Djurovski Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Uhm landskampioen? Kampioen op een niveau lager toch? Wel een heerlijke prestatie hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 27 januari Auteur Share Geplaatst 27 januari (bewerkt) KAPITEL 9: Een analyse van het seizoen 2023-2024 van First Vienna FC Uiteraard kunnen wij spreken van een succesvol seizoen. Als je over een heel jaar slechts twee keer verliest mag je in je handen klappen. In deze update een blik in de statistieken en een kijkje in de Poképlayer-challenge die op de achtergrond wordt bijgehouden. Statistieken Ik ben zelf best wel fan van statistieken. Maar dit is vooral interessant naar mate je verder bent in de game. Derhalve nu een beperkt overzicht: Wedstrijden In officiële wedstrijden is er in totaliteit 557 keer gebruik gemaakt van iemand. Dit over 36 wedstrijden betekent een gemiddelde van 15,47 spelers per wedstrijd. Het geeft aan dat goed gebruik gemaakt wordt van het aantal wisselmomenten. Uiteindelijk maakte de volgende spelers de meeste wedstrijden actief in het veld mee: Als dit vervolgens wordt onderverdeeld in de eerste nationaliteit zien wij dat er nu nog voornamelijk gebruik wordt gemaakt van spelers uit Oostenrijk: met maar liefst 72,35%! Dit zal volgend jaar vermoedelijk al minder worden, gezien er kwaliteit nodig is om te overleven op het hoogste niveau: Doelpunten Ondanks het ontbreken van een echte doelpuntenmaker werd er toch 91 keer gescoord door iemand die onder contract staat bij First Vienna FC. Eigen doelpunten zijn hierin niet meegenomen. Ook in deze statistieken voert Oostenrijk de boventoon, maar minder heftig dan in het aantal gespeelde wedstrijden. Assists Dan degene die ervoor zorgen dat het doelpunt überhaupt kan vallen: de assistgever. In totaal werd 70 keer iemand genoteerd als voorbereider. In 1 op de 2 gevallen betrof dat iemand met als hoofdnationaliteit een Oostenrijker: Poképlayer-challenge Het is geen hoofddoel, maar wel leuk om te zien welke nationaliteiten allemaal actief zijn gedurende de jaren. Een speler moet in minstens twintig officiële wedstrijden meedoen, competitie-, beker- of internationale clubduels tellen allemaal. Gezien wij afgelopen jaar slechts 36 officiële wedstrijden hebben gespeeld, blijft het aantal gerealiseerde Pokeplayer-challenge spelers beperkt tot zeven: Op een scratchmap ziet dat er zo uit: Het Verenigd Koninkrijk is nog niet afgevinkt, maar ik vond het zonde om de dubbele nationaliteit van Nicholas Wunsch niet zichtbaar te maken op de scratchamp Voor degene die niet zo goed zijn in topografie: in Europa zijn Duitsland (Philipp Ochs), Oostenrijk (Armin Gremsl), Engeland (Nicholas Wunsch), Bosnië & Herzegovina (Anes Omerovic) en Kroatië (Edin Huskovic) afgevinkt. In Afrika hebben wij Ghana (Kelvin Boateng) afgestreept en in Azië doet nogmaals namens Kazachstan (Philipp Ochs) een duit in het zakje. Komend jaar is de verwachting dat ook Mali (Mohamed Sanogo, 18 wedstrijden) en Italië (Vasco Walz, 14 wedstrijden) in ieder geval zullen worden behaald. Bedankt voor de reacties! Helaas deze week erg druk gehad, dus niet eens tijd gehad om andere novelles te lezen of überhaupt FM te spelen. @Marius: de prijzen worden inderdaad op het einde pas verdeeld. Misschien heeft het gebruik maken van 15,47 spelers per wedstrijd daaraan bijgedragen? @Djurovski: scherp, ik heb het meteen aangepast! Een landskampioenschap zal vermoedelijk nog wel even duren met Red Bull Salzburg. 27 januari bewerkt door Cervantes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Leuk overzicht. Best origineel gebracht ook! Die wisselmomenten geven inderdaad aan dat je goed gebruik hebt gemaakt van de spelers waarover je beschikte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Aangenaam overzichtje, mooi in 'kaart' gebracht! Vind trouwens dat je wel al vrij goed gevorderd bent in de pokeplayerchallenge gezien het aantal wedstrijden. 91 goals in 36 wedstrijden is ook niet echt iets om je voor te schamen , sterk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 27 januari Share Geplaatst 27 januari Mooi overzicht waar kun je zon scratchmap maken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 3 februari Auteur Share Geplaatst 3 februari (bewerkt) KAPITEL 10: Op zoek naar de goedkope pareltjes Om op het hoogste niveau mee te kunnen draaien moest de selectie wat verstrekt worden. Met weinig geld kom je dan automatisch uit bij spelers die zijn contract niet hebben verlengd en/of jonge talenten bij kleine clubs. Ook hebben wij onze trainersstaf flink versterkt. Trainersstaf Als eerste de trainersstaf van zowel het eerste elftal als die van het jeugdelftal. Naar aanleiding van het verhaal van @De Raam ben ik voornamelijk bij de jeugd vooral naar het karakter van de staf gaan kijken en in iets mindere mate naar de kwaliteit. Sinds dit jaar heb ik met Ole Tobiasen een nieuwe assistent-trainer. Met spelerservaring bij onder andere FC Kopenhagen, Ajax en AZ en als hoofdcoach actief te zijn geweest bij Almere City FC en SC Heerenveen was ik enigszins verbaasd dat hij zich toch in deze rol wou schikken. Verder zijn er drie nieuwe trainers actief waar van twee met het karakter modelprof: Dirk Kuyt en Gerald Vanenburg. Vooral die laatste kan onze spelers mogelijk nog wat technische vaardigheden bijbrengen: Onze nieuwe hoofd jeugdopleidingen heeft een redelijk professioneel karakter, dezelfde voorkeursformatie als mij en spelerskwaliteiten beoordelen op 15 en spelerspotentieel beoordelen 14. Het is te hopen dat hij wat leuke spelers weet te vinden die later in onze jeugdopleiding kunnen aansluiten. Voor de jeugd is het relatief lastig om goede coaches te vinden. Derhalve richt ik mij vooral op het karakter van deze trainers. Stefan Maierhofer zal de hoofdtrainer van de jeugd worden en krijgt onder andere assistentie van oud-internationals Diego Lugano, Dusan Svento en Šime Vrsaljko. Transfers Met weinig geld de transfermarkt op. Dat kost het nodige zoekwerk. Het maakt je creatief, maar de kans op een misser is ook aanzienlijk groter. Er vertrokken slechts zeven spelers, waarvan ook nog een aantal uit het reserveteam. Maar met het vertrek van grootverdieners David Peham en Christoph Monschein kwam er ook wat salarisruimte vrij. Die laatste speelde vorig jaar nog veel wedstrijden en kon na een zeer zwakke eerste seizoenshelft, zich enigszins herstellen in de tweede seizoenshelft. Desalniettemin besloot ik om op zoek te gaan naar een nieuwe spits en kon Monschein zich ondanks zijn oudere leeftijd zich melden bij de Young Boys. Al bij al ben ik best tevreden met de spelers die zijn gekomen: in totaal 11. Daarvan zullen er acht direct aansluiten bij het eerste. Alleen Paul-Beer Klein, Markus Schuster en Lars Baier zullen het jeugdteam versterken. Ik heb een basisplaats in gedachte voor Armand Smrcka en Sebastian Feyrer. De eerste spits zal Lequincio Zeefuik worden. Gezien ik al een stuk verder ben in de game is deze transfer niet gebaseerd op de hype van de laatste week. De grootste knaller is echter Carlos Gómez Gómez. In 2023 betaalde Real Salt Lake nog 3,5 miljoen euro voor de rechtsbuiten, maar vertrok zonder al te veel indruk te maken weer transfervrij. Voor ons een buitenkansje en met een ontsnappingsclausule van 8,25 miljoen euro mogelijk ook weer een interessant target voor andere clubs in de toekomst. Selectie 2024-2025 First Vienna FC Uiteindelijk heeft dit geleid tot de volgende selectie bij First Vienna FC. Net als voorgaand jaar zal Armin Gremsl het doel verdedigen. Achterin zal nieuwkomer Sebastian Feyrer samen met Philipp Ochs een leidende rol moeten hebben. Het middenveld is zeker jong, maar beschikt wel over wat kwaliteit. Zeker op de flanken met Carlos Gómez Gómez, Edin Huskovic, Cedomir Bumbic en Eugen Šestan. Edmilson Baio is een regen die opgepikt is uit Portugal en waar ik in de toekomst veel van verwacht. Hij gaat zijn minuten zowel in het eerste als in het jeugdelftal maken. In de spits mag Lequincio Zeefuik laten zien dat het wel mogelijk is om als spits de nodige doelpunten te maken. Admiral Bundesliga Red Bull Salzburg gaat op voor zijn twaalfde landstitel op rij. Daar zijn de wedkantoren het wel over eens. Wij staan ruim onderaan. Eerlijk gezegd denk ik dat wij daarmee onderschat worden. Vorig jaar hebben wij in het bekertoernooi al bewezen mee te kunnen tegen ploegen op het hoogste niveau en met enkele leuke transfers mik ik stiekem op een plaats in de top zes na 22 wedstrijden. Die geeft recht op deelname aan de kampioensgroep waarin de behaalde punten in eerste instantie worden gehalveerd. Bedankt voor de reacties! @Marius: dankjewel. Indien er verzoeken zijn voor andere statistieken dan verneem ik dat graag! @JoonsterkeBE: de dubbele nationaliteiten zijn altijd fijn! Niet eens rekening mee hoeven te houden met wisselen, al is het uiteraard geen hoofddoel in deze save. @Djurovski: https://scratchmymap.com/ 3 februari bewerkt door Cervantes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Hey, ik had deze compleet gemist, gaan we even bijlezen ergens de komende dagen. Toch leuk om te zien dat er her en der dingen uit mijn novelle terugkomen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Staat op papier een keurige selectie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Meteen mikken op de top-zes vind ik best wel ambitieus als promovendus, dus ik ben zeer benieuwd of je dat kan waarmaken! Best wel wat transfers weten af te handelen, maar de namen zeggen me weinig behalve die van Gomez Gomez dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 10 februari Auteur Share Geplaatst 10 februari KAPITEL 11: Was sehen wir jetzt? Na flink te hebben gehandeld op de transfermarkt is het tijd voor het echte werk. De wedstrijden van de maand juli en augustus zullen worden behandeld in deze update. Admiral Bundesliga Ik moet eerlijk bekennen dat diegene die het competitieprogramma in elkaar heeft gezet ons enigszins heeft gematst. In de eerste zes wedstrijden treffen wij slechts één ploeg die dit seizoen Europees actief zal zijn. Daardoor kunnen de jongens zich aanpassen het hogere niveau. Onze openingswedstrijd in de Admiral Bundesliga seizoen 2024-2025 was tegen Wolfsberger AC. De supporters kregen een waar spektakelstuk te zien. Na een half uur stond het al 3-0! Helemaal mooi was dat op het einde onze aanwinsten Eugen Šestan via een doelpunt en Edmilson Baio via een assist bijdroegen aan de eindstand van 5-2. Op bezoek bij TSV Hartberg mocht onze Canadese aanwinst in de spits aantreden wegens wat blessures bij andere jongens en beloonde dat vertrouwen met een hattrick. Tegen Austria Lustenau scoorde opnieuw twee jongens die nog niet hadden gescoord in de Admiral Bundesliga. Een uitstekende start met negen uit drie. Een beter moment voor de derby tegen Austria Wien is er niet. Lequincio Zeefuik schoot ons ook op voorsprong, maar nadat onze beide centrale verdedigers rood pakte, kon Austria Wien in de blessuretijd alsnog gelijk maken. LASK Linz had net een Europese wedstrijd achter de rug tegen PAOK en daar profiteerde wij van door vlak voor tijd de winnende te maken. De maand augustus werd afgesloten met een 0-2 overwinning tegen SK Austria Klagenburg. In dit duel maakte de 16 jaar en 207 dagen oude Edmilson Baio zijn eerste treffer voor First Vienna FC. Daarmee is hij de jongste doelpuntenmaker in de clubgeschiedenis en in die van de Admiral Bundesliga! In de wedstrijd tegen Wolfsberger AC werd hij al de jongste debutant aller tijden in de competitie. Gaat hij het nieuwe pareltje worden van First Vienna FC? Met slechts één gelijkspel doen wij natuurlijk bovenin mee. Op dit moment moeten wij slechts één ploeg boven ons laten. Nee, dat is niet Red Bull Salzburg, maar onze stadsgenoot Rapid Wien staat bovenaan gezien het een beter doelsaldo heeft. In september staan de wedstrijden tegen Red Bull Salzburg, Rapid Wien en Sturm Graz op het programma. Dan zal pas echt duidelijk worden wat daadwerkelijk de kwaliteit van deze selectie is. Bedankt voor de reacties! @De Raam: leuk als je de moeite neemt om het bij te lezen. Spelers met een goed karakter groeien inderdaad als bloemkolen! Dus neem graag adviezen aan van mensen die zich dieper in de materie hebben gestopt. Indien er nog andere tips zijn verneem ik die uiteraard ook graag! @Djurovski: dat denk ik ook en nog enigszins het Oostenrijks karakter in de ploeg kunnen behouden. @Marius: normaal gesproken eens, maar de verschillen in FM zijn helaas nooit zo groot als dat ze in werkelijkheid zijn. Top 6 is ambitieus, maar gezien de start wellicht haalbaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 10 februari Share Geplaatst 10 februari Wat een geweldige start! Natuurlijk was het programma niet nadelig maar als promovendus moet je het toch nog steeds maar doen, en dit zijn resultaten om erg trots op te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 10 februari Share Geplaatst 10 februari Ongelooflijk sterke start! Met LASK Linz toch wel een serieus kaliber ploeg kunnen kloppen. En met 9 tegen Austria Wien een gelijkspel er uit slepen.. knappe prestatie, al vraag ik me wel af hoe je met 2 cv's rood kan pakken haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari Dit is een geweldige start hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 17 februari Auteur Share Geplaatst 17 februari KAPITEL 12: Een duidelijke afscheiding Na een uitstekende start van het seizoen gaan de komende twee maanden ons nog meer duidelijk verschaffen: kunnen wij de top zes gaan aanvallen of hadden wij gewoon geluk met het programma? ÖFB Cup De kortste weg naar Europa blijft het bekertoernooi. Vorig jaar waren wij zeer dichtbij met een finaleplaats. De loting in de eerste twee rondes viel niet tegen. Beide tegenstanders die wij troffen acteren op een duidelijk lager niveau. Desalniettemin wonnen wij twee keer met het minimale verschil. De uitwedstrijd in de derde ronde tegen BW Linz is dan de eerste echte krachtmeting zou je zeggen. Actief op hetzelfde niveau als ons, maar daar was in de wedstrijd weinig van terug te zien. In de kwartfinale wacht ons Grazer AK, actief in de Admiral 2. Bundesliga. De weg naar de halve finale ligt open, of word ik nu te arrogant..? Admiral Bundesliga Een competitiewedstrijd beginnen met een hoger puntenaantal dan Red Bull Salzburg in seizoen twee. Niemand die dat van te voren had verwacht. Red Bull Salzburg wou deze situatie wel rechttrekken en kwam via een benutte penalty op voorsprong. Nadat onze krachtpatser Lequincio Zeefuik ons weer op gelijke hoogte bracht, leek Van der Brempt met een schot buiten de zestien ons de eerste nederlaag van het seizoen te bezorgen. De wilskracht was echter bijzonder hoog bij First Vienna FC en invaller Marcel Tanzmayr bracht de stand weer gelijk. De rechteraanvaller bekroonde zijn invalbeurt ook nog met een assist: Lequincio Zeefuik werd bereikt en in de 89e minuut bezorgde hij de eerste overwinning van First Vienna FC op Red Bull Salzburg. U12 - Goal Zeefuik - Red Bull.mp4 Een week later stond de derby tegen Rapid Wien op het programma. In een wedstrijd waarin de kansen schaars waren, werd er toch vier keer gescoord. Beide ploegen deden dit twee keer. Het zware programma in september werd afgesloten tegen Sturm Graz. Door twee doelpunten in de eerste helft van onze controleur Vasco Walz bleven wij ook in september ongeslagen. In oktober opnieuw drie wedstrijden, te beginnen met WSG Tirol. Nu verschillende jongens langer met elkaar samen spelen krijgen deze een bepaalde connectie. Lequincio Zeefuik en Nicholas Wunsch hebben zo’n connectie en rolde de tegenstander op. Het was sowieso de maand van de Nederlandse spits, want ook in de twee andere duels was hij doeltreffend. Zowel tegen BW Linz als TSV Hartberg betekende dit een 2-1 overwinning. Gezien ik door alle vreugde was vergeten screens te maken ook de eerste wedstrijd van november. Tegen middenmoter Wolfsberger AC, waar wij eerder het seizoen tegen aftrapte, ontpopte zich een waar spektakelstuk. Dat de uitslag slechts 1-1 werd is een wonder op zich. Inmiddels hebben wij iedere tegenstander minimaal één keer getroffen en de conclusie kan worden getrokken dat wij een heel leuk team hebben voor de Admiral Bundesliga. Slechts drie keer konden wij niet de volle buit mee nemen. Andere ploegen laten zo nu en dan wel wat meer punten liggen, wat betekent dat wij momenteel koploper zijn. Het lijkt er op dat vier ploegen de dienst gaan uitmaken. Uiteraard worden de punten na 22 wedstrijden gehalveerd, maar het niveauverschil lijkt aanzienlijk. Bedankt voor de reacties! @Marius: erg fijn zo'n programma, gezien het moraal altijd een belangrijke rol speelt in FM. Dat blijkt wel uit deze periode. @JoonsterkeBE: de rode kaarten vielen vlak na elkaar. Nadat de eerste centrale verdediger rood pakte, moest ik logischerwijs de enige overgebleven centrale verdediger op de bank laten invallen. Dat de ander besluit om drie minuten later zijn tweede gele kaart te pakken, geeft aan dat sommige spelers niet de meest slimme zijn. @Djurovski: de start was goed, het vervolg misschien nog wel beter? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 februari Share Geplaatst 17 februari Als promovendus meteen winnen van RB Salzburg. Het is nog veel te vroeg op het seizoen om uitspraken te gaan doen, maar wat je nu al neerzet is alvast heel knap te noemen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Dit gaat zeer goed. Benieuwd of je het kunt volhouden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 21 februari Auteur Share Geplaatst 21 februari KAPITEL 13: De winterstop stopt ons even November en de eerste dagen van december. Daarna start de winterstop in Oostenrijk. Met nog slechts vier wedstrijden op het programma krijgen de jongens optimaal de gelegenheid om te herstellen en maximaal te presteren. Maar is dat ook gelukt? Admiral Bundesliga De eerste wedstrijd van november is nog in de vorige update behandeld en leverde geen drie punten op. Tegen Austria Lustenau werd meteen orde op zaken gesteld met een 0-2 overwinning. De laatste competitiewedstrijd van de maand november was de derby tegen Austria Wien. Met twee weken rust en voor het eerst sinds mijn aantreden een uitverkocht huis, hadden de spelers er zin in. Die Veilchen wisten niet waar ze het zoeken moesten en dropen met een 5-1 nederlaag van het veld af. In december mochten wij op papier de lastige uitwedstrijd spelen tegen LASK Linz. Lequincio Zeefuik wordt met de week belangrijk en slachtte op zijn karakteristieke wijze LASK Linz: 0-2. De eerste seizoenshelft werd keurig afgesloten met een 4-0 overwinning tegen SK Austria Klagenfurt. Een eervolle vermelding deze maand voor onze Colombiaanse aanwinst Carlos Gómez Gómez. Daar waar hij in het begin van het seizoen voornamelijk aangever was, wist hij in deze reeks wedstrijden drie keer te scoren. In de laatste wedstrijd mocht ook jeugdspeler Paul Beer-Klein zijn debuut maken. Als je alle wedstrijden wint en voorafgaand eerste stond, dan sta je dat nu nog steeds. Vier en zes punten voorsprong op de naaste achtervolgers is fijn, maar in de kampioensgroep gaan de punten door de helft. Bovendien treffen wij de achtervolgers nog, dus er kan nog van alles gebeuren. Spelersstatistieken De meeste spelers hebben de overstap naar een hoger niveau kunnen maken, maar het zijn toch voornamelijk de aankopen die het verschil maken. Vasco Walz die vorig jaar in de winter werd gehaald heerst veelal op het middenveld. Voorin drukken de aankopen Eugen Šestan, Carlos Gómez Gomez en Lequincio Zeefuik hun stempel. Ook de prestatie van jongeling Edmilson Baio is opmerkelijk en Nicholas Wunsch presteert beter dan verwacht. First Vienner Ieder half jaar zal ik een speler uitlichten, gezien veel spelers bij jullie relatief onbekend zullen zijn. Deze krijgt de titel First Vienner Spieler voorjaar of najaar: First Vienner Spieler Voorjaar 2023: Philipp Ochs. Onze linksachter mag deze prijs in ontvangst nemen. Hij begon deze savegame nog als Duitser, maar is inmiddels tweevoudig international van Kazachstan. Philipp komt uit de jeugd van Hoffenheim, waarvoor hij ook nog actief was in de Bundesliga. Met zijn linkervoet is hij bij stilstaande situatie en als opkomende back uitermate gevaarlijk op dit niveau. Met vijf doelpunten en vijf assist in de eerste seizoenshelft bewees hij zijn meerwaarde. First Vienner Spieler Najaar 2023: Cedomir Bumbic. Nadat Cedemor in de voorbereiding geblesseerd raakte, drukte hij in zijn eerste wedstrijden bij terugkomst direct zijn stempel op de voor hem niet zo bekende positie van rechtsbuiten. Desalniettemin liet de Bosniër gedurende het jaar zien uitstekend op deze plek te renderen. Regelmatig hielp hij, ook in de tweede seizoenshelft met een doelpunt of assist ons over een dood punt heen. Een terechte nominatie voor Cedomir Bumbic. First Vienner Spieler Voorjaar 2024: Lequincio Zeefuik. Na vorig jaar moeite te hebben gehad in de spits, hebben wij nu transfervrij een topper binnen gehaald. Met dertien doelpunten in de competitie is hij momenteel de topscorer van de Admiral Bundesliga en met zijn fysieke gesteldheid jaagt hij iedere verdediger schrik aan. Het enige opmerkelijk is dat Zeefuik nog geen enkele assist heeft gegeven. FC Volendam zal ongetwijfeld spijt hebben van zijn transfervrije vertrek. Bedankt voor de reacties! @Marius: heerlijk om zo'n neppe club meteen te verslaan. Maar zij hebben natuurlijk met Europees voetbal ook veel meer wedstrijden achter de rug. @Djurovski: still going strong! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Heerlijke reeks opnieuw! En heel knap om als competitieleider de winterstop in te duiken. Het seizoen is natuurlijk nog lang, en met de punten die nog moeten gedeeld worden is er allesbehalve al iets beslist, maar het blijft nu al een prestatie om trots op te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 24 februari Auteur Share Geplaatst 24 februari (bewerkt) Dank aan @De Raam voor de banner KAPITEL 14: De eerste stappen in de doelstellingen Voorafgaand aan de save heb ik diverse doelstellingen geformuleerd. De één is wat makkelijker te behalen dan de andere. In deze update gaan wij nader in op de doelstelling: Citaat Verkoop voor ten minste vijftig miljoen aan (jeugd)spelers die volgens FM het criteria eigen jeugd bezit. De ontwikkeling van een Kroatische of toch Oostenrijkse linksbuiten Bij mijn aantreden bij First Vienna FC had ik voor mezelf toch al snel besloten om de Nederlandse 1-4-3-3, in mijn geval 1-4-2-3-1 te gaan toepassen. Ik moest roeien met de riemen die ik had en er waren slechts een beperkt aantal buitenspelers aanwezig. Zoals een echte Nederlander hoort te doen grijp je dan als snel terug op eigen jeugd. Edin Huskovic kreeg vanaf de voorbereiding de kans en deed het niet minder dan zijn concurrenten. Gezien zijn leeftijd van zeventien een prestatie op zich te noemen. De Kroatische linksbuiten, wel geboren in Krems an der Donau (Oostenrijk), speelde in de jeugdopleiding van Austria Wien, maar vertrok in 2021 naar de buurman First Vienna FC. In zijn tweede wedstrijd in de Admiral 2. Bundesliga maakte hij zijn eerste doelpunt in het betaald voetbal tegen Kapfenberger SV. Op dat moment was hij met 17 jaar en 193 dagen de jongste doelputenmaker in de geschiedenis van First Vienna FC. Inmiddels is dat record afgepakt door Edmilson Baio. In zijn eerste seizoenshelft bij de profs kwam Edin tot 14 basisplaatsen en vier invalbeurten met als gevolg vier doelpunten en 1 assist en een gemiddelde van 6,90 viel hij zeker niet uit de toom. Door spelers die terugkwamen van blessures en om zijn ontwikkeling niet volledig te remmen door overbelasting kwam hij in de tweede seizoenshelft tot wat minder minuten. Met nog 12 basisplaatsen en 5 invalbeurten kon Huskovic zeker niet klagen over speeltijd. Ook bleek hij zich steeds beter aan te passen aan het niveau: hij noteerde nog vier doelpunten en zes assist in deze speelminuten. Dit bracht het totaal in het seizoen 2023-2024 op 35 wedstrijden, 8 doelpunten, 7 assist en een gemiddelde van 7,03. Ook in zijn statistieken is een ontwikkeling te zien. Gezien de promotie en versterkingen die daarbij genoodzaakt waren, slonken de basisplaatsen in de eerste seizoenshelft op het allerhoogste niveau in Oostenrijk. Inmiddels had Edin Huskovic wel de keuze gemaakt om zijn voetbalnationaliteit te veranderen van Kroatisch naar Oostenrijks. Met vier basisplaatsen en negen invalbeurten en slechts één assist kon de linksbuiten na een goed seizoen de lijn niet helemaal door trekken. Desalniettemin ziet FC Augsburg in hem voldoende potentie. Vlak voor het einde van de transfermarkt klopte de Duitse club bij ons aan. Na een stevige onderhandeling, schikte wij ons in het bedrag van € 2.800.000 en bij het spelen van een interland nog eens € 350.000. Ook krijgen wij 25% bij een eventuele doorverkoop. Vooral onze penningmeester zal hiermee blij zijn want die moest alle cijfers tegenwoordig met een rode pen opschrijven. FC Augsburg gaf ons nog de gelegenheid om Edin Huskovic voor een half jaar te huren. Gezien hierbij een volledige salarisovername en een basisplaats werd voorgesteld besloot ik hiervan af te zien. De eerste jeugdspeler die onder mijn leiding First Vienna FC verlaat, moet zichzelf gaan redden in het tweede team van FC Augsburg. Overige transfers Zoals al beschreven kleuren onze financiën rood. Derhalve is er op de spelersmarkt weinig te verwachten. Zelf was ik niet tevreden over onze achterhoede en sloeg ik met de Poképlayerchallenge in het achterhoofd toe: Dylan Smith, een Schot had een contract dat was afgelopen bij Ross County maar speelde daar nog altijd. Met zijn kwaliteiten is hij bij ons gewoon basisspeler en kan gezien zijn leeftijd zich nog prima ontwikkelen en in de toekomst worden aangemerkt als eigen jeugd. Ook de talentvolle José Antonio Tirado mocht op zestienjarige leeftijd de overstap maken van Spanje naar Oostenrijk. Hij zal de kans krijgen om Philipp Ochs op te volgen als linksback. Bedankt voor de reactie! @Marius: de kampioensgroep is bereikt. Vanuit daar kijken of het mogelijk gaat zijn om Europees voetbal te behalen. Vorig jaar via de beker niet gelukt, maar nu zou het nog zowel via de competitie als beker kunnen. 24 februari bewerkt door Cervantes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Goede zaken gedaan met die deal rond Huskovic. Vooral omdat je nog even op hem kan rekenen. Ook qua inkomende transfers heeft de jeugd de toekomst! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten