The Saint Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus (bewerkt) Gisteren de laatste aflevering gekeken. Kleine review/vergelijking dan maar. Het is niet perse slecht, maar... Er is wel heel veel op aan te merken. Je ontkomt er niet aan om HotD te spiegelen aan GoT en dan verdwijnt HotD toch wel in de schaduw van het vele betere GoT. Mijn grootste ergernis is dat ik geen binding krijg met de karakters. Got was hier natuurlijk briljant in. Ieder personage was interessant en uiteindelijk kreeg ik daar een bepaalde binding mee (haat, grappig, de underdog, de favoriet). In HotD zijn het stuk voor stuk vrij emotieloze vlakke persoonlijkheden met het lijkt één gezichtsuitdrukking. Spoiler Hierdoor shockeert de dood van Rhaenys of de poging tot broedermoord bijvoorbeeld niet Tel daarbij op dat de dialogen vaak niet interessant zijn en je krijgt een vrij vlakke serie met te veel schermvulling (scenes met Lohar en die van Corlys op zijn haven zijn ronduit slecht) Daemon in Harrenhal langdradig, alleen het einde vond ik goed. Spoiler Het visioen dat hij had van de White Walkers, Caraxus, Three Eyed Raven. Seizoen 1 keek wat dat betreft een stuk beter weg. Otto Hightower mijn inziens het enige personage wat het niveau van GoT benaderd. Toch geeft de laatste aflevering genoeg hoop op een volgend seizoen met zo het lijkt genoeg actie. De schaakstukken staan in ieder geval op zijn plek. 30 augustus bewerkt door The Saint Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WillieColón Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus @The Saint Helemaal mee eens. Om nog een personage toe te voegen aan je lijstje: die manklopende gozer in The Red Keep heeft ook best nog wel niveau. Verder helpt het niet dat seizoen 1 en seizoen 2 zo goed als een andere cast hebben (meerdere acteurs voor hetzelfde personage), wat natuurlijk niet help met die emotionele binding die je zou moeten krijgen in een serie als deze. Productieniveau is er weer zeer zeker, maar inderdaad blijft het redelijk oppervlakkig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten