Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

echt geweldig lay-out en de prestaties zijn ook geod

lukt het nog met allback?

• Antwoorden 202
  • Weergaven 488
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur
echt geweldig lay-out en de prestaties zijn ook geod

lukt het nog met allback?

Tot dusverre geen succes, maar ik moet zeggen in Scandinavie lopen genoeg mensen rond die een balletje kunnen trappen :checkit:

Geplaatst
  • Auteur

De maanden November en December

Wat zouden deze twee maanden ons gaan brengen, gaan we met een punten voorsprong de winterstop in, die hier tot aan Maart duurt, of lopen we puntverlies op waardoor we als 2e of 3e eindigen. Tijdens de winterstop zullen er enkele oefenwedstrijden worden gespeeld en ook ben ik druk bezig met het halen van versterkingen. Tot mijn grote verbazing maakte het bestuur 4,5 miljoen euro

vrij voor me om extra spelers te kopen.

novdecfq3.jpg

Slechte resultaten die tot de volgende winterstop stand hebben geleidt:

tussenstandxk1.jpg

De versterkingen

Martin Harnik

harnikqk5.jpg

Hij komt voor 425.000 euro over van het Duitse Werder Bremen en hij zal per direct de AMC positie in gaan nemen in mijn basis elftal in gaan nemen.

Miika Koppinen

koppinenay2.jpg

Hij komt voor 95.000 euro over van Rosenborg en zal Wildschut zijn plek overnemen in het hart van de verdediging. Eigenlijk is hij gehaald als vervanger van Jakobsen omdat daar zeer veel belangstelling voor is.

Michael Lumb

lumbos6.jpg

Hij komt voor 160.000 euro over van AGF. Hij zal in het tweede gaan spelen en zal dienen als backup voor de VVL plaats.

Mourad

mouradzw5.jpg

Hij komt over van IFK Goteborg voor ruim 1,2 miljoen euro. Hij zal naast Qvist in de spits komen te staan en hij staat in Zweden bekend als een echte goalgetter. Aangezien Allback nog altijd niet wilde komen was hij een zeer goed alternatief.

Jon Anders Riise

riishq1.jpg

Hij komt over van Ham Kam voor ruim 875.000 euro. Ik weet niet of hij het broertje van de linksback van Liverpool is, wat ik wel weet is dat ook deze Riise het in zich heeft om een topper te worden en hij zal dan ook per direct mijn nieuwe VVL worden.

In de volgende update:

- Competitie Maart en April

Geplaatst
  • Auteur

Op weg naar succes... ? Of op weg naar helemaal niets... ?

Maart

april1bc1.jpg

april2rb8.jpg

April

maart1pr1.jpg

maart2xy8.jpg

Na een reeks goede wedstrijden hebben we de koppositie in de competitie weer overgenomen. We hebben inmiddels een gat van 4 punten met de nummer 2 FC Kopenhagen weten te slaan en met nog 5 wedstrijden te gaan in Mei ziet het er steeds rooskleuriger uit. De nieuwe spelers hebben voor meer stabiliteit in het elftal gezorgd en daar ben ik zeer blij mee.

In de volgende update

- Rest vd competitie

- Deense beker avontuur

- Kampioenswedstrijd verslag ( Redden we het of redden we het niet )

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb nu 3 stijlen gebruikt met het presenteren vd wedstrijden, daarbij heb ik bij stijl 1 (begin seizoen) een veel tijdrovende gebruikt en bij einde seizoen eentje die niet veel tijd in beslag neemt gebruikt.

Nu wil ik graag weten wat jullie het leukst vinden, dan zal ik daar rekening mee proberen te houden. Ik wil namelijk een mooie novelle maar niet eentje die me uren bezig houdt met het maken van wedstrijdverslagen.

Daarom graag jullie mening....

:checkit:

Geplaatst
  • Auteur

De spannende strijd om het kampioenschap, wie gaat er aan de haal met de Deense schaal !!!

mei1kw2.jpg

mei2fm4.jpg

verslagmn7.jpg

Mijn spelers kunnen dus niet goed tegen de druk, dat is iets om rekening mee te houden voor volgend seizoen !!!

De wedstrijd der wedstrijden AaB - FC Nordsjaelland

Op het moment dat mijn Assistent Manager op belt dat FC Kopenhagen heeft afgetrapt tegen FC Midtjylland, zie ik dat Qvist en Mourad aftrappen voor mijn eigen ploeg. Ik heb mijn ploeg niet hoeven te vertellen hoe ze het veld in moesten gaan, ze beseften precies wat er voor belangen bij deze wedstrijd op het spel staan !!!

De eerste 10 minuten is het een geschuifel van hier tot ginder, beide ploegen creeeren vrij weinig en terwijl mijn telefoon gaat en mijn Assistent in mijn oor blert dat FC Kopenhagen 1 - 0 heeft gescoord zie ik dat Lindstrom (AMR) zijn voorzet aangeraakt wordt door de links achter van FC Nordsjaelland en zo in de verre hoek, buiten het bereik van alles en iedereen in de goal ploft.

1 - 0 voor ons en terwijl de stadionspeaker nog blij loopt te lallen en te zingen omtrend onze voorsprong hang ik alweer aan de telefoon met mijn assistent, 2 - 0 voor FC Kopenhagen.

Het is voor ons nu zaak om ook zsm de 2 - 0 te maken , dan lopen we minder risico, dus schreeuw ik mijn mannen naar voren. Rond de 18e minuut speelt Riise de bal in op Noyen, die knap wegdraait bij zijn directe tegenstander en meteen ook een streep op doel loslaat. De keeper heeft er alle moeite mee en bokst hem corner. Lindstrom meldt zich en trapt de bal voor het doel waar Jakobsen zijn hoofd tegen de bal zet, en die bal slaat in als een granaat.... 2 - 0 voor ons. Dit kan niet meer misgaan bedenk ik als we geconcentreerd door voetballen. Het blijft 2 - 0 tot aan de rust.

In de tweede helft wijzig ik 1 klein detail, ik haal de toch wel tegenvallende Prica naar de kant en breng Chrys voor hem in de plaats.

De tweede helft is een stuk saaier dan de eerste, puur vanwege het feit dat wij controleren en FC Nordsjaelland verder niks heeft in te brengen.

Na ruim een half uur in de tweede helft te hebben gespeeld speelt Sarr (VVR) terug op mijn keeper die de bal een ram naar voren geeft. De bal belandt in de voeten van onze grote vriend Qvist die met een slim hakje de bal doorgeeft op Chrys, Chrys staat oog in oog met de keeper en terwijl mijn hart in mijn keel bonkt ( want met een 3 - 0 stand zijn we echt zeker van het kampioenschap ) schiet Chrys feilloos binnen 3 - 0 !!!! Iedereen in het stadion die voor AaB staat juicht en het stadion trilt op zijn grondvesten.

Na de 3 - 0 gebeurt er niet zoveel spannends meer, wij spelen risicoloos voetbal en zoals ik eerder aangaf heeft FC Nordsjaelland zich allang gewonnen gegeven. Op het moment dat de scheidsrechter affluit sprint iedereen van de selectie en de technische staf het veld op waar ze snel gevolgd worden door vele duizenden fans .

AaB is KAMPIOEN VAN DENEMARKEN !!!

champsla7.jpg

FC Kopenhagen 2 - 0 FC Midtjylland

AaB 3 - 0 FC Nordsjaelland

De eindstand in de competitie

eindstandqz4.jpg

In de volgende update:

- Hoever komen we in de beker ( Winnen we de dubbel ? )

- Overige statistieken ( Topscorer, beste speler etc. )

- Overig

Geplaatst
  • Auteur

AaB in het Deense beker avontuur

Na het behalen van het kampioenschap was het natuurlijk de vraag of we in staat zijn om de eventuele dubbel in de wacht te slepen.

Hieronder volgen korte samenvattingen van de gespeeld bekerwedstrijden van mijn ploeg AaB:

2e Ronde van de Deense beker

Dragor 1 - 4 AaB

Wacker ('77) Risgard ('14)

Noyen ('15)

Kortegaard ('56)

Martinussen (OG '59)

3e Ronde van de Deense beker

Hjorring 0 - 2 AaB

Tychon ('13)

Caca ('83)

4e Ronde van de Deense beker

Slagelse 0 - 2 AaB

Augustinussen ('53)

Qvist ('90)

Kwart-Finale van de Deense beker

FC Nordsjaelland 2 - 4 AaB

Alding ('24) Jakobsen ('5)

Lindrup ('41) Sarr ('26)

Mourad ('82)

Qvist ('90)

Halve-Finale van de Deense beker

Heenwedstrijd: AaB 1 - 1 Brondby

Qvist ('46) Retov ('23)

Terugwedstrijd: Brondby 1 - 2 AaB

Danciulescu ('21) Jakobsen ('59)

Rode kaart Andersen ('13) Prica ('86)

Zoals je kunt zien hebben we het vrij makkelijk gehad in de beker tot aan de Halve-Finale. Echter wat mij opviel was dat ronde 2 t/m Kwart-Finale allemaal uit duels waren voor ons. Maar goed, we mochten dus de Finale gaan spelen en daarin troffen we Silkeborg IF. De ploeg die 8e is geworden in de competitie en die dus hoopt een prijs te pakken tegen de kersverse Kampioen van Denemarken, dat wordt een spektakel van jewelste.

AaB 1 - 0 Silkeborg IF

Jakobsen ('81)

Gadverdamme wat een wedstrijd, Silkeborg IF kwam niet om te voetballen maar om een verlenging en/of penalties er uit te slepen. Wat een anti-voetbal. Met diverse wissels en tactische aanpassingen heb ik in de wedstrijd geprobeerd wat ik kon maar pas in de 81e minuut wist Jakobsen de bal in het netje te koppen waardoor we uiteindelijk de Finale wisten te winnen en dus pakten we zeer netjes de dubbel !!!

Statistieken

Champions League winnaar: Arsenal 4 - 0 Barcelona

UEFA Cup winnaar: PSV 4 - 2 Leverkusen

Kampioen van Nederland:

(1) Feyenoord (2) PSV (3) Heerenveen

Kampioen van Engeland:

(1) Liverpool (2) Chelsea (3)Man. Utd.

Doelman van het Jaar (Deense competitie):

1. Arek Onyszko (OB)

2. Jimmy Nielsen (AaB)

3. Stephan Andersen (Brondby)

Topscorer

1. Danciulescu (Brondby) - 20

2. Lasse Qvist (AaB) - 15

3. Lasse Kryger (Viborg FF) - 14

Manager van het Jaar

1. Mohwie (AaB)

2. Stale Solbakken (FC Kopenhagen)

3. Poul Hansen (Brondby)

Deens Talent van het jaar:

Onder de 19 Jaar: Lasse Qvist (AaB)

Onder de 21 Jaar: Lasse Qvist (AaB)

Algemeen: Lasse Qvist (AaB)

interviewgm6.jpg

In de volgende update:

- Voorbereiding competitie 2007/2008

- Transfers

- overige

Geplaatst

Wow :D Kampioen. Lekker hoor. Spannende ontknoping en nu maar hopen dat je volgend jaar nog mooiere resultaten neer kunt zetten. Ik ben benieuwd naar je aankopen.. ga zo door!

Geplaatst

Sterk werk Mohwie! ga zo door... volgende keer wel even een Europese prijs pakken he;)

Geplaatst
  • Auteur
Sterk werk Mohwie! ga zo door... volgende keer wel even een Europese prijs pakken he;)

Ik ga me best doen , maar gaat nog zeer lastig worden.

Update komt vanavond, dan weet je wel waarom.

:checkit:

Geplaatst
  • Auteur

Problemen in het Aalborg Stadion

Zojuist heeft Manager Mohwie bevestigd dat het in de selectie wat rommelt.

Dit wordt veroorzaakt door 2 spelers:

"Qvist en Jakobsen hebben beide aan een lokale krant laten weten per direct weg te willen bij AaB om op een hoger niveau te kunnen gaan spelen" , aldus Mohwie. "Natuurlijk zijn wij hierover niet te spreken aangezien beide spelers niemand van de club hiervan op de hoogte hebben gebracht en ook eind vorig seizoen heb ik met beide spelers een bevredigend gesprek gehad en hen er van overtuigd dat nog 1 jaar AaB voor beide het beste is" aldus de Manager.

Verder vertelde een zeer teleurgestelde Manager dat de selectie zeer verontwaardigd heeft gereageerd op dit nieuws en dat de club de komende dagen zich gaat beraden wat te doen met deze twee onrust stokers.

De transfers

Aangezien veel topclubs stevig trekken aan de mouwen van Jakobsen en Qvist, betwijfel ik dat we hen kunnen behouden voor dit seizoen, echter de voorzitter en ik zijn overeengekomen dat elk bod onder de 7,25 miljoen niet zal worden geaccepteerd. "Als ze weg willen dan zal er fors betaald moeten worden" aldus de voorzitter.

Op een eventueel vertrek van deze twee spelers hebben we natuurlijk al ingespeeld en al vervangers aangetrokken !!!

Ik kreeg van de voorzitter een transferbudget van ruim 4 miljoen euro.

Marc Olsen

olsenqi7.jpg

Komt transfervrij over van Brondby IF.

Is gehaald om als vervanger te dienen voor diverse posities. Zal komend seizoen genoeg speeltijd krijgen om zich verder te ontwikkelen. Hij is de beoogde opvolger van Rade Prica als manusje van alles.

Arnar Forsund

forsundju6.jpg

Deze speler kostte ons ruim 700.000 eurotjes, maar hij is de vervanger van Jakobsen indien deze vertrekt. Zo niet dan zal ook hij met regelmaat speeltijd krijgen om zich te kunnen ontwikkelen.

Hossam Ghali

ghalipj4.jpg

Hij was bij Tottenham op een zijspoor belandt en toen wij interesse toonde werd hij zeer enthousiast. En voor ik het wist had hij zijn 3-jarige contract al ondertekend. Hij wordt een basisspeler aangezien hij een ruime ervaring heeft op diverse niveaus in de voetballerij. Hossam Ghali kwam voor ruim 2,5 miljoen euro over van de Spurs.

Glenn Roberts

robertsxd7.jpg

Een zeer groot Noors talent. Hij is gehaald als opvolger van Qvist. En ik denk dat hij ook wel beter zal gaan worden dan Qvist uiteindelijk. Voor 750.000 euro namen we hem over van Valerenga. Benodigde speelminuten zijn voor deze kerel gereserveerd, indien Qvist vertrekt komt hij per direct in de basis.

Per Egil Flo

flore7.jpg

Opnieuw een groot Noors talent, mjah ik ben even in Noorwegen onder 21 wezen shoppen. Hij komt voor 90.000 euro over van Sogndal en ik ben zeer tevreden met hem omdat ook hij op langer termijn basisplek materiaal is.

Marcus Allback

allbackwu7.jpg

Maandelang heb ik achter deze Spits aangezeten. Halverwege vorig seizoen verbrak hij zijn contract met FC Kopenhagen en vanaf toen heb ik geprobeerd hem naar AaB toe te lokken maar pas toen wij Kampioen van Denemarken zijn geworden hapte hij toe. Hij was dus transfervrij omdat hij geen club meer had en hij zal in de basis komen om de jonkies mee op sleeptouw te nemen.

Uitgaande transfers

Mads Aastrup - 19 jarige DM : Vertrok transfervrij. Heeft nog geen nieuwe club gevonden

Patrick Kristensen - 20 jarige AMRL : Mocht voor 650.000 euro vertrekken naar Odd Grenland waar hij inmiddels een basisplek heeft weten te bemachtigen.

Frederik Winsens - 31 jarige MLC : Werd in mijn ogen te oud en toen Brann ruim 550.000 euro voor hem bood mocht hij onder enige twijfel vertrekken.

Nomvethe - 29 jarige AC : Vertrok voor 130.000 euro naar Hull. Heeft onder mijn regime geen enkele rol van betekenis kunnen spelen en zal dat ook nooit gaan doen. Daarom strik erom en weg ernee.

Al met al ben ik zeer tevreden, we zijn ingedekt voor een eventueel vertrek van Jakobsen en Qvist en daarnaast hebben we in mijn ogen 2 Top transfers gedaan met het aantrekken van Ghali en Allback.

Aan het einde van de transfer-periode zijn Jakobsen en Qvist nog altijd niet vertrokken dus zitten ze zowiezo tot de winterstop bij ons !!! ( Lekker puh )

We hebben geen oefenwedstrijden gedaan omdat we al vrij snel voorrondes Champions League moesten spelen en natuurlijk de Deense Supercup.

In de volgende update:

- Voorrondes CL

- Doelstellingen seizoen 2007/2008

- Verslag Deense supercup

- Overig

Geplaatst

Leuk dat je Allback hebt gehaald, dat is zeker geen slechte speler moet ik toegeven. Het is sowieso leuk dat je besluit om allemaal spelers uit het land van de club(Denemarken) te halen of minstens uit Scandinavië.

Je mag trots zijn op deze prestatie zeg, in je eerste jaar beker winnen en kampioen worden zeg.

Geplaatst
  • Auteur

De doelstellingen seizoen 2007/2008

De media: Opnieuw bedeeld de media ons een 3e plaats achter FC Kopenhagen en Brondby IF toe. Dit lijkt me niet juit aangezien wij er alleen maar sterker op zijn geworden kwa selectie en dus nog beter de strijd aan kunnen gaan om de titel.

Bestuur en Supporters: Meestrijden om de titel. Europees voetbal moet behaald worden om de groei van de club te continueren. Versterkingen moeten uit Scandinavie komen, daar niks te vinden dan pas verder kijken.

Manager Mohwie: Meestrijden om de titel. Opnieuw gaan voor minimaal de bekerfinale. Verder wil ik een gooi doe naar de Deense Supercup en wil ik proberen minimaal te overwinteren in de UEFA Cup, mochten we de CL niet behalen of er daar uitvliegen in de groepsronde.

De Deense Supercup

AaB - Silkeborg IF

Voor zo'n 42.000 supporters trappen wij af in het Parken stadion te Kopenhagen. De eerste kans van de wedstrijd is voor ons, na 6 minuten draait Noyen goed weg bij zijn directe tegenstander en wordt tijdens de actie neergelegd. De daaruit volgende vrije trap levert een corner op van waar Ghali snoeihard de bal op de boven kant van de lat trapt.

Dan is het de volgende 25 minuten vrij rustig, beide teams proberen door elkanders verdediging heen te komen alleen lukt dat niet omdat beide elftallen niet goed durven te voetballen, of nog niet goed genoeg ingespeeld zijn op mekaar. Het is de 33e minuut als Koppinen de bal hoekschop kopt, Akinci gaat achter de bal staat en krult de bal in de 16 meter waar vervolgens Flinta de bal snoeihard binnekopt, 1 - 0 voor Silkeborg IF.

Deze stand blijft zo tot aan de rust waarin ik mijn team eens even goed onder handen neem want ik ben ontevreden met het vertoonde spel.

Beide teams komen ongewijzigd uit de kleedkamers.

En tot aan de 55e minuut gebeurt er weinig maar in de 55e minuut dolt Noyen opnieuw zijn tegenstander en wordt binnen de 16 letterlijk en figuurlijk plat gelegd, heel het stadion denkt strafschop, maar nee hoor de scheidsrechter geeft netjes voordeel. En dat is maar goed ook want de bal rol voor de voeten van Harnik die met een droge knal ons op gelijke hoogte weet te brengen, 1 - 1. Op dat moment breng ik Olsen in voor Noyen en Prica voor de teleurstellende Mourad. Dat bleek een gouden wissel te zijn want in de 68e en 76e minuut schiet Prica op wonderschone manier ons naar de winst in deze SuperCup wedstrijd. Silkeborg IF heeft zijn best gedaan maar kon ons er niet van weerhouden toch de winst te pakken.

Motm: Rade Prica

De eerste prijs van het seizoen is binnen, we winnen de DEENSE SUPERCUP met 3 - 1 van Silkeborg IF.

Voorrondes Champions League

Op het moment dat onze naam werd genoemd in de voorronde schrik ik toch even behoorlijk. Het is niet zo dat ik ons helemaal kansloos acht maar onze tegenstander heeft toch een behoorlijke ervaring op een hoger niveau.

Rangers 0 - 0 AaB

We moesten eerst uit naar Rangers. Ik heb de gehele wedstrijd met de billen samen geknepen op de bank gezeten aangezien wij, zoals ik al had verwacht, vrij weinig in hadden te brengen uit bij Rangers. Het bleef bij een bloedeloze 0 - 0 omdat wij een engeltje op de lat hadden. In de 88e minuut kreeg Akyel Fatih van Rangers nog de rode kaart voor opnieuw een grove overtreding en dat leverde hem zijn 2e gele kaart op.

AaB 2 - 0 Rangers

In deze wedstrijd liet Allback duidelijk zien waarvoor ik hem gehaald heb, namelijk het elftal op sleeptouw nemen, en ja dames en heren dat DEED hij !

In de 5e minuut speelde Qvist de bal op 40 meter afstand van de goal van Rangers in de voeten van Allback, vervolgens draaide Allback zich richting de goal en met een enorme streep :clap: verschalkte hij de goalie van Rangers, 1 - 0 voor AaB - het stadion leek wel te ontploffen :cab:.

Pas vrij laat in de 2e helft scoorde opnieuw invaller Prica de 2 - 0 voor ons waarna we zeker waren van de winst. De gehele wedstrijd probeerde Rangers op de counter te spelen en te gokken en dat brak ze uiteindelijk op. Het klasse verschil tussen beide ploegen zou veel groter moeten zijn in het voordeel van Rangers, maar ach wij zijn door naar de volgende ronde dus je hoort mij niet klagen!

In de volgende ronde treffen we het Zweedse Malmo. Een club waar ik ons meer kans tegen geef (op voorhand dan ik tegen Rangers deed).

AaB 0 - 0 Malmo

Deze keer mochten we eerst thuis en ook al had ik mijn ploeg gewoon aanvallend ingesteld, er gebeurde niks bijzonders. Beide ploegen hebben niks weten te creeren en dus is de 0 - 0 een terechte uitslag.

Uit zal het dus moeten gaan gebeuren, ik ben zeer benieuwd...

Malmo 1 - 2 AaB

Deze wedstrijd was gelukkig stukken spectaculairder. Malmo durfde veelvuldig uit zijn schulp te krijgen, en dat kwam mede doordat ze voor thuispubliek speelden en dus de wedstrijd min of meer moesten maken.

Malmo wist te scoren in de 17e minuut via Daniel Andersson, hun VMC knalde raak na een rebound uit een corner.

Opnieuw duurde het tot in de 2e helft voordat mijn ploeg eindelijk iets terug deed. Allback ging licht geblesseerd het veld af in de rust waardoor nieuwling Roberts zijn opwachting maakte. De 1 mtr. 85 lange spits kopte in de 48e minuut en bal door op Qvist die vernietigend uithaalde en ons op gelijke hoogte bracht, 1 - 1. Na deze goal raakten wij nog 2x de paal en 1x de lat terwijl Malmo steeds meer moest verdedigen. Pas in de 78e minuut kwamen wij op een welverdiende voorsprong, Roberts kreeg de bal van rechtsback Sarr

en ipv de bal door te koppen maakte hij een schijnbeweging waar de verdediger van Malmo intrapte en daardoor ging hij in zijn eentje op de goalie af. Een tegen een faalde Roberts niet en dus wonnen we deze wedstrijd met 2 - 1 van Malmo.

We wisten ons dus zeer netjes te plaatsen voor de groepsronde van de Champions League. Na flink wat angstzweet te hebben gehad na de duels tegen Rangers, rekende we op zeer fraaie wijze af met Malmo.

Tijdens de loting belandde we in de volgende groep:

cllotingcd5.jpg

Een groep met een paar lastige tegenstanders. Celtic, PSG en Internazionale.

Ik zal zeer blij zijn als we de UEFA Cup weten te behalen maar dat zal zeer lastig gaan worden. Drie gelijke spelen thuis en 1 of 2 uit is wat ik verwacht, we zullen zien.

In de volgende update:

- Competitie deel I

- Groepsronde CL

- Overig

Geplaatst
  • Auteur
De competitie Deel I (Wedstrijd 1 t/m 10)

match12fb6.jpg

match34vx9.jpg

match56ph5.jpg

match78vc6.jpg

match910hg7.jpg

We behaalden in de eerste 10 wedstrijden van het seizoen aardig wat puntjes.

We hebben nu al een gat van 4 punten geslagen met FC Kopenhagen en het zijn zelfs al 6 punten t.o.v Brondby IF. Dus onze start is zeer bemoedigend. De transfer-geruchten blijven volop de ronde doen, vooral nu Qvist en Jakobsen zo sterk spelen en ze zullen dan ook zeer zeker op het einde van het seizoen vertrekken en wie weet zelfs al eerder.

Inmiddels ben ikzelf benaderd door de Australische voetbalbond om Bondscoach te worden van Australie. Dit heb ik geweigerd omdat ik me volledig wil richten op mijn AaB !

De Groepsronde Champions-League

cl12ux7.jpg

cl34mi4.jpg

cl56bh6.jpg

Ons Champions League avontuur eindigde in Milaan met een 3 - 1 nederlaag tegen Internazionale. Die uitslag is een beetje flaterend aangezien wij absoluut niet onderdeden voor Inter. Ik ben dan ook zeer tevreden met de behaalde resultaten in de Champions League, want geen enkele tegenstander speelde ons compleet weg.

clstandft5.jpg

Ons Europees avontuur is nog lang niet ten einde want wij hebben ons tot ieders verbazing weten te plaatsen voor de UEFA Cup. Wij zullen daar met veel zelfvetrouwen en goede moed zover mogelijk in zien te komen.

De Scandinavische Champions League a.k.a Royal League

We zijn inmiddels ook uitgenodig voor de Royal League.

Dit lijkt een beetje op de Champions League en ook hier zullen wij natuurlijk goed voor de dag gaan komen.

We zijn geloot in de volgende groep:

rlgroephj7.jpg

In mijn ogen zit er niks tussen om echt bang voor te worden dus ik verwacht dan ook door te gaan naar de volgende ronde.

In de volgende update:

- Competitie Deel II

- Groepswedstrijden Royal League

- UEFA Cup Loting

- Overig

Geplaatst
  • Auteur

Competitie deel II (wedstrijd 11 t/m 20)

match1112ux2.jpg

match1314rf0.jpg

match1516qa1.jpg

match1718xy7.jpg

match1920gd7.jpg

Momenteel hebben we nog 5 punten over van de 9 die we in totaal hadden.

Het team raakt langzaam in een dip, net als vorig seizoen alleen hadden we die toen pas op het einde van het seizoen. Hopelijk zal deze inzinking ons niet het kampioenschap kosten aangezien FC Kopenhagen goed op stoom is.

De winterstop transferperikelen

transfersyz2.jpg

Sterkhouder Jakobsen vertrok dus voor 11.000.000 naar PSV.

Ik verwacht dat Forsund en Sorensen dit verlies wel goed over kunnen nemen

Zo niet dan haal ik op het eind van het seizoen een nieuwe goede topverdediger. Ook heb ik al 6 mensen vast gelegd voor het nieuwe seizoen, wie dit zijn wordt eind van het seizoen pas bekend gemaakt.

Royal League Groepswedstrijden

rl1ua2.jpg

rl2vj6.jpg

rl3ut8.jpg

De Eindstand

rlgstgt5.jpg

In de Kwart-Finale moeten wij gaan spelen tegen het Zweedse Malmo.

Deze ploeg kwamen we ook al tegen in de voorronde van de Champions League en toen wonnen we. Dus dat is in ieder geval een goed vooruitzicht.

Loting van EK-Groep

lotingekbg8.jpg

In de volgende update:

- Competitie Deel III -> De ontknoping

- UEFA Cup -> Hoe ver gaan we komen

- Royal League -> De ontknoping

- overig

** REACTIES GEWENST, SCREENTJES OP AANVRAAG **

Geplaatst
  • Auteur

Op weg naar het kampioenschap...

comp1cq2.jpg

comp2kw6.jpg

De eindstand

eindstandwx7.jpg

We werden dus opnieuw Kampioen van Denemarken. De wedstrijd tegen FC Nordsjaelland was voor ons van groot belang. FC Kopenhagen was ons tot op 1 of 2 punten genaderd en terwijl wij gelijk speelden verloor FC Kopenhagen !!!

Mede hierdoor hoefden wij nog maar 1 wedstrijd van de resterende 2 te winnen en toen wij dat deden verloor FC Kopenhagen opnieuw en dus speelden we de laatste wedstrijd met een B-elftal.

De Deense Beker

Zouden wij het succes van vorig seizoen kunnen continueren of gaat een andere ploeg dit seizoen met de Deense beker aan de haal ?

3e Ronde van de Deense beker

Skjold 0 - 2 AaB Noyen ('6) Harnik ('61)

4e Ronde van de Deense beker

AaB 4 - 1 Viborg FF

Lindstrom ('1) Kryger ('27)

Qvist ('33) ('41)

Jakobsen ('67)

Kwart Finale van de Deense beker

AaB 2 - 0 OB

Riise ('4)

Roberts ('21)

Halve Finale van de Deense beker

FC Kopenhagen 2 - 0 AaB

Gronkjaer ('34)

Norregaard ('64)

AaB 2 - 1 FC Kopenhagen

Roberts ('30) Ailton ('117)

Chrys ('84)

En zo verliezen we diep in de verlenging in de Halve-Finale van de Deense beker tegen FC Kopenhagen. Dit was voor ons een wedstrijd van net niet, we kregen genoeg kansen maar wisten het simpelweg niet af te maken.

Beker-Finale

FC Kopenhagen 3 - 0 AGF

Het UEFA-Cup avontuur

Vooraf hadden we alleen maar kunnen hopen om te overwinteren in Europa, maar achteraf gezien hebben we het zeker wel verdiend.

Nu moest het dus voor ons gaan gebeuren in de UEFA Cup !!!

uefa1cn8.jpg

Tegen Standard Luik kenden we vrij weinig problemen. We gingen uit goed van start en dus was het thuis een kwestie van afmaken. In de volgende ronde treffen we het Franse Bordeaux. Dat gaat spannend worden...

uefa2bq4.jpg

Tegen Bordeaux ging het een stukje lastiger maar opnieuw een goed uit resultaat zette de toon voor de thuis wedstrijd waarin we alleen de schade hoefde te beperken ! In de Kwart-Finale treffen we het Griekse Olympiakos.

Waar gaat dit heen, we zijn zeer goed op dreef dus wie weet waar dit eindigt.

uefa3tv6.jpg

Een compliment voor mijn zeer jonge en Europees onervaren ploeg.

Opnieuw weten we te winnen van een tegenstander die volgens de kenners ons simpel opzij had moeten zetten maar onze tactiek en inzet zorgde voor een verrassing. In de Halve-Finale treffen we het Italiaanse Fiorentina.

Persoonlijk geef ik ons geen kans maar wie weet welke speler ons hier weer doorheen weet te slepen.

uefa4bm6.jpg

Billen knijpen was wat we deden in beide wedstrijden. Op de 1 of andere manier hebben grote Europese topploegen toch vreselijk veel moeite met onze speelstijl. En moet je dus nagaan dat we onze beste speler, Lasse Qvist, niet eens kunnen hebben gebruiken vanaf de vorige ronde.

Na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter beseffen we het niet meteen maar we staan in de Finale van de UEFA Cup. Wat een ongelooflijk goede prestatie van mijn team. In de Finale treffen we het Eindhovense team PSV.

Wat gaat deze Finale ons voor spektakel brengen.

uefafka1.jpg

Een super prestatie van mijn jonge ploeg. Ook in de Finale waren wij het betere team want Mokoena scoorde voor PSV vanuit buitenspel positie.

Ik ben trots,tevreden maar tegelijkertijd ook zeer pissig.

En die pissigheid is omtrend de zeer slechte arbitrage:

1. Mokoena scoorde vanuit buitenspelpositie

2. In de wedstrijd zelf is er een zuiver doelpunt van ons afgekeurd

3. PSV had 1 penalty moeten hebben en wij 3 (met verlenging meegerekend)

Na de wedstrijd deed ik mijn beklag bij de UEFA en deze zou de zaak onderzoeken en na 3 dagen kreeg ik bericht dat ik inderdaad gelijk had maar dat er niks meer aan de uitslag veranderd zou kunnen worden.

De Royal League

Aangezien we in Europa niet echt "succes" behaald hebben moest het dus gaan gebeuren in de Scandinavische Champions League.

In de Kwart-Finale kwamen we uit tegen het Zweedse Malmo FF.

Kwart-Finale

Malmo FF 0 - 3 AaB

Qvist ('7) ('27) ('33)

Na een mooie overwinning op Malmo FF krijgen we als tegenstander in de Halve-Finale opnieuw dat verrekte FC Kopenhagen. Die ben ik al zoveel tegen gekomen, nu kunnen we mooi wraak nemen voor het verlies in de Halve-Finale van de Deense beker.

Halve-Finale

AaB 2 - 1 FC Kopenhagen

Prica ('13) Ailton ('90)

Prica ('71)

Wraak smaakt altijd zoet ! Na FC Kopenhagen vrij eenvoudig opzij gezet te hebben staan we in de Finale van de Royal League. Hierin is onze tegenstander opnieuw een vrij bekende, namelijk Brondby IF.

Het wordt dus een Deens onderonsje!

Brondby IF 1 - 2 AaB

Retov ('13) Prica ('82)

Roberts ('85)

Juist toen ik al de moed op een overwinning op had gegeven wisten Prica en Roberts en vlak voor tijd nog 2 ballen in te prutsen waardoor we dus ook de Royal League wisten te winnen. De manager van Brondby IF kon wel door de grond zakken maar wat kun je als manager nou tegen 2 frommel goals doen, vrij weinig.

Conclusie

Het is een super geslaagd seizoen. We worden Kampioen van Denemarken, we pakken de Royal League, bereiken de Halve Finale van de Deense beker en we waren verliezend finalist in de UEFA Cup. Wat een seizoen, wat een seizoen!

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

En het mooiste is dat we zelfs na de blessure van Qvist nog zo goed hebben kunnen voetballen en zijn blijven scoren. De blessure van Qvist heeft nog een ander pluspunt, ook komend seizoen zal hij naar alle waarschijnlijkheid nog in het shirt van AaB voetballen !

In de volgende update:

- Statistieken seizoen 2007/2008

- Transfers seizoen 2008/2009

- Overig

** REACTIES GEWENST IVM MOTIVATIE - SCREENTJES OP AANVRAAG **

** BEDANKT VOOR DE REACTIES TOT DUSVERRE **

Geplaatst

Je presenteert het wel mooi moet ik zeggen Mohwie en je lay-out is ook niets mis mee alleen jammer dat je wedstrijdverslagen zo kort zijn.

Geplaatst
  • Auteur

Transfers seizoen 2008/2009

We kregen een transferbudget van 5 miljoen euro, maar 5 van deze spelers zijn vorig seizoen al gekocht.

Transfers in

Rydell Poepon - 20 jaar - AMC/AC :

Hij komt transfervrij over van AFC Ajax en zal rouleren in de aanval op diverse posities. Het is de bedoeling dat hij volgend seizoen in de basis komt te staan.

Marcus Pedersen - 17 jaar - S :

Deze jonge spits wordt mijn nieuwe Qvist, zodra Qvist vertrekt. Zolang Qvist geblesseerd is staat hij in de basis. Hij komt voor 1,5 miljoen over van Aalesund.

Ramus Mathiesen - 19 jaar - VVL :

Deze 19 jarige VVL komt in de basis aangezien Riise een vertrek aan het forceren is. Voor 26.000 euro kaapten wij hem weg bij AB.

Dennis Hoegh - 19 jaar - AML/S :

Onze nieuwe AML, aangezien Henny Noyen op het punt staat een contract te tekenen bij een niet nader genoemde club.

Thomas Ramsdahl - 19 jaar - VVR :

Hij wordt de vervanger van Sarr indien deze geblesseerd raakt. Een mooi talentje voor de toekomst. Voor 30.000 euro mocht hij Viborg FF verlaten.

Roy Beerens - 20 jaar - AMR :

Onze nieuwe rechtsbuiten komt over van PSV voor helemaal niks.Ook hij was transfervrij en dus sloegen wij meteen toe.

Dennis Boskailo - 20 jaar - VRC :

Deze jonge maar solide verdediger komt in de basis te staan naast Forsund.

Aangezien Koppinen bij ons vertrekt hoef ik dus niet meer opzoek te gaan naar een vervanger. FC Kopenhagen liet hem voor 1,4 miljoen euro vertrekken.

Uitgaven: 4 miljoen

Transfers UIT

Mattias Lindstrom : Onze AMR van de afgelopen 2 seizoenen kreeg een heerlijk aanbod en na al zijn diensten voor de club besloten wij hem niet in de weg te staan. Hij gaat voor 2,4 miljoen naar Sunderland.

Miika Koppinen : Voor hem geldt hetzelfde. Het afgelopen seizoen zeer solide gespeeld als vervanger van Jakobsen. Toen Sunderland 725.000 euro voor hem bood legde ik ook hem geen duimbreed in de weg.

Henny Noyen : Afgelopen 2 seizoenen uitgegroeid tot onze vaste AML. Ik was niet tevreden over zijn ontwikkelins van afgelopen seizoen en toen er een mooi bod voor hem kwam liet ik hem gaan. Hij gaat naar Maccabi Haifa voor 1,5 miljoen euro.

Ontvangsten: 4,6 miljoen

newsnj4.jpg

De Statistieken

Stand nederlandse competitie:

(1) PSV (2) ADO Den Haag (3) Feyenoord

Stand engelse competitie:

(1)Man. Utd. (2)Chelsea (3)Man. City

EK-Finale

ekfinalehd5.jpg

mvhjzs0.jpg

svhjzn3.jpg

topscorerlz8.jpg

overigdo1.jpg

In de volgende update:

- Een verrassende wending

** REACTIES TER MOTIVATIE GEWENST - SCREENTJES OP AANVRAAG **

** BEDANKT VOOR DE HUIDIGE REACTIES **

Geplaatst
  • Auteur

De verrassende wending

nieuwsku9.jpg

Ik mocht mijn werk dus niet afmaken bij AaB, wat ik natuurlijk zeer jammer vond.

Maar er is geen tijd om bij de pakken neer te zitten, ik ben nu aangesteld bij AZ om deze club weer in de lift te krijgen naar Europees voetbal.

Selectie

selectiert6.jpg

taxsv3.jpg

Aangezien het financieel niet zo goed gaat heb ik maar 3 miljoen euro aan transfergeld gekregen. Aangezien ook de transferperiode voorbij is zal ik opzoek gaan naar versterkingen die in de winterstop ons al kunnen komen versterken. Dat zal voornamelijk in de voorhoede zijn.

In de volgende update:

- Overzocht Seizoen I bij AZ

- Overig

** REACTIES TER MOTIVATIE GEWENST - SCREENTJES WORDEN ZSM GEPOST **

Geplaatst

Het ziet er heel erg goed uit moet ik zeggen Mohwie en met AZ heb je een goede club gekozen zeg alleen jammer dat je met 1 spits speelt en niet al te goede stand-ins hebt daarvoor.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.