Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Project C.A.R.S.


Michaelinho*

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Round 4 (of 11) - Hockenheim GP

MURL - Season 3 - LMP2 Masters

 

91XIhGS.png

 

Race Informatie:

  • Datum: zondag 27 september 2015
  • Inschrijving: Geopend
  • Lobby open: 19:40
  • Race start: +/- 20:30
  • Pitstop: 1 verplicht (Main Race only)
  • Tyre Wear: Real
  • Race format:
  • Practice (
    19:40
    ): 30 minuten

  • Kwalificatie (
    20:10
    ): 15 minuten

  • Warm-up*: 5 minuten

  • Main Race (
    +/- 20:30
    ): 13 rondes

  • Warm-up: 5 minuten

  • Sprint Race (
    +/- 20: 50
    ): 9 rondes (+1 ronde i.v.m. formation lap voor de omgekeerde startopstelling)

 

* De warm-ups zijn ervoor om de laatste wijzigingen aan je set-up door te voeren. Denk hierbij aan je fuel load etc. De ervaring leert dat dit gedurende de kwalificatie vaak vergeten wordt.

 

Deelnemers:

Michaelinho*; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION];

 

Hockenheim GP:

[YOUTUBE]fYJFPMdmOXY[/YOUTUBE] [YOUTUBE]NQDS7zeixe8[/YOUTUBE]

 

Aanvullende informatie:

  • Regels: Houd rekening met de regels. Zie hier
     
     
  • Pitstops: Verplicht pitstop in de Main Race. Er hoeven alleen banden gewisseld te worden, tanken hoeft dus niet. In de Sprint Race hoef je dus GEEN verplichte pitstop te maken.
     
  • Penalty's: Deze staan normaal gesproken eigenlijk uit. In deze race staan ze aan, omdat er teveel punten zijn waar je 'per ongeluk' zou kunnen afsnijden. Dit zorgt er tevens voor dat er blauwe vlaggen getoond worden wanneer je gelapt dreigt te worden.
     
  • Blauwe vlaggen: Gezien het verschil in niveau en de aard van het circuit is het mogelijk dat er mensen op een ronde gezet gaan worden. Zodra dit gebeurd zul je een blauwe vlag in beeld krijgen (als het goed is ;c). Kijk goed achter je en maak netjes ruimte voor de leider(s). Je hoeft jezelf natuurlijk niet de grindbak in te rijden of stil te gaan staan, maar zorg er voor dat je zo snel mogelijk ruimte maakt, zodat de leider(s) je zonder teveel op onthoud en problemen voorbij kunnen. Ga a.u.b. ook niet het gevecht aan met één van de leiders zodra die er voorbij is. Als je veel sneller bent dan degene die je gelapt heeft mag je deze natuurlijk wel gewoon weer inhalen.
     
  • Omgekeerde startopstelling Sprint Race: Vanaf dit raceweekend is er in de Sprint Race geen random startgrid meer, maar een omgekeerde startopstelling op basis van de uitslag in de Main Race. Dit houdt dus in dat de snelsten uit race 1 van achter zullen starten in race 2 en voor de langzaamste coureurs geldt het omgekeerde. Lees de uitleg goed!
     
    [spoiler=Uitleg Omgekeerde Startopstelling]Reversed Grid/Omgekeerde startopstelling
    Een omgekeerde startopstelling is in veel officiële raceklasse heel erg gebruikelijk. Een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de WTCC. Een omgekeerde startopstelling houdt niet veel meer in dan dat de uitslag van de eerste race de startopstelling is voor de tweede race, maar dan in omgekeerde volgorde. De nummer laatst start dus vooraan, de winnaar achteraan etc.
     
    Het doel?
    Het doel hiervan is uiteraard om er voor te zorgen dat iedereen de kans krijgt om een race te winnen of om extra punten voor het kampioenschap te scoren. En daarmee extra spanning in het kampioenschap te creëren. Voor de coureurs die de eerste race vooraan zijn geëindigd betekent dit een extra uitdaging. Zij moeten namelijk van achteren starten en zullen flink moeten inhalen willen ze nog een goed resultaat halen.
     
    Uitvoering in de MURL
    Zoals ik al aangegeven heb is een omgekeerde startopstelling niet door middel van een instelling voor elkaar te krijgen in pCars.
     
    Uitleg
    Aan de Sprint Race wordt 1 extra ronde toegevoegd, voor Zolder zou dit van 7 naar 8 rondes betekenen. Echter, in die eerste ronde wordt er nog NIET geracet, maar neemt iedereen zijn toegewezen start positie in. Deze ronde dient dus als een soort van formation lap. Zodra iedereen op de juiste startpositie rijdt, rijdt degene die de 'pole-position' heeft in een rustig tempo het rondje af. Tegen het einde van het rondje mag hij op ieder willekeurig moment de race beginnen. Er volgt dus geen staande start, maar gewoon een rollende start. Zodra de eerste de finishlijn passeert begint de race, maar let op! Je mag pas inhalen als je zelf de finishlijn bent gepasseerd!. Word je in gehaald voor de finishlijn, meldt het mij, laat me de beelden zien (via YT) en er zal een straf van 5 seconden volgen voor de persoon in kwestie. Deze tel ik dan aan het einde bij de tijd op.
     
    Het zou in principe niet zo ingewikkeld moeten zijn. Mocht dit ingevoerd worden (met toestemming van jullie uiteraard), dan ga ik er vanuit dat iedereen zich dan ook netjes aan deze regel houdt. Een grapjas die er vanaf het begin meteen vandoor gaat wordt natuurlijk netjes gediskwalificeerd.
     
    NB: Heb je de Main Race gemist, maar neem je wel deel aan de Sprint Race, dan start je sowieso achteraan.
     
    Stappenplan
     
    • Sprint Race +1 ronde
    • Race start niet bij het groene licht
    • Iedereen neemt na het groene licht rustig en netjes zijn/haar startpositie in
    • Leider rijdt in een rustig tempo het eerste rondje uit.
    • Race start zodra de leider de finishlijn passeert
    • Inhalen mag pas zodra je zelf de finishlijn bent gepasseerd

     

    Communicatie Startpositie

    Als we met meer dan 8 zijn, dan zijn we natuurlijk aangewezen op de geweldige in-game chatfunctie van pCars en de ervaring leert dat de helft elkaar niet of nauwelijks verstaat. Om te voorkomen dat onduidelijk blijft waar iedereen moet starten zal ik even een groepsmessage via de PS versturen met de screenshot van de uitslag van de Main Race. Draai de uitslag om en je weet je startpositie.

     

    [spoiler=Omgekeerde startopstelling voorbeeld]16 = 1 | 15 = 1 | 14 = 1 | 13 = 1

    15 = 2 | 14 = 2 | 13 = 2 | 12 = 2

    14 = 3 | 13 = 3 | 12 = 3 | 11 = 3

    13 = 4 | 12 = 4 | 11 = 4 | 10 = 4

    12 = 5 | 11 = 5 | 10 = 5 | 9 = 5

    11 = 6 | 10 = 6 | 9 = 6 | 8 = 6

    10 = 7 | 9 = 7 | 8 = 7 | 7 = 7

    9 = 8 | 8 = 8 | 7 = 8 | 6 = 8

    8 = 9 | 7 = 9 | 6 = 9 | 5 = 9

    7 = 10 | 6 = 10 | 5 = 10 | 4 = 10

    6 = 11 | 5 = 11 | 4 = 11 | 3 = 11

    5 = 12 | 4 = 12 | 3 = 12 | 2 = 12

    4 = 13 | 3 = 13 | 2 = 13 | 1 = 13

    3 = 14 | 2 = 14 | 1 = 14

    2 = 15 | 1 = 15

    1 = 16

 

 

[spoiler=Hoe startpositie te bepalen? ]Hieronder nog een eenvoudige formule om je startpositie voor de sprint race te bepalen in het geval van de omgekeerde startopstelling.

 

Aantal deelnemers - het aantal coureurs dat voor je is gefinisht = Startpositie Sprint Race

 

Voorbeeld (12 deelnemers)

 

Finishte als: 1e

Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (0) = Startpositie (12e)

 

Finishte als: 8e

Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (7) = Startpositie (5e)

 

Voorbeeld (15 deelnemers)

 

Finishte als: 3e

Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (2) = Startpositie (13e)

 

Finishte als: 12e

Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (11) = Startpositie (4e)

 

 

 

[*]Set-up tips:

  • Benzineverbruik: Zie schattingen in pCars set-menu
  • Brake pressure - Hoger dan 80%
  • Front & Rear Downforce
  • Gearbox ratio's

 

[*]Puntentelling:

  • 1e plaats - 15 punten

  • 2e plaats - 12 punten

  • 3e plaats - 9 punten

  • 4e plaats - 7 punten

  • 5e plaats - 6 punten

  • 6e plaats - 5 punt

  • 7e plaats - 4 punt

  • 8e plaats - 3 punt

  • 9e plaats - 2 punt

  • 10e plaats - 1 punt

  • Pole position - 1 punt

 

  • Handige links:

 

Afsluiting:

Op naar alweer de vierde race van het seizoen. Veel succes met oefenen en tot zondag (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, ik vind dat bij Hockenheim wel meevallen eigenlijk. De eerste is wat vervelend als je die net niet goed neemt, waardoor je de kerb aan de buitenkant bestijgt, maar verder nergens problemen mee eigenlijk.

 

Hoop vanavond een rondje te kunnen rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als FIFA en NBA afgetakeld zijn, komt Uncharted 4 uit, is Uncharted 4 afgetakeld, komt er weer wat anders bij. Ik hoor wel wat er gaat gebeuren via een mention.

 

Mensen die wel willen racen, kunnen mij gewoon uitnodigingen op PSN. Ik blijf de game regelmatig nog spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als FIFA en NBA afgetakeld zijn, komt Uncharted 4 uit, is Uncharted 4 afgetakeld, komt er weer wat anders bij. Ik hoor wel wat er gaat gebeuren via een mention.

 

Mensen die wel willen racen, kunnen mij gewoon uitnodigingen op PSN. Ik blijf de game regelmatig nog spelen.

Dat zijn wel wat andere games dan FIFA haha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut, al moet ik zeggen dat ik ook gebruik maak van tilt sturen. Je tilt de controller naar links en gaat ook naar links en andersom. Ik vind het geweldig en je kunt veel preciezer sturen dan met de thumbsticks. Het is een ideale stap tussen thumbsticks en een stuur. Je hoeft dus niet minimaal 100,- uit te geven aan een stuur, dat dan ook nog eens van karton gemaakt is.

 

Enige is wel, het vereist wat oefening en je moet wat instellingen wijzigen. Mocht je het spel hebben/halen en je wilt het proberen, geef mij dan een seintje, want bij mij staat de instelling naar mijn idee goed. Check ook één van mijn posts met race materiaal, dan kun je zien dat het niet schokkerig rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe manual gearing, want daarmee ga je wel ietsje sneller omdat je zelf kunt bepalen wanneer je schakelt. Als je net begint maakt dat intrinsiek niet zo heel veel uit, omdat je toch wat moet oefenen.

 

MU races worden over het algemeen gewonnen door een controller ja ;c. Klap00r rijdt ook met tiltsturen op de controller en heeft ook een race gewonnen.

 

Als ik vanavond thuis ben, gooi ik de instellingen even hierop. Maar begrijp dat je de game gehaald hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand eens een MU Race gewonnen met controller dan? ;c Lijkt me anders zonde

 

Maar post settings maar just in case. Alle assists uit btw? Manual gearing? [MENTION=4486]Montass[/MENTION];

 

k5gOYMV.png

Montass is sowieso een klasse apart, en rijdt met een controller + tilt

Michaelinho: stuur

Steven013: controller

Klap00r: controller + tilt

 

Tussen deze laatste 3 was het de laatste keer wel spannend, en zij rijden allemaal op een andere manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...