Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Scrubs

Keko

Aanbevolen berichten

scrubs-cast-photo.jpg

[YOUTUBE]fbG2oCIQNdc[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]EYm5bbCKh44[/YOUTUBE]

Scrubs is een Emmy Award-winnende Amerikaanse sitcom, die op 2 oktober 2001 bij de NBC in première ging. Het is bedacht door Bill Lawrence en wordt hedendaags geproduceerd door ABC. In Nederland wordt Scrubs uitgezonden door Comedy Central.

De serie volgt de professionele en privélevens van het personeel van de Sacred Heart Hospital, een fictief Amerikaans ziekenhuis. Vanuit de ogen van het hoofdpersonage John 'J.D.' Dorian (Zach Braff) wordt de komst van drie stagiairs gevolgd in het ziekenhuis en de manier waarop zij langzaam medewerkers in het ziekenhuis worden. De serie gebruikt onder andere een voice-over waarin de gedachtes van J.D. door hem zelf aan het publiek wordt verteld, waarbij er veel parallellen tussen de verschillende subplots zijn en veel onrealistische scènes, vaak dagdromen van J.D.. Tegenover het regelmatig gebruik van humor staan dramatische scènes die vaak gaan over de harde realiteit van het werk als dokter. De show heeft drie medische adviseurs in dienst, die ervoor zorgen dat alle medische gegevens in de show kloppen.

In tegenstelling tot de meeste sitcoms is er bij Scrubs geen lachband op de achtergrond te horen. Daardoor krijgt de serie in beeld veel meer het gevoel van een medische serie zoals ER of Grey's Anatomy. Veel van de afleveringen eindigen met een montage van beelden op muziek, terwijl J.D. in de voice over de verschillende verhaallijnen thematisch aan elkaar linkt. Hoewel in veel van de verhaallijnen medische zaken een rol spelen zijn de thema's die vaak voorkomen veel algemener zoals vriendschap, liefde en opgroeien.

De titel slaat op de chirurgische kleding, dat in het Engels "scrubs" worden genoemd maar ook op de betekenis in slang, waar het dan staat voor de nieuwe en onervaren.

Iemand die dit kijkt? Ik ga nu een beetje alle afleveringen af en ik vind het persoonlijk een geweldige serie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

scrubs-cast-photo.jpg

[YOUTUBE]fbG2oCIQNdc[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]EYm5bbCKh44[/YOUTUBE]

Scrubs is een Emmy Award-winnende Amerikaanse sitcom, die op 2 oktober 2001 bij de NBC in première ging. Het is bedacht door Bill Lawrence en wordt hedendaags geproduceerd door ABC. In Nederland wordt Scrubs uitgezonden door Comedy Central.

De serie volgt de professionele en privélevens van het personeel van de Sacred Heart Hospital, een fictief Amerikaans ziekenhuis. Vanuit de ogen van het hoofdpersonage John 'J.D.' Dorian (Zach Braff) wordt de komst van drie stagiairs gevolgd in het ziekenhuis en de manier waarop zij langzaam medewerkers in het ziekenhuis worden. De serie gebruikt onder andere een voice-over waarin de gedachtes van J.D. door hem zelf aan het publiek wordt verteld, waarbij er veel parallellen tussen de verschillende subplots zijn en veel onrealistische scènes, vaak dagdromen van J.D.. Tegenover het regelmatig gebruik van humor staan dramatische scènes die vaak gaan over de harde realiteit van het werk als dokter. De show heeft drie medische adviseurs in dienst, die ervoor zorgen dat alle medische gegevens in de show kloppen.

In tegenstelling tot de meeste sitcoms is er bij Scrubs geen lachband op de achtergrond te horen. Daardoor krijgt de serie in beeld veel meer het gevoel van een medische serie zoals ER of Grey's Anatomy. Veel van de afleveringen eindigen met een montage van beelden op muziek, terwijl J.D. in de voice over de verschillende verhaallijnen thematisch aan elkaar linkt. Hoewel in veel van de verhaallijnen medische zaken een rol spelen zijn de thema's die vaak voorkomen veel algemener zoals vriendschap, liefde en opgroeien.

De titel slaat op de chirurgische kleding, dat in het Engels "scrubs" worden genoemd maar ook op de betekenis in slang, waar het dan staat voor de nieuwe en onervaren.

Iemand die dit kijkt? Ik ga nu een beetje alle afleveringen af en ik vind het persoonlijk een geweldige serie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Één van de beste, zo niet de beste comedy serie die ik ooit heb gezien. Elke keer dat ik dit weer kijk lig ik in een deuk. Ze laten het niet meer zien op Comedy Central of wel?

Comedy Central zend het nog steeds uit, kijk namelijk nog regelmatig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Comedy Central heeft heel goed gekeken naar wat gemist werd op de Nederlandse televisie, een zender echt gericht om comedy (Veronica probeert het wel met hun avondprogrammering, maar is toch minder succesvol) Verder heeft Comedy Central echt heel erg veel mazzel dat het eigenlijk de enige zender op de kabel is waar je na 0.00 nog wat leuks op t.v. hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wel, al zou Comedy Central veel meer kijkcijfers kunnen trekken. Het heeft het al een aantal keren goed gedaan door hele grote Amerikaanse series voor het eerst op de Nederlandse buis te brengen. Het maakt echter de fout door series vóór en na de grote series die plaatsen, die al tot in den treure zijn herhaald. Probeer gewoon op zaterdagavond of zondagavond een geweldig blok met series te plaatsen, ik noem een Chuck, Californication en een serie als Family Guy ofzo en je hebt zó in een keer veel meer kijkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze proberen het wel, ik denk alleen dat de tijden dat ze nieuwe afleveringen uitzenden gewoon ook vaak rot zijn, nu is het met Chuck wel beter geregeld (half 9 op woensdag) maar bijvoorbeeld Californication zenden ze bijna altijd laat uit. Niet iedereen heeft dan tijd om iets te volgen. En minder herhalen, maar sowieso, de programmering loopt nu van 15.00 tot 01.00/01.30 en vanaf daar beginnen ze weer opnieuw met dezelfde afleveringen van dezelfde series tot 06.00, ik kijk dus ook of 's nachts of tot half 2, daarna iets anders :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites