Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Mad Men

vinnypassy

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goed. Dankje [MENTION=25595]Insigne[/MENTION]. Heb de eerste aflevering gekeken. Greep me nog niet echt, maar ga uiteraard meer bekijken dan een enkele aflevering. Het is wel even omschakelen, die jaren zestig. Normaal kijk ik series die zich afspelen in het heden. Een simpel mobieltje zul je niet snel tegen komen, even aan wennen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 4 afgerond hier en ik kan stilaan begrijpen waarom [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; elk seizoen beter beoordeeld. Het wordt ook echt elk jaar net iets interessanter, dieper, cinematografisch sterker. Paar ijzersterke afleveringen gezien, zoals The Suitcase _O_ [tekst]Blijf de relatie tussen Don en Peggy de mooiste van de serie vinden.[/tekst]. [tekst]Bizar einde ook met dat huwelijksaanzoek :D Dat zag ik dus echt niet aankomen, ging allemaal zo snel zeg. Dacht eerst dat het een droom van Megan was ofzo, kon het echt niet geloven.[/tekst] Opent wel weer mooie verhaallijnen voor het nieuwe seizoen, na nieuwjaar snel kopen :

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft toch de allergrootste schande van dit forum dat dit topic nog maar drie pagina's heeft.

Zit middenin seizoen 5 ondertussen en ja hoor: ook dit seizoen is weer een beetje beter dan het vorige. Ga er verder niet te veel woorden aan vuil maken: Mad Men blijft maar stijgen in m'n lijstje favoriete series. Zeker top-10, waarschijnlijk zelfs hoger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft toch de allergrootste schande van dit forum dat dit topic nog maar drie pagina's heeft.

Zit middenin seizoen 5 ondertussen en ja hoor: ook dit seizoen is weer een beetje beter dan het vorige. Ga er verder niet te veel woorden aan vuil maken: Mad Men blijft maar stijgen in m'n lijstje favoriete series. Zeker top-10, waarschijnlijk zelfs hoger.

Heel goed. Na seizoen 6 staat de serie bij mij op mijn top drie (Sopranos, Wire, Shield) te kloppen. Heb S07 trouwens nog steeds niet aangezet. Ik wil niet beginnen aan het einde. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer mensen die aflevering 8 al hebben gezien? Vond hem gewoon weer lekker hoor

Ja, was heerlijk.

[spoiler=ez]Vooral dat begin was geniaal. Eerst dat enorm intieme contact tussen Don en dat model, en plots verspringt het naar een casting. Verder weer mooie aflevering ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een aflevering en dan is het voorbij, hopelijk krijgt deze geweldige serie het einde dat zij verdient.

Ik hoorde inmiddels al 2 jaar geleden bij DWDD dat de laatste episode zou afspelen in het huidige heden :cab:

Beter van niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"This is where I grew up"

En dat was Mad Men seizoen 6. Ja, wat kan ik nog zeggen dat ik nog niet heb gezegd. Fenomenale character development, misschien wel de beste ooit (there, I said it). Script heeft zoveel verschillende lagen, cinematografie sluit zo mooi aan bij het script dat ik soms gewoon moet lachen van de genialiteit. Om maar één voorbeeldje te geven: [tekst]een aflevering waarin Peggy duidelijk tussen Don en Ted in zit, de twee mannen van haar leven zeg maar, dat eindigt met een shot van Peggy midden in de gang, met de kantoren van Don en Ted tussen haar in.[/tekst] Op zich helemaal niets spectaculair, maar dat is zo'n simpel shot dat door die dubbele laag plots zo enorm goed wordt. Mad Men kan ook zoveel aan zonder dat het ooit één moment geforceerd overkomt. Het ene moment zit je in een hilarische aflevering [tekst]waar het hele kantoor drugs op heeft[/tekst] en een aflevering later zit je met een fantastisch emotionele scène [tekst]tussen Don en Betty op het kamp van Bobby[/tekst] waar rust, stilte en prachtige belichting de boventoon voeren. Tsja. Wat een serie. Wat een serie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"This is where I grew up"

En dat was Mad Men seizoen 6. Ja, wat kan ik nog zeggen dat ik nog niet heb gezegd. Fenomenale character development, misschien wel de beste ooit (there, I said it). Script heeft zoveel verschillende lagen, cinematografie sluit zo mooi aan bij het script dat ik soms gewoon moet lachen van de genialiteit. Om maar één voorbeeldje te geven: [tekst]een aflevering waarin Peggy duidelijk tussen Don en Ted in zit, de twee mannen van haar leven zeg maar, dat eindigt met een shot van Peggy midden in de gang, met de kantoren van Don en Ted tussen haar in.[/tekst] Op zich helemaal niets spectaculair, maar dat is zo'n simpel shot dat door die dubbele laag plots zo enorm goed wordt. Mad Men kan ook zoveel aan zonder dat het ooit één moment geforceerd overkomt. Het ene moment zit je in een hilarische aflevering [tekst]waar het hele kantoor drugs op heeft[/tekst] en een aflevering later zit je met een fantastisch emotionele scène [tekst]tussen Don en Betty op het kamp van Bobby[/tekst] waar rust, stilte en prachtige belichting de boventoon voeren. Tsja. Wat een serie. Wat een serie.

Well said, volledig eens. Vooral ook met de potentieel beste karakterontwikkeling. Zoals jij ook elke keer zegt: elke seizoen is weer net iets beter dan het vorige. En die subtiele dingen, die hele kleine dingen die voor zoveel meer staan dan alleen een deur die open of dicht staat of iets dergelijks... Tsjah. Ik ga van het weekend misschien toch maar eens beginnen met deel 1 van het laatste seizoen. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist de ALLERLAATSTE aflevering gezien. Heb me helemaal rot zitten huilen tegen het einde en het begon al met ''de telefoon scene''.

So many feels. Tijd nodig om te laten bezinken maar Mad Men is voor mij in ieder geval top 5 serie All Time en misschien wel plek 1, 2 of 3 tussen Sopranos en Six Feet Under.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterke laatste aflevering, wat mij betreft de beste serie die ik ooit heb gezien. Vond het ook ontzettend sterk gedaan om het einde voor interpretatie open te laten en niet voor een gesloten einde te kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterke laatste aflevering, wat mij betreft de beste serie die ik ooit heb gezien. Vond het ook ontzettend sterk gedaan om het einde voor interpretatie open te laten en niet voor een gesloten einde te kiezen.

(y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eindelijk bezig met het zevende seizoen, zojuist S07E06 gezien. Wat een prachtige aflevering. Voorafgegaan door aflevering Monolith (een wandelende

aan Kubrick [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION];) moest ik om
echt wel even lachen, heel grappig. Vooral wat er verder mee gedaan wordt met Ginsberg.

Maar het mooiste was nog wel de scène met Don en Betty. De scène uit ik - meen S05 - waarbij Betty Don's kantoor uitloopt en vraagt of de deur open of dicht moet blijven staat nog altijd in mijn geheugen gegrift, tekenend voor de relatie tussen die twee en waar hun personages voor staan. De muziek in deze aflevering is al heel sterk, maar dan eindigend met [tekst]Sinatra's My Way[/tekst] is wel heel passend. En dan dat hoofd van Betty op Don's borst... Echt fantastisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo open vond ik het niet. Fantastisch wel, vooral omdat het zoveel omvattend is ([tekst]van Don die eerst nog tegen Stephanie zegt dat hij mensen kent en dat je een enorm drama wel weg kunt stoppen, om vervolgens huilend in de armen van de onzichtbare man te vallen en eindelijk ook zichzelf lijkt te omarmen[/tekst]) en het wel ruimte voor discussie laat, dus op zich snap ik wel dat het als een open einde gezien wordt. Maar in de aflevering zijn er al een paar stille hints, zoals [tekst]Stan die zegt dat Don dit al zoveel vaker heeft gedaan en Peggy die nog vraagt: "Don't you wanna do Coke?". En zij is een van de weinigen die Don écht kent, want hun relatie is enorm speciaal. Wat mij betreft is het zo klaar als een klontje dat Don weer terug is gegaan en deze reclame heeft gemaakt. Precies zoals hij dat altijd heeft gedaan. [/tekst]

Al met al vond ik seizoen 7 voor het eerst net iets minder dan het vorige seizoen (geen schande, want die ging richting perfectie), maar alles bij elkaar komt Mad Men toch wel in mijn top 3 beste series.

bewerkt door vinnypassy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo open vond ik het niet. Fantastisch wel, vooral omdat het zoveel omvattend is ([tekst]van Don die eerst nog tegen Stephanie zegt dat hij mensen kent en dat je een enorm drama wel weg kunt stoppen, om vervolgens huilend in de armen van de onzichtbare man te vallen en eindelijk ook zichzelf lijkt te omarmen[/tekst]) en het wel ruimte voor discussie laat, dus op zich snap ik wel dat het als een open einde gezien wordt. Maar in de aflevering zijn er al een paar stille hints, zoals [tekst]Stan die zegt dat Don dit al zoveel vaker heeft gedaan en Peggy die nog vraagt: "Don't you wanna do Coke?". En zij is een van de weinigen die Don écht kent, want hun relatie is enorm speciaal. Wat mij betreft is het zo klaar als een klontje dat Don weer terug is gegaan en deze reclame heeft gemaakt. Precies zoals hij dat altijd heeft gedaan. [/tekst]

Al met al vond ik seizoen 7 voor het eerst net iets minder dan het vorige seizoen (geen schande, want die ging richting perfectie), maar alles bij elkaar komt Mad Men toch wel in mijn top 3 beste series.

Weiner heeft in een interview na de finale die gedachtelijn ook al bevestigd als de juiste. Ben het bij nader inzien wel met je eens dat het einde meer gesloten is dan ik bij het kijken dacht, [tekst]want hij moet ook hebben onderzien dat hij een geweldige reclameman is die met dat werk het meest in zijn element is tijdens die omhelzing.[/tekst]

Link naar opmerking
Deel via andere websites