Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Volledige naam Manchester City Football Club

Bijnaam The Citizens of The Sky Blues

Opgericht 1880, als West Gorton Saint Marks

Stadion City of Manchester Stadium, Manchester

Capaciteit 48.000

Voorzitter John Wardle

Trainer vacant

Competitie Premier League

Lijkt me duidelijk waar het om gaat. Ik zal niet gaan beginnen met veel rompslomp. Mijn doelstelling is in het linkerrijtje eindigen en stiekem ook wel het behalen van europees voetbal en de halve finale halen van 1 van de 2 bekertoernooien.

Voor het seizoen, de transfers

Als je een game start met FM, waar begin je dan mee? Precies je selectie bekijken en uiteraard de transferperiode gebruiken. Ik was van mening dat Man City een meer dan redelijke selectie had met spelers als Micah Richards, Joey Barton, Stephen Ireland o.a. Een speler mocht van mij andere oorden opzoeken en dat was Corradi. Zie hier :

transferuitzs9.jpg

5 Miljoen is een alleraardigst bedrag, zeker voor een speler waarvoor ik geen basisplaats had gereserveerd. Zeker met de talenten voor de voorhoede in de persoon van Sturridge en Miller, was Corradi enigszins overbodig en voor dit bedrag heb ik hem met een strikje om zijn hoofd al te graag weggebracht.

Mede door het geld dat Corradi ons had opgebracht konden we nog een aantal spelers aantrekken. De volgende om precies te zijn :

transferinuc1.jpg

Fabio Paim : 18 jarige Portugees, die zeker potentie bezit om zich te ontwikkelen tot een prima voetballer. Zal dit seizoen aanvankelijk niet een basisspeler zijn, maar zal zijn speelminuten vast en zeker meepikken

Ibrahim Afellay : Waarschijnlijk de blikvanger in het rijtje aankopen die we hebben gedaan in de zomerstop. Ibrahim heeft al meerdere malen bewezen een zeer groot talent te zijn en men voorspelt hem een grote toekomst. Zal een belangrijke rol in dit team gaan spelen.

Jeroen Simaeys : Talentvolle Belgische middenvelder. Kan zowel centraal als op de rechterkant uit de voeten. Voor de rest een beetje hetzelfde verhaal als bij Fabio.

Garry Bocaly : Last but not least dit Franse 18 jarige talent. Hij is een vergelijkbare speler met het toptalent Micah Richards. Hij zal dit seizoen zeker veel minuten pakken. Heeft ook het geluk op meerdere posities uit de voeten te kunnen.

De Competitie

Dan heb je je selectie rond, en dan begint logischerwijs het seizoen. De verwachtingen zijn bij deze club in Manchester niet al te hoog en daarom valt de druk ook enigszins mee, al hoopte ik stiekem, dat Europees voetbal voor het volgend seizoen vaststellen tot de mogelijkheden behoorde. Zie hier de resultaten die we in de 1e seizoenshelft hebben geboekt :

standys8.jpg

Mijn hoop werd in de eerste seizoenshelft waargemaakt. De Spurs zullen ons in de nog door hen in te halen wedstrijden inhalen, maar dan nog staan we op een 4e plek. Dit zou ons zelfs recht geven op voorronde CL. Maar goed, het is noodzaak met beiden benen op de grond te blijven. We spelen vanuit een zeer sterke organisatie. Gallery-play is niet aan ons besteed, wij gaan uit van het resultaat dat naar mijn mening heilig is. We hebben de minste doelpunten tegen. We hebben dan ook wel bijna de minste gemaakt, maar we staan toch mooi 3e/4e. Een plek bij de eerste 6 is voor mij nu gewoon een must geworden.

League Cup

De kortste weg(wegen in Engeland) naar Europees voetbal blijft het bekervoetbal. Mijn doelstelling was om in een van de twee bekertoernooien een halve finale plek te behalen. Zie hier hoe het ons af ging in de League Cup:

leaguecup1yv1.jpg

leaguecup2tx9.jpg

leaguecup3ce6.jpg

leaguecup4sx8.jpg

Het bovengenoemde doel is dus al bereikt. We hebben ons door het doelpunt in extremis van aanvoerder Joey Barton geplaatst voor de halve finale.

De 1e en 2e ronde waren eenvoudige lotingen en zijn we amper in de problemen gekomen. Tegen Liverpool zijn we een helft compleet weggespeeld. Gelukkig zijn we sterk in het verdedigen en hielden we wonder boven wonder 0. De 2e helft speelde wij beter en deelden we in 4 minuten tijd 2 mokerslagen uit. Liverpool was de weg kwijt en wij hebben de wedstrijd rustig uitgespeeld met zelfs nog een 3e doelpunt om de feestvreugde te vergroten. In de kwartfinale forceerde we de beslissing in de laatste minuut en stelde daardoor een plek in de halve finale veilig. Arsenal is de gelukkige.

Tips/kritiek of andere reacties zou ik leuk vinden, en voor een screen van het een of ander, hoeven jullie maar te vragen

Geplaatst
  • Auteur

Capaciteit 48.000

Voorzitter John Wardle

Trainer vacant

Lijkt me duidelijk waar het om gaat. Ik zal niet gaan beginnen met veel rompslomp. Mijn doelstelling is in het linkerrijtje eindigen en stiekem ook wel het behalen van europees voetbal en de halve finale halen van 1 van de 2 bekertoernooien.

Als je een game start met FM, waar begin je dan mee? Precies je selectie bekijken en uiteraard de transferperiode gebruiken. Ik was van mening dat Man City een meer dan redelijke selectie had met spelers als Micah Richards, Joey Barton, Stephen Ireland o.a. Een speler mocht van mij andere oorden opzoeken en dat was Corradi. Zie hier :

transferuitzs9.jpg

5 Miljoen is een alleraardigst bedrag, zeker voor een speler waarvoor ik geen basisplaats had gereserveerd. Zeker met de talenten voor de voorhoede in de persoon van Sturridge en Miller, was Corradi enigszins overbodig en voor dit bedrag heb ik hem met een strikje om zijn hoofd al te graag weggebracht.

Mede door het geld dat Corradi ons had opgebracht konden we nog een aantal spelers aantrekken. De volgende om precies te zijn :

transferinuc1.jpg

Fabio Paim : 18 jarige Portugees, die zeker potentie bezit om zich te ontwikkelen tot een prima voetballer. Zal dit seizoen aanvankelijk niet een basisspeler zijn, maar zal zijn speelminuten vast en zeker meepikken

Ibrahim Afellay : Waarschijnlijk de blikvanger in het rijtje aankopen die we hebben gedaan in de zomerstop. Ibrahim heeft al meerdere malen bewezen een zeer groot talent te zijn en men voorspelt hem een grote toekomst. Zal een belangrijke rol in dit team gaan spelen.

Jeroen Simaeys : Talentvolle Belgische middenvelder. Kan zowel centraal als op de rechterkant uit de voeten. Voor de rest een beetje hetzelfde verhaal als bij Fabio.

Garry Bocaly : Last but not least dit Franse 18 jarige talent. Hij is een vergelijkbare speler met het toptalent Micah Richards. Hij zal dit seizoen zeker veel minuten pakken. Heeft ook het geluk op meerdere posities uit de voeten te kunnen.

De Competitie

Dan heb je je selectie rond, en dan begint logischerwijs het seizoen. De verwachtingen zijn bij deze club in Manchester niet al te hoog en daarom valt de druk ook enigszins mee, al hoopte ik stiekem, dat Europees voetbal voor het volgend seizoen vaststellen tot de mogelijkheden behoorde. Zie hier de resultaten die we in de 1e seizoenshelft hebben geboekt :

standys8.jpg

Mijn hoop werd in de eerste seizoenshelft waargemaakt. De Spurs zullen ons in de nog door hen in te halen wedstrijden inhalen, maar dan nog staan we op een 4e plek. Dit zou ons zelfs recht geven op voorronde CL. Maar goed, het is noodzaak met beiden benen op de grond te blijven. We spelen vanuit een zeer sterke organisatie. Gallery-play is niet aan ons besteed, wij gaan uit van het resultaat dat naar mijn mening heilig is. We hebben de minste doelpunten tegen. We hebben dan ook wel bijna de minste gemaakt, maar we staan toch mooi 3e/4e. Een plek bij de eerste 6 is voor mij nu gewoon een must geworden.

League Cup

De kortste weg(wegen in Engeland) naar Europees voetbal blijft het bekervoetbal. Mijn doelstelling was om in een van de twee bekertoernooien een halve finale plek te behalen. Zie hier hoe het ons af ging in de League Cup:

leaguecup1yv1.jpg

leaguecup2tx9.jpg

leaguecup3ce6.jpg

leaguecup4sx8.jpg

Het bovengenoemde doel is dus al bereikt. We hebben ons door het doelpunt in extremis van aanvoerder Joey Barton geplaatst voor de halve finale.

De 1e en 2e ronde waren eenvoudige lotingen en zijn we amper in de problemen gekomen. Tegen Liverpool zijn we een helft compleet weggespeeld. Gelukkig zijn we sterk in het verdedigen en hielden we wonder boven wonder 0. De 2e helft speelde wij beter en deelden we in 4 minuten tijd 2 mokerslagen uit. Liverpool was de weg kwijt en wij hebben de wedstrijd rustig uitgespeeld met zelfs nog een 3e doelpunt om de feestvreugde te vergroten. In de kwartfinale forceerde we de beslissing in de laatste minuut en stelde daardoor een plek in de halve finale veilig. Arsenal is de gelukkige.

Tips/kritiek of andere reacties zou ik leuk vinden, en voor een screen van het een of ander, hoeven jullie maar te vragen

Geplaatst
  • Auteur

Capaciteit 48.000

Voorzitter John Wardle

Trainer vacant

transferuitzs9.jpg

transferinuc1.jpg

De Competitie

standys8.jpg

League Cup

leaguecup1yv1.jpg

leaguecup2tx9.jpg

leaguecup3ce6.jpg

leaguecup4sx8.jpg

Geplaatst

Mooi begin, minder leuke club maarja. Succes!

Geplaatst

Leuke ploeg heb je uitgezocht moet ik heel eerlijk zeggen en Corradi is natuurlijk hardstikke overbodig en daar doe je alleen maar verstandig aan om hem te verkopen.

Cool overigens ook dat je in één post een aantal dingen tegelijkertijd pakt zeg!

Geplaatst

Leuke club wel.

Affelay ook voor een leuk bedrag kunnen halen,

ook nog goede prestaties

succes verder!

Geplaatst
  • Auteur

Zo, daar zijn we weer. Was ook wel nodig, mijn novelle bevond zich inmiddels op de helft van pagina 2. Maar goed, het 1e seizoen van mij in dienst bij Manchester City zit erop. Seizoen geslaagd ? Ja.

transfers

In januari is er nog een transferperiode. We hadden geen slechte seizoenshelft achter de rug en sommigen hadden zich in de kijker gespeeld. Ik wou mijn selectie eigenlijk behouden, al was een bod te goed om af te slaan.

transferuitbu2.jpg

Vassell mocht vertrekken. Liverpool wou hem graag hebben, getuige het bod van 10 miljoen. 10 Miljoen is heel erg veel geld en daarom mocht hij naar Anfield Road.

Met 10 miljoen kun je veel leuke dingen doen. We wilden echte versterkingen halen. We hebben ons o.a. bezig gehouden met Higuain Sneijder Farnerud Aissati. Helaas bleek echter geen van deze transfers door te gaan. Uiteindelijk wisten we toch nog 1 talentvolle speler naar Manchester te lokken.

transferinfv4.jpg

Zahoud werd bij Ascoli weggeplukt. Een miljoen voor een speler die waarschijnlijk veel meer waard zal gaan worden.

competitie

Zonder al te veel wijzigen gingen we dus aan de slag met het veiligstellen van een plek voor Europees voetbal. Het resultaat :

eindstandly0.jpg

Dat lukte ons zeker, sterker nog; we gaan voorronde CL spelen. Ver boven de verwachting uitgestoken. Man Utd bleek superieur dit seizoen, al speelden we thuis tegen hen onze beste wedstrijd van het seizoen en we versloegen ze met maar liefs 4-0. Dat we uiteindelijk de 3e plek van de Spurs afpakten is ook nog leuk meegenomen.

FA Cup

Als de league cup bijna is afgelopen begint deze voor ons. In de league cup hadden we een halve finale plek vastgesteld, maar we hopen natuurlijk ook in deze competitie zo ver mogelijk te raken. Zie hier het resultaat :

facup1ak6.jpg

facup2jq3.jpg

facup3sh8.jpg

Huddersfield vormde geen enkel probleem voor ons. Een 5-0 overwinning waarvoor we niet eens voluit hoefde te gaan. Daarna kwam Liverpool en dat was andere koek. Op Anfield had er misschien meer ingezeten, maar mochten we uiteindelijk nog van geluk spreken dat we er een return uitsleepte. In deze return verloren we met 1-0. Terecht ook. Tja, kan ook wel eens.

League Cup

leaguecup1la5.jpg

leaguecup2xq2.jpg

leaguecup3zt3.jpg

De halve finale tegen Arsenal bleek een evenwichtig gevecht. Pas na 170 minuten voetbal werd de knoop echt doorgehakt, gelukkig in ons voordeel. Miller tekende toen voor de 1-0. Joey Barton maakte het uiteindelijk definitief af en bezorgde ons een finale plek. Tegen fullham moesten we aantreden in de finale. Een mindere tegenstander als Arsenal. We overklaste Fullham dan ook op vrijwel elk opzicht. We scoorden echter niet. Na de rode kaart van Simaeys zou je denken dat Fullham gevaarlijker werd. Was niet zo. Zahoud besliste 6 minuten voor tijd de finale in ons voordeel. En zo won Man City voor het eerste sinds 1976 ( correct me if I'm wrong ) de League Cup.

Dat was dus het 1e seizoen. Mijn contract werd natuurlijk verlengd en ik ben nog niet uitgekeken bij Man City. Volgend seizoen komen een aantal getalenteerde jongens de gelederen versterken.

Tipje van de sluier ; 1 van hen maakt de overstap van United naar City.

Screens? vragen, Reacties ? Graag

Geplaatst
  • Auteur

Ik zal dit verhaal niet links laten liggen, maar ik zal er binnekort niet heel veel tijd voor hebben. Mijn vriendin zal waarschijnlijk een dezer dagen bevallen en daarom heb ik logischerwijs andere prioriteiten. Als ik echter tijd heb zal ik nog wel een deel posten etc etc.

Geplaatst

Proficiat in ieder geval !!

We zien wel wanneer je weer een update plaatst hoor...

Mooi van je overwinning in de LC

Geplaatst
  • Auteur

Nemi en Paul Boskamp bedankt. 30 Juni is ons zoontje geboren om 19.23 :).

Ik doe even een kleine update .

transfers

transferinjm8.jpg

Stuk voor stuk sterke spelers. Grootste naam uit dit gezelschap uiteraard Vidic. Jongens als Cardenas groeien zeker uit tot wereldtoppers. Hetzelfde niveau dat we bij Man City willen bereiken.

transferuithf2.jpg

Miller helaas weg. Chelsea deed navraag bij mij. Ik wou Miller wel behouden en had daarom een ( in mijn gedachte ) te hoog bedrag gevraagd. Bij Chelsea zit echter een gekke Rus en die was bereid dit neer te tellen en zodoende moesten we afscheid nemen van Ishmael.

Champions League

We zaten in de 3e voorronde van het miljoenenbal. We hoopten op een gunstige loting. We werden echter niet op onze wenken bediend. Een lastige tegenstander in de gestalte van Schalke 04 rolde uit de koker. Zie hier het resultaat over 2 wedstrijden :

cl1bp1.jpg

cl2lh9.jpg

In Gelsenkirchen leek het vakantiegevoel er nog in te zitten. We hadden niet veel te vertellen in Duitsland en kregen met 2-0 op onze broek. Minstens net zo vervelend was dat Micah Richards 3 maanden uitgeschakeld was. In Manchester hebben wij al meerdere malen laten zien de baas te zijn. Ook Schalke moest hier geloven aan onze dadendrang. Een minuut of 40 werd Schalke zoek gespeeld en we hadden toen de achterstand van 2-0 al weggepoetst. Leonardo kreeg echter in de 41e een onnodige 2e gele kaart en we moesten het klusje met 10 man klaren. Gelukkig konden we bouwen op een sterke verdediging, waarin Boskailo uitblonk als vervanger van Richards. Als kers op de taart besliste invaller Fabrice Muamba in de allerlaatste minuut het duel in ons voordeel en zijn we zeker 6 wedstrijden te bewonderen op het hoogste podium van Europa.

De Loting

cl3ua8.jpg

Redelijk zware poule. Favoriet is de absolute grootmacht AC Milan. Ik verwacht dat wij bij de eerste 2 in deze poule kunnen eindigen. Ik acht ons namelijk sterker dan Marseille en Feyenoord. Overwintering in de CL is dan ook mijn doel.

Zo dat was 'em voor deze keer, heb de laatste tijd niet zo heel veel tijd maar dat zullen jullie wel begrijpen. Volgende keer de 1e seizoenshelf. Reacties hoop ik veel te krijgen ;) en screens kunnen jullie vragen.

EDIT ; eerste 2 wedstrijden van het seizoen beiden met 3-1 gewonnen. Thuis tegen West Ham en uit tegen Aston Villa

Geplaatst

Vidic _O_

Zeer leuke aankopen en een hele leuke/goede novelle!

Lekker stunten in de CL? Want de poule is doen lijkt me.

KUTGW! :thumb:

Geplaatst

Proficiat met de kleine zeg matterazzi23.

Je bent in een ontzettend zware poule beland voor de CL en ik vrees voor je dat je na de winter richting de uefa cup zult moeten gaan!

Je hebt lekker ingekocht alleen twijfel ik ontzettend of Leonardo het wel aankan eigenlijk en hoe kom je erbij Weaver te verkopen? Vind je 2 goalies genoeg of heb je een andere gehaald?

Geplaatst
  • Auteur
Proficiat met de kleine zeg matterazzi23.

Je bent in een ontzettend zware poule beland voor de CL en ik vrees voor je dat je na de winter richting de uefa cup zult moeten gaan!

Je hebt lekker ingekocht alleen twijfel ik ontzettend of Leonardo het wel aankan eigenlijk en hoe kom je erbij Weaver te verkopen? Vind je 2 goalies genoeg of heb je een andere gehaald?

Bedankt Podolski ;).Leonardo kan tot nog toe makkelijk wat van hem gevraagd word. Isaksson is mijn 1e keus en Schmeichel is de coming man. Ik vond Weaver niet beter dan Isaksson en achtte hem ook potentieel niet beter dan Schmeichel. Hij mocht dus gaan. Lewis en Hart zijn er in geval van hoge nood ook nog om die keeperpositie in te vullen.

Screentje van Miller komt er aan.

Geplaatst
  • Auteur

ishmaelmillerwv5.jpg

Ishmael Miller. Sinds zijn overgang naar Chelsea geteisterd door blessureleed. Heeft dan ook pas in een paar wedstrijden zijn opwachting kunnen maken.

Geplaatst

Die Miller lijkt me niet eens goed genoeg voor Chelsea, maar blijkbaar zal-ie wel veel scoren.

Geplaatst
  • Auteur

Of die goed genoeg is voor Chelsea moeten ze zelf bepalen. Hij speelde een goed seizoen bij mij en ik zag er zeker wel potentie in. Maar zoals ik al zei is hij tot nog toe vrijwel steeds geblesseerd geweest in Chelsea dienst.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.