Ginola Geplaatst 23 december 2006 Share Geplaatst 23 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Puik lied ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
V. Espinal Geplaatst 23 december 2006 Auteur Share Geplaatst 23 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 (64) 86 Coolio - Gangsta's Paradise (325 ptn, 8 nominaties) Net als de voorbije jaren halen ook weer een aantal rap/hiphop-nummers de lijst. Al moet er bij gezegd worden dat het genre een lichte neerwaartse trend kent dit jaar. Te beginnen met dit nummer dat 2 jaar terug nog in de Top 10 stond maar nu voor het tweede jaar op rij zakt. Ook wel bekend uit de film Dangerous Minds. (418) 85 Nas - NY State of Mind (332 ptn, 4 nominaties) YouTube Ook Nas deelt in die terugval. Zowat alle nummers kregen minder punten dan vorig jaar, toen hij met Life's a bitch en It Ain't Hard to Tell nog 2 nummers in de Top 100 had staan. NY State of Mind kent dan weer een ongelofelijke stijging naar nummertje 85. Afkomstig van het album Illmatic uit 1994 waarvan ik me door kenners heb laten vertellen dat het één van de beste rap-albums allertijden is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martino Geplaatst 23 december 2006 Share Geplaatst 23 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Mooi dat die nummers zakken, ook mooi dat Coldplay plaats moet maken voor andere nummers. Ik ben benieuwd naar de nummers die het wél hebben gered. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
V. Espinal Geplaatst 23 december 2006 Auteur Share Geplaatst 23 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 (31) 84 Klein Orkest - Over De Muur (334 punten, 5 nominaties) Dit prachtige nummer maakt jammergenoeg geen deel meer uit van de Top 50. Na 2 jaartjes rond de 30ste plaats zakt het nu opeens een heel stuk weg. Helaas geen YouTube filmpje, gelukkig bestaan er nog pagina's met de geniale tekst van Over De Muur! (1060) 83 Radiohead - 2+2=5 (339 ptn, 4 nominaties) Het nummer dat de grootste sprong voorwaarts richting Top 100 maakt, is 2+2=5 van Radiohead. Terwijl de band toch al heel wat klassiekers op z'n naam heeft staan is deze track, afkomstig van het album Hail to the Thief, nog maar enkele jaartjes uit. Persoonlijk kende ik het nummer niet, maar 4 andere mensen wel en die gaven 'm genoeg punten zodat ie op nummer 83 beland is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
V. Espinal Geplaatst 23 december 2006 Auteur Share Geplaatst 23 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 (15) 82 Red Hot Chili Peppers - Californication (346 punten, 6 nominaties) YouTube Een zware zakker, Californication gaat maarliefst 67 plaatsen achteruit en dat terwijl hij de voorbije 2 jaar telkens meedraaide aan de top, en zelfs het hoogst genoteerde RHCP-nummer was in de Top 50. Nu staat ie daar dus helemaal niet meer in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomas Geplaatst 23 december 2006 Share Geplaatst 23 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 2006 (76) 81 Vangelis - Conquest of Paradise (348 punten, 5 nominaties) YouTube Alweer zo'n nummer waarbij de rillingen over je rug lopen. Maar nu misschien meer uit angst. In 1995 kwam dit weemoedige nummer voort uit de film "1492: Conquest of Paradise". De Griekse muzikant Vangelis wist het voor elkaar te krijgen dat het nummer zelfs bekend en populair werd, ondanks de bijzondere stijl. De muziek geeft je het gevoel dat je deel uit maakt van een groter geheel, dat je opbouwt naar iets. En dat je je waant in andere tijden. De middeleeuwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erik Geplaatst 23 december 2006 Share Geplaatst 23 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Leuk weer dit jongens :) Sowieso altijd tof om te zien, zo'n 'kleine' lijst waar je ook daadwerkelijk invloed op hebt. Hulde! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 24 december 2006 Share Geplaatst 24 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Ja, ja, toch maar het idee van Piet gevolgd en mijn lijstje ga ik in 15 porties uploaden. Hier de eerste hap: 300. Limp Bizkit – Livin’ it Up 299. Everlast – Lonely Road 298. Slipknot – Surfacing 297. Eros Ramazotti – Se Bastasse Una Canzone 296. Buena Vista Social Club – Guantanamera 295. Silverchair – Anthem for the Year 2000 294. Depeche Mode – Personal Jesus 293. Marilyn Manson – Coma White 292. VanKatoen – Kikke! 291. Everlast – What it’s Like 290. The Righteous Brothers – Unchained Melody 289. Peter Tosh & Mick Jagger – Walk and don’t look back 288. Red Hot Chili Peppers – Road Trippin’ 287. Faithless – No Roots 286. Rage Against the Machine – Killing in the Name of.. 285. The Shins – New Slang 284. Merle Haggard & friends – You Never Even Called Me By My Name 283. Buena Vista Social Club – Chan Chan 282. The Roots – The Seed 2.0 (ft. Cody Chessnut) 281. Children of Bodom – Triple Corpse Hammerblow Download Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 24 december 2006 Share Geplaatst 24 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 280. Papa Roach – Last Resort 279. Kim Wilde – Cambodia 278. Lenny Kravitz – Are you gonna go my way? 277. Beatles – Let it Be 276. Travis – Sing 275. Dire Straits – Money for Nothing 274. Rolling Stones – Emotional Rescue 273. Baz Luhrmann – (Everybody’s Free to Wear) Sunscreen 272. Crash Test Dummies – Mmm.. Mmm.. 271. Ennio Morricone – The Man with the Harmonica (Once Upon A Time in the West) 270. Jesse Cook – Mario Takes a Walk 269. Juanes & Nelly Furtado – Fotografias 268. Bob Marley – Exodus 267. AC/DC – You Shook Me All Night Long 266. Deep Purple – Lazy 265. Iron Maiden – Run to the Hills 264. Santana – Europa 263. Pink Floyd – The Great Gig in the Sky 262. The Who – Who Are You? 261. Manu Chao – Mr. Bobby http://www.megaupload.com/nl/?d=2O1BHNCC Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
V. Espinal Geplaatst 24 december 2006 Auteur Share Geplaatst 24 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Gekkenwerk Gino :cab: (163) 80 dEUS - Instant Street (351 punten, 5 nominaties) YouTube Opvallend dit jaar is de opgang van de Belgische rockband dEUS, die nu blijkbaar ook z'n weg naar onze Nederlandse stemmers heeft gevonden. De band rond Tom Barman komt dit jaar met 2 nummers de top 100 binnen, en deze Instant Street van het album The Ideal Crash (1999) is daarvan de eerste. (71) 79 Guus Meeuwis - Brabant (354 punten, 6 nominaties) YouTube Guus zakt, iets, 8 plaatsen ten opzichte van zijn debuutjaar in de net-niet top 50. Inmiddels is hij bezig met een nieuw album, dat in 2007 uit moet komen. Guus treed overigens alleen op met zijn eigen live-band, en dat is een goed teken. (38) 78 Van Dik Hout - Stil in mij (359 punten, 7 nominaties) YouTube Stil in mij is inmiddels een klassieker als het gaat om Nederlandstalige muziek. De titel van het nummer kan menig Nederlander dan ook meezingen, al is dat niet zo heel erg moeilijk. Toch zakt het nummer diep en verdwijnt het uit de TOP 50, terwijl het bij de eerste editie van de TOP 50 op 15 begon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
V. Espinal Geplaatst 24 december 2006 Auteur Share Geplaatst 24 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 (50) 77 Pete Rock & CL Smooth - T.R.O.Y. (363 punten, 4 nominaties) YouTube Dit was vorig jaar de opener in de Top 50 radio-uitzending, maar na amper 1 jaartje in die lijst zakt hij alweer weg en toont daarmee ook de dalende hiphop trend aan waar ik het eerder al over had. (237) 76 Underworld - Born Slippy (364 punten, 5 nominaties) YouTube Born Slippy, een nummer dat in dance-(om het even een algemene benaming te geven) kringen ondertussen al een regelrechte klassieker is geworden. Van de geweldige openingtunes tot de memorabele tekst, het blijft (imo) een geweldig nummer die zijn plaatsje in deze top 100 wel verdient. Velen zullen het zich ook wel herinneren als het nummer uit de film Trainspotting. (---) 75 Creedence Clearwater Revival - Who'll Stop The Rain (365 punten, 5 nominaties) De op-2-na hoogste nieuwe binnenkomer in de volledige lijst is een band die de voorbije jaren slechts sporadisch aanwezig was, maar nu eindelijk de weg naar de hoogste regionen heeft gevonden. Met 2 nummers staan ze in de top 100, waarvan dit nummer uit 1970 de eerste is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martino Geplaatst 24 december 2006 Share Geplaatst 24 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 CCR is heldens. _0_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
V. Espinal Geplaatst 24 december 2006 Auteur Share Geplaatst 24 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 (191) 74 Pixies - Where Is My Mind? (370 punten, 7 nominaties) Amateur-YouTube Groot geworden door klein te blijven, zullen we maar zeggen. Niet zo bekend bij het grote publiek en wil dat graag zo houden. Ondertussen zijn de Pixies al jaaren bezig met muziek maken en maken ze indruk met hun optredens. Zo mocht ik toeschouwen tijdens de voorlaatste editie van Lowlands, zeer indrukwekkend. Where is my mind is een graag gezien covernummer, een compliment voor de Pixies dus. Flink gestegen in onze lijst. door Thomas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 24 december 2006 Share Geplaatst 24 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Aight, ik wou net gaan vragen of je de nummers ook ging uploaden _O_ Zeer nice! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joy Geplaatst 24 december 2006 Share Geplaatst 24 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Ochja conquest of paradise, mooi nummer is dat. Jammer dat die er niet in staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
V. Espinal Geplaatst 24 december 2006 Auteur Share Geplaatst 24 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 (143) 73 Pink Floyd - Echoes (371 punten, 6 nominaties) YouTube - Echoes Part 1 YouTube - Echoes Part 2 YouTube - Echoes Part 3 De eerste Pink Floyd in dit lijstje, en dat is een nieuwkomer in de Top 100, op nummer 73 het behoorlijk geniale Echoes. Het nummer, dat maarliefst bijna 23 minuten lang is, bestaat voor het grootste deel uit instrumentale stukken en geluidseffecten. Waarmee Pink Floyd meteen aantoont dat een lied niet uit zang hoeft te bestaan. (208) 72 Bob Dylan - Hurricane (373 punten, 5 nominaties) YouTube Het is wel het jaar van Bob Dylan, want heel wat van z'n nummers gaan erop vooruit in de lijst. Zo ook deze Hurricane, een track uit 1975 die Dylan schreef uit protest tegen de opsluiting van een bokser, Rubin Carter, die onschuldig zou zijn maar wegens (racistische) samenzweringen toch in de cel belandde. (179) 71 Coldplay - Fix You (378 punten, 4 nominaties) YouTube Chris Martin gaat op de reparerende toer. En stijgt daarin in ongekende hoogte... brr niet mijn smaak. Kon het nog erger? Lichten zullen je naar huis leiden. OK, sorry, 4 nominaties, maar blijkbaar wel hoge noteringen. Namelijk het hoogst genoteerde nummer met 4 of minder stemmen. door Thomas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 24 december 2006 Share Geplaatst 24 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Wat een enorme berg nummers waar ik nog nooit van gehoord heb! Beter upload je de top100 naar rapidshare ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
V. Espinal Geplaatst 24 december 2006 Auteur Share Geplaatst 24 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Das een werkje voor ons Boes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Karelax Geplaatst 25 december 2006 Share Geplaatst 25 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Sommige mensen denken echt dat ze een superieure smaak hebben ofzo :S Waarom zou iemand je muziek willen downloaden Gino? Die youtube links zijn wel leuk :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HaJee Geplaatst 25 december 2006 Share Geplaatst 25 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Omdat de meeste mensen nog nooit van die muziek hebben gehoord waarschijnlijk Karel, dat jij daar nou weer iets negatiefs achter zoekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jochem Geplaatst 25 december 2006 Share Geplaatst 25 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Ik vind het juist tof dat Gino z'n lijst upload. Veel van de nummers die erin staan ken ik niet, dus een goede manier om nieuwe muziek te leren kennen. Ik heb 300-261 nu gedownload en k ben al veel toffe muziek tegen gekomen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martino Geplaatst 25 december 2006 Share Geplaatst 25 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Ik ga mss ook nog wel uploaden voor de liefhebbers. Trouwens fijn om nu nummers uit mijn lijst voorbij te zien komen. Als ik me niet vergis waren 'Fix You' en 'Hurricane' ook vertegenwoordigd in mijn lijst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Voyeur Geplaatst 25 december 2006 Share Geplaatst 25 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Leuke lijst, hopelijk binnenkort te downloaden op Rapidshare :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 25 december 2006 Share Geplaatst 25 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 Ik vind het juist tof dat Gino z'n lijst upload. Veel van de nummers die erin staan ken ik niet, dus een goede manier om nieuwe muziek te leren kennen. Ik heb 300-261 nu gedownload en k ben al veel toffe muziek tegen gekomen... Indeed, juist strak.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomas Geplaatst 25 december 2006 Share Geplaatst 25 december 2006 Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006 (123) 70 Coldplay - Speed of Sound (378 punten, 5 nominaties) YouTube Wat is eigenlijk de snelheid van het geluid? Straaljagers breken er doorheen, over zee is het 340 meter per seconde. Coldplay maakte er maar een teder liedje over, dat door velen gezien is als een Clocks-kopie. Al kan Clocks kopieëren natuurlijk geen kwaad... maargoed Speed of Sound is toch echt een ander nummer van een ander album. Coldplay noemt het zelf het overgangsnummer van A Rush Of Blood To The Head naar X&Y. Het nummer is overigens legendarisch omdat het als eerste nummer sinds Hey Jude van de Beatles in de eerste week van de release in Amerika al in de TOP 10 kwam. Maarliefst 5 mensen vonden het nummer goed genoeg voor hun lijstje en daarmee staat Speed of Sound op de 70e plek in deze lijst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten