Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hamburg op weg naar nieuwe successen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik zit thuis, en ben vermoeid na een zware dag werken. Dat hebben we ook weer gehad. Ik loop naar de keuken en pak een biertje.

Ik vouw de krant open, en begin te lezen. Mijn oog viel op het volgende bericht.

Ik vond het nogal vreemd. Thomas Doll leek mij altijd juist zo'n rustig persoon.

"Ach, het zal wel" denk ik hardop..

Thomas Doll ontslagen bij HSV

Van onze correspondent

De duitse krant Die Welt meldt dat Thomas Doll is ontslagen bij HSV, dit alles zou te maken hebben met een enorme ruzie tussen de ex-manager en voorzitter Bernd Hoffmann. Thomas Doll zou de voorzitter zo erg hebben uitgescholden en hebben bedreigd, dat Bernd Hoffmann niet meer met hem wilde samenwerken, en hem per direct heeft ontslagen.

Er wordt nog gezocht naar een opvolger van Thomas Doll. Er gaan geruchten in het rond dat Bernd Hoffmann een onbekende trainer zou willen aantrekken om een nieuwe wind door de club te laten waaien.

Thomas Doll weigerde commentaar te geven aan onze verslaggever

Een paar dagen later, haal ik mijn trainersdiploma. Ik heb altijd al gevoetbald, en het leek mij leuk om eens een locale club te begeleiden.

Ik ging altijd met liefde naar de club toe. Aan voetballen kwam ik de laatste tijd heel weinig toe. Druk met werk, je kent het wel..

Ik kom thuis, en mijn telefoon gaat. Ik sta op, en neem de telefoon op.

"Met Jeffrey"

- Ha, die Jeffrey, Je spreekt met Bernd Hoffman

Ik ben verbaasd, waarom belt de voorzitter van HSV mij? Ik heb nog geen reputatie of wat dan ook. Ach .. gewoon aanhoren wat ie te zeggen heeft..

- Ik neem aan dat je een paar dagen geleden de krant hebt gelezen?

"Jazeker heb ik dat gedaan, er gaat geen dag voorbij zonder"

- Dan heb je dus vast wel gelezen dat wij Thomas Doll ontslagen hebben, en dat we op zoek zijn naar een opvolger?

"Ook dat heb ik gelezen inderdaad, Mag ik vragen waar ik dit telefoontje aan te danken heb, en bovendien, hoe U aan dit nummer komt?"

Tuurlijk mag je dat vragen, Ik kom aan jouw nummer via de KNVB, zij hadden ons doorgegeven dat je enorm goed scoorde bij het trainers examen. En de reden dat ik je nu bel, is dat ik je wil vragen om Thomas Doll op te volgen bij HSV

Ik ben even met stomheid geslagen, IK? Trainer bij HSV? Dat kan niet

"Dit is geen geintje ofzo neem ik aan he? Dat zou ik niet op prijs stellen"

Nee nee, zeker niet.. Ik zou niet durfen. Ik zou je graag willen uitnodigen om morgen bij ons op gesprek te komen, Zodat we alles nog even goed kunnen bespreken

"Dat is een heel mooi aanbod van U, maar ik zou niet weten hoe ik bij U moet komen"

Maak je maar geen zorgen, je wordt morgenochtend opgehaald om 9 uur bij jou thuis.

Ok, denk ik bij mezelf, dat doen ze snel..

"Dan zie ik daar zeker weten naar uit."

Dat is dan geregeld, Dan zie ik je morgen hier in het stadion. Tot morgen, en een fijne avond nog!

"Tot morgen" stamel ik nog, "En U ook nog een fijne avond!"

Ik kan het niet geloven, Ik trainer bij HSV .. Dat zou wel erg gaaf zijn.. Ik zak onderuit, en drink m'n biertje op, en ga m'n bed in.. Morgen er weer vroeg uit..

Morgen zal er meer gepost worden .. Het is onderhand 02.11 in de nacht .. En ik vind het onderhand wel tijd om te gaan slapen...

Geplaatst
  • Auteur

Ik zit thuis, en ben vermoeid na een zware dag werken. Dat hebben we ook weer gehad. Ik loop naar de keuken en pak een biertje.

Ik vouw de krant open, en begin te lezen. Mijn oog viel op het volgende bericht.

Ik vond het nogal vreemd. Thomas Doll leek mij altijd juist zo'n rustig persoon.

"Ach, het zal wel" denk ik hardop..

Thomas Doll ontslagen bij HSV

Van onze correspondent

De duitse krant Die Welt meldt dat Thomas Doll is ontslagen bij HSV, dit alles zou te maken hebben met een enorme ruzie tussen de ex-manager en voorzitter Bernd Hoffmann. Thomas Doll zou de voorzitter zo erg hebben uitgescholden en hebben bedreigd, dat Bernd Hoffmann niet meer met hem wilde samenwerken, en hem per direct heeft ontslagen.

Er wordt nog gezocht naar een opvolger van Thomas Doll. Er gaan geruchten in het rond dat Bernd Hoffmann een onbekende trainer zou willen aantrekken om een nieuwe wind door de club te laten waaien.

Thomas Doll weigerde commentaar te geven aan onze verslaggever

Een paar dagen later, haal ik mijn trainersdiploma. Ik heb altijd al gevoetbald, en het leek mij leuk om eens een locale club te begeleiden.

Ik ging altijd met liefde naar de club toe. Aan voetballen kwam ik de laatste tijd heel weinig toe. Druk met werk, je kent het wel..

Ik kom thuis, en mijn telefoon gaat. Ik sta op, en neem de telefoon op.

"Met Jeffrey"

- Ha, die Jeffrey, Je spreekt met Bernd Hoffman

Ik ben verbaasd, waarom belt de voorzitter van HSV mij? Ik heb nog geen reputatie of wat dan ook. Ach .. gewoon aanhoren wat ie te zeggen heeft..

- Ik neem aan dat je een paar dagen geleden de krant hebt gelezen?

"Jazeker heb ik dat gedaan, er gaat geen dag voorbij zonder"

- Dan heb je dus vast wel gelezen dat wij Thomas Doll ontslagen hebben, en dat we op zoek zijn naar een opvolger?

"Ook dat heb ik gelezen inderdaad, Mag ik vragen waar ik dit telefoontje aan te danken heb, en bovendien, hoe U aan dit nummer komt?"

Tuurlijk mag je dat vragen, Ik kom aan jouw nummer via de KNVB, zij hadden ons doorgegeven dat je enorm goed scoorde bij het trainers examen. En de reden dat ik je nu bel, is dat ik je wil vragen om Thomas Doll op te volgen bij HSV

Ik ben even met stomheid geslagen, IK? Trainer bij HSV? Dat kan niet

"Dit is geen geintje ofzo neem ik aan he? Dat zou ik niet op prijs stellen"

Nee nee, zeker niet.. Ik zou niet durfen. Ik zou je graag willen uitnodigen om morgen bij ons op gesprek te komen, Zodat we alles nog even goed kunnen bespreken

"Dat is een heel mooi aanbod van U, maar ik zou niet weten hoe ik bij U moet komen"

Maak je maar geen zorgen, je wordt morgenochtend opgehaald om 9 uur bij jou thuis.

Ok, denk ik bij mezelf, dat doen ze snel..

"Dan zie ik daar zeker weten naar uit."

Dat is dan geregeld, Dan zie ik je morgen hier in het stadion. Tot morgen, en een fijne avond nog!

"Tot morgen" stamel ik nog, "En U ook nog een fijne avond!"

Ik kan het niet geloven, Ik trainer bij HSV .. Dat zou wel erg gaaf zijn.. Ik zak onderuit, en drink m'n biertje op, en ga m'n bed in.. Morgen er weer vroeg uit..

Morgen zal er meer gepost worden .. Het is onderhand 02.11 in de nacht .. En ik vind het onderhand wel tijd om te gaan slapen...

Geplaatst

Re: Hamburg op weg naar nieuwe successen

Mooi begin, ben benieuwd naar het vervolg !!

Geplaatst
  • Auteur

De volgende dag word ik opgehaald in een dikke BMW X5.. "Mooie auto" denk ik bij mezelf.

De man die me ophaald, zegt niet veel.. Het werd een lange rit..

Eenmaal aangekomen bij het stadion, staat Bernd Hoffmann mij al op te wachten

Gelukkig, Je bent er zegt Bernd Hoffmann

En hij schudt mij stevig de hand.

Loop maar mee naar mijn kantoor

Eenmaal aangekomen bespreken we het een en ander. Ik kreeg een mooi contract voorgeschoteld. 2,1 miljoen per jaar .. Ik schrok er zelfs van.. Dit was velen malen meer dan mijn huidige baan. Het was een jaarcontract, maar als ik successen boekte, zou dit verlengd worden.

Zonder lang na te denken, zet ik mijn handtekening onder het contract.

Ik had een best goed contract vond ik zelf.

Het Contract

Salaris : 2,1 Miljoen per jaar, wat uitkomt op 41.000 per week.

Duur : 1 jaar, met optie voor bijtekenen

Transferbudget : 6,5 miljoen , best aardig, hier kan ik wel wat spelers mee aantrekken.

Loonbudget : 26 miljoen , Ook goed te doen .. Ik zou geen enkel probleem moeten hebben hiermee, en dat heb ik ook in de eerste instantie niet.

Doelstelling : Europees Voetbal halen, ikzelf vind dat ik wel een goede poging kan wagen op het kampioenschap.. Maar dat zien we in de loop der tijd wel.

De volgende dag staat er het volgende in de kranten :

... aan de slag bij Hamburg

Van onze correspondent

Tot ieders enorme verbazing heeft Hamburg een zeer onbekende trainer in dienst genomen. Zijn naam is Jeffrey , en heeft net pas zijn trainers diploma op zak.

Dit persbericht werd naar buiten gebracht door de voorzitter Bernd Hoffmann , volgens de voorzitter zou de trainer binnenkort officieel worden gepresenteerd aan de pers.

Kenners vinden dat Bernd Hoffman een klap van de molen moet hebben gehad.

"Jeffrey zou lekker een regionaal clubje moeten gaan trainen. HSV is veel te hoog gegrepen voor hem. Het zou mij niets verbazen als hij zijn team laat degraderen dit seizoen" Aldus een kenner.

De Persconferentie

Gesproken door Bernd Hoffmann

Goedemiddag Dames en Heren van de pers,.

Zoals iedereen ondertussen weet, kon Thomas Doll vertrekken wegens een onoplosbaar conflict.

Wij hebben zijn opvolger gevonden. Zijn naam is Jeffrey Elsemulder. Wij zijn bijzonder trots dat wij hem hebben kunnen aantrekken.

Velen van jullie zullen het weliswaar oneens zijn met de keuze. Maar wij staan volledig achter hem. En wij hebben het

volste vertrouwen in hem.

Dames en Heren, nogmaals : Jeffrey Elsemulder!

Ik kom tevoorschijn, en ik sta versteld hoeveel pers er aanwezig is .. Dit ging echt ver boven mijn verwachtingen.

"Laten we dit maar afhandelen" denk ik bij mezelf ..

"U mag allen om de beurt vragen stellen"

"Meneer , U bent aangesteld als trainer van een grote club, en dat zonder enige ervaring. Ben u niet bang om onderuit te gaan?"

- Als trainer moet je daar niet bang voor zijn, de Club heeft niet voor niets het volste vertrouwen in mij. Ik ben trots dat ik voor een club als deze mag coachen

"Wat heeft u voor verwachtingen dit seizoen?"

- Ik vind dat we re'ëel moeten blijven, we hebben een goede selectie, dus ik denk dat een 1e of 2e plek er zeker wel inzit.

"Vind u dat niet een beetje te hoog gegrepen? Ik bedoel, als trainer heeft u natuurlijk zeer weinig ervaring"

- Dat zal best, maar ik heb het volste vertrouwen in mijn ploeg.. En ik weet zeker dat we voor successen kunnen gaan

"Ik wil het graag hebben over de selectie, Gaan er nog mensen vertrekken, of komen er nog mensen bij?"

- Op dit soort vragen kan, en wil ik geen antwoord geven. Ik ben nog maar pas bij de club, en ik kan moeilijk beslissen wie er blijven en wie er gaan na zo'n korte periode

De voorzitter staat op, en zegt luidkeels door de microfoon dat de persconferentie ten einde is. Vele journalisten proberen alsnog een antwoord op hun vraag te krijgen. Ik sta op.. En loop weg, op naar het trainingsveld . Want daar staan de jongens op mij te wachten.

Ik ben zenuwachtig, heel zenuwachtig. Ik ga deze jongens voor het eerst ontmoeten..

__________________________________________________________________________________________________________

Geplaatst
  • Auteur

Ik kom aan op het trainingsveld. Ik zie de jongens alvast een balletje trappen met z'n allen.

"Mooi, de sfeer zit er al een beetje in" denk ik hardop bij mezelf.

Ik meng me bij de groep, en vraag de jongens om even met z'n allen bij elkaar te komen.

"Jongens, ik zou mij graag even willen voorstellen. Ik ben Jeffrey r. Maar ik verwacht dat jullie mij aanspreken met "Jeffrey" of met "Coach". Zoals jullie allemaal weten is de vorige trainer, Thomas Doll ontslagen. Ik moet hem op gaan volgen. Jullie weten misschien wel, dat ik nog haast geen ervaring heb met coachen. Dit feit neemt niet weg, dat ik van jullie allemaal 110% inzet verwacht. Ik wil graag successen behalen met deze mooie club, en natuurlijk met deze uitzonderlijk goede selectie. Ik wil jullie graag even de doelstellingen laten weten die door de Voorzitter gegeven zijn. En dat is dat we Europees Voetbal moeten halen. Naar mijn mening moet dit makkelijk te doen zijn. Ik denk zelfs dat we voor het Kampioenschap kunnen gaan!"

De jongens kijken mij aan, en knikken allemaal een ja.

"Dus mannen!, Gaan wij er tegenaan dit seizoen?! "

Iedereen schreeuwt luidkeels ja.

Dat is mooi, de ploeg heb ik in ieder geval achter me.

"Mannen, ik vind het heel gezellig nu.. Maar er moet ook natuurlijk getrained worden! Want over een paar dagen hebben we een oefenwedstrijd tegen het Zwitserse FC. Sion, en hun zullen ons het niet makkelijk maken"

Ik leidt de training met veel plezier .. Ongelovelijk dat ik als beginner jongens mag trainen als V/d Vaart, Lauth en Wicky ..

De hele training loop ik met een glimlach op m'n gezicht.

Dan komt mijn assistent naar me toe

"Jeff , ik wou je even laten weten, dat ik bezig ben met een nieuw talent binnen te halen. Zijn naam is Marcus Berg. Hij kan in de spitsen, en achter de spitsen"

Das mooi, denk ik bij mezelf .. Ik wou nog een goede vervanger voor V/d Vaart voor als hij geblesseerd is.

Ik vertel hem dat ik het goed werk van hem vindt. Want ik was zelf ook al een beetje op zoek naar zo'n type speler.

Ook verteld hij mij. Dat Arsenal een bod gedaan heeft op Joris Mathijssen, van 4,8 miljoen.

"Vertel Arsenal maar dat ze met een serieus bod moeten komen. Joris is pas bij de club, en ik ben niet van plan hem zomaar te laten gaan"

De training is voorbij. En ik loop nog even naar mijn kantoor om wat dingen mee te nemen naar huis.

M'n eerste dag ging toch best wel goed, als zeg ik het zelf.

Ik bereid mezelf voor op de volgende dagen. Want wat als Arsenal wel met een echt goed bod komt, en Joris wil weg. Dan moet ik toch een vervanger hebben. En in de jeugd hebben we die niet lopen..

Ach, dat zijn zorgen voor de volgende dag ...

Opmerkingen & Verzoekjes zijn altijd welkom natuurlijk

Geplaatst

Loonbudget 26miljoen? :cab:

Verder wel goed geschreven.

Geplaatst

Mooi verteld en een leuke club !!

Succes

Geplaatst
  • Auteur

@ Daan & Paul van Loco : dankje :)

Ja, loonbudget van 26 miljoen .. Ik heb het ook niet verzonnen hehe..

Ik speel met de laatste MU Update.

Geplaatst

Misschien 1 puntje en het moet niet he...

Maar ik lees nogal graag in afwisseling met de nodige foto's.

Als je andere novels bekijkt merk je dat dit toch het geheel wat verlicht en makkelijker leesbaar maakt !!

Geplaatst
  • Auteur

bedankt voor de tip, ik zat er zelf ook al over te denken ja. Maar geen zorgen.. Dat word allemaal verwerkt =)

Geplaatst
  • Auteur

Ik besluit om eens goed te gaan kijken naar onze selectie. Ik besluit om te gaan kijken voor een extra spits, Want ik heb maar 3 echte spitsen. Lauth, Guerrero en Sanogo.

Na eens rond te kijken, besluit ik om voor een ervaren spits te gaan. Een echte goalgetter.. Ik had gehoord dat Lucarelli op zoek was naar een nieuwe club. Hij heeft de ervaring. Dat is zeker. Ik besluit om een bod te doen op hem. En ik krijg binnen no time een antwoord. Ze zien het wel zitten bij Livorno.

En ik bied Lucarelli een contract aan.

Ook wil ik nog een eventuele waardige vervanger van Mathijssen.. Van mijn Assistent had ik veel belovende dingen gehoord over Marcell Jansen, een jonge duitser die bij Borussia Mönchengladbach speelde. Hij kost wel een behoorlijk bedrag .. 4.2 miljoen.. Ik besluit om het erop te wagen. Gaat Mathijssen niet weg, dan trek ik mijn bod weer in.

Marcus Berg tekent contract bij Hamburg!

0710da21.jpg

Marcus Berg heeft zojuist een contact getekend bij Hamburg, de Zweed werd overgenomen voor slechts 70.000 van IFK Goteborg.

"Ik wil me heel graag bewijzen tegenover de nieuwe manager. Ik hoop dat hij het vertrouwen in mij behoudt. Ik begrijp het als ik niet gelijk een basisplek krijg. Want ik ben nog jong. En mijn tijden komen zeker nog wel" Aldus Marcus Berg

De Voorbereiding

Fc. Sion - Hamburg (Oefenwedstrijd)

1-2

21, Danijel Ljuboja (0-1)

42, Rafael v/d Vaart (0-2)

79, Reto Weber (1-2)

Bijz :

Servette de Genéve Football SA - Hamburg (Oefenwedstrijd)

1-1

1,Timothee Atouba (0-1)

57, Stefan Favre (1-1)

Bijz :

S. Urfaspor - Hamburg (Oefenwedstrijd)

1-0

42, Aydin Ali (1-0)

Bijz : Vincent Kompany verliet geblesseerd het veld. Marcus Berg maakte zijn debuut

Cristiano Lucarelli tekent contract bij Hamburg!

lucarelli.jpg

Cristiano Lucarelli heeft zojuist een contact getekend bij Hamburg, de Italiaan werd overgenomen voor slechts 4 miljoen.

"Ik heb honger, ik wil mezelf bewijzen bij mijn nieuwe club" Aldus Lucarelli

Liga Pokal (Kwartfinale)

Leverkusen - Hamburg

0-3

7, Guerrero (0-1)

42, Lucarelli (0-2)

89, Kompany (0-3)

Bijz : Lucarelli scoort 1x bij zijn debuut

Istanbulspor - Hamburg (Oefenwedstrijd)

0-1

23, Berg (0-1)

53, Lucarelli (0-2)

72, Lucarelli (0-3 Str)

Bijz : Sasha Kirschstein verliet geblesseerd het veld*.

*Sasha Kirschstein heeft een verzwikte enkel, en zal ongeveer een maand onbeschikbaar zijn.

Liga Pokal (Halve Finale)

Werder Bremen - Hamburg

0-3

12, Lucarelli (0-1)

28, Lucarelli (0-2)

29, Guerrero (0-3)

Bijz : Joris Mathijssen werd geblesseerd van het veld gedragen*

*Joris Mathijssen heeft een hersenschudding, en zal een week onbeschikbaar zijn.

Hamburg ontmoet Liverpool in de Champions League

Het engelse zwaargewicht Liverpool neemt het in de AOL-Arena op tegen het Duitse Hamburg.

Hamburg hoopt eindelijk weer eens Europese successen te behalen. De laatste keer dat Hamburg een Europese prijs pakte was in 1983

Shit, denk ik bij mezelf.. Liverpool.. Dat is wel een hele zware loting.

Ik vertel het nieuws tijdens de training aan de jongens, en die zijn allemaal heel erg opgewekt.. En ze hebben er zin in om Liverpool eens een poepie te laten ruiken.

Ik loop nogal gestressed rond door het nieuws dat we tegen Liverpool moeten.

Ik laat de training verder gaan.. en laat ze allemaal eens even goed afronden op doel.

Na de training, komt Lucarelli naar mij toe

"Coach, U hoeft zich geen zorgen te maken over de wedstrijd tegen Liverpool. De jongens hebben er allemaal enorm veel zin in, en hebben vertrouwen in U. En ik zelf ook, Ik zal m'n uiterste best doen!"

De woorden van onze nieuwe speler stellen mij toch wel enigzins gerust. Het is goed om te horen dat de ploeg vertrouwen in mij heeft. Ondanks dat ik geen ervaring heb.

Liga Pokal (Finale)

Bayern Munchen - Hamburg

2-1

57, Cruz (1-0)

62, Makaay (2-0)

84, Benjamin (2-1)

De finale tegen Bayern Muchen werd helaas verloren. De eerste goal van Bayern werd gemaakt door een gigantische blunder van Wächter, Hij kreeg de bal terug gespeeld van Reinhardt, en probeerde Cruz te passeren. Cruz pakt de bal af met een tackle, en scoort.

Voor de rest was de wedstrijd in ons voordeel. Bayern kreeg niet zoveel kansen als dat wij deden. Alleen hun benutte hun kansen beter.

Marcel de Jong tekent bij Hamburg

dejong_action.jpg

Ex-Roda JC speler heeft zojuist een contract getekend bij Hamburg. De jonge verdediger zegt een stapje hogerop te willen gaan.

En is blij dat Hamburg hem deze kans wil geven. Marcel de Jong kwam over van Roda JC voor 975.000 Euro.

"Ik hoop dat ik een goede indruk achter laat op de trainer, en de supporters. Ik zal elke keer dat ik speel 110% van mezelf geven en er altijd voor gaan" Aldus Marcel de Jong

Nigel de Jong vertrekt naar Arsenal

362327_MEDIUMSQUARE.jpg

Nigel de Jong vertrekt naar Arsenal! De ex-Hamburg speler verteld vol trots dat hij een contract heeft getekend bij de Engelse gigant.

"Ik ben erg blij dat Elsemulder mij deze kans gegeven heeft. Veel coaches zouden dit niet doen. Ik ben hem erg dankbaar" Aldus Nigel de Jong

Elsemulder reageerde met het volgende :

"Ik ben blij dat Nigel deze kans krijgt. We hebben aan het begin van het seizoen goed met elkaar gesproken. En hij vertelde mij dat Arsenal zijn favoriete club was. Als Arsenal dan met een bod op hem komt, zou het ernorm lullig zijn om dit af te slaan voor Nigel. Want het is een goede jongen, en ik gun hem het beste."

Geplaatst
  • Auteur

Transfer Informatie

Hierbij wat informatie over de transfers.

De huidige datum, 6 Augustus 2005

Inkomende Transfers

Marcus Berg

Van : IFK Göteborg

Prijs : 70.000 Euro

Positie : Achter de spitsen

Reden van aankoop : Ik heb een vervanger nodig voor als V/d Vaart geblesseerd is. Berg leek mij de perfecte vervanger

Cristiano Lucarelli

Van : Livorno

Prijs : 4,0 Miljoen

Positie : Spits

Reden van aankoop : Een echte goalgetter is dit. Ik wou ervaring in de spits hebben, En Lucarelli leek mij de perfecte man.

Marcel de Jong

Van : Roda JC

Prijs : 975.000

Positie : Links Centrale Verdediger, Linker Vleugel Verdediger, Linkshalf

Reden van aankoop : Ik zocht een goedkoop talentje, en mijn scouts vonden deze jongen. Ik vond hem het proberen waard.

Uitgaande Transfers

Nigel de Jong

Naar : Arsenal

Prijs : 8,0 Miljoen

Reden van verkoop : Ik heb genoeg goede mensen op rechts spelen. Verder was het Nigel's favoriete club, en iemands transfer in de weg staan naar zijn favoriete club doe je niet. Het bedrag is natuurlijk ook niet verkeerd.

Geplaatst

Dit is mooi echt waar !! Sterk werk !

ik zie dat Ljuboja in je ploeg staat ?! Ik speel fm zonder MU update en in mijn 3de seizoen ging ik aan de bak met PSG, Ljuboja scoorde 52 keer dat seizoen.

Bij mij een echte topper !!

Geplaatst
  • Auteur

Ljuboja werd helaas terug geroepen :(

Daarom ook de aankoop Lucarelli .. Ik ben wel nog aan het proberen om Ljuboja binnen te halen

Geplaatst

Moest dat lukken zou mooi zijn ...

Al weet ik niet of hij na de update ook zo sterk is? In reallife hoor je hem bijna nooit vermelden maar in FM is hij mijn god in de spts !!

Geplaatst
  • Auteur

Na een paar wedstrijden gespeeld te hebben, en verschillende blessures te hebben vernomen bij mijn spelers. Besloot ik toch maar nog eens op zoek te gaan naar vervanging.

Ik moest nog een extra doelman hebben, en ik wou ook nog een extra verdediger hebben. Dus ik liet mijn scouts wat werk doen.

En hun kwamen met de volgende spelers :

Verdediger : Michal Kadlec van Sparta Praag

Doelman : Saulo van Santon

Dus ik heb een bod gedaan op beide spelers, en het is nu afwachten tot ik daarvan een antwoord krijg.

De volgende wedstrijden zijn gespeeld

Hamburg - Energie Cottbus (Bundesliga)

1-1

42, Francis Kioyo (0-1)

62, Cristiano Lucarelli (1-1)

Bijz : Geen

Hamburg - Liverpool (Champions League)

1-2

4, Dirk Kuyt (0-1)

33, Dirk Kuyt (0-2)

66, Cristiano Lucarelli (1-2)

Bijz : Geen

Aachen - Hamburg (Bundesliga)

1-3

49, Marius Ebbers (1-0)

65, Rafael van der Vaart (1-1)

76, Rafael van der Vaart (1-2)

86, Cristiano Lucarelli (1-3)

Bijz : Joris Mathijssen verliet geblesseerd het veld *

*Joris Mathijssen heeft een heupblessure, en word doorverwezen door onze fysiotherapeuten naar de Specialist. Hij zal ongeveer 2 maanden aan de kant zitten

Koblenz - Hamburg (DFB-Pokal)

0-3

18, Cristiano Lucarelli (0-1)

25, Cristiano Lucarelli (0-2)

49, Cristiano Lucarelli (0-3)

Bijz : Hattrick van Cristiano Lucarelli

Liverpool - Hamburg (Champions League)

1-0

65, Sanli Tuncay (1-0)

Bijz : Collin Benjamin mist een penalty in de 49e minuut.

Hamburg uitgeschakeld in de Champions League

Hamburg is uitgeschakeld in de Champions League, de ploeg van Elsemulder moest zijn meerdere erkennen tegen Liverpool.

Liverpool, dat 2 uitstekende wedstrijden speelde. Won met een totaal score van 3-1 van Hamburg.

Beide coaches vonden het een terechte uitslag.

"We hebben veel kansen gekregen van Liverpool, en die niet benut. Er werd teveel ruimte weg gegeven. Dit kan je niet kwalijk nemen aan het team. Het is nog een kwestie van leren. Je moet niet vergeten dat wij nog met een vrij jonge ploeg spelen. Dit is allemaal een leerproces voor de jongens. Ik hoop dat we het wel beter gaan doen in de UEFA Cup. Verder moeten we niet teveel in de put blijven zitten, want we hebben het alsnog fantastisch gedaan tegen een ploeg als Liverpool. Ik ben trots op mijn spelers"

Aldus een tevreden Elsemulder.

2896.jpg

Van der Vaart teleurgesteld na uitschakeling

Hamburg - Wolfsburg (Bundesliga)

3-1

44, Mike Hanke (0-1)

50, Marcus Berg (1-1, Str)

52, Marcus Berg (2-1)

74, Marcus Berg (3-1)

Bijz : Hattrick van Marcus Berg, Kompany organiseerde de verdediging uitstekend.

De volgende dag, stond het volgende in de krant

Marcus Berg & Vincent Kompany redders van Hamburg

Marcus Berg & Vincent Kompany word door de supporters gezien als de redders van Hamburg.

Berg was tijdens de wedstrijd tegen Wolfsburg een belangrijke schakel. Hij scoorde 3 maal.

Ook eerder in het seizoen liet Berg merken dat hij een belangrijke speler is in de ploeg.

Hij zorgt voor openingen met zijn akties, en geeft goede assists.

Ook Vincent Kompany is een belangrijke schakel in het team. De jonge Belg organiseert de

verdediging uitstekend. Kenners zeggen dat de 2 spelers nog een hele belangrijke rol gaan vervullen

dit seizoen

Geplaatst

netjes en ga zo daar en missch een een screen van een uitslag ;)

en jammer dat je uit de cl ligt

Geplaatst

Leuke novelle :checkit: en een leuke club, Hamburg! Jammer van de CL maar tegen Liverpool verliezen is geen schande.

Geplaatst
  • Auteur

Op verzoek : screentje van Kompany

Nieuwe update volgt spoedig!

Iedereen bedankt voor de feedback :)

kompanycw9.jpg

Geplaatst

Mooi weergegeven en jammer van Liverpool !!

Maar je presteerd in ieder geval beter dan HSV in real life

Geplaatst

gekte wat is kompany goed in welk jaar zit je :O

Geplaatst
  • Auteur

Zit in het eerste seizoen, 2005/2006

Geplaatst
  • Auteur

Het is zover, de transfer periode is over.

Helaas kon de Doelman van Santos, genaamd Saulo niet komen wegens een restrictie in onze competitie. Die ik even vergeten was.

Voor hetzelfde bedrag wat ik voor Saulo zou neer moeten tellen. Heb ik nu 2 goede doelmannen gevonden.

1 doelman die onze jeugd mag gaan versterken, en de andere als derde doelman.

De namen :

Espen Johnson, Deze doelman van 25 zal de derde doelman worden van Hamburg. Aangezien mijn keepers vaak licht tot redelijk geblesseerd raken, en ik niet van risico's hou. Was dit mijn oplossing.

De andere doelman, dat is Theis Rasmussen, deze jongeling van 21 jaar oud, zal onze jeugd gaan versterken, en daarna doorstromen naar het eerste elftal.

Ook zijn er nog 2 uitgaande transfers gebeurd.

Degene die vertrokken zijn, zijn de volgende 2 spelers : Juan Pablo Sorin en Steffen Lauser.

Hierbij nogmaal een overzicht van de transfers die gedaan zijn.

Inkomende Transfers

Marcus Berg

Van : IFK Göteborg

Prijs : 70.000 Euro

Positie : Achter de spitsen

Reden van aankoop : Ik heb een vervanger nodig voor als V/d Vaart geblesseerd is. Berg leek mij de perfecte vervanger

Cristiano Lucarelli

Van : Livorno

Prijs : 4,0 Miljoen

Positie : Spits

Reden van aankoop : Een echte goalgetter is dit. Ik wou ervaring in de spits hebben, En Lucarelli leek mij de perfecte man.

Marcel de Jong

Van : Roda JC

Prijs : 975.000

Positie : Links Centrale Verdediger, Linker Vleugel Verdediger, Linkshalf

Reden van aankoop : Ik zocht een goedkoop talentje, en mijn scouts vonden deze jongen. Ik vond hem het proberen waard.

Espen Johnson

Van : Rosenborg

Prijs : 3,6 Miljoen

Positie : Doelman

Reden van aankoop : Ik moest nog een goede derde doelman hebben. En deze jongen voldoet aan de eisen

Theis Rasmussen

Van : Vejle

Prijs : 900.000

Positie : Doelman

Reden van aankoop : Deze jongen gaat onze jeugd versterken

Uitgaande Transfers

Nigel de Jong

Naar : Arsenal

Prijs : 8,0 Miljoen

Reden van verkoop : Ik heb genoeg goede mensen op rechts spelen. Verder was het Nigel's favoriete club, en iemands transfer in de weg staan naar zijn favoriete club doe je niet. Het bedrag is natuurlijk ook niet verkeerd.

Juan Pablo Sorin

Naar : Newcastle

Prijs : 3.8 Miljoen

Reden van verkoop : Deze speler is overbodig geworden, kostte teveel.. En werd daarom verkocht.

Steffen Lauser

Naar : Frankfurt

Prijs : 1 Miljoen

Reden van verkoop : Het is een best goede speler, en hij wou zelf vertrekken. Dan kan hij die kans krijgen. Ik heb wel een overeenkomst gemaakt met een terugkoop prijs.. Voor het geval ik deze jongen toch nog nodig zou hebben.

Dit waren wel genoeg aankopen en verkopen vond ik. De voorzitter was erg tevreden met de aankopen en verkopen die ik gedaan had. De supporters waren het ook allemaal eens met mij. En dat is natuurlijk goed om te horen.

Ik zal nu per 6 wedstrijden updaten..

Verzoekjes / Opmerkingen zijn altijd welkom !

Geplaatst

screen luccarelli

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.