Sick Blik Geplaatst 12 juli 2015 Share Geplaatst 12 juli 2015 Muziekgenres zijn onzin, imo. Van heel veel muziek die ik mooi vind zou ik niet eens weten tot welk genre het behoort. Natuurlijk kun je wel globale indelingen maken, maar genres zoals Epic Doom Metal of Neo-Bop Jazz zeggen feitelijk toch helemaal niks. Ik vind categorisatie juist extreem handig om dingen van elkaar te kunnen onderscheiden. Dan klinkt een naam als Epic Doom Metal misschien heel gek, maar door iets zo te benoemen heb je al heel kort samengevat dat een band zoals Candlemass klinkt en niet als Uncle Acid bijvoorbeeld. Vind categorisatie heel handig om muziek te zoeken die op andere muziek lijkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 12 juli 2015 Share Geplaatst 12 juli 2015 Bij mij is het ook allemaal erg breed. Hoofdmoot is de onderstaande genres, met af en toe een uitstapje naar een aanverwant genre (Pop, prog, metal, soul): - Jazz - Funk - Rock - Blues - Americana - Singer-Songwriter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 12 juli 2015 Share Geplaatst 12 juli 2015 Ik vind categorisatie juist extreem handig om dingen van elkaar te kunnen onderscheiden. Dan klinkt een naam als Epic Doom Metal misschien heel gek, maar door iets zo te benoemen heb je al heel kort samengevat dat een band zoals Candlemass klinkt en niet als Uncle Acid bijvoorbeeld. Vind categorisatie heel handig om muziek te zoeken die op andere muziek lijkt. Voor het opzoeken van muziek hebben genres inderdaad enige waarde, maar je moet oppassen dat je niet muziek vantevoren al wegcategoriseert (is dat een woord?), omdat je andere muziek uit dat genre ook niks vindt. Sommige muziek dat tot een bepaald genre hoort vind ik wel mooi, maar andere muziek dat tot hetzelfde genre wordt gerekend vaak niet. Bovendien moet je je afvragen hoe genres bepaald kunnen worden: twee verschillende bands die voor persoon X heel vergelijkbaar zijn qua muziek, zijn voor persoon Y misschien wel totaal verschillend. Hoe worden die genres dan bepaald? Door middel van het tempo, akkoorden en intervallen? Het gebruik van instrumenten? Manier van zingen? Misschien wel al die dingen. Maar zelfs dan kun je totaal verschillende nummers maken die over diezelfde eigenschappen bezitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 12 juli 2015 Share Geplaatst 12 juli 2015 (bewerkt) Alles leuk en aardig, we hebben een muziektopic waar mensen dit soort dingen kunnen bespreken en we hebben de topics van de wat algemenere genre's. Waarom dubbelop? edit: Dit is geen aanval op TS of random wie dan ook, maar ik vroeg het me af. 12 juli 2015 bewerkt door MrMHB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten