ZiggySmagg Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 Goedemiddag mede FM24-ers, Misschien is de vraag al eerder beantwoord maar als ik zoek in het forum krijg ik ruim 20000 zoekresultaten. Ik ben net gepromoveerd met Southend United naar League One. Ik kan een nieuwe hoofd jeugdopleiding aanstellen. Maar ik zie een paar toppers uit Nederland en wat middelmatige uit Engeland. Maar maakt dit nog uit. Kun je beter voor een domestic hoofd gaan of maakt dat niet uit. Deze heeft bijvoorbeeld kennis van Nederland en Turkije. Maar niet van Engeland. Attributen weet ik welke ik moet hebben zijn de tips ook altijd welkom! Dankjewel. gr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 3 uur geleden zei ZiggySmagg: Goedemiddag mede FM24-ers, Misschien is de vraag al eerder beantwoord maar als ik zoek in het forum krijg ik ruim 20000 zoekresultaten. Ik ben net gepromoveerd met Southend United naar League One. Ik kan een nieuwe hoofd jeugdopleiding aanstellen. Maar ik zie een paar toppers uit Nederland en wat middelmatige uit Engeland. Maar maakt dit nog uit. Kun je beter voor een domestic hoofd gaan of maakt dat niet uit. Deze heeft bijvoorbeeld kennis van Nederland en Turkije. Maar niet van Engeland. Attributen weet ik welke ik moet hebben zijn de tips ook altijd welkom! Dankjewel. gr Uit ervaring zou ik zeggen dat scoutingskennis zeker uit maakt. Qua attributen is de invloed een stuk minder invloedrijk dan je zou verwachten en maakt een hoofd jeugdopleiding vooral op het gebied van persoonlijkheid en welke spelers hij binnen brengt het verschil. Een 20 voor beoordelen of een 5 is echt verwaasloosbaar in wat voor spelers er uiteindelijk instromen. Sowieso zou ik tenzij je echt volle bak focust op de jeugd er zeker in League one niet al te veel aandacht aan besteden tenzij je een voorbeeldige burger of iets dergelijks met goede stats aan kan trekken dan leert hij in enkele jaren vanzelf de kennis van het land en zit je goed voor de komende jaren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 2 uur geleden zei Jeroen.: Uit ervaring zou ik zeggen dat scoutingskennis zeker uit maakt Nope. Scoutingskennis heeft geen enkele invloed op de youth intake. 2 uur geleden zei Jeroen.: Qua attributen is de invloed een stuk minder invloedrijk dan je zou verwachten en maakt een hoofd jeugdopleiding vooral op het gebied van persoonlijkheid en welke spelers hij binnen brengt het verschil. Ook niet waar. JPP en WWY hebben invloed op de youth intake. Nationaliteit kan er voor zorgen dat je die nationaliteit ook in je intake krijgt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 (bewerkt) 23 minuten geleden zei De Raam: Nope. Scoutingskennis heeft geen enkele invloed op de youth intake. Ook niet waar. JPP en WWY hebben invloed op de youth intake. Nationaliteit kan er voor zorgen dat je die nationaliteit ook in je intake krijgt. Evidence based FM heeft vorig jaar een hele serie aan tests gedaan en er zat letterlijk geen verschil tussen een 1 WWY en een 20 WWY, JPP and JPA heeft een kleine invloed maar veruit de grootste invloed is op persoonlijkheids gebied. Geloof niet dat hij een test heeft gedaan met scoutingskennis van de HOYD maar vanuit persoonlijke ervaring is daar een sterker verband dan JPP, JPA en WWY doen. En voor CA/PA uiteindelijk is de rep van de club en de jeugdcoaching en scouting gecombineerd met de youth rating en dergelijke van het land veruit het belangrijkste gekoppeld aan een flink stuk geluk. Uiteindelijk is het basisprincipe gewoon dat de hele Jeugd in FM een waardeloos systeem is waarbij de preview in december bijna niks zegt en het uiteindelijk gewoon RNG is op de instroom dag wat je uit alle inputs die er zijn krijgt. Je kan dezelfde instroom 10 keer opnieuw laden en 10 keer een bijna compleet ander resultaat krijgen behalve de namen,geboortedata en nationaliteiten/geboorteplaats van de spelers en welke posities ze kunnen spelen. HOYD zou een belangrijke invloed moeten hebben maar in de praktijk is het beland van de daadwerkelijke attributen even nutteloos als de meeste andere stafrollen in FM. 16 december 2023 bewerkt door Jeroen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 3 minuten geleden zei Jeroen.: Evidence based FM heeft vorig jaar een hele serie aan tests gedaan en er zat letterlijk geen verschil tussen een 1 WWY en een 20 WWY, JPP and JPA heeft een kleine invloed maar veruit de grootste invloed is op persoonlijkheids gebied. Heb ik gezien inderdaad maar die zijn niet helemaal waterdicht hè. Zelfs al zou je elke keer de waarden gelijk houden, krijg je verschillende intakes dus die vlieger gaat voor mij niet helemaal op. Wat je zegt over de persoonlijkheid klopt. 6 minuten geleden zei Jeroen.: En voor CA/PA uiteindelijk is de rep van de club en de jeugdcoaching en scouting gecombineerd met de youth rating en dergelijke van het land veruit het belangrijkste gekoppeld aan een flink stuk geluk. Klopt ook, al komt clubreputatie pas in het spel wanneer twee clubs dezelfde youth recruitment hebben. De club, van die twee, met de hoogste reputatie krijgt dan het voordeel. Omdat er zoveel factoren zijn, en geluk daarvan een van de grootste is, kun je bijna niet testen hoeveel invloed de andere factoren precies hebben. Zou hij die tests opnieuw doen, zou hij zomaar tot een andere conclusie kunnen komen omdat je bepaalde factoren niet kunt isoleren. Daarom zeg ik dat die tests niet helemaal waterdicht zijn en als je het hem vraagt, zou hij dat ook beamen, denk ik. In gesprek met Seb (developer SI) op Twitter/X geeft hij aan dat JPP wel degelijk invloed heeft. Later in dat draadje zegt hij dat je voor kwaliteit (CA/PA) beter naar de faciliteiten kunt kijken. Dus eigenlijk wat jij aangeeft en wat er getest wordt. En dat de HOYD meer het type newgen bepaald. En hier over WWY. De HOYD gaat dus meer over de verdeling van de attributen, persoonlijkheid, type speler (fysiek, intelligent, technisch, etc.), positie, enzovoort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 10 minuten geleden zei De Raam: Heb ik gezien inderdaad maar die zijn niet helemaal waterdicht hè. Zelfs al zou je elke keer de waarden gelijk houden, krijg je verschillende intakes dus die vlieger gaat voor mij niet helemaal op. Wat je zegt over de persoonlijkheid klopt. Oh zeker maar het strookt in mijn ogen wel heel sterk met alle ervaringen die ik heb in youth academy challenges en dergelijke dat een "betere" HOY in bijna geen enkel geval daadwerkelijk een beter resultaat geeft(of in ieder geval niet voor het blote oog) 10 minuten geleden zei De Raam: Klopt ook, al komt clubreputatie pas in het spel wanneer twee clubs dezelfde youth recruitment hebben. De club, van die twee, met de hoogste reputatie krijgt dan het voordeel. Omdat er zoveel factoren zijn, en geluk daarvan een van de grootste is, kun je bijna niet testen hoeveel invloed de andere factoren precies hebben. Zou hij die tests opnieuw doen, zou hij zomaar tot een andere conclusie kunnen komen omdat je bepaalde factoren niet kunt isoleren. Daarom zeg ik dat die tests niet helemaal waterdicht zijn en als je het hem vraagt, zou hij dat ook beamen, denk ik. In gesprek met Seb (developer SI) op Twitter/X geeft hij aan dat JPP wel degelijk invloed heeft. Later in dat draadje zegt hij dat je voor kwaliteit (CA/PA) beter naar de faciliteiten kunt kijken. Dus eigenlijk wat jij aangeeft en wat er getest wordt. En dat de HOYD meer het type newgen bepaald. En hier over WWY. De HOYD gaat dus meer over de verdeling van de attributen, persoonlijkheid, type speler (fysiek, intelligent, technisch, etc.), positie, enzovoort. Dat hij die upgrades van faciliteiten(niet letterlijk maar meer de scouting en training) zoveel hoger zet zegt mij genoeg over hoe nihil de invloed van YPP, YPA en WWY is naast dat hij zegt dat hij persoonlijk persoonlijkheid hoger zet dan attributen. En tuurlijk als ik kan kiezen tussen een HOYD met dezelfde persoonlijkheid(of een vergelijkbare) kies is ook degene met de hoogste YPP, YPA en WWY maar als ik een HOYD kies zijn formatie, speelstijl en vooral persoonlijkheid veruit de belangrijkste. En in mijn ervaring komen zeker met buitenlandse HOYD's de betere lichtingen zodra ze scoutingskennis hebben van het land. Nou zegt dat bijna niks aangezien het zoals je zelf ook aangeeft bijna compleet RNG is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 1 uur geleden zei Jeroen.: Evidence based FM heeft vorig jaar een hele serie aan tests gedaan en er zat letterlijk geen verschil tussen een 1 WWY en een 20 WWY, JPP and JPA heeft een kleine invloed maar veruit de grootste invloed is op persoonlijkheids gebied. Geloof niet dat hij een test heeft gedaan met scoutingskennis van de HOYD maar vanuit persoonlijke ervaring is daar een sterker verband dan JPP, JPA en WWY doen. En voor CA/PA uiteindelijk is de rep van de club en de jeugdcoaching en scouting gecombineerd met de youth rating en dergelijke van het land veruit het belangrijkste gekoppeld aan een flink stuk geluk. Uiteindelijk is het basisprincipe gewoon dat de hele Jeugd in FM een waardeloos systeem is waarbij de preview in december bijna niks zegt en het uiteindelijk gewoon RNG is op de instroom dag wat je uit alle inputs die er zijn krijgt. Je kan dezelfde instroom 10 keer opnieuw laden en 10 keer een bijna compleet ander resultaat krijgen behalve de namen,geboortedata en nationaliteiten/geboorteplaats van de spelers en welke posities ze kunnen spelen. HOYD zou een belangrijke invloed moeten hebben maar in de praktijk is het beland van de daadwerkelijke attributen even nutteloos als de meeste andere stafrollen in FM. Inderdaad, ik heb die video's ook gezien. Het is gewoon een kwestie van geluk (en youth rating). Daar komt het eigenlijk op neer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZiggySmagg Geplaatst 17 december 2023 Auteur Share Geplaatst 17 december 2023 Thanks voor alle uitleg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten