Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Padel

MarcFM1

Aanbevolen berichten

Zag dat er nog geen topic hierover bestaat. Ben zelf recentelijk meer gaan padellen en ga dit vaker (en serieuzer) oppakken. Heb vroeger getennist (8-15 jaar) en getafeltennist (15-17 jaar) als 2e sport. Padel lijkt in beginsel veel op tennis, mensen die tennissen/getennist hebben, beginnen met een voorsprong, maar uiteindelijk moet je echt leren padellen wil je in niveau stijgen. (heeft, in tegenstelling tot wat ik dacht, bijna niets weg van tafeltennis haha)

Zijn er anderen die ook padellen en bijv in de omgeving van Rotterdam eens een potje willen spelen?

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Thierryvane:

Doe dit één keer per week met drie maten. Geniaal spelletje hoor. Vind het alleen wel vrij prijzig en in Utrecht ook lastig om een baan te reserveren. Aardig populair. 

Herkenbaar in Rotterdam... ik werk 40 uur per week tijdens kantooruren, ik geef 2x per week training (voetbal) + zondag wedstrijd dus ben beperkt tot ma, woe en vr avond doordeweeks. In Rotterdam moet je echt 14 dagen van tevoren op de minuut af klaar zitten om te reserveren (of een e-mail sturen en hopen dat je al langer van tevoren een bepaalde dag + tijdstip kan reserveren). 

Mede hierom gaan we ook regelmatig naar "randgemeenten" zoals Ridderkerk, Zwijndrecht, Papendrecht, Barendrecht, Rhoon, Sliedrecht. Maar ook hier is het nu erg druk. Mede door het weer natuurlijk. Op de tijdstippen dat wij gaan (veelal piekuren) gemiddeld zo tussen de 11 en 14 euro pp kwijt voor 1.5 uur. Wordt prijzig als je 6-8 keer per maand gaat haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik speel regelmatig met een aantal vrienden, gemiddeld zo'n 2x per week. Sinds een tijdje hebben we ergens een abonnement genomen voor, ik geloof, €350 per jaar. Dat is peanuts natuurlijk aangezien je voor een uurtje al snel tegen de € 30 kwijt bent hier. 

Zelf heb ik een jaar of 15 getennist (ranking 3) dus ik heb padel echt wel heel snel onder de knie gekregen. De vrienden waarmee ik speel hebben nooit iets vergelijkbaars gedaan dus het niveauverschil is wel erg groot. Dit merk ik sowieso wel onder de wat meer recreatieve spelers, dat niveauverschil. Zo ben ik sinds kort met een maatje van me ingestroomd in een lokaal competitietje maar ook die slaan we inmiddels aan flarden. Ergens jammer dat de mensen waarmee ik speel er voorlopig weinig aanleg voor lijken te hebben en echte toernooien en/of competitie er voorlopig dus niet inzitten. Maar ergens vind ik juist dat recreatieve ook wel leuk momenteel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Jann:

Ik speel regelmatig met een aantal vrienden, gemiddeld zo'n 2x per week. Sinds een tijdje hebben we ergens een abonnement genomen voor, ik geloof, €350 per jaar. Dat is peanuts natuurlijk aangezien je voor een uurtje al snel tegen de € 30 kwijt bent hier. 

Zelf heb ik een jaar of 15 getennist (ranking 3) dus ik heb padel echt wel heel snel onder de knie gekregen. De vrienden waarmee ik speel hebben nooit iets vergelijkbaars gedaan dus het niveauverschil is wel erg groot. Dit merk ik sowieso wel onder de wat meer recreatieve spelers, dat niveauverschil. Zo ben ik sinds kort met een maatje van me ingestroomd in een lokaal competitietje maar ook die slaan we inmiddels aan flarden. Ergens jammer dat de mensen waarmee ik speel er voorlopig weinig aanleg voor lijken te hebben en echte toernooien en/of competitie er voorlopig dus niet inzitten. Maar ergens vind ik juist dat recreatieve ook wel leuk momenteel. 

Waar (welke omgeving, stad) heb je een abonnement genomen? Ik denk eraan om dit ook te gaan doen bij een tennisclub in Rdam met padelbanen. Betaal je vgm 250 euro per jaar, moet je even 2x bardienst draaien (kan nog gezellig zijn ook) en kan je (voor zover ik begreep) verder kosteloos padellen. 

Ja dat niveauverschil is wel merkbaar. Wij hebben nu ook een soort tweedeling in de vriendengroep: iedereen is enorm fanatiek, maar de ene helft heft een tennisachtergrond en andere helft niet. Moet wel zeggen dat twee jongens met een tennisachtergrond een tijdje niets gedaan hadden met padel, toen weer eens meededen en er niet meer aan te pas kwamen bij de jongens die (zonder tenniservaring) wél regelmatig waren gaan padellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk/zie dit ook steeds vaker op tv. Als goed is kan je dit alleen in dubbel vormen spelen toch, geen enkel spel? Ik vind tof, ga misschien ook ooit eens doen. Heb geen tennis ervaring wel 9 jaar Squash lessen gehad, maar daar had ik bepaald geen talent voor. Ik kon daarmee zo door iemand die nog niet eerder heeft gedaan, en er aanleg voor had, verslagen worden. Maar ik vond squash wel echt heel leuk. En hoe doen ze dit zonder scheidsrechters/lijnrechters iemand een idee? Of zie ik die gewoon niet op tv, maar zijn ze er wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is wel een single baan. Nog nooit eerder geprobeerd, we spelen om de 14 dagen dubbelspel. 

Ik woon in een klein stadje in Drenthe, dus er is altijd wel plek. De echte populaire tijden 'na kantooruren', dus tussen 18:00 en 20:00, zijn soms wel wat lastig. Maar na 20:00 is er vrijwel altijd plek, zelfs als je op dezelfde dag nog wilt reserveren. 

Wel reteduur inderdaad, vooral als je steeds rackets huurt bij de locatie. Tijd om even een instapmodel paddel racket te kopen dacht ik zo... Iemand tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf ook nog geen lessen gehad, dat ga ik pas overwegen als ik een aantal maten heb die mee competitie willen gaan spelen. Mijn niveau is voor nu hoog genoeg, als ik kijk naar het niveau van mijn tegenstanders. Rackets kunnen inderdaad erg duur zijn. Voor een instapmodel zou ik eerlijk gezegd gewoon naar een Decathlon rijden, daar heb je prima rackets voor een paar tientjes. Het kan ook nooit kwaad om bij een speciaalzaak wat advies in te winnen zodat je weet wat voor type racket je nodig hebt. Dan loont het echt wel om online aanbiedingen in de gaten te houden. Ik speel zelf nu namelijk met een Head Delta Pro welke ik voor € 190,- heb gekocht. Natuurlijk een hoop geld maar in verhouding met het aantal uren wat ik wekelijks speel en de normale retailprijs van €310,- is het me dat wel waard geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Kyrill:

Ik kijk/zie dit ook steeds vaker op tv. Als goed is kan je dit alleen in dubbel vormen spelen toch, geen enkel spel? Ik vind tof, ga misschien ook ooit eens doen. Heb geen tennis ervaring wel 9 jaar Squash lessen gehad, maar daar had ik bepaald geen talent voor. Ik kon daarmee zo door iemand die nog niet eerder heeft gedaan, en er aanleg voor had, verslagen worden. Maar ik vond squash wel echt heel leuk. En hoe doen ze dit zonder scheidsrechters/lijnrechters iemand een idee? Of zie ik die gewoon niet op tv, maar zijn ze er wel?

Ah leuk, squash! Dan kan je waarschijnlijk wel prima instappen met padel! 
Volgens mij zijn alle wedstrijdvormen 2v2 en kan je wel, zoals hieronder staat op sommige (speciale) baantjes 1v1 spelen. 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe dat werkt met een umpire... op die filmpjes op instagram zie je ze ook nooit nee haha.

16 uur geleden zei Keeza:

Hier is wel een single baan. Nog nooit eerder geprobeerd, we spelen om de 14 dagen dubbelspel. 

Ik woon in een klein stadje in Drenthe, dus er is altijd wel plek. De echte populaire tijden 'na kantooruren', dus tussen 18:00 en 20:00, zijn soms wel wat lastig. Maar na 20:00 is er vrijwel altijd plek, zelfs als je op dezelfde dag nog wilt reserveren. 

Wel reteduur inderdaad, vooral als je steeds rackets huurt bij de locatie. Tijd om even een instapmodel paddel racket te kopen dacht ik zo... Iemand tips?

Ohh ja, 20:00 uur starten is nog wel lekker. Hier is dat onmogelijk. Zelfs in de randgemeenten niet mogelijk om op de dag zelf te reserveren. (misschien in de zomer wel weer)

Ik ben ingestapt met een racket van de dacathlon (druppel, 75 euro vgm). Voor nu is dat prima, maar je mist gewicht/power merk ik. Maar ik vond dit voor de 1e 10-15 keer padellen echt helemaal top.

9 uur geleden zei Lenstra:

Ik speel ongeveer één keer per week, maar het boeken van banen is hier ook bijna onmogelijk. Zelf vroeger wel redelijk wat getennist, dus dat helpt, maar nu overweeg ik toch wel om lessen te gaan nemen, maar die zijn - net als de lessen - ook reteduur. 

Waar is 'hier'? Toevallig Rotterdam en omstreken haha?

44 minuten geleden zei Jann:

Ik heb zelf ook nog geen lessen gehad, dat ga ik pas overwegen als ik een aantal maten heb die mee competitie willen gaan spelen. Mijn niveau is voor nu hoog genoeg, als ik kijk naar het niveau van mijn tegenstanders. Rackets kunnen inderdaad erg duur zijn. Voor een instapmodel zou ik eerlijk gezegd gewoon naar een Decathlon rijden, daar heb je prima rackets voor een paar tientjes. Het kan ook nooit kwaad om bij een speciaalzaak wat advies in te winnen zodat je weet wat voor type racket je nodig hebt. Dan loont het echt wel om online aanbiedingen in de gaten te houden. Ik speel zelf nu namelijk met een Head Delta Pro welke ik voor € 190,- heb gekocht. Natuurlijk een hoop geld maar in verhouding met het aantal uren wat ik wekelijks speel en de normale retailprijs van €310,- is het me dat wel waard geweest.

Ik ging net even kijken, jouw racket ook een druppel. Vind je dat je genoeg power/gewicht hebt met dit racket? Ik ben langzamerhand aan het kijken naar een nieuw racket, maar zou, in eerste instantie, neigen naar een diamantvormig rackey.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei MarcFM1:

Ik ging net even kijken, jouw racket ook een druppel. Vind je dat je genoeg power/gewicht hebt met dit racket? Ik ben langzamerhand aan het kijken naar een nieuw racket, maar zou, in eerste instantie, neigen naar een diamantvormig rackey.

Het racket waar ik mee speel staat bekend om de explosieve power die het met zich mee brengt en omdat het eigenlijk tussen een druppel en diamantvorm in zit (oversized diamant) is het echt een stuk wendbaarder dan de gewone diamant. Hoewel ik nooit met een gewone diamant gespeeld heb merk ik wel degelijk beide voordelen tijdens het spelen. Enerzijds ervaar ik echt de extra power en sla ik ballen relatief makkelijk de baan uit. Anderzijds voel ik dat ik echt heel veel controle heb over de bal wat mij persoonlijk heel erg helpt met mijn defensieve spel en eerlijk gezegd vind ik dat veel belangrijker dan extra power. Voor echt ervaren padelspelers zijn ''zachtere'' balletjes namelijk vele malen moeilijker te verdedigen. 

@Kyrill Bij de professionals is er inderdaad een scheidsrechter die eigenlijk nooit in beeld wordt gebracht. Zo'n scheidsrechter is eigenlijk wel te vergelijken met een tennisscheidsrechter, hij is er vooral om de score om te roepen en indien nodig een video review in te schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites