Miz Geplaatst 1 januari 2016 Share Geplaatst 1 januari 2016 Omdat Lakikigar erover begon in het Film topic dacht ik, ik maak dat topic over het filmjaar 2015 wel even snel aan. Ben namelijk ook wel best benieuwd naar ieders top/flopmomentjes van het jaar. Ik zal zelf maar meteen aftrappen. De screen komt van mijn Letterboxd account, want absoluut geen zin om alles even snel over te typen. De komende maand kijk ik nog erg uit naar The Hateful Eight, Room, The Revenant en Creed. Dat zouden zomaar eens de beste films van 2015 kunnen worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 1 januari 2016 Auteur Share Geplaatst 1 januari 2016 Omdat Lakikigar erover begon in het Film topic dacht ik, ik maak dat topic over het filmjaar 2015 wel even snel aan. Ben namelijk ook wel best benieuwd naar ieders top/flopmomentjes van het jaar. Ik zal zelf maar meteen aftrappen. De screen komt van mijn Letterboxd account, want absoluut geen zin om alles even snel over te typen. De komende maand kijk ik nog erg uit naar The Hateful Eight, Room, The Revenant en Creed. Dat zouden zomaar eens de beste films van 2015 kunnen worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 1 januari 2016 Share Geplaatst 1 januari 2016 Gaat het hierbij alleen over films die in 2015 zijn uitgekomen, of wat we gezien hebben? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 1 januari 2016 Share Geplaatst 1 januari 2016 (bewerkt) Ik hanteer alvast 2015 cinémajaar, en ga binnen een dag of 4 mijn lijstje posten alsook mijn awards. Mijn voornemens kan ik alvast wel al posten: In 2016 wil ik de films beter volgen, waar ik dit jaar wat te laat aan gestart heb. Tevens wil ik meer films in de cinéma gaan kijken, aangezien ik dat vorig jaar te weinig heb gedaan. Vooral arthouse films wil ik gaan zien in de cinema. De grootste actiespektakels kijk ik thuis wel. Geen zin om de volle pot te moeten betalen voor toch maar tegenvallende films. Films waar ik een beetje in geinteresseerd ben, wil ik wel zo snel mogelijk downloaden. Ik onderschatte het gegeven dat je films vaak al sneller kon downloaden dan ik dacht. Ik dacht dat dat een half jaar duurde. Daarmee dat ik vorig jaar er zo laat mee was gestart. Bovendien boeiden veel films van toen me niet echt, en was ik bezig met klassiekers/topfilms te kijken. Nu we het daar toch over hebben: daar wil ik zeker en vast mee voortdoen. Ik gebruik de FMovie lijst aangezien dat nu een haalbare doelstelling voor me kan zijn. Veel recente films die geliefd zijn op het forum staan namelijk in de lijst. Ik zit nu aan 50/100 zonder dat ik me focuste. Ikwil de lijst tegen juli gezien hebben. Dat houdt in 10 films per maand. Wat zeker te doen moet zijn. Tenslotte wil ik de andere derde helft van mijn tijd dat ik aan mijn films uitgeef, spenderen aan buitenlandse cinéma. Vooral Zuid-Amerika en Azie interesseren me enorm qua filmstijl. Maar ook Europa zal meer aandacht krijgen, hoewel ik daar iets sneller tegen een tegenvaller bots heb de indruk. De meeste tegenvallers blijven wel uit de VS komen wat eigenlijk vrij logisch is gezien alles daar iets minder subtiel is. Daarnaast wil ik tenslotte meer tijd besteden aan series (iets wat ik dit jaar verwaarloosd heb). Twee jaar geleden nog Lost, Prison Break en The Big Bang Theory helemaal uitgekeken. Dit jaar in de zoektocht naar een nieuwe Lost vier seizoenen van The Walking Dead gezien, The Borgias gezien, en vooral heel erg veel tegenvallers die ik na enkele afleveringen laten liggen heb. Dit moet anders volgend jaar. In Januari wil ik het nog kalm houden met Gomorra, het uitkijken van Salamander en het derde seizoen van The Borgias en een kans aan Occupied. Maar daarna wil ik echt wel enkele kleppers beginnen kijken. Breaking Bad, The Wire en Game of Thrones zullen dus series zijn waaraan ik begin. Ook het recente Narcos en I, Robot wil ik uitpluizen. Net zoals House of Cards en eventueel Fargo. Daarnaast ook aandacht aan wat series uit Europa, en zie ik wel wat ik tegenkom. Maar series wordt een aandachtspunt dit jaar. Documentaires wil ik ook meer kijken. Heel wat BBC-documentaires staan hier gepland. De regisseurs waarvan ik hun oeuvre of een groot deel van hun oeuvre wil gezien hebben zijn David Fincher, Nicolas Winding Refn, Ki-Duk Kim, Denis Villeneuve, Hiroshi Ishikawa en Kar Wai Wong. Verder wil ik meer zien van Hitchcock, de Coen Brothers en misschien een eerste Tarkovsky of Miyazaki uitproberen. Verder zie ik wel wat er dit jaar uit de bus komt. En vooral veel plezier hebben en andere hobby's / voornemens niet verwaarlozen. En eventueel bijsturen waar nodig. Ongeveer 30 films per maand wil ik zien (+- 10 klassiekers / 5-10 pareltjes / 10 recente films indien er aanbod is), met aandacht aan series, een boek per maand en een gamepje. Net zoals een reisje en wat vooruitgang qua sport (hoewel het met lopen goed zit, is verslavend voor mij. Maar dan echt krachttraining) en ook hopelijk op zijn minst iets studeren dit jaar, want het is nodig. Voor januari staan dus de eerder genoemde series op het programma. Nog wat 2014 films die ik gemist heb, en al een vooruitblik op 2016 (heel wat Oscarfilms nu), dus het zal wel een drukke maand worden qua films. Niet dat je veel andere dingen kunt doen. Ik ga ook al wat vooruitlopen op de feiten, en misschien al eens een paar 2005 films meenemen voor een komend toernooi (en heb nauwelijks iets goeds gezien uit dat jaartal). Verder nog wat Duitse en 2004 films kijken die ik nog niet heb kunnen zien wegens te weinig tijd. Naar het einde van de maand toe ook eens wat sf-films opsteken (Blade Runner en Solyaris o.a.) en een eerste Ishikawa film. 1 januari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 januari 2016 Share Geplaatst 1 januari 2016 [MENTION=9770]Miz[/MENTION]; The Intern en Minions staan in jouw top 10 van 2015? Serieus? .... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 1 januari 2016 Auteur Share Geplaatst 1 januari 2016 Neen? Het zijn twee van de films waarmee ik mij het afgelopen jaar het meest heb vermaakt. Maar daarom zijn ze nog niet bij de beste tien van 2015... Het is ook geen top tien die ik gemaakt heb hé. :) [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 1 januari 2016 Share Geplaatst 1 januari 2016 Zeg Vahnstad, relax eens en ga gewoon rustig filmpjes checken, ipv elke 5 minuten een lijst van 500000 films op te noemen die je nog wil zien :cab: Oh en The Intern was eigenlijk niet eens zo heel slecht idd. Enfin, ook niet goed, maar wel vermakelijk ;sm; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 1 januari 2016 Share Geplaatst 1 januari 2016 Het is me niet gelukt dit jaar :( Had me voorgenomen om minstens 1 keer per maand naar de bioscoop te trekken. Gelukkig maakte de Back to the Future-marathon veel goed wat het totale aantal cinematripjes op 14 zet. Barbecue 1. Mad Max: Fury Road 2. Jurassic World 3. D'Ardennen Bier 4. Ant-Man 5. Avengers: Age of Ultron Schoonmoeder 6. Le Tout Nouveau Testament 7. Far From The Madding Crowd 8. Furious 7 9. Safety First Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 1 januari 2016 Share Geplaatst 1 januari 2016 Mad Max: Fury Road Inside Out Ex Machina Star Wars: The Force Awakens Sicario Jurassic World Waren voor mij de films waarvan ik het meest genoten had (random volgorde) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DubbelFris Geplaatst 2 januari 2016 Share Geplaatst 2 januari 2016 Op volgorde Mad Max Star Wars The Martian Ex Machina World of Tomorrow Hatefull Eight Inside Out The big short Kingsman The man from uncle Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 3 januari 2016 Share Geplaatst 3 januari 2016 01 | | Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (Alejandro González Iñárritu) 02 | | The Lobster (Yorgos Lanthimos) 03 | | Beasts of No Nation (Cary Joji Fukunaga) 04 | | Plemya (Miroslav Slaboshpitsky) 05 | | Ex Machina (Alex Garland) 06 | | Song of the Sea (Tomm Moore) 07 | | Victoria (Sebastian Schipper) 08 | | Rudderless (William H. Macy) 09 | | Sicario (Denis Villeneuve) 10 | | Me and Earl and the Dying Girl (Alfonso Gomez-Rejon) 11 | | War Book (Tom Harper) 12 | | Turist (Ruben Östlund) 13 | | Omoide no Mânî (Hiromasa Yonebayashi) 14 | | The End of the Tour (James Ponsoldt) 15 | | The Imitation Game (Morten Tyldum) 16 | | The Dark Horse (James Napier Robertson) 17 | | Simindis Kundzuli (George Ovashvili) 18 | | Inside Out (Ronnie Del Carmen, Pete Docter) 19 | | Wild (Jean-Marc Vallée) 20 | | En Duva Satt på en Gren och Funderade på Tillvaron (Roy Andersson) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 3 januari 2016 Share Geplaatst 3 januari 2016 (bewerkt) Prachtige lijst, kan ik nog wat tips uithalen! :) The Lobster, Song of the Sea en When Marnie Was There wil ik zeker nog wel eens kijken wanneer het kan in één van de komende maanden. Die titels passeerden ook al wat vaker in lijstjes de laatste weken. Ook War Book, The Dark Horse en Simindis Kundzuli zien er interessant uit, en zet ik maar op de watchlist voor (veel) later. Van meeste films op Rudderless na wel al gehoord. Nouja, sommige wel uit het oog verloren (War Book bvb.). Het meeste van de rest gewoon gezien. :) (zijn er 11) --- Dit werd vorig jaar gepost door [MENTION=9770]Miz[/MENTION]; dus vul ik maar eens aan. Beste Film | Drama - Mustang Beste Film | Komedie - Relatos salvajes Beste Film | Actie - Sicario Beste Film | Thriller - Victoria Beste Film | Animatie - Inside Out Beste Film | Horror - It Follows Beste Film | Scifi - Ex Machina Beste Film | Arthouse - Mustang Beste Film | Documentaire - Kurt Cobain: Montage of Heck Beste acteur | Film - Eddie Redmayne (The Theory of Everything) Beste actrice | Film - Felicity Jones (The Theory of Everything) Beste acteur in bijrol | Film - Oscar Isaac (Ex Machina) Beste actrice in bijrol | Film - Alicia Vikander (Ex Machina) Beste regisseur | Film - Laszlo Nemes (Saul Fia) Beste script | Film - Ex Machina Beste soundtrack | Film - It Follows Beste cinematografie | Film - Saul Fia Beste design | Film - Crimson Peak Beste visuals | Film - Everest Films waarvan je het meest verwacht in 2016: The Neon Demon & The Revenant Honourable Mentions: Birdman voor cinematografie Michael Keaton voor beste acteur Mustang voor soundtrack Rest had ik weinig moeite mee en was duidelijk. 3 januari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 4 januari 2016 Share Geplaatst 4 januari 2016 Rudderless top 10 joh Thijs? En Inside Out met een mager zeventje top 20 (terecht hoor, daar niet van)? Je moet echt weer meer films gaan kijken hoor. ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 4 januari 2016 Share Geplaatst 4 januari 2016 Inderdaad Thijs, ff herpakken hoor ;) Zei je laatst ook niet dat The Lobster voor jou sowieso beste film van het jaar was? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 4 januari 2016 Share Geplaatst 4 januari 2016 Ja, maar toen herinnerde ik hem aan Birdman. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 4 januari 2016 Share Geplaatst 4 januari 2016 Even snel een lijstje van films waarvan ik heb genoten in 2015. In random volgorde: Sicario, Mad Max, Martian, Southpaw en Black Mass. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 4 januari 2016 Share Geplaatst 4 januari 2016 Véél films gezien dit jaar, dus ook mijn poging tot eindejaarslijst. Dit jaar 134 films gezien die nieuw werden uitgebracht Daarvan 43 gezien in de bioscoop, waaronder 31 op diverse festivals 3* werden het vaakst uitgedeeld, namelijk 49 keer 6 films kregen 4 sterren, in tegenstelling tot vorige jaar heb ik geen enkele 4.5* gegeven Gemiddelde score is 2.94* (was vorig jaar nog 2.89*) Meeste films gezien uit USA (71), gevolgd door UK (10), Frankrijk (6) en Australië (5) 134 Wild Card - Simon West 133 Checkmate - Timothy Woodward Jr. 132 Taken 3 - Olivier Megaton 131 Chappie - Neill Blomkamp 130 The Transporter Refueled - Camille Delamarre 129 Cybernatural - Levan Gabriadze 128 Felt - Jason Banker 127 Inherent Vice - Paul Thomas Anderson 126 Blackhat - Michael Mann 125 Hot Girls Wanted - Jill Bauer, Ronna Gradus 124 Area 51 - Oren Peli 123 Amnesiac - Michael Polish 122 Age of Kill - Neil Jones 121 The Phoenix Incident - Keith Arem 120 Operator - Amariah Olsen, Obin Olsen 119 Unbroken - Angelina Jolie 118 Far From The Madding Crowd - Thomas Vinterberg 117 Tomorrowland - Brad Bird 116 Pod Elektricheskimi Oblakami - Aleksey German 115 Alléluia - Fabrice Du Welz 114 The Martian - Ridley Scott 113 Sleeping With Other People - Leslye Headland 112 The Intern - Nancy Meyers 111 Focus - Glenn Ficarra, John Requa 110 Obietnica - Anna Kazejak-Dawid 109 Monsters: Dark Continent - Tom Green 108 Kawaki. - Tetsuya Nakashima 107 Insidious: Chapter 3 - Leigh Whannell 106 Criminal Activities - Jackie Earle Haley 105 Dheepan - Jacques Audiard 104 Heist - Scott Mann 103 No Escape - John Erick Dowdle 102 Love - Gaspar Noé 101 Las Oscuras Primaveras - Ernesto Contreras 100 Black Mass - Scott Cooper 99 The Theory of Everything - James Marsh 98 Partisan - Ariel Kleiman 97 Magic Mike XXL - Gregory Jacobs 96 La Dame dans l'Auto avec un Fusil et des Lunettes - Joann Sfar 95 Rosewater - Jon Stewart 94 Project Almanac - Dean Israelite 93 Groenland - Tomas Kaan 92 The Loft - Erik Van Looy 91 Joy - David O. Russell 90 Run All Night - Jaume Collet-Serra 89 The Big Short - Adam McKay 88 Hidden - Matt Duffer, Ross Duffer 87 Paper Towns - Jake Schreier 86 Barefoot - Andrew Fleming 85 The Falling - Carol Morley 84 Hide and Seek - Joanna Coates 83 Cyberbully - Ben Chanan 82 Madam Ppang-Deok - Pil-Sung Yim 81 True Story - Rupert Goold 80 Eddie Reynolds y Los Ángeles de Acero - Gustavo Moheno 79 Every Thing Will Be Fine - Wim Wenders 78 Spooks: The Greater Good - Bharat Nalluri 77 Queen of Earth - Alex Ross Perry 76 Spectre - Sam Mendes 75 Plemya - Miroslav Slaboshpitsky 74 Nian Nian - Sylvia Chang 73 Dólares de Arena - Israel Cárdenas, Laura Amelia Guzmán 72 Conducta - Ernesto Daranas 71 Aravim Rokdim - Eran Riklis 70 The Hateful Eight - Quentin Tarantino 69 Phoenix - Christian Petzold 68 John Wick - Chad Stahelski 67 Straight Outta Compton - F. Gary Gray 66 Wild - Jean-Marc Vallée 65 Eden - Mia Hansen-Løve 64 Kajaki - Paul Katis 63 Burnt - John Wells 62 The Lobster - Yorgos Lanthimos 61 Z for Zachariah - Craig Zobel 60 Saul Fia - László Nemes 59 Dope - Rick Fumayiwa 58 Magical Girl - Carlos Vermut 57 Deep Web - Alex Winter 56 American Sniper - Clint Eastwood 55 Kkeut-kka-ji-gan-da - Seong-hoon Kim 54 Red Army - Gabe Polsky 53 Southpaw - Antoine Fuqua 52 The Diary of a Teenage Girl - Marielle Heller 51 Comet - Sam Esmail 50 Chor gei - Herman Yau 49 Mad Max: Fury Road - George Miller 48 El Cinco de Talleres - Adrián Biniez 47 El Niño - Daniel Monzón 46 Furious 7 - James Wan 45 Durak - Yuriy Bykov 44 Entourage - Doug Elin 43 Cartel Land - Matthew Heineman 42 It Follows - David Robert Mitchell 41 Son of a Gun - Julius Avery 40 9999 - Ellen Vermeulen 39 Steve Jobs - Danny Boyle 38 Youth - Paolo Sorrentino 37 Man From Reno - Dave Boyle 36 Schneider vs. Bax - Alex van Warmerdam 35 Mission: Impossible - Rogue Nation - Christopher McQuarrie 34 Creed - Ryan Coogler 33 O Lobo atrás da Porta - Fernando Coimbra 32 The Ever After - Mark Webber 31 El Botón de Nácar - Patricio Guzmán 30 El Club - Pablo Larraín 29 Bridgend - Jeppe Rønde 28 Dap cánh giua không trung - Diep Hoang Nguyen 27 The Little Death - Josh Lawson 26 X+Y - Morgan Matthews 25 Spring - Justin Benson, Aaron Moorhead 24 Gong Fan - Jung-chi Chang 23 Inside Out - Peter Docter, Ronaldo Del Carmen 22 Louder Than Bombs - Joachim Trier 21 Nessuno Si Salva da Solo - Sergio Castellitto 20 A Girl Walks Home Alone At Night - Ana Lily Amirpour 19 Sunrise - Partho Sen-Gupta 18 La Isla Mínima - Alberto Rodríguez 17 A Most Violent Year - J.C. Chandor 16 Citizenfour - Laura Poitras 15 Umimachi Diary - Hirokazu Koreeda 14 Suburra - Stefano Sollima 13 Relatos Salvajes - Damián Szifron 12 Zvizdan - Dalibor Matanic 11 Lost River - Ryan Gosling 10 Wildlike - Frank Hall Green 9 Melbourne - Nima Javidi 8 Me and Earl and the Dying Girl - Alfonso Gomez-Rejon 7 Omoide no Mânî - Hiromasa Yonebayashi 6 Mustang - Deniz Gamze Ergüven 5 Ex Machina - Alex Garland 4 Twinsters - Samantha Futerman, Ryan Miyamoto 3 Sicario - Denis Villeneuve 2 Victoria - Sebastian Schipper 1 Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) - Alejandro González Iñárritu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 4 januari 2016 Share Geplaatst 4 januari 2016 Wow, respect hoor. Zo een groot aantal films gezien. Ziet er een mooie lijst uit. Birdman ga ik toch echt volgend jaar nog eens een poging geven, sowieso. Twinsters moet ik blijkbaar ook eens gaan kijken. Voor de rest zijn je 4-sterrenfilms prachtig. Verder een mooie top 40. Jammer dat It Follows wat laag staat (daar zal je niet de enige in zijn - helaas), maar wel tevreden dat MM: Fury Road niet zo overgewaardeerd wordt door jou. Nouja, ieder zijn smaak. Saul Fia viel je wellicht tegen door het verhaal? Theory of Everything ook redelijk laag - maar dat was wellicht te veilig werk voor je. Mooie lijst! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 4 januari 2016 Share Geplaatst 4 januari 2016 Ik ga er vanavond eens rustig naar kijken. Sowieso jammer dat je niet een mooie screen van Sicario hebt opgezocht. Maar wel goed dat je mijn whatiwatch-banner hebt gekopieerd naar Birdman. ;) Zelf wacht ik nog even. Heb gisteren Knight of Cups op BD besteld, die moet ik sowieso nog gezien hebben. En wil tot aan de 100 films komen, zit nu geloof ik op 95 ofzo. ;sm; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 4 januari 2016 Share Geplaatst 4 januari 2016 Ik moet er eigenlijk ook nog een aantal zien. Maar fuck it, ik neem ze lekker mee naar 2016 ;sm; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 4 januari 2016 Share Geplaatst 4 januari 2016 (bewerkt) Suburra Wild Dheepan Sayonara Kabukichko Deze wil ik nog zien, en dan ben ik er klaar mee. Rest is voor 2016. Ik heb dan 59 titels gezien. Mooi aantal voor een beginnertje, denk ik dan zo. 4 januari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 4 januari 2016 Share Geplaatst 4 januari 2016 Rudderless top 10 joh Thijs? En Inside Out met een mager zeventje top 20 (terecht hoor, daar niet van)? Je moet echt weer meer films gaan kijken hoor. ;) Heb de laatste tijd eindelijk de smaak weer een beetje te pakken. Is wel van korte duur, want na januari zal het weer een stuk minder worden. En Rudderless vond ik echt gewoon een heerlijk filmpje. Top 10 is wel wat hoog ja, maar ik vind het zo'n ontzettend sympathiek filmpje. Inderdaad Thijs, ff herpakken hoor ;) Zei je laatst ook niet dat The Lobster voor jou sowieso beste film van het jaar was? Birdman inderdaad vergeten, want dat voelt echt al vrij lang geleden. Daarnaast staan nummer 2 en 3 vrijwel gelijk. Twinsters zegt me overigens helemaal niets uit jouw lijst. Aanrader? Tof ook dat je Gong Fan hebt gezien; bijzondere film. Zelf vergeten voor mijn lijst. Verder een hele stapel films die me niet zoveel zeggen en een aantal die ik nog graag wil zien: Mustang en Melbourne bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 4 januari 2016 Share Geplaatst 4 januari 2016 Twinsters zegt me overigens helemaal niets uit jouw lijst. Aanrader? => Twinsters, op de valreep nog een onverwacht pareltje. Film/docu over 2 meisjes die op puur toeval over elkaars bestaan af weten te komen - en dan vooral omdat ze ontzettend goed op elkaar lijken. Heel ontwapenend, ontroerend ook, en eigenlijk gewoon anderhalf uur positivisme die een goeie snaar raakt. 4* Het is zo'n film waarvan ik kan snappen dat het sommige mensen helemaal niks doet. Maar om één of andere reden raakte het mij echt, op een manier wat het afgelopen jaar weinig films hebben gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DubbelFris Geplaatst 5 januari 2016 Share Geplaatst 5 januari 2016 Is Birdman niet uit 2014? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 5 januari 2016 Share Geplaatst 5 januari 2016 Is Birdman niet uit 2014? Amerikaanse release 2014 is in NL en BE cinema uitgekomen in 2015 Meeste hanteren hier NL/BE cinemadata Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten