Hoe zit het precies met pijltjes in FM2010?

 Tijdens de bèta van Football Manager Live (2009) stuitte SI al op problemen met de huidige match engine. Het onderwerp ‘arrows’ werd in prioriteit verhoogd, toen er veel bèta testers eerder op problemen dan op voordelen stuitte. Want waarom hebben zijn er een voorwaartse pijl alsook een voorwaartse loop actie optie, en de mentale slider niet te vergeten. Als test hebben ze de ‘arrows’ een week uit de bèta gehaald om te testen wat de reacties en gevolgen zijn. Veel testers waren lovend over deze verandering mede omdat de spelers nu natuurlijker en vrijer over het veld lopen waarop SI besloot de ‘arrows’ te schrappen, vanaf FM09. Ook in FM2010 zijn de pijltjes geschrapt. Je zult dus meer moeten werken met speler instructies om een speler veel te laten verschijnen in het zestien meter gebied van de tegenstander.

Het komt er gewoon op neer dat het 'Barrow' en 'Farrow' systeem er uit is gehaald, iets dat ze, zoals hierboven gemeld, hebben overgenomen van FM Live. Je hoeft die pijlen nu ook niet meer zelf te slepen. Als je de 'Aanvallende Impulsen' van een speler instelt op 'Zelden' zal er een pijl naar achter verschijnen, met 'Vaak' zal de pijl naar voren ingesteld worden en bij 'Gevarieerd' verdwijnt de pijl. In combinatie met een aanvallende mentaliteit zul je een soort gelijk effect krijgen. Het verschil zit 'm er in dat je speler nu niet direct op de positie staat zoals met de oude looplijnen en dat er nu meer creativiteit van de speler bij komt kijken of hij op het juiste moment de forward run maakt.

CATEGORIEËN