Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Toulouse is een leuke ploeg. Ik kijk uit naar je tranfers.

Geplaatst
  • Auteur

toulouse.jpg

Toulouse is een Franse club die werd opgericht in 1970. Toulouse komt momenteel uit in de Ligue 1. Het is een club waarvan verwacht wordt dat ze tegen de degradatie vechten.

Clubhistorie

Toulouse FC werd eerst opgericht onder de naam US Toulouse. In de jaren '70 speelde de club in de tweede klasse. In 1977 veranderde US Toulouse haar naam in Toulouse FC. In het jaar 1982 promoveerde de club uit de grote stad naar de hoogste divisie in Frankrijk. De club maakte in 1986 voor het eerst kennis met Europees voetbal, voor het eerst in de historie was er deelname aan de UEFA Cup. De club zorgde toen voor een verrassing door in de eerste ronde het Napoli van de grote Diego Maradona uit te schakelen. De volgende ronde was echter ook meteen het eindstation.

TFC.jpg

Het daaropvolgende seizoen eindigde Toulouse FC op een derde plaats. Dit is tot op de dag van vandaag de beste prestatie van de club in de Ligue 1. Wederom was er dus deelname aan de UEFA Cup, maar ook ditmaal eindigde het avontuur in de tweede ronde. Daarna ging het bergafwaarts met de club, met de degradatie in 1994 tot gevolg. Na deze degradatie volgden er nog enkele jojobewegingen met promotie en degradatie tot gevolg. In het seizoen 2002/2003 promoveerde Toulouse weer en tot nu toe werd degradatie daarna steeds voorkomen.

Doelstellingen

Het bestuur verlangt van je dat je dapper tegen degradatie vecht. De eisen van de supporters liggen net iets hoger. Zij verwachten dat je het hele seizoen uit de degradatiezone blijft. Met deze kern is een zorgeloos seizoen in de Ligue 1 zeker haalbaar. Mits enkele gerichte versterkingen is zelfs een Europees ticket niet onhaalbaar.

Financiën

De financiën van Toulouse zijn redelijk. De club heeft echter wel wat schulden openstaan. Ze hebben een balans van 4,44 miljoen euro positief. Je krijgt een transferbudget van 1,89 miljoen ter beschikking. De loonlast zal ongeveer € 275.000 p/w bedragen. De totale loonkosten liggen in het begin van het seizoen echter hoger dan de toegestane loonlast, dus erg veel ruimte voor uitbreiding van je selectie is er niet.

Faciliteiten

Toulouse werkt zijn thuiswedstrijden af in het Stadium Municipal. In dit stadion zijn 38.500 plaatsen, allemaal zitplaatsen. Toulouse beschikt over een goede trainingaccommodatie. De jeugdaccommodatie en de jeugdopleiding krijgen het etiket uitstekend daar kun je in de toekomst dus de vruchten van gaan plukken.

Beste spelers

Paulo César: Paulo César is een Braziliaanse verdediger die zowel op de links– als rechtsbackpositie kan spelen. Hij kwam dit seizoen over van PSG. In deze selectie moet César zeker zijn van een basisplaats. Bij degradatie heeft hij een ontsnappingclausule van 3,6 miljoen.

Johan Elmander: Elmander is van nature een aanvaller, hij kan daarentegen ook ingezet worden als aanvallende middenvelder. Hij werd voor vijf miljoen euro overgenomen van het Deense Brondby. Elmander is een Zweedse international die twintig keer uit kwam voor zijn land en daarin zeven doelpunten scoorde. Zijn sterkste punten zijn de balaanname en het dribbelen. Ook fysiek kan hij aardig mee.

Fabinho: Fabinho is een 26-jarige Braziliaan die nog nooit voor zijn land uit kwam. Ook Fabinho is een nieuwkomer in de selectie. Fabinho is een centrale middenvelder, maar hij kan ook rechts op het middenveld of als verdedigende middevelder worden ingezet.

Grootste talenten

Alsény Camara: Camara is een 19-jarige verdediger die zowel op links als centraal uit de voeten kan. Met de juiste begeleiding kan hij uitgroeien tot een zeer waardevolle speler in de selectie van Toulouse.

Alexandre Bonnet: Bonnet is een 19-jarige Fransman die al de aanvallende posities op het middenveld aankan. Hij speelt zelf het liefst op de linkerflank die hij graag afdweilt met de bal aan de voet. Met de nodige training is hij een speler die het waard is om te volgen.

Franck Madou: Deze 18-jarige spits is afkomstig uit Ivoorkust. Hij valt vooral op door zijn kracht en uithoudingsvermogen. Een speler voor de toekomst. Je kan hem het best uitlenen om ervaring op te laten doen.

Versterkingen

Toulouse heeft een redelijk goed uitgebalanceerde selectie. Toch kan een echt doelgerichte aankoop een welgekomen aankoop zijn. Aan backs geen gebrek bij Toulouse, maar een extra rasechte centrale verdediger is geen overbodige luxe.

Elmander.PNG

Geplaatst

Tof dat je mijn gids gebruikt heeft (en dat deze je misschien geïnspireerd heeft?). Ik ga deze novelle zeker volgen

Succes

Geplaatst
  • Auteur

Olivier Sadran: Beste mensen wij zijn hier vandaag allemaal bij een gekomen om onze nieuwe manager Tim Fraser te verwelkomen, Jullie hebben dan nu ook een half uur de tijd om vragen te stellen aan deze nieuwe aanwist van onze club

5062t8o.jpg

Goedenmiddag Tim Fraser

Hallo allemaal laten we maar meteen beginnen, Want ik heb vanmiddag nog een belangrijke afspraak met een van de mensen van de club.

Hoe is je eerste indruk

Mijn eerste indruk was heel goed, natuurlijk kende ik niet veel mensen, behalve Johan Elmander die vroeger al bij Feyenoord speelde, Verder waren de mensen heel gast vrij.Ik vind het alleen wel een beetje jammer dat ik mijn kantoor nog niet heb kunnen zien, want daar moesten nog de spullen van Meneer Baup uit dus daar heb ik nog even op moeten wachten.

Hoe waren de onderhandelingen?

de onderhandelingen waren best zwaar,omdat ik tussendoor ook naar Turijn en Breda moest om met mensen van de andere clubs te praten die in mij geïnteresseerd waren, maar toen ik hier aan kwam was ik meteen verkocht, toen kwamen alleen de financiën nog aan bod.

Was alles meteen rond betreft de financiële activiteiten?

Eigenlijk wel ja, ik had het er in het begin even moeilijk mee dat de loonlast vrij laag is, dus dat wil zeggen dat ik niet alle spelers van elk kaliber aan kan trekken, maar daar voor zullen we gaan strijden.

En hoe is de relatie met Olivier Sadran?

Heel goed hij heeft de zelfde visie’s als mij en laat alles aan mij over en dat vind ik wel fijn.

Waarom heeft u eigenlijk de clubs als Juventus, boavista, santos en NAC Breda afgewezen?

Dat is heel makkelijk ik had in Brazilie en Portugal al geen contact meer om de hele makkelijke reden dat het te ver weg is en ik mijn familie ook nog wil blijven zien dus toen bleven er nog drie over, eerst was ik bij Juventus geweest en daarna bij NAC Breda maar toen ik hier in Frankrijk aan kwam was ik meteen verkocht,dus toen heb ik maar zo snel mogelijk een contract getekend.

Maar het is toch moeilijk om je meteen in de franse cultuur aan te passen?

Dat zou best kunnen maar daar heb ik eerlijk gezegd nog niet veel van gemerkt dus tot nu toe loopt alles op rolletjes, heb al contact gehad met wat reserve’s van topclubs die graag bij ons op uitleenbasis willen komen spelen.dus tot nu toe heb ik niks te klagen.

Wat is uw doelstelling?

Mijn doelstelling is sowieso te overleven in de LFP league, en als het meezit het hele seizoen proberen niet in de gevarenzone te komen.

Verwacht u nog het nodige aan de selectie te moeten veranderen voor uw doelstelling?

ik heb al wel een aantal spelers op het oog zoals bijvoorbeeld Christian Mora de doelman uit Ecuador, en een centrale verdediger is ook geen overbodige luxe hierbij zit ik te denken over de Zweed Dennis Boskailo.

52pv96d.png

Geplaatst

Veel geluk! Toulouse = spelplezier!

Een spits zou ook altijd welkom zijn, ik ben ook nog op zoek naar een doublure voor Elmander of Fort!

Geplaatst
  • Auteur

Reactie´s welkom Screens op aanvraag

Geplaatst

Veel succes man, Toulouse heeft ook een erg dergelijke jeugdwerking. Daar moet je zeker de vruchten van kunnen plukken.

Screentje van Elmander svp ;)

Geplaatst
  • Auteur

Na het interview loop ik meteen weg, want ik heb nog een belangrijke afspraak met de voorzitter, plotseling gaat mijn telefoon het is mijn assistent Alain Casanova , Waarom heeft hij mij nouw nodig?Ik neem op.

Hallo met Alain Casanova

Hee Alain wat wil je vragen?

Ik wou eigenlijk niks vragen ik wou even zeggen dat mijn contract bijna afloopt.Maar Tim ik heb echt geen hekel aan je en ook niet aan Toulouse maar ik wil me gaan storten op mijn eigen carrière als coach, het moet een goed voorstel zijn wil ik verlengen”.

En hoe moet dat ongeveer zijn

Rond de 15000 euro

”Ik ben bang dat, dat bedrag te veel is, dan word het dus niet verlengen”.

“Ja dat denk ik ook, tot morgen”.

”Doei”.

Als ik ophang vergeet ik bijna dat ik nog naar de voorzitter moet.even later bij de goede man zijn kantoor aangekomen. Klop ik op de deur,

en hoor ik een zware stem zeggen binnen. Ooh u was het meneer Fraser.

Hallo meneer de voorzitter zeg ik

ik ben hier gekomen om het een en het ander te vragen,

Nouw vertel wat er op je hart ligt.

kijk meneer zoals u weet zitten er in de technische staf alleen maar Fransen,wacht ik zal het laten zien hier is de map met de technische staf

6cq58ch.png

en Thuis Nederland dus heb ik nog een goede vriend zitten die nu assistent manager van RKSV Heeze is, en ik zou het heel fijn vinden om met hem samen te werken,

dat lijkt me een heel goed idee zegt Meneer Sadran,

oké dan ga ik hem nu bellen zijn naam is Paul.. Paul Nuijten. Oja en de assistent Manager die er nu nog is ene Alain Casanova heeft vandaag mij laten weten dat hij zelf coach wil gaan worden dus daar hoeft ook geen rekening meer mee gehouden worden

Prima Tim

Dag meneer Sadran,

Doei Tim.

Mee buiten gekomen zet ik mijn mobiel aan en wil ik Paul bellen, 28756741 toets ik in “verdorie hij staat uit” nouw laat ik dan maar een sms-je sturen dan ziet hij het straks wel,

Ik loop naar mijn eigen kantoor, om de vriendschappelijke wedstrijden te plannen en door te nemen.

4lf7jph.png

zo dat heeft Alain dan toch nog goed geregeld 2 top wedstrijden tegen Juventus en Feyenoord......

Geplaatst

Je brengt het wel mooi allemaal zeg en het is inderdaad behoorlijk eenzijdig met alleen maar Fransen maar waarom versier je dan Co Adriaanse niet als assistent als het even mogelijk is of een andere beroemdheid?

Je vriendschappelijke duels zien er niet slecht uit met nog een topclub ertussendoor af en toe maar kun je niet beter je assistent het laten regelen?

Ik had voor een aantal jaren terug dat ik met de vriendschappelijke duels bezig was en dat iedereen alleen maar in eigen huis tegen mij wilde spelen dus ik moest iedere keer uit en sindsdien regelt mijn assistent het alleen heb je dan geen grote clubs.

Geplaatst
  • Auteur

Ik zit achter mijn bureau als er op de deur wordt geklopt

Ha meneer Sadran wat is er loos?

Er is niks loos Tim ik kwam alleen even vragen wanneer je de pers informeert over onze nieuwe transfers, want je kan het niet eeuwig achter laten.

O ja natuurlijk meneer ik denk dat ik zo even bel, dan verwittig ik het een en het andere in.

Perfect Tim,

Dag Meneer

Doei Tim

Meneer Sadran is nog geen 2 tellen weg of tmijn telefoon gaat al af, nouw hopen dat het Paul is denk ik in mij zelf, ik kijk in mijn inbox en zie inderdaad dat Paul een berichtje heeft gestuurd

4r1kwzm.jpg

A dat is fijn, heb ik tenminste nog iemand hier waarmee ik Nederlands kan praten, Ik besluit mee even de manager in te verwittige, ik loop naar zijn Kantoor en vertel het goede nieuws, Meneer Sadran is heel blij maar kijkt niet zo blij, en als ik weg wil lopen zegt hij

Tim, ik heb slecht nieuws een van onze beste spelers heeft een blessure op gelopen het gaat hier om de aanvaller Santos hij heeft zijn kniebanden afgescheurd

hoe komt het vraag ik dan,

dat weten we nog niet hij ligt nu onder verdoving omdat de pijn niet te hebben was, dus morgen zullen we pas weten wat er aan de hand is wel weten we al dat hij 2 maanden niet mee zal kunnen trainen.

Dat is dan mooi Shit zeg ik

en ik loop teleurgesteld weg.

De volgende morgen open ik de krant..

52fpj48.jpg

Geplaatst

Hier dan toch een reactie, heb het even snel doorgelezen en het ziet er zeker netjes uit. Deze blijf ik volgen..;)

Geplaatst
  • Auteur

:DIs er nog intresse in deze novelle anders stop ik hem :D

Geplaatst

Gewoon doorgaan. Veel mensen lezen maar reageren niet.

Geplaatst

doorgaan ja.. dit is een hele mooie;)

maar:P.. kheb un foutje ontdekt bij je naam in FM staan TIm ipv Tim .. (maakt niks uit hoor maar ik zag ut;) voor de rest prachtige novelle)

Geplaatst

Vooral doorgaan! Ik lees hem nu pas voor het eerst.:) Hij steekt zeker goed in elkaar.:)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.