Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

The Mentalist

De Stroot

Aanbevolen berichten

23h6s5f.jpg

The Mentalist is een Amerikaanse politie- / dramaserie uit 2008, die zich afspeelt in Californië. In Nederland wordt de reeks uitgezonden door SBS 6.

Het gaat over Patrick Jane die als adviseur bij het CBI werkt, door middel van scherpte kan hij misdaadzaken kan oplossen, dus gewoon door goed op te letten. Patrick Jane wordt geweldig gespeeld door Simon Baker, echt geniaal hoe hij het speelt. Hij wordt geholpen door zijn mede-agenten Rigsby, Cho en van Pelt en zijn baas Cameron Lisbon. Een paar jaar geleden werden zijn vrouw en dochter vermoord door Red John, en nou zint hij al die tijd al op wraak, Red John is een seriemoordenaar, altijd als hij iemand vermoordt heeft maakt hij een smiley van het slachtoffers bloed op een muur en omdat het bloed in de ogen naar beneden loopt lijkt het dan net of die smiley huilt.

Ik vind dit zo'n vette serie, echt het kijken waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23h6s5f.jpg

The Mentalist is een Amerikaanse politie- / dramaserie uit 2008, die zich afspeelt in Californië. In Nederland wordt de reeks uitgezonden door SBS 6.

Het gaat over Patrick Jane die als adviseur bij het CBI werkt, door middel van scherpte kan hij misdaadzaken kan oplossen, dus gewoon door goed op te letten. Patrick Jane wordt geweldig gespeeld door Simon Baker, echt geniaal hoe hij het speelt. Hij wordt geholpen door zijn mede-agenten Rigsby, Cho en van Pelt en zijn baas Cameron Lisbon. Een paar jaar geleden werden zijn vrouw en dochter vermoord door Red John, en nou zint hij al die tijd al op wraak, Red John is een seriemoordenaar, altijd als hij iemand vermoordt heeft maakt hij een smiley van het slachtoffers bloed op een muur en omdat het bloed in de ogen naar beneden loopt lijkt het dan net of die smiley huilt.

Ik vind dit zo'n vette serie, echt het kijken waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste 2 seizoenen vond ik echt goed, seizoen 3 werd wat minder maar het einde van seizoen 3 is echt fantastisch, heb echt zin in seizoen 4. Samen met House nu toch mijn favo serie.

En die Simon Baker is echt fantastisch. Vind die Rigsby, cho en van pelt toch minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had via SBS6 al 1,5 seizoen gezien, dus ben na de moord van Brosco begonnen met kijken. Eind seizoen 2 ook al gehad, nice finale. Wat is Cho eigenlijk ook een held he, heerlijk hoe droog die man soms is.

''Don't you look for bladiebla clearity?''

''No''

kimball-cho-picture.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha, echt he, heb je die ene gezien, dat hij zo'n vrouw moet gaan versieren? Daar is die ook baas.

Maar seizoen 4 is toch al geweest, tijdje geleden op SBS 6, en sinds een maand ofzo is seizoen 3 toch weer bezig?

Waarschijnlijk seizoen 3, want seizoen 4 begint pas na de zomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar volgde het niet meer vanwege werk enzo.

Ben trouwens weer helemaal bij.

[spoiler=spoiler]

Denk niet dat het de echte Red John is. Sowieso denk ik dat Red John zelf de leider is van een grote groepering. En er zijn wel meerdere in de serie die ik niet vertrouw. De directeur bijvoorbeeld, ook die quote ''toevallig'' een Blake gedicht (netzoals Red John)

Trouwens, ze hebben het trouwens wel heel veel gastrollen gegeven aan acteurs die ook in Heroes mee speelde, damn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar volgde het niet meer vanwege werk enzo.

Ben trouwens weer helemaal bij.

[spoiler=spoiler]

Denk niet dat het de echte Red John is. Sowieso denk ik dat Red John zelf de leider is van een grote groepering. En er zijn wel meerdere in de serie die ik niet vertrouw. De directeur bijvoorbeeld, ook die quote ''toevallig'' een Blake gedicht (netzoals Red John)

Trouwens, ze hebben het trouwens wel heel veel gastrollen gegeven aan acteurs die ook in Heroes mee speelde, damn.

[spoiler=spoiler]

Ik hoop dat het wel red john is, ik denk dat het na 3 seizoenen wel tijd is dat het verhaal verder gaat en dat het red john gedeelte gewoon stopt. Ik las ergens dat het allemaal echt was, dus niet dat patrick wakker wordt en het gedroomd heeft. Ik weet alleen niet meer of er ook bijstond dat het echt Red John was. Kan dat artikel ook niet meer vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat wel, dat is ook 1 van de pluspunten van deze serie, vind ik dan tenminste. Je weet eigenlijk nooit wie echt te vertrouwen is.

Ik zat net ff op internet te zoeken en vond toen dit :

[spoiler=spoiler]

In his first interview since the finale, The Mentalist creator Bruno Heller told Entertainment Weekly that all may not have been what it appeared in that final few moments.

"The question remains: Was that Red John?" Heller asks. "The viewer is supposed to be convinced. Patrick Jane is certain it’s Red John. Some people are not so certain. Thing is, Red John is a master of the mind game. If Red John wanted to die, maybe this is how he wanted to die. Or maybe he just wants Jane to think he’s dead."

Even if that was Red John, Heller says we'll see the "beginning of a whole different story," as Jane wrestles with killing his greatest enemy.

Het hele artikel staat hier :

http://insidetv.ew.com/2011/05/26/the-mentalist-finale/

Als ik dat dan lees dan begin ik steeds meer te twijfelen of het wel echt Red John was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was weer een top aflevering hoor :< heb zin in dit seizoen.

[spoiler=spoiler]

Al weet ik niet wat ik van het einde moet vinden, ik zat echt te hopen dat het Red John gedeelte over was en we iets nieuws te zien zouden krijgen. Ik vond dat er een dalende lijn was in de serie en hoopte dat een nieuw verhaal het zou veranderen, dat we een andere jane te zien zouden krijgen. Aan de andere kant heeft Heller dit gezegd

Even if that was Red John, Heller says we'll see the "beginning of a whole different story," as Jane wrestles with killing his greatest enemy.

Nog even aankijken dus, als het niveau van dit seizoen net zo wordt als de eerste aflevering dan ben ik gewoon tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites