Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

NHL

V. Espinal

Aanbevolen berichten

Moeilijk. Western Conference zijn de Red wings (regerend kampioen) zeer sterk. Verder heb je daar San Jose, Anaheim en Dallas als gevaarlijke outsiders. Eastern hoop ik natuurlijk op de Rangers. Maar hier is veel meer concurrentie. Met de Penguins, Sabres, Senators, Devils, Canadiens en de Capitals.

Ik ga dan toch voor San Jose - Capitals. En Capitals als de winnaar dankzij die Ovechkin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eastern Conference Final: Pittsburgh Penguins - Carolina Hurricanes 2-0 | De Pens wonnen gisteren de 2e game in eigen huis met 7-4 van de Canes. De grote man aan de kant van Pittsburgh was Evgeni Malkin met 3 goals en 1 assist. Scoreverloop: |P1| - S. Crosby 1-0, PIT (01: 51) - C. Larose 1-1, CAR (03:07) - E. Malkin 2-1, PIT (08:15) - J. Jokinen 2-2, CAR (08:40) - D. Seidenberg 2-3, CAR (12:10) |P2| - M. Talbot 3-3, PIT (03:11) - C. Kunitz 4-3, PIT (19: 52) |P3| - P. Eaves 4-4, CAR (02:35) - E. Malkin 5-4, PIT (08: 50) - E. Malkin 6-4, PIT (12:25) - T. Kennedy 7-4, PIT (EN, 18:11) |E| PIT 7 - CAR 4 | Zaterdag om 01:30 CET staat game 3 op het programma in de thuishaven van de Canes.

Western Conference Final: Detroit Red Wings - Chicago Blackhaws: 2-0 | Detroit heeft de eerste 2 wedstrijden in het eigen stadion gewonnen. De eerste van de twee werd door een goede 3e periode (3 goals) gewonnen met 5-2. De tweede game werd beslist door een overtime goal van Mikael Samuelsson (3-2). Morgenvroeg (02:00 CET) is game nummer 3 in Chicago.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg de NHL niet superveel, maar voor zover ik het doe denk ik dat het goed is dat zowel de Pens als de Red Wings op een comfortabele voorsprong staan. Je moet er toch niet aan denken dat Carolina en Chicago de finale gaan spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop zelf ook op Red Wings vs Pens in de finale. Dan kan Pittsburgh revanche nemen op vorig jaar toen ze de Stanley Cup-finale verloren tegen Detroit :(

Hurricanes hebben wel Bruins (nummer 1 in regular season van beide conferences) uitgeschakeld en de Blackhawks spelen heel het seizoen al degelijk. Zijn beiden wel leuke ploegjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg de NHL niet superveel, maar voor zover ik het doe denk ik dat het goed is dat zowel de Pens als de Red Wings op een comfortabele voorsprong staan. Je moet er toch niet aan denken dat Carolina en Chicago de finale gaan spelen.

Waarom Chicago niet? Das een heel mooi team, veel jong talent en spelen altijd aanvallend. Vannacht game 3 gewonnen in overtime :thumb:

Carolina ben ik ook geen fan van. Doe mij maar Pens-Hawks in de finale.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb niet zo veel met Chicago eigenlijk. Ik had San Jose en Boston graag verder zien komen. Ook Vancouver en Washington zijn leuke teams vind ik. Is allemaal puur op gevoel en op wedstrijden die ik gevolgd/gezien heb hoor. Echt kennis van het gebeuren heb ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eastern Conference Final: Pittsburgh Penguins - Carolina Hurricanes 3-0

Game 3: Ook buitenshuis winnen de Penguins overtuigend, ditmaal met 6-2. Het lijkt erop dat niemand de grote mannen van de Pens af kan stoppen. Malkin scoorde dit keer twee maal en was betrokken bij een derde. Crosby scoorde en gaf één assist. Scoreverloop: |P1| - M. Cullen 1-0, CAR (04:06) - E. Malkin 1-1, PIT (PPG, 06: 50) - S. Crosby 1-2, PIT (19:17) - E. Malkin 1-3, PIT (19:48 ) |P2| NO SCORE |P3| - S. Samsonov 2-3, CAR (01: 58 ) - R. Fedotenko 2-4, PIT (11:29) - C. Adams 2-5, PIT (EN, 18:12) - B. Guerin 2-6 (PPG, 18: 52)

Game 4 wordt dinsdagavond gespeeld in het RBC Center van Carolina Hurricanes. Als de Penguins winnen staan ze voor het tweede achtereenvolgende jaar in de finale om de Stanley Cup.

Western Conference Final: Detroit Red Wings - Chicago Blackhawks 3-1

Game 3: Chicago begon sterk aan de wedstrijd door een 2-0 voorsprong te nemen in de eerste periode en kort in de tweede periode 3-0 te maken. In een tijdbestek van 6 minuten was de spanning weer helemaal terug na 3 goals van Detroit. Patrick Sharp bracht dankzij een overtime goal de spanning weer helemaal terug in de strijd om een finaleplaats. Scoreverloop: |P1| - P. Sharp 1-0, CHI (PPG, 08:45) - A. Ladd 2-0, CHI (09: 50) |P2| - S. Pahlsson 3-0, CHI (00:45) - N. Lidstrom 3-1, DET (PPG, 14:38 ) - D. Cleary 3-2, DET (17:10) - J. Ericsson 3-3, DET (19:01) |P3| NO SCORE |1ST OT| - P. Sharp 4-3, CHI (01: 52)

Game 4: Een dikke overwinning voor Detroit in de thuishaven van Chicago zorgt ervoor dat ze met 1 been in de finale staan. Ze wonnen met maar liefst 6-1. Hossa (2G), Filppula(1G, 2A) en Zetterberg (2G) namen de Wings bij de hand. Scoreverloop: |P1| - M. Hossa 0-1, DET (SHG, 08:41) - J. Franzen 0-2, DET (19:39) |P2| - V. Filppula 0-3, DET (PPG, 01:13) - J. Toews 1-3, CHI (PPG, 03: 53) - M. Hossa 1-4, DET (04:05) - H. Zetterberg 1-5, DET (PPG, 07:42) |P3| - H. Zetterberg 1-6, DET (PPG, 12:47)

Game 5 wordt komende woensdag in Detroit gespeeld. Bij winst staat Detroit in de finale van de Stanley Cup.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Washington kan ik inkomen. Maar Vancouver is echt zo'n saai verdedigend team, snap niet wat je daarin ziet. Dan zou je toch meer van Chicago moeten genieten :p Maargoed.

Ik weet niet of je gister gekeken hebt, maar het was meer schoppen, slaan en high sticking dan ijshockey wat ze lieten zien. Als je revenge wil nemen op een eerder gedane actie in een eerdere wedstrijd, doe het dan goed en laat je spel er niet door verzwakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eastern Conference Final: Pittsburg Penguins - Carolina Hurricanes: 4-0

Game 4: Eric Staal scoorde na 96 secondes al de 1-0 voor Carolina en gaf de supporters goede moed dat dit keer wel gewonnen zou worden. Ook de statistieken spraken daarbij in het voordeel. In de playoffs wonnen ze iedere wedstrijd waarin Staal scoorde. Die hoop werd als snel te niet gedaan door 2 goals van de Pens. Die daarna in de 2e en 3e periode uitliepen naar de eindstand van 1-4. Scoreverloop: |P1| - E. Staal 1-0, CAR (01:36), R. Fedotentko 1-1, PIT (08:21), M. Talbot 1-2, PIT (18:31) |P2| - B. Guerin 1-3, PIT (12:10) |P3| - C. Adams 1-4, PIT(EN, 18: 50)

Link naar opmerking
Deel via andere websites