Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Around the World

-Koen-

Aanbevolen berichten

Hier zal ik de voortgang bijhouden van mijn carrierère op FM2024. Na anderhalf seizoen met Feyenoord, besloten om ditmaal over te stappen naar een avontuur. Hiervoor gekozen voor de Aziatische landen en gelukkig nog via de workshop de nodige competities kunnen downloaden, voordat deze werden verwijderd. Ik ga geen novelle met al te veel tekst bijhouden, maar zal waarschijnlijk per seizoen één update geven. Gezien de competities niet heel lang duren in de meeste Aziatische landen, is het ook de bedoeling om het tempo wat hoger te houden. Het doel is om uiteindelijk via de krochten van het Aziatische voetbal op te klimmen en uiteindelijk het continent te verlaten. Hoe en wanneer, dat is de vraag.

v9OsnD8.png

Qua managementstijl gekozen voor het laagste, de bedoeling is dan ook echt om steeds een stapje voorwaarts te zetten en wie weet uiteindelijk de Champions League omhoog te mogen houden en misschien in de nadagen nog wel te kiezen voor het bondscoachschap. Zoals te zien op de onderstaande afbeelding ben ik neergestreken in Myanmar, in de tweede divisie (qua reputatie ver buiten de top 100 in Azië). Zonder spelers, geen staf en een semi-professionele status een leuke uitdaging.

1Wy6k89.png

Carrièrevoortgang

23/1/2023 - ... | University Football Club - Myanmarese Tweede Nationale Liga [Myanmar | 2e divisie]

Prijzenkast

2023 | University Football Club - Myanmarese Tweede Nationale Liga [Myanmar | 2e divisie]

bewerkt door -Koen-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 1: University Football Club

Het eerste seizoen ben ik neergestreken bij University Football Club. Een semi-professionele club, zonder eigen stadion en slechts een handjevol fans. Niet zo gek ook als je weet dat ze als prognose de 10e plek hebben in een competitie met slechts tien teams. Zonder spelers, moesten er ook nog eens een hoop transfers gedaan worden. In totaal haalde ik 26 nieuwe spelers binnen. Ook was er buiten een voorzitter helemaal niemand en moest er personeel binnengehaald worden. Uiteindelijk begon ik met de volgende collega's, waarvan gedurende het seizoen de assistent en fysiotherapeut vertrokken naar andere teams.

uwrs6fw.png

Als tactiek gebruikte ik mijn 4-2-3-1 opstellen, welke ik eerder bij Feyenoord ontwikkelde. Een beginsel van gegenpress en dan her en dan een paar kleine tweaks gedaan aan spelersrollen en individuele orders. Het leek in het begin nog niet helemaal aan te slaan, maar al snel begonnen de overwinningen achter elkaar te komen en zo werd en toch een prima seizoen gedraaid al met al.

cegnm0K.png

Al met al werden we vrij eenvoudig kampioen. Met negen punten voorsprong uiteindelijk een prima seizoen, waarbij buiten het kampioenschap ook directe promotie naar de hoogste divisie werd afgedwongen.

eAmCqtM.png

Ondanks dat het een vreemdelingenlegioen was, hebben de spelers het goed gedaan en werd er goed aanvallend voetbal neergezet. Zo wisten we de topscorerstitel te winnen en waren de eerste drie plaatsen bij de assists ook voor ons. Helaas wel veel tegendoelpunten, waardoor onze keeper genoegen moesten nemen met een gedeelde tweede plaats.

1QBBQCG.png

Doordat er weinig wedstrijden gespeeld werden, ook niet heel veel hoeven wisselen en blessures waren er niet. Hooguit 1-2 dagen waren ze dan niet beschikbaar. Al met al een degelijk seizoen, waarbij wel de defensie wat te wensen overliet, maar met een aanvallende tactiek en onbetaalde jeugdspelers, had ik weinig klagen. Het wordt zaak het komende seizoen de selectie wat te gaan versterken, want klaar bij University Football Club, ben ik nog zeker niet.

kYCeIKN.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites