Montass Geplaatst 21 september 2015 Share Geplaatst 21 september 2015 Nou doe maar niet. Ik schakel soms nog wat agressief en ik denk echt dat papa dan gaat uitvallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 21 september 2015 Auteur Share Geplaatst 21 september 2015 Nou doe maar niet. Ik schakel soms nog wat agressief en ik denk echt dat papa dan gaat uitvallen. Mechanical failures aan en radiator op 0% is sowieso een uitvalbeurt :-D. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 21 september 2015 Share Geplaatst 21 september 2015 Al zet ik die radiator op 100%. Ik schakel heel agressief, waardoor ik zeker weet dat ik dan shit krijg met de koeling van de auto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 21 september 2015 Auteur Share Geplaatst 21 september 2015 In die sprint race was bij mij de olie temperatuur 127 graden, water 119 graden. En water moet in pCars onder de 100 blijven. Olie ook geloof ik :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 21 september 2015 Share Geplaatst 21 september 2015 Ah joh, een beetje koken is geen probleem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 22 september 2015 Auteur Share Geplaatst 22 september 2015 Round 4 (of 11) - Hockenheim GP MURL - Season 3 - LMP2 Masters Race Informatie: Datum: zondag 27 september 2015 Inschrijving: Geopend Lobby open: 19:40 Race start: +/- 20:30 Pitstop: 1 verplicht (Main Race only) Tyre Wear: Real Race format: Practice ( 19:40 ): 30 minuten Kwalificatie ( 20:10 ): 15 minuten Warm-up*: 5 minuten Main Race ( +/- 20:30 ): 13 rondes Warm-up: 5 minuten Sprint Race ( +/- 20: 50 ): 9 rondes (+1 ronde i.v.m. formation lap voor de omgekeerde startopstelling) * De warm-ups zijn ervoor om de laatste wijzigingen aan je set-up door te voeren. Denk hierbij aan je fuel load etc. De ervaring leert dat dit gedurende de kwalificatie vaak vergeten wordt. Deelnemers: Michaelinho*; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; Hockenheim GP: [YOUTUBE]fYJFPMdmOXY[/YOUTUBE] [YOUTUBE]NQDS7zeixe8[/YOUTUBE] Aanvullende informatie: Regels: Houd rekening met de regels. Zie hier Pitstops: Verplicht pitstop in de Main Race. Er hoeven alleen banden gewisseld te worden, tanken hoeft dus niet. In de Sprint Race hoef je dus GEEN verplichte pitstop te maken. Penalty's: Deze staan normaal gesproken eigenlijk uit. In deze race staan ze aan, omdat er teveel punten zijn waar je 'per ongeluk' zou kunnen afsnijden. Dit zorgt er tevens voor dat er blauwe vlaggen getoond worden wanneer je gelapt dreigt te worden. Blauwe vlaggen: Gezien het verschil in niveau en de aard van het circuit is het mogelijk dat er mensen op een ronde gezet gaan worden. Zodra dit gebeurd zul je een blauwe vlag in beeld krijgen (als het goed is ;c). Kijk goed achter je en maak netjes ruimte voor de leider(s). Je hoeft jezelf natuurlijk niet de grindbak in te rijden of stil te gaan staan, maar zorg er voor dat je zo snel mogelijk ruimte maakt, zodat de leider(s) je zonder teveel op onthoud en problemen voorbij kunnen. Ga a.u.b. ook niet het gevecht aan met één van de leiders zodra die er voorbij is. Als je veel sneller bent dan degene die je gelapt heeft mag je deze natuurlijk wel gewoon weer inhalen. Omgekeerde startopstelling Sprint Race: Vanaf dit raceweekend is er in de Sprint Race geen random startgrid meer, maar een omgekeerde startopstelling op basis van de uitslag in de Main Race. Dit houdt dus in dat de snelsten uit race 1 van achter zullen starten in race 2 en voor de langzaamste coureurs geldt het omgekeerde. Lees de uitleg goed! [spoiler=Uitleg Omgekeerde Startopstelling]Reversed Grid/Omgekeerde startopstelling Een omgekeerde startopstelling is in veel officiële raceklasse heel erg gebruikelijk. Een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de WTCC. Een omgekeerde startopstelling houdt niet veel meer in dan dat de uitslag van de eerste race de startopstelling is voor de tweede race, maar dan in omgekeerde volgorde. De nummer laatst start dus vooraan, de winnaar achteraan etc. Het doel? Het doel hiervan is uiteraard om er voor te zorgen dat iedereen de kans krijgt om een race te winnen of om extra punten voor het kampioenschap te scoren. En daarmee extra spanning in het kampioenschap te creëren. Voor de coureurs die de eerste race vooraan zijn geëindigd betekent dit een extra uitdaging. Zij moeten namelijk van achteren starten en zullen flink moeten inhalen willen ze nog een goed resultaat halen. Uitvoering in de MURL Zoals ik al aangegeven heb is een omgekeerde startopstelling niet door middel van een instelling voor elkaar te krijgen in pCars. Uitleg Aan de Sprint Race wordt 1 extra ronde toegevoegd, voor Zolder zou dit van 7 naar 8 rondes betekenen. Echter, in die eerste ronde wordt er nog NIET geracet, maar neemt iedereen zijn toegewezen start positie in. Deze ronde dient dus als een soort van formation lap. Zodra iedereen op de juiste startpositie rijdt, rijdt degene die de 'pole-position' heeft in een rustig tempo het rondje af. Tegen het einde van het rondje mag hij op ieder willekeurig moment de race beginnen. Er volgt dus geen staande start, maar gewoon een rollende start. Zodra de eerste de finishlijn passeert begint de race, maar let op! Je mag pas inhalen als je zelf de finishlijn bent gepasseerd!. Word je in gehaald voor de finishlijn, meldt het mij, laat me de beelden zien (via YT) en er zal een straf van 5 seconden volgen voor de persoon in kwestie. Deze tel ik dan aan het einde bij de tijd op. Het zou in principe niet zo ingewikkeld moeten zijn. Mocht dit ingevoerd worden (met toestemming van jullie uiteraard), dan ga ik er vanuit dat iedereen zich dan ook netjes aan deze regel houdt. Een grapjas die er vanaf het begin meteen vandoor gaat wordt natuurlijk netjes gediskwalificeerd. NB: Heb je de Main Race gemist, maar neem je wel deel aan de Sprint Race, dan start je sowieso achteraan. Stappenplan Sprint Race +1 ronde Race start niet bij het groene licht Iedereen neemt na het groene licht rustig en netjes zijn/haar startpositie in Leider rijdt in een rustig tempo het eerste rondje uit. Race start zodra de leider de finishlijn passeert Inhalen mag pas zodra je zelf de finishlijn bent gepasseerd Communicatie Startpositie Als we met meer dan 8 zijn, dan zijn we natuurlijk aangewezen op de geweldige in-game chatfunctie van pCars en de ervaring leert dat de helft elkaar niet of nauwelijks verstaat. Om te voorkomen dat onduidelijk blijft waar iedereen moet starten zal ik even een groepsmessage via de PS versturen met de screenshot van de uitslag van de Main Race. Draai de uitslag om en je weet je startpositie. [spoiler=Omgekeerde startopstelling voorbeeld]16 = 1 | 15 = 1 | 14 = 1 | 13 = 1 15 = 2 | 14 = 2 | 13 = 2 | 12 = 2 14 = 3 | 13 = 3 | 12 = 3 | 11 = 3 13 = 4 | 12 = 4 | 11 = 4 | 10 = 4 12 = 5 | 11 = 5 | 10 = 5 | 9 = 5 11 = 6 | 10 = 6 | 9 = 6 | 8 = 6 10 = 7 | 9 = 7 | 8 = 7 | 7 = 7 9 = 8 | 8 = 8 | 7 = 8 | 6 = 8 8 = 9 | 7 = 9 | 6 = 9 | 5 = 9 7 = 10 | 6 = 10 | 5 = 10 | 4 = 10 6 = 11 | 5 = 11 | 4 = 11 | 3 = 11 5 = 12 | 4 = 12 | 3 = 12 | 2 = 12 4 = 13 | 3 = 13 | 2 = 13 | 1 = 13 3 = 14 | 2 = 14 | 1 = 14 2 = 15 | 1 = 15 1 = 16 [spoiler=Hoe startpositie te bepalen? ]Hieronder nog een eenvoudige formule om je startpositie voor de sprint race te bepalen in het geval van de omgekeerde startopstelling. Aantal deelnemers - het aantal coureurs dat voor je is gefinisht = Startpositie Sprint Race Voorbeeld (12 deelnemers) Finishte als: 1e Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (0) = Startpositie (12e) Finishte als: 8e Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (7) = Startpositie (5e) Voorbeeld (15 deelnemers) Finishte als: 3e Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (2) = Startpositie (13e) Finishte als: 12e Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (11) = Startpositie (4e) [*]Set-up tips: Benzineverbruik: Zie schattingen in pCars set-menu Brake pressure - Hoger dan 80% Front & Rear Downforce Gearbox ratio's [*]Puntentelling: 1e plaats - 15 punten 2e plaats - 12 punten 3e plaats - 9 punten 4e plaats - 7 punten 5e plaats - 6 punten 6e plaats - 5 punt 7e plaats - 4 punt 8e plaats - 3 punt 9e plaats - 2 punt 10e plaats - 1 punt Pole position - 1 punt Handige links: Kalender Uitslagen Algemeent klassement Afsluiting: Op naar alweer de vierde race van het seizoen. Veel succes met oefenen en tot zondag (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 22 september 2015 Share Geplaatst 22 september 2015 Afhankelijk van de deelnemers ga ik weer voor een mooie 5e plaats :cab: Wellicht dat ik vanavond weer een oefenrace ga rijden. Ik zie wel wie er dan bij is! EDIT: Hopelijk heeft [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; dan al een mooie setup voor me :checkit: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 22 september 2015 Share Geplaatst 22 september 2015 Vanavond verwacht ik niet echt nog te gaan scheuren. Ga even met een maat eten in Utrecht, dus verwacht zelf wat laat thuis te zijn. Hangt er dan nog af of ik uberhaupt die PS aan zet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 22 september 2015 Auteur Share Geplaatst 22 september 2015 Ik ben er ook niet. Bayern - Wolfsburg en PSV - Cambuur vanavond. En morgen Hoffenheim - Dortmund. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klap00r Geplaatst 23 september 2015 Share Geplaatst 23 september 2015 1.32.045 als snelste tijd gereden. Kan nog zeker wel wat van af maar wat een kutte kerbs overal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 23 september 2015 Share Geplaatst 23 september 2015 Oh, ik vind dat bij Hockenheim wel meevallen eigenlijk. De eerste is wat vervelend als je die net niet goed neemt, waardoor je de kerb aan de buitenkant bestijgt, maar verder nergens problemen mee eigenlijk. Hoop vanavond een rondje te kunnen rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 27 september 2015 Share Geplaatst 27 september 2015 Wellicht weer een keer aanwezig vanavond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 27 september 2015 Auteur Share Geplaatst 27 september 2015 Wellicht weer een keer aanwezig vanavond. Haha, ik zou niet te veel moeite doen. Vrijwel iedereen is afwezig. FIFA en NBA zijn uit hè ;c. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 27 september 2015 Share Geplaatst 27 september 2015 Niks geworden dus? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 29 september 2015 Share Geplaatst 29 september 2015 Hier is niet echt activiteit meer. Gaat het aankomende weekend nog wel door, of ligt Project Cars bij iedereen stof te happen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kjhkevin Geplaatst 30 september 2015 Share Geplaatst 30 september 2015 Bij mij ligt het nu stof te happen, maar dat komt vooral omdat ik Hockenheim niet zo leuk vind :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 1 oktober 2015 Share Geplaatst 1 oktober 2015 Hockenheim wordt niet meer op geracet volgens mij. Dus je kunt mooi oefenen op Silverstone :). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 1 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst 1 oktober 2015 Zou er niet teveel op rekenen Cris. Ik ga er vanuit dat hij vrijwel overal stof ligt te happen :r. Heb hem zelf ook al een tijdje niet meer aangeraakt. Alle tijd gaat naar NBA, FIFA en MGS. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 2 oktober 2015 Share Geplaatst 2 oktober 2015 Je had dan beter geen seizoen 3 kunnen doen, want een seizoen zo afkappen is ook een beetje lelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 2 oktober 2015 Share Geplaatst 2 oktober 2015 Gewoon ff poosje wachten tot FIFA en NBA wat zijn afgetakeld. Overigens hoor ik veel goeds over NBA, is het echt zo tof? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 2 oktober 2015 Share Geplaatst 2 oktober 2015 Als FIFA en NBA afgetakeld zijn, komt Uncharted 4 uit, is Uncharted 4 afgetakeld, komt er weer wat anders bij. Ik hoor wel wat er gaat gebeuren via een mention. Mensen die wel willen racen, kunnen mij gewoon uitnodigingen op PSN. Ik blijf de game regelmatig nog spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 2 oktober 2015 Share Geplaatst 2 oktober 2015 Als FIFA en NBA afgetakeld zijn, komt Uncharted 4 uit, is Uncharted 4 afgetakeld, komt er weer wat anders bij. Ik hoor wel wat er gaat gebeuren via een mention. Mensen die wel willen racen, kunnen mij gewoon uitnodigingen op PSN. Ik blijf de game regelmatig nog spelen. Dat zijn wel wat andere games dan FIFA haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 3 oktober 2015 Share Geplaatst 3 oktober 2015 Absoluut, al moet ik zeggen dat ik ook gebruik maak van tilt sturen. Je tilt de controller naar links en gaat ook naar links en andersom. Ik vind het geweldig en je kunt veel preciezer sturen dan met de thumbsticks. Het is een ideale stap tussen thumbsticks en een stuur. Je hoeft dus niet minimaal 100,- uit te geven aan een stuur, dat dan ook nog eens van karton gemaakt is. Enige is wel, het vereist wat oefening en je moet wat instellingen wijzigen. Mocht je het spel hebben/halen en je wilt het proberen, geef mij dan een seintje, want bij mij staat de instelling naar mijn idee goed. Check ook één van mijn posts met race materiaal, dan kun je zien dat het niet schokkerig rijdt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 5 oktober 2015 Share Geplaatst 5 oktober 2015 Ik doe manual gearing, want daarmee ga je wel ietsje sneller omdat je zelf kunt bepalen wanneer je schakelt. Als je net begint maakt dat intrinsiek niet zo heel veel uit, omdat je toch wat moet oefenen. MU races worden over het algemeen gewonnen door een controller ja ;c. Klap00r rijdt ook met tiltsturen op de controller en heeft ook een race gewonnen. Als ik vanavond thuis ben, gooi ik de instellingen even hierop. Maar begrijp dat je de game gehaald hebt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 5 oktober 2015 Share Geplaatst 5 oktober 2015 Iemand eens een MU Race gewonnen met controller dan? ;c Lijkt me anders zonde Maar post settings maar just in case. Alle assists uit btw? Manual gearing? [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; Montass is sowieso een klasse apart, en rijdt met een controller + tilt Michaelinho: stuur Steven013: controller Klap00r: controller + tilt Tussen deze laatste 3 was het de laatste keer wel spannend, en zij rijden allemaal op een andere manier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.