Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

The Look Of Silence

Joshua Oppenheimer brengt vervolg op The Act Of Killing..

Alleen nu vanuit de kant van de slachtoffers..Man van 44 kijkt The Act Of Killing in de film en gaat tegelijk de daders van toen die in Killing voorkomt interviewen of ze er spijt van hebben. Zijn broer Admil is vermoord door de mensen die hij interviewt. Zeer indrukwekkende documentaire, beter nog dan The Act of Killing..

8.5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kingsman: The Secret Service.

Vermakelijk, maar Vaughn kan er helaas geen nieuwe Kick-Ass van maken. Kingsman is een redelijke film die veel dingen goed doet (Firth is prima, de metagrapjes zijn aardig, tempo zit er goed in) maar waarbij ook teveel mis loopt (Jackson werkt totaal niet als bad guy, de rol van Roxy dooft onbegrijpelijk uit, te weinig echt coole oneliners) om echt goed te zijn. 3*.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier Kyrill, wordt voor mij waarschijnlijk pas vrijdag. Ben benieuwd wat je ervan vindt, heb hoge verwachtingen (film van 't jaar).

Thnx Tijn, vriend :) Ja ik dus ook!! Ik ben blij dat meta/rotten op 7.6 zit ofzo en niet super hoog. Daardoor verwacht ik nog wel veel maar niet ongenaakbaar veel.. Ik zou t hier vanavond laat posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat je Pulp Fiction gelijk zet waar het thuishoort. - al was Drive Angry wel erg slecht.

Ooit leer je het verschil wel tussen een slechte film en een film die jou niet ligt. Drive Angry was een prima genrefilm: coole Cage, lekker wijf, fantastische bad guy en lekker veel over-the-top-actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit leer je het verschil wel tussen een slechte film en een film die jou niet ligt. Drive Angry was een prima genrefilm: coole Cage, lekker wijf, fantastische bad guy en lekker veel over-the-top-actie.

To be honest, ik vind Cage stiekem wel leuk. Maar Drive Angry vind ik gewoon slecht. Inderdaad lekker wijf, maar dan ga ik wel wat anders kijken/doen dan naar een film kijken. Ik ben ook "fan" van William Fichtner, vond hem in Prison Break goed spelen. Was één van de lichtpunten van de latere seizoenen. (2 en 3 dus)

Zometeen naar The Revenant :<_O_

Succes. Ook nog een weekje wachten hier.

Beetje jammer trouwens dat iedere film die ik van plan ben om te kijken tegenvalt qua ratings. Ik had van bepaalde films wel geen 7 verwacht, maar een The Forest haalt niet eens een vijf. Een The Fifth Wave zit nu al aan 5,5 en The Boy laat ik ook maar voor wat het is. Zal the Fifth Wave wel nog eens downloaden maar dan puur voor - tja sorry dit is hypocriet - Maika en Chloé.

Zie wel dat Aferim! goed ontvangen wordt, ziet er wel nog iets speciaals uit. :) En voor de rest vooral de Oscarfilms. 13 Hours goed ontvangen, hoorde er al heel wat rond doordat ik de campagne voor de presidentsverkiezingen volg. Veel republikeinen verwijzen er naar. Zou één van de betere Bay films zijn, en de Hillarycampagne schaden. Welja, zal wel weer patriottisch zijn. Al vond ik American Sniper bijvoorbeeld ook niet echt slecht..

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; Succes??? :cab: ;e Why?

Ow sorry. Ben er bij mijn gedachten niet bij. Ik wou zeggen: veel plezier. Film waar ik heel grote verwachtingen van heb. Wellicht de hoogste van dit jaar, samen met The Neon Demon dan.

v6jh9h.png

Dit zijn de twintig films waar ik het meest voor ben gehypet op dit moment. :) Zootopia ook een pak hoger trouwens. :p

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk eens Lady and the Tramp gezien, stond al lang op mijn verlanglijstje vanwege potentieel wel iets voor mij.

Viel toch lichtjes tegen, geen slechte film. Maar ik had iets meer "magie" verwacht, en dat ontbreekt hier toch wel. Misschien is de film wat oubollig, de setting niet speciaal genoeg, en is het verhaal wat te gewoontjes. En de stemacteurs vond ik niet goed. Vooral die van de Lady past er echt niet bij. (en ik heb het in het Engels bekeken). Gemiddelde film dus voor mij. Zal denk ik ook nog Doornroosje kijken sebiet, zit toch in de sfeer, en die wil ik ook wel eens zien (ken het sprookje toch niet (meer). Ben geen fan van de live action remakes dus Maleficent zal ik al zeker niet kijken. Verwacht een gewone gemiddelde film, hopen dat het meevalt. Daarna nog de komende periode enkel Aladdin herkijken, Frozen en Jungle Book zien. En de nieuwe film Zootopia, en dan zal ik het wel gehad hebben. Er zijn er nog wel een paar die ik misschien eens wil zien als ik de kans heb, maar dat is dan voor later wel eens.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk eens Lady and the Tramp gezien, stond al lang op mijn verlanglijstje vanwege potentieel wel iets voor mij.

Viel toch lichtjes tegen, geen slechte film. Maar ik had iets meer "magie" verwacht, en dat ontbreekt hier toch wel. Misschien is de film wat oubollig, de setting niet speciaal genoeg, en is het verhaal wat te gewoontjes. En de stemacteurs vond ik niet goed. Vooral die van de Lady past er echt niet bij. (en ik heb het in het Engels bekeken). Gemiddelde film dus voor mij. Zal denk ik ook nog Doornroosje kijken sebiet, zit toch in de sfeer, en die wil ik ook wel eens zien (ken het sprookje toch niet (meer). Ben geen fan van de live action remakes dus Maleficent zal ik al zeker niet kijken. Verwacht een gewone gemiddelde film, hopen dat het meevalt. Daarna nog de komende periode enkel Aladdin herkijken, Frozen en Jungle Book zien. En de nieuwe film Zootopia, en dan zal ik het wel gehad hebben. Er zijn er nog wel een paar die ik misschien eens wil zien als ik de kans heb, maar dat is dan voor later wel eens.

En dat was dus vreselijk. Een van de slechtste Disneyfilms ooit, samen met Peter Pan. Inspiratieloos, personages die overkomen als sponzen en een zwak verhaal dat je niet eens uitnodigt om te volgen, ... Cinderella en Sneeuwwitje zijn dan toch betere Disneyfilms, hoewel ik nu ook niet de echte superfan ben van Prinsessenfilms. Zijn gewoon superhelden maar dan in een ander jasje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Jungle Book was een leuke film. Wel wat mankementen. Zo kon de jungle iets kleurrijker en gedetailleerder geanimeerd wordt en was deze met momenten erg kaal, en kon de dierenwereld wat meer divers en levendiger worden opgebouwd, maar de karakters zijn wel sterk bedacht. Kaa, Baloo en Baghoura maken echt de film. Ik vond de film het goede niveau niet altijd vasthouden, en het tweede deel was over het algemeen beter dan de eerste. Qua muziek zit het wel goed met een voor die tijd wellicht wel aanstekelijk liedje bij kinderen. Kan me wel voorstellen dat dit jeugdsentiment moet zijn bij sommigen. Een van de betere Disney's, maar niet de top. Heerlijke stemacteurs hier, zeker Kaa is meesterlijk.

Leuk dat de dieren ook elk genoeg aandacht krijgen, en niet alles weggaat naar het centrale hoofdpersonage. Er waren ook momenten dat ik dacht tijdens de film dat je met bepaalde dingen nog harder zou kunnen lachen als je stoned bent, dus ik vind het ook wel een stoner film.

Een nipte 3,5

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

internet.pngThe Last Witch Hunter (Breck Eisner, 2015) :: 6.3

Wel een toffe film, maar kon zoveel beter. Als ze allereerst in de 'medievel' tijd waren gebleven, denk ik dat de film veel interessanter uitgewerkt kon worden. Een Witch Hunter in de hedendaagse tijd deed me een beetje denken aan een Buffy the Vampire Slayer. Niet mijn pakkie aan. Al met al dus een prima wegkijk filmpje met mooie special effects, maar meer ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8. bios.pngThe Revenant (Alejandro González Iñárritu, 2015) :: 7.6 recensie_ong.png

Ik vond het bij vlagen soort mix van The New World en Valhalla Rising.

Leonardo Di Caprio is erg goed maar Tom Hardy is helaas misschien nog wel beter. De shots zijn prachtig , de muziek is mooi. Maar toch had ik helaas nergens een WOW/WAUW gevoel. Hoe graag ik dit ook wou had ik er toch meer van verwacht. Het is nog steeds een redelijk goede film.

7.6/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnet in een sneak een film uit Litouwen gezien waar ik nog nooit van had gehoord maar me prima beviel, The Summer of Sangaile. Deed me een beetje denken aan My Summer of Love met Emily Blunt. Ook een verhaal over twee meisjes met een affectie voor elkaar, en dat gebracht in een dromerig sfeertje. Erg genietbaar. 3.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites