Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Vragen en antwoorden

Fantasy

Aanbevolen berichten

Moet ik een novelle beginnen?

Niks moet. Dit is natuurlijk je eigen beslissing.

Hoe vaak moet ik een bericht plaatsen?

In principe is dit jouw keus. Je mag zo vaak een nieuw bericht plaatsen als je wil. Het is echter handig niet te veel achter elkaar te posten, wat vooral in het begin erg lastig kan zijn. Geef je lezers de kans jouw tempo bij te houden en wacht tot je een aantal reacties hebt voor je doorgaat met posten. Aan de andere kant moet je ook niet te lang wachten, want binnen twee dagen kan je verhaal zomaar al onderaan de pagina staan. Zoek daarin dus de balans.

Niemand reageert op mijn novelle. Wat moet ik doen?

Laat je niet van je stuk brengen. Je maakt de novelle ten eerste voor jezelf. In het begin zul je veel korte berichten met tips over je uitslagen, jouw lay-out of schrijfwijze krijgen, daarna kan het plotseling stil komen te vallen. Blijf echter gewoon normaal updates maken en je krijgt vanzelf je trouwe lezerschare. Zoek echter altijd naar punten waarop je novelle verbeterd kan worden. Bovendien zou het niet slecht zijn om jezelf te laten zien op het forum. Vergeet bovendien niet de vragen van je lezers te beantwoorden en ze te bedanken voor de reacties.

Probeer een aantal andere novellen te volgen en geef positieve en opbouwende kritieken en reacties. Begin echter geen reclame te maken voor je eigen novelle in die van andere gebruikers en vraag mensen niet om alsjeblieft ook bij jou te komen kijken. Bovendien is de kans groot dat meer mensen je novelle volgen, maar simpelweg niet altijd een bericht achterlaten.

Een andere gebruiker houdt zich niet aan de forumregels. Wat moet ik doen?

Als een andere gebruiker zich niet aan de forumregels houdt, dan kun je het betreffende bericht rapporteren. Je kunt echter ook de submoderator van de novellenbundel contacteren en/of een ander staflid op de hoogte stellen.

Ik wil de titel van mijn novelle veranderen. Hoe doe ik dat?

Wil je de titel echter veranderd hebben omdat je bijvoorbeeld een spelfout hebt gemaakt, stuur dan een PM naar Marius of een moderator. Gebruik daarvoor in ieder geval de volgende details om aan te geven wat je zou willen veranderen: 

Nieuwe titel:

Link:

Reden:

Je kan dit ook gemakkelijk zelf door de openingspost van jouw novelle te bewerken en dan de titel aan te passen. 

Waarom staan sommige topics altijd helemaal bovenaan?

Topics die bovenaan staan worden als te belangrijk gezien om van de pagina te mogen verdwijnen. Dit vraag- en antwoordtopic is daar een voorbeeld van. Een tweede voorbeeld zijn de novellen die in de afgelopen maand beloond zijn met In de Schijnwerpers.

Ik heb geen zin om een hele novelle te maken, maar wil wel laten weten hoe het gaat. Hoe doe ik dit?

In het United subforum is een topic genaamd 'Show je save'. Daar kun je in een bericht kort laten weten hoe je in je huidige game er voor staat. Doe dit echter niet te vaak, want dan kun je net zo goed een novelle beginnen.

Waar moet ik op letten in de game?

Zorg er voor dat je altijd een back-up hebt van je game. Het gebeurt maar al te vaak dat een novelle eindigt omdat de save beschadigd is en niet meer geladen kan worden. Een back-up kan daarbij redding bieden. Zorg er voor dat je hem, als het even kan, op een externe harde schijf hebt staan, of misschien een USB-stick.

Wat ook belangrijk is, is dat je goed vastlegt wat er gebeurt. Vaak loop je iets voor op je novelle en om wel goed je berichten te kunnen plaatsen, is het belangrijk dat je uitslagen, doelpuntenmakers en tussenstanden weet. Maak dus screenshots. Van andere informatie kun je notities maken.

Hoe maak ik een screenshot?

In Football Manager zit een functie om een screenshot te maken, waardoor je niet via je toetsenbord en paint iets hoeft te bewaren. Roep het scherm op waarvan je een screenshot wilt bewaren en druk dan op je toetsenbord ALT + F9 tegelijkertijd. De screenshot wordt opgeslagen in Mijn Documenten/Sports Interactive/Football Manager 20XX/screenshots

Welke informatie is belangrijk?

Welke informatie belangrijk is om te bewaren hangt voor een groot deel af van jezelf. Het belangrijkste is dat je de uitslagen en standen bewaart. Het is leuk als je de lezers kunt laten zien wie scoorde en hoe de titelstrijd zich ontwikkelt. Ook de attributen van een nieuwe aankoop of een sterspeler kunnen heel interessant zijn. Een screenshot is hier het beste middel. Voor prijzen, transfergeruchten en blessures hoef je niet echt een screenshot te maken. Is het relevant voor je verhaal, dan kun je deze feitjes ook met de datum noteren op een blaadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...