Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[HBO] Six Feet Under

vinnypassy

Aanbevolen berichten

logo_six_feet_under_serie_tv.jpg

De serie is misschien niet heel bekend hier op het forum, maar kwaliteit komt vanzelf boven water. Ik zag dat [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION], [MENTION=1482]bril_idioot[/MENTION] en [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION] de serie al kijken of gezien hebben, dus dat zegt genoeg. Ik had de serie al jaren bovenaan mijn verlanglijstje, maar het kwam er nooit van. Nu heb ik seizoen 1, 2 en 3 eindelijk binnen en heb ik de eerste twee afleveringen gezien. Direct zijn mijn verwachtingen ingelost, wat een fantastisch begin.

De synopsis op IMDb luidt: "A drama series that takes a darkly comical look at members of a dysfunctional California family that runs an independent funeral home." Vandaar Six Feet Under, wat staat voor de diepte waarop kisten met overledenen worden begraven. Het is (tot dusver althans) precies wat de synopsis vertelt, zo in de eerste twee afleveringen. Bovengenoemde drie personen zullen het vast kunnen bevestigen, maar omdat het zo'n gelauwerde serie is en het van HBO vandaan komt, verwacht ik dat het hoge niveau 'gewoon' vastgehouden gaat worden.

Tijd voor een eigen topic dus. Voor degenen die het niet kennen: het is met o.a Michael C. Hall (Dexter) en Peter Krause (Dirty Sexy Money).

It's not TV, it's HBO. Wat een tagline blijft het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

logo_six_feet_under_serie_tv.jpg

De serie is misschien niet heel bekend hier op het forum, maar kwaliteit komt vanzelf boven water. Ik zag dat [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION], [MENTION=1482]bril_idioot[/MENTION] en [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION] de serie al kijken of gezien hebben, dus dat zegt genoeg. Ik had de serie al jaren bovenaan mijn verlanglijstje, maar het kwam er nooit van. Nu heb ik seizoen 1, 2 en 3 eindelijk binnen en heb ik de eerste twee afleveringen gezien. Direct zijn mijn verwachtingen ingelost, wat een fantastisch begin.

De synopsis op IMDb luidt: "A drama series that takes a darkly comical look at members of a dysfunctional California family that runs an independent funeral home." Vandaar Six Feet Under, wat staat voor de diepte waarop kisten met overledenen worden begraven. Het is (tot dusver althans) precies wat de synopsis vertelt, zo in de eerste twee afleveringen. Bovengenoemde drie personen zullen het vast kunnen bevestigen, maar omdat het zo'n gelauwerde serie is en het van HBO vandaan komt, verwacht ik dat het hoge niveau 'gewoon' vastgehouden gaat worden.

Tijd voor een eigen topic dus. Voor degenen die het niet kennen: het is met o.a Michael C. Hall (Dexter) en Peter Krause (Dirty Sexy Money).

It's not TV, it's HBO. Wat een tagline blijft het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het wordt alleen maar beter en beter. Ondertussen heb ik seizoen 1 er in minder dan anderhalve week doorheen gejast en ik heb echt enorm genoten. De subtiele humor vind ik heerlijk, maar vooral de personages zijn ontzettend sterk en dan met name Claire. Enkel de moeder boeit me niet echt, maar dat is dan eigenlijk het enige minpunt. Maar de diverse subplotjes van alle personages maken de serie misschien wel, stuk voor stuk erg goed uitgewerkt.

Ook veel leuke kleine vondsten. [tekst]De doden die worden 'gebruikt' als een soort van geweten van de personages[/tekst] vind ik vooral erg sterk.

Niet echt een spoiler, maar toch voor de zekerheid.^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION] klopt precies. Ik heb heel de serie gezien en heb enorm genoten. Het heeft ook lang op #1 in mijn favoriete serie top 10 gestaan. Door het onlangs ook helemaal zien van The Sopranos staat SFU op #2 maar het scheelt echt super weinig. De serie wordt als maar beter en beter. Alle karakters worden onwijs goed bellicht en het acteerwerk is uitstekend. Voor sommigen mensen is het moeilijk om na Dexter Michael C Hall in een rol als homofiele begrafenis ondernemer te zien maar voor mij was dat totaal niet moeilijk. Ik heb elk seizoen van deze serie volgens mij met minimaal 9.5 of hoger beoordeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er nul moeite mee dat Hall deze rol speelt. Goede acteurs geven ieder karakter bepaalde nuances mee, die een daadwerkelijk verschil opleveren. Ik vind het altijd een enorme degradatie van acteurs als mensen hen niet los kunnen zien van hun meest beroemde/befaamde rollen. Klopje op de schouder van Hall dat het hier beslist geen moeite kost om het verschil met Dexter te zien.

En [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]: geen spoiler hoor, gewoon waarheid. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=23287]Hwb[/MENTION]: Ga dan naar de Media Markt of FRS, daar is het allebei (MM sowieso) 3 voor 50. Ik kan me niet voorstellen dat je er spijt van gaat krijgen, behalve als je de serie links laat liggen. Ik heb me nu al ingehouden door alleen seizoen 1-3 te kopen. ;sm;

Of je download ze gewoon.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of je download ze gewoon.....

Je kunt het je wellicht bijna niet voorstellen, maar er zijn in deze wereld ook nog mensen die geen Vinnypassy heten en het het waard vinden geld neer te leggen voor iets goeds. Mensen als jij zijn het voorbeeld van die vieze popcorncultuur die er tegenwoordig heerst, doodzonde is dat. Als hij wilde downloaden had hij dat wellicht al lang gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt het je wellicht bijna niet voorstellen, maar er zijn in deze wereld ook nog mensen die geen Vinnypassy heten en het het waard vinden geld neer te leggen voor iets goeds. Mensen als jij zijn het voorbeeld van die vieze popcorncultuur die er tegenwoordig heerst, doodzonde is dat. Als hij wilde downloaden had hij dat wellicht al lang gedaan.

Ik vermoed dat dit ook een compliment aan mij is. Al is het dan niet volledig terecht. Heb een aardige collectie, maar download ook veel. Zijn veel dingen die ik wel wil zien, maar niet hoef te hebben.

Overigens zou ik best bereid zijn geld neer te leggen (maar niet meer dan laten we zeggen een derde van de dvdbox) voor een goede download (met ondertitels). Maarja, dat concept is er (nog) niet. En voor zover de concepten er wel zijn, vind ik ze toch te duur. Volgens mij zijn er overigens best wat mensen zoals ik, dus maatschappijen lopen daarop nog wel het nodige geld mis volgens mij. Nu verdienen ze niets aan mij (en anderen), terwijl ze nog best 5-10 euro voor een seizoen hadden kunnen krijgen.

Verder eerst maar kijken wat ik nog in de kast heb staan en series die ik op tv of online bijhoudt:

Mad Men

Oz

The Office

Game of Thrones

The Office US

Modern Family

Revenge

Borgen

Army Wives

New Girl

Daarnaast heeft ook familie van mij nog het nodige te leen:

The West Wing

The Killing

Spooks

John Adams

Waking the Dead

The Bridge

Naast wat pulp die ik ook nog kijk, is er niet zo veel ruimte voor nieuwe series (Boardwalk Empire, Six Feet Under, Carnivale, Dexter, Breaking Bad) of herkijken (Band of Brothers, The Wire).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ik download ook hoor, maar ik erger me gewoon groen en geel aan mensen die bij het horen van het woord 'dvd' gelijk beginnen te roepen dat je ook kunt downloaden. Een strengere controle op torrents e.d. en het betalen van kleinere bedragen voor downloads zou ik ook beslist geen probleem vinden. Zoiets is er al wel in de vorm van Pathé-thuis en On Demand tv/films, maar het kan inderdaad wellicht net als muziek (iTunes) gedaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites