germandutch Geplaatst 10 maart Auteur Share Geplaatst 10 maart (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen Sheffield Wednesday, een Engelse voetbalclub, opgericht op woensdag 4 september 1867 en uitkomend in de Championship. Spoiler Hillsborough is het stadion van de Engelse voetbalclub Sheffield Wednesday, gevestigd in Sheffield. Het stadion, gebouwd in 1899, biedt plaats aan 39.859 toeschouwers die vrijwel allemaal overdekt zitten. De naam is afgeleid van de wijk waarin het stadion staat, Hillsborough, een verstedelijkt dorp ten noorden van het stadscentrum. Het stadion bevindt zich eigenlijk aan de noordelijke rand van Hillsborough, ter hoogte van het gehucht Owlerton, aan Penistone Road en Parkside Road. Aan de overkant van Parkside Road bevindt zich Hillsborough Park. Het stadion is buiten Engeland vooral bekend vanwege de Hillsboroughramp uit 1989. Bij bewolkt weer en voor 31.456 toeschouwers arriveerden wij in Sheffield-Hillsborough in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Het lijkt wel of bij ons de ‘Wet van Murphy’ van toepassing is, want wij hebben haast meer geblesseerde spelers dan basisspelers. SW kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Gavin Ward. Eerlijk is eerlijk, wij waren de ietwat betere ploeg en wij hadden deze wedstrijd kunnen en moeten winnen met 2 : 3. Nadat Thomas al in de 14de minuut voor de openingstreffer had gezorgd, werd hij in de 25ste minuut brutaal uit de wedstrijd geschopt en de scheids greep niet in. Voor de geblesseerde Thomas kwam Koroma. Vanaf de 68ste minuut haalde ik ook nog Rudoni, Stewart, Helik en Burgzorg naar de kant. Voor hen kwamen Wiles, High, Kampwala en Ward. Alle invallers deden hun best en uiteindelijk werd het een gelijkspel en heb ik het gevoel, dat wij hier 2 punten hebben laten liggen. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 10 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 11 maart Auteur Share Geplaatst 11 maart (bewerkt) Spoiler Pas in 2 weken spelen wij de volgende wedstrijd en wel thuis tegen Queens Park Rangers (QPR) een Engelse voetbalclub, opgericht in 1882 door het samengaan van de clubs St Jude's en Christchurch Rangers. De club komt sinds 2015 weer uit in de Championship. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 23.846 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. QPR kwam in in 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is David Webb, waarvan ik niet gecharmeerd ben. Het werd geen moeilijke wedstrijd, want wij waren gewoon klassen beter dan de tegenstander, alleen zat de scheids ons weer behoorlijk tegen. Dat het bij rust slechts 2 : 0 stond, had niets te maken met de prestatie van de tegenstander maar alleen met het warrige gedoe van de scheids. Pas in de 81ste minuut greep ik in en haalde Helik (geel), Thomas (ook al geel) en Jackson naar de kant en bracht Balker, Ward en Spencer. Twee minuten later was het Nakayama die de 3 : 0 binnen schoot en in de 89ste minuut haalde ik ook Stewart uit voorzorg naar de kant. Voor hem kwam Okuwa. In de 94ste minuut mocht ook Edwards gaan douchen en kwam Kampwala. Het bleef 3 : 0 ofschoon het feitelijk 7 : 0 had kunnen en moeten zijn. Behalve de zeer verdiende overwinning werden wij door de scheids met 5 volkomen belachelijke gele kaarten opgezadeld en kunnen nu dus weer schorsingen verwachten. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 11 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 12 maart Auteur Share Geplaatst 12 maart (bewerkt) Spoiler Al in 3 dagen spelen wij alweer en nu thuis tegen Cardiff City Football Club, een voetbalclub uit Cardiff, Wales. De club komt uit in de Engelse competitie, evenals Swansea City. De club werd in 1899 opgericht als Riverside FC en veranderde dit in 1908 naar de huidige naam . Spoiler Bij bewolkt weer en voor 23.661 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Ook Cardiff kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Andrew Madley. Al na 9 minuten had ik het gevoel, dat deze wedstrijd al gespeeld was. Toen stond het 2 : 0 door doelpunten van Sorba Thomas en begon de scheids met zijn solistisch fluitconcert. Hij begon ineens voor elke scheet te fluiten en floot deze match als het ware ‘kapot’. Bij rust stond het zodoende nog steeds maar 2 : 0, ofschoon wij ijzersterk speelden. Behalve Burgzorg, want die had zijn dag niet en de scheids in alles tegen. In de 61ste minuut haalde ik hem uit voorzorg dan ook naar de kant en bracht Koroma. 6 minuten later mochten ook Edwards en Stewart gaan douchen en kwamen Pearson en Kasumu. In de 72ste minuut haalde ik nog de totaal vermoeide Nakayama naar de kant en bracht Ruffels. Net voor het einde van deze match, in de 97ste minuut, zorgde Rudoni voor de 3 : 0 en floot de scheids af. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 12 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 13 maart Auteur Share Geplaatst 13 maart (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij uit in en tegen Leeds United Football Club, een Engelse professionele voetbalclub uit Leeds, West Yorkshire. De club is opgericht in 1919 na de opheffing van Leeds City FC en speelt zijn wedstrijden op Elland Road. Ze spelen in de Championship, de op een na hoogste klasse van het Engels voetbalsysteem. Op het einde van het seizoen 2019/20 promoveerde Leeds United vanuit de Championship. Maar degradeerde aan het eind van seizoen 2022/23 uit de Premier League. Spoiler Elland Road is een voetbalstadion in de Engelse stad Leeds. Het is sinds 1919 de thuishaven van voetbalclub Leeds United. In voorgaande jaren is het stadion gebruikt door Leeds City en Holbeck Rugby Club. Het stadion is het op veertien na grootste stadion in Engeland en buiten de Premier League is alleen Hillsborough groter. Bij bewolkt weer en voor 37.645 toeschouwers arriveerden wij in Leeds in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Favoriet Leeds kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op. Leeds staat momenteel 5de en is naast Leicester City, Norwich, Southampton en Watford een van de grote kanshebbers op het kampioenschap. En wij? In ons ziet men een directe degradatiekandidaat en verder niets. Desondanks spelen wij tot nu toe gewoon boven ons kunnen en wij hopen het nog lang vol te kunnen houden. Nou ja, zeg. Lang heeft het niet geduurd, maar qua kansenverhouding hadden wij deze match met 1 : 3 kunnen winnen, alleen konden wij het fysiek niet helemaal volhouden. Maar ook technisch waren wij toch wel een wel of niet klein stukje minder. Ons middenveld en vooral de achterhoede kon het vandaag niet bijbenen. Dus om eerlijk te zijn, Nakayama, Jackson, Lees, Helik, Balker en ook keeper Maxwell kwamen te kort en speelden als een natte krant. In de 49ste minuut haalde ik Rudoni naar de kant en bracht Kasumu. Burgzorg mocht in de 68ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Ward. 4 minuten later haalde ik Edwards eraf en bracht Pearson. En in de 77ste minuut mocht Jackson vertrekken en kwam Stewart. Alle invallers deden hun best, maar het was niet voldoende. Leeds was gewoon beter. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 13 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 14 maart Auteur Share Geplaatst 14 maart (bewerkt) Spoiler Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Watford Football Club, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1881. De club speelt zijn thuiswedstrijden op Vicarage Road. Watford promoveerde onder trainer Graham Taylor van de vierde divisie naar de Football League First Division. In 1984 beleefde de club zijn beste seizoen. Spoiler Geteisterd door regenbuien en voor 24.231 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Watford kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is John Brooks. Na de zeperd tegen Leeds hadden mijn mannen iets goed te maken en dat deden ze ook. Al in de 16de minuut zorgde spits Healey voor de openingstreffer. 1 : 0 en jammer genoeg raakte Rudoni al in de 20ste minuut zwaar geblesseerd en werd vervangen door Wiles. Door doelpunten van Helik en invaller Wiles stond het bij rust al 3 : 0 en was iedereen tevreden. In de 75ste minuut, bij de stand van 5 : 0 greep ik in en haalde Helik, Edwards en Jackson naar de kant. Voor hen kwamen Pearson, Balker en Kasumu. Voorts haalde ik in de 81ste minuut nog Thomas eraf en bracht Jones. Het bleef 5 : 0 en ondanks ons zeer goede spel, heb ik mij tijdens de hele wedstrijd aan de zeer partijdige wanprestatie van de scheids zitten ergeren. Hij floot ons maar liefst 21 keer terug en gaf ons 5 totaal belachelijke gele kaarten. Voor zijn onkunde kreeg hij ook nog een 5.6, ofschoon hij volgens mij een 3 had moeten hebben. Spoiler ----------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 14 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 15 maart Auteur Share Geplaatst 15 maart (bewerkt) Spoiler Deze mededeling wilde ik u niet onthouden, want deze coach is alles andere als een clown. Volgens mijn neef is hij een zeer serieuze ‘no nonsense manager’ en een vakman. Alleen heeft hij voor de verkeerde club gekozen, die al jaren als ‘manager kerkhof’ bekend staat. Bovendien zorgen ex-spelers, die nu allen als zogenaamde analisten werkzaam zijn, dat managers door hun in de media compleet afgebrand worden. Om deze club weer in de top te krijgen, moet je van zeer goeden huizen’’ komen. In 7 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd in en tegen Hull City Association Football Club, een Engelse voetbalclub uit Kingston upon Hull, opgericht in 1904 en uitkomend in de EFL Championship. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het MKM Stadium. Spoiler Het MKM Stadium (ook bekend als het Hull City Stadium vanwege de sponsorvoorschriften van de UEFA) is een stadion in de stad Kingston upon Hull. Het stadion heette voorheen het KC Stadium en werd op 4 april 2016 hernoemd naar KCOM Stadium als onderdeel van een grote rebranding door de sponsor van het stadion, telecommunicatieprovider 'KCOM. In juni 2021 werd het stadion vernoemd naar de nieuwe sponsor met de naam MKM Building Supplies. Het stadion wordt bespeeld door voetbalclub Hull City AFC en verder speelde Engeland-U21 hier meerdere wedstrijden. Verder is het ook het vaste stadion voor de rugbyclub Hull FC en is in 2020 de Grand Finale van de Super League XXV hier gespeeld. Daarnaast wordt het stadion onder meer gebruikt voor popconcerten van onder meer Sir Elton John, Bon Jovi, The Who, Neil Diamond, Bryan Adams, R.E.M. en JLS. Bij typisch Engels weer, dus regenbuien, en voor 22.707 toeschouwers arriveerden wij in Kingston in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Afgezien van enkele niet okselfrisse spelers missen wij door blessures en schorsingen ook Stewart, Nakayama, Rudoni en Spencer. Ik ben benieuwd, hoe wij het vandaag hier af zullen brengen? Hull kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheid is Anthony Backhouse en dan weet u het wel. Of u het geloofd of niet, wij waren technisch en tactisch de betere ploeg, alleen moesten wij tegen 11 fysiek sterke gasten en een zeer partijdige scheids opboksen. Wel moet ik bekennen, dat Edwards, Lees en Thomas vandaag geen poot aan de grond kregen. Bij rust stond het 1 : 1 en in de tweede helft voerde ik vier wissels door. In de 66ste minuut haalde ik Headley eraf en bracht Jackson. 7 minuten later mochten ook Edwards en uit voorzorg Burgzorg vertrekken en kwamen Pearson en Koroma. In de 89ste minuut mocht Healey gaan douchen, die met de scheids woorden kreeg. Voor hem kwam Ward. Alle invallers deden het goed, maar dat aan de stand niets veranderde kwam door de inbreng van de scheids, die onze aanvalspogingen steeds terug floot. Ook kregen wij 3 belachelijke gele kaarten voor protesteren. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 15 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 16 maart Auteur Share Geplaatst 16 maart (bewerkt) Spoiler Pas over 2 weken spelen wij weer en dan een thuiswedstrijd tegen Southampton F.C., ook wel bekend als The Saints, een Engelse voetbalclub, die in november 1885 werd opgericht als St. Mary's YMA. Spoiler Spoiler Bij bewolkt weer en voor 24.329 toeschouwers verschenen wij in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling, want laten wij wel zijn: Southampton heeft betere spelers en een sterker team en wij willen door hun vandaag niet ‘afgedroogd’ worden. Southampton kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Stephen Martin. Ik wil niet zeggen dat wij vandaag beter waren, ietsje misschien en ik elk geval wel slimmer en effectiever. Wij hadden inderdaad veel minder balbezit (41%), maar wij speelden elke bal gelijk naar voren, waardoor wij meer kansen creëerden. In de eerste helft lukte het echter niet, om ze af te maken. Southampton bleef de bal maar heen en weer spelen en naar openingen zoeken, die er niet waren en ook niet kwamen. Bij rust stond het nog steeds 0 : 0 en ons team speelde zeer goed tot sterk. Pas in de 65ste minuut lukte het Wiles de openingstreffer binnen te schieten. De aanvalspogingen van Southampton waren te langdradig, ingewikkeld en niet doeltreffend, want achterin stonden wij compact en zeer goed. In de 71ste minuut haalde ik Stewart naar de kant en bracht High. 6 minuten later mocht ook Burgzorg gaan douchen en kwam Koroma. In de 92ste minuut verloste ik de vermoeide Headley en bracht Jackson. Het bleef 1 : 0 en de punten blijven hier. Wel heb ik mij tijdens de hele wedstrijd geërgerd aan de scheids, die weliswaar goed leiding gaf, maar toch de tegenstander teveel in bescherming nam. Citaat ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 16 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 17 maart Auteur Share Geplaatst 17 maart (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij weer uit en wel in en tegen Sunderland Association Football Club, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1879. Spoiler Het Stadium of Light is het stadion van de Engelse voetbalclub Sunderland AFC. Het stadion werd in 1997 geopend, als vervanger van het Roker Park (32.000 plaatsen). Het stadion heeft een capaciteit van 49.000 plaatsen. Bij regenachtig weer en voor 37.199 toeschouwers arriveerden wij in Sunderland in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Sunderland kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: het werd een hele simpele overwinning. Recht toe recht aan. Gewoon zakelijk, zonder poespas. Het hele team speelde ijzersterk en in de tweede helft voerde ik nog 4 feitelijk overbodige wissels door, om vier jongens nog wat spelminuten te gunnen. Gewisseld werden Burgzorg, Stewart, Helik en Headley. Voor hen kwamen Koroma, High, Pearson en Jackson. Alle invallers deden ook hun best en uiteindelijk werd het 0 : 3 en daar kun je mee thuiskomen. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 17 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 19 maart Auteur Share Geplaatst 19 maart (bewerkt) Spoiler Sorry hoor, maar voor dit bedrag kun je geen PL waardige spelers kopen en ook geen jeugdspelers en daar hebben de Engelsen er zelf voor gezorgd. Na 18 wedstrijden te hebben gespeeld, staan wij er nog steeds goed voor en doen nog mee. En dat, ofschoon men ons als zekere degradatiekandidaat heeft afgeschilderd en als 23ste heeft geprognosticeerd. Al in 3 dagen spelen wij weer en nu uit in en tegen Swansea City, een voetbalclub uit Swansea die speelt in de EFL Championship, nadat het in 2017/18 als nummer 18 degradeerde uit de Premier League. Spoiler Het Swansea.com Stadium (eerder Liberty Stadium geheten) is een multifunctioneel stadion in Swansea, Wales. De voetbalclub Swansea City, dat in het seizoen 2022/2023 in de Engelse Championship uitkomt, en de rugbyclub Ospreys spelen er hun thuiswedstrijden; bovendien wordt het gebruikt voor popconcerten. Het stadion werd geopend in 2005 en is, met 20.532 zitplaatsen, het op drie na grootste stadion in Wales. Op 9 augustus 2021 werd het stadion omgedoopt tot het Swansea.com Stadium nadat een 10-jarig contract was overeengekomen met Swansea.com, een bedrijf dat directeur Martin Morgan deelt met Swansea City. Bij regenachtig weer en voor 17.022 toeschouwers verschenen wij in Swansea in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Swansea kwam eveneens in een 5-2-3 formatie het natte veld op. In de eerste helft was er nog sprake van een zeer gelijkwaardige wedstrijd, ofschoon het bij rust toch wel 0 : 1 stond. Voor de tweede helft hadden mijn mannen beloofd, het tempo iets op te voeren en veel meer druk te zetten. In de 60ste minuut zorgde Helik voor de 0 : 2 en ik besloot te wisselen. Edwards en Stewart (‘ie al geel had) haalde ik in de 68ste minuut eraf en bracht Pearson en Kasumu. Nog geen 6 minuten later haalde ik ook Headley en Burgzorg naar de kant en bracht Jackson en Ward. In de 75ste minuut was Healey ter plekke, om de 0 : 3 binnen te tikken. Ook haalde ik in de 76ste minuut nog Thomas van het veld en bracht Jones. Uit onze laatste corner in de 95ste minuut kopte Helik nog snel de 0 : 4 binnen en eerlijk is eerlijk, met 0 : 4 kun je thuiskomen. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 19 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 21 maart Auteur Share Geplaatst 21 maart (bewerkt) Spoiler Pas in 7 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en nu thuis tegen Bristol City, een van de twee profvoetbalclubs uit het Engelse Bristol (Bristol Rovers is de andere). De club werd opgericht in 1897, toen Bristol South End FC professioneel werd en zijn naam veranderde in Bristol City. In 1900 fuseerde de club met Bedminster FC dat in 1887 gesticht werd. In 1901 traden ze toe tot de Football League, vijf jaar later werden ze kampioen in de tweede klasse en in hun eerste jaar in de hoogste divisie werden ze meteen vicekampioen. Deze prestatie konden ze echter niet herhalen en in 1911 degradeerde de club, het zou 65 jaar duren vooraleer ze terugkeerden op het hoogste niveau. Maar inmiddels is het een soort liftploeg tussen tweede en derde klasse. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 23.961 toeschouwers verschenen wij in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. BC kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Wij hebben BC niet onderschat, want onderschatten mogen wij niemand, tenslotte zagen ze in ons een direct degradatiekandidaat en voor ons is elke wedstrijd een finale. Dat wij in de 8ste minuut een tegendoelpunt om de oren kregen, was te wijten aan het feit, dat wij vandaag voor het eerst de reservekeeper in het doel hadden, want Maxwell werd op het laatste moment ziek. Maar in de 20ste minuut zorgde Stewart voor de gelijkmaker en in de 39ste minuut was het Burgzorg die voor de winnende treffer zorgde. Bij rust was het 2 : 1 en na rust namen wij het gas terug en controleerden alleen nog maar, omdat onze spits Healey helaas geen poot aan de grond kreeg. In de 70ste minuut mochten Burgzorg en Stewart gaan douchen en kwamen Ward en Kasumu. 5 minuten later haalde ik ook nog Edwards, Headley en Thomas naar de kant en bracht Pearson, Jackson en Jones. Het bleef 2 : 1 en de punten blijven hier. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 21 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 22 maart Auteur Share Geplaatst 22 maart (bewerkt) Spoiler In drie dagen spelen wij de volgende thuiswedstrijd en wel tegen Preston North End Football Club, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1881 en uitkomend in de EFL Championship. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Deepdale-stadion in Preston. De club is de eerste landskampioen van Engeland en bijgevolg ook de eerste voetbalkampioen ter wereld. Spoiler Geteisterd door sneeuwbuien en voor 24.296 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Niet iedereen was okselfris, maar ze waren wel van plan, vandaag iets te laten zien en vooral te willen winnen. PNE kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Darren Bond. Geen familie van de (fictieve) James, maar wel iemand met een heel scherp oog. Eerlijk is eerlijk, wij hadden een dik kwartier nodig om een beetje op gang te komen en toen kwam deze doelpunten-machine echt op gang. Bij rust stond het dan ook 3 : 0 en was er voor ons geen vuiltje aan de lucht. Wel stelde de helaas niet helemaal fitte spits Healey teleur en ook verdediger Lees was niet in goeden doen. Om ze een herstelkans te bieden, heb ik ze laten staan. Nadat wij in de 60ste minuut uit heldere hemel een tegendoelpunt kregen, begon ik in de 65ste minuut te wisselen. Eerst haalde ik Stewart en Headley naar de kant en bracht Kasumu en Jackson. In de 72ste minuut mochten Helik en Thomas gaan douchen en kwamen Pearson en Koroma. Burgzorg mocht in de 78ste minuut vertrekken en kwam Ward. Alle invallers deden hun best en het bleef 3 : 1. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 22 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 23 maart Auteur Share Geplaatst 23 maart (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen Millwall Football Club, een Engelse voetbalclub gelegen in Bermondsey in London Borough of Southwark, Londen. Millwall is opgericht in 1885 door Schotse havenwerkers en komt sinds het seizoen 2017/2018 uit in de Championship. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het New Den Stadium. Het officiële toeschouwersrecord staat op 48.762, dit werd behaald in de FA Cup van 1937 tegen Derby County FC. Millwall heeft sinds 1936 een leeuw als embleem op zijn shirts. Tot begin 1960 was Millwall de enige Engelse club die thuis mocht spelen om 15:15 uur in plaats van om 15:00 uur. Dit om de havenarbeiders de kans te geven hun ochtenddienst af te maken en op tijd bij de wedstrijd te kunnen zijn. Millwall heeft een keiharde aanhang met als bijnaam "The Lions", ook wel "The Dockers". De harde kern van Millwall FC bestaat uit "Bushwackers", "Millwall Youth", "Treatment" en "F-Troop". Grootste tegenstanders op dit gebied zijn de aanhang van Tottenham Hotspur, Crystal Palace en West Ham United. Millwall heeft ook twee bekende motto's: "No One Likes Us, We Don't Care" en "We Fear No Foe Where E'er We Go". Spoiler The Den is de thuishaven van Millwall FC. Het stadion ligt in Bermondsey in Zuid-Londen, vlak aan de spoorlijn tussen London Bridge en de New Cross Gate. De capaciteit is 20.146. The Den (toen nog The New Den geheten) werd geopend op 4 augustus 1993 met een wedstrijd tegen het prestigieuze Sporting Clube de Portugal en verving het originele The Den (nu ook wel The Old Den genoemd). Bij stromende regen en voor 12.612 toeschouwers arriveerden wij in Zuid-Londen in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Millwall kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op. Natuurlijk waren wij op onze hoede voor de beruchte aanhang van Millwall en wij hadden een dik kwartier nodig, om ondanks het slechte weer en het geschreeuw van het publiek, in ons spel te vinden. Maar toen begon het te lopen en bij rust stonden wij met 0 : 2 voor en was het publiek stil. In de 2de helft deden wij het wat rustiger aan en beperkten ons tot controle van deze wedstrijd, die wij weliswaar bleven domineren. Headley en Burgzorg haalde ik in de 70ste minuut naar de kant en bracht Jackson en Koroma. 5 minuten later mochten ook Edwards, Kasumu en Helik gaan douchen en kwamen Wiles, Stewart en Pearson. Door het inbrengen van de invallers werd onze ploeg niet zwakker, want ook de invallers speelden een zeer sterke partij en uiteindelijk zorgde invaller Wiles in de 87ste minuut nog voor de 0 : 3. Spoiler ------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 23 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 24 maart Auteur Share Geplaatst 24 maart (bewerkt) In 7 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit en in en tegen Norwich City Football Club, een Engelse voetbalclub die werd opgericht in 1902. De thuishaven is Carrow Road in Norwich. Spoiler Carrow Road is een voetbalstadion in Norwich. In het stadion speelt de voetbalclub Norwich City, die in de Premier League uitkomt (seizoen 2019/20), zijn thuiswedstrijden. Het stadion beschikt over 27.244 overdekte zitplaatsen. Carrow Road werd in 1935 gebouwd toen Norwich City uit zijn oude thuisstadion was gegroeid. De bouw duurde slechts 82 dagen. In de jaren tachtig werd het stadion ingrijpend verbouwd. De nieuwste tribune is de Jarrold Stand, die in 2004 werd gebouwd. Bij bewolkt weer en voor 27.359 toeschouwers arriveerden wij in Norwich in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Ook Norwich kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Darren England, die blijkbaar iets tegen mij of mijn club heeft, waardoor hij ons vaak probeert dwars te zitten of te benadelen. Ofschoon wij toch wel heel duidelijk de betere ploeg waren, lukte het ons niet, om ons overwicht in de eerste helft in doelpunten duidelijk uit te drukken. Niet, omdat Norwich sterk speelde, maar omdat de scheids zoals gebruikelijk voor alles en nog wat tegen ons floot, waardoor wij niet echt in ons spel konden komen. Wel moet ik bekennen, dat Nakayama en Burgzorg hun dag niet hadden en mij teleurstelden. 1 minuut na herbegin in de tweede helft was het spits Healey, die aan de aandacht van de scheids ontsnapte en het openingsdoelpunt binnen tikte. 0 : 1 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. In de 69ste minuut haalde ik Headley naar de kant en bracht Jackson en gelijk zorgden wij voor meer druk, waardoor nog geen minuut later wederom spits Healey kon laten zien, waarom hij onze topscorer is. Hij tikte een voorzet van Jackson onbedreigd in het doel. 0 : 2 en ik was tevreden. 7 minuten later mochten ook Helik, Nakayama en Edwards gaan douchen en kwamen Pearson, Kasumu en Balker. In de 87ste minuut haalde ik nog Rudoni naar de kant, die met de scheids in discussie wilde treden en bracht Wiles. Het bleef 0 : 2 en gezien het feit, dat wij maar liefst 71% balbezit hadden, was de uitslag mager en dat kwam toch echt door het gefluit van de scheids, die een 5.8 voor zijn ‘prestatie’ kreeg. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 24 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 25 maart Auteur Share Geplaatst 25 maart (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij weer een thuiswedstrijd en nu tegen Blackburn Rovers FC, een Engelse voetbalclub, die sinds 2018 uitkomt in het Championship, de Engelse eerste divisie. Spoiler Spoiler Bij regenachtig weer en voor 24.329 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. BR kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is David Webb, ooit een van de beste scheidsen van Engeland. Ik wil niet veel zeggen, maar het werd een hele rommelige wedstrijd, want de ooit zo goede scheids was vandaag volledig van het padje af. Hij floot voor elke scheet en de hele wedstrijd kapot, waardoor wij niet echt in ons spel konden komen. Omdat wij veel beter waren dan de tegenstander stond het bij rust dan ook 2 : 0 voor ons. Weliswaar scoorde ene Szmodics in de 54ste minuut de aansluitingstreffer, maar niemand raakte in paniek, want wij bleven domineren. In de 65ste minuut haalde ik Stewart en Headley naar de kant en bracht Kasumu en Jackson. 6 minuten later mochten ook Helik en Lees gaan douchen en kwamen Pearson en Balker. In de 77ste minuut haalde ik ook nog Rudoni eraf en bracht Wiles. De weliswaar magere overwinning hadden wij te wijten aan het ijzersterke optreden van keeper Maxwell, Edwards, Thomas, Healey en invaller Balker. De scheids kreeg trouwens een 5.7 voor zijn matige prestatie. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 25 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 26 maart Auteur Share Geplaatst 26 maart (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij weer een thuiswedstrijd en nu tegen Middlesbrough F.C., ook wel bekend als Boro, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1876. De thuisbasis is het Riverside Stadium in Middlesbrough. Spoiler Bij typisch Engels weer, dus regen, en voor 24.329 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Het merendeel van mijn basisspelers is niet meer helemaal okselfris, maar ze willen spelen en wie ben ik, om ze tegen te houden? Boro kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Rob Jones. Min of meer conditioneel bedingt begonnen wij vandaag niet met vol gas, maar meer gemoedlijk en weloverwogen gecontroleerd, waardoor het bij rust nog steeds 0 : 0 stond. Wel waren wij de betere ploeg, ook al werd het niet zichtbaar door doelpunten. Desondanks speelde mijn team van goed tot ijzersterk en ik kon alleen maar hopen, dat wij in de tweede helft tot scoren kunnen komen. In de 48ste en laatste minuut van de eerste helft haalde ik de moegestreden Rudoni naar de kant en bracht Kasumu. Pas in de 60ste minuut lukte het spits Healey de openingstreffer te scoren. 1 : 0 en 6 minuten later haalde ik Helik (geel) en Headley van het veld. Voor hen kwamen Pearson en Ruffels. Edwards (ook geel) en ook spits Healey haalde ik in de 74ste minuut naar de kant en bracht Balker en Ward. Nog geen twee minuten later was het invaller Ward, die voor de 2 : 0 zorgde en in de 81ste minuut zorgde invaller Balker voor de 3 : 0 eindstand. Nadien raakte linkerspits Radulovic geblesseerd en voordat hij het veld kon verlaten, was de match al afgelopen. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 26 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 27 maart Auteur Share Geplaatst 27 maart (bewerkt) Spoiler Al in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en nu weer uit in en tegen Leicester City FC, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1884. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het King Power Stadium (voorheen Walkers Stadium) in Leicester. Op 2 mei 2016 werd de club voor het eerst kampioen van Engeland. Spoiler Het King Power Stadium (eerder: Walkers Stadium) is een voetbalstadion in de Engelse stad Leicester. In het stadion speelt voetbalclub Leicester City FC zijn thuiswedstrijden. Het stadion heeft 32.500 plaatsen, alle overdekte zitplaatsen. Bij typisch Engels weer, dus regen, en voor 26.687 toeschouwers arriveerden wij in Leicester in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Leicester kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Chris Kavanagh, waar ik totaal geen voorstander van ben. Ik wil niet beweren, dat wij veel beter waren, maar wij waren tactisch iets beter. Technisch misschien gelijkwaardig, maar fysiek duidelijk de mindere, temeer, omdat Leicester keihard de duels inging. Het zal u dan ook niet verbazen, dat Madivadua in de 28ste minuut geblesseerd het veld moest verlaten, toen hij Nakayama uit de wedstrijd wilde schoppen. De scheids greep niet in, omdat dader Madivadua geblesseerd van het veld moest. In de 38ste minuut kon Rudoni van een misser van Winks profiteren en de openingstreffer binnen schieten, hetgeen ook de ruststand werd. 0 : 1 en op dat moment hoogverdiend. In de tweede helft koos de scheids volgens mij duidelijk een partij en begon steeds meer tegen ons te fluiten. Nadat verdediger Helik in de 61ste minuut uit een corner de 0 : 2 binnen kopte, haalde ik Edwards (al geel) en Burgzorg naar de kant en bracht Balker en Koroma. Een minuut later mochten ook Stewart en Haedley uit voorzorg vertrekken en kwamen Kasumu en Jackson. Tja en toen kwam de 64ste minuut en bij een simpel duel om de bal greep de scheids plots in en trok een directe …… Tot mijn verbazing kreeg AMR Thomas deze rode kaart en mocht hij het veld verlaten. Terwijl Thomas scheldend van het veld liep, haalde ik ook uit voorzorg Rudoni eraf en bracht Wiles. Juist invaller Wiles zorgde ervoor, nadat hij volgens mij middels een overtreding de bal kwijtraakte, dat Cannon de aansluitingstreffer kon scoren. 1 : 2 maar desondanks raakten wij niet in paniek. Ook met 10 man konden wij een vuist maken en stond het na 100 minuten nog steeds 1 : 2. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 27 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 28 maart Auteur Share Geplaatst 28 maart (bewerkt) Spoiler In 5 dagen spelen wij een thuiswedstrijd en wel in de 3de Ronde van de FA Cup tegen Leeds United Football Club, een Engelse professionele voetbalclub uit Leeds, West Yorkshire. De club is opgericht in 1919 na de opheffing van Leeds City FC en speelt zijn wedstrijden op Elland Road. Ze spelen in de Championship, de op een na hoogste klasse van het Engels voetbalsysteem. Op het einde van het seizoen 2019/20 promoveerde Leeds United vanuit de Championship. Maar degradeerde aan het eind van seizoen 2022/23 uit de Premier League. Spoiler Bij uiteraard regenachtig weer en voor 24.329 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Leeds kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Andrew Madley en dan weet u het al. Wij waren de toch wel veel betere ploeg, ook al probeerde de scheids ons op verschillende manieren tegen te werken. Desondanks lukte het ons om in de 36ste minuut de openingstreffer binnen te tikken, hetgeen later ook de ruststand werd. Stewart en Burgzorg (net als ik) ergerden zich geweldig aan de scheids, die hun protesten met een gele kaart afdeed, vandaar dat zij niet in hun spel konden komen. Gelukkig speelde de rest van het team ijzersterk. Toen Stewart in de 62ste minuut door ene Gruev min of meer uit de wedstrijd werd geschopt, greep ik in en haalde Stewart en Burgzorg naar de kant. Voor hen kwamen Kasumu en Koroma. 5 minuten later haalde ik ook Helik eraf en bracht Pearson. En in de 73ste minuut mochten ook Lees en Headley gaan douchen. Voor hen kwamen Spencer en Jackson. Alle invallers deden hun best en in de 95ste minuut zorgde Healey voor het slotakkoord, door de 2 : 0 binnen te schieten. Weliswaar zijn wij nu dus weer een Ronde verder, maar we kregen ook 3 totaal overbodige gele kaarten, die straks weer schorsingen tot gevolg kunnen hebben. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 28 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 29 maart Auteur Share Geplaatst 29 maart (bewerkt) Spoiler In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd thuis tegen Plymouth Argyle Football Club, de bijnaam van deze club is ook wel The Pilgrims (de Pelgrims). De club werd opgericht in 1886 en is gelegen in Plymouth, een grote stad in het zuidwesten van Engeland. Plymouth Argyle werd een professionele club in 1903. De clubkleuren groen en wit zijn de kleuren van Devon. Sinds 2008 is Plymouth de grootste stad van Engeland, waarvan nog nooit een team in de hoogste klasse speelde, daarvoor was dat Kingston upon Hull. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 23.406 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Plymouth kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Thomas Bramall. Wij begonnen goed en binnen 24 minuten stond het al 2 : 0 voor ons en was er geen vuiltje aan de lucht. Alhoewel? De scheids deed zijn best om ons telkens terug te kunnen fluiten, waardoor wij ietwat geïrriteerd raakten en onze doelkansen niet optimaal konden verzilveren. Nadat spits Healey in de 55ste minuut voor de 4 : 0 had gezorgd, ging het tempo eraf en controleerden wij alleen nog deze match. Plymouth kwam totaal niet aan de bak en in de 72ste minuut haalde ik Helik en Burgzorg naar de kant en bracht Balker en Koroma. 5 minuten later mochten ook Nakayama en Headley gaan douchen. Voor hen kwamen High en Jackson. In de 83ste minuut haalde ik ook nog Rudoni naar de kant, om de teruggekeerde uit gehuurde Diarra nog wat minuten te gunnen. Het bleef 4 : 0 en of ik het mag zeggen of niet: de scheids was verschrikkelijk. Hij heeft ons 16 keer teruggefloten zonder ook maar 1 kaart te tonen en volgens mij was dat om ons uit ons spel te halen. Je hebt hier in Engeland een handvol scheidsen, die werkelijk alles doen om je het bloed onder de nagels vandaan te halen, tenminste, die indruk kreeg ik tot nu toe. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 29 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 31 maart Auteur Share Geplaatst 31 maart (bewerkt) Spoiler In 7 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd in en tegen Blackburn Rovers FC, een Engelse voetbalclub, die sinds 2018 uitkomt in het Championship, de Engelse eerste divisie. Spoiler Ewood Park is een stadion in het Engelse Blackburn, Lancashire. De voetbalclub Blackburn Rovers speelt er zijn voetbalwedstrijden. Het stadion, dat geopend werd in 1890, heeft een capaciteit van 31.367 zitplaatsen. Er staan vier tribunes omheen; Darwen End, Riverside Stand (zo genoemd omdat de Darwenrivier er vlak achter stroomt), Blackburn End en Jack Walker Stand, genaamd naar de industrieel en supporter Jack Walker. Blackburn Rovers is de enige nog bestaande voetbalclub die drie keer achter elkaar de FA Cup heeft gewonnen, en vanwege deze prestatie mag de club als enige in Engeland het logo van de club op de cornervlaggen zetten. Hoewel deze overwinningen werden bereikt in het oude Leamington Road geldt deze regel ook voor Ewood Park. In het stadion werden drie wedstrijden gespeeld van het Wereldkampioenschap voetbal voor vrouwen in 2005; twee groepswedstrijden (Denemarken-Engeland (2-1) en Engeland-Zweden (0-1)) en de finale tussen Duitsland en Noorwegen, die in 3-1 in het voordeel van Duitsland eindigde. Bij regenachtig weer en voor 21.012 toeschouwers arriveerden wij in Blackburn in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. BR kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen. Wij werden compleet verrast door onze tegenstander. Niet wij, maar hun begonnen met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en al in de 10de minuut kregen wij het openingsdoelpunt om de oren. Was het dat? Nee, dat was het nog niet, want nog geen drie minuten later zorgde Gallagher per kopbal voor de 2 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. Wel moet ik bekennen, dat onze verdedigers Edwards en Helik blijkbaar stonden te slapen en dat onze keeper Maxwell een off-day had. Na deze toch wel onnodige achterstand begonnen wij weer orde op zaken te stellen en in de 30ste minuut was het Kasumu, die per volley voor de aansluitingstreffer zorgde. 2 : 1 en dat gaf weer hoop. 8 minuten later was het spits Healey, die de gelijkmaker binnen volleerde. 2 : 2 en wij bleven aanvallen. In de 49ste en laatste minuut van de eerste helft kregen wij een volledig terechte penalty en ook deze schoot Healey feilloos binnen. De ruststand werd zodoende 2 : 3 en dat gaf een goed gevoel. In de tweede helft kregen wij steeds meer grip op deze wedstrijd, zonder dat in doelpunten uit te kunnen drukken. De vermoeide Headley en Burgzorg haalde ik in de 72ste minuut naar de kant en bracht Jackson en Wiles. 5 minuten later mochten ook Edwards, Stewart en Healey gaan douchen. Voor hen kwamen Spencer, High en Radulovic. Eerlijk is eerlijk, alle invallers voegden weinig tot niets toe. Toen wij al in de veronderstelling waren, deze wedstrijd winnend te zullen afsluiten, kregen wij in de 89ste minuut nog een doelpunt tegen. Telalovic zorgde met een simpel intikkertje de gelijkmaker binnen. 3 : 3 en ik had het gevoel, dat wij hier 2 punten hadden laten liggen. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 31 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 1 april Auteur Share Geplaatst 1 april (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en wel in en tegen Queens Park Rangers (QPR), een Engelse voetbalclub, opgericht in 1882 door het samengaan van de clubs St Jude's en Christchurch Rangers. De club komt sinds 2015 weer uit in de Championship en speelt zijn thuiswedstrijden op Loftus Road. Spoiler Loftus Road is een voetbalstadion in Londen. Het heeft 19.100 zitplaatsen en wordt gebruikt als thuishaven voor de Queens Park Rangers, die in het seizoen 2014/2015 in de Premier League uitkomen. Tussen 1996 en 2002 gebruikte ook de rugbyvereniging de London Wasps het stadion, en tussen 2002 en 2004 speelde Fulham er zijn thuiswedstrijden, terwijl het eigen stadion verbouwd werd. Bij bewolkt weer en voor 10.809 toeschouwers arriveerden wij in Londen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. QPR kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op. Na het voorgaande gelijke spel tegen Blackburn Rovers hadden mijn mannen iets goed te maken en dat deden ze vandaag ook. Wij waren gewoon een nummer te groot voor de tegenstander en bij rust stond het dan ook al 0 : 3 en was er geen vuiltje aan de lucht. In de tweede helft deden wij het wat rustiger aan en in de 63ste minuut haalde ik Helik en Headley naar de kant en bracht Balker en Jackson. 6 minuten later mochten ook Healey en Burgzorg (die geblesseerd raakte) gaan douchen en kwamen Ward en Koroma. De totaal vermoeide Lees mocht in de 74ste minuut inrukken. Hij werd vervangen door Spencer. Door de verse krachten kregen wij nog wat meer grip op deze wedstrijd en 4 minuten later zorgde invaller Ward voor de 0 : 4 eindstand. Trouwens, ook alle invallers speelden sterk. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 1 april bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 april Auteur Share Geplaatst 2 april (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij een uitwedstrijd in de 4de Ronde van de FA Cup in en tegen Middlesbrough F.C., ook wel bekend als Boro, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1876. De thuisbasis is het Riverside Stadium in Middlesbrough. Bij regenachtig weer en voor 16.810 toeschouwers arriveerden wij in Middlesbrough in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Zowel ons bestuur alsook de supporters hadden geen vertrouwen in ons en zijn van mening, dat wij hier en vandaag zullen verliezen. Hoe dan ook, wij zullen in elk geval ons best doen. Boro kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Tim Robinson. Het werd voor ons een wedstrijd van ‘pompen of verzuipen’ en eerlijk is eerlijk, Boro pakte ons gelijk aan de strot en wij kregen in de eerste helft amper een poot aan de grond. Dat het bij rust nog steeds 0 : 0 stond, leek een klein wonder, want er lukte ons zeer weinig. Temeer, omdat keeper Maxwell blijkbaar zijn dag niet had en Helik, Edwards, Stewart, Rudoni en Burgzorg door hun directe tegenstanders min of meer afgetroefd werden. Uit een corner in de 58ste minuut kopte Fry de bal in ons doel, omdat keeper Maxwell niet omhoog kwam. 1 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. In de 64ste minuut haalde ik de zwakke Burgzorg naar de kant en bracht Koroma. Nog geen 5 minuten later knalde Bangura de 2 : 0 in ons doel en ik haalde ook Edwards van het veld. Voor hem kwam Spencer en in de 74ste minuut mocht ook Rudoni gaan douchen en kwam Kasumu. Met de verse krachten kregen wij meer grip op de wedstrijd en het balbezit ging omhoog (62%). Plots creëerden ook wij kansen en het ‘venijn zat hem in de staart van deze match’, want in de 91ste minuut zorgde Thomas voor de aansluitingstreffer en 5 minuten later was het Koroma, die de gelijkmaker binnen schoot. 2 : 2 en wel of niet verdiend, wij mogen op herkansing. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 2 april bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 april Auteur Share Geplaatst 3 april (bewerkt) Spoiler In mei is de competitie hier afgelopen en dus zit ik hier nog 4 maanden. Aangezien ik niet van plan ben om hier nog een jaar/seizoen te blijven, wordt het dus tijd, om over mijn komende stappen na te denken. Schotland en Engeland heb ik nu gezien en de Premier League is voorlopig nog te hoog gegrepen voor me. En eerlijk is eerlijk, ik ben er nog niet in geïnteresseerd en er sowieso nog niet klaar voor. Ofschoon ik heel graag voor mijn thuisclub, de 1. FC Köln, zou willen werken, vrees ik dat ik ook voor de Bundesliga nog te weinig ervaring meebreng. Misschien nog eerst een jaartje bij een Scandinavische club (uit Denemarken/Zweden/Noorwegen) of weer een zuidelijke 2de divisieclub (Portugal/Frankrijk/Italië/Spanje), dat lijkt mij dus wat. Ben benieuwd waar mijn zaakwaarnemer in mei mee aankomt. Trouwens, ik heb pas nog met mijn neef gesproken. Want Bayern München had hem onlangs benaderd, maar hij wil niet meer of voorlopig niet meer. Zijn gezin en zijn bedrijven vergen alle aandacht en gaan voor. Wel had hij veel kritiek op het nieuwe bestuur van Bayern, omdat hij zich afvraagt, hoe intelligente mensen een door hun zelf ‘ontslagen, totaal mislukte en niet bij hun passende manager’ nog tot het seizoenseinde kunnen handhaven? De straks opstappende manager maakt meer kapot dan hun lief zal zijn en eerlijk is eerlijk, als je naar zijn tactieken, opstellingen en wissels kijkt, dan is dat een topcoach onwaardig. Volgens mijn neef moet Bayern deze manager onmiddellijk op non-actief zetten en tijdelijk een ervaren coach voor de komende weken binnenhalen (bijvoorbeeld Mourinho, want die is vrij). Zo niet, lopen ze grote kans om hun 2de plaats definitief kwijt te raken aan Borussia Dortmund of VFB Stuttgart of RB Leipzig. Enfin, zoveel wat de mening van mijn meelevende neef betreft. Overigens, heeft hij mij weer een mogelijke overstap naar FC Köln of Schalke 04 afgeraden. Mijn thuisclub gaat onvermijdelijk degraderen en S04 is financieel ‘op sterven na dood’. Zo en nu terug naar de competitie. Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Sheffield Wednesday, een Engelse voetbalclub, opgericht op woensdag 4 september 1867 en uitkomend in de Championship. Spoiler Bij typisch Engels weer, dus stromende regen, en voor 24.329 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. SW kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Jarred Gillett en dan weet u het wel. Natuurlijk waren wij veel beter dan de tegenstander, maar wij konden in de eerste helft amper in ons spel komen, omdat de scheids weer, zoals gebruikelijk, elke scheet van ons affloot. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0 en het publiek begon ook hun ongenoegen te tonen. Tot ieders verbazing kregen wij ook nog in de 60ste minuut uit heldere hemel en duidelijke buitenspelsituatie een tegendoelpunt om de oren. 0 : 1 en toen werden mijn helden wakker en ging het tempo omhoog. In de 67ste minuut haalde ik Lees en Burgzorg (al geel) eraf en bracht Balker en Kasumu. 5 minuten later mochten ook Edwards (geel) en Healey (geel) vertrekken en kwamen Spencer en Koroma. Weer 6 minuten later haalde ik ook nog Headley naar de kant en bracht Jackson. Met de verse krachten verhoogden wij nogmaals het tempo en voerden de druk verder op. Uit een corner in de 88ste minuut kopte Helik de gelijkmaker binnen. 1 : 1 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Want 4 minuten later zorgde Kasumu met een zatte volley voor de 2 : 1 en in de 97ste minuut was het invaller Balker die de 3 : 1 binnen kopte. De overwinning was volledig verdiend en de vervelende scheids kreeg een 5.6 voor zijn zeer partijdig gedoe en wij helaas 4 totaal onnodige gele kaarten, die straks weer schorsingen tot gevolg zullen hebben. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 3 april bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 3 april Share Geplaatst 3 april Als ik het goed heb heb je promotie naar de Premierleague. Gefeliciteerd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 4 april Auteur Share Geplaatst 4 april (bewerkt) Spoiler Wij scoren meer dan de meeste andere clubs uit onze divisie en waarom? Omdat Huddersfield sinds mijn komst puur aanvallend voetbal speelt. Alles zo snel mogelijk naar voren en niets breed of achteruit. Bovendien zijn wij in het voordeel, omdat wij voetballen om te winnen en niet, zoals haast alle tegenstanders, spelen om niet te verliezen. 9 van de 10 tegenstanders hebben moeite met ons zeer opportunistisch voetballen, waarmee wij ze keer op keer verrassen. Technisch en ook tactisch zijn wij beslist niet beter dan de rest, maar wij hebben gewoon meer lef en uiteraard ook veel mazzel. Maar dat dwingen wij blijkbaar af, door onze wilskracht en vooral inzet. Al in 3 dagen spelen wij thuis in de 4de Ronde van de FA Cup en wederom tegen Middlesbrough F.C., ook wel bekend als Boro, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1876. Van de drie voorgaande wedstrijden tegen hun hebben wij 2x gewonnen en 1x gelijkgespeeld. Bij typisch Engels weer, dus stromende regen, en voor 17.300 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Ook Boro kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en deze keer wilden ze ons middels directe confrontatie of te wel 1op1 over het hele veld verbrijzelen. Of het hun zal lukken? Wij zullen het zien. Niet dus, want al in de 4de minuut zorgde spits Healey voor de openingstreffer en toen raakte de tegenstander steeds meer in paniek. Ze trokken zich helemaal terug en met 2 bussen voor de 16 probeerden ze onze aanvallen af te weren. Dat lukte nauwelijks, want in de 34ste en 47ste minuut scoorden wij weer. Bij rust stond het dan ook al 3 : 0 en was deze match feitelijk al gespeeld. Tot mijn verbazing verschenen zij in de tweede helft in een simpele 4-4-2 tactiek en dat Boro in de 58ste minuut tot een aansluitingstreffer kwam, was een klein schoonheidsfoutje, want 20 minuten later begon onze aanvalsmachine weer te draaien. Uiteindelijk werd het 6 : 1 met een hattrick van spits Healey. Spoiler -------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz = Promotie is mogelijk. Maar in de PL zullen ze geen potten breken. Dus ik ben benieuwd? Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 4 april bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 5 april Auteur Share Geplaatst 5 april (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en nu in en tegen onze directe concurrent Southampton F.C., ook wel bekend als The Saints, een Engelse voetbalclub, die in november 1885 werd opgericht als St. Mary's YMA. Spoiler St. Mary's is het stadion van de Engelse voetbalclub Southampton FC. Het verving in 2001 het oude stadion The Dell. De naam verwijst naar de oorspronkelijke naam van de club, die in 1885 werd opgericht als Southampton St. Mary's door leden van de St. Mary's Church Young Men's Association. De volledige naam is Friends Provident St Mary's Stadium, naar de sponsor. Er is plaats voor ruim 32.000 toeschouwers. Het stadion zal in juni 2022 voor drie groepswedstrijden van het Europees kampioenschap voetbal vrouwen 2021 in Engeland worden gebruikt. Bij bewolkt weer en voor 28.225 toeschouwers arriveerden wij in Southampton in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Southampton kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Craig Pawson, waar ik geen positieve herinneringen aan heb. Ik ben het met de verslaggeving van deze wedstrijd totaal niet eens, vandaar dat ik hier en nu ‘mand en paard zal noemen’: feit is, dat wij vandaag niet tegen een ploeg van 11 man moesten spelen, maar tegen 12 man. Bovendien kon hun manager mijn bloed wel drinken, omdat ik ooit iets over de matige kwaliteit van het Schotse voetbal heb gezegd. Hoe dan ook, wij hadden minder balbezit (35%), maar wij waren veel effectiever. Echter zorgde de scheids ervoor, dat wij dit niet in doelpunten uit konden drukken. In de eerste helft werden mijn mannen (keeper Maxwell, Balker, Lees, Kasumu, Nakayama, Thomas en spits Healey) keihard aangepakt, zonder dat tegen de ‘daders’ werd ingegrepen. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 0. In de 51ste minuut werd Nakayama middels een overtreding van de bal gezet en kon ene Mara de bal in ons doel schieten. 1 : 0 totaal onverdiend, maar de scheids keurde het zogenaamde doelpunt gewoon goed. 11 minuten later haalde ik Burgzorg naar de kant en bracht Koroma en nog geen 2 minuten later was het de beste man van het veld, Rudoni, die aan de aandacht van de scheids ontsnapte en voor de gelijkmaker zorgde. 1 : 1 en in de 65ste minuut haalde ik Headley eraf en bracht Jackson. 5 minuten later haalde ik uit voorzorg Rudoni en Healey naar de kant en bracht Turton en Radulovic. Het bleef helaas bij 1 : 1 ofschoon het volgens de gecreëerde kansen minimaal 0 : 2 had kunnen en moeten zijn, maar de tegenwerking van de fluitist liet dat niet toe. Maar liefst 26 zogenaamde overtredingen floot hij tegen ons en wij kregen 3 gele kaarten. En hij? Hij kreeg een 5.5 voor zijn partijdig gedoe. Enfin, met een punt kunnen wij leven, temeer, omdat de tegenstander op papier duidelijk meer kwaliteit heeft. Spoiler ------ @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 5 april bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten