El Tren Geplaatst Maandag at 21:03 Share Geplaatst Maandag at 21:03 The World's Most Boring Football Club S1E1 - Ongeveer twee maanden geleden was ik op YouTube aan het scrollen en ik kwam een video tegen die mijn aandacht trok. De titel van deze video was: “The World’s Most BORING Football Club”. Nieuwsgierig klikte ik de video aan en tot mijn verbazing was FC Eindhoven het 'slachtoffer'. FC Eindhoven werd door de YouTuber ‘bekroond’ tot de meest saaie voetbalclub ter wereld. Hoewel ik geen actief volger ben van de Blauw-witten, had ik de term ‘saai’ nooit aan de club gekoppeld, laat staan ‘saaiste van de wereld’. De reden waarom FC Eindhoven de saaiste voetbalclub ter wereld is was om het simpele feit dat de club al sinds 1977 actief is in de Keuken Kampioen Divisie. En de rol die ze vervullen in de Keuken Kampioen Divisie is doorgaans de rol van een middenmoter, die niet echt aanspraak maakt op promotie. Ze doen een beetje mee voor spek en bonen. Of dat allemaal waar is, laat ik over aan de FC Eindhoven supporters, maar in deze save ga ik het ongelijk van de YouTuber bewijzen. Ik ga van het zogenaamd “saaie” FC Eindhoven een Europese topclub maken. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar we hebben een filosofie en een plan. Ik ga niet simpelweg de hele wereld afstruinen en alle supertalenten uit Colombia, Brazilië en Argentinië opkopen. Nee, we gaan het anders doen. We maken het spannender. Vanaf dit moment zijn alleen spelers met een Nederlandse nationaliteit toegestaan, dit mag dan ook de tweede of derde nationaliteit zijn. Dit geldt overigens ook voor de staf die we aantrekken. En laten we er nog een schepje bovenop doen: we maken er een ‘Youth to Gold’-beleid van. Dat betekent dat FC Eindhoven alleen nog spelers mag kopen of huren van negentien jaar of jonger. Vanaf het tweede seizoen mag ik geen gebruik meer maken van spelers die dertig jaar of ouder zijn. Dus in seizoen twee van de save moet ik helaas al afscheid gaan nemen van Mawouna Amevor, Joey Sleegers en Jorn Brondeel. We gaan dus volop inzetten op jong talent in Eindhoven, en gelukkig hebben we daar genoeg van in de jeugd. Spelers zoals Dyon Dorenbosch, David Garden, Jesse Giebels, Sven Simons en Forelle Mateus zullen de toekomst van FC Eindhoven worden. De theorie achter de filosofie van ‘Youth to Gold’ is dat je goedkope, jonge talenten koopt en deze met een behoorlijke winstmarge doorverkoopt. De opbrengsten kun je vervolgens investeren in de faciliteiten van de club, zodat de talentenstroom nooit opdroogt. Het klinkt mooi, maar nu moet het ook nog gebeuren. Laat het avontuur beginnen. To be continued… Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst Maandag at 21:05 Share Geplaatst Maandag at 21:05 Leuke insteek. Veel succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst Maandag at 21:52 Share Geplaatst Maandag at 21:52 Deze video zag ik ook passeren. Mooie start van je novelle. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
McMarkson Geplaatst 18 uur geleden Share Geplaatst 18 uur geleden Saai! 😋 Nee hoor, klinkt als een mooie uitdaging en ga deze zeker volgen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 18 uur geleden Share Geplaatst 18 uur geleden Dat is nog eens een titel die de aandacht weet te trekken. Klinkt ook als een interessante uitdaging! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten