Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

It's free sir

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Current club:

hibernian.jpg

It's free

Het is lekker in Edinburgh. Waar Schotland te boek staat als een regenachtig land schijnt vandaag volop de zon in de Schotse hoofdstad. Mijn ontbloot bovenlijf verraadt zelfs dat ik het heet heb. Aangekeken wordt ik ook. Hibernian schijnt op dit terras nog wel aardig populair te zijn.Even later bevestigt de ober dit als hij me een koud biertje brengt als een soort van ‘welkom’s cadeau’ als trainer van Hibernian Football club. ‘It’s free’ roept de ober naar me toe. Een dag nadat ik mijn handtekening heb gezet onder een eenjarig contract bij Hibernian heb ik mijn eerste prijs al binnen. Letterlijk en figuurlijk dan denk ik bij mezelf, wanneer het bier via mijn mond naar mijn buik vertrekt. Langzaamaan begint het ook te druppen, tijd om dus me shirt maar weer eens aan te trekken. De regen geeft me ook een reden om op te stappen. Vriendelijk bedank ik de ober nog voor het gratis biertje, waarop hij me vrij ondeugend aankijkt. Zou die homo zijn denk ik bij mezelf? Ik vraag het hem maar niet, ik wil mijn gratie niet meteen verliezen bij deze gozer. Gratis bier is namelijk altijd wel handig.

‘Welcome to Hibernian Football Club’ staat er bovenop een bord naast het stadion. Van het terras was het gelukkig maar even lopen naar het Easter Road Stadium. Dubbele besparing voor mij zelf dus. Bier was gratis en een taxiritje hoeft ook al niet betaald te worden, langzaam val ik dan ook verder in me gedachtes en probeer me voor te stellen dat ik weleens een hoop kan besparen in Edingburgh. Gewoon bij elk supermarkt, monteur, bioscoop bezoek zeggen: ‘Hey, i’m trainer of Hibernian’ en dan komt het wel goed. Ik wordt weer uit mijn gedachten gehaald als chairman Rod Petrie mij ziet staan en mij vriendelijk doch geforceerd groet waarna hij meteen zijn auto instapt.Hij zou het wel druk hebben. Officieel moet mijn termijn als trainer ook nog beginnen dan, dat zal wel een hoop verklaren. Tijd aan mij besteed hij wel als ik ook daadwerkelijk bezig ben bij Hibernian. ‘Nog ff snel een rondje langs het stadion†denk ik bij me zelf als vorens ik weer naar mijn tijdelijk onderkomen vertrek. De chairman heeft me gelukkig wel belooft om zo spoedig mogelijk in samenwerking met mij een huis te zoeken in de stad. Als dat maar goed gaat…….

En of het goed is gekomen. Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een villa in de luxe buitenwijken van Edinburgh. Omdat regen hier eerder een regel dan een uitzondering is ligt er ook een binnenzwembad in mijn kelder. Zeer goed vertoeven dus, denk ik wanneer ik de Edinburgh Post doorneem waarin volop aandacht wordt gegeven aan het feit dat ik gisteren mijn eerste week van trainingen erop heb zitten bij Hibernian. Trainingen waarin ik al een paar beslissingen heb genomen. Zo kon ik al zien dat er een paar spelers te kort kwamen voor het grote werk, en dus mochten vertrekken naar een andere club. Dit natuurlijk in overleg met de technisch directeur en mijn assistenten, met wie ik, door dagelijkse vergaderingen, een zeer zakelijke, goede relatie onderhoudt.De laatste vergadering vandaag moet uitsluitsel geven wie er definitief moet weggaan en wie niet. Tijd dus maar om naar het stadion te vertrekken denk ik bij mezelf, wanneer ik de krant dichtsla. Gehaast, om te voorkomen om in de spits van Edinburgh terecht te komen, pak ik mijn sleutel en rijd met mijn gloednieuwe Golf weg richting het stadion....... It’s Industry, the manager of Hibernian’ roep ik nog bij de veerboot. ‘It’s free’ roept de vaarder. ‘Welcome to Edinburgh sir’.

Volgende update

Wie vertrekt er, wie niet

Wie komen er, wie niet

De eerste wedstrijden

Dit is trouwens mijn eerste novelle, waarom ik ook hoop op tips voor mijn schrijfstijl en presenteerstijl!

See you next time in Edinburgh!

Geplaatst
  • Auteur

Current club:

hibernian.jpg

It's free

Het is lekker in Edinburgh. Waar Schotland te boek staat als een regenachtig land schijnt vandaag volop de zon in de Schotse hoofdstad. Mijn ontbloot bovenlijf verraadt zelfs dat ik het heet heb. Aangekeken wordt ik ook. Hibernian schijnt op dit terras nog wel aardig populair te zijn.Even later bevestigt de ober dit als hij me een koud biertje brengt als een soort van ‘welkom’s cadeau’ als trainer van Hibernian Football club. ‘It’s free’ roept de ober naar me toe. Een dag nadat ik mijn handtekening heb gezet onder een eenjarig contract bij Hibernian heb ik mijn eerste prijs al binnen. Letterlijk en figuurlijk dan denk ik bij mezelf, wanneer het bier via mijn mond naar mijn buik vertrekt. Langzaamaan begint het ook te druppen, tijd om dus me shirt maar weer eens aan te trekken. De regen geeft me ook een reden om op te stappen. Vriendelijk bedank ik de ober nog voor het gratis biertje, waarop hij me vrij ondeugend aankijkt. Zou die homo zijn denk ik bij mezelf? Ik vraag het hem maar niet, ik wil mijn gratie niet meteen verliezen bij deze gozer. Gratis bier is namelijk altijd wel handig.

‘Welcome to Hibernian Football Club’ staat er bovenop een bord naast het stadion. Van het terras was het gelukkig maar even lopen naar het Easter Road Stadium. Dubbele besparing voor mij zelf dus. Bier was gratis en een taxiritje hoeft ook al niet betaald te worden, langzaam val ik dan ook verder in me gedachtes en probeer me voor te stellen dat ik weleens een hoop kan besparen in Edingburgh. Gewoon bij elk supermarkt, monteur, bioscoop bezoek zeggen: ‘Hey, i’m trainer of Hibernian’ en dan komt het wel goed. Ik wordt weer uit mijn gedachten gehaald als chairman Rod Petrie mij ziet staan en mij vriendelijk doch geforceerd groet waarna hij meteen zijn auto instapt.Hij zou het wel druk hebben. Officieel moet mijn termijn als trainer ook nog beginnen dan, dat zal wel een hoop verklaren. Tijd aan mij besteed hij wel als ik ook daadwerkelijk bezig ben bij Hibernian. ‘Nog ff snel een rondje langs het stadion†denk ik bij me zelf als vorens ik weer naar mijn tijdelijk onderkomen vertrek. De chairman heeft me gelukkig wel belooft om zo spoedig mogelijk in samenwerking met mij een huis te zoeken in de stad. Als dat maar goed gaat…….

En of het goed is gekomen. Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een villa in de luxe buitenwijken van Edinburgh. Omdat regen hier eerder een regel dan een uitzondering is ligt er ook een binnenzwembad in mijn kelder. Zeer goed vertoeven dus, denk ik wanneer ik de Edinburgh Post doorneem waarin volop aandacht wordt gegeven aan het feit dat ik gisteren mijn eerste week van trainingen erop heb zitten bij Hibernian. Trainingen waarin ik al een paar beslissingen heb genomen. Zo kon ik al zien dat er een paar spelers te kort kwamen voor het grote werk, en dus mochten vertrekken naar een andere club. Dit natuurlijk in overleg met de technisch directeur en mijn assistenten, met wie ik, door dagelijkse vergaderingen, een zeer zakelijke, goede relatie onderhoudt.De laatste vergadering vandaag moet uitsluitsel geven wie er definitief moet weggaan en wie niet. Tijd dus maar om naar het stadion te vertrekken denk ik bij mezelf, wanneer ik de krant dichtsla. Gehaast, om te voorkomen om in de spits van Edinburgh terecht te komen, pak ik mijn sleutel en rijd met mijn gloednieuwe Golf weg richting het stadion....... It’s Industry, the manager of Hibernian’ roep ik nog bij de veerboot. ‘It’s free’ roept de vaarder. ‘Welcome to Edinburgh sir’.

Volgende update

Wie vertrekt er, wie niet

Wie komen er, wie niet

De eerste wedstrijden

Dit is trouwens mijn eerste novelle, waarom ik ook hoop op tips voor mijn schrijfstijl en presenteerstijl!

Geplaatst

Re: It's free sir

goed begin! ;) Zo ga iik hem cker volgen ;)

Geplaatst

Leuke begin! Ik hoop dat je deze lijn doortrekt! Ik ben benieuwd hoe je het nu gaat aanpakken

Geplaatst
  • Auteur

No kidding

‘Fuck, toch te laat’ zeg ik hardop terwijl ik een plekje zoek voor mijn auto bij het Easter Road stadion. Gisteravond belde ik mijn assistent nog op om hem te waarschuwen dat als hij te laat zou komen bij deze belangrijke vergadering wel eens een boete zou kunnen volgen. ‘Way to go’ is nu wel heel illustrerend voor mij, denk ik wanneer ik de reclame slogan zie van de plaatselijke burgertent. Zo free zal het dus niet worden hier, getuige dat straks misschien de waarschuwing bij te laat komen een boete betalen wel eens voor mij zal kunnen gelden. Ach geld heb ik toch al genoeg, al ben ik nog nooit financieel onafhankelijk geweest. Ook niet in mijn korte maar krachtige spelerscarrière, waarin clubs als Vitesse, Preston North End en HJK Helsinki graag gebruik hebben gemaakt van mij. Mooie tijden waren dat, vooral de periode bij Vitesse was top.Met een glimlach op mijn gezicht denk ik terug aan Monnikenhuize, waar ik nog samenspeelde met Rene Eijer en consorten. Ik wordt echter alleen weer snel uit mijn verleden terug gehaald naar het heden als er op het raampje van mijn Golf wordt geklopt, ‘it’s chairman Rod Petrie, open up!’. Snel en behendig open ik mijn elektrisch raam om mijn excuses aan te bieden bij de chairman voor het te laat komen, maar die lijkt het voortouw te willen nemen en vraagt, tot mijn lichte verbazing, waarom ik hier al zo vroeg ben. ‘To early?’ vraag ik met een lichte vleug onwetendheid terug, want het schijnt dat ze hier in Edinburgh nogal grappenmakers kunnen zijn. Dat is de chairman echter nu niet, met een bloed serieuze kop antwoord hij terug: ‘Yep, to early’. Een lichte vorm van opgeluchtheid komt nu in me boven als ik door heb dat mijn excuses dus overbodig zijn. ‘Come out’roept de chairman nog, een advies dat niet aan dovemansoren zijn gericht. Opgelucht stap ik uit om op mijn kantoor, samen met de chairman, de rest op te wachten.

Ook de telefonische ‘bedreiging’ gister aan mijn assistent was niet aan dovenmansoren gericht. Vrijwel op hetzelfde tijdstip dat de technisch directeur binnenstapt, zie ik mijn assistent even snel een flirt maken met de receptioniste als vorens hij naar mijn kantoortje komt. ‘Ouwe trekvogel’ roep ik nog naar hem als hij plaats neemt op zijn stoel.’Trewkvoguhgl? O yes, yes that’s right’ roept mijn assistent terug, niet wetend wat het woord in het Engels betekent. Maar goed, enough bullshit. Snel pak ik mijn lijst uit mijn tas waar de namen opstaan die ik overbodig vindt in mijn team, en leg ze voor aan de rest van de aanwezigen. De assistent somst ze nog even hardop op:

- Kyle Bryson

- Shields

- Killen

- Konde

- Beuzelin

- Stewart

- Morrow

- Glass

Namen die mij in de eerste trainingsweek niet konden overtuigen, en dus ook vrij waren om met een nieuwe club te praten. De 18 jarige Kyle mag van mij zelfs voor niks vertrekken, al wil ik hem dat nog wel persoonlijk vertellen. De technisch directeur attendeert me echter nog op een speler. Hij wil uitleggen dat Morrow wellicht moet blijven, omdat hij volgens hem ideaal is voor de breedte voorin. Hoofdschuddend beginnen ik en mijn assistent hem daarna ook uit te leggen dat Morrow weliswaar nog jong is, maar we hem niet zien als een toevoeging, of zelfs niet als een breedtespeler voor Hibernian. In lichte irritatie neemt de technisch directeur dit op, maar hij legt zich er bij neer. De aanwezige scouts lijken het er mee eens te zijn, eentje geeft zelfs aan dat hij misschien al de opvolger heeft gevonden voor Morrow: Robert Snodgrass.Dit zeventienjarig spitsje zal misschien wel een ideale versterking voor voorin kunnen zijn. Hij is jong, en vrij talentvol voor Hibernian begrippen. Voor Snodgrass, nu nog spelend voor Livingston, moeten we echter wel hevige concurrentie verwachten. Onder andere de Spurs en de Rangers hebben al geïnformeerd naar hem. Een zaak dus om snel te handelen, waarna ik ook meteen opdracht geef om te informeren bij Livingston of hun geen interesse hebben in Morrow. Een ruiltransfer lijkt op komst. Dit laat mijn Technisch directeur zich niet 3 keer vertellen en belt meteen om een onderhoud te regelen met Morrow, Snodgrass en diens club, waarna de technisch directeur ons mededeelt dat hij over 3 dagen definitief zal komen te weten of de transfer groen licht zal krijgen.

Blij staan de heren op, in verwachting dat deze lange vergadering hierna af zou zijn gelopen. Niets is minder waar, en ik roep hun na om terug te komen. Ik heb namelijk mijn oog nog laten vallen op een Nederlandse verdediger. Transfervrij en een ideale versterking achterin. De scouts pakken hun boekje en vragen nieuwsgierig naar de naam van deze gozer. ‘It’s Alje Schut’……..

De eerste wedstrijden, plus het eerste vriendschappelijk toernooi komt er bij de volgende update aan.

Als je gaat vertellen wie er allemaal niet komen, ben je wel even bezig denk ik Ziet er goed uit!

Inkoppertje :checkit:. Dank je voor de positieve reacties!

Geplaatst

Prachtig stuk - echt geweldig relax om te lezen _O_

Deze ga ik blijven lezen, hoge qualiteit van het schrijfwerk. Alleen volgens mij gaat er zo wel mega veel tijd in zitten ik hoop dat je het vol houd. KUTGW.

Geplaatst

Idd leuk verhaal, wat ik ook ckr zal blijven volgen. ;)

Leest makkelijk makkelijk weg en blijft tot nu toe boeien. :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Gotta luve your English

Het is duidelijk te horen dat mijn Engels nog niet honderd procent perfect is. 2 dagen nadat ik te horen heb gekregen dat Alje Schut dolgraag om de tafel wil zitten met ons, probeer ik in steenkolenengels uit te leggen aan Snodgrass waarom ik hem wil kopen, of liever gezegd wil ruilen, voor Hibernian. “Your are an talented boy, with an nice mentality’ leg ik hem uit in het Engels, wat zowaar resulteert in een ongelooflijke grote glimlach op Snodgrass’s gezicht. ‘I’m luving your English’, alleen voor dat zal hij al willen uitkomen voor Hibernian vertelt hij mij een minuut later. Het ijs is daarom ook al snel gebroken en we bereiken dan ook in de kortste keren een overeenkomst met de speler zelf. Iets waarop ik zeer trots ben want we zijn de grote concurrentie te vroeg af, en we hebben nu een potentieel A-international voor Schotland in huis gehaald. Tenminste als Morrow en Livingston er nog samen uitkomen, echter verwacht ik daar ook geen problemen mee. Zowel Morrow en Livingston gaven in de pers, dat het gerucht al had vernomen, al aan dat ze graag met elkaar in zee willen.

2 uur later wordt ik dan ook gebeld, midden in het gesprek met Alje Schut die ik op dezelfde dag wilde afronden als Snodgrass, dat de zaak beklonken was en Snodgrass morgen zijn medische keuring ondergaat en daarna gepresenteerd zal worden. Met een lichte zucht van blijheid stop ik dan mijn mobiel ook in me tas om me te richten op Schut, waarmee ik met diens zaakwaarnemer heb afgesproken op mijn kantoor, om de laatste formaliteiten te bespreken zodat hij tevens morgen gepresenteerd kan worden. Al snel blijkt echter dat Schut nogal wat financiële eisen heeft die mij niet echt bekoren. ‘Het is nu of nooit’ dreig ik dan ook om hem en zijn zaakwaarnemer alsnog overstag te laten gaan, wat ook lukt. Tien minuten later zet Schut zijn handtekening onder een contract dat hem tot 2010 aan Hibernian vastbindt, wat betekent dat ik mijn tweede transfer in korte tijd al heb afgerond.

Met een wederzijds goed gevoel vertrekken we dan ook uit mijn kantoor om beiden onze weg terug te vinden naar huis. ‘Good night Edinburgh’ galmt nog door mijn radio in de auto, wanneer ik hem voor de laatste keer vandaag stil zet op mijn oprit. ‘Two are in, the rest will follow’

En merci Jordy en Corlione voor jullie reacties. Teveel tijd ga ik er ook niet in steken, deze update was dan ook meer een tussenupdate. Wanneer ik de wedstrijden ga 'noveleren' zal dat minder van 'dag tot dag' gebeuren ;)

Geplaatst

Weer een leuk stukje

En merci Jordy en Corlione voor jullie reacties. Teveel tijd ga ik er ook niet in steken, deze update was dan ook meer een tussenupdate. Wanneer ik de wedstrijden ga 'noveleren' zal dat minder van 'dag tot dag' gebeuren

dat hoeft ook niet hoor ;) als je het maar wel volhoudt en blijft doorgaan. Veel succes met je wedstrijden.

Geplaatst
  • Auteur

It's sunny, isn't?

‘Schut, je staat te slapen!’ roep ik luidkeels over het as van het veld. De verdediger, die vanochtend samen met Snodgrass werd gepresenteerd, lijkt het gehoord te hebben en laat zich dan ook meteen zien door een feilloze tackle op de andere nieuwe aanwinst. ‘He he eindelijk Schut, lekker geslapen?’, wat een flinke glimlach op Schut’s zijn gezicht oplevert. Gelukkig, met de ‘feeling-good rating’ bij hem zit het dus wel snor. En hopelijk blijft die ook goed, want zijn voetballende kwaliteiten die we achterin zeker kunnen gebruiken staan buiten kijf.

Als we het nu toch over kwaliteit hebben, een paar extra mutaties voor mijn team zou geen overbodige luxe zijn. Op alle linies vindt ik het namelijk nog niet echt top-4 niveau Schotland, waar we dit seizoen naar toe willen streven. Samen met mijn assistent hebben we daarom ook een grondige analyse gemaakt, waarbij we de zwakke en sterke punten hebben blootgesteld van de spelers zodat we op zoek konden naar nog meer versterkingen.Hieronder een kleine greep uit de analyse. Om wat specifieker te zijn, de selectie tot nu toe waarbij we de mensen hebben weggelaten die rijp zijn voor een vertrek:

Doelmannen:

Simon Brown- Onbetwist mijn eerste doelman voor dit seizoen

Zbigniew Malkowski- Zal zich moeten neerleggen bij een reserve rol

Alistair Brown- Een jeugdig keepers talent uit de eigen jeugd, zal dit seizoen voor Hibernian reserves keepen en als derde keeper zijn opwachting maken bij de selectie.

Verdedigers:

David Murphy(VLL)- Een talent dat een seizoen geleden overkwam van Barnsley. Heeft zeker ook doorgroei mogelijkheden. Zal speeltijd krijgen, alleen wordt hij waarschijnlijk wel een back-up voor een eventuele nieuwe aankoop hier.

Alje Schut(VC)- Zal naar alle waarschijnlijkheid een basisplaats krijgen.

Nando(VC) (op proef)- Een jonge speler uit Kaapverdië die zich mag bewijzen als een centrale verdediger. Mijn indruk tot nu toe is goed van hem, hopelijk houdt hij dat tot volgende week vol, waarna zijn stageperiode afgelopen is.

Steven Whittaker(VR)- Het talent achterin bij Hibernian. Staat al in de belangstelling van het ambitieuze Portsmouth.

Middenvelders:

Kevin Thomson(AM LC)- Nog een talent uit de eigen jeugdopleiding, zal zeer zeker een basisplaats krijgen dit jaar

Scott Brown(AM/AC)- Het begint eentonig te worden, maar Scott Brown (tevens uit de eigen jeugdopleiding) is nog zo’n jeugdige speler die dit seizoen zeer waarschijnlijk een basisplaats zal krijgen.

Antonio Murray(MC)- Komt te kort voor het grote werk, al wil ik hem er nog wel bijhouden om eventuele blessures te kunnen opvangen.

Steven Whittaker(MR)- De rechter verdediger kan ook prima uit de voeten op het middenveld. Hoop hem daarom om zijn veelzijdigheid ook te houden, al klopt Portsmouth steeds harder op de deur voor hem.

Dean Shiels(AM/AC)- Tevens een zeer jeugdig talent, waarin al enkele Engelse premiership clubs interesse in hebben getoond, die als back-up gebruikt zou kunnen worden voor Scott Brown, maar moet zich voornamelijk richten op de spitspositie, waar hij zeker van een basisplaats lijkt.

Robert Snodgrass(ML, S)- De kersverse, zeventienjarige, aanwinst. Zal niet meteen een basisplaats krijgen, misschien mag hij zichzelf wel richten op een verhuur. Echter staan zijn potentiële kwaliteiten buiten kijf, waardoor hij zeker de toekomst heeft om zich hier te richten op de spits of linkermiddenvelder positie.

Spitsen:

Pedro Estarilla(AC) (op proef)- Nog een jonge speler die we een stageweek hebben aangeboden. Maakt tot nu toe op de trainingen een goede, gretige indruk.

Dean Shiels(AM/AC)- Lijkt verzekerd te zijn van een basisplaats.

Robert Snodgrass(ML, S)- Kan ook prima uit de voeten in de spits, moet zich echter richten, zoals eerder verteld, op een verhuur.

Abdesslam Benjelloun- Marrokaanse jegdinternational die zeker zijn minuten krijgt. Zal afhangen van Estarilla of hij een basisplaats krijgt.

Tevreden slaat mijn assistent het kladblokje dicht. ‘It’s sunny isn’t it’? Met een knikje probeer ik aan zijn vraag te voldoen. Ik heb wel wat beters te doen dan over het weer te kletsen. De selectie is namelijk nog bij lange na niet compleet. Gelukkig is er vanmiddag weer een vergadering, waarop ik en mijn assistent zullen overleggen met de technische staf wat er nog allemaal bij moet komen. En vooral, wie.

Met nog een lange werkdag voor de boeg stoppen we dan ook de training. ‘Weltrusten nog, Schut’.

Geplaatst

Esterilla moet je halen _O_ Speelde bij Exeter in de League Two en League One super, maar ook tegen Premiership clubs! Nando ben ik nu ook aan het halen met een club in Zuid-Afrika. Wel een redelijke kracht. Mag ik screens van Snodgrass, Shiels en Whittaker? Ziet er verder goed uit!

Geplaatst
  • Auteur

Esterilla moet je halen _O_ Speelde bij Exeter in de League Two en League One super, maar ook tegen Premiership clubs! Nando ben ik nu ook aan het halen met een club in Zuid-Afrika. Wel een redelijke kracht. Mag ik screens van Snodgrass, Shiels en Whittaker? Ziet er verder goed uit!

Esterilla is inderdaad, zo ook in mijn andere games, een heerlijke speler. Misschien ook wel bij de Hibs, niet te veel verklappen :checkit:.

Screen Snodgrass:

snoddgresau9.th.jpg (Screen is later in het spel genomen)

Shiels:

shielsbj6.th.png

(ook later in het spel genomen. Stats zien er ook slechter uit omdat de screen een dag na de vakantie is genomen)

Whittaker:

whittakerfg0.th.jpg

(Idem dito voor Whittaker)

Geplaatst

Verhip, een echt verhaal... Als in, gebaseerd op tekst en niet alleen een verzameling screenshots... Leuke start, succes met je club en ga zo door.

Geplaatst

Hoeveel spelers ben je nog van plan te halen en voor welke posities ?

Screentje Kevin Thomson Bitte

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.