Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

CM/FM Scene Music Top 50 – 2006

V. Espinal

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 454
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Re: CM/FM Scene Music Top 50 – 2006

Ik zou het ook wel tof vinden als één van de hiphoppers z'n lijstje zou uploaden. Van die muziek ken ik erg weinig en ik wil er graag wat meer van horen. Karelax...Wesley...Aka...?

Ik zal vanmiddag/avond ofzo wel een lijstje hip hop nummers uploaden.

Speciaal ook voor Glenn :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt zeg maar de uitslag ook nog voor de zomer?:P

Ja die uitzending lijkt er niet van te komen.. ik kreeg vorige week eerst een hele reeks verontschuldigen, en ging ie me ten laatste 2 dagen nadien laten weten of de uitzending de volgende week (dat is dus al gisteren) kon.. en ik heb de hele week nadien niks meer gehoord :nono:

Misschien moeten we hem gewoon ook verder presenteren zoals de nummers 100-51 ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff wat dan, Metale Ica op één :cab: ?

Alles behalve een overschat nummer van een overschatte band ;)

Een nummer kan toch niet overschat zijn? Je vind het mooi of niet mooi. maar overschat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een nummer kan toch niet overschat zijn? Je vind het mooi of niet mooi. maar overschat?

Kan wel vind ik.. zeker bij overlijden van een artiest, krijgen nummers soms een status die ze niet verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan wel vind ik.. zeker bij overlijden van een artiest, krijgen nummers soms een status die ze niet verdienen.

Daar ben ik het wel mee eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Playlist:

1. 100 miles and runnin' - NWA

2. 36 chambers - Wu-Tang Clan

3. 99 problems - Jay-Z

4. Addiction - Kanye West

5. Breathe - Fabulous

6. Bring da pain - Method Man

7. Bring 'em out - T.I.

8. C.R.E.A.M. - Wu-Tang Clan

9. California love - Tupac ft. Dr. Dre

10. Cool - Lupe Fiasco

11. Da rockwilder - Method Man ft. Redman

12. De volle - Opgezwolle

13. Dead presidents II - Jay-Z

14. Death around the corner - Tupac

15. Diamonds from Sierra Leone - Kanye West

16. Doin' it - LL Cool J

17. Down with the king - Run DMC

18. Drive slow - Kanye West ft. Paul Wall and GLC

19. Encore - Jay-Z ft. Kanye West

20. Get by - Talib Kweli

21. Get down - Nas

22. Get your mind right mami - Jay-Z

23. Glory - Lupe Fiasco

Downloadlink: Klik!

Dit is nog maar een gedeelte. Er zijn meer nummers die ik nog wil uploaden, zoals de klassieker Shook ones pt. II van Mobb Deep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gedownload en beluisterd. Tja, het is niet echt mijn soort muziek maar ik kan er best naar luisteren. Wel chill om ff een half uurtje naar te luisteren. Ik begrijp alleen niet hoe je dit de mooiste muziek ooit kan vinden. Maarja das mijn mening. Iig tof dat je het hebt geupload. :thumb:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(59) 53 Pearl Jam - Alive (427 punten, 6 nominaties)

IMG_0411.jpg

Alive is waarschijnlijk het meest bekende nummer van Pearl Jam bij het grote publiek, en dat vooral om z'n hoog meezing-gehalte natuurlijk. Vorig jaar kwam hij al close, dit jaar stijgt ie nog enkele plaatsen maar komt wederom net de kort voor de ultieme lijst.

(40) 52 Radiohead - Creep (438 punten, 9 nominaties)

radiohead_creep.jpg

YouTube

Dit nummer steeg vorig jaar meer dan 200 plaatsen en werd zo in de Top 50 gekatapulteerd. Een logische doorzetting van die lijn zou zijn dat ie hoger zou staan, maar niets is echter minder waar. Ondanks de vele stemmen die ie kreeg, moet Creep 12 plaatsjes inleveren om net buiten de prijzen te vallen.

(54) 51 Live - Overcome (445 punten, 8 nominaties)

group76.jpg

YouTube

En het 9/11-nummer Overcome van Live is dit jaar de grote winnaar geworden van deze Net-Niet Top 50. Het nummer hangt al 3 jaar op het randje van de Top 50, eerst op nummer 40, vorig jaar dan gezakt naar 54 en nu weer enkele plaatsjes vooruit. Slechts 1 puntje scheiden dit nummer met de opener van de lijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

=> Ik begin alvast met het presenteren van de Top 50. Als er alsnog een live uitzending komt, zoveel te beter dan, maar ik ga niet blijven wachten tot meneer van de radiozender eens zin heeft om me iets te laten weten..

(26) 50 REM - Losing My Religion (446 punten, 9 nominaties)

09064-2.jpg

YouTube

Meteen een stevige zakker om mee te beginnen, nadat ie vorig jaar nog een mooie sprong maakte. Het nummer kende vorig jaar zijn 15de verjaardag, het was ook één van de grootste hits van de Amerikaanse band en is vaak de best scorende track in dit soort lijsten van REM. Ook bij ons is het hun hoogst genoteerde nummer.

(19) 49 Bob Marley - No Woman No Cry (449 punten, 9 nominaties)

bobmarley16.jpg

YouTube

Een gelijkaardig scenario is er voor dit nummer. Vorig jaar doorgestegen, en nu een diepe val naar de onderste regionen van de Top 50. Met maarliefst 30 plaatsen is het de op-één-na zwaarste zakker dit jaar. No Woman No Cry werd al eerste uitgebracht door Bob Marley in 1974 en werd sindsdien al ontzettend vaak gecovered door ondermeer The Fugees, NOFX, Pearl Jam, Boney M,... en vele anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(118) 48 Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising (453 punten, 8 nominaties)

ccrlive.jpg

YouTube - Live @ Woodstock

YouTube - John Fogerty Live

De eerste nieuwkomer in de Top 50 dit jaar zijn Creedence Clearwater Revival. Veel nummers van hen konden dit jaar op een stuk meer stemmen rekenen dan vorig jaar, en deze track is daarvan de exponent, hij stijgt maarliefst 70 plaatsen. Bad Moon Rising dateert alweer uit 1969 en was toen een grote hit. Zoals de titel al doet vermoeden is het een nummer over nogal extreme weercondities, maar het is natuurlijk ook gewoon lekker om mee te zingen ;)

(66) 47 Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck (456 punten, 6 nominaties)

wu_tang_clan.jpg

YouTube

Zoals eerder vermeld kent de hiphop dit jaar een terugval, niet alleen in de volledige lijst maar ook in de Top 50. Terwijl er in de vorige editie nog 4 nummers uit het genre terug waren te vinden, is dat aantal nu gehalveerd naar 2. Deze stond er vorig jaar nog niet in, maar stijgt nu ondanks een minimaal aan stemmen (in vergelijking met de andere nummers in de Top 50) toch bijna 20 plaatsen door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(07) 46 Rolling Stones - Paint it Black (464 punten, 11 nominaties)

IMG_4317.jpg

YouTube

YouTube - Live @ Boston

Nummer 7, het lijkt wel een ongeluksgetal. Vorig jaar denderde Coolio helemaal weg uit de Top 50 nadat hij het jaar voordien op nummer 7 terechtkwam. Nu gebeurt met de Rolling Stones bijna precies hetzelfde, vorig jaar doorgestegen naar nummer 7 en nu maarliefst 40 plaatsen gezakt, daarmee is het ook de zwaarste zakker dit jaar binnen de Top 50. Aan stemmen nochtans geen gebrek, Paint it Black kreeg 11 nominaties en de volgende plaat die er zoveel verzamelde staat pas op nummer 28.

(---) 45 Bob Dylan - Like a Rolling Stone (468 punten, 7 nominaties)

1965-LikeARollingStone.jpg

YouTube - Live @ City Hall Newcastle 1966

YouTube - Rolling Stones & Bob Dylan, Like a Rolling Stone, Live 1998

Het op 1 na oudste nummer in de Top 50, en de op 1 na hoogste nieuwe binnenkomer in de volledige lijst is terug te vinden op nummer 45: Like a Rolling Stone, van Bob Dylan. Het nummer wordt door velen aanzien als het beste wat Bob Dylan ooit gemaakt heeft, dat wordt ook bevestigd door het magazine, met de toepasselijke naam, Rolling Stone toen het in 2004 verkozen werd als beste nummer allertijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(77) 44 The Doors - Riders On The Storm (468 punten, 8 nominaties)

Riders_on_the_Storm_by_deathrimental.jpg

YouTube

De titel van dit nummer spreekt natuurlijk geweldig in op je verbeelding. Je ziet er meteen iets bij. Het is dan ook niet voor niets dat veel photoshoppers en dergelijke dit hebben geprobeerd te visualiseren. Maar dat is de Doors zelf het beste gelukt, door met dit prachtige nummer in te spelen op ieders verbeelding en een heerlijke, relaxte en bijzondere sfeer neer te zetten. En wat een heerlijk basslijntje, die kan ik inmiddels dromen. Riders on the Storm is wat mij betreft het beste nummer van The Doors ooit. Tijdloos nummer dat altijd mooi zal blijven.

(65) 43 Coldplay - Yellow (474 punten, 9 nominaties)

Coldplay-Yellow-159377.jpg

Laat een doodnormale Britse jongen in een grauwe omgeving over een strand lopen met warrig vochtig haar. Hij kijkt wat verdwaasd om zich heen onder begeleiding van snerpende gitaren. Het lijkt een nietszeggende clip maar ondertussen zit je toch met allemaal vragen. Wat doet die jongen, slecht playbackend en eindeloos lopend over dat verlaten strand? Hij lijkt je wat te willen vertellen, hij praat immers recht in de camera. En hij laat de camera niet meer gaan, want als hij even stilstaat probeerd ie de camera weer bij te halen. Hij heeft het tegen jou. Look how they shine for you. Ondertussen zie je dat het decor langzaam verandert naar een lichte, zachte omgeving. De zon komt door, de camera draait en het beeld is ... yellow.

(89) 42 Blur - Song 2 (479 punten, 8 nominaties)

blur-song-2.jpg

YouTube

Whoohoo!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(41) 41 Mobb Deep - Shook Ones Part II (480 punten, 5 nominaties)

mobbde4.jpg

YouTube

Op 41 vinden we het hoogstgenoteerde hiphopnummer uit de lijst dit jaar, en dat is net als de voorbije jaren Mobb Deep. Hij kreeg amper 5 nominaties (het minste van alle nummers in de Top 50) maar kwam in die lijstjes telkens heel erg hoog, en dat bleek voldoende om opnieuw in de Top 50 te belanden.

(94) 40 Radiohead - Karma Police (481 punten, 10 nominaties)

476749f.jpg

YouTube

YouTube - Live

Ontgoocheling alom vorig jaar bij de Radiohead-fans, nadat Karma Police uit de Top 50 geknikkerd werd. Maar kijk, even snel als hij zakte herstelt ie zich weer en gaat meer dan 50 plaatsen omhoog om opnieuw in de lijst te belanden. Iedereen kent natuurlijk wel nog de geweldige bijhorende videoclip, te zien via het linkje hierboven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites