vinnypassy Geplaatst 27 maart 2016 Share Geplaatst 27 maart 2016 Ja, hoor toch een beetje gemengde reacties. Langs de ene kant dat het typisch Snyder zou zijn, langs de andere kant hoor ik van veel mensen die fan zijn dat Snyder 'het' een beetje kwijt is. (De user Naomi Watts op MoMe was heel teleurgesteld bv.). Vond persoonlijk Man of Steel ook een stuk minder dan de rest van z'n films, dusja. Ben benieuwd. Wat vond je van Affleck? Affleck vond ik prima, maar ik heb ook nooit zo heel veel problemen met hem gehad, Gadot ook (maar dat kan ook komen omdat zij zo verschrikkelijk mooi is en ik haar daardoor niet helemaal subjectief kan beoordelen). Muziek vond ik overigens ook niet zo super, op het grote eindgevecht na. Visueel vond ik het trouwens ook niet heel bijzonder, er zaten zelfs enkele momenten (max drie ofzo) tussen dat ik de CGI er goedkoop vond uitzien. Het was gewoon allemaal veel te gewoontjes, niet onderscheidend genoeg en grootser bedoeld dan het uiteindelijk was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 27 maart 2016 Share Geplaatst 27 maart 2016 10 cloverfield lane gezien, gister in de bios. Spannende film met af en toe echt schrik momenten. Een aanradertje cijfer: 8.5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 maart 2016 Auteur Share Geplaatst 27 maart 2016 10 cloverfield lane gezien, gister in de bios. Spannende film met af en toe echt schrik momenten. Een aanradertje cijfer: 8.5 Jeej we hebben eens dezelfde mening over een film :D OT: Paulina Vage film over een vrouw uit Argentinie die les gaat geven in Paraguay op het platteland. Vaak maakt ze hele onbegrijpelijke maar wel unieke keuzes. Stoorde me er wel vaak aan wat ze deed. 4.8 The Hard Stop Goede documentaire over ''The police killing of Mark Duggan in London, 2011, ignited the worst civil unrest in recent British history and made headlines around the globe. '' Na afloop Q&A en gesproken met Kurtis en Marcus. Erg onder de indruk van de film alleen wel beetje eenzijdig maar de politie wou niet meewerken aan de film. 8.5 The Enlightened Land Wat een hele mooie/goede/toffe film. Behoorlijk luchtig voor het thema oorlog/Afganisthan. Montage/soundtrack/regie is echt fantastisch in deze film over een groep kindsoldaten in Afganisthan die Koning van Afganisthan willen worden want dat ontbeert het land al heellang, geen koning hebben. Echt enorm van genoten, heel veel mooie shots ook. 9 Batman vs Superman Dawn of Justice [MENTION=23359]RobBouwman[/MENTION]; Ik had dus toch redelijk gelijk. Die 9.5 is al binnen week op imdb gedaald naar een 7.6 en op RT krijgt de film 28%... Zelf vond ik hem wel leuk en vermakelijk maar er zitten heel veel onlogische dingen in. En Esseinberg als Luthor werkt niet. 7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 27 maart 2016 Share Geplaatst 27 maart 2016 7,5 ondertussen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 27 maart 2016 Share Geplaatst 27 maart 2016 Ik was natuurlijk al fan van Villeneuve en Sicario vanwege de morele ambiguïteit die hij op het beeld vertoont. Dit filmpje laat mooi zien hoe hij dat visueel nog eens extra versterkt. Was me nog niet eens zo opgevallen bij deze film. 0nrjHF7wPbs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 27 maart 2016 Share Geplaatst 27 maart 2016 Nou, inderdaad. Wel een analyse die je pas kan maken nadat je volgens mij de film meerdere keren hebt gezien. Maar prima uiteenzetting met aandacht voor de kleinste details, zoals dat shirt van Blunt bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 28 maart 2016 Share Geplaatst 28 maart 2016 Oké, The Revenant is een compleet vervloekte film. Ofwel vergeet ik het. Ofwel ben ik op een verkeerd tijdstip daar. Ofwel ga ik gaan kijken en zijn er plots aanslagen waardoor ik dat helemaal uit het oog verloor. Ofwel word ik plots ziek en ik heb geen goesting om tijdens een film constant te moeten niezen en mijn neus te moeten snuiten met koorts. En zo waren er nog wel twee - drie andere redenen. Er is gewoon altijd iets dat tussenkomt. Echt verschrikkelijk irritant. Hopen dat ik iets beter ben tegen morgen, maar ik vrees ervoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 28 maart 2016 Share Geplaatst 28 maart 2016 Ofwel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 28 maart 2016 Share Geplaatst 28 maart 2016 Kap met zeiken en ga die film gewoon eens kijken man. Je roept dit verdomme al een maand. :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobBouwman Geplaatst 28 maart 2016 Share Geplaatst 28 maart 2016 [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION]; Ja, je had inderdaad gelijk. Moet wel zeggen dat de 28% op RT weer iets te veel van het 'goede' is. Was geen wonderfilm, maar heb me wel degelijk vermaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 maart 2016 Auteur Share Geplaatst 28 maart 2016 Zullen we afspreken [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; Dat je op houdt met dat gezeik en alleen hier post als je een film daadwerkelijk gezien hebt ;) Dit begint dood vermoeiend te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 28 maart 2016 Share Geplaatst 28 maart 2016 Ik had The Revenant gister na 10 minuten uitgezet dus ik zou hem overslaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 maart 2016 Auteur Share Geplaatst 28 maart 2016 Ik had The Revenant gister na 10 minuten uitgezet dus ik zou hem overslaan. Na 10 minuten uitzetten kan ik niet serieus nemen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 28 maart 2016 Share Geplaatst 28 maart 2016 :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 28 maart 2016 Share Geplaatst 28 maart 2016 Nieuwste Star Wars gezien. Nooit een andere gezien, maar kon 'm opzich wel volgen. Wil die oude wel gaan kijken, maar kan ik beter gewoon bij IV t/m VI beginnen of eerst die recentere prequels? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max.V. Geplaatst 28 maart 2016 Share Geplaatst 28 maart 2016 Eindelijk Full Metal Jacket gekeken. Na een legendarisch begin vond ik het 2e gedeelte toch minde. In het eerste gedeelte werd de film eigenlijk maar door 1 iemand gedragen, wat hij meer dan prima kon. Maar in het 2e deel miste ik toch de affiniteit met de personages. Ook vond ik dat de badkamer scene wel wat voorspelbaar en daar had in mijn ogen wel iets meer in kunnen zitten. Normaal gesproken vind ik het altijd erg lastig om oudere films te kijken maar ik heb mij hier totaal niet aan gestoord of dat het was opgevallen dat het van 1987 was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DJ_Caje Geplaatst 29 maart 2016 Share Geplaatst 29 maart 2016 Nieuwste Star Wars gezien. Nooit een andere gezien, maar kon 'm opzich wel volgen. Wil die oude wel gaan kijken, maar kan ik beter gewoon bij IV t/m VI beginnen of eerst die recentere prequels? Ik kan alleen maar de machete order aanraden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 29 maart 2016 Share Geplaatst 29 maart 2016 Vanmiddag naar Batman vs. Superman geweest, over de gehele lijn toch erg matig. Mis de diepgang van de Nolan Batman films toch wel en wat betreft de actie is het toch een stuk minder gaaf dan de Marvel-superheldenfilms. De eigen film van Wonder Woman moet wel cool worden though :< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobBouwman Geplaatst 29 maart 2016 Share Geplaatst 29 maart 2016 Jaa, die film zet alles best okee op. Ik heb zin in Justice League, Wonder Woman, The Flash en vooral een Batmantrilogie met Affleck aan het roer. Maar het is zo bezig met het opzetten van die dingen, dat het vergeet een echt goede standalonefilm te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 maart 2016 Auteur Share Geplaatst 29 maart 2016 Ik niet. Ben Hollywood steeds meer beu met alle reboot/prequels/sequels etc Gelukkig valt bij DC nog mee maar Marvel.. man man man Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 29 maart 2016 Share Geplaatst 29 maart 2016 Het enige leuke nu nog aan Marvel zijn die nieuwe series/films zoals Guardians of the Galaxy, Daredevil, Jessica Jones en Deadpool (al moet ik hem zelf nog zien), bij die Avengers en alle films die daarbij te rekenen zijn is het idd wel een beetje over met originaliteit. Avengers 2 was bv. gewoon bijna een kopie van het eerste deel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobBouwman Geplaatst 30 maart 2016 Share Geplaatst 30 maart 2016 Ik dacht, ik ga hier eens aan meedoen. Drukke filmmaand gehad, veel hoge cijfers gegeven, maar dat kwam vooral omdat ik het Oscarseizoen even goed doorgekeken heb. House of Cards speelde ook mee. Maart Films 1. Deadpool (Tim Miller, 2016) :: 7.5 2. London Has Fallen (Babak Najafi, 2016) :: 4.3 3. Steve Jobs (Danny Boyle, 2015) :: 8.0 4. Spotlight (Tom McCarthy, 2015) :: 8.3 5. The Big Short (Adam McKay, 2015) :: 6.8 6. The Martian (Ridley Scott, 2015) :: 7.8 7. Sicario (Denis Villeneuve, 2015) :: 8.5 8. Room (Lenny Abrahamson, 2015) :: 9.0 9. Lock, Stock and Two Smoking Barrels (Guy Ritchie, 1998) :: 7.0 10. 10 Cloverfield Lane (Daniel Trachtenberg, 2016) :: 7.5 11. Batman v Superman: Dawn of Justice (Zack Snyder, 2016) :: 6.8 12. Mission: Impossible - Rogue Nation (Christopher McQuarrie, 2015) :: 6.5 Series 13. American Horror Story - Seizoen 5 (Brad Falchuk, Ryan Murphy, 2011) :: 7.5 14. House of Cards - Seizoen 4 (Beau Willimon, 2013) :: 9.3 Statistieken Totaal 12 films (maandgemiddelde: 12.0) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 12. Totale speelduur: 1461 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: House of Cards - Seizoen 4 (9.3, 1ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: London Has Fallen (4.3). Media-verdeling 4. 1. 8. 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 30 maart 2016 Share Geplaatst 30 maart 2016 Beyond The Black Rainbow Een nogal mysterieuze, sinistere film die moeilijk in een genre valt te plaatsen. Het is zowat een combo van thriller, horror en sci-fi. Ook moeilijk te omschrijven waar het nu precies over gaat, ik zou kunnen zeggen dat het een heel klein beetje iets weg heeft van Ex Machina maar zelfs dat is vrij optimistisch eigenlijk. Visueel zit het dan wel weer allemaal goed, het is één lange trip van kleur en surrealistische beelden. Klassiek voorbeeld van een hele stijlvolle film zonder diepgang of inhoud. El Agua del Fin del Mundo Argentijns drama. Realistisch neergezet maar het leidt niet echt ergens naar en mist een beetje punch. Wel mooi einde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 31 maart 2016 Share Geplaatst 31 maart 2016 Maart Films 25. Spotlight (Tom McCarthy, 2015) :: 7.6 26. Schindler's List (Steven Spielberg, 1993) :: 8.7 27. The Big Short (Adam McKay, 2015) :: 7.8 28. Bridge of Spies (Steven Spielberg, 2015) :: 6.3 29. The Master (Paul Thomas Anderson, 2012) :: 6.5 30. The Hateful Eight (Quentin Tarantino, 2015) :: 8.3 31. The Lobster (Yorgos Lanthimos, 2015) :: 7.5 32. Network (Sidney Lumet, 1976) :: 7.0 33. Le gamin au vélo (Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, 2011) :: 6.4 Series 34. Ash vs Evil Dead - Seizoen 1 (Ivan Raimi, Sam Raimi, Tom Spezialy, 2015) :: 8.2 35. Battlestar Galactica - Miniseries (Michael Rymer, 2003) :: 7.9 36. The Expanse - Seizoen 1 (Robert Lieberman, Terry McDonough, Jeff Woolnough, 2015) :: 8.3 37. House of Cards - Seizoen 4 (Beau Willimon, 2013) :: 8.5 38. Oz - Seizoen 5 (Tom Fontana, 1997) :: 8.0 Statistieken Totaal 9 films (maandgemiddelde: 8.3) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 9. Totale speelduur: 1225 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Schindler's List (8.7, 2de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Bridge of Spies (6.3). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 31 maart 2016 Share Geplaatst 31 maart 2016 (bewerkt) Ik niet. Ben Hollywood steeds meer beu met alle reboot/prequels/sequels etc Gelukkig valt bij DC nog mee maar Marvel.. man man man Ja, ik moet nog Cap 2, Gotg, Avengers 2 en Antman zien, maar dat blijft ook maar aanslepen. Zie Avengers 2 wel zitten, aangezien ik de eerste wel nog te pruimen vond, hoewel filmtechnisch vrij zwak en absoluut niet gebalanceerd. In Antman hoop ik een soort nieuwe Iron Man te zien, Gotg werd goed ontvangen en heb ik echt geen idee over wat ik moet verwachten. Cap zie ik het minst van al zitten gezien Cap 1 enorm tegenviel en de superheld me niet echt ligt. Denk dat ik die een 3 gegeven heb. Cap 2 zou wel stukken beter zijn, en heb er misschien nu iets zin in (dus zal hem nu kijken met een biertje). Enige echt slecht, slecht, slechte films van Marvel zijn Cap 1 en Thor 2 (weet er niets meer van, heb hem in twee stukken moeten uitkijken, ... weet wel het einde nog, maar blijkbaar werd dat toch teniet gedaan, dus functioneel lijkt deze een beetje op de eerste Star Wars prequel). Iron Man vond ik persoonlijk erg leuk en nog altijd vrij goed. Met straatlengtes nog altijd mijn favoriete Marvel, en net iets leuker dan Batman Begins (tweede favoriete superheldenfilm - die ik stukken beter blijf vinden dan TDK ondanks de aanwezigheid van The Joker en de sterk presterende Ledger). The Hulk was redelijk (veel slechte punten, maar al bij al redelijk en uiteraard is Norton wel leuk). Thor was vroeger leuker dan nu (zou sowieso tegenvallen nu). Cap 1 heb ik nooit leuk gevonden. Avengers ongebalanceerd. Iron Man 2 en 3 halen niveau van de 1 bijlange niet, maar zijn vanwege Iron Man nog wel het kijken waard. Marvel is geen straf, maar beter dan Iron Man gaan hun films niet worden (enkel sprekend over MCU uiteraard). 31 maart 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten