DeJong1987 Geplaatst 30 mei 2009 Share Geplaatst 30 mei 2009 Western Conference Final: Detroit Red Wings - Chicago Blackhawks: 4-1 Game 5: Dankzij goed werk van beide goalies duurde het pas tot de derde periode dat beide teams éénmal konden juichen. Huet (CHI) en Osgood (DET) maakten respectievelijk 44 en 30 saves. Jongeling Helm zorgde met zijn winnende treffer in overtime dat de finale een herhaling is van vorig jaar. Scoreverloop: |P1| NO SCORE |P2| NO SCORE |P3| - D. Cleary 1-0, DET (06:08 ) - P. Kane 1-1, CHI (12: 53) |1stOT| - P. Helm 2-1, DET (03: 58 ) Stanley Cup Final: Detroit Red Wings - Pittsburgh Penguins: Game 1 wordt vandaag gespeeld om 20:00 EDT (02:00 CET). Dezelfde finale als vorig jaar. Detroit kan de eerste back-to-back winnaar worden in 11 jaar, terwijl de Penguins revanche willen op het verlies van vorig seizoen. Op weg naar de finale heeft Detroit de volgende teams uitgeschakeld: Columbia, Anaheim en Chicago. Penguins schakelden Philidelphia, Washington en Carolina uit om de finale te bereiken. Bij de Pens zal veel afhangen van de twee jonge supersterren Malkin en Crosby die samen goed zijn voor 56 punten (goals+assists), maar ze zullen dan wel goalie Osgood (2.06 GAA en 12 wins) moeten verslaan die heel sterk speelt in de playoffs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 30 mei 2009 Share Geplaatst 30 mei 2009 P. Helm 2-1 Het is toch echt wel Darren Helm :cab: Maargoed over de finale, ik zie Detroit nog steeds als favoriet maar het verschil zou kleiner moeten zijn dan vorig jaar; toen speelden de Pens ook puur op de individuele flitsen van sterren, terwijl het dit jaar met die nieuwe coach echt een compleet teamsysteem is geworden. Elke speler draagt zn steentje bij en heeft wel al gescoord, en het geheel is ontzettend moeilijk te ontwrichten, zoals Carolina ondervond. Van mij mogen de Pens nu wel winnen :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 30 mei 2009 Share Geplaatst 30 mei 2009 Game 4 van Pens @ Canes heb ik zitten kijken, die aanvallen van Pittsburgh waren echt heerlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 30 mei 2009 Share Geplaatst 30 mei 2009 De aanval van Penguins is natuurlijk fantastisch, als ze het achter nou eens wat op orde houden, dan geef ik ze een kans. Fleury kan het ook niet alleen natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antharas Geplaatst 31 mei 2009 Share Geplaatst 31 mei 2009 Ik heb het echt al twee maanden niet meer gevolgd ofzo :cab: hoop wel een beetje dat de Penguins winnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 31 mei 2009 Share Geplaatst 31 mei 2009 Detroit wint game 1 :( Erg jammer want de Pens speelden goed, en Detroit's goals waren eigenlijk gewoon 'lucky bounces' via de boards 2 keer, dat soort dingen zit hun ook altijd mee dan.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 31 mei 2009 Share Geplaatst 31 mei 2009 Ze kunnen de titel prolongeren, dat gebeurt niet heel vaak. Toevallig waren het de Red Wings die in 1996/97 en 97/98 de SC pakten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 5 juni 2009 Share Geplaatst 5 juni 2009 Hoppa, de Pens winnen hun 2 homegames, beide met 4-2 _O_ Malkin is een beest, niemand haalde nog zoveel points in de playoffs sinds Gretzky in 1993 :mrgy: edit- de mooiste goal van vannacht: [YOUTUBE]GqN8iYsQMag[/YOUTUBE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 10 juni 2009 Share Geplaatst 10 juni 2009 Pens hebben game 6 gewonnen :banana: Vrijdagnacht is het nu alles of niets, Game 7 in Detroit. Wordt geweldig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Holabra Geplaatst 10 juni 2009 Share Geplaatst 10 juni 2009 Die moet ik echt zien, hoe laat is dat vrijdag? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Björn Geplaatst 10 juni 2009 Share Geplaatst 10 juni 2009 Detroit zou mooi zijn omdat ze al tijden goed scouten, investeren en goed spelen. Ze doen hun ding gewoon goed. Penguins hebben door hun falen en het draft systeem Malkin en Crosby 'in de schoot geworpen' gekregen. Maar goed, dat is het systeem. Ik zou het Pens ook wel gunnen vanwege die spelers. Let's go Rangers, Let's go :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 10 juni 2009 Share Geplaatst 10 juni 2009 Die moet ik echt zien, hoe laat is dat vrijdag? Vrijdagnacht om 2u ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Holabra Geplaatst 10 juni 2009 Share Geplaatst 10 juni 2009 Van vrijdag op zaterdag dan toch? Dan zou ik het wellicht kunnen zien ja :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 10 juni 2009 Share Geplaatst 10 juni 2009 Yep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 12 juni 2009 Share Geplaatst 12 juni 2009 Klein halfuurtje tot game 7 :banana: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 12 juni 2009 Share Geplaatst 12 juni 2009 Let's go Rangers, Let's go :D Die hebben echt een bedroevende kleedkamer wat betreft luxe, viel me zwaar tegen :cab: Hopelijk wint Detroit, m'n favoriete team van NHL 99. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 13 juni 2009 Share Geplaatst 13 juni 2009 Pittsburgh wint 'm gewoon :mrgy: Ongelofelijk, wat een wedstrijd, zelden zo'n spanning gezien. Winnen in Detroit lukt zowiezo bijna geen enkel team, en om het dan in een game 7 te doen met de Stanley Cup op het spel.. respect. Evgeni Malkin is MVP ook nog _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 13 juni 2009 Share Geplaatst 13 juni 2009 Detroit nog met een puck op de lat in de 59e minuut :D En Fleury ook nog met een cruciale save. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 13 juni 2009 Share Geplaatst 13 juni 2009 Wat was die Fleury goed zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Holabra Geplaatst 13 juni 2009 Share Geplaatst 13 juni 2009 Helaas niet live gezien, maar in samenvatting mocht ie er ook wezen. Ook al had ik gehoopt op de Red Wings, gun ik het de Pens op zich wel :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 13 juni 2009 Share Geplaatst 13 juni 2009 Detroit nog met een puck op de lat in de 59e minuut :D En Fleury ook nog met een cruciale save. Joh, die laatste minuten waren té spannend :cab: Detroit met een alles-of-niets stijl en het scheelde inderdaad vrij weinig of die gelijkmaker was nog gevallen.. efWZZb9cEsI kO4EJeO3KjM I4hjX_X6Arc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 13 juni 2009 Share Geplaatst 13 juni 2009 Wat een enorm gat laat Fleury daar trouwens, die zal bij het zien van de herhaling wel even heel blij zijn dat Lundstrom zo gehaast schoot (ja, het was bijna tijd, ik weet het) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 13 juni 2009 Share Geplaatst 13 juni 2009 Lundstrom :cab: Lidstrom bedoel je, 1 van de beste spelers ooit in de NHL ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ginola Geplaatst 13 juni 2009 Share Geplaatst 13 juni 2009 Wat een enorm gat laat Fleury daar trouwens, die zal bij het zien van de herhaling wel even heel blij zijn dat Lundstrom zo gehaast schoot (ja, het was bijna tijd, ik weet het) Hier lijkt het wel zo, maar een fractie van een seconde eerder lag Fleury nog in de andere hoek en was dit een zekere goal :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 13 juni 2009 Share Geplaatst 13 juni 2009 Lundstrom :cab: Lidstrom bedoel je, 1 van de beste spelers ooit in de NHL ;) Verkeerd gegokt ;) Hier lijkt het wel zo, maar een fractie van een seconde eerder lag Fleury nog in de andere hoek en was dit een zekere goal :cab: Ik heb de beelden gezien, het had net zo goed een goal kunnen zijn, als Lidstrom even die ene milliseconde had gekeken naar Fleury ipv de puck. edit: Ik ben Penguinfan, even voor de duidelijkheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten