De Stroot Geplaatst 17 juni 2011 Share Geplaatst 17 juni 2011 The Mentalist is een Amerikaanse politie- / dramaserie uit 2008, die zich afspeelt in Californië. In Nederland wordt de reeks uitgezonden door SBS 6. Het gaat over Patrick Jane die als adviseur bij het CBI werkt, door middel van scherpte kan hij misdaadzaken kan oplossen, dus gewoon door goed op te letten. Patrick Jane wordt geweldig gespeeld door Simon Baker, echt geniaal hoe hij het speelt. Hij wordt geholpen door zijn mede-agenten Rigsby, Cho en van Pelt en zijn baas Cameron Lisbon. Een paar jaar geleden werden zijn vrouw en dochter vermoord door Red John, en nou zint hij al die tijd al op wraak, Red John is een seriemoordenaar, altijd als hij iemand vermoordt heeft maakt hij een smiley van het slachtoffers bloed op een muur en omdat het bloed in de ogen naar beneden loopt lijkt het dan net of die smiley huilt. Ik vind dit zo'n vette serie, echt het kijken waard! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 17 juni 2011 Auteur Share Geplaatst 17 juni 2011 The Mentalist is een Amerikaanse politie- / dramaserie uit 2008, die zich afspeelt in Californië. In Nederland wordt de reeks uitgezonden door SBS 6. Het gaat over Patrick Jane die als adviseur bij het CBI werkt, door middel van scherpte kan hij misdaadzaken kan oplossen, dus gewoon door goed op te letten. Patrick Jane wordt geweldig gespeeld door Simon Baker, echt geniaal hoe hij het speelt. Hij wordt geholpen door zijn mede-agenten Rigsby, Cho en van Pelt en zijn baas Cameron Lisbon. Een paar jaar geleden werden zijn vrouw en dochter vermoord door Red John, en nou zint hij al die tijd al op wraak, Red John is een seriemoordenaar, altijd als hij iemand vermoordt heeft maakt hij een smiley van het slachtoffers bloed op een muur en omdat het bloed in de ogen naar beneden loopt lijkt het dan net of die smiley huilt. Ik vind dit zo'n vette serie, echt het kijken waard! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 18 juni 2011 Share Geplaatst 18 juni 2011 Eerste 2 seizoenen vond ik echt goed, seizoen 3 werd wat minder maar het einde van seizoen 3 is echt fantastisch, heb echt zin in seizoen 4. Samen met House nu toch mijn favo serie. En die Simon Baker is echt fantastisch. Vind die Rigsby, cho en van pelt toch minder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 19 juni 2011 Share Geplaatst 19 juni 2011 Is hij al in de buurt van Red John? Heb seizoen 1 op SBS 6 gevolgd en vervolgens links laten liggen, misschien dat ik hem in de zomer weer oppak. Patrick Jane is natuurlijk wel een opperbaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 22 juni 2011 Share Geplaatst 22 juni 2011 Ik wil niet te veel verklappen dus ik zal het kort houden, ja hij is al in de buurt van Red John. Zo dicht in de buurt dat ik je echt aanraad de serie weer te gaan kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 23 juni 2011 Share Geplaatst 23 juni 2011 Had via SBS6 al 1,5 seizoen gezien, dus ben na de moord van Brosco begonnen met kijken. Eind seizoen 2 ook al gehad, nice finale. Wat is Cho eigenlijk ook een held he, heerlijk hoe droog die man soms is. ''Don't you look for bladiebla clearity?'' ''No'' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 24 juni 2011 Auteur Share Geplaatst 24 juni 2011 ha, echt he, heb je die ene gezien, dat hij zo'n vrouw moet gaan versieren? Daar is die ook baas. Maar seizoen 4 is toch al geweest, tijdje geleden op SBS 6, en sinds een maand ofzo is seizoen 3 toch weer bezig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 24 juni 2011 Auteur Share Geplaatst 24 juni 2011 Dubbelpost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 24 juni 2011 Share Geplaatst 24 juni 2011 ha, echt he, heb je die ene gezien, dat hij zo'n vrouw moet gaan versieren? Daar is die ook baas. Maar seizoen 4 is toch al geweest, tijdje geleden op SBS 6, en sinds een maand ofzo is seizoen 3 toch weer bezig? Waarschijnlijk seizoen 3, want seizoen 4 begint pas na de zomer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 25 juni 2011 Share Geplaatst 25 juni 2011 Ja, maar volgde het niet meer vanwege werk enzo. Ben trouwens weer helemaal bij. [spoiler=spoiler] Denk niet dat het de echte Red John is. Sowieso denk ik dat Red John zelf de leider is van een grote groepering. En er zijn wel meerdere in de serie die ik niet vertrouw. De directeur bijvoorbeeld, ook die quote ''toevallig'' een Blake gedicht (netzoals Red John) Trouwens, ze hebben het trouwens wel heel veel gastrollen gegeven aan acteurs die ook in Heroes mee speelde, damn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 25 juni 2011 Share Geplaatst 25 juni 2011 Ja, maar volgde het niet meer vanwege werk enzo. Ben trouwens weer helemaal bij. [spoiler=spoiler] Denk niet dat het de echte Red John is. Sowieso denk ik dat Red John zelf de leider is van een grote groepering. En er zijn wel meerdere in de serie die ik niet vertrouw. De directeur bijvoorbeeld, ook die quote ''toevallig'' een Blake gedicht (netzoals Red John) Trouwens, ze hebben het trouwens wel heel veel gastrollen gegeven aan acteurs die ook in Heroes mee speelde, damn. [spoiler=spoiler] Ik hoop dat het wel red john is, ik denk dat het na 3 seizoenen wel tijd is dat het verhaal verder gaat en dat het red john gedeelte gewoon stopt. Ik las ergens dat het allemaal echt was, dus niet dat patrick wakker wordt en het gedroomd heeft. Ik weet alleen niet meer of er ook bijstond dat het echt Red John was. Kan dat artikel ook niet meer vinden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 25 juni 2011 Share Geplaatst 25 juni 2011 Maar je bent het wel met me eens toch dat er meerdere personages heel verdacht gedrag vertonen. De directeur, Laroche, Jane zelf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 25 juni 2011 Share Geplaatst 25 juni 2011 Ja dat wel, dat is ook 1 van de pluspunten van deze serie, vind ik dan tenminste. Je weet eigenlijk nooit wie echt te vertrouwen is. Ik zat net ff op internet te zoeken en vond toen dit : [spoiler=spoiler] In his first interview since the finale, The Mentalist creator Bruno Heller told Entertainment Weekly that all may not have been what it appeared in that final few moments. "The question remains: Was that Red John?" Heller asks. "The viewer is supposed to be convinced. Patrick Jane is certain it’s Red John. Some people are not so certain. Thing is, Red John is a master of the mind game. If Red John wanted to die, maybe this is how he wanted to die. Or maybe he just wants Jane to think he’s dead." Even if that was Red John, Heller says we'll see the "beginning of a whole different story," as Jane wrestles with killing his greatest enemy. Het hele artikel staat hier : http://insidetv.ew.com/2011/05/26/the-mentalist-finale/ Als ik dat dan lees dan begin ik steeds meer te twijfelen of het wel echt Red John was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 24 september 2011 Share Geplaatst 24 september 2011 :< Weer begonnen :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 24 september 2011 Share Geplaatst 24 september 2011 Heb er weer zin in, nog geen tijd gehad om te kijken, heb ook Criminal minds en Person of Interest nog liggen. Denk dat ik na Bayern maar The Mentalist ga kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 24 september 2011 Share Geplaatst 24 september 2011 Criminal Minds was ook goed kan ik vertellen. Mentalist begint ook goed. Beide gaan weer gewoon top verder : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 24 september 2011 Share Geplaatst 24 september 2011 Hmm, toch maar eens aan beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 24 september 2011 Share Geplaatst 24 september 2011 Was weer een top aflevering hoor :< heb zin in dit seizoen. [spoiler=spoiler] Al weet ik niet wat ik van het einde moet vinden, ik zat echt te hopen dat het Red John gedeelte over was en we iets nieuws te zien zouden krijgen. Ik vond dat er een dalende lijn was in de serie en hoopte dat een nieuw verhaal het zou veranderen, dat we een andere jane te zien zouden krijgen. Aan de andere kant heeft Heller dit gezegd Even if that was Red John, Heller says we'll see the "beginning of a whole different story," as Jane wrestles with killing his greatest enemy. Nog even aankijken dus, als het niveau van dit seizoen net zo wordt als de eerste aflevering dan ben ik gewoon tevreden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 26 september 2011 Auteur Share Geplaatst 26 september 2011 Het is weer op TV begonnen? Weer gewoon SBS 6, donderdagavond? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 26 september 2011 Share Geplaatst 26 september 2011 Nee, in Amerika ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 1 oktober 2011 Share Geplaatst 1 oktober 2011 [spoiler=spoiler] Nou het was dus geen Red John, ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Dat ze gewoon zo verder gaan zoals het in de vorige seizoenen was of dat ze aan een echt nieuw verhaal beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 1 oktober 2011 Share Geplaatst 1 oktober 2011 Vond het maar een matige aflevering eigenlijk, al kan dat komen omdat ik hem met een half oog gekeken heb. Zal hem morgen nog eens kijken. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 1 oktober 2011 Share Geplaatst 1 oktober 2011 Vond het ook niet zo'n hele sterke aflevering. Vond het wel weer mooi hoe Jane dat team tegen elkaar opzette. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 1 oktober 2011 Share Geplaatst 1 oktober 2011 Met die neger en die kleine ja :mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 20 oktober 2011 Auteur Share Geplaatst 20 oktober 2011 Donderdagavond was het weer op de NL tv, heb het opgenomen, maar heb fucking veel zin om het af te kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten