Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[FM24] Feyenoordgame

Jortdelgrosso

Aanbevolen berichten

Als deelnemer van de FMOC ben ik natuurlijk verplicht jullie mee te nemen in mijn solo game met mijn favoriete club Feyenoord.
De meesten zullen mij niet kennen dus ik zal mij ook even kort voorstellen. Alhoewel jullie mij zouden kunnen kennen van de Podcast. In deze podcast hebben we lief en leed gedeeld over onze FM online game. Al ben ik niet opnieuw uitgenodigd dus misschien was dat toch niet zo'n succes ;)

Ik ben dus Jort Del Grosso en speel FM sinds een versie van CM. Het is al jaren een fantastische game waar ik veel tijd aan spendeer. Mijn woonplaats is Groningen, samen met mijn vriendin en zoontje van 6 maanden. Mijn favoriete hobby is bier drinken en het liefst zoveel mogelijk.

Feyenoord
Mijn sologame is gestart met Feyenoord. Ik ben vrij koppig van aard, dus ik speel al heel wat FM versies in een 4-1-2-3 opstelling. Zo ook deze versie.
De Feyenoord selectie heeft een aardige boost gekregen ten opzichte van FM23. Waarbij de spelers goed passen in mijn voorkeursformatie.
Alleen het middenveld was wat puzzelen. Uiteindelijk werd Timber mijn dynamische CM, Zerrouki de vooruitgeschoven spelmaker en Wieffer mocht op de VM spelen.
Geld is er weinig aan het begin van de game dus er zijn wat huurspelers aangetrokken om iedereen fit te houden en te kunnen rouleren.

Beleid

Alles wat ik doe is er op gericht om zoveel mogelijk transfer budget te genereren. Ik haal graag gratis en goedkope spelers van maximaal 27 jaar om die na 1 seizoen of na 1 seizoen verhuur met winst te verkopen. Hier heb ik al enkele FMen een aantal parameters voor om te bepalen hoe verkoopbaar iemand is. Leeftijd, positie en bepaalde stats bijvoorbeeld.
Uiteindelijk werk ik bij voorkeur met zo'n 21 spelers en probeer ik een hoofd elftal te formeren en een 2e team. Door middel van rouleren en rust geven probeer ik iedereen fit te houden.
Het is de bedoeling dat spelers max 26/27 zijn en dan verkocht worden en alleen in FM is mijn motto, hoe jonger hoe beter ;) elk seizoen probeer ik actief door te selecteren en de grootste talenten aan te trekken.

Seizoen 1
Vanaf de eerste wedstrijd bleek de tactiek goed te werken. Wedstrijden werden gewonnen en het idee hoe ik wil spelen was wel terug te zien. (Veel druk zetten en genadeloos toeslaan zodra we in balbezit komen.) De huur spelers maakten weinig minuten omdat je eigen spelers net belangrijker zijn.  De JC schaal werd gewonnen en in de competitie begonnen we met 12 overwinningen op rij. Eerlijkheid halve, Feyenoord heeft een heerlijk start team.
In de CL werd er overwinterd, zo konden we weer de nodige euro's bijschrijven

Winterstop
Wat te doen in de winterstop. Dat is altijd een moeilijke vraag. Vaak kun je niet al te veel. Echter waren de goede prestaties van Feyenoord in Engeland niet onopgemerkt gebleven. Hetgeen resulteerde in een aantal stevige onderhandelingen op Feyenoord spelers Wieffer en Geetruida. Deze zijn in de winterstop dan ook verkocht voor 48,5 miljoen en 63 miljoen aan man UTd en Arsenal. Hierdoor kon de manager van Feyenoord eindelijk zijn favoriete spelletje spelen, namelijk goede speler kopen en enorme talenten.
De shortlistst waren natuurlijk gevuld indien het noodplan uitgevoerd moest worden, lees: je beste spelers worden weggekocht.
Met dit geld zijn we meteen de markt op gegaan, Lucas Gourna-Douath is gehaald voor de VM pos. Michael Kayode is gehaald voor de rechtsback positie. En Mees Hilgers om de VC te versterken. (Ik heb een voorliefde voor Nederlandse spelers) Te veel betaald, goed? Niet perse, wel heel leuk ;)

Het seizoen werd afgesloten met een kampioenschap. In de kwart finale CL werd er verloren van Man Utd.

Seizoen 2
Als eerste is (TIP) persoonlijk favoriet VM Salvatore Esposito gehaald. Ben je niet een topclub? Dan is dit een must sign!
Verder zijn er wat spelers gehaald en verkocht. Zo zijn Bijlow en Stengs naar de zandbak verhuisd om voor het zeer gerespecteerde Al-Ittihad Club Jeddah te gaan spelen.
De selectie is op orde gebracht, sterkhouders Timber, Hartman, Hancko, Gimenez en Ivanušec zijn gebleven. Aangevuld met Roony Bardghji en Jesper Karlsson gingen we op jacht naar nieuw succes.

Dit seizoen werden we weer kampioen, de beker werd gewonnen. Kwart finale CL verloren van Inter.

Seizoen 3

Ik zit nog in de voorbereiding, Hancko en Karlsson zijn verkocht voor veel geld. Jérémy Doku is gehaald.

Dit seizoen is het doel halve finale CL en kampioen.
Ik zal laten weten hoe het gegaan is.

Vonden jullie het leuk deze update te lezen, let me know.
Ik zal nog wat afbeeldingen toevoegen!

Groetjes Jort

1.png

2.png

3.png

4.png

5.png

6.png

7.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites