1911 speelt de club in het Holstein-Stadion. Van 1903 tot 1963 was de club actief in de hoogst mogelijke speelklasse. Spoiler Het Holstein-Stadion is een stadion in de Duitse stad Kiel. De voetbalafdeling van sportclub Holstein Kiel en de American footballclub Kiel Baltic Hurricanes spelen in het stadion hun thuiswedstrijden. Het stadion biedt plaats aan 11.386 personen. Bij regenachtig weer en voor 15.034 toeschouwers arriveerden wij in Kiel in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, met 3 jonkies in de basis. HK kwam in een 5-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is Robert Hartmann. Eerlijk is eerlijk, het werd een toch wel zeer gelijkwaardige wedstrijd, waarin wij niet beter maar wel iets slimmer en veel efficiënter waren. Bij rust stond het dan ook al 0 : 1 en was er voor ons geen vuiltje aan de lucht. Temeer, omdat ene Friojonsson het cadeautje van de scheids om de gelijkmaker te produceren, veel te slap inschoot, waardoor keeper Schwäbe een doelpunt kon voorkomen. In de tweede helft was onze rechterspits Selke 2x ter plekke, om in de 55ste en 67ste minuut te scoren en de stand op 0 : 3 te brengen. In de 73ste minuut greep ik in en haalde de jonkies Finkgräfe en Schmid naar de kant en bracht jonkie Obuz en good old Uth. 5 minuten later mocht ook de vermoeide Huseinbasic gaan douchen en kwam Christensen. Het bleef 0 : 3 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 24 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 25 augustus Auteur Share Geplaatst 25 augustus (bewerkt) Spoiler Spoiler In 5 dagen spelen wij thuis in de Competitiefase van de UEFA Europa League tegen Helsingin Jalkapalloklubi (letterlijk "De voetbalclub van Helsinki", beter bekend als HJK), een Finse voetbalclub die sinds 1964 onafgebroken uitkomt in de Veikkausliiga. De club is opgericht in 1907 en maakt sindsdien deel uit van de top van het Finse voetbal. De club speelt haar thuiswedstrijden in het 10.770-stoelen tellende Bolt Arena, wat sinds 2000 als thuisbasis fungeert. Sinds 2014 wordt het stadion gedeeld met HIFK. Met 31 gewonnen landstitels staat HJK algemeen bekend als de meeste succesvolle club van Finland. Daarnaast heeft de club ook twaalf Finse bekers en vijf Finse League Cups gewonnen. HJK is tevens de enige Finse club dat in zowel de groepsfase van de UEFA Champions League als de Europa League actief is geweest. Veel van Finlands meest succesvolle spelers speelden voor HJK alvorens de stap naar het buitenland te maken. De bijnaam van de club is Klubi, wat min of meer neer komt op "De Club". De belofteploeg speelt onder de naam Klubi-04 afwisselend in de Ykkönen en de Kakkonen. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 37.764 toeschouwers (dus helaas geen volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling en wederom met de 3 jonkies in de basis. HJK kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Hilmar Gudlaugsson. Doordat wij momenteel en nog steeds in een soort flow verkeren, lijken de wedstrijden ons heel makkelijk af te gaan, zo ook deze. Weliswaar stond het bij rust slechts 2 : 1, maar alles en iedereen had het gevoel, dat wij deze match hoe dan ook zouden winnen. Ook in de tweede helft ging het gas erop en al in de tweede minuut van deze 2de helft zorgde Selke voor de 3 : 1, zijn derde doelpunt en dus een zuivere hattrick. In de 60ste minuut was het Martel, die voor de 4 : 1 zorgde en in de 71ste minuut was het Paqarada, die de 5 : 1 binnen kopte. Nog in dezelfde minuut greep ik in en haalde Schmid en Adamyan eraf en bracht de weer herstelde Lemperle en Obuz. 6 minuten later mocht Huseinbasic gaan douchen en kwam Christensen en in de 82ste minuut haalde ik nog Kilian en Sponsel naar de kant. Voor hen kwamen Bakatukanda en Nadjombe. Wij begonnen met 3 jonkies in de basis en in de ede helft kregen nog 4 jonkies speeltijd. Desondanks bleef het 5 : 1 en is iedereen tevreden. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 25 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 26 augustus Auteur Share Geplaatst 26 augustus (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij weer thuis en wel tegen De Hamburger Sport-Verein e. V., kortweg Hamburger SV (HSV), een Duitse omnisportclub uit Hamburg. HSV werd al in 1887 opgericht en was tot 2018 de enige club die sinds de oprichting in 1963 onafgebroken in de Bundesliga speelde. Sterker nog, de club was nog niet eerder gedegradeerd sinds de fusie in 1919 die tot HSV leidde en speelde 99 jaar op rij op het hoogste nationale niveau. HSV is de enige club die een of meerdere keren de Europacup I won en in seizoen 2022/23 niet meer op het hoogste nationale niveau uitkwam. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 47.849 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling, met de vandaag bijzonder gretige good old Uth als AMC. De HSV kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Daniel Siebert, waar ik gemengde gevoelens bij heb. Eerlijk is eerlijk, het werd tot mijn verbazing geen moeilijke wedstrijd want binnen 40 minuten stonden wij al 3 : 0 voor en was deze match al gespeeld. De HSV probeerde ons op fysieke basis af te troeven, maar dat lukte totaal niet, ofschoon de scheids weliswaar veel floot, maar de kaarten op zak hield. Bij rust stond het nog steeds maar 3 : 0 en ondanks de keiharde tackles van de HSV, kreeg geen van hun een gele kaart. In de tweede helft ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. De behoorlijk ‘aangepakte’ Paqarada haalde ik in de 66ste minuut eraf en bracht jonkie Obuz. In de 78ste minuut mocht Lemperle gaan douchen en kwam Christensen. 6 minuten later haalde ik ook Martel, Sponsel en Huseinbasic van het veld en bracht Olesen, Soldo en Adamyan. Invaller Obuz raakte nog geblesseerd, maar kon de wedstrijd strompelend uitspelen. Het bleef 3 : 0 en ofschoon de tegenstander zich aan 24 behoorlijke overtredingen schuldig maakte, kregen zij maar 1 gele kaart en de scheids een 6.2 waardering. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 26 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 27 augustus Auteur Share Geplaatst 27 augustus (bewerkt) Spoiler Pas in 13 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen VfL Wolfsburg, een Duitse voetbalclub, opgericht op 12 september 1945 en uitkomend in de Bundesliga. De club speelt zijn thuiswedstrijden in de Volkswagen-Arena. Spoiler De Volkswagen-Arena is het stadion van VfL Wolfsburg. Het stadion staat in Wolfsburg, vlak bij attractiepark Autostadt. Dit stadion is gebouwd in 2002. De capaciteit bedraagt 30.000, waarvan 8.000 staanplaatsen. Voor 2002 speelde VfL Wolfsburg in het VfL-stadion. De eerste interland in het stadion was een vriendschappelijk duel tussen de nationale teams van Duitsland en Canada, gespeeld op 1 juni 2003. Duitsland won dat treffen met 4-1. Bij bewolkt weer en voor 23.805 toeschouwers arriveerdenw ij in Wolfsburg in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. De VFL kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Christian Dingert en dan weet u het wel. Ik erger mij er altijd aan, als reporters iets anders schrijven dan dat, dat ze werkelijk hebben kunnen zien. Zo ook hier, want wij waren gewoon de betere ploeg, maar zoals zo vaak zorgde deze scheids er weer voor, dat wij niet in ons spel konden komen. Niet alleen dat hij haast al onze aanvalspogingen affloot, maar hij zadelde ons ook met 2 belachelijke gele kaarten op. Bij rust stond het dan ook 0 : 0 en hadden wij uiteraard de twee gele kaarten. En dat, ofschoon Paqarada, Huseinbasic en Adamyan meer dan behoorlijk werden aangepakt, maar de scheids greep niet in. In de 68ste minuut haalde ik Adamyan naar de kant en bracht de nog niet helemaal herstelde Thielmann, die echter gelijk voor meer druk naar voren zorgde. 11 minuten later mocht ook Huseinbasic gaan douchen en kwam Christensen. En in de 85ste minuut haalde ik ook nog Paqarada eraf en bracht jonkie Obuz. In de 88ste minuut werd linkerspits Lemperle in de box brutaal onderuitgehaald en kregen wij, met toestemming van de VAR, een penalty, die uiteraard Selke voor zijn rekening nam en ook feilloos verzilverde. 0 : 1 en dat was tevens ook de winnende treffer. Te danken hadden wij deze toch wel zeer magere overwinning door het sterke spel van keeper Schwäbe, Kilian, Sponsel en invaller Thielmann. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 27 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 28 augustus Auteur Share Geplaatst 28 augustus (bewerkt) Spoiler In 5 dagen spelen wij thuis in de Competitiefase van de UEFA Europa League tegen Molde FK, een Noorse voetbalvereniging uit Molde in de fylke Møre og Romsdal. De club werd in 1911 opgericht en kent een lange geschiedenis in de Eliteserien. De traditionele kleuren zijn blauw-wit. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 37.795 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Molde kwam in een 5-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is de Spanjaard Jose Maria Sanchez Martinez. Wat er vandaag stond te gebeuren, had noch ik, noch onze staf en zeer zeker niet ons publiek, verwacht. Want wij begonnen met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en veegden de tegenstander als het ware van het veld. Bij rust stond het al 7 : 0 en was deze match feitelijk al gespeeld. Ofschoon het hele team vandaag foutloos en ijzersterk speelde, wilde ik toch alle 5 wissels doorvoeren, zodat ook 5 reserves minuten konden maken. Vandaar dat ik in de 74ste minuut ingreep en Huseinbasic + Paqarada naar de kant haalde en Christensen + Finkgräfe het veld in stuurde. 5 minuten later haalde ik ook Adamyan eraf en bracht jonkie Obuz. Nog geen 2 minuten later zorgde spits Selke voor de 8 : 0 en omdat dit zijn derde doelpunt was, scoorde hij dus een hattrick. Nog in dezelfde minuut haalde ik Sponsel en ook Selke (die dus een publiekswissel kreeg) eraf en bracht de jonkies Toure en Schmid. Tien minuten later was het Martel, die het slotakkoord zette en de 9 : 0 in het netwerk kopte. 9 : 0 en dat in een Europese wedstrijd? Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 28 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 29 augustus Auteur Share Geplaatst 29 augustus (bewerkt) Spoiler In samenspraak met de staf en het bestuur hadden wij destijds afgesproken, dat wij minimaal 5 spelers zouden verkopen en wel de volgende: keeper Trautner, verdediger Salger en de spitsen Adamyan, Uth en Selke. Hier wil ik op terugkomen, want Selke is inmiddels in mijn ogen meer waard dan €25mln en bovendien onze beste speler. Ik zal de TD en de DVZ verzoeken, om Selke een nieuw en verbeterd contract aan te bieden, waardoor wij duidelijk meer voor hem kunnen vragen, mits hij nog weg wil? Het antwoord van zijn zaakwaarnemer laat niets meer te wensen over. Volgend jaar zullen wij een mogelijke vervanger aan moeten trekken. Jammer, maar niets aan te doen. Bij bewolkt weer en voor maar liefst 81.368 toeschouwers (de spreekwoordelijke Gelbe Wand) arriveerden wij in Dortmund in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Waarom deze ‘kamikaze tactiek’ ? Omdat hun nieuwe hoofdcoach zeer onervaren is (wel ooit een zeer goede speler, maar dan ben je nog geen topcoach) en de BVB veel te behoedzaam laat spelen. Bovendien ben ik van hun achterhoede niet gecharmeerd. Enfin, de BVB kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Tobias Welz en dan weet u het wel. Wij begonnen sterk en al in de 6de minuut zorgde rechterspits Selke met een zatte volley voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat vroeg om meer. De schreeuwende coach in het vak naast mij, probeerde zijn ploeg wakker te schudden. Het tamme BVB liet plots hun tanden zien en hun tackles werden steeds harder. Dat de (sorry dat ik het zeg: toch wel partijdige scheids) in de 30ste minuut de BVB een penalty cadeau deed om ze weer in het zadel te helpen, stoorde mij behoorlijk. Temeer, omdat hij ook nog de VAR meekreeg. Uiteraard schoot Füllkrug de penalty feilloos in ons doel en was de totaal onverdiende gelijkmaker een feit. Gelukkig voor ons zorgde linkerspits Lemperle in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft voor de 1 : 2 . Ook in de tweede helft probeerden wij veelal met de lange bal de BVB onder druk te zetten. Helaas raakte Lemperle in de 62ste minuut geblesseerd en werd vervangen door Uth. Nog geen 5 minuten later was het Selke, die de bal in het vijandelijke doel kopte en voor de 1 : 3 zorgde. Nog in dezelfde minuut haalde ik uit voorzorg Paqarada en Huseinbasic eraf en bracht Obuz en Christensen. 5 minuten later werd ook spits Selke uit de wedstrijd geschopt en ook nu greep de scheids niet in. Selke werd vervangen door Adamyan en de coach naast me schreeuwde zijn mannen weer naar voren. In voorgaande jaren zorgden Hummels en Reus ervoor, dat de BVB spelers tot de orde werden geroepen, maar nu hebben ze deze correctors niet meer. Wel nog ene Brandt, maar die is altijd teveel met zich zelf bezig. Toch was het juist deze Brandt, die in de 88ste minuut voor de 2 : 3 zorgde en dat was het dan ook. Met 3 punten en uiteraard ook 3 gele kaarten konden wij de thuisreis aantreden. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 29 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 30 augustus Auteur Share Geplaatst 30 augustus (bewerkt) Spoiler Let wel: wij hebben dezelfde spelers als twee seizoenen geleden en toen wonnen ze haast helemaal niets en degradeerden kansloos. En nu? Nu staan dezelfde jongens er niet alleen goed voor, maar ze overtuigen ook en lijken plots weer te kunnen voetballen? Snapt u dat? In 3 dagen spelen wij thuis in de 2de Ronde van de DFB Pokal tegen FC Augsburg, een Duitse voetbalclub uit Augsburg, Beieren. De club ontstond in 1969 door een fusie tussen BC Augsburg (1907) en TSV Schwaben Augsburg (1907). Sinds 2011 speelt Augsburg op het hoogste niveau in Duitsland, de Bundesliga. In het seizoen 2015/16 speelde de club voor het eerst Europees voetbal, in de Europa League. Spoiler Bij zwaar bewolkt weer en voor 47.753 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Augsburg kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Boris Gradecak. Wij begonnen ijzersterk en al in de 3de minuut kregen wij een penalty, die Thielmann voor zijn rekening nam en feilloos binnenschoot. 1 : 0 en met vol gas werd Augsburg in de eerste helft compleet van het veld geveegd. Want bij rust stond het al 4 : 0 en was deze match gespeeld. In de tweede helft ging het gas eraf en controleerden wij alleen nog maar deze wedstrijd, die uiteindelijk dan ook 4 : 0 bleef. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 30 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 september Auteur Share Geplaatst 2 september (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij weer thuis tegen TSG 1899 Hoffenheim, een Duitse sportvereniging uit Hoffenheim (stadion in Sinsheim), in de deelstaat Baden-Württemberg. Het voetbalelftal speelde in het seizoen 2001/2002 voor het eerst in de Regionalliga Süd, toen het derde niveau in Duitsland. In 2007 werd promotie naar de 2. Bundesliga behaald. In het seizoen 2007-2008 werd op de laatste speeldag, na een 5-0 tegen SpVgg Fürth, wederom promotie veilig gesteld, ditmaal naar de 1. Bundesliga. Naast voetbal is er een turn- en atletiekafdeling. De clubkleuren van TSG Hoffenheim zijn blauw-wit. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 45.397 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Hoffenheim kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Felix Brych. Wij begonnen ijzersterk en binnen 20 minuten stond het al 3 : 0, door 2 doelpunten van Thielmann en eentje van Martel. Toen was deze match feitelijk al gespeeld. Bij rust stond het nog steeds 3 : 0 en jonkie Bakatukanda en Tigges hadden helaas hun dag niet. Maar de rest van het team speelde uitstekend. In de tweede helft namen wij gas terug en probeerden deze wedstrijd controlerend uit te spelen. De in mijn ogen altijd arrogant optredende scheids floot zoals altijd haast alles tegen ons en ofschoon wij 64% balbezit hadden, lukte het ons niet meer om te scoren. In de 74ste minuut greep ik in en haalde Sponsel + Bakatukanda, die beiden al geel hadden en waarop de scheids zat te loeren, eraf en bracht Toure en Soldo. 5 minuten later mochten ook Kainz + Huseinbasic (die ook beiden al geel hadden) en Adamyan gaan douchen en kwamen Obuz, Uth en Christensen. Afgezien van het feit dat ik mij weer zwart zat te ergeren aan het arrogante gedrag van een persoon, kregen wij ook 5 gele kaarten. De tegenstander, die maar liefst 17 overtredingen maakte, kreeg er maar twee, maar dat weten wij, als deze advocaat onze wedstrijden leidt. Het bleef 3 : 0 en de punten blijven hier. Spoiler ------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 2 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 september Auteur Share Geplaatst 3 september (bewerkt) Spoiler In 5 dagen spelen wij weer thuis en wel in de Competitiefase van de UEFA Europa League tegen Atalanta Bergamasca Calcio, kortweg Atalanta BC of Atalanta en in het Nederlands taalgebied vaak aangeduid als Atalanta Bergamo, een Italiaanse voetbalclub uit Bergamo, opgericht in 1907 en uitkomend in de Serie A. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 38.324 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Van de 12 reservespelers op de bank zijn er maar liefst 9 jonkies uit het 2de team, waarvan er 5 wel of niet vandaag kunnen invallen. Atalanta kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op. Technisch waren wij iets beter, maar fysiek helaas totaal niet. Wel ergerde ik mij behoorlijk aan de scheids, die veel aanvalspogingen van ons met vage redenen affloot. Bovendien liet hij toe, dat Thielmann, Kainz en Tigges behoorlijk werden aangepakt, waardoor ze geen poot aan de grond kregen. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0. Ook in de tweede helft probeerden wij gas te geven, maar wij konden de compacte defensie van de Italianen niet openbreken. Bovendien speelden zij de bal tot vervelens toe minutenlang steeds achterin rond om ons te lokken, maar daar deden wij niet aan mee. In de 68ste minuut werd Thielmann uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Voor Thielmann kwam jonkie Obuz, net hersteld van een blessure. 6 minuten later haalde ik uit voorzorg Sponsel, Huseinbasic en Tigges eraf en bracht Toure, Christensen en Uth. In de 79ste minuut mocht ook nog Finkgräfe gaan douchen en kwam Soldo. Wij konden tegen de hechte defensie amper een kans creëren tot de 84ste minuut. Toen lukte het ‘Schlitzohr’ Uth aan de defensie te ontsnappen en de bal in het doel te tikken. 1 : 0 en dat werd later de winnende treffer. Deze magere, wel of niet verdiende, overwinning hadden wij hoofdzakelijk te danken aan het ijzersterke spel van keeper Schwäbe, Kilian, Heintz, Finkgräfe, Lemperle en invaller Uth. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 3 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 4 september Auteur Share Geplaatst 4 september (bewerkt) Spoiler Ofschoon wij steeds weer 6 geblesseerde basisspelers in de lappenmand hebben zitten, doen wij het nog steeds zeer goed. Want bij ons geldt: ‘de een zijn dood, is de ander zijn brood’ en de jonkies uit het 2de team grijpen nu hun kans en zorgen voor doorstroming. In 4 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen SV Elversberg, een Duitse voetbalvereniging uit de gemeente Spiesen-Elversberg in Saarland. Zwart en wit zijn de clubkleuren. Dankzij financiële injecties heeft de voormalige dorpsclub zich in de laatste jaren opgewerkt in de voetbalpiramide. Spoiler De Ursapharm-Arena an der Kaiserlinde is een voetbalstadion in de Duitse gemeente Spiesen-Elversberg. In het stadion speelt de SV Elversberg, die in 2013 naar de 3. Liga promoveerde, haar thuiswedstrijden. Het beschikt totaal over 10.000 plaatsen waarvan er 3.860 zitplaatsen, 5.768 staanplaatsen en 342 VIP boxen zijn. Bij regenachtig weer en voor 16.003 toeschouwers arriveerden wij in Elversberg in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Elversberg kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Daniel Schlager. Een moeilijke wedstrijd werd het niet, want bij rust stonden wij al met 0 : 3 voor en was deze match feitelijk al gespeeld. De tegenstander zocht zijn heil in een puur fysieke stijl en voor het eerst, greep de scheids regelmatig in. Hij floot veel, maar deelde gelukkig geen kaarten uit. In de 51ste minuut lukte het Rochelt de aansluitingstreffer te maken. 1 : 3 maar wij raakten niet in paniek. Wel begon ik vanaf minuut 66 met wisselen. Eerst haalde ik de ook vandaag zeer goed spelende Sponsel naar de kant en bracht jonkie Toure. 5 minuten later mochten Lemperle en Huseinbasic gaan douchen en kwamen jonkie Schmid en Christensen. In de 77ste minuut haalde ik oon nog Finkgräfe en Tigges eraf en bracht Salger en Uth (die weg wil en weg mag). Het bleef 1 : 3 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler ------------ @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 4 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 5 september Auteur Share Geplaatst 5 september (bewerkt) Spoiler Pas in 12 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen SV Werder Bremen, een Duitse sportclub uit de stad Bremen, waarvan vooral de voetbalafdeling bekend is maar die ook afdelingen kent voor atletiek, handbal, schaken, tafeltennis en turnen. De club speelt sinds zijn oprichting al in de hoogste klasse, met uitzondering van twee seizoenen. Werder Bremen heeft een rivaliteit met Hamburger SV. De wedstrijd tussen deze twee clubs noemt men 'Das Nordderby'. Op nationaal vlak werd de club succesvol na de invoering van de Bundesliga. Op 27 mei 2003 werden de amateurtakken onder de naam Sport-Verein Werder von 1899 e. V. ondergebracht en ging de professionele afdeling verder als Werder Bremen GmbH & Co. KGaA. In 2021 degradeerde Werder Bremen, waardoor de club voor het eerst in veertig jaar niet in de Bundesliga zou uitkomen. In 2022 promoveerde de club alweer, waarna in het seizoen erna handhaving bewerkstelligd werd. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 47.427 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. WB kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Robert Schröder. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: wij waren vandaag niet de betere ploeg, maar het was meer een zeer gelijkwaardige wedstrijd, tenminste in de eerste helft. Bij rust stond het dan ook gewoon 0 : 0. Want onze gevreesde voorhoede werd door de compacte defensie van WB simpelweg lamgelegd. Linksback Paqarada, die tijdelijk als AML diende te fungeren, was totaal vermoeid en in de 58ste minuut haalde ik hem van het veld en bracht de weer herstelde Kainz. 4 minuten later moest ik ook Sponsel vervangen, die gewoon op was. Voor hem kwam Toure. In de 75ste minuut haalde ik uit voorzorg ook Huseinbasic naar de kant, die al geel had en waarop de scheids zat te loeren. Voor hem kwam Christensen. Uit een corner in de 81ste minuut kopte de opgerukte Heintz de bal in het vijandelijke doel. 1 : 0 en ons publiek werd wakker. Praktisch in de laatste minuut van deze wedstrijd, dus de 94ste minuut, kregen wij plots tot ieders verbazing een penalty tegen. Er was geen VAR, dus niemand kon de beslissing van de scheids aanvechten. Duksch nam de penalty en zijn inzet werd door onze keeper Schwäbe onschadelijk gemaakt, waardoor het 1 : 0 bleef en wij als gelukkige winnaar van het veld stapten. Spoiler ------------ @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 5 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 6 september Auteur Share Geplaatst 6 september (bewerkt) In 5 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd in de Competitiefase van de UEFA Europa League en wel in en tegen ŠK Slovan Bratislava, een Slowaakse voetbalclub uit Bratislava. De club werd in 1919 opgericht als 1. ČsŠk Bratislava. Sinds 1952 heet de club Slovan Bratislava (met wisselende tussenvoegsels). De clubkleuren zijn blauw-wit, thuiswedstrijden werden decennialang gespeeld in stadion Tehelné Pole (capaciteit: 30.087 toeschouwers). Nu is dat het Národný futbalový štadión. Tussen de sloop van het oude stadion en de nieuwbouw van het nieuwe speelde Slovan haar wedstrijden tijdelijk in Štadión Pasienky. In de jaren 40, tijdens de onafhankelijkheid van Slowakije onder de nazi's, werd de club (toen ŠK Bratislava) geheten vier keer kampioen van Slowakije. Spoiler Národný futbalový štadión of Tehelné pole, is een multifunctioneel voetbalstadion in de Slowaakse hoofdstad Bratislava. Het is de thuisbasis van voetbalclub Slovan Bratislava, een van de succesvolste clubs van het land. Het stadion biedt plaats aan maximaal 22.500 toeschouwers. Ook het Slowaaks voetbalelftal speelt interlands in dit onderkomen. In 2013 werd begonnen met de bouw van het stadion en in 2019 werd het geopend. Op dezelfde plek stond het vroegere onderkomen van Slovan Bratislava met dezelfde naam, het Tehelné pole. Bij zwaar bewolkt weer en voor 9.086 toeschouwers arriveerden wij in Bratislava in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Sb kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Armando Metaj. In de eerste helft waren wij nog, misschien ietwat ‘te’, voorzichtig en bleef het bij aftasten. Vandaar dat het bij rust ook nog steeds maar 0 : 0 stond. Maar in de tweede helft ging het gas erop en in de 51ste minuut was het Thielmann, die voor de openingstreffer zorgde. Nog geen 6 minuten later was Paqarada ter plekke om de 0 : 2 binnen te frommelen. In de 69ste minuut haalde ik de moegestreden Paqarada eraf en bracht de weer genezen Kainz. Precies 1 minuut later zorgde Selke voor de 0 : 3 en weer 6 minuten later haalde ik ook Huseinbasic eraf en bracht Christensen. In de 77ste minuut was wederom Selke ter plaatse, om de 0 : 4 binnen te volleren. 6 minuten later haalde ik Sponsel, Lemperle en ook Thielmann naar de kant en bracht Toure, Schmid en Obuz. Met instemming van de VAR kregen wij in de 91ste minuut een penalty, die uiteraard Selke voor zijn rekening nam en feilloos binnenschoot. 0 : 5 en dat was tevens het derde doelpunt van Selke en dus een zuivere hattrick. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 6 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 7 september Auteur Share Geplaatst 7 september (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij alweer en nu in en tegen Bayer 04 Leverkusen, een Duitse voetbalclub uit Leverkusen, Noordrijn-Westfalen. De voetbalclub werd officieel onafhankelijk op 1 april 1999 na een afscheiding van de turn- en sportvereniging Bayer 04 Leverkusen, die al sinds 1 juli 1904 bestaat (de voetbalafdeling bestond hiervoor echter al wel). De club is voor 100 procent een dochteronderneming van het Duitse chemieconcern Bayer AG, waaruit de turn- en sportvereniging in eerste instantie is ontstaan. In 2024 won de club voor het eerst de Bundesliga, het hoogste niveau in Duitsland. Spoiler De BayArena is een voetbalstadion in het Duitse Leverkusen. Sinds 1958 is het de thuisbasis van Bundesliga-club Bayer Leverkusen. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 30.210 toeschouwers arriveerden wij in Leverkusen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. BL kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Martin Petersen. Ook al verkeren wij in een ‘flow’, maar vandaag waren wij toch echt de mindere. In de 26ste minuut was het Boniface, die voor de openingstreffer zorgde. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. Toen Kainz 4 minuten na herbegin in de tweede helft voor de gelijkmaker zorgde, kregen wij nieuwe hoop, maar met hoop alleen kom je er niet. Keeper Schwäbe maakte helaas geen betrouwbare indruk en Kilian, Heintz, Thielmann en Lemperle werden door hun directe tegenstanders afgebluft. Maar het stond 1 : 1 en er was nog niets verloren. In de 68ste minuut haalde ik de vermoeide Martel naar de kant en bracht Christensen. 10 minuten later mochten ook Sponsel, Selke en Huseinbasic gaan douchen en kwamen Toure, Tigges en Olesen. En in de 84ste minuut haald eik ook nog de zwakke Thielmann eraf en bracht Obuz. Ondanks deze verse krachten domineerde BL en in de 89ste minuuut zorgde invaller Schlick voor de 2 : 1 en dat werd de winnende treffer. Aan onze kant blonken alleen Paqarada en Selke uit en bij BL Tapsoba, Palacios, Boniface en de geweldige Frimpong, de beste man van het veld. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 7 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 8 september Auteur Share Geplaatst 8 september (bewerkt) Spoiler Dit is volslagen belachelijk en volgens mij is de DFB bezig, om ons uit de bekerrondes te verwijderen. Want hoezo en waarom moeten wij al in 2 dagen in de 3de Bekerronde een uitwedstrijd in en tegen Elversberg spelen? Mijn spelers zijn mensen en geen robots en zo maakt de DFB ons systematisch kapot. Uiteraard hebben wij hierover een protest ingediend, maar die hebben ze gewoon van tafel geveegd. Bij regenachtig weer en voor 16.003 toeschouwers arriveerden wij in Elversberg in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Dankzij de horrorplanning van de DFB verschijnen wij hier met een volledig afgebrand elftal en eveneens niet okselfrisse reservespelers. Elversberg kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Felix Zwayer. Het werd weer een wedstrijd waarin de scheids de hoofdrol vertolkte en dat is iets, hetgeen wij van deze advocaat gewend zijn. Wij waren, ondanks onze conditionele tekortkomingen vandaag, de veel betere ploeg, maar desondanks was ik niet tevreden met het verloop van deze wedstrijd. Bij rust stond het 0 : 2 en hadden wij uiteraard weer 2 gele kaarten op zak, ofschoon de tegenstander de overtredingen maakte. In de 59ste minuut werd rechtsback Sponsel uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de dader gestraft werd. De wedstrijd eindigde in 1 : 3 en wij kregen in totaal 4 gele kaarten, niet voor overtredingen, maar voor het protesteren van mijn spelers. De tegenstander kreeg uiteraard niets en mocht zich behoorlijk uitleven. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 8 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 9 september Auteur Share Geplaatst 9 september (bewerkt) Spoiler In 5 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd thuis tegen 1. FC Union Berlin, een Duitse profvoetbalclub uit Berlijn. De club speelt zijn thuiswedstrijden op Stadion An der alten Försterei. Union is de opvolger van SC Union 06 Oberschöneweide. Bij regenachtig weer en voor 45.718 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Union kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Patrick Ittrich. In de eerste helft was het min of meer een gelijkwaardige wedstrijd, waarbij de scheids hoofdzakelijk om mijn spelers lette en ons van twee gele kaarten voorzag. Selke raakte daardoor ietwat geïrriteerd en kon geen potten meer breken. In de tweede helft ging het gas erop en in de 50ste minuut zorgde Huseinbasic voor het openingsdoelpunt. 1 : 0 en toen pakte Union het botte bijl uit. In de 68ste minuut raakte Martel geblesseerd en uit voorzorg haalde ik hem en ook Paqarada van het veld en bracht Olesen en Finkgräfe. 6 minuten later mochgten ook Thielmann en Huseinbasic gaan douchen en kwamen Obuz en Christensen. In de 80ste minuut haalde ik de zwakke Selke eraf en bracht Tigges. Pas in de 93ste minuut lukte het Lemperle de verlossende 2 : 0 te maken en dat werd ook het eindresultaat. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 9 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 10 september Auteur Share Geplaatst 10 september (bewerkt) Spoiler Al in 4 dagen spelen wij in de Competitiefase van de UEFA Europa League een uitwedstrijd en wel in en tegen Koninklijke Racing Club Genk (KRC Genk), een Belgische voetbalclub uit Genk, die bij de KBVB aangesloten is met stamnummer 322, voordien het nummer van KFC Winterslag. De club, met als clubkleuren blauw en wit, speelt zijn thuiswedstrijden in de Cegeka Arena te Waterschei. De club ontstond in 1988 uit de fusie van Thor Waterschei en KFC Winterslag. Spoiler De Cegeka Arena, ook gekend als het Fenixstadion is het stadion van voetbalclub KRC Genk. Het is met 22.764 laatsen het op drie na grootste stadion van België. Alleen het Koning Boudewijnstadion, het Jan Breydelstadion van Cercle Brugge en Club Brugge en het Maurice Dufrasnestadion van Standard Luik zijn groter. Van 2007 tot 2016 was het stadion bekend onder de naam Cristal Arena. Spoiler Bij zwaarbewolkt weer en voor 19.811 toeschouwers arriveerden wij in Waterschei in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Genk kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is de Franse mevrouw Maika Vanderstichel. Persoonlijk heb ik niets tegen vrouwelijke scheidsen, maar ik blijf van mening dat bij mannenteams mannelijke scheidsen horen. Want als dat zo doorgaat dan heb je straks nog ‘gemengde teams’ en dan is het einde zoek. Het werd een redelijke wedstrijd, die wij winnend konden afsluiten. Wel heb ik 5 wissels toegepast en wel in de 64ste minuut Martel eraf gehaald en Christensen gebracht. In de 71ste minuut mochten Paqarada en Thielmann gaan douchen en kwamen Finkgräfe en de weer herstelde Maina. Tot slot haalde ik in de 77ste minuut Kilian en Lemperle eraf en bracht Soldo en de eveneens herstelde Tigges. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 10 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 11 september Auteur Share Geplaatst 11 september (bewerkt) Spoiler Ik geef toe, dat ik Salger alleen nog in ‘geval van nood’ opstel, maar hij is een echte Kölsche Jung en een kind van de club. Vandaar dat ik hem een trainerscursus laat doen, om hem straks als trainer in te kunnen passen. Om eerlijk te zijn, ik begrijp het nog steeds niet helemaal. 2 seizoenen geleden speelde deze club, met toch wel dezelfde spelers, in de 1ste Bundesliga en toen gingen ze als het ware af. Ze kregen de ene rammeling na de andere en degradeerden kansloos. Het seizoen daarop speelden ze in de 2de Bundesliga de sterren van de hemel (ok, het was dan wel een klasse lager), dat was al onbegrijpelijk. Want het was een ‘wahre Durchmarsch’. En nu? Ook nu draaien wij geweldig en staan verdorie na 14 wedstrijden op de 1ste plaats? Dit geloofd toch niemand? Waarschijnlijk heeft het allemaal te maken met het volgende: ons voordeel is nu mogelijkerwijs: de hele selectie is al enkele jaren samen; een compleet ingespeelde groep; spelen puur om te winnen; tonen steeds volledige inzet en werken voor elkaar. En al die gasten die weg wilden, zijn er nog steeds. Gezien ons spelersmateriaal komen wij voor de absolute top in de Bundesliga natuurlijk te kort, maar tot ieders verbazing blijven wij het goeddoen. Ik ben benieuwd, waar wij uiteindelijk zullen eindigen? Voor nu geldt: degradatie voorkomen en volgend seizoen een nieuw team opbouwen. Dus werk zat. In 3 dagen hebben wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen Borussia Mönchengladbach, een Duitse voetbalclub, opgericht in 1900 en uitkomend in de Bundesliga. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Borussia-Park. Spoiler Het Borussia-Park in Mönchengladbach is het thuisstadion van de Duitse voetbalclub Borussia Mönchengladbach. Het verving het kleinere Bökelbergstadion, dat niet meer aan de moderne veiligheidsnormen en internationale voorwaarden voldeed. Het Borussia-Park heeft een capaciteit van 54.067 toeschouwers. Het nieuwe stadion, geopend op 30 juli 2004, wordt gekenmerkt door VIP-lounges, een fanshop, bar en museum. Het stadion heeft ongeveer 85 miljoen euro gekost. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 54.042 toeschouwers arriveerden wij in Mönchengladbach in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Fit of niet fit, iedereen wil deze match spelen en ook heel mijn familie zit vandaag hier op de tribune. BMGL kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Sven Jablonski en dan kunnen wij op ‘verrassingen’ rekenen. Het bestuur, mijn complete staf en ook mijn familie en alle meegereisde fans hoopten allen op een gelijkspel, maar daar doen wij het niet voor. Mijn spelers en ik zijn hier voor een overwinning en daar zullen wij alles voor doen. Eerlijk is eerlijk, wij waren ietwat beter dan BMGL, alleen hadden wij natuurlijk wel de scheids tegen ons. En jammer genoeg, was dit weer duidelijk merkbaar. Hoe dan ook, uit hun eerste corner in de 2de minuut kopte Latasa de bal in ons doel. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. Wel moet ik bekennen, dat onze keeper Schwäbe en ook Heintz bij het doelpunt de fout ingingen en Martel zijn dag niet had. In de 51ste minuut zorgde Kainz voor de gelijkmaker, 1 : 1 en in de 63ste minuut kregen wij weer een doelpunt om de oren. 2 : 1 en dat was balen, maar gelukkig ging het gas erop en 6 minuten later zorgde Thielmann voor de gelijkmaker. 2 : 2 en in dezelfde minuut haalde ik Kilian en Paqarada eraf, die beiden al geel op zak hadden. Voor hen kwamen Soldo en Finkgräfe. 5 minuten later mochten ook Heintz en Selke gaan douchen en kwamen Salger en Tigges. De eveneens zeer zwakke Martel werd in de 80ste minuut vervangen door Olesen en drie minuten later zorgde Lemperle voor de winnende treffer. 2 : 3 en heel Keulen was tevreden. De scheids kreeg een 6.4 en daar mag hij blij mee zijn. Deze toch wel verdiende overwinning hebben wij hoofdzakelijk te danken aan de goede prestaties van Sponsel, Paqarada, Thielmann, Kainz en Lemperle. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 11 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 12 september Auteur Share Geplaatst 12 september (bewerkt) Spoiler Kampioen zullen wij wel niet worden, maar toch wil ik voor het hoogste gaan en dat is m.i. een plek tussen de eerste 10. Lukt dat niet, trek ik de consequenties Bij regen, natte sneeuw en voor 35.544 toeschouwers arriveerden wij in Amsterdam in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Ajax kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op. Wij hadden net de kerstvakantie en oud en nieuw achter de rug, wat doe je dan? Juist, rustig aan, want het ooit zo grote Ajax vecht om te overleven, maar op hun voormalig niveau zijn ze nog lang niet. Wij domineerden deze match en dat was net voldoende om wel of niet makkelijk te winnen. In de 72ste minuut raakte Martel geblesseerd en hij werd vervangen door Christensen. Dit was trouwens de enige wissel. Ajax kreeg in de 85ste minuut nog een cadeau van de scheids, een penalty, die Taylor feilloos binnenschoot, waardoor deze oefenpot in 1 : 2 eindigde. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 12 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 12 september Share Geplaatst 12 september Je bent lekker bezig! Zeer knap wat je neerzet, benieuwd of je dit niveau weet vast te houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 13 september Auteur Share Geplaatst 13 september (bewerkt) Spoiler In 7 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Rasenballsport Leipzig, een Duitse voetbalclub uit Leipzig, Saksen. De club werd opgericht in mei 2009. De onstuimige groei van de club is te danken aan monetaire injecties van hoofdsponsor Red Bull. De inwoners van Leipzig waren eerst ook gekant tegen de ploeg, maar zijn dan toch voor de ploeg gaan supporteren omdat de economische kloof tussen Oost- en West-Duitsland nog steeds niet gedicht is en de clubs met een oude voetbaltraditie niet het geld hebben om zelf terug naar de top te klimmen. Spoiler De Red Bull Arena (tot 30 juni 2010 Zentralstadion) is een voetbalstadion gelegen in Leipzig. Het stadion was een van de twaalf stadions tijdens het Wereldkampioenschap voetbal 2006. Er werden vier groepswedstrijden en één wedstrijd in de tweede ronde gespeeld. Er werden drie groepswedstrijden en één achtste finale gespeeld op het EK voetbal 2024. Het stadion biedt plaats aan 42.959 toeschouwers en is thuisbasis van de voetbalclub RB Leipzig. Het stadion was het enige stadion uit het voormalige Oost-Duitsland op het WK. Bij zwaarbewolkt weer en voor 45.334 toeschouwers arriveerden wij in Leipzig in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. RBL kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Marco Fritz, aan wie wij hele slechte herinneringen hebben. Wij begonnen goed, zeer goed en binnen 35 minuten stond het al 0 : 2 voor ons, hetgeen uiteindelijk ook de ruststand werd. Tja, maar toen kwam de tweede helft en kregen wij plots met een totaal andere wedstrijd te maken. De sfeer in en om het veld werd grimmiger, haast vijandelijker en de scheids begon steeds meer zijn stempel op deze match te drukken. En zoals zo vaak, helaas niet in ons voordeel. In de 57ste minuut kregen wij een tegendoelpunt om de oren, hetgeen de scheids in eerste instantie en volgens mij geheel terecht afkeurde. Vreemd genoeg greep de VAR in en keurde hij het doelpunt alsnog toe. 1 : 2 en dat was balen. 7 minuten later floot hij voor een zogenaamde overtreding in de box van Kilian en met instemming van de VAR gaf hij een penalty. M.i. volledig ten onrechte! Werner schoot de penalty feilloos binnen en plots stond het dus 2 : 2 en begon ik mij mateloos aan de scheids en VAR te ergeren. Uit voorzorg haalde ik in de 76ste minuut Lemperle naar de kant en bracht Tigges. 5 minuten later mochten ook de geirriteerde Kilian, de zwakke Toure en Huseinbasic gaan douchen en kwamen Soldo, Nadjombe en Olesen. Thielmann haalde ik in de 86ste minuut eraf en bracht Maina. Ondanks de ‘hulp’ van de scheids aan de tegenpartij konden wij de gelijke stand vasthouden. Spoiler -------------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 = Wij blijven ons best doen. Vaak lukt het, maar niet altijd. Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 13 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 13 september Share Geplaatst 13 september Tegen Leipzig toch een goed resultaat geboekt. Wel jammer van de strafschop en de goal, lang leve de VAR zullen we dan maar zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten