Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

NHL

V. Espinal

Aanbevolen berichten

Imo hebben de Oilers Seguin meer nodig dan Hall maarja.

Ben gematigd tevreden met de pick van Tampa. Het is een jongen die blessuregevoelig is, maar wel énorm potentieel heeft.

Teemu Pulkkinen is wel een leuk spelertje, die Kabinov ken ik niet.

Kabanov. Das een nogal geschifte Rus. Puur op talent moet hij niet eens onderdoen voor Hall en Seguin (vorig jaar toen de eerste lijstjes uitkwamen voor de draft waren Hall en Kabanov 1 en 2). Probleem is zijn entourage en zijn mentaliteit, hij denkt zo'n beetje dat ie beter is dan Ovechkin en wil ook zo behandeld worden. Speelde vorig jaar in Rusland, kwam dan dit seizoen naar Canada om daar bij een jeugdteam te spelen. Toen hij daar een keer te lang op de bank bleef en vervolgens ging rellen, werd ie uit het team gegooid. Enkele weken later werd ie ook uit het Russische nationale U20 team gekickt. En nu heeft ie zelf zn manager ontslagen en weet niemand waar hij gaat spelen en of iemand hem uberhaupt nog wilt..

Dusja, ik denk dat er wel ergens een team zal zijn, misschien al in de 2de ronde, die het risico neemt en hem draft. Want als je hem zover krijgt dat het een teamspeler wordt, dan heb je dr mogelijk een superster bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er overigens ook nog wel mee eens dat we misschien beter Seguin hadden kunnen picken om eindelijk die franchise centre te krijgen, maar ik kreeg het gevoel dat Taylor ook echt graag in Edmonton wil gaan spelen. Dat gevoel had ik een stuk minder bij Seguin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er overigens ook nog wel mee eens dat we misschien beter Seguin hadden kunnen picken om eindelijk die franchise centre te krijgen, maar ik kreeg het gevoel dat Taylor ook echt graag in Edmonton wil gaan spelen. Dat gevoel had ik een stuk minder bij Seguin.

Hall zei ook meteen dat hij geen Flames fan meer was ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren kenners, kunnen jullie een prediction geven van de playoffteams, van je eigen team, of van alle teams (als je echt zin hebt), met de uitleg waarom? Zou ik wel tof vinden namelijk, en ik denk met mij meerderen die zo af en toe hier kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zou moeten voorspellen;

Eastern Conference

1. Washington Capitals - Heb geen enkele reden om ze niet op 1 te zetten. Hun team is niet of nauwelijks verzwakt, ze hebben veel doorstromend talent en ze hebben Ovechkin. Typische regular season club, 50+ wins maar daarna kutten in de playoffs.

2. New Jersey Devils - Mits alles en iedereen fit blijft daar denk ik dat ze nipt hun divisie winnen. Alle grote namen zijn gebleven, inclusief Kovalchuk.

3. Boston Bruins - Lastig te voorspellen wie de Northeast Division gaat winnen, met een sterk Buffalo zoals ik verwacht, maar Boston gaat ze net enkele puntjes voor blijven denk ik. Verwacht wel wat van #2 pick Tyler Seguin.

4. Pittsburgh Penguins - De Pens zijn er altijd bij op het einde, geen verrassing.

5. Buffalo Sabres - Ik haat uitwedstrijden bij de Sabres, met name dankzij hun vermogen om je in enkele minuten dood te doen met een reeks goals zonder dat je hun lijkt te kunnen afstoppen. Zijn versterkt uit de free agent periode gekomen. Plus hebben Ryan Miller.

6. Philadelphia Flyers - Zoveel talent maar toch zo inconsistent. Hebben nog altijd geen echte #1 goalie. Toch zie ik ze gewoon weer playoffs halen (en hoop ik echt want het is gewoon een spektakel team vaak).

7. Tampa Bay Lightning - Mn clubje. Heel wat veranderingen deze zomer. Nieuwe eigenaar, nieuwe GM (levende legende Steve Yzerman werd uit Detroit weggeplukt) én een nieuwe jonge coach die furore maakte in de AHL. Grote transfer gedaan met het halen van Simon Gagne. Die mag samen het scoringsdepartement gaan vormen met St Louis, Stamkos, Lecavalier, Malone en cultheld Steve Downie. Pijnpunt blijft de verdediging en de goalies, al hebben die beide wel een upgrade gekregen. 't Wordt echt afwachten wat het wordt, ik zie mogelijkheden om zo hoog als 4de te eindigen maar eveneens een 11de of 12de plaats te pakken..

8. Ottawa Senators - Vrij goed seizoen vorig jaar, geen topkern maar wel weer stabiliteit. Sergei Gonchar gehaald van de Pens, wat hun PP een flinke boost moet geven. Zullen met Montreal strijden om het laatste playoff ticket.

---------------------------------------------------------------------------------------

9. Montreal Canadiens - Cinderella run in de playoffs vorig jaar, maar ik zie het hen niet herhalen. Shaky goaltending met Carey Price. Halak weggetrade. Blijft ook een erg klein team..

10. New York Rangers - Meh. Weinig depth voorin, ze hangen teveel af van Gaborik. Vrij magere defense ook. En King Henrik kan niet alle pucks tegenhouden op zn eentje.

11. Carolina Hurricanes - Kudos dat ze altijd erg offensief spelen, maar het breekt hun ook vaak op. Zeker als je, zoals nu, weinig toppers meer hebt.

12. Atlanta Trashers - Hebben een aantal jongens van Chicago erbij gehaald, maar het lijkt me lang niet genoeg om playoffs te halen.

13. Toronto Maple Leafs - Veel goede wil, maar gewoon niet genoeg kwaliteit. Een jongen als Tyler Bozak is hun 1st line center, dat zegt genoeg..

14. Florida Panthers - Kwalitatief al bij de minsten en dan traden ze ook nog hun beste jonge speler (Nathan Horton), begrijpe wie begrijpen kan.

15. New York Islanders - Wordt het daar óóit beter :cab:?

Western Conference

1. Vancouver Canucks - Dit kan misschien wel eens het seizoen van de Nucks worden. De Sedin Twins spelen eindelijk als supersterren, Luongo zit in zn beste jaren, en defensief waren ze al sterk maar hebben ze nu ondermeer nog Dan Hamhuis erbij gehaald. Hun divisie winnen ze zeker, ik ga zelfs zover om te zeggen dat ik ze als Conference winnaar zie.

2. Detroit Red Wings - Je kan gewoon niet om Detroit heen.. vorig jaar een minder seizoen met gruwelijk veel blessures, maar dat team bulkt van de ervaring (en daar komt nog eens Modano bij), ik denk dat ze de division terugpakken van de Hawks.

3. Los Angeles Kings - Lastig, maar de Kings zitten in een stijgende lijn en mits ze de consistentie aan de dag kunnen leggen die de Sharks al jaren hebben, moeten ze diezelfde Sharks van een nieuwe division title kunnen houden..

4. San Jose Sharks - ..maar dat zal heel erg nipt zijn in ieder geval. Weinig veranderingen in hun team, behalve het verlies van goalie Nabokov natuurlijk. Ze hebben Niemi en Niittymaki gehaald maarja..

5. Chicago Blackhawks - Door de salary cap zijn ze gedwongen een flink aantal jongens van het Stanley Cup team weg te traden, maar ze houden natuurlijk nog steeds een goeie kern over. Denk dat ze het seizoen een beetje zullen beginnen met een hangover, maar als ze eenmaal op stoom komen.. watch out. Kijk niet gek op als ze gewoon de Conference winnen opnieuw.

6. Phoenix Coyotes - De Yotes hebben eindelijk weer een playoff team. Vorig jaar ei zo na de Red Wings uitgeschakeld, ik denk dat ze gemotiveerd zijn om een stapje verder te gaan. Geen sterren, maar wel een team.

7. St Louis Blues - Heel goed gedraft de laatste jaren en bijgevolg een grote weelde aan opkomend talent. Ik reken erop dat ze daarmee een goed team kneden en verder bouwen op de solide basis die er al staat. Jaroslav Halak van Montreal halen was ook een goeie zet..

8. Nashville Predators - Élk jaar weer maak ik de fout om Nashville uit de playoffs te laten en elke keer opnieuw krijg ik ongelijk. Dus zet ik ze dr bij. Gelijkaardig team als Phoenix, ze hebben nooit de grote sterren in Nashville maar het is toch echt een team waar je zo moeilijk van kan winnen.

---------------------------------------------------------------------------------------

9. Calgary Flames - Met een GM die de laatste 2 jaren de meest vage trades doet kun je niet echt verwachten dat je nog succesvol bent. Ik mis een beetje depth die je nodig hebt om playoffs te halen. Iginla wordt er verder ook niet jonger op.

10. Minnesota Wild - Toffe aanval met Mikko Koivu en Martin Havlat. Waren actief op de UFA markt door ervaren jongens als Cullen en Madden te halen. Goed team overall imo, kunnen verrassen.

11. Anaheim Ducks - Na hun Cup winst en het traden van Chris Pronger een beetje blijven hangen in de middelmaat. Defensief labiel nu ook Niedermayer gestopt is. Selanne en Koivu zijn oud.

12. Colorado Avalanche - Dé verrassing van vorig seizoen, toen bijna iedereen ze als kansloos laatste in de Western Conference zag (inclusief mezelf). Kunnen ze dat wederom? Ik denk het niet.. Ze blijven een ontzettend jong elftal, en bevestigen is altijd moeilijker.

13. Dallas Stars - 't gaat bergaf met Dallas. De ervaren jongens gaan weg (Turco, Lehtinen, Modano) dus tis een beetje een rebuild stilaan daar. Hebben wel wat talent lopen, moet nog zien of het gaat klikken.

14. Edmonton Oilers - Zitten helemaal in een rebuild-fase, maar hebben wel een prachtige rookie class met Jordan Eberle, Magnus Paajarvi en #1 pick deze zomer Taylor Hall. Het wordt een lang en zwaar seizoen voor die jongens, die vooral zullen leren. Denk ook niet dat ze echt op een playoff plek rekenen daar.

15. Columbus Blue Jackets - Gekke club. Zoveel hoge draftpicks en zo weinig resultaten. Rick Nash als superster maar toch presteert die zo ondermaats/onregelmatig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NHL begint morgen dus, ook ESPN America is er weer bij :)

donderdag

18u00 Carolina@Minnesota (in Helsinki)

vrijdag

18u00 Minnesota@Carolina (in Helsinki)

21u00 Columbus@San Jose (in Stockholm)

zaterdag

18u00 Phoenix@Boston (in Praag)

21u00 San Jose@Columbus (in Stockholm)

zondag

16u00 Boston@Phoenix (in Praag)

maandag

19u00 Rangers@Islanders

woensdag

12u00 Colorado@Detroit

14u00 Atlanta@Los Angeles

_O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga het dit seizoen ook vanaf het begin proberen te volgen, heb ook net NHL 11 gekocht dus zodoende probeer ik een beetje erachter te komen wie waar speelt en wie de sterren van tegenwoordig zijn. Gasten als Kane, Toews, Gaborik, Gagne, Luongo etc. ken ik wel maar verder weet ik vrij weinig.

Mijn teams zijn toch wel de Canucks en de Rangers, Canucks vond ik altijd al wel vet en ja van de Rangers heb ik in NY zo'n draftday vest gekocht haha dusja. En zijn de Islanders echt zo hopeloos?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga het dit seizoen ook vanaf het begin proberen te volgen, heb ook net NHL 11 gekocht dus zodoende probeer ik een beetje erachter te komen wie waar speelt en wie de sterren van tegenwoordig zijn. Gasten als Kane, Toews, Gaborik, Gagne, Luongo etc. ken ik wel maar verder weet ik vrij weinig.

Mijn teams zijn toch wel de Canucks en de Rangers, Canucks vond ik altijd al wel vet en ja van de Rangers heb ik in NY zo'n draftday vest gekocht haha dusja. En zijn de Islanders echt zo hopeloos?

De Isles zijn een team in de rebuild met John Tavares als het grote talent daar. Nu dat ze al Streit en Okpose moeten missen zal het niet al teveel worden dit jaar in Long Island.

Heerlijke goal ja van Jordan, zo mag ie ze vaker maken :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht even gekeken naar Lightning@Flyers, (1-1, 0-0, 2-1) het was ietwat onverdiend, maar gelukkig wel een mooie wedstrijd :thumb: Bloemetje naar Boucher zou ik zeggen. Geweldige offence ook bij Tampa Bay, mijn god, wat een 'namen'.

Pittsburgh weer eens lekker kut van start, 1-3-0.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onverdiend in welke zin? Ik had 'm opgenomen en nu net gekeken, ze lieten de Flyers tot op een bepaalde afstand van de goal de puck rondspelen maar hebben nauwelijks grote kansen weggegeven. En zelf waren ze heel efficiënt voor doel. Drie goals en nog 3x paal of lat ook geloof ik.

Oh en Stamkos is een beest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites