Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FIFA/EA Sports FC

Vitesse88

Aanbevolen berichten

Een van de vele leakers heeft pas de database met de  ratings online gegooid. Geen idee of ik die link hier zo mag delen, maar enkele ratings;

- Van de vele Ajax aankopen hebben Sutalo (79) van den Boomen (78) en Sosa (78) de hoogste ratings.

- Bij Feyenoord is Santiago Gimenez van 75 naar 78 gegaan, Ivanusec is 76 rated.

- PSV heeft met Lozano de hoogste rated aankoop van de Eredivisie (81). Bakayoko is van 68 naar 75 rated gegaan, Dest is met -1 gedowngrade, Lang is niks aan veranderd.

Wat betreft vertrekkende spelers heeft Kudus een +3 gehad, en is nu 79 rated (en heeft best een leuk kaartje :D), Timber is met -1 gedowngrade. Alvarez heeft een +1 gehad en is nu 81. Klaassen heeft een -3 gehad, Tadic een -2. Reijnders heeft met +7 een flinke upgrade gehad (78). Kokcu is met +3 nu 82 rated. Simons heeft +6 gehad en is nu 79 rated, Sangare is hetzelfde gebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei TheRealOne:

Een van de vele leakers heeft pas de database met de  ratings online gegooid. Geen idee of ik die link hier zo mag delen, maar enkele ratings;

- Van de vele Ajax aankopen hebben Sutalo (79) van den Boomen (78) en Sosa (78) de hoogste ratings.

- Bij Feyenoord is Santiago Gimenez van 75 naar 78 gegaan, Ivanusec is 76 rated.

- PSV heeft met Lozano de hoogste rated aankoop van de Eredivisie (81). Bakayoko is van 68 naar 75 rated gegaan, Dest is met -1 gedowngrade, Lang is niks aan veranderd.

Wat betreft vertrekkende spelers heeft Kudus een +3 gehad, en is nu 79 rated (en heeft best een leuk kaartje ), Timber is met -1 gedowngrade. Alvarez heeft een +1 gehad en is nu 81. Klaassen heeft een -3 gehad, Tadic een -2. Reijnders heeft met +7 een flinke upgrade gehad (78). Kokcu is met +3 nu 82 rated. Simons heeft +6 gehad en is nu 79 rated, Sangare is hetzelfde gebleven.

Volgens mij hadden Rulli & Berghuis een 81 rating en daarmee de hoogste van Ajax. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei La Pulga:

Volgens mij hadden Rulli & Berghuis een 81 rating en daarmee de hoogste van Ajax. 

Klopt :D Ik had het in dat rijtje specifiek over de aankopen, maar ik denk/verwacht dat Rulli en Berghuis dan ook samen met Lozano de hoogste ratings uit de Eredivisie hebben. Hancko, Geertruida, Gimenez en Luuk zitten er allemaal onder, en ik zou verder eerlijk gezegd niet weten wie er dan nog een hogere rating zou kunnen hebben ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond de ultimate team pitch notes vrij belovend, maar eerst maar eens zien of dat in de praktijk ook zo is :D

De volledige database is nu ook vrijgegeven en staat op sites zoals Futbin, probeerde een Ajax p&p in elkaar te zetten, maar op een fatsoenlijk team op de been te krijgen is nog vrij lastig ;c Webapp komt woensdag, de early access is vrijdag. Zal voor die tijd vast nog wat 'starter teams' bedenken, maar 9/10 keer gebruik ik toch wat ik gepacked heb :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei TheRealOne:

Ik vond de ultimate team pitch notes vrij belovend, maar eerst maar eens zien of dat in de praktijk ook zo is :D

De volledige database is nu ook vrijgegeven en staat op sites zoals Futbin, probeerde een Ajax p&p in elkaar te zetten, maar op een fatsoenlijk team op de been te krijgen is nog vrij lastig  Webapp komt woensdag, de early access is vrijdag. Zal voor die tijd vast nog wat 'starter teams' bedenken, maar 9/10 keer gebruik ik toch wat ik gepacked heb :D

Is het chemnistry systeem hetzelfde als vorig jaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei D.J.:

Is het chemnistry systeem hetzelfde als vorig jaar?

Dat is hetzelfde, alleen hebben ze hoe icons en chemistry werken aangepast. Volgens mij geven icons nu op dezelfde manier chemistry als heroes dat doen (alleen +2 op nationaliteit, als ik dat goed zeg).

edit; icons geven +1 chemistry aan alle leagues en +2 voor hun nationaliteit, en je hebt nu natuurlijk ook vrouwen die chemistry geven & krijgen met de mannen.

bewerkt door TheRealOne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-9-2023 om 09:04 zei TheRealOne:

Ik vond de ultimate team pitch notes vrij belovend, maar eerst maar eens zien of dat in de praktijk ook zo is

De volledige database is nu ook vrijgegeven en staat op sites zoals Futbin, probeerde een Ajax p&p in elkaar te zetten, maar op een fatsoenlijk team op de been te krijgen is nog vrij lastig  Webapp komt woensdag, de early access is vrijdag. Zal voor die tijd vast nog wat 'starter teams' bedenken, maar 9/10 keer gebruik ik toch wat ik gepacked heb

Ik hoop dat ze het evolution gedeelte goed maken. Lijkt me leuk om wat Vitesse boys te verbeteren.

IMG_2797.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Vitesse88:

Ik hoop dat ze het evolution gedeelte goed maken. Lijkt me leuk om wat Vitesse boys te verbeteren.

IMG_2797.jpeg

Ben ik ook heel benieuwd naar. Er schijnen gratis evolutions te zijn en evolutions waar je 50k coins/1k FP voor moet betalen. De evolutions die wat kosten zijn natuurlijk ook weer beter :D

Maar goed, ik speel meestal met een untradeable team en als ik daar m'n coins in kan stoppen voor wat untradeable upgrades is het ook helemaal prima :D Maar een Berghuis ofzo het jaar door upgraden, of een Eriksen bruikbaar maken zou ik wel al heel tof vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei D.J.:

Ja inderdaad. Hopelijk zijn de challenges een beetje te doen voor me.

Spoiler

Afbeelding

Dit zouden de requirements van de eerste evolutions zijn, heb ze maar in een spoiler gezet voor het geval dat mensen geen leaks willen zien. Maar die gratis evolution leent zich wel echt voor Jantje Vertonghen :D Boilesen of Van der Hoorn zou ook gewoon passen, Van der Hoorn zou ook wel geniaal zijn & 'm dan in de slotfase in de spits gooien ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei TheRealOne:
  Inhoud verbergen

Afbeelding

Dit zouden de requirements van de eerste evolutions zijn, heb ze maar in een spoiler gezet voor het geval dat mensen geen leaks willen zien. Maar die gratis evolution leent zich wel echt voor Jantje Vertonghen  Boilesen of Van der Hoorn zou ook gewoon passen, Van der Hoorn zou ook wel geniaal zijn & 'm dan in de slotfase in de spits gooien ;c

Ai, 50k coins is niet niks in het begin.

Ik wil Xavi Simons evolven als het ff kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei TheRealOne:
  Inhoud verbergen

Afbeelding

Dit zouden de requirements van de eerste evolutions zijn, heb ze maar in een spoiler gezet voor het geval dat mensen geen leaks willen zien. Maar die gratis evolution leent zich wel echt voor Jantje Vertonghen :D Boilesen of Van der Hoorn zou ook gewoon passen, Van der Hoorn zou ook wel geniaal zijn & 'm dan in de slotfase in de spits gooien ;c

We krijgen, bij een ultimate game, 4600 fp dus daar kun je ook 4 evo’s van halen. Wel interssant. Vanavond maar ff kijken wie live gaat met EA FC. Ik neig nog steeds naar NL/eredivisie evo’s en team. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Vitesse88:

We krijgen, bij een ultimate game, 4600 fp dus daar kun je ook 4 evo’s van halen. Wel interssant. Vanavond maar ff kijken wie live gaat met EA FC. Ik neig nog steeds naar NL/eredivisie evo’s en team. 

Zoiets zal het ook wel worden, ik neig heel erg naar een Ajax past en present. Ik zie mezelf al met evo's van Lucca en Van der Hoorn in de spits spelen hoor :D

Maar ook die evo van die wingers, zat even te kijken naar de spelers. Zo'n Weerden van de Ajax vrouwen is 1m50, als je die kan upgraden heb je een speelster die waarschijnlijk zal spelen als een Insigne van 13cm kleiner :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Vitesse88:

Is dat bij aankoop van een speciale versie?

Ik neig zelf ook naar een Nederlands team, maar Frans trekt me ook aan. Het liefst zou ik een mix hebben maar ik weet niet of dat chemnistry technisch goed te doen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei La Pulga:

Is er veel verschil tussen de komende PC en PS5 versie?

Ik speel FIFA al een aantal jaar op PC, en sinds vorig jaar is PC ook next gen, net zoals de consoles. Dus qua gameplay is er niks anders dan op de PS5.

Enige verschil is dat voor ultimate team je de transfermarkt niet deelt met console. Afgelopen jaar waren de high tier spelers het gehele jaar door wat duurder, maar zo rond TOTS was alles goedkoper dan op console.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei TheRealOne:

Ik speel FIFA al een aantal jaar op PC, en sinds vorig jaar is PC ook next gen, net zoals de consoles. Dus qua gameplay is er niks anders dan op de PS5.

Enige verschil is dat voor ultimate team je de transfermarkt niet deelt met console. Afgelopen jaar waren de high tier spelers het gehele jaar door wat duurder, maar zo rond TOTS was alles goedkoper dan op console.

Ah top, ik denk dat ik em voor de pc haal want dan is die een stukje goedkoper :D Enige probleem is dat ik vaak problemen heb met origin, dat als ik dan FIFA afsluit mijn scherm ineens zwart wordt en ik niks meer kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei La Pulga:

Ah top, ik denk dat ik em voor de pc haal want dan is die een stukje goedkoper :D Enige probleem is dat ik vaak problemen heb met origin, dat als ik dan FIFA afsluit mijn scherm ineens zwart wordt en ik niks meer kan doen.

Volgens mij is het verschil 5 euro dit jaar. Tenzij je bij een discounter je code haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei D.J.:

Beetje jammer dat Van Domselaar slechts zilver is.

domselaar.png

Jackie Groenen met M/M work rate is ook wat laag vind ik en ze heeft ook een lagere rating dan tal van andere/mindere NL internationals.

Esmee Brugts is ook maar 71 rated :cab:

Dat terzijde, een aantal content creators hebben de game al. Hierdoor zijn een aantal dingen als de season pass en de beschikbare evolutions al bekend, en enkele sites hebben de upgrades al in hun systeem verwerkt (samen met de mogelijke spelers die aan de eisen voldoen).

Een geupgrade Jan Vertonghen ziet er zo bijvoorbeeld wel al heel leuk uit :D 

9842a63ba1f94cfe0a466ee3f0792ff6.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei TheRealOne:

Esmee Brugts is ook maar 71 rated

Dat terzijde, een aantal content creators hebben de game al. Hierdoor zijn een aantal dingen als de season pass en de beschikbare evolutions al bekend, en enkele sites hebben de upgrades al in hun systeem verwerkt (samen met de mogelijke spelers die aan de eisen voldoen).

Een geupgrade Jan Vertonghen ziet er zo bijvoorbeeld wel al heel leuk uit  

9842a63ba1f94cfe0a466ee3f0792ff6.png

Ik zag ook een Timo Werner evo van 84 met 5 star weak foot. Dus er zijn denk ik dan meer evo options dan die twee die je had gepost (de gratis CB en betaalde LW).

edit:

Ik heb een paar video's bekeken. Level 40 reward is een keuze, één ervan is een Franse middenvelder uit de Bundesliga van 87 overall. Zou erg goed in mijn team passen want ik ga waarschijnlijk voor een Frans-Nederlands team van Ligue1 en Bundesliga-spelers.

Ik zag ook dat de FC founder rewards geen starter packs bevatten.

bewerkt door D.J.
Link naar opmerking
Deel via andere websites