germandutch Geplaatst 12 november Auteur Share Geplaatst 12 november (bewerkt) In 4 dagen spelen wij thuis tegen onze directe concurrent Fußball-Club Bayern München e. V., kortweg FC Bayern München, Bayern München of FC Bayern, een Duitse voetbalclub uit München, uitkomend in de Bundesliga en opgericht in 1900. Spoiler ij zeer slecht weer, dus regen + natte sneeuw, en voor 48.458 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Twee seizoenen geleden, werden mijn jongens o.a. door Bayern steeds van het veld geveegd en min of meer belachelijk gemaakt. Maar nu staan dezelfde jongens te popelen, om het grote Bayern pijn te doen. Bayern München kwam in een 4-2-3-1 formatie en in bestbezetting het natte deels witte veld op en scheids is helaas Daniel Schlager en dan weet ik het al. Wij begonnen sterk, heel erg sterk, en al in de 12de minuut waren wij succesvol. Tigges kopte een voorzet van Sponsel feilloos in het vijandelijke doel. 1 : 0 en het zelfbewustzijn van de Lederhosen zonk als sneeuw in de zon. Onder aanvoering van Kimmich schakelde Bayern over op fysiek spel, maar hoe je het keert en of draait, wij waren vandaag gewoon beter. In de 25ste minuut tijdens een simpel duel om de bal tussen Sane en linksback Paqarada, raakte Sane geblesseerd en werd vervangen door Bakayoko. Ofschoon de scheids steeds vaker meende te moeten ingrijpen, bleven wij de bovenliggende partij, ondanks zijn pogingen, om ons steeds terug te fluiten. Bij rust stond het nog steeds maar 1 : 0. Ook in de 2de helft bleven wij aanvallen, maar tot scoren kwamen wij niet meer en daar zorgde o.a. de scheids voor. Bayern speelde met ‘poep in de broek’, ondanks hun fysiek optreden toch veel te behoedzaam en er op bedacht om niet nog meer doelpunten tegen te krijgen. Wij hadden maar liefst 67% balbezit en konden Bayern achterin vastzetten. In de 75ste minuut haalde ik Paqarada eraf en bracht een echte Bayernspeler, namelijk jonkie Krätzig, gehuurd van Bayern. 5 minuten later mochten ook Kilian, Sponsel, Kainz en Tigges gaan douchen en kwamen Heintz, Scholze, Maina en Lemperle. Het bleef 1 : 0 omdat Bayern geen vuist kon maken. Spoiler ---------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 12 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 13 november Auteur Share Geplaatst 13 november (bewerkt) Spoiler Afgezien van het feit, dat ik van een of twee spelers afscheid wil nemen, zullen ook enkele spelers waarschijnlijk vertrekken en met de nu gecreëerde financiële situatie hebben wij voldoende financiële ruimte om mijn plannen te realiseren. In 3 dagen spelen wij thuis in de 3de Ronde van de DFB Pokal tegen Karlsruher SC, een Duitse voetbalclub uit Karlsruhe. De club werd op 6 juni 1894 opgericht. Spoiler Bij bewolkt weer en voor maar liefst 50.000 toeschouwers (dus volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling, uiteraard met zoveel mogelijk reservespelers in de basis, omdat de tegenstander een tweede divisieclub is. De KSC kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Tobias Stieler. Inderdaad stelde de tegenstander niet veel voor en deden wij alleen het noodzakelijke om deze match te winnen. Al in de 10de minuut kregen wij een penalty, die spits Selke helaas niet kon verzilveren. 5 minuten later kregen wij wederom een penalty, die nu wel werd verzilverd en wel door Huseinbasic. 1 : 0 werd ook de ruststand. Ook in de tweede helft werd het feitelijk een zaaie wedstrijd met als enige hoogtepunt het doelpunt in de 74ste minuut door Thielmann. Ook raakte Maina geblesseerd en dat was het dan ook. 2 : 0 en de volgende Ronde staat op ons te wachten. Spoiler ------------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 13 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 14 november Auteur Share Geplaatst 14 november (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en nu in en tegen Hertha Berliner Sport Club Berlin, kort Hertha BSC, een Duitse voetbalclub uit Berlijn die werd opgericht in 1892. Van 1926 tot 1931 bereikt Hertha BSC zes keer de finale van de Deutsche Meisterschaft. Vier keer verloor het de finale, twee keer won Hertha. 1930 was de eerste keer in de geschiedenis, een jaar later (1931) voor de tweede keer. De club speelde zijn thuiswedstrijden oorspronkelijk in de Plumpe, dat in de Tweede Wereldoorlog regelmatig werd gebombardeerd. Geleidelijk aan speelde Hertha steeds meer wedstrijden in het Berlijnse Olympia Stadion. Toen Hertha in 1971 bankroet leek te gaan, was de club genoodzaakt "Die Plumpe" te verkopen. Spoiler Het Olympiastadion ligt in het westen van Berlijn, in het stadsdeel Westend. Het stadion is onderdeel van het grote Olympiagelände (voorheen Reichssportfeld), waartoe verder het Sportforum, het olympisch hockeystadion, het olympisch zwemstadion, Reitstadion, de Waldbühne, het Maifeld (meiveld), de beroemde klokkentoren en de Langemarckhalle behoren. Geteisterd door regenbuien en voor 50.011 toeschouwers arriveerden wij in Berlijn in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Hertha kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Harm Osmers, waar ik geen hoge pet van op heb. Wij hadden dik 20 minuten nodig om op gang te komen en in de 24ste minuut zorgde Thielmann voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat vroeg om meer. Nog geen drie minuten later tikte Huseinbasic de 0 : 2 binnen en dat werd ook de ruststand. Het hele team speelde ijzersterk, met uitzondering van Lemperle, die zijn dag niet had. Met het oog op onze komende wedstrijd (over 4 dagen thuis tegen Shakhtar Donetsk) ging in de tweede helft het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. Ene Zortea probeerde in de 52ste minuut een bal uit de doelmond weg te trappen, maar raakte de bal totaal verkeerd en schoot hem in zijn eigen doel. 0 : 3 en ook dergelijke cadeautjes nemen wij gaarne in ontvangst. In de 67ste minuut haalde ik Huseinbasic uit voorzorg eraf (al geel) en bracht Krätzig. 5 minuten later mochten ook Finkgräfe en Lemperle gaan douchen en kwamen Paqarada en Tigges. Weer 5 minuten later haalde ik ook nog Hübers en Sponsel eraf en bracht Heintz en Scholze. Thielmann zorgde in de 92ste minuut voor het slotakkoord, door de 0 : 4 binnen te tikken. Spoiler ---------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 14 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 16 november Auteur Share Geplaatst 16 november (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij in de Competitiefase van de UEFA Champions League thuis tegen FK Sjachtar Donetsk, een Oekraïense professionele voetbalclub die van origine uit de Oost-Oekraïense stad Donetsk komt, maar door de Russisch-Oekraïense Oorlog in 2014 gedwongen was haar speelbasis te verleggen naar de West-Oekraïense stad Lviv, vervolgens vanaf 2017 naar Charkiv en vanaf 2020 naar de hoofdstad Kiev, waar ze sindsdien speelt in stadion NSK Olimpiejsky. In 2017 waren al de kantoren en trainingsfaciliteiten naar Kiev verplaatst. Spoiler Bij echt shitweer, regen + natte sneeuw, en voor 37.763 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Shakhtar of Sjachtar kwam in een 4-12-2-1 formatie het natte deels witte veld op. De afspraak was, dat mijn mannen deze match, gezien de slechte weersomstandigheden, zo snel mogelijk zouden beslissen, zodat wij in de tweede helft achterover konden leunen. Maar het kwam heel anders. Shakhtar zette ons onder druk en al in de 19de minuut kregen wij een doelpunt om de oren. 0 : 1 en een zeer slecht begin. Gelukkig kon Kainz in de 27ste minuut de gelijkmaker produceren. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. Uiteraard heb ik in de rust mijn mannen toegesproken en wij begonnen de tweede helft dan ook met vol gas en hoge druk. In de 47ste minuut kopte Selke de 2 : 1 binnen en een last viel van onze schouders. De zeer vermoeide Huseinbasic haalde ik in de 65ste minuut naar de kant en bracht Krätzig (die zowel als linksback en ook als middenvelder uitstekend functioneerd). 8 minuten later mochten ook Selke en Thielmann (omdat die geblesseerd was geraakt) gaan douchen en kwamen Tigges en Schmid. Sponsel en de eveneens geblesseerd geraakte Kainz haakten in de 79ste minuut af en voor hen kwamen Arthur en Heintz. 10 minuten later zorgde invaller Tigges per hoofd voor de 3 : 1 eindstand. Spoiler ---------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 16 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 17 november Auteur Share Geplaatst 17 november (bewerkt) Spoiler In 4 dagen moeten wij weer met ‘de billen bloot’, want dan spelen wij thuis tegen Bayer 04 Leverkusen, een Duitse voetbalclub uit Leverkusen, Noordrijn-Westfalen. De voetbalclub werd officieel onafhankelijk op 1 april 1999 na een afscheiding van de turn- en sportvereniging Bayer 04 Leverkusen, die al sinds 1 juli 1904 bestaat (de voetbalafdeling bestond hiervoor echter al wel). De club is voor 100 procent een dochteronderneming van het Duitse chemieconcern Bayer AG, waaruit de turn- en sportvereniging in eerste instantie is ontstaan. In 2024 won de club voor het eerst de Bundesliga, het hoogste niveau in Duitsland. Het team van Bayer 04 promoveerde in 1979 naar de Bundesliga, de hoogste afdeling van het Duitse voetbal en speelt sindsdien onafgebroken in de divisie. Tot de grote successen van de club behoort het winnen van de UEFA Cup in 1988, het winnen van de Duitse beker in 1993 en het bereiken van de UEFA Champions League-finale in 2002. In de periode 1997-2011 heeft de club maar liefst vijf keer de tweede plaats behaald, wat in Duitsland de titel Eeuwige Tweede heeft opgeleverd. De club maakte daar een einde aan door, onder trainer Xabi Alonso, in het seizoen 2023/24 voortijdig het Duits kampioenschap te behalen en nogmaals de Duitse beker te winnen. De aartsrivaal is 1. FC Köln, voornamelijk door de geografische locatie van Leverkusen en Keulen. Spoiler Spoiler Bij bewolkt weer en voor 50.000 toeschouwers (dus volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Door de blessures van mijn vleugelflitsers Kainz + Thielmann, heb ik Maina vandaag als AML en spits Lemperle als AMR opgesteld. En aangezien Martel van onze medici max. 60 minuten mag spelen, zit hij op de bank en is een mogelijke invaller. Bayer 04 onze aartsrivaal kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Martin Petersen, die ons al vaak genoeg wel of niet bewust heeft benadeeld. Natuurlijk heb ik vooraf alle wedstrijden van Bayer 04 van de laatste 2 jaar geanalyseerd en weet ik nu, hoe wij ze effectief kunnen bestrijden. Nationaal heeft Bayer 04 in de Bundesliga met hun speelstijl furore gemaakt, maar internationaal was het toch wel belabberd. Vooral de match tegen Feyenoord is een goed voorbeeld. Bayer 04 trok zich op de eigen helft terug, liet Feyenoord het spel maken en aanvallen. En met hun zeer snelle aanvallers verstuurden ze de ene counter na de andere, waardoor ze de toch wel zeer matige defensie van Feyenoord konden openscheuren en herhaaldelijk scoorden. Als de achterhoede van Feyenoord ietwat sneller en beter had gereageerd, dan had Feyenoord kunnen en moeten winnen, want ook Bayer 04 was achterin zeer matig. En juist van deze ‘matigheid’ willen wij vandaag misbruik maken. In de eerste helft was het een gelijkopgaande strijd, omdat wij gedoseerd de aanval zochten en Bayer 04 niet echt in de problemen brachten. Wel begon de scheids mij zoals zo vaak weer behoorlijk te irriteren, omdat hij haast alles tegen ons floot en Christensen en Maina van een belachelijke gele kaart voorzag. 5 minuten na herbegin in de tweede helft lukte het Lemperle de bal in het vijandelijke doel te schieten. 1 : 0 en dat gaf een goed gevoel. Na dit doelpunt pakte Bayer 04 ineens het botte bijl uit en hun tackles werden harder en harder. In de 67ste minuut haalde ik uit voorzorg Huseinbasic (die met de scheids steeds in discussie wilde) en Paqarada eraf en bracht de weer herstelde Martel en Krätzig. 5 minuten later mochten ook de zeer zwak spelende Maina en Selke gaan douchen en kwamen Finkgräfe en Schmid. In de 78ste minuut haalde ik ook nog rechtsback Sponsel eraf en bracht verdediger Heintz om achterin alles op slot te gooien. Het bleef 1 : 0 en de punten blijven hier. De scheids kreeg een 5.8 voor zijn toch wel zeer eenzijdige optreden en van mij geen hand. Spoiler ----------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 17 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 19 november Auteur Share Geplaatst 19 november (bewerkt) Spoiler In 7 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en nu in en tegen Fußballclub Gelsenkirchen-Schalke 04 e. V., kortweg FC Schalke 04 of S04, een Duitse voetbalclub uit de wijk Schalke in Gelsenkirchen.De club kende zijn succesvolste periode tijdens de jaren 1930. In 1997 wonnen de Königsblauen de UEFA Cup. Sinds 2005 is de Veltins-Arena thuishaven van Schalke 04. Naast voetbal is Schalke 04 ook een vereniging voor basketbal, handbal, tafeltennis, atletiek en e-sport. Deze sportverenigingen zijn in de wijk Schalke gevestigd. Met circa 186.000 leden in 2024 is de club achter Bayern München en Borussia Dortmund de grootste sportvereniging in Duitsland. De aartsrivaal van Schalke 04 is Borussia Dortmund. De 'Kohlenpottderby' is de grootste en meest beladen derby in Duitsland. Spoiler De Veltins-Arena (tot 2005 Arena AufSchalke) is een multifunctioneel stadion in Gelsenkirchen. Het stadion wordt grotendeels gebruikt voor thuiswedstrijden van voetbalclub FC Schalke 04. Bij bewolkt maar ijskoud weer en voor maar liefst 62.271 toeschouwers arriveerden wij in de Veltins Arena te Gelsenkirchen in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. S04 kwam in een 4-2-3-1 formatie het koude hardgevroren nog droge veld op en scheids is helaas Sven Jablonski. Gelukkig is dit de allerlaatste wedstrijd dit jaar en na deze match vertrek ik onmiddellijk naar huis om het kerstgebeuren thuis mee te kunnen maken. Blijkbaar dachten mijn spelers ook zo, want ze kwamen heel stroef uit de startblokken en uit de eerste aanval van S04 kopte Hollerbach de bal in ons doel. 1 : 0 en een zeer slecht begin. Pas in de 38ste minuut konden wij orde op zaken stellen, toen middenvelder Christensen de gelijkmaker in het vijandelijke doel volleerde. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. S04 was duidelijk de mindere ploeg, maar hun tackles werden steeds harder en ook nu kreeg ik weer het gevoel, dat de scheids ze veel te veel hun gang liet gaan, zonder echt in te grijpen. Vier minuten na herbegin zorgde Lemperle voor de 1 : 2, hetgeen uiteindelijk de winnende treffer bleek te zijn. Uit voorzorg haalde ik in de 70ste minuut Huseinbasic eraf en bracht de weer herstelde Martel. 7 minuten later mochten ook Sponsel, Kainz (al geel), Selke en Paqarada gaan douchen en kwamen de net weer herstelde Kilian, Maina, Tigges en Krätzig. Het bleef 1 : 2 en de toch wel zeer S04 georiënteerde scheids kreeg achteraf een 5.8, ofschoon hij van mij maar een 4 had gehad. Spoiler -------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 19 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 20 november Auteur Share Geplaatst 20 november (bewerkt) Spoiler Mag ik het zeggen ? Ja, ik mag het zeggen: in deze eerste seizoenhelft, die net achter ons ligt, stelden mij een hoop teams bijzonder teleur. Het betreft hier Bayern München, RB Leipzig, Borussia Dortmund, Eintracht Frankfurt, VFB Stuttgart en vooral Bayer 04 Leverkusen. Voor Bayern München en ook Borussia Dortmund geldt, dat ze een nog te onervaren coach hebben en bij Bayer 04 veronderstel ik, dat hun coach in zijn hoofd al op weg naar Real Madrid is. Maar eerlijk is eerlijk, hun zwakke prestaties tot nu toe, komen ons en vooral mij van pas, want nu kunnen wij voor het kampioenschap gaan en ons kwalificeren voor de Champions League. Kerst en jaarwisseling zit erop en nu begint de tweede seizoenshelft met een oefenpotje thuis tegen Amsterdamsche Football Club Ajax, kortweg AFC Ajax of gewoon Ajax, een Nederlandse profvoetbalclub uit Amsterdam. De club is opgericht op 18 maart 1900 en is een van de drie traditionele topclubs in Nederland. Sinds de oprichting van de Eredivisie speelt Ajax onafgebroken in deze hoogste divisie. Ajax werd zesendertig keer kampioen van Nederland, waarvan achtentwintig keer sinds de invoering van de Eredivisie medio 1956. Spoiler Bij echt shitweer, dus regen + natte sneeuw, en voor 48.808 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Ajax kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op. Niemand was van plan vandaag de sterren van de hemel te spelen, want met de kerstdagen nog in je systeem wil je rustig beginnen, en dat deden wij ook. Uit een corner kopte Selke in de 17de minuut de openingstreffer binnen. 1 : 0 werd ook de ruststand. In de 53ste minuut was het wederom Selke, die de 2 : 0 in het Ajax doel kopte en in de 61ste minuut zorgde Lemperle voor de 3 : 0. Omdat ons hele team redelijk tot zeer goed speelde, wisselde ik alleen Sponsel in de 77ste minuut en bracht Scholze. Het bleef 3 : 0 en wij zijn klaar voor de tweede seizoenshelft van de Bundesliga. Spoiler ---------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 20 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 21 november Auteur Share Geplaatst 21 november (bewerkt) Spoiler Omdat deze jongen mij nog nooit heeft teleurgesteld en zowel als linksback/vleugelverdediger en ook op alle middenveldposities uitstekend uit de voeten kan, heb ik hem gekocht. Onbegrijpelijk trouwens, dat BM hem weg deed? De hiervoor verantwoordelijke personen, het RBL stelletje, de DVZ + TD, maken van Bayern een RBL kloon. Het wordt tijd, dat Rummenigge en Hoeness zich weer eermee gaan bemoeien, want anders gaat deze mooie club naar de kloten. Duidelijk is, dat ik geen RB fan ben en voor mij is het enige goede bij hun Max Verstappen. In 8 dagen spelen wij de eerste competitiewedstrijd van de tweede seizoenshelft thuis tegen Borussia Mönchengladbach, een Duitse voetbalclub, opgericht in 1900 en uitkomend in de Bundesliga. Spoiler Spoiler Bij zwaar bewolkt weer en voor 50.000 toeschouwers (dus volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-1-3 opstelling. Weliswaar is dit ook een soort ‘kamikaze-tactiek’ met 4 puur aanvallende spelers en twee opkomende vleugelbacks, maar ik wil de tegenstander onder druk zetten en niet op adem laten komen. Borussia kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Sascha Stegemann, die blijkbaar iets tegen ons heeft. Uit een van de eerste aanvalspogingen van Borussia ging het voor ons al gelijk mis, doordat verdediger Hüber bij het wegtrappen van een voorzet de bal totaal verkeerd raakte en in ons eigen doel schoot. 0 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. Gelukkig voor ons lukte het Lemperle in de 12de minuut de gelijkmaker te scoren. Maar ja, als niet anders te verwachten keurde de scheids dit toch wel zuivere doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit. Ofschoon wij de betere ploeg waren lukte het ons niet meer om te scoren en dus stond het bij rust nog steeds slechts 1 : 1. Ook in de tweede helft ging het gas erop en in de 68ste minuut haalde ik de moegestreden Olesen naar de kant. Voor hem kwam Kainz, die gelijk voor meer druk zorgde. 6 minuten later was Lemperle ter plaatse om een voorzet volley te nemen en in het doel te knallen. 2 : 1 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Weer een minuut later haalde ik Sponsel en Thielmann eraf en bracht Arthur en Selke. In de 85ste minuut kreeg de vandaag beste speler, linksback Paqarada, een publiekswissel. Voor hem kwam Kilian. 8 minuten later zorgde invaller Selke voor het slotakkoord door de 3 : 1 binnen te koppen. Spoiler --------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 21 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 22 november Auteur Share Geplaatst 22 november (bewerkt) Spoiler Toen ik deze mededeling zag, werd ik woest en stapte op hoge poten naar de directie. Urbig, het grootste talent wat wij momenteel hebben, heb ik voor een contractverlenging voorgeslagen en dan gaat onze TD met een verkoop akkoord aan de directe concurrent van ons? En dan ook nog voor een prikkie? Waar zijn wij mee bezig? Ik heb het bestuur medegedeeld, dat ik onmiddellijk vertrek, als deze domme verkoop doorgaat. Voorts heb ik geëist, dat de TD geen spelers zonder mijn toestemming mag verkopen en of kopen. Als de directie hiermee niet akkoord is, stap ik ook op. Onze volgende competitiewedstrijd is in 6 dagen en wel uit in en tegen 1. FC Union Berlin, een Duitse profvoetbalclub uit Berlijn. De club speelt zijn thuiswedstrijden op Stadion An der alten Försterei. Union is de opvolger van SC Union 06 Oberschöneweide. Spoiler Het Stadion An der alten Försterei (ook kortweg de Alte Försterei genoemd) is een voetbalstadion in de Duitse hoofdstad Berlijn. De voetbalclub 1. FC Union Berlin, die uitkomt in de Bundesliga, speelt in het stadion zijn thuiswedstrijden. Het stadion heeft 17.910 staanplaatsen en 3.807 overdekte zitplaatsen en bevindt zich in het stadsdeel Köpenick in het zuidoosten. Het stadion werd in 1920 in gebruik genomen door SC Union 06 Oberschöneweide, een voorganger club van het huidige 1. FC Union Berlin. In 2023 maakte de club bekend dat er plannen waren om het stadion grondig te renoveren na het seizoen 2024/2025. Union Berlin zou volgens die plannen ook tijdelijk naar het Olympiastadion in Berlijn verhuizen. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 22.012 toeschouwers arriveerden wij in Berlijn in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Union kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Felix Brych. Ik wil niet overdrijven, maar normaliter zouden wij de tegenstander gewoon domineren, maar vandaag leek dat er niet in te zitten. Want al in de 12de minuut zorgde ene Kyereh voor het openingsdoelpunt. Keeper Urbig was duidelijk niet in zijn goede doen, blijkbaar was hij door het transfergedoe volledig van de rol. Hoe dan ook, wij stonden ineens 1 : 0 achter en dat was balen. Pas in de 26ste minuut lukte het Tigges de gelijkmaker binnen te tikken. 1 : 1 en net toen ik dacht dat wij nu een vuist konden maken, kopte ene Badia in de 38ste minuut de 2 : 1 in ons doel, hetgeen ook de ruststand werd. Vanzelfsprekend, dat ik in de rust mijn mannen even duidelijk heb gemaakt, waarvoor wij hier zijn en ook heb ik de vandaag heel zwak spelende keeper Urbig en verdediger Kilian nog even toegesproken. Een minuut na herbegin in de tweede helft zorgde Maina voor de gelijkmaker. 2 : 2 en het gas ging erop. Wij kregen steeds meer grip op deze match en in de 74ste minuut haalde ik Maina en Lemperle eraf en bracht Kainz en Selke. 5 minuten later mochten ook Hübers en Sponsel gaan douchen en kwamen Heintz en Arthur. Keeper Urbig en ook verdediger Kilian mochten blijven staan. In de 85ste minuut kopte Thielmann de winnende treffer binnen. 2 : 3 en dat was het dan ook. Deze overwinning was achteraf wel verdiend, tenslotte hadden wij 60% balbezit en maar liefst 17 hoekschoppen tegen 1 van Union. Allen de uitslag was te mager, maar de punten gaan mee naar huis. Spoiler ---------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 22 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 23 november Auteur Share Geplaatst 23 november (bewerkt) Spoiler Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: ik ben blij dat deze jongen voor ons heeft gekozen, want om hem wil ik het nieuwe team bouwen. In plaats van over 3 dagen een competitiewedstrijd tegen SC Freiburg te spelen, kregen wij van de UEFA op het laatste nippertje een uitwedstrijd in de Competitiefase van de UEFA Champions League voorgeschoteld en wel uit in en tegen Paris Saint-Germain Football Club meestal aangeduid als PSG of Paris Saint Germain, een Franse voetbalclub uit de hoofdstad Parijs. Opgericht in 1970 als fusieclub, maar maakte in 2011 zijn opmars door de overname door Qatar Sports Investments. Het is met zesenveertig nationale en internationale titels de meest succesvolle club van Frankrijk en speelt sinds 1974 onafgebroken op het hoogste niveau, langer dan elke andere club in de Franse competitie. De traditionele uitrusting van PSG bestaat uit een blauw en rood tenue. Het stadion van de club is Parc des Princes. Paris Saint-Germain won een recordaantal van twaalf landstitels. Spoiler Het Parc des Princes is een voetbalstadion in Parijs, waarin Paris Saint-Germain sinds 1974 speelt. Tot 1990 speelden tevens RC Paris en Paris FC in het stadion. Het huidige stadion werd in 1972 gebouwd, naar een ontwerp van de architect Roger Taillibert. De capaciteit was circa 42.000 toeschouwers. Omdat Frankrijk het EK 2016 organiseerde werd de capaciteit van het stadion uitgebreid naar 51.000 toeschouwers. De rol van nationaal stadion is sinds 1998 overgenomen door het nieuwe Stade de France. Sindsdien wordt het Parc des Princes vooral voor voetbalwedstrijden gebruikt. Bij bewolkt weer en voor 47.926 toeschouwers arriveerden wij in Parijs in de aanvallende 4-3-3 opstelling. PSG kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Michael Oliver, waar ik absoluut geen hoge pet van opheb. Natuurlijk weet iedereen, dat PSG een technisch veel beter elftal heeft. Allen al net het veld oplopende basiselftal van hun, behelst een transferwaarde van meer dan 1 miljard Euro’s. En dan hebben wij het o.a. over keeper Donnarumma, Lucas Hernandez, Marc Guehi, Ugarte, Zaire-Emery, Xavi Simons, Ousmane Dembele, Asensio, Kolo-Muani enz. Maar hoe goed en duur ze ook mogen zijn, ze moeten het eerst laten zien en mijn mannen zijn behoorlijk gemotiveerd. En dat lieten wij zien ook, want al in de 12de minuut zorgde Lemperle voor de 0 : 1 en het publiek werd muisstil. Een dik kwartier later was het Dembele, die plots voor onze keeper opdook en de gelijkmaker binnen tikte. Niet alleen ik, maar ook de scheids had duidelijk buitenspel gezien en hij keurde het doelpunt af. Vreemd genoeg greep de VAR in en na een minutenlange discussie met de VAR en het bekijken van de monitor gaf hij het doelpunt alsnog. 1 : 1 en ik had het gevoel hier genaaid te worden. Uiteraard juichte hun publiek het in hun schoot gevallen cadeautje toe en de ruststand werd 1 : 1. 5 minuten na herbegin in de tweede helft, bij een simpel duel om de bal tussen Huseinbasic en Lucas Hernandez stortte laatstgenoemde schreeuwend naar de grond en de scheids trok enigszins weifelend een gele kaart. Blijkbaar greep de VAR weer in en plots toonde hij aan Huseinbasic een directe ….. Scheldend en gesticulerend stapte Huseinbasic van het veld en ik greep in en haalde uit voorzorg Thielmann ook van het veld. Voor hem kwam Krätzig als MCL. Het bij mij reeds aanwezige gevoel hier te worden genaaid, werd erger. Als het überhaupt een overtreding was, dan was het hooguit geel maar die had ook acteur Hernandez voor zijn Schwalbe moeten hebben. In de 61ste minuut haalde ik Maina eraf en bracht Kainz en 5 minuten later mocht ook Tigges vertrekken en kwam Selke. Blijkbaar zocht de scheids naar een soort wedergoedmaking, want in de 68ste minuut kreeg ook Hernandez voor een wel of niet smerige tackle een tweede gele en dus ook een ……… Beide teams hadden nu een man minder en het bleef 1 : 1. Ofschoon ik mij hier behoorlijk genaaid voelde, was ik toch blij met het ene puntje. Te danken hadden wij dit puntje aan Urbig, Hübers, Huseinbasic en Lemperle, die geweldig hadden gepresteerd. Spoiler ---------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 23 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 25 november Auteur Share Geplaatst 25 november (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij al weer en nu voor de competitie thuis tegen Sport-Club Freiburg e. V., kortweg SC Freiburg, een Duitse voetbalclub uit Freiburg, liggend in de deelstaat Baden-Württemberg. De club speelde lange tijd in de schaduw van stadsrivaal Freiburger FC, dat zelfs de landstitel veroverde. Na het verval van deze club begin jaren tachtig nam SC definitief de scepter over in de stad. Spoiler Bij echt shitweer, dus regen + natte sneeuw, voor 46.807 enthousiaste toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-3-3 opstelling. Freiburg kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas Tobias Welz en dan weet u het wel. Eerlijk is eerlijk, het werd een zeer matige en deels zakelijke wedstrijd en gevoelsmatig zou ik toevoegen, dat wij tegen 12 man moesten spelen. Hoezo 12 man? Omdat de scheids in de meeste wedstrijdsituaties de kant van de tegenpartij koos. Of in duidelijke taal: hij benadeelde ons. Door zijn gedrag kwamen wij in de eerste helft totaal niet in ons spel, ofschoon wij toch wel de betere ploeg waren. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0 en ik was ietwat teleurgesteld in Kilian, Christensen, Thielmann en Lemperle. Ze stoorden zich teveel aan de scheids, waardoor ze gewoon matig tot slecht speelden. In de 62ste minuut greep ik in en haalde Lemperle naar de kant. Voor hem kwam Selke, die gelijk voor meer druk zorgde en nog geen twee minuten later de 1 : 0 binnen schoot. 7 minuten later mochten ook Maina en Christensen gaan douchen en kwamen Kainz en Olesen. In de 75ste minuut haalde ik ook nog Sponsel en Tigges naar de kant en bracht Heintz en nieuweling Cvancara. Ofschoon wij maar liefst 71% balbezit hadden, lukte het ons niet, nog meer te scoren. Wel kregen wij 3 gele kaarten en werden voor elke scheet teruggefloten. Spoiler ---------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 25 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 26 november Auteur Share Geplaatst 26 november (bewerkt) Spoiler In 4 dagen hebben wij weer een echte ‘Leckerbissen’ voor ons thuispubliek, want dan spelen wij weer een thuiswedstrijd in de Competitiefase van de UEFA Champions League tegen Club Atlético de Madrid Sociedad Anónima Deportiva, een Spaanse voetbalclub uit Madrid. De club werd opgericht op 26 april 1903 als Athletic Club de Madrid. De wedstrijden worden gespeeld in het Cívitas Metropolitano. De bijnamen van de club zijn Los Colchoneros en Los Rojiblancos. In het Nederlands taalgebied wordt de club Atlético Madrid genoemd. Atlético Madrid won elf keer de Primera División, tien keer de Copa del Rey, twee keer de Supercopa de España, drie keer de UEFA Europa League, drie keer de UEFA Super Cup, een keer de European Cup Winners Cup en een keer de wereldbeker voor clubteams. Atlético is de enige club die de wereldbeker wist te winnen zonder daarvoor de Europacup I/UEFA Champions League te hebben gewonnen. Spoiler Bij zwaar bewolkt weer en voor 40.114 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. A. Madrid kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op. Van te voren hadden wij afgesproken, dat de 11 vandaag in de basis opgestelde spelers moeten laten zien, of ze geschikt zijn dat ik met hun komend seizoen verder ga? Welnu, ze hebben ons allen overtuigd. Al in de 4de minuut zorgde middenvelder Christensen voor de openingstreffer en nog geen kwartier later schoof Maina de 2 : 0 binnen. Dit werd ook de ruststand. Nadat Tigges in de 52ste minuut de 3 : 0 binnen had geschoten, moet ik toch wel iets opmerken. De keeper van A. Madrid geldt al jaren de beste keeper van de wereld te zijn, maar ik vond wel, dat onze drie doelpunten te makkelijk het netje vonden. Keeper Oblak is nu 33 en net als Neuer laat hij, tenminste vandaag, makkelijk steken vallen. Een wereldkeeper, hetgeen Oblak is, mag niet 3 doelpunten om de oren krijgen, als hij maar 3 schoten op doel krijgt. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Na de 3 : 0 ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. In de 67ste minuut haalde ik Maina en Paqarada eraf en bracht Kainz en Finkgräfe. 5 minuten later mochten ook Krätzig en Lemperle gaan douchen. Voor hen kwamen de weer herstelde Martel en Selke. In de 77ste minuut haalde ik ook nog Sponsel naar de kant en bracht Heintz. Het bleef 3 : 0 omdat A. Madrid, het team van de zenuwachtige en verschrikkelijk irritante heen en weer lopende Diego Simeone, geen vuist kon maken. Spoiler ------------ @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 26 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 27 november Auteur Share Geplaatst 27 november (bewerkt) De competitie duurt nog maar 4 maanden, hetgeen wil zeggen, dat wij over 5 a 6 maanden weer een complete selectie voor het komende seizoen gereed moeten hebben. Desbetreffend hebben wij als staf besloten, in 8 stappen (GK, VC, VR/L, VM, MC, AMC, AMR/L + S) aan de definitieve samenstelling van de selecties te werken. Volgende week starten wij met stap 1: de keepers. Weliswaar hebben wij nu weer centen om te kunnen kopen, maar ik ben EtH niet, want het is wel de bedoeling onze eigen jeugd beter te maken en door te laten stromen. In 4 dagen spelen wij weer een competitiewedstrijd en wel uit in en tegen VfB Stuttgart, een Duitse sportclub uit het Stuttgartse stadsdeel Bad Cannstatt. Met meer dan 44.000 leden is het de op zeven na grootste club van het land en de grootste van Baden-Württemberg. De club is het meest bekend om zijn voetbalafdeling. Sinds de oprichting in 1912 speelde Stuttgart veelal op het hoogste niveau, de Bundesliga met uitzondering van 1923/24, van 1975 tot 1977, van 2016/2017 en ook in 2019 degradeerde Stuttgart weer uit de Bundesliga. Na het seizoen 2019/20 op het tweede niveau wist Stuttgart promotie naar het hoogste niveau veilig te stellen. Stuttgart werd vijf keer landskampioen en drie keer bekerwinnaar. De club speelt zijn thuiswedstrijden in de MHPArena, gebouwd in 1933. Spoiler De MHPArena is een voetbalstadion, gelegen in Stuttgart. Het stadion werd in 1933 gebouwd naar een idee van Paul Bonatz en kreeg na de Tweede Wereldoorlog de naam Neckarstadion. In 1993 kreeg het de naam Gottlieb-Daimler-Stadion en sinds 30 juli 2008 heeft het stadion zijn huidige naam. In het stadion vonden aanvankelijk ook atletiekwedstrijden plaats, maar na de laatste verbouwing (2009-2011) is het uitsluitend een voetbalstadion. In het stadion is plaats voor 60.441 toeschouwers. De voetbalclub die het stadion als haar thuishaven heeft is VfB Stuttgart. Bij regen + natte sneeuw en voor 47.090 toeschouwers arriveerden wij in Stuttgart in de aanvallende 4-3-3 opstelling. De VFB kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas Frank Willenborg, met wie ik eerlijk gezegd ‘niet door een deur kan’. Ofschoon wij technisch en ook tactisch de betere ploeg waren, lukte het ons in de eerste helft niet, om te scoren. En zoals altijd, zorgde de scheids ervoor, dat de tegenstander af en toe terug werd gefloten, maar hij liet desondanks veel te veel van hun toe. Fysiek waren wij de onderliggende partij en dat was balen. Wel had de VFB in de eerste helft maar liefst 64% balbezit, omdat mijn helden voor zover mogelijk uit de duels bleven. Maar de VFB speelde de bal op eigen helft en achterin tot vervelens toe heen en weer, zonder doelgevaarlijk te worden. In de 63ste minuut greep ik in en haalde Lemperle naar de kant. Voor hem kwam Selke. 6 minuten later mocht ook Maina vertrekken en kwam Kainz, die gelijk voor meer druk zorgde. In de 75ste minuut profiteerde Tigges van een foutje van verdediger Stergiou en knalde de bal volley in het vijandelijke doel. 0 : 1 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Nog in dezelfde minuut haalde ik Sponsel, Christensen en ook Tigges eraf en bracht Heintz, Martel en nieuweling Cvancara. Met de verse krachten konden wij de aanvalspogingen van de VFB indammen. Het bleef bij een magere 0 : 1, ofschoon wij feitelijk deze saaie wedstrijd met minimaal 0 : 4 hadden kunnen en moeten winnen. Spoiler ---------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 27 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 28 november Auteur Share Geplaatst 28 november (bewerkt) Dit is te zot voor woorden, want al in 2 dagen spelen wij in de Kwartfinale van de DFB Pokal een uitwedstrijd in en tegen Fußballclub Gelsenkirchen-Schalke 04 e. V., kortweg FC Schalke 04 of S04. een Duitse voetbalclub uit de wijk Schalke in Gelsenkirchen, opgericht in 1904. De club kende zijn succesvolste periode tijdens de jaren 1930. In 1997 wonnen de Königsblauen de UEFA Cup. Sinds 2005 is de Veltins-Arena thuishaven van Schalke 04. Naast voetbal is Schalke 04 ook een vereniging voor basketbal, handbal, tafeltennis, atletiek en e-sport. Deze sportverenigingen zijn in de wijk Schalke gevestigd. Met circa 186.000 leden in 2024 is de club achter Bayern München en Borussia Dortmund de grootste sportvereniging in Duitsland. Spoiler De Veltins-Arena (tot 2005 Arena AufSchalke) is een multifunctioneel stadion in Gelsenkirchen. Het stadion wordt grotendeels gebruikt voor thuiswedstrijden van voetbalclub FC Schalke 04. Geteisterd door regen en natte sneeuw en voor 62.271 toeschouwers arriveerden wij in Gelsenkirchen in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. S04 kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas Boris Gradecak, van wie ik ook geen hoge pet op heb. Ofschoon wij ook hier en nu de betere ploeg waren, lukte het ons niet om te scoren en bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0. Uiteraard heb ik in de rust mijn mannen duidelijk gemaakt, waarom wij hier zijn en wat ik van hun straks wil zien. En inderdaad ging in de tweede helft het gas erop en in de 52ste minuut kopte Kilian uit een corner de bal in het vijandelijke doel. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie gewoon afkeurde, was mij in elk geval duidelijk, want zoals zo vaak probeerde hij ons te benadelen. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het werd dus 0 : 1 en dat vroeg om meer en meer kwam er. In de 66ste minuut zorgde Lemperle voor de 0 : 2 en 12 minuten later ook nog voor de 0 : 3 en was deze match definitief gespeeld. Behalve de verdiende overwinning mocht ik ook nog 2 hele belangrijke spelers tot de ziekenboeg rekenen, want Thielmann en Kainz hadden blessures opgelopen en zullen de volgende wedstrijd moeten missen. Spoiler --------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 28 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 29 november Auteur Share Geplaatst 29 november (bewerkt) Spoiler Wat is dit voor een lulverhaal? Hoe durf deze heer, die ooit een ‘prijzenpakker van jewelste’ was, zo een onzin te verkondigen? Als hij naar mijn selectie kijkt, dan zal hij constateren, dat ik weliswaar over 24 Duitsers beschik, maar mijn selectie inmiddels ook 15 verschillende Nationaliteiten rond heeft lopen. En, als hij naar mijn enige en laatste aankopen kijkt, dan heb ik onlangs de spits Tomas Cvancara, een 25jarige Tsjech en ook de keeper Jasoo Jantunen, een 21jarige Fin gekocht. Uiteraard dien ik mij qua Nationaliteit van de spelers aan de bondsregels te houden, maar voor de rest haal ik alleen maar spelers die in mijn concept passen, aan mijn voorwaarden voldoen en betaalbaar zijn. Dus waar hebben wij het over? In 4 dagen spelen wij al de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Ballspielverein Borussia 09 e. V. Dortmund (kortweg Borussia Dortmund of BVB), een Duitse voetbalclub uit Dortmund, Noordrijn-Westfalen. De club heeft ook een handbal- en tafeltennisafdeling. De club speelt in het grootste stadion van de Bundesliga, het Signal Iduna Park. De clubkleuren zijn zwart-geel. De aartsrivaal van Dortmund is Schalke 04, uit het nabijgelegen Gelsenkirchen. Onderlinge wedstrijden staan bekend als de Kohlenpottderby. Tegenwoordig is Bayern München ook een rivaal van Dortmund. De wedstrijden tussen deze beide rivalen staan bekend als Der Klassiker. De club won acht landstitels en was in 1966 de eerste Duitse club die een Europese beker wist te winnen. In 1997 won de club ook de UEFA Champions League en de wereldbeker voor clubteams. Wanneer het aankomt op bezoekersaantallen per thuiswedstrijd, behoren ze consistent tot de top met het hoogste gemiddelde aantal toeschouwers. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 50.000 toeschouwers (dus volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. De BVB. die de te lichte manager ingeruild heeft voor de ervaren Jose Mourinho, kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Bastian Dankert, ook geen favoriet van mij. Zoals verwacht begon de BVB heel sterk en uit een corner in de 12de minuut kopte ene Vipotnik de bal in ons doel. Ons publiek werd even stil, maar mijn mannen waren in staat om een vuist te maken. Nog geen 7 minuten later zorgde Paqarada uit een vrij trap van een meter of 27 voor de gelijkmaker. En net voor het rustsignaal in de 44ste minuut was het Huseinbasic, die voor de 2 : 1 zorgde, hetgeen dus ook de ruststand werd. Ook in de tweede helft domineerden wij en kregen steeds meer grip op deze match, ofschoon de scheids ons behoorlijk tegenwerkte. Hij floot voor elke scheet van ons, waardoor onze scoringsmachine een beetje begon te haperen. In de 64ste minuut was Lemperle ter plekke om de 3 : 1 binnen te tikken. 6 minuten later haalde ik uit voorzorg Christensen en ook Lemperle eraf en bracht de weer herstelde Martel en nieuweling Cvancara. Doordat de scheids met gele kaarten strooide, die uiteraard alleen voor mijn spelers bestemd waren, haalde ik in de 76ste minuut ook Hübers (al geel), Sponsel en Tigges (ook al geel) eraf. Voor hen kwamen Heintz, Arthur en Krätzig. Pas in de 92ste minuut werd het 4 : 1, door een geslaagde kopbal van Selke. 4 : 1 werd dan ook de einduitslag. Spoiler ---------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 29 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 30 november Auteur Share Geplaatst 30 november (bewerkt) Spoiler In 7 dagen spelen wij uit en wel in en tegen SV Werder Bremen, een Duitse sportclub uit de stad Bremen, waarvan vooral de voetbalafdeling bekend is maar die ook afdelingen kent voor atletiek, handbal, schaken, tafeltennis en turnen. De club speelt sinds zijn oprichting al in de hoogste klasse, met uitzondering van twee seizoenen. Werder Bremen heeft een rivaliteit met Hamburger SV. De wedstrijd tussen deze twee clubs noemt men 'Das Nordderby'. Op nationaal vlak werd de club succesvol na de invoering van de Bundesliga. Op 27 mei 2003 werden de amateurtakken onder de naam Sport-Verein Werder von 1899 e. V. ondergebracht en ging de professionele afdeling verder als Werder Bremen GmbH & Co. KGaA. In 2021 degradeerde Werder Bremen, waardoor de club voor het eerst in veertig jaar niet in de Bundesliga zou uitkomen. In 2022 promoveerde de club alweer, waarna in het seizoen erna handhaving bewerkstelligd werd. Spoiler Het Weserstadion is het stadion van SV Werder Bremen. Het heeft een capaciteit van 42.800 plaatsen. Er worden ook diverse popconcerten gehouden. Onder andere sterren als Michael Jackson en Bon Jovi hebben hun optreden al eens in het stadion laten klinken. Het Weserstadion dankt zijn naam aan de rivier de Wezer (Duits: Weser), die direct naast het stadion ligt. Het stadion heeft 67 vakken en vier lichtmasten van 61 meter hoog. In iedere mast zitten 59 lampen met een vermogen van 2000 watt per stuk. Het speelveld heeft een grootte van 105 bij 68 meter. Bij vies, koud en regenachtig weer en voor 41.070 toeschouwers arriveerden wij in Bremen in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. WB kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Martin Petersen. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: ook ik zie ons als titelkandidaat, omdat RB Leipzig + Bayer 04 veel steken laten vallen, Bayern München + Borussia Dortmund met hun nieuwe managers nog zoekende zijn en de rest voor de titel niet in aanmerking zal komen. Dit is dus onze kans en dit heb ik mijn jongens ook duidelijk gemaakt. Vandaar dat het bij rust al 0 : 2 stond, door twee doelpunten van Thielmann. En Thielmann was op dreef, want al in de 5de minuut na herbegin zorgde hij de de 0 : 3 en dat was zijn derde doelpunt en dus ook een hattrick. Het gas ging eraf en in de 72ste minuut haalde ik Sponsel eraf en bracht Arthur. Nog geen 5 minuten later kregen wij het eerste noemenswaardige schot op doel door ene Grüll en of u het geloofd of niet, dit schot werd een doelpunt. Keeper Schwäbe stond erbij en keek ernaar. 1 : 3 en dat was toch wel balen, hoor. In de 78ste minuut greep ik weer in en haalde Hübers, Selke, Martel en Paqarada eraf. Voor hen kwamen Heintz, Tigges, Christensen en Krätzig. Drie minuten later zorgde Lemperle voor de 1 : 4 en was er geen vuiltje meer aan de lucht. Net voor slotsignaal kregen wij het tweede schot op doel en ook dit schot werd een doelpunt. Eerlijk is eerlijk, ook dit doelpunt had onze keeper kunnen en moeten voorkomen, mits hij tijdig gereageerd had. Het werd dus 2 : 4 en onze ambitie tot titelkandidaat blijft bestaan. Spoiler --------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 30 november bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 december Auteur Share Geplaatst 2 december (bewerkt) Spoiler In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd thuis tegen TSG 1899 Hoffenheim, een Duitse sportvereniging uit Hoffenheim (stadion in Sinsheim), in de deelstaat Baden-Württemberg. Het voetbalelftal speelde in het seizoen 2001/2002 voor het eerst in de Regionalliga Süd, toen het derde niveau in Duitsland. In 2007 werd promotie naar de 2. Bundesliga behaald. In het seizoen 2007-2008 werd op de laatste speeldag, na een 5-0 tegen SpVgg Fürth, wederom promotie veilig gesteld, ditmaal naar de 1. Bundesliga. Naast voetbal is er een turn- en atletiekafdeling. Spoiler Spoiler Bij werkelijk vies weer, dus regen + natte sneeuw, en voor 46.472 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Hoffenheim kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas Sascha Stegemann, die wel of niet iets tegen mij of onze club heeft. Joost mag weten met welk plan Hoffenheim hier is verschenen, feit is in elk geval, dat al uit onze eerste aanval in de 1ste minuut Lemperle scoorde. Vreemd vond ik, dat de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. 1 : 0 en het openingsdoelpunt was dus een feit. Hoe dan ook, Hoffenheim trok zich volledig terug en in de eerste helft was er voor ons geen doorkomen meer aan. Drie minuten na herbegin in de tweede helft konden wij Hoffenheim verrassen en Martel zorgde met een intikkertje voor 2 : 0. Nadien mochten wij wel blijven aanvallen, maar het lukte ons niet meer om de compacte verdediging van hun open te breken. Wel irriteerde ik mij steeds meer aan de scheids, die ons voor elke scheet terug floot en alleen op mijn spelers zat te letten. In de 75ste minuut greep ik in en haalde Martel (vandaag onze beste speler, die een publiekswissel kreeg) en de moegestreden Lemperle eraf en bracht Christensen en Tigges. 6 minuten later mocht ook Thielmann (al geel) gaan douchen en kwam Maina. Sponsel mocht in de 93ste minuut vertrekken, zodat Arthur nog wat minuten kreeg. Het bleef 2 : 0 ofschoon wij minimaal met 3 : 0 hadden kunnen en moeten winnen. Maar ons publiek was tevreden en wij ook. Spoiler --------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 2 december bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 december Auteur Share Geplaatst 3 december (bewerkt) Spoiler In 6 dagen spelen wij een uitwedstrijd in en tegen FC Augsburg, een Duitse voetbalclub uit Augsburg, Beieren. De club ontstond in 1969 door een fusie tussen BC Augsburg (1907) en TSV Schwaben Augsburg (1907). Sinds 2011 speelt Augsburg op het hoogste niveau in Duitsland, de Bundesliga. In het seizoen 2015/16 speelde de club voor het eerst Europees voetbal, in de Europa League. Augsburg speelt zijn thuiswedstrijden in de WWK ARENA, die plaats biedt aan 30.660 toeschouwers. Spoiler De WWK ARENA is een voetbalstadion met plaats voor 30.660 toeschouwers in Augsburg, Beieren. Het stadion werd in de periode 2007–2009 gebouwd. Sinds het seizoen 2009/10 is het de thuisbasis van de voetbalclub FC Augsburg. Hiermee volgt het het Rosenaustadion op. Het stadion maakte deel uit van het Wereldkampioenschap voetbal vrouwen onder 20 - 2010 en was tevens een van de stadia voor het Wereldkampioenschap voetbal vrouwen 2011. Het weer was weer knudde, regen + natte sneeuw, toen wij in Augsburg arriveerden in de aanvallende 4-3-3 opstelling. Augsburg kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas Matthias Jöllenbeck. Sorry, dat ik het zeg, maar met een aantal scheidsen heb ik echt wel problemen. Natuurlijk ben ik niet objectief, maar ik heb bij sommigen steeds het gevoel dat ze ons bewust willen naaien. Wij begonnen ijzersterk en al bij rust stond het 0 : 3 en was deze match als het ware al gespeeld. Waarom de scheids het zuivere doelpunt in de 17de minuut van Lemperle in eerste instantie gewoon afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. In de tweede helft wilden wij deze match rustig aandoen en alleen nog maar controleren, maar 1 minuut na herbegin zorgde ene Yamami voor een tegendoelpunt. 1 : 3 en toen werden wij wakker. Vanaf dat moment kon Augsburg niet meer gevaarlijk worden en domineerden wij weer. In de 76ste minuut haalde ik Sponsel, Huseinbasic, Kainz en Lemperle eraf en bracht Arthur, Christensen, Maina en Tigges. Mijn 5de en laatste wissel deed ik in de 93ste minuut door Paqarada eraf te halen en Finkgräfe te brengen. Het bleef 1 : 3 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler ------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 3 december bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 4 december Auteur Share Geplaatst 4 december (bewerkt) Spoiler Aanstaande woensdag spelen wij in de 16de Finale van de UEFA Champions League uit in en tegen Associazione Calcio Milan, vaak kortweg AC Milan of Milan genoemd, een voetbalclub uit Italië, die op 16 december 1899 door Engelse migranten werd opgericht en uitkomt in de Serie A. AC Milan behoort tot de Europese top. De club won zevenmaal de Europacup I/UEFA Champions League, waarmee het na Real Madrid de club is met de meeste titels. Daarnaast won de club ook driemaal de wereldbeker voor clubteams, eenmaal de FIFA Club World Cup, tweemaal de Europacup II (European Club Winners' Cup) en vijfmaal de Europese Supercup/UEFA Super Cup (samen met FC Barcelona recordhouder van het aantal Europese Supercup/UEFA Super Cup-titels). De club speelt in een rood-zwart tenue. De thuisbasis is het San Siro-stadion en het trainingscomplex heet Milanello. Spoiler Stadio Giuseppe Meazza is een voetbalstadion in Milaan. Het wordt gedeeld door AC Milan en Internazionale, ondanks hun grote rivaliteit. De officiële naam van het stadion is Stadio Giuseppe Meazza, naar een speler die voor beide clubs uitkwam. Het stadion wordt ook wel genoemd of staat beter bekend als het San Siro stadion, naar de wijk waarin het stadion ligt. Bij bewolkt weer en voor 74.923 toeschouwers arriveerden wij in Milaan in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. AC Milan kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op. Het werd voor ons geen makkie, kan ik u vertellen. AC Milan was niet alleen de favoriet in de media, maar vandaar ook op het veld. Technisch waren ze gewoon beter. In de 37ste minuut lukte het hun wonderkind, de 17jarige spits Camarda, de openingstreffer te scoren. Dat wij bij rust maar met 1 : 0 achter stonden, hadden wij vooral te danken aan de uitstekende prestaties van keeper Urbig, verdediger Kilian, middenvelder Christensen en spits Selke. Daarentegen kregen Kainz en ook Lemperle in de eerste helft geen poot aan de grond. In de 58ste minuut raakte Thielmann behoorlijk geblesseerd en echt niet door een mislukt sprintje. Hij werd vervangen door Maina. De zwak spelende Lemperle haalde ik in de 69ste minuut eraf en bracht Tigges. 6 minuten later mocht ook de moegestreden Sponsel gaan douchen en kwam Arthur. Met de drie verse krachten in de gelederen konden wij wat meer druk maken en in de 82ste minuut was het Selke, die de gelijkmaker binnen kopte. 1 : 1 verdiend of niet, het stond gelijk en dat werd ook de eindstand. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: bij AC Milan speelde hun wonderkind Camarda en middenvelder Reijnders (afkomstig van AZ) zomede Malick Thiaw (het S04 product) geweldig. Spoiler --------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 4 december bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 5 december Auteur Share Geplaatst 5 december (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij alweer en nu thuis tegen Eintracht Frankfurt, een Duitse sportvereniging, vooral bekend als voetbalclub. In 1920 ontstond de club na verschillende fusies tussen Frankfurter sportverenigingen. Spoiler Bij zeer slecht weer, dus regen + natte sneeuw, en voor 50.000 toeschouwers (dus volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. EF kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte deels witte veld op en scheids is helaas Harm Osmers. Wij begonnen ijzersterk, want al in de 2de minuut zorgde Kainz voor de openingstreffer. 1 : 0 en een uitstekend begin. Jammer genoeg, werd het na ons doelpunt minder en minder, want iemand zorgde ervoor, dat wij niet meer in ons spel konden komen. Deze iemand was de scheids. Ok, ik geef toe, dat ik heel vaak negatief commentaar op sommige scheidsen heb. Maar dat doe ik, omdat ik van iedereen verwacht, dat die zijn best doet en helaas zijn er veel scheidsen die er een potje ervan maken . En ook deze wil haast altijd in de schijnwerpers staan. Daar heb ik moeite mee. Hoe dan ook, bij rust stond het nog steeds maar 1 : 0 en deze match werd saaier en saaier. In de 67ste minuut werd Kainz uit de match geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Behalve de geblesseerde Kainz haalde ik uit voorzorg ook Paqarada eraf en bracht Cvancara en Finkgräfe. 5 minuten later mochten ook Hübers en Selke vertrekken en kwamen Soldo en Tigges. Mijn laatste wissel deed ik in de 78ste minuut door Christensen naar de kant te halen en Olesen in te brengen. Nadat ik alle wissels had gedaan, raakte rechtsback Arthur in de 91ste minuut geblesseerd en speelden wij deze match met 10 man uit. Het bleef gelukkig 1 : 0 en de punten blijven hier. Spoiler ------------ @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 5 december bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst Zaterdag at 08:32 Auteur Share Geplaatst Zaterdag at 08:32 (bewerkt) Spoiler Al in 3 dagen spelen wij in de 16de Finale van de UEFA Champions League tegen Casciavit Milan maar ze bedoelen natuurlijk Associazione Calcio Milan, vaak kortweg AC Milan of Milan genoemd, een voetbalclub uit Italië. Onze eerste wedstrijd eindigde in 1 : 1. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 40.643 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. AM kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas weer Blazo Krstovic, waar ik helemaal geen hoge pet van op heb. Het begon slecht, want al in de 8ste minuut zorgde Pulisic voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat was balen. Gelukkig niet al te lang, want 4 minuten later lukte het Selke, de gelijkmaker binnen te tikken. 1 : 1 en dat gaf ons weer hoop. AM, uiteraard weliswaar technisch een stuk beter dan wij, schakelde desondanks over op zeer fysiek spel en hun tackles werden harder en harder. Martel, Huseinbasic en Paqarada hadden er duidelijk veel last van en kregen geen poot meer aan de grond. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 1 ; 1 en de scheids had duidelijk partij gekozen. In de eerste minuut na herbegin in de tweede helft was het wonderkind Camarda, die de 1 : 2 binnen schoot en vanaf dat moment liepen wij achter de feiten aan. Vandaar dat ik in de 67ste minuut ingreep en de vermoeide Selke en Martel naar de kant haalde. Voor hen kwamen Tigges en Christensen. 5 minuten later haalde ik ook Paqarada en Hübers eraf en bracht Obuz en Smajic. In de 78ste minuut mocht ook Lemperle gaan douchen en kwam Cvancara. Pas in de 86ste minuut lukte het invaller Obuz de gelijkmaker binnen te tikken. 2 : 2 en dat gaf ons nieuwe hoop. Maar 8 minuten later, in de 94ste minuut, werd onze hoop brutaal vernietigd door de scheids. Want heel toevallig had hij een overtreding gezien en met een theatraal gebaar sprong hij voor linksback Finkgräfe en trok een directe …… Ons publiek en ook ik wist niet wat ik zag? Als er überhaupt een overtreding was, dan was het een hele lichte, waarvoor een correcte scheids nooit een kaart zal trekken. Maar deze partijdige scheids deed dat wel en behalve de uitsluiting van Finkgräfe floot hij af en kwam er verlenging, die wij met 10 man dienden te spelen. 2 minuten na herbegin van de verlenging haalde ik verdediger Kilian eruit en bracht Olesen. AM verhoogde de druk, zette ons achterin vast en in de 119de minuut zorgde Reijnders voor de winnende treffer. 2 : 3 en dat was het dan ook. Wij hebben wel of niet terecht verloren met 10 man van, volgens mij, 12 tegenstanders. Spoiler ----------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. Zaterdag at 08:32 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst Zondag at 09:47 Auteur Share Geplaatst Zondag at 09:47 (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij uit in en tegen 1. FSV Mainz 05, een Duitse voetbalclub uit Mainz, Rijnland-Palts. De club promoveerde in 2009 naar de Bundesliga. Spoiler De Mewa Arena is een voetbalstadion in het Duitse Mainz. Het stadion is de plaats waar de thuiswedstrijden van de Duitse voetbalclub 1. FSV Mainz 05 plaatsvinden. Het stadion heette eerder Coface Arena (tot medio 2016) en Opel Arena (tot medio 2021). Het stadion heeft een capaciteit van 34.034 plaatsen, waarvan 7.000 staanplaatsen. Deze staanplaatsen mogen tijdens Europese wedstrijden niet gebruikt worden, waardoor de capaciteit van het stadion dan 26.600 plaatsen zal bedragen. Bij zwaar bewolkt weer en voor 30.502 toeschouwers arriveerden wij in Mainz in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Mainz kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Daniel Schlager en dan weet u het wel. Ofschoon wij toch duidelijk de betere ploeg waren, hadden wij een dik half uur nodig, om eindelijk succesvol te worden. Pas in de 33ste minuut zorgde Selke voor de openingstreffer. 0 : 1 en, eerlijk is eerlijk, dit doelpunt kwam voort uit een van de schaarse niet voortijdig afgefloten aanvallen van ons. Zoals zo vaak, floot de scheids weer voor elke scheet, waardoor noch wij noch Mainz in hun spel konden komen. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 1. In de tweede helft trok zich Mainz volledig terug en met twee bussen voor de 16 en een zeer compacte defensie was er ook voor ons geen doorkomen meer aan. Lemperle raakte bovendien in de 54ste minuut geblesseerd en werd vervangen door Tigges. Kilian mocht in de 61ste minuut vertrekken, zodat de weer herstelde Heintz minuten kon maken. En in de 69ste minuut mochten ook Hübers en de zeer zwak spelende Maina gaan douchen en kwamen jonkie Smajic en Cvancara. Het bleef 0 : 1 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler ------------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. Zondag at 09:47 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst Maandag at 08:52 Auteur Share Geplaatst Maandag at 08:52 (bewerkt) Spoiler In 7 dagen spelen wij thuis en wel tegen VfL Wolfsburg, een Duitse voetbalclub, opgericht op 12 september 1945 en uitkomend in de Bundesliga. Spoiler Spoiler Bij regen en natte sneeuw zomede voor 46.447 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Wolfsburg kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Marco Fritz. Wij hadden een dik half uur weer nodig om op gang te komen en in de 30ste minuut (per kopbal) en in de 32ste minuut (volley) zorgde linkerspits Selke voor de 1 : 0 en 2 : 0. Zeven minuten later was het Maina, die de 3 : 0 binnen schoot, hetgeen ook de ruststand werd. In de tweede helft ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze wedstrijd, waarin Wolfsburg feitelijk niet gevaarlijk kon worden. De moegestreden Finkgräfe haalde ik in de 69ste minuut naar de kant en bracht Paqarada. 6 minuten later mochten ook Hübers, Kilian, Sponsel en Olesen gaan douchen en kwamen Martel, Heintz, Scholze en Christensen. Het bleef 3 : 0 en ondanks een matige tweede helft was ons publiek tevreden. Spoiler ------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. Maandag at 08:52 bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 17 uur geleden Auteur Share Geplaatst 17 uur geleden (bewerkt) Spoiler Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: bij het bestuur, de staf en de selectie heb ik doorgezet, dat alle 30ers die weg willen bij seizoenseinde weg mogen, mits wij dan kampioen zijn. Na het degradatierampjaar hebben ze 3 jaar lang op hun tenen gelopen en het onmogelijke gepresteerd, zodat ze straks mogen beslissen, of ze willen blijven of niet. Aan hun de keuze. Komende zaterdag spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen 1. FC Heidenheim 1846, een Duitse voetbalclub uit de stad Heidenheim an der Brenz, in de zuidelijke deelstaat Baden-Württemberg. Blauw en rood zijn de kleuren van de vereniging, waarvan de geschiedenis teruggaat tot 1846. Maar niet als voetbalclub, want dan was het de oudste club en de oudste voetbalclub van de wereld is Sheffield Football Club, opgericht in 1857. Notts County, opgericht in 1863, is de oudste profvoetbalclub ter wereld, maar Sheffield FC wordt erkend als de oudste nog bestaande voetbalclub. Spoiler De Voith-Arena (tot het einde van seizoen 2008/2009 Albstadion, daarna enige tijd GAGFAH-Arena genoemd) is een voetbalstadion in de Duitse plaats Heidenheim an der Brenz. Het is de thuisbasis van voetbalvereniging 1. FC Heidenheim 1846. Het stadion beschikte in 2009 over 5.800 plaatsen, waarvan 700 overdekte en 1.900 niet-overdekte zitplaatsen. Spoiler Bij regen + natte sneeuw en voor 14.524 toeschouwers arriveerden wij in Heidenheim in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. De dorpsploeg Heidenheim kwam in een 4-2-3-1 formatie het koude natte witte veld op en scheids is helaas Bastian Dankert. Het was feitelijk te zot voor woorden, want al binnen 31 minuten stonden wij hier al 0 : 3 voor en dat werd uiteindelijk ook de ruststand. Scheids Dankert floot vandaag zeer redelijk, zonder partijdig te zijn. Hoe dan ook, wij waren gewoon de veel betere ploeg en wij konden vandaag en hier, weliswaar inofficieel, wederom kampioen van de Bundesliga worden en eerlijk is eerlijk, wij waren goed op weg. Olesen, die steeds maar over speltijd zeurt, haalde ik in de 72ste minuut eraf en bracht Martel. Twee minuten later zorgde Tigges voor 0 : 4. En weer 1 minuut later mocht ook Maina gaan douchen, zodat de weer herstelde Thielmann minuten kon maken. Voorts haalde ik in de 81ste minuut nog Sponsel en Finkgräfe naar de kant, zodat ook Scholze en Paqarada weer wat konden ballen. Het bleef 0 : 4 in een match, waarin wij maar liefst 68% balbezit hadden. Spoiler --------- @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 @Total Football Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 17 uur geleden bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten