Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Mad Men

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Eén van de beste series van dit moment is toch ongetwijfeld Mad Men, afkomstig van de makers van The Sorpanos. De serie is overladen met prijzen, met o.a. 13 Emmy's en 4 Golden Globes. In mijn ogen geheel terecht: de vertolkingen van alle rollen zijn fantastisch, het visuele gedeelte (zowel decors als camerawerk etc.) is uitmuntend verzorgd en op het gebied van plot, thema's en karakterontwikkeling is het schrijfwerk fenomenaal.

mad-men.jpg

[YOUTUBE]WcRr-Fb5xQo[/YOUTUBE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eén van de beste series van dit moment is toch ongetwijfeld Mad Men, afkomstig van de makers van The Sorpanos. De serie is overladen met prijzen, met o.a. 13 Emmy's en 4 Golden Globes. In mijn ogen geheel terecht: de vertolkingen van alle rollen zijn fantastisch, het visuele gedeelte (zowel decors als camerawerk etc.) is uitmuntend verzorgd en op het gebied van plot, thema's en karakterontwikkeling is het schrijfwerk fenomenaal.

mad-men.jpg

[YOUTUBE]WcRr-Fb5xQo[/YOUTUBE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vriend van mij zit me al een hele tijd deze serie aan te praten, maar ik weiger te kijken zolang hij weigert naar The Good, The Bad and The Ugly te kijken. Puur uit principe.

Principes zijn voor wijven, homo's en hippies.

Dus ik hoop dat je geen ballen hebt of veel struiken rookt want anders heb ik slechts nieuws.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net eerder toevallig het eerste seizoen gezien(gratis te verkrijgen via Prime), maar ben er toch niet zo van onder de indruk, zeker naar het einde toe werd het me allemaal net iets te soapachtig...

Het klinkt misschien een beetje contradictorisch, maar ik sta toch te popelen om aan seizoen twee te beginnen en dat heeft maar één reden:

christina-hendricks-1.jpg

Holy fuck hoe verleidelijk kan je zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soapachtig? Ehm. Mag ik een :cab: en een vraagteken voor het waarom daarvan plaatsen, mijn waarde vrind?

Gisteren aflevering 9 van seizoen 3 gezien, was weer briljant. Hoe je in 1 aflevering zoveel thema's kunt plaatsen die ook niet eens gerelateerd zijn aan de tijd waarin het zich afspeelt(overspel, racisme, druk en tegenvallers op het werk, homoseksualiteit). Dat in combinatie met een briljante aankleding van de gehele serie en een stelletje topacteurs maakt het voor mij een enorm raadsel hoe iemand met toch een zeer behoorlijk kijk op cinema dit soapachtig kan noemen. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard niet qua kwaliteit, die is gewoon heel erg goed. Wel qua verhaallijnen, ik weet niet, vond het allemaal niet zo erg boeiend. De stukjes waarin ze met een nieuw product bezig zijn vond ik nog de leukste, maar de rest...Enkel met Don leefde ik wel mee, wat er met de anderen gebeurde kon me eigenlijk weinig schelen, dan doe je toch iets verkeerd imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm. Ik was wel heel erg benieuwd naar wat nu de achterliggende gedachte van het toch rare gedrag van Betty zou zijn en naar wat meer historie achter Dons verleden. Zij zijn wat mij betreft ook veruit de tofste karakters, types als Peggy en Campbell (vind ik overigens fantastisch gespeeld in de serie) komen pas later wat meer 'los' geloof ik. Toch heeft vrijwel alles wat dieperliggende intriges als het ware en de actualiteiten van die tijd worden naar mijn mening fantastisch aangehaald. Om nog maar te zwijgen over de gehele aankleding, want dat is niet minder dan fenomenaal.

Maar goed, seizoen 2 heb ik volgens mij behoorlijk rap afgekeken en ik kon niet wachten op seizoen 3. Tot nu toe beste seizoen. Van de tweeënhalf die ik heb gezien. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard niet qua kwaliteit, die is gewoon heel erg goed. Wel qua verhaallijnen, ik weet niet, vond het allemaal niet zo erg boeiend. De stukjes waarin ze met een nieuw product bezig zijn vond ik nog de leukste, maar de rest...Enkel met Don leefde ik wel mee, wat er met de anderen gebeurde kon me eigenlijk weinig schelen, dan doe je toch iets verkeerd imo.

Wat een bullshit.

Op naar seizoen 5 ondertussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu 4 afleveringen onderweg in seizoen 4, van het weekend de dvd-box aangeschaft. Qua aangesneden thema's vind ik het misschien wel iets minder en ik betrap mezelf erop dat ik sommige dingen kan voorspellen (teveel gekeken? of toch echt iets te voorspelbaar?). Maar man oh man, niet eerder heb ik zó snel zó 'in' het seizoen gezeten als nu. Wat het precies is weet ik niet, maar dat zal nog wel komen.

Wellicht helpt de mise-en-scène en de cinematografie eraan mee, want dat is echt fingerlickin' stylish. (h)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet wat het is, het is de symboliek over Don. Aflevering zeven is het hoogtepunt (tot nu toe), hoe mooi is het dat de aflevering eindigt met Peggy die vraagt of de deur open of dicht moet. Traantjes in de ogen bij deze aflevering, het zegt zoveel over de man die Don Draper is. Er was maar één gepaste reactie na deze ep en dat was The Sound of Silence van Simon & Garfunkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kyrill, hoe waren de eerste twee eps (zonder inhoudelijk teveel te verklappen)? Ik denk dat ik toch weer trouw ga wachten op de dvd/bluray, puur omdat deze serie het geld zo hard waard is. Ik baal er nu ook wel van dat ik de eerste seizoenen niet gelijk op bluray heb aangeschaft, want dat is toch wel het medium waarop je deze briljante serie moet zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kyrill, hoe waren de eerste twee eps (zonder inhoudelijk teveel te verklappen)? Ik denk dat ik toch weer trouw ga wachten op de dvd/bluray, puur omdat deze serie het geld zo hard waard is. Ik baal er nu ook wel van dat ik de eerste seizoenen niet gelijk op bluray heb aangeschaft, want dat is toch wel het medium waarop je deze briljante serie moet zien.

Heey vin, ja zonder te spoilen ze waren erg de moeite waard. Ik kan het niet opbrengen te wachten op de dvd/bluray ;) Ik heb vandaag ook aflevering 3 gelijk gezien en die was ook erg leuk. Zonder te spoilen ze gaan in aflevering 3 Draper en Harry naar een concert toe maar zeg niet van wie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bumpje. :)

AFI TV PROGRAMS OF THE YEAR

AMERICAN HORROR STORY: ASYLUM

BREAKING BAD

GAME OF THRONES

GIRLS

HOMELAND

LOUIE

MAD MEN

MODERN FAMILY

THE WALKING DEAD

MAD MEN now tops the list as the most recognized AFI AWARDS TV honoree, with 2012 marking its fifth appearance in the AFI almanac, followed closely by BREAKING BAD, EVERYBODY LOVES RAYMOND, MODERN FAMILY, THE SOPRANOS and THE WIRE, each with four AFI AWARDS honors since 2001.

Terecht hoor. Gisteren eindelijk begonnen aan seizoen 5 en ik moet me ernstig inhouden me na één aflevering niet gelijk weer op te laten slokken door deze geweldige serie. Voor mij het beste wat er op dit moment op tv te zien is, zonder twijfel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites