himan Geplaatst 17 september Share Geplaatst 17 september (bewerkt) Het is 2024/2025, een enorme schande in het rijk van het hoge noorden, geen enkele club heeft de Champions League gehaald. Dat gaan we veranderen! Wij zullen langzaam maar zeker de hele voetbalwereld veranderen, totdat niemand meer om het Noorden heen kan. Het weefsel van het huidige voetbaluniversum moet veranderen in pure Noordse energie. De landen die mee doen in deze save, met hun coëfficiënten ranking aan het begin: Noorwegen: 16 Denemarken: 17 Zweden: 23 Letland: 35 Finland: 37 Litouwen: 38 Faeröer: 43 Estland: 47 IJsland: 48 We zullen kijken waar we staan op een soort van Kardashev Scale, een soort van waarde om de energie die de mens in het universum heeft. Ik doop het om tot de Thor scale. 0: You know nothing Jon Snow (je hebt nog niets gewonnen, het stelt nog niets voor, je ben Jon Snow, je bent werkloos) 1: The Prince of the country (Je bent kampioen in je land) 2: The King of the North (Je bent kampioen in je land én van alle Noordse Kampioenen heb jij het best gepresteerd in Europa) Spoiler 3: The Emperor of the North(Je wint de Champions League, met je Noordse club) 4: Winter is Coming(Er zijn 8 Noordse clubs die Champions League spelen) 5: Winter (Er zijn 13 Noordse clubs die Champions League spelen) 6: Ice Ice Baby(De helft van de CL clubs komt uit deze landen) 7: White Walking(22 van de CL clubs komen uit deze landen) 8: Absolute zero(In de top 10 van de coëfficiënten lijst staan alle 9 landen uit het noorden) Hieronder zal ik wat termen die specifiek horen bij deze challenge en die jullie zullen zien in mijn excel sheets: Queen of the North: Van alle clubs die niet kampioen worden, degene die het beste presteert in Europa Dancing Queen: Als een Zweedse club de Queen wordt. Ice King/Queen: Als een IJslandse club King of Queen wordt. Het Bokje: Als je vanuit de Faeröer Eilanden koning wordt. Dominant Queen: Als een niet kampioen het beste presteert in Europa. Regels: 1. Begin werkloos met de minst mogelijke ervaring. 2. Eindig zo hoog mogelijk op de Thor Scale Extra puntentelling: Prince of the North: Per land 5 punten (1x per land). Dus stel je wordt kampioen in Finland, dan krijg je 5 punten King of the North: Per land de coëfficiëntenranking aan punten (1x per land). Dus stel je wordt King of the North met een Finse ploeg, dan krijg je 37 punten. Emperor of the North: Per land de Coëfficiëntenranking in het kwadraat aan punten. (1x per land) Dus stel je wint de Champions League met een IJslandse ploeg, dan krijg je 48*48=2304 punten. Spoiler Winter is Coming: 5000 punten Winter: 15000 punten Ice Ice Baby: 50000 punten White Walking: 1 miljoen punten Absolute Zero: 1/0 punten Spoiler Mocht je een eigen spel willen starten op deze manier, dan is het ook mogelijk om dat te doen, met andere landen dan the North. Andere ideeën: King of the Small(San Marino, Andorra, Liechtenstein, Luxemburg, Malta,...) King of the isles(Engeland, Schotland, Ierland, Noord Ierland, Wales) King of the Balkan(Turkije, Griekenland, Roemenië, Servië, Kroatië, Slovenië,... King of the East(Polen, Slowakije, Tsjechië, Hongarije, Oekraïne, Belarus...) The Originial 6(Italië, Duitsland, Frankrijk, Nederland, België, Luxemburg) en ga zo maar door... Het idee is kies een mooi aantal landen met minstens 5 landen kiest en zoveel mogelijk punten haalt binnen deze landen, met deze puntentellingen. De namen van de puntentellingen kun je natuurlijk veranderen in iets wat bij het thema past. KotN Excel.xlsx Puntentelling: himan: 5 Thor scale: himan: 1 15 oktober bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 17 september Auteur Share Geplaatst 17 september Hoi, mijn Naam is Jon, geboren in Zweden, maar na een rondreis door de Baltische staten uiteindelijk op een rare manier trainer geworden van FC Tallinn, op het tweede niveau van het Estse voetbal. Een kleine club die net is opgericht en twee keer is gepromoveerd. Een grote degradatiestrijd ligt waarschijnlijk op ons te wachten, gezien we net aan 7e staan met 2 punten na 3 wedstrijden. Maar misschien gaat dit verhaal wel leiden tot iets moois? Thor scale: 0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 17 september Auteur Share Geplaatst 17 september Natuurlijk, net aan tweede. De eerste drie wedstrijden nekken me uiteindelijjk dit seizoen. Niet heel veel beter in de Play off's Zó en nu het begin van het excel bestand waar het allemaal om draait. Een overzicht van de kampioenen van ieder land dit seizoen(Voor Denemarken 2023/2024) En kijk wie de King Of The North is van dit seizoen. Het is FC København. Maar de Queen is dit jaar Molde en heeft het volgens de regels beter gedaan. Dit is het laatste seizoen met het oude format, dus dat maakte het iets ingewikkelder, maar ik heb het op deze manier besloten. Volgende keer is de volgorde van teams over de drie competities veel duidelijker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 17 september Auteur Share Geplaatst 17 september (bewerkt) Ik heb trouwens in de openingspost een excel file neer gezet. De eerste is pagina is gewoon om je seizoenen bij te houden, zoals ook in andere Challenges staat. De tweede is om bij te houden hoe het staat in THE NORTH. De derde is om de extra puntentelling in te vullen. Heel simpel: Heb je iets gehaald, dan vink je het aan. 17 september bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 15 oktober Auteur Share Geplaatst 15 oktober (bewerkt) Nou eindelijk kampioen geworden, dus dan kan ik ook het goede voorbeeld geven! Thor Scale: 1 15 oktober bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Colin Prins Geplaatst 30 oktober Share Geplaatst 30 oktober Leuk! Hier ga ik ook mee starten thanks! Mag je ook solliciteren bij andere noordse clubs in je safe? of moet je bij de club blijven waar je als eerste komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten