germandutch Geplaatst 25 oktober 2023 Share Geplaatst 25 oktober 2023 (bewerkt) De gesprekken met vader en zoon Mulder hebben min of meer ertoe bijgedragen, dat ik samen met mijn zaakwaarnemer met de directie van Schalke 04 aan het onderhandelen ben geslagen en wij vanmorgen onderweg zijn om met de directie van de club de laatste voorwaarden te bespreken en eventueel te tekenen. Bij aankomst maakte het stadion, de Veltins Arena, een zeer imposante indruk en ondanks alle shitverhalen die de laatste tijd over S04 in omloop waren, kreeg ik plots het gevoel, dat ik voor deze club wilde werken. De Mulders en vooral zoon Youri hadden mij duidelijk gemaakt, dat S04 zo snel mogelijk weer moest promoveren en vooral dat alleen Duitse spelers mogen worden aangetrokken, waardoor geen communicatieproblemen zoals bij AJAX kunnen ontstaan. En dat spelers via de jeugdopleiding dienen te worden ontwikkeld, zodat ze naar het EERSTE ELFTAL kunnen doorstromen. In mijn ogen waren dat voorwaarden en eisen, waaraan ik meende te kunnen voldoen. Dus waarom niet? Wij werden ontvangen door directeur Youri Mulder, die ons naar een vergaderzaaltje bracht, waar al enkele directieleden op ons zaten te wachten. En wel voorzitter Alex Hefer, alg.dir. Peter Knäbel, DVZ Andre Hechelmann en TD Gerald Asamoah. Na een paar bakken koffie en een grondig en diepgaand gesprek over hun wensen en eisen, gaf ik aan wat ik meende te kunnen doen en om het verhaal kort te houden: ik heb het aangeboden contract getekend. Omdat mijn zaakwaarnemer S04 helemaal had uitgepluisd wisten wij, dat de club in rode cijfers verkeerde , weliswaar niet zo erg dan Barcelona, maar ook hun stond het water tot aan de lippen. Niet voor niets hebben ze hun beste spelers onlangs verkocht en ze wilden vanaf nu met jeugdspelers alle gaten vullen. Na het contractgebeuren maakte ik kennis met de kopstukken van mijn staf en wel assistent-manager Tim Smeulders, Belg, 42jaar en een vriend van mijn voorganger Geraerts. Spoiler Eveneens assistent-manager en prestatie analist Matthias Kreutzer, een 40jarige Ossie uit Erfurt. Spoiler de volgende was HJO Mathias Schober, 47jaar uit Marl. Spoiler en de laatste managerO19 Norbert Elgert, 66 jaar uit Gelsenkirchen, kind van de club. Spoiler Nu is het officieel: Ter afsluiting van deze dag mocht ik het supportersprofiel inzien en eerlijk is eerlijk, deze gasten zijn bijzonder belangrijk om mijn persoonlijke doelstellingen te halen. Om mij van hun steun te verzekeren, zal ik met alle groeperingen binnenkort gaan spreken en hun mijn doelstellingen duidelijk maken. Vervolg: kennismaking met de selecties en de voorbereiding ----------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 25 oktober 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 25 oktober 2023 Share Geplaatst 25 oktober 2023 Leuke club met een groot talent als Ouedraogo. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 26 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 26 oktober 2023 (bewerkt) Spoiler De kennismaking met de selectie was zo gebeurt, temeer, omdat ik voorlopig alleen met de selectie van het 1ste team kennis wilde maken, omdat wij morgen al onze eerste (en voorlaatste) oefenwedstrijd moeten spelen. En wel tegen RB Leipzig, de lijstaanvoerder van de 1ste Bundesliga. Ik ben in dienst genomen om deze club naar de 1ste Bundesliga terug te brengen en dus gaan wij niet eerst lang treuzelen. Mijn spelers heb ik duidelijk gemaakt, wat mijn doel is en wij gaan ervoor. Selectie 1ste team Morgenochtend vertrekken wij per bus naar Leipzig en s avonds spelen wij de oefenpot, die mij duidelijk zal maken, waar mijn team momenteel staat? Want laat ik wel wezen, ik ken slechts een handjevol spelers en de rest heb ik nog nooit zien spelen. Beschikbaar heb ik 30 spelers en wel 13 in de leeftijd van 18 t/m 24, 7 van 25 t/m 29 en 10 van 30 t/m 38. Dus dat verhaaltje van de Mulders, dat ik een heel getalenteerde jeugdige groep zou aantreffen, klopt niet helemaal. Enfin, 1 speler werd verhuurd, 2 zijn geblesseerd en eentje is nog met vakantie. Ook vergt deze selectie 5 spelers uit de 2de teamselectie en twee gehuurde spelers. Hoe dan ook, hier zal ik het voorlopig mee doen. Onze scouts kijken of er nog goede clubloze spelers rondlopen, die beter zijn dan de jongens van ons tweede team. Want de 30plussers krijgen het volgend seizoen heel erg moeilijk, mits ze er dan hier nog onder contract staan? Shit! Müller en Fährmann zijn mijn keepers, waar ik het mee zou moeten doen. Hoe dan ook heb ik nog snel 1 keeper uit het 2de gehaald. En wel de oude Langer, 38jr, die het morgen nog eens kan laten zien. Morgen spelen wij dus uit en wel in en tegen Rasenballsport Leipzig, een Duitse voetbalclub uit Leipzig, Saksen. De club werd opgericht in 2009. De onstuimige groei van de club is te danken aan monetaire injecties van hoofdsponsor Red Bull. De inwoners van Leipzig waren eerst ook gekant tegen de ploeg, maar zijn dan toch voor de ploeg gaan supporteren omdat de economische kloof tussen Oost- en West-Duitsland nog steeds niet gedicht is en de clubs met een oude voetbaltraditie niet het geld hebben om zelf terug naar de top te klimmen. Spoiler De Red Bull Arena (tot 30 juni 2010 Zentralstadion) is een voetbalstadion gelegen in Leipzig, Duitsland. Het stadion was een van de twaalf stadions tijdens het Wereldkampioenschap voetbal 2006. Er werden vier groepswedstrijden en één wedstrijd in de tweede ronde gespeeld. Het stadion biedt plaats aan 42.959 toeschouwers en is thuisbasis van de voetbalclub RB Leipzig. Het stadion was het enige stadion uit het voormalige Oost-Duitsland op het WK. Bij bewolkt weer en voor maar liefst 26.275 toeschouwers verschenen wij in Leipzig in 3-4-3 opstelling. Waarom deze tactiek? Ik heb 6 spitsen, dus stel ik er 3 op. Achterin kan het niet veel zijn, vandaar dat S04 gedegradeerd is en ik dus (net als van Gaal en Koeman) voor drie centrumverdedigers en 2 hoge vleugelbacks heb gekozen. Mijn uitgangspunt in deze wedstrijd is: niet te hoog verliezen en hopen, dat mijn mannen het voetballen nog niet verleerd zijn. RB Leipzig kwam in een 4-2-2-2 formatie het nog droge veld op. Een RB bedenksel, waarmee Roger Schmidt bij PSV op zijn bek ging. Spoiler Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: RB heeft ons onderschat. Wij zijn geen koekenbakkers en of u het geloofd of niet, wij waren vandaag de betere ploeg. Karaman werd al in de 10de minuut uit de wedstrijd geschopt (niets ‘sprongetje’ maar een keiharde elleboog) en vervangen door Polter. En ook Ouwejan raakte geblesseerd, gelukkig pas in de 85ste minuut, maar toch. Baumgartl, bij PSV mislukt, zorgde voor de gelijkmaker, alleen aan de verkeerde kant. En dus ben ik nu benieuwd, wat wij tegen het ooit grote Anderlecht klaarmaken, die eveneens niet top zijn. Ik weet, dat ik er niet over mag praten, maar ik heb een geheime clausule in mijn contract staan. Met mijn favoriete thuisclub gaat het eveneens zeer slecht momenteel en mochten zij mij ‘vragen’, dan mag ik zonder meer overstappen. -------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 26 oktober 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 27 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 27 oktober 2023 (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij onze tweede en gelijk laatste oefenwedstrijd en wel uit in en tegen Royal Sporting Club Anderlecht, een Belgische voetbalclub uit Brussel, meer bepaald uit de Brusselse gemeente Anderlecht. De club werd opgericht op 27 mei 1908. Spoiler Het Lotto Park is de thuisbasis van Belgische voetbalclub RSC Anderlecht, gelegen in de gemeente Anderlecht, Brussel. Het park heeft een voetbalcapaciteit van 22.500 waarmee het de 5e-grootste stadion van heel België is. Het gebouw heeft 1.583 business stoelen en 406 VIP stoelen en is één van de modernste van België. Bij regenachtig weer en voor 13.733 toeschouwers arriveerden wij in het Lotto Park in Brussel en wel wederom in de 3-4-3 opstelling. En dat, ofschoon ik feitelijk niet graag met 3 centrumverdediger speel en op advies van assistent Tim Smolders voor deze tactiek heb gekozen. Het ooit zo grote Anderlecht kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en op de tribune zaten vader en zoon Mulder. Het werd geen sprankelende wedstrijd, maar sommige van mijn spelers toonden, dat ze mentaal weer hun mannetje stonden en in de 11de minuut kopte linkerspits Lasme de openingstreffer in het doel. 0 : 1 en een goed begin. Maar let wel: ook Anderlecht is net als wij ‘zoekende’ en ze verkeren eveneens in een behoorlijk dip. Desondanks lukte het spits Dolberg om al in de 15de minuut de gelijkmaker binnen te koppen. 1 : 1 en op dit moment nog verdiend ook. Waarom de scheids het tweede doelpunt van Lasme in de 37ste minuut afkeurde, mag Joost weten? Zodoende stond het bij rust nog steeds 1 : 1, ofschoon wij toch wel duidelijk het betere team waren. Nog in de rust mochten de zeer zwak spelende Kaminski en ook Polter in de kleedkamer blijven en Cisse + Lasogga invallen. In de 55ste minuut zorgde Terodde voor de 1 : 2 en dat was het dan ook. Mijn tweede wisselmoment pakte ik in de 68ste minuut en haalde Tempelmann en Baumgartl van het veld. Voor hen kwamen Tauer en Matriciani. Toen Schallenberg in de 86ste minuut uitgeblust raakte, mocht Seguin hem vervangen. Het bleef 1 : 2 en meer had er voor ons wel ingezeten, maar wij kregen het niet voor elkaar. Spoiler ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 27 oktober 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 28 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 28 oktober 2023 (bewerkt) Spoiler Mijn nieuw werkterrein, de 2de Duitse Bundesliga, is een behoorlijk zware divisie. Temeer omdat deze momenteel veel ex-Bundesligaclubs herbergt en wel HSV, Düsseldorf, Fürth, Hannover, Hertha, Kaiserslautern, Nürnberg, Karlsruhe, St. Pauli en Schalke 04. In 6 dagen spelen wij onze eerste competitiewedstrijd en wel uit en tegen de gedoodverfde kampioens-kandidaat Hamburger Sport-Verein e. V., kortweg Hamburger SV (HSV), een Duitse omnisportclub uit Hamburg. HSV werd al in 1887 opgericht en was tot 2018 de enige club die sinds de oprichting in 1963 onafgebroken in de Bundesliga speelde. Sterker nog, de club was nog niet eerder gedegradeerd sinds de fusie in 1919 die tot HSV leidde en speelde 99 jaar op rij op het hoogste nationale niveau. HSV is de enige club die een of meerdere keren de Europacup I won en in seizoen 2022/23 niet meer op het hoogste nationale niveau uitkomt. Spoiler Het Volksparkstadion is een stadion in het stadsdeel Altona in Hamburg, Duitsland. Sinds 1963 is het de thuisbasis van voetbalclub Hamburger SV (HSV). Het stadion was een van de twaalf stadions tijdens het Wereldkampioenschap voetbal 2006. Er werden vier groepswedstrijden gespeeld en een kwartfinale. Bij zonnig weer en voor maar liefst 55.737 toeschouwers arriveerden wij in het Volksparkstadion in Hamburg-Altona in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. De HSV kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op en de scheids is Robert Schröder. Wij begonnen ietwat slap, te voorzichtig en te langzaam, waardoor wij de HSV min of meer in het zadel hielpen. En ja hoor, in de 19de minuut kregen wij hiervoor de rekening gepresenteerd, doordat middenvelder Reis de openingstreffer in ons doel schoot. 1 : 0 en dat werd ook de stand bij rust. Eerlijk is eerlijk, in de eerste 45 minuten waren wij de onderliggende partij. HSV kende in keeper Heuer Fernandes, Schonlau, Reis, Jatta en Glatzel hun uitblinkers. En wat hadden wij? Alleen linksback Mohr, de rest was modaal en twee zwakke namelijk Idrizi en spits Terodde. In de rust probeerde ik mijn mannen met een pepspeech weer klaar te stomen voor de tweede helft en tevens wijzigde ik de tactiek, want met 4-2-3-1 bleven wij hun het antwoord schuldig. Wij schakelden over op 4-3-3. Maar ook met deze tactiek konden wij HSV amper bijbenen en in de 57ste minuut schakelden wij over op de puur aanvallende 4-2-2-2 tactiek. Voorts haalde ik Idrizi en Terodde van het veld en bracht Kabadayi en Polter. Door de omzetting en het inbrengen van de twee verse spelers ging het plots bij ons lopen. In de 66ste minuut was het invaller Polter die de gelijkmaker in het vijandelijke doel kopte en nadien domineerden wij de wedstrijd. Lasme mocht in de 79ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Lasogga. Achteraf mag ik zeggen, dat wij in de tweede helft de veel betere ploeg waren, maar het in doelpunten niet uit konden drukken. Het bleef dan ook 1 : 1 en voor mij een lichte teleurstelling, want deze match hadden wij moeten winnen. Tactisch zal ik in de komende dagen nog het een en ander moeten veranderen en ook nog een aantal praatsessies in moeten lassen, om mijn spelers weer mentaal wat sterker te maken. Spoiler 1ste helft vanaf 57ste minuut ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 28 oktober 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 29 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 29 oktober 2023 (bewerkt) Spoiler Komende zaterdag spelen wij onze tweede competitiewedstrijd thuis tegen 1. FC Kaiserslautern, een Duitse voetbalclub uit Kaiserslautern, gelegen in de deelstaat Rijnland-Palts. De club is viervoudig landskampioen. Kaiserslautern speelde van 1963 tot 1996 onafgebroken in de Bundesliga en komt tegenwoordig uit in de 2. Liga (2022-23). De club speelt op de Betzenberg in het Fritz Walter Stadion, vernoemd naar de aanvoerder van het Duitse nationale team dat in 1954 de wereldbeker won. In dit stadion werden voor het Wereldkampioenschap voetbal 2006 ook enkele wedstrijden afgewerkt. Spoiler Bij prachtig voetbalweer en voor maar liefst 59.377 toeschouwers (dus haast een totaal uitverkocht huis) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling met 2 spitsen. Kaiserslautern kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is ene Alexander Sather. Wat ik straks meemaakte, had ik nooit verwacht. Wij hadden slechts een dikke vier minuten nodig, om op gang te komen en toen ging het ook slag op slag. In de 5de minuut scoorde linkerspits Lasme de openingstreffer en na 25 minuten stond het al 3 : 1 voor ons, hetgeen ook de ruststand werd. Eerlijk is eerlijk, wij waren heer en meester op het veld, ondanks de tegenwerking van de scheids. Deze gast floot voor elke scheet van mijn mannen en aan hem had Kaiserslautern het te danken, dat wij maar met 3 : 1 voorstonden. Het had veel meer kunnen en moeten zijn. Mijn hele team speelde ijzersterk en maakte in alle opzichten duidelijk, dat er vandaag hier niets te halen valt. Toen het al 7 : 1 stond, greep ik in de 80ste minuut in en haalde Brunner (die al geel had en het met beslissingen van de partijdige scheids steeds minder eens was) en ook geweldenaar Idrizi van het veld. Idrizi kreeg min of meer een publiekswissel. Voor hen kwamen Kaminski en Polter. Het bleef 7 : 1 en iedereen was tevreden, met de uitslag, met ons spel, maar niet met de prestatie van de scheids, die achteraf een 5.9 voor zijn gedoe kreeg. Spoiler --------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 29 oktober 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 30 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 30 oktober 2023 (bewerkt) Spoiler In 7 dagen spelen wij uit en wel in de 1ste Ronde van de DFB Pokal in en tegen 1. FC Magdeburg, een Duitse voetbalclub uit de stad Maagdenburg, de hoofdstad van de deelstaat Saksen-Anhalt, die in de 2.Bundesliga speelt. In 1965 werd de club opgericht als voortzetting van SC Aufbau Magdeburg. De clubkleuren zijn blauw-wit. In de DDR werd Magdeburg driemaal kampioen in de jaren zeventig en wist het zevenmaal de beker te winnen. Het absolute hoogtepunt was de winst van de Europacup II in 1974 tegen AC Milan, gespeeld in De Kuip. Onder anderen Jürgen Sparwasser speelde in die jaren voor de club. 1. FC Magdeburg is het enige team uit de voormalige DDR dat een Europacup gewonnen heeft. Na de Duitse hereniging zakte 1. FC Magdeburg ver terug, de laatste jaren ging het iets beter, in 2022/23 keerde de club terug naar de 2.Bundesliga. Spoiler De MDCC-Arena is een voetbalstadion in de Duitse stad Maagdenburg. Het werd in 2006 geopend. Bespeler van het stadion is 1. FC Magdeburg dat uitkomt in de 2. Liga. Bij droog weer en voor 28.500 toeschouwers arriveerden wij in Magdeburg in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Magdeburg kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op en de scheids is Felix Brych. Voor deze wedstrijd had ik in de kleedkamer mijn spelers een vertaald artikel van VI voorgelezen, waarin Schalke 04 als ernstig zieke club wordt weergegeven en dat ze momenteel nog slechter zijn dan het ooit zo grote Ajax, dat op een degradatieplek staat. Om eerlijk te zijn, de opmerkingen dat mijn team mentaal, technisch en tactisch Scheiße is, heeft mijn spelers zodanig gemotiveerd, dat ook ik nu overtuigd ben, dat wij deze wedstrijd zouden winnen. Nou, ik kan u verzekeren, dat wij 56 minuten topvoetbal hebben mogen aanschouwen en wel van mijn spelers. Want in de 56ste minuut zorgde rechterspits Terodde al voor de 0 : 4 en toen was deze match volgens mij al gespeeld. Allicht, dat het tempo werd verlaagd en wij alleen nog maar het noodzakelijke deden. Dat wij nog twee tegendoelpunten moesten incasseren, zorgde niet voor paniek. Wel moet ik toegeven, dat Magdeburg in het laatste kwartier het betere team was. Maar de wedstrijd eindigde in 2 : 4 en wij zijn de verdiende winnaar. Spoiler ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 30 oktober 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 31 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 31 oktober 2023 (bewerkt) Spoiler Komende zondag spelen wij uit en wel in en tegen Eintracht Braunschweig, een Duitse omnisportclub uit Braunschweig en werd in 1895 opgericht. De voetbalafdeling speelde van 1904 tot 1985 met uitzondering van drie seizoenen altijd in de hoogste speelklasse. Spoiler Het Eintracht-Stadion is een stadion in de Duitse stad Braunschweig. De voetbalafdeling van sportclub Eintracht Braunschweig en de American footballclub Braunschweig Lions spelen in het stadion hun thuiswedstrijden. Het stadion heeft een capaciteit van 22.100 toeschouwers. Het Eintracht-Stadion werd gebouwd in 1923 en werd het eigendom van de voetbalclub Eintracht Braunschweig. In 1979 werd de houten hoofdtribune door een nieuwe, moderne tribune vervangen, maar deze verbouwing bracht de club aan de rand van het bankroet. Om de club van de ondergang te redden, kocht de gemeente Braunschweig in 1981 het stadion; daarbij werd de officiële naam in Städtisches Stadion an der Hamburger Straße veranderd. In 2008 werden de naamrechten van het stadion door een groep lokale ondernemers gekocht, en de naam van de stadion weer terugveranderd in Eintracht-Stadion. Bij droog weer en voor 21.452 toeschouwers arriveerden wij in Braunschweig in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Ons bestuur en de supporters hoopten op een gelijkspel, want blijkbaar is bij hun nog niet doorgedrongen, dat ik maar een ding wil: en dat is winnen! EB kwam in een 5-2-1-2 formatie het droge veld op en scheids is Patrick Ittrich. Ik wil altijd winnen, maar ik kan natuurlijk veel willen, alleen de spelers kunnen winst mogelijk maken of niet. Nou, ik kan u vertellen, dat het een bijzonder moeilijke eerste helft voor ons werd. 44 minuten was het een gelijkwaardige strijd en in de 45ste en laatste minuut van de eerste helft was het schaduwspits Gomez Gomez die de 1 : 0 binnen kopte. Allicht dat ik in de rust mijn mannen heb toegesproken en dat ik in de tweede helft meer wilde zien en vooral niet wilde verliezen. Het duurde maar liefst tot de 68ste minuut, totdat Terodde de gelijkmaker binnen kon tikken. Waarom de toch wel goed fluitende scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 1 : 1 en dat gaf nieuwe hoop. 3 minuten later was her Lasme, die uit een corner de bal in het doel kopte. 1 : 2 en wij zijn op de goede weg. Twee minuten later was het wederom Terodde, die het slotakkoord zette en de 1 : 3 binnen kopte. Omdat het hele team sterk speelde, greep ik pas in de 79ste minuut in en haalde de moegestreden Brunner van het veld. Voor hem kwam Kaminski. In de 91ste minuut mocht de volledig uitgeputte Seguin alvast gaan douchen en kwam Tauer. Het bleef 1 : 3 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler -------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 31 oktober 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 1 november 2023 Auteur Share Geplaatst 1 november 2023 (bewerkt) Spoiler Ik ben er van overtuigd, dat mijn spelers na nog een paar competitiewedstrijden elkaar steeds meer zullen vinden en dat zij een heel hecht team gaan worden. Na 2 redelijke oefenwedstrijden en 4 redelijk tot zeer goede competitiewedstrijden is de sfeer al uitstekend en kan alleen nog beter worden. Wij zijn op de goede weg. In 5 dagen spelen wij weer thuis en nu tegen Holstein Kiel, een Duitse voetbalclub uit Kiel. De club werd landskampioen in 1912 nadat ze in de halve finale van de verdedigende kampioen Viktoria 89 Berlin wonnen en in de finale van Karlsruher FV die 2 jaar eerder kampioen waren. Sinds 1911 speelt de club in het Holstein-Stadion. Van 1903 tot 1963 was de club actief in de hoogst mogelijke speelklasse. Spoiler Bij mooi voetbalweer en voor maar liefst 56.417 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Kiel kwam in een 5-2-1-2 formatie het droge veld op en scheids is Felix Zwayer. Wij hadden een kleine 10 minuten nodig om op gang te komen en in de 11de minuut was het linksback Ouwejan die voor de openingstreffer zorgde. Doordat Kiel zich volledig terugtrok en met 2 bussen voor de 16 onze aanvallen probeerde te elimineren, werd het steeds moeilijker, om een bal tussen hun palen te krijgen. Pas in de 39ste minuut lukte het Terodde, de 2 : 0 binnen te volleren. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie meende af te moeten keuren, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. En nog geen twee minuten later kregen wij uit heldere hemel ineens een tegentreffer om de oren. 2 : 1 en dat werd ook de ruststand. Ook in de tweede helft verdedigde Kiel met hand en tand en pas in de 60ste minuut lukte het Terodde om de 3 : 1 binnen te koppen. 20 minuten later was Lasme ter plekke om de verlossende 4de treffer binnen te schieten. 4 : 1 en ons publiek was tevreden. Nog geen minuut later haalde ik uit voorzorg Seguin naar de kant, omdat hij al geel had, en bracht Tauer. 5 minuten later haalde ik ook Matriciani van het veld en bracht Kaminski. En in de 92ste minuut mochten ook Idrizi en Karaman gaan douchen en kwamen Mohr en Polter. Het bleef 4 : 1 een mooie en verdiende uitslag. Spoiler ----------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 1 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 november 2023 Auteur Share Geplaatst 2 november 2023 (bewerkt) Spoiler Komende zaterdag spelen wij uit en wel in en tegen SV Wehen Wiesbaden, een Duitse voetbalclub uit de plaats Taunusstein-Wehen, deelstaat Hessen. Deze plaats ligt in de buurt van de stad Wiesbaden. De club speelt sinds 2007 thuiswedstrijden in de stad Wiesbaden en is daarmee de eerste club van de stad, voor traditieclub SV Wiesbaden 1899. Spoiler Brita-Arena is een voetbalstadion in de Duitse stad Wiesbaden. De profclub SV Wehen Wiesbaden speelt haar thuiswedstrijden in het stadion. Het bouwwerk werd geopend op 11 oktober 2007 met en vriendschappelijke wedstrijd tegen Borussia Dortmund, die Wehen Wiesbaden verloor met 1-2. De eerste competitiewedstrijd van Wehen Wiesbaden in het stadion werd gespeeld op 21 oktober 2007 tegen FSV Mainz 05 (1-3 verlies). Het stadion is genoemd naar de hoofdsponsor van de club, Brita, een firma gespecialiseerd in waterfilters en vervangt het Stadion am Halberg, het voormalige stadion van Wehen Wiesbaden. Bij droog weer en voor 12.332 toeschouwers arriveerden wij in Wiesbaden in de de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Omdat onze 2de + 3de keeper geblesseerd zijn, zit een jonkie uit het tweede team op de bank. Wehen kwam in een 5-2-1-2 formatie het droge veld op en scheids is Patrick Alt. Ofschoon wij bij rust nog steeds op 0 : 0 stonden, was het beslist geen gelijkopgaande wedstrijd. Wij waren gewoon een klasse beter met 64% balbezit, maar we kregen de bal niet tussen de palen. De scheids floot niet slecht, maar desondanks liet hij veel te veel toe. Wehen ging kei- en keihard de duels in en hun tackles waren steeds net of net over het randje van het toelaatbare. Pas in de 67ste minuut lukte het verdediger Baumgartl uit een corner de bal in het doel te koppen. 0 : 1 en dat was het dan ook. AML Mohr, AMC Drexler (die speelde omdat Idrizi weg wilde en verkocht werd) en ook spits Terodde speelden slecht en alleen Mohr werd in de 83ste minuut gewisseld. Voor hem kwam Murkin. Drexler mocht blijven staan, want we hadden geen vervanger voor hem op de bank. Gelukkig bleef het 0 : 1 en matige wedstrijd of niet, de punten gaan mee naar huis. Spoiler --------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 2 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 november 2023 Auteur Share Geplaatst 3 november 2023 (bewerkt) Spoiler Vind ik het erg dat grote clubs mijn stafleden weghalen? Nee, totaal niet. Als ze van mening zijn dat ze goed genoeg voor een grotere club zijn, mogen ze weg. Wij zijn gewoon een soort opleidingsinstituut en 'that's it'. Komende zaterdag spelen wij alweer tegen 1. FC Magdeburg, nu echter thuis en voor de competitie. Spoiler Bij droog weer en voor maar liefst 57.477 toeschouwers (en dat in de 2de divisie) verschenen wij in de aanvallende 4-3-2-1 opstelling. Magdeburg kwam in een 5-2-2-1 formatie het droge veld op en scheids is Marco Fritz. Wij begonnen redelijk tot goed en doordat de tegenstander zich onmiddellijk volledig terugtrok en met 2 bussen voor de 16 onze aanvalspogingen teniet deed, leek het voor ons geen makkelijke wedstrijd te worden. In de 5de minuut kregen wij een vrije trap, randje 16, en linksback Ouwejan nam deze vrije trap voor zijn rekening. Hij is een ‘vrije trappen specialist’ en maakte zijn faam waar, want hij schoot de bal feilloos in het doel. 1 : 0 en een goed begin. Alleen een vervolg kwam er even niet, want het lukte ons niet het defensieve bolwerk van Magdeburg open te breken. In de 44ste minuut kregen wij wederom een vrije trap, nu van een meter of 27 van het doel af. Ook deze nam Ouwejan en, u geloofd het niet, hij schoot de bal in het doel. 2 : 0 en dat werd ook de ruststand. Ofschoon wij technisch en tactisch de betere ploeg waren, lukte het ons in de tweede helft niet, nog verder uit te lopen. Temeer, omdat de tegenstander het botte bijl had uitgepakt en behoorlijk tekeer ging. De scheids had zijn handen vol aan hun. Uit voorzorg haalde ik in de 74ste minuut Tauer naar de kant en bracht de weer enigszins herstelde Seguin. 6 minuten later mochten ook Schallenberg en Lasme gaan douchen en kwamen Latza en Karaman. In de 87ste minuut haalde ik ook nog Tempelmann en Mohr eraf en bracht de redelijk herstelde Drexler en Murkin. Het bleef 2 : 0 en de punten blijven hier. Spoiler -------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 3 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 4 november 2023 Auteur Share Geplaatst 4 november 2023 (bewerkt) Komende zaterdag spelen wij uit en wel in en tegen FC St. Pauli, een sportclub uit Hamburg, die vooral bekend is als cultclub in het betaald voetbal. De aanhang van deze ploeg afficheert zich als links, grossiert in antifascisme en staat bekend om haar tolerantie en gemoedelijke sfeer. Symbool van deze rebelse houding is de piratenvlag met doodshoofd, de Jolly Roger. De thuisbasis, het Millerntor-stadion, bevindt zich in het deel van de wijk St. Pauli dat van oudsher der Kiez wordt genoemd. St. Pauli dankt daaraan de bijnaam die Kiezkicker. Spoiler Bij zwaar bewolkt maar droog weer en voor 29.546 toeschouwers arriveerden wij in Hamburg-St. Pauli in de zeer behoudende 5-2-3 opstelling. Ofschoon ik geen voorstander ben van een tactiek met 3 centrumverdedigers heb ik er toch voor gekozen. Enerzijds, om achterin zo compact mogelijk te kunnen spelen en anderzijds met 3 centrumspitsen, om giga druk op de tegenstander te zetten. Want let wel, als je hier ongeschonden uit de strijd wilt komen, dan moet je van zeer goeden huizen komen. Enfin, de Kiezkickers kwamen eveneens in een 5-2-3 formatie het nog droge veld op en scheids is jammer genoeg Daniel Schlager, die ik helemaal niet hoog heb zitten. Natuurlijk wilden wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend van start gaan, maar dat lukte ons totaal niet. Het eerste halfuur was het een min of meer gelijkopgaande strijd en in de 33ste minuut kon de bij een vrije trap opgerukte rechtsback Brunner van een misser van Karatas profiteren en de bal in het vijandelijke doel volleren. 0 : 1 en wel of niet verdiend, ik was er blij mee. 0 : 1 was ook de ruststand. Eerlijk is eerlijk, St. Pauli was fysiek iets sterker, maar wij waren misschien net iets slimmer en ontzettend effectief. In de 54ste minuut ging Karatas opnieuw in de fout en toen hij de bal uit de gevarenzone wilde schieten, raakte hij hem totaal verkeerd en de bal verdween in hun doel. 0 : 2 en ook deze cadeautjes nemen wij gaarne aan. 8 minuten later was het spits Terodde, die van een misser van Smith profiteerde en de bal in het doel schoot. Tot aller verbazing keurde de scheids dit zuivere doelpunt af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het werd dus 0 : 3 en ik kon de overwinning al ruiken, ofschoon wij net niet de betere ploeg waren. Omdat mijn team ijzersterk speelde, wisselde ik voorlopig niet. Wel haalde ik in de 93ste minuut Schallenberg van het veld, die totaal op was en om wat tijd te rekken. Voor hem kwam Latza. Het bleef 0 : 3 en wij waren de gelukkige winnaar. Ofschoon de toch wel arrogante scheids slechts 8 zogenaamde overtredingen tegen ons floot, kregen wij 3 gele kaarten. Tegen St. Pauli floot hij 14 keer en zij kregen uiteraard niets. Spoiler --------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 4 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 5 november 2023 Auteur Share Geplaatst 5 november 2023 (bewerkt) Spoiler Hoezo crisis? Er is geen crisis! Wij zijn bezig met een wederopbouw van het team en focussen ons op directe promotie. In 6 dagen spelen wij uit en wel in en tegen SC Paderborn 07. een Duitse voetbalclub uit Paderborn en werd in 1907 opgericht. Spoiler De Home Deluxe Arena is een voetbalstadion in de Duitse stad Paderborn. De hoofdgebruiker van het stadion is de voetbalclub SC Paderborn 07, die in de 2. Bundesliga uitkomt (seizoen 2023/24). Spoiler Bij bewolkt weer en voor 15.000 toeschouwers arriveerden wij in Paderborn in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Ofschoon ik persoonlijk niet van een tactiek met 3 centrumverdedigers houd, doe ik het nu wel, want ons doel ‘directe promotie’ staat nu volledig voorop. Bovendien is onze tegenstander niet alleen een directe concurrent (naast HSV) maar ook derde op de huidige ranglijst en beslist geen koekenbakkers. Ofschoon onze directie en de supporters hopen op een gelijkspel, zijn wij hier om te winnen. Paderborn kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en de scheids is Florian Badstübner. Het werd geen makkelijke wedstrijd en ofschoon wij toch wel iets beter waren, had Paderborn veel meer balbezit (66%). Maar wij tilden er niet aan, omdat ze de bal oneindig achterin rond bleven spelen en zo kun je niet scoren. Uit een corner in de 29ste minuut kopte Terodde de bal in het vijandelijke doel. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. Ook in de tweede helft trok zich Paderborn volledig terug en met 2 bussen voor de 16 probeerden ze onze aanvallen te elimineren. Ofschoon wij ijzersterk speelden, kwamen wij er niet meer doorheen en in de 80ste minuut haalde ik Brunner en Seguin naar de kant en bracht Cisse en Latza. 6 minuten later mocht ook Karaman gaan douchen en kreeg de weer herstelde Polter spelminuten. In de 90ste minuut zorgde Schallenberg met een slimme steekpass ervoor, dat Terodde alleen voor de keeper kwam en laatstgenoemde schoot de bal feilloos binnen. 0 : 2 en daar kun jij je mee laten zien. Nog in dezelfde minuut haalde ik ook Ouwejan en Schallenberg naar de kant en bracht Murkin en Tauer. Het bleef 0 : 2 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 5 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 6 november 2023 Auteur Share Geplaatst 6 november 2023 (bewerkt) Spoiler Komende zondag spelen wij weer thuis en nu tegen Hertha Berliner Sport Club Berlin, kort Hertha BSC, een Duitse voetbalclub uit Berlijn die werd opgericht in 1892. Van 1926 tot 1931 bereikt Hertha BSC zes keer de finale van de Deutsche Meisterschaft. Vier keer verloor het de finale, twee keer won Hertha. 1930 was de eerste keer in de geschiedenis, een jaar later (1931) voor de tweede keer. Spoiler Bij regenachtig weer en voor maar liefst 58.115 toeschouwers verschenen wij in de ietwat behoudende 5-2-3 opstelling. Waarom ik aan deze tactiek vasthoud? Omdat mijn spelers zich er wel bij voelen en van mening zijn, dat deze tactiek het beste in hun naar boven haalt. Defensief staan wij zo sterk, maar aanvallend ook, door de 3 centrumspitsen. Hertha, net als wij pas gedegradeerd en hopende op een directe promotie, kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Nicolas Winter. Al in de eerste minuut kregen wij een corner en Terodde kopte de bal feilloos in het doel. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit. Pas een half uur later lukte het Matriciani n.a.v. een pass van Terodde voor de 2 : 0 te zorgen, hetgeen ook de ruststand werd. Trouwens, het hele team speelde ijzersterk en Hertha had heel veel moeite om onze aanvalspogingen af te slaan. In de tweede helft ging het gas eraf en probeerden wij deze wedstrijd te controleren en zonder kleerscheuren uit te spelen. Toen ene Niederlechner in de 85ste minuut plots uit heldere hemel voor een tegentreffer zorgde, voelde ik toch ietwat nattigheid. 2 : 1 en een minuut later haalde ik Seguin naar de kant, de conditioneel op was. Voor hem kwam Latza. In de 92ste minuut haalde ik ook Schallenberg van het veld en bracht Tauer. Nog geen drie minuten later was het wederom Terodde, die de 3 : 1 in het doel tikte. Tot aller verbazing greep de scheids in en keurde dit, volgens mij zuivere doelpunt, af. Gelukkig werd de VAR wakker en diende de scheids zijn beslissing te herzien. Het stond dus 3 : 1 en wij waren tevreden. Weer 1 minuut later mochten ook Ouwejan en Karaman gaan douchen en kwamen Murkin en Polter. Het bleef 3 : 1 en ofschoon het een pure ‘Arbeitssieg’ was, leek ons publiek tevreden. Spoiler ----------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 6 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 7 november 2023 Auteur Share Geplaatst 7 november 2023 (bewerkt) Spoiler Typisch media. Er is geen crisis. Wat de geblesseerde spelers betreft: de een zijn dood is de ander zijn brood. Wij hebben een grote selectie en kunnen alle blessures nog steeds opvangen. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: mijn favoriete club 1.FC Köln heeft het moeilijk. Tot en met verleden seizoen was nog alles crescendo en hun hoofdcoach Baumgart de prins van de Duitse trainersgilde en eerlijk is eerlijk: ook een voorbeeld voor mij. Niet, omdat hij steeds als stoere man in een T-shirt rondloopt, maar door zijn omgang met de spelers. Inmiddels is zijn team het onverzettelijke kwijt en zijn ze net als Ajax van het padje af. Het loop langs geen kant meer en dat doet pijn, kan ik u vertellen. Vraag mij niet, waaraan het ligt, want ik weet het niet. Pas over twee weken spelen wij weer en dan uit in en tegen Karlsruher SC, een Duitse voetbalclub uit Karlsruhe. De club werd op 6 juni 1894 opgericht. Spoiler Het Wildparkstadion is een stadion in de Duitse stad Karlsruhe. De hoofdgebruiker van het stadion is de voetbalafdeling van Karlsruher SC, die uitkomt in de 2. Bundesliga. Hoewel het stadion over een atletiekbaan beschikt, wordt het niet meer officiële atletiekwedstrijden gebruikt omdat het niet meer aan de internationale eisen voldoet. Het stadion is eigendom van de stad Karlsruhe en wordt aan de Karlsruher SC verpacht. Het Wildparkstadion heeft 15.157 zit- en 14.462 staanplaatsen, waarvan 8.940 zitplaatsen en 4.462 staanplaatsen overdekt zijn. Bovendien heeft het stadion 80 plaatsen voor rolstoelers. Bij bewolkt weer en voor 18.597 toeschouwers arriveerden wij in Karlsruhe in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Niet iedereen is okselfris, maar ze kunnen en willen spelen, dus waar hebben wij het over. Ook heb ik ons grootste talent naar de selectie van het 1ste team overgeheveld (Assan Quedraogo, 17jr), vandaar dat ik nog een rugnummer moest toekennen. Karlsruhe kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het nog droge veld op en voor zover ik weet is het een zeer moeilijk te bestrijden tegenstander. Eerlijk is eerlijk, in de eerste helft hadden wij weinig te vertellen. Karlsruhe was gewoon de betere ploeg en vooral de vleugelbacks Heise en Brosinski zorgden continu voor gevaar en linkerspits Stindl was amper af te stoppen. In de 44ste minuut profiteerde Stindl van een misser van Brunner en zorgde voor de openingstreffer. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. De wel of niet net herstelden Baumgartl + Drexler zomede spits Terodde speelden als een natte krant en voegden totaal niets toe. Vanzelfsprekend heb ik in de rust mijn mannen tot de orde geroepen en of u het geloofd of niet, al in de 2de minuut na herbegin in de tweede helft was het Brunner, die met een strakke voorzet Karaman bediende en Karaman zorgde voor de gelijkmaker. 1 : 1 verdien of niet, hij telde. Karlsruhe wilde niet verliezen en pakte het botte bijl uit. In en om het veld werd de sfeer grimmig en in de 66ste minuut werd Brunner uit de wedstrijd geschopt en vervangen door Matriciani. Doordat Karlsruhe steeds meer grip op het middenveld kreeg, haalde ik in de 88ste minuut Tempelmann eraf en bracht Tauer. Achteraf mag ik zeggen: ‘een gouden wissel’ , want nog geen twee minuten later was het juist invaller Tauer die een pass van Karaman in het doel schoot. 1 : 2 en verdiend of niet, wij stonden voor. Een minuut later haalde ik uit voorzorg Karaman van het veld en bracht Lasme. De toch al zwak spelende Drexler werd door een gefrustreerde tegenstander nog even crimineel getackeld en strompelend speelde hij deze match uit. Het bleef 1 : 2 en de punten gaan mee naar huis. Trouwens, deze toch wel ietwat onverdiende overwinning hebben wij te danken aan de ijzersterke prestaties van keeper Müller, Brunner, Karaman en de invallers Matriciani en Tauer. Spoiler --------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 7 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 8 november 2023 Auteur Share Geplaatst 8 november 2023 (bewerkt) Spoiler Ik had Thomas Ouwejan een nieuw contract beloofd en dat heeft hij nu gekregen. Komende vrijdag spelen wij thuis tegen Hannover 96, een Duitse voetbalclub uit de stad Hannover. De club komt uit in de 2. Bundesliga en speelt zijn thuiswedstrijden in de HDI-Arena in Hannover. De club werd twee keer landskampioen. Spoiler Bij zwaar bewolkt weer en voor maar liefst 58.903 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-3-2-1 opstelling met jonkie Assan Quedraogo. Een 17jarige talent uit het Derde, die vandaag naast Drexler als AMC mag spelen. Ik zie in hem ons grootste talent. Hannover kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Benjamin Brand. Een klein halfuur hadden wij moeite om in ons spel te komen en tot ieders verbazing kregen wij in de 30ste minuut praktisch uit heldere hemel een doelpunt om de oren. 0 : 1 en ik kan u vertellen, ik zat giga te balen. Gelukkig had ik jonkie Quedraogo achter de spits opgesteld en juist hij zorgde in de 38ste minuut voor de gelijkmaker. Alhoewel, scheids Brand keurde het zuivere doelpunt af, maar de VAR ging er niet mee akkoord en corrigeerde de scheids, die het doelpunt alsnog goedkeurde. 1 : 1 en dat gaf ons weer hoop. 4 minuten later was het wederom jonkie Quedraogo, die de 2 : 1 binnen kopte, hetgeen ook de ruststand werd. Wij waren duidelijk de betere ploeg en het hele team speelde ijzersterk. In de tweede helft waren wij ook weer duidelijk de dominerende ploeg, alleen begon de scheids mij steeds meer te irriteren. Hij floot weliswaar redelijk tot goed, alleen lette hij teveel op mijn spelers en trok volgens mijn opinie te snel geel, hetgeen hij niet deed wat de spelers van Hannover betreft. Enfin, ondanks onze dominante rol op het veld, lukte het ons pas in de 80ste minuut weer te scoren. Het zal u niet verbazen, dat ook ons derde doelpunt door jonkie Quedraogo binnen werd geschoten. Het stond 3 : 1 met een zuivere hattrick van Quedraogo. 6 minuten later haalde ik spits Terodde van het veld, die totaal op was en bracht Lasme. Het bleef 3 : 1 en de punten blijven hier. Spoiler --------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 8 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 9 november 2023 Auteur Share Geplaatst 9 november 2023 (bewerkt) Spoiler Toen ik voor deze club tekende, heb ik o.a. twee beloftes gedaan en wel eentje aan linksback Ouwejan en eentje aan spits Terodde. Ouwejan had ik beloofd, dat hij een nieuw verbeterd contract zou krijgen, als hij goed speelde. Dat deed hij en dus krijg hij een beter contract. Mijn tweede belofte was dat ik Terodde had beloofd, dat ik jeugdspelers beter zou maken, zodat er een of meer ooit in het 1ste team zouden spelen. Welnu, Assan Quedraogo is de eerste jongen, die het 1ste team heeft gehaald en dat geeft wel voldoening. Komende woensdag spelen wij in de 2de Ronde van de DFB Pokal uit in en tegen SC Preußen Münster, een Duitse profvoetbalclub uit Münster, die uitkomt in de Regionalliga West en werd in 1906 opgericht. Vanaf 1910 tot 1981 was de club altijd actief in de twee hoogste klasses, sindsdien is de club met uitzondering van 2006 tot 2011 actief op het derde niveau. Spoiler Het Preußen Stadion is een voetbalstadion in de Duitse stad Münster. Het werd in 1926 geopend. Bespeler van het stadion is Preußen Münster, aan de club ontleent het stadion ook zijn naam. Bij regenachtig weer en voor 14.300 toeschouwers arriveerden wij in Münster in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. En wel een pure RB-tactiek, die Roger Schmidt bij PSV wilde introduceren en waarmee hij gigantisch op zijn bek is gegaan. Ik heb er de juiste spelers voor en daarom heb ik voor deze tactiek gekozen. PM kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Ofschoon wij deze tactiek nog niet hadden getraind, begonnen wij gelijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en in de 6de minuut was het jonkie Quedraogo, die de bal in het doel kopte en voor de 0 : 1 zorgde. 20 minuten later was het Drexler, die met een zatte volley de 0 : 2 binnen knalde. Weer 3 minuten later was Karaman ter plekke, om de 0 : 3 binnen te tikken, hetgeen ook de ruststand werd. 5 minuten na herbegin in de tweede helft zorgde Terodde voor de 0 : 4 en toen ging het gas eraf en beperkten wij ons alleen nog tot controle van deze match. Ik wil niet zeggen dat mijn mannen in slaap sukkelden, doordat wij in de 83ste minuut een tegentreffer moesten incasseren. Maar dat was het dan ook en wij zijn een ronde verder. Spoiler --------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 9 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 10 november 2023 Auteur Share Geplaatst 10 november 2023 (bewerkt) Komende zondag spelen wij uit en wel in en tegen 1. FC Nürnberg, een voetbalclub uit de Duitse stad Neurenberg, die in de 2.Bundesliga speelt. De club werd opgericht op 4 mei 1900. De club was een van de teams die in 1963 deelnam aan het eerste seizoen van de Bundesliga. De club is een van de roemruchtste en traditierijkste in het Duitse voetbal, wat onder meer tot uiting komt in zijn bijnaam: 'Der Club'. De 1. FC Nürnberg kende zijn beste tijd in de jaren 20 en 30. In totaal behaalde 'Der Club' negen landstitels: 1920, 1921, 1924, 1925, 1927, 1936, 1948, 1961 en 1968. Vier keer wonnen de Neurenbergers de DFB-Pokal (Duitse beker): 1935, 1939, 1962 en 2007. Een van de bekendste spelers van de 1. FC Nürnberg is Max Morlock die deel uitmaakte van het Duitse voetbalteam dat in 1954 wereldkampioen werd. Spoiler Het Max-Morlock-Stadion is gelegen in Neurenberg. In het stadion is plaats voor 48.000 toeschouwers. De voetbalclub die het stadion als haar thuishaven heeft is 1. FC Nürnberg. Bij regenachtig weer en voor 28.932 toeschouwers arriveerden wij in Nürnberg in de ietwat aangepaste 4-2-2-2 opstelling. Nürnberg kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Christian Dingert. Omdat Nürnberg zich vanaf het begin van deze match al volledig terugtrok en met 2 bussen voor de 16 onze aanvalspogingen tegen wilde houden, hadden wij dik 20 minuten nodig, om in ons spel te komen. In de 21ste minuut kregen wij van de totdan redelijk fluitende scheids, met instemming van de VAR, een terechte penalty, die Terodde feilloos binnenschoot. 0 : 1 en een goed begin. Na dit doelpunt veranderde de sfeer in en om het veld en ook wijzigde de spelopvatting van de scheids, die plots voor elke scheet van ons floot en onmiddellijk met een gele kaart op de proppen kwam. Bij rust stond het dan ook niet alleen slechts 0 : 1, maar hadden wij ook al 4 gele kaarten te pakken. Ons team, behalve Karaman, die blijkbaar zijn dag niet had, speelde zeer goed tot ijzersterk en ik was tevreden. Behalve over het resultaat. In de 63ste minuut haalde ik de uitgeputte Quedraogo naar de kant en bracht Murkin, die onmiddellijk voor meer druk zorgde. 5 minuten later was het Drexler, die voor de 0 : 2 zorgde. Nadat Terodde in de 77ste minuut per hoofd voor de 0 : 3 had gezorgd, greep ik weer in en haalde de moegestreden Brunner en Schallenberg naar de kant. Voor hen kwamen Matriciani en Latza. 7 minuten later mochten ook Ouwejan en Karaman gaan douchen en kwamen Mohr en Lasme. Het bleef 0 : 3 en met inmiddels maar liefst 5 totaal onnodige gele kaarten op zak, maar met de drie punten, mochten wij weer vertrekken. Ik zal niets over de scheids zeggen, maar hij stelde mij teleur en ik was niet de enige. Spoiler -------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 10 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 11 november 2023 Auteur Share Geplaatst 11 november 2023 (bewerkt) Komende zaterdag spelen wij thuis tegen SV Elversberg, een Duitse voetbalvereniging uit de gemeente Spiesen-Elversberg in Saarland. Zwart en wit zijn de clubkleuren. Dankzij financiële injecties heeft de voormalige dorpsclub zich in de laatste jaren opgewerkt in de voetbalpiramide. Spoiler Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: van deze club heb ik nog nooit gehoord, laat staan dat ik weet waar ‘ie vandaan komt? Volgens Wikipedia gaat het hier om Spiesen-Elversberg, een gemeente in de Duitse deelstaat Saarland, en maakt deel uit van de Landkreis Neunkirchen. Spiesen-Elversberg telt 12.748 inwoners. Bij natte sneeuw en voor maar liefst 56.589 toeschouwers verschenen wij in de ietwat aangepaste 4-3-3 opstelling. Elversberg kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Bastian Dankert. Omdat ik de tegenstander totaal niet kende, heb ik mijn mannen verzocht, onmiddellijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend te starten, maar daar kwam er niets van. Integendeel, al in de 14de minuut kregen wij een tegendoelpunt om de oren en wel door ene Feil. Het publiek werd even heel stil en toen iedereen zich weer ietwat roerde, zorgde Murkin in de 17de minuut voor de gelijkmaker. 1 : 1 en dat gaf hoop. Maar de scheids was niet akkoord en keurde het volgens mij zuivere doelpunt af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 1 : 1 en de gelijkmaker telde. In de 35ste minuut was het wederom Murkin, die middels een volley voor de 2 : 1 zorgde, hetgeen ook de ruststand werd. 5 minuten na herbegin in de tweede helft zorgde Ouwejan voor de 3 : 1 en dat was het dan ook. In de 73ste minuut haalde ik Brunner, die totaal op was, naar de kant en bracht Kalas. En in de 90ste minuut haalde ik ook Karaman, Baumgartl en de geblesseerd geraakte spits Terodde van het veld. Voor hen kwamen Kozuki, Cisse en Lasme. Nog geen 5 minuten later moest ik ook Schallenberg wisselen, die niet verder kon. Voor hem kwam Tempelmann. Het bleef 3 : 1 en ons publiek was toch nog tevreden en dat ondanks het vieze weer. Spoiler --------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 11 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 12 november 2023 Auteur Share Geplaatst 12 november 2023 (bewerkt) Spoiler Pas over 14 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Fortuna Düsseldorf, een Duitse betaaldvoetbalclub uit Düsseldorf. De club is opgericht in 1895 en speelt haar thuiswedstrijden in de Merkur Spiel-Arena, die plaats biedt aan 54.600 toeschouwers. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 49.252 toeschouwers arriveerden wij in Düsseldorf in de ietwat aangepaste maar toch puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. FD kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Benjamin Cortus, die ik echt niet op mijn verjaardag zal uitnodigen. Weliswaar waren wij het betere team, maar desondanks hadden wij een halfuurtje nodig, om op gang te komen. In de 31ste minuut gaf Matriciani een strakke voorzet, die door Terodde feilloos in het doel werd geschoten. 0 : 1 en een goed begin. Maar doordat FD zich volledig terugtrok en met 2 bussen voor de 16 sterk verdedigde, kwamen wij er niet meer doorheen. De ruststand was dan ook 0 : 1. In de 53ste minuut raakte rechterspits Terodde behoorlijk geblesseerd, zonder dat de scheids ingreep. Hij werd vervangen door Polter. Voorts gebeurde er weinig en dus greep ik in de 80ste minuut in en haalde de zeer zwak spelende Kabadayi van het veld. Hij werd vervangen door Murkin, die gelijk voor meer druk zorgde. Nog geen minuut later was het juist invaller Murkin, die voor de 0 : 2 zorgde. Een minuut later mocht ook Tauer gaan douchen en kwam Latza. Weer een minuut later was het Ouwejan, die voor de 0 : 3 zorgde en in de 90ste minuut was het invaller Polter, die het slotakkoord zette en de 0 : 4 binnen tikte. Spoiler -------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 12 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 13 november 2023 Auteur Share Geplaatst 13 november 2023 (bewerkt) Spoiler Komende vrijdag spelen wij thuis en wel tegen VfL Osnabrück, een Duitse voetbalclub uit Osnabrück in de deelstaat Nedersaksen. VfL Osnabrück komt uit in de 2. Liga (seizoen 2023/24). De club 93werd in 1899 opgericht als FC Osnabrück en na enkele fusies ontstond in 1924 het huidige VfL Osnabrück. Spoiler Bij sneeuwweer en desondanks voor maar liefst 57.425 toeschouwers verschenen wij in de ietwat behoudende toch puur aanvallende 5-2-3 opstelling. De VFL kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op. Mede door het slechte weer duurde het een klein halfuur, totdat wij in ons spel kwamen. In de 28ste minuut zorgde verdediger Kalas met een solo voor de openingstreffer. 1 : 0 en 4 minuten later was het Lasme, die de 2 : 0 binnen kopte. Dat wij in de 44ste minuut nog een totaal onverwachte tegentreffer kregen, verbaasde iedereen, maar wij raakten niet in paniek. Het hele team speelde goed tot ijzersterk, met uitzondering van spits Polter, die mij wederom giga teleur stelde. Hij was de zwakste speler op het veld. In de tweede helft gebeurde weinig, wij controleerden deze match en de VFL verdedigde met hand en tand. Lasme werd in de 74ste minuut uit de wedstrijd geschopt en door Kabadayi vervangen. Uit voorzorg haalde ik in de 88ste minuut Ouwejan eraf, die steeds terecht commentaar op de scheids had en bracht Murkin. En in de 93ste minuut haalde ik om ietwat tijd te rekken, nog Kalas en Schallenberg naar de kant. Voor hen kwamen Matriciani en Quedraogo. Het bleef 2 : 1 en de punten blijven hier. Spoiler ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 13 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 14 november 2023 Auteur Share Geplaatst 14 november 2023 (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij thuis en wel in de 3de Ronde van de DFB Pokal tegen Hamburger Sport-Verein e. V., kortweg Hamburger SV (HSV), een Duitse omnisportclub uit Hamburg. HSV werd al in 1887 opgericht en was tot 2018 de enige club die sinds de oprichting in 1963 onafgebroken in de Bundesliga speelde. Sterker nog, de club was nog niet eerder gedegradeerd sinds de fusie in 1919 die tot HSV leidde en speelde 99 jaar op rij op het hoogste nationale niveau. HSV is de enige club die een of meerdere keren de Europacup I won en in seizoen 2022/23 niet meer op het hoogste nationale niveau uitkomt. Spoiler Bij bewolkt weer en voor maar liefst 61.296 toeschouwers (dus net niet helemaal uitverkocht) verschenen wij in de ietwat behoudende toch aanvallende 5-2-3 opstelling. De HSV kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Deniz Aytekin. Wij begonnen goed en het hele publiek stond gelijk achter ons, waardoor wij in de 11de minuut al succesvol waren. Middenvelder Schallenberg kreeg door rechtsback Brunner een voorzet op maat en tikte de bal feilloos binnen. 1 : 0 en iedereen was tevreden. Uit een corner in de 38ste minuut lukte het spits Kabadayi, mede door een misser van Jatta, de bal volley te nemen en in het doel te knallen. 2 : 0 en ik kreeg het gevoel, dat wij deze wedstrijd glorieus zouden winnen. Bij rust stond het nog steeds 2 : 0 en was er geen vuiltje aan de lucht. Bovendien speelde ons hele team min of meer ijzersterk. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: de tot nu toe goed fluitende scheids begon in de tweede helft ietwat meer de tegenstander te matsen. Volgens mij waren wij in de eerste 45 minuten de iets betere ploeg en probeerde de HSV ons met licht fysiek geweld af te troeven. Vandaar dat ze 3 gele kaarten kregen en wij slechts eentje. Nu wij voorstonden, kreeg ik het gevoel dat hij meer op mijn spelers zat te loeren en tijdens een gewoon duel om de bal tussen de vooraf zo bewierookte Ouwejan en Königsdörffer trok de scheids plots en volledig onverwacht een directe …… Tot ieders verbazing kreeg Ouwejan deze kaart en mocht, scheldend en vloekend, vertrekken. Uiteraard profiteerde de HSV van het scheidsrechterlijke cadeautje en stapte van de schaarse counters naar puur aanvallend voetbal over. In de 71ste minuut zorgde spits Glatzel voor de aansluitingstreffer, maar daar bleef het gelukkig bij. Wel raakte Karaman nog geblesseerd en beperkten wij ons tot verdedigen. Wij bleven overeind en deze match eindigde in een verdiende 2 : 1. Spoiler --------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 14 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 15 november 2023 Auteur Share Geplaatst 15 november 2023 (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Fußballclub Hansa Rostock e.V., kortweg F.C. Hansa Rostock en algemeen bekend als Hansa Rostock een Duitse betaaldvoetbalclub uit de noordelijke havenstad Rostock en die uitkomt in de 2. Bundesliga. Het speelt haar thuiswedstrijden in het Ostseestadion dat plaats biedt aan 29.000 toeschouwers. De traditionele kleuren zijn blauw en wit. Spoiler Geteisterd door sneeuwbuien en voor 18.900 toeschouwers arriveerden wij in Rostock in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling met Polter in het tweespitsensysteem (en de waarschuwing: dat dit zijn laatste kans is). Hansa kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Patrick Ittrich. Wij begonnen sterk, ondanks het vervelende weer. Uit een voorzet van Brunner in de 4de minuut was het juist Polter, die de bal in het doel schoot. 0 : 1 en wij waren op de goede weg. Nog geen 6 minuten later was het wederom Brunner, die met een strakke voorzet Drexler aanspeelde en Drexler schoot de bal eveneens feilloos binnen. 0 : 2 en dat voelde zeer goed. Hansa trok zich terug, speelde op de counter en maakte er een zeer fysieke strijd van. In de 42ste minuut was het Bachmann, die de bal uit een corner in ons doel kopte. 1 : 2 en dat werd ook de ruststand. In de tweede helft pakte Hansa het botte bijl uit en met toestemming van de VAR kregen wij in de 54ste minuut een penalty. Ook deze penalty nam Polter voor zijn rekening en hij schoot de bal perfect in het doel. 1 : 3 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Nog geen 7 minuten later zorgde Murkin met een strakke voorzet ervoor, dat Lasme de bal binnen kon tikken. 1 : 4 en dat was het dan ook. In de 67ste minuut werd onze beste man Brunner brutaal uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Voor Brunner kwam Matriciani, die net als Brunner, voor veel druk naar voren zorgde. 6 minuten later haalde ik Tauer naar de kant en bracht Seguin en in de 78ste minuut haalde ik uit voorzorg Ouwejan eraf, die al geel had, en bracht Mohr. Het bleef 1 : 4 omdat wij gewoon de betere ploeg waren en deze match domineerden. Spoiler -------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 15 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 16 november 2023 Auteur Share Geplaatst 16 november 2023 (bewerkt) Spoiler Komende zaterdag spelen wij thuis tegen SpVgg Greuther Fürth, een voetbalclub in de Beierse stad Fürth. Met uitzondering van het seizoen 1948-49 speelde de club van 1906 tot 1963 telkens in de hoogste klasse. Tot 1983 was de club nog actief in de tweede klasse, zakte vervolgens weg om midden jaren negentig terug te keren naar de tweede klasse. In 2012 promoveerde de club voor het eerst naar de Bundesliga, maar kon hier maar één seizoen standhouden. In het seizoen 2021/2022 speelde SpVgg Greuther Fürth weer in de Bundesliga maar degradeerde ook direct weer naar de Tweede Bundesliga. Spoiler Geteisterd door sneeuwbuien en voor 56.340 het vieze weer trotserende toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Fürth kwam in een 5-2-1-2 formatie het natte koude en witte veld op en scheids is helaas Felix Zwayer. Waarom ‘helaas’? Omdat hij altijd geforceerd arrogant tegen ons en vooral mij optreed en voor elke scheet van ons fluit. En ik kan u verzekeren, vandaag was het niet anders. Overal zag hij een overtreding in (ook bij heel erg licht fysiek contact) en altijd waren wij de dupe. Toen Polter in de 36ste minuut uit de wedstrijd werd geschopt, greep hij niet in en de dader kreeg niets. Lasme kwam Polter vervangen en bij rust stond het nog steeds slechts 0 : 0, ofschoon wij het veel betere team waren. Fürth had ook in de tweede helft het botte bijl uitgepakt en deed er alles aan, om niet te verliezen. Voorts matste de scheids ze, door hun overtredingen met de mantel der liefde te bedekken. In de 73ste minuut werd Ouwejan uit de wedstrijd geschopt en kwam de nog niet helemaal herstelde Brunner strompelend naar de zijlijn. Voor hen kwamen Matriciani en Mohr en in de 84ste minuut haalde ik ook nog Kaminski van het veld en bracht Tauer. In de slotminuten verhoogden wij de druk en het was invaller Mohr, die in de 92ste minuut het verlossende openingsdoelpunt maakte. 1 : 0 en het publiek roerde zich. Drie minuten later was het invaller Matriciani, die de 2 : 0 binnen tikte en toen was de overwinning duidelijk. De scheids had weer precies gedaan, wat ik had verwacht en dat hij ook nog een 6.0 kreeg, was gewoon belachelijk. Spoiler -------------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 16 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 17 november 2023 Auteur Share Geplaatst 17 november 2023 (bewerkt) Spoiler De helft van de competitie zit erop en wij staan er goed voor. Spits Terodde, linksback Ouwejan en rechtsback Brunner behoren tot de uitblinkers en ik ben zeer tevreden met onze prestaties tot nu toe. Pas in 4 ½ week, dus op 20 januari, spelen wij weer en wel thuis wederom tegen de HSV, maar nu voor de competitie. Met andere woorden, tijdens de kerst en ook jaarwisseling ben ik lekker thuis bij de familie. Welnu, het was weer eens een mooie tijd thuis bij de familie. We hadden een prachtig kerstfeest en een zalig oud en nieuw. Maar ja, dan kom je terug op de club en moet je constateren, dat er enkele graverende wijzigingen hebben plaatsgevonden tijdens mijn afwezigheid. Dom genoeg heb ik voor vertrek naar huis ingestemd, dat de transfer- en contractzaken tijdelijk zouden worden geregeld door de DVZ Andre Hechelmann + TD Gerald Asamoah. Nou, tot mijn verbazing hebben ze een aantal vaste basisspelers en ook jeugdige talenten min of meer voor nop verkwanseld. En dat is iets, waar ik een giga pesthekel aan heb. Ik verwijt mijn hoogste baas DVZ Hechelmann dan ook, dat hij totaal niet weet waar ‘ie mee bezig is. Hij was bij Mainz 05 Hoofd Scouting en deed hier juist het volledig tegenovergestelde wat de heer Mislintat bij Ajax deed. De laatstgenoemde kocht veel te dure en middelmatige spelers en mijn baas geeft te goede spelers voor niets weg. Ook heb ik nu ruzie met TD Asamoah, het icoon van S04, ‘ie voldoende voetbalverstand heeft of moet hebben en dus begrijp ik niet, dat hij met deze weggeefacties akkoord kon gaan? U weet inmiddels, dat ik onmiddellijk opstap, als ik het niet meer naar mijn zin heb. En eerlijk is eerlijk, mijn werkzaamheden hebben nu een behoorlijke domper opgelopen en mijn vertrouwen in deze twee heren is dalende en wel heel snel dalende. Ook de sussende gesprekken met directeur Youri Mulder kunnen daar niets aan af doen. Ik weet niet, of ik het seizoen hier nog afmaak? Het nieuwe jaar is hier dus met een ‘vieze smaak in mijn mond’ begonnen. Met ingang van heden heb ik mij dan ook officieel van een gedeelte van mijn werkzaamheden gedistantieerd en zal ik geen contract- en transferkwesties meer behandelen. Vanaf nu wordt ik alleen nog beoordeelt op basis van onze wedstrijduitslagen. Komende zaterdag spelen wij voor de derde keer, nu weer thuis, tegen de Hamburger Sport-Verein e. V., kortweg Hamburger SV (HSV). Geteisterd door sneeuwbuien en voor maar liefst 59.542 toeschouwers verschenen wij in de ietwat behoudende toch wel aanvallende 5-2-3 opstelling, met een nieuwe speler als linkerspits en wel huurling Thomas Kastanaras, 21 jaar, afkomstig van VFB Stuttgart. Mijn bazen hebben hem gehuurd. Ik ken hem nog niet en ben benieuwd of hij iets toe kan voegen? De HSV kwam in een 4-3-2-1 formatie het natte witte veld op en was ongetwijfeld van plan om hier niet voor de derde keer te verliezen. Ons bestuur, de staf en de supporters verwachten vandaag een overwinning. Of het zal lukken? Ik hoop het wel, want gezien de momentele ontwikkelingen mag ik mij geen misstap permitteren. Eerlijk is eerlijk, de nieuwe huurling stelde niet teleur en al in de 14de minuut profiteerde Kastanaras van een misser van Benes en schoot de bal in het doel. 1 : 0 en een perfect begin. De HSV trok zich volledig terug en met twee bussen voor de 16 was er voor ons geen doorkomen meer aan. Bij rust stond het zodoende nog steeds maar 1 : 0 en dat, ofschoon wij toch wel heel duidelijk de betere ploeg waren en ons hele team ijzersterk speelde. Ook in de tweede helft begonnen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. In de 64ste minuut gaf Ouwejan een strakke voorzet op spits Terodde, die laatstgenoemde volley in het doel knalde. 2 : 0 en verdiend ook. 12 minuten later was het Brunner (die de bazen al verkocht hebben) die met een voorzet Karman bediende en Karaman zorgde probleemloos voor de 3 : 0. Als het hele team zo sterk speelt, wordt het moeilijk om te wisselen. Vandaar dat ik in de 82ste minuut alleen Karaman van het veld haalde, omdat hij een beetje uitgeblust leek en Lasme het veld instuurde. Welnu, onze grootste concurrent HSV kwam niet meer aan te pas en het bleef 3 : 0. Spoiler ------ Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 17 november 2023 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten