Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

-1-

Vele zullen mij kennen als ‘de persoon van de 1000 dagboeken’, nadat mijn vorige dagboek (De haatkant van het voetbal) flopte ben ik nu terug met een nieuw verhaal. Ik zal dit keer kortere stukjes gebruiken in de hoop dat ik meer ‘vaste’ lezers krijg. Zoals de titel al aangeeft ga ik mijn heil zoeken bij ‘onze’ zuiderburen, waar ik ga beginnen komt later ten orde.

Waarom Belgie ? Nou dat ga ik uitleggen. Doordat ik het EK-21 goed gevolgd heb, heb ik gezien dat er in Belgie zeker talent is. Ook heb ik het ‘grote’ Belgie gevolgd, het ‘grote’ Belgie dat op een blok zit, zit te wachten op de jonge garde die het EK heeft meegemaakt. Verder ben ik ook bezig met een Anderlecht carriere, daarin merkte ik dat er zeer veel Talent/Talentjes in Belgie zitten. Langzaam maar zeker begin ik beetje bij beetje steeds meer gecharmeerd te raken van het voetbal van de zuiderburen.

Dit brengt mij waar ik ga beginnen, zoals misschien al een beetje duidelijk was uit de vorige alinea, begin ik met het Nationale Elftal van Belgie. Mijn doel ? Simpel, Belgie naar het EK2008 leiden, Ondertussen neem ik ook de leiding over het -21 en het -19 team waar ik ook mee wil gaan presteren. Mijn eerste daad was dus om Jean-Francois de Sart te ontslaan als coach van het -21 team. Met het -21 team wil ik me kwalificeren voor het EK in Nederland en daar kwalificatie voor de Olympische Spelen afdwingen. Met het -19 team wil ik het EK in Portugal gaan halen.

Geplaatst
  • Auteur

-1-

Vele zullen mij kennen als ‘de persoon van de 1000 dagboeken’, nadat mijn vorige dagboek (De haatkant van het voetbal) flopte ben ik nu terug met een nieuw verhaal. Ik zal dit keer kortere stukjes gebruiken in de hoop dat ik meer ‘vaste’ lezers krijg. Zoals de titel al aangeeft ga ik mijn heil zoeken bij ‘onze’ zuiderburen, waar ik ga beginnen komt later ten orde.

Waarom Belgie ? Nou dat ga ik uitleggen. Doordat ik het EK-21 goed gevolgd heb, heb ik gezien dat er in Belgie zeker talent is. Ook heb ik het ‘grote’ Belgie gevolgd, het ‘grote’ Belgie dat op een blok zit, zit te wachten op de jonge garde die het EK heeft meegemaakt. Verder ben ik ook bezig met een Anderlecht carriere, daarin merkte ik dat er zeer veel Talent/Talentjes in Belgie zitten. Langzaam maar zeker begin ik beetje bij beetje steeds meer gecharmeerd te raken van het voetbal van de zuiderburen.

Dit brengt mij waar ik ga beginnen, zoals misschien al een beetje duidelijk was uit de vorige alinea, begin ik met het Nationale Elftal van Belgie. Mijn doel ? Simpel, Belgie naar het EK2008 leiden, Ondertussen neem ik ook de leiding over het -21 en het -19 team waar ik ook mee wil gaan presteren. Mijn eerste daad was dus om Jean-Francois de Sart te ontslaan als coach van het -21 team. Met het -21 team wil ik me kwalificeren voor het EK in Nederland en daar kwalificatie voor de Olympische Spelen afdwingen. Met het -19 team wil ik het EK in Portugal gaan halen.

Geplaatst
  • Auteur

-1-

Geplaatst

Veel succes met België. Hopelijk kan jij ze naar een hoger niveau brengen.

Geplaatst

Goed dat je betn gestopt met die geflopte novelle, het was gewoon absurd! Belgie zeker mooi team! Heb er zelf ook een game mee begonnen sinds het EK-21 :D

Geplaatst
  • Auteur

-2-

Ik wist dat mijn taak niet eenvoudig ging worden, Ik ken natuurlijk lang niet alle talenten/goede spelers dus ik ging op zoek naar de goede spelers voor Belgie. Omdat ik strak vasthoud aan mijn 4-4-2 Diamond tactiek, ging ik uitsluitend voor dit systeem spelers zoeken.

Spelers als Vincent Kompany, Daniel van Buijten en Timmy Simons kenden ik natuurlijk al maar spelers als Gabi Mudingayi en Karel Geraerts had ik nog nooit van gehoord. Ik stond dus voor een lastig karwei, Belgie dat met een 55e plaats op de wereldranglijst veel te laag genoteerd staat (Althans denk ik), zal onder mijn bewind vorderingen moeten gaan maken en een vaste kandidaat op toernooien worden.

Na een tijdje hebben kunnen zoeken naar spelers, kon ik me nu gaan voorbereiden op 2 wedstrijden. Met Belgie -21 moet ik het op gaan nemen tegen Portugal, een cruciaal duel omdat in de poule van 3 alleen de eerste doorgaat en je iedere tegenstander maar 1x treft, moest dit duel dus gewonnen worden. Met het ‘grote’ Belgie stond ik voor een makkelijkere klus, We moeten namelijk tegen Kazachstan spelen een wedstrijd die we zeker moeten winnen.

Belgie -21 ging met deze selectie voorbereiden op Portugal, terwijl Belgie met deze selectie ging voorbereiden op Kazachstan. Omdat de wedstrijd met -21 Cruciaal is heb ik daar ook mijn prioriteit met selecteren aan gegeven, Belgie moet met de ervaren krachten ook nog makkelijk Kazachstan aan de kant kunnen zetten. Positief is dat spelers Nani en Hugo Almeida in het ‘grote’ Portugal staan. Nadeel was dat Cristiano Ronaldo meedeed met de portugezen.

Geplaatst

neem deze HELE GOEDE raad van mij aan (ben zelf Vlaming)

- 4 linksbacks?

- zet de talenten van de beloften in de a-ploeg en verwijder volgende spelers uit je selectie:

leonard, maertens, van damme en/of deschacht, swerts, caluwé, mbo mpenza!!!!!

de rest kan er nog mee door, maar ik herhaal, meer talent in de selectie!

en haal fellaini derbij!

kijk, dit is imo een hele mooie ploeg voor belgië:

Stijnen/Bailly

Vanden Borre - Kompany - Van Buyten - Vermaelen

Defour - Simons - Mudingayi - Martens

Dembélé - Sonck/Pieroni

vul dit aan met getalenteerde jongeren zoals pocognoli, lombaerts, fellaini, de mul, vertonghen, hazard, mirallas,...en je kan echt mooie resultaten behalen!

succes

Geplaatst
  • Auteur

-3-

Als eerste mocht ik met Belgie -21 de wedstrijd tegen Portugal -21 gaan spelen, het Joseph Marien Stadion in Brussel was het decor voor deze wedstrijd.Voordat we daadwerkelijk konden gaan voorbereiden viel Thomas Vermaelen uit met griep, een tegenvaller. Voor de wedstrijd begon wisten beide elftallen dat bij een nederlaag het doek al vrij zeker viel, dit omdat Georgie de 3e concurrent was, waar beide elftallen wel van dachten te winnen. We begonnen sterk aan de wedstrijd en v.Tornhout kreeg al een grotek ans na 5 minuten, Het duurden tot de 32e minuut voordat we echter wisten te score. Het was Moussa Dembele die ons op 1-0 bracht. In de 14e minuut na rust scoorde Moussa Dembele opnieuw, hij bracht ons hiermee op een comfortabele 2-0 voorsprong. Portugal zette hierna flink druk en creerde een aantal goede mogelijkheden voor Djalo, Maar de portugezen wisten het net niet te vinden en zo wonnen wij dus een uiterst belangrijke wedstrijd.

Belgie 21-Portugal 21

Voor de wedstrijd met Kazachstan hadden we opnieuw een afmeldig, Koen Daerden moest geblesseerd afhaken zijn vervanger, routinier Bart Goor. Ook in deze wedstrijd begonnen we goed, Thomas Buffel kreeg al snel een opgelegde mogelijkheid maar hij faalde 1 op 1 met de keeper. We waren de eerste helft veel en veel sterker als de Kazaken, alleen wisten we niet te scoren. Ook de tweede helft begonnen we goed invaller Tchite kreeg al snel een aantal goede mogelijkheden, maar na 72 minuten voetballen stond het nog altijd 0-0. En zoals de voetbalwet luid scoor jij niet dan scoort je tegenstander, zo scoorde Thlekugov de 0-1 voor Kazachstan, dit was gelijk de laatste kans van de wedstrijd. Zo speelden we uiterste teleurstellend en verloren we een wedstrijd die we zeker hadden moeten winnen.

Belgie-Kazachstan

Geplaatst
  • Auteur

-4-

Nu mijn 2 eerste wedstrijden achter de rug waren, keek ik terug met een gemengd gevoel. Want tegen Kazachstan hadden we moeten winnen, zeker omdat we in een moeilijke kwalificatiepoule zitten, maar gelukkig zijn er nog genoeg wedstrijden om deze trieste uitslag weg te werken. Verder was ik natuurlijk uiterst blij met de zege tegen Portugal -21, door deze overwinning waren we bijna zeker van de laatste ronde van de kwalificatie voor het EK. Maar na deze wedstrijden heb ik wel een betere indruk hoe het voetbal ervoor staat, Ondanks dat er vele selectiespelers geblesseerd waren, wisten we toch 2 goede teams te selecteren. Met het -21 team hebben we het geluk dat mochten we het EK halen, kunnen we een beroep doen op Vincent Kompany. Omdat ik het EK op dat moment natuurlijk voorrang geef, kunnen we met een kwalitatief zeer sterk elftal voor de boeg komen, en zo kunnen we ons misschien plaatsen voor de spelen.

Maar nu genoeg terug gekeken, we moesten over ruim 20 dagen weer aan de bak, met Belgie -21 spelen we dan de beslissende wedstrijd tegen Georgie en met Belgie moeten we uit naar Armenie. De wedstrijd tegen Armenie moest deze keer natuurlijk gewonnen worden om nog kans te houden om het EK te halen, de wedstrijd tegen Georgie was voor ons natuurlijk ook heel belangrijk omdat we het EK -21 wilden halen. Belgie -21 zal van Georgie -21 moeten gaan winnen met deze selectie, en Belgie moet het met deze selectie opnemen tegen Armenie.

Twee wedstrijden die beide gewonnen moeten worden, tegen deze 2 ‘kleine broertjes’ is dat ook zeker niet teveel gevraagd.

Geplaatst

- 4 linksbacks?

- zet de talenten van de beloften in de a-ploeg en verwijder volgende spelers uit je selectie:

en haal fellaini derbij!

Stijnen/Bailly

Dembélé - Sonck/Pieroni

vul dit aan met getalenteerde jongeren zoals pocognoli, lombaerts, fellaini, de mul, vertonghen, hazard, mirallas,...en je kan echt mooie resultaten behalen!

succes

Deschacht is een uitstekende linksback. Defour is geen rechtermiddenvelder. Simons en Mudingayi? Ben jij Vandereycken undercover?

Geplaatst

- 4 linksbacks?

en haal fellaini derbij!

Stijnen/Bailly

Dembélé - Sonck/Pieroni

succes

Deschacht is een uitstekende linksback. Defour is geen rechtermiddenvelder. Simons en Mudingayi? Ben jij Vandereycken undercover?

defour kan eventueel wel op de buitenkant spelen hoor. trouwens, simons is onomstreden en mudingayi heeft in elke match die hij gespeeld heeft een goeie indruk gemaakt (buiten het balverlies tegen portugal) maar in de toekomst zal de jakke vertonghen zijn plaats wel innemen.

en ja, ik ben eigelijk de rené, ik probeer langs deze weg een beetje van voetbal te leren...

Geplaatst

- 4 linksbacks?

en haal fellaini derbij!

Stijnen/Bailly

Dembélé - Sonck/Pieroni

succes

defour kan eventueel wel op de buitenkant spelen hoor. trouwens, simons is onomstreden en mudingayi heeft in elke match die hij gespeeld heeft een goeie indruk gemaakt (buiten het balverlies tegen portugal) maar in de toekomst zal de jakke vertonghen zijn plaats wel innemen.

en ja, ik ben eigelijk de rené, ik probeer langs deze weg een beetje van voetbal te leren...

Defour kan het maar zijn beste plaats is centraal. Dan kan je beter een echte rechtsbuiten laten meedoen. Simons en Mudingayi zijn inderdaad goed. Maar waar is de creativiteit centraal op het middenveld?

Geplaatst

even on topic, zie je wel dat je met jouw selectie geen resultaten haalt.

bart goor?

en de selectie nu vind ik ook maar niet veel soeps.

hoe kom je erbij dat jongens zoals de fauw, walasiak, van imschoot, van dessel rijp zijn voor de a-ploeg?:cab:

Geplaatst

de creativiteit zal langs de flanken moeten komen. centraal moet er gebikkeld worden. tegen sterkere tegenstanders zoals portugal en ook matchen in finland en polen kan je het echt niet permitteren met 3 aanvallende spelers op het middenveld te spelen. aanvallen langs de flanken, centraal knokken en bv tegen portugal de creativiteit van deco beperken.

Geplaatst
  • Auteur

Ja, ik ben nu nog van alles aan het uitproberen. Ik ben nog niet echt bekend met veel spelers in Belgie, Als -21 drek geplaatst is voor EK dan komen spelers als V.D.Borre, Dembele in het 'grote' Belgie.

Geplaatst
  • Auteur
Ook ik ga even on topic.. Bailly? Nergens?

Half jaar geblesseerd ;)

Geplaatst
  • Auteur

-5-

Voordat we ons op deze wedstrijden gingen concentreren moest ik eerst naar de loting voor de kwalificatie voor het EK -19. We kwamen in een poule bij Azerbeidjan, Griekenland en Ijsland, de eerste 2 uit de poule gaan door naar de laatste fase van het kwalificatietoernooi. En die moet zeker haalbaar zijn voor ons. Georgie -21 dat met 3-0 had verloren van Portugal, stond vandaag voor een lastige opgave tegen ons. Wij wisten dat we het vandaag af moesten maken. We begonnen flitsend en Dieter van Tornhou schoot na 3 minuten al de 0-1 binnen, niet veel later maakte Moussa Dembele de 0-2. Dembele die vlak voor rust voor de 3-0 ruststand zorgden speelden een geweldige wedstrijd. Na 7 minuten in de 2e helft mocht Dembele ook de 4-0 maken, We bleven domineren en kregen veel kansen over de hele wedstrijd. Bij deze 4-0 bleef het ook, hierdoor kwalificeerde wij ons voor de laatste fase van de kwalificatiereeks voor het EK.

Georgie 21-Belgie 21

Toen we de loting binnen kregen, wisten we dat we het in een tweeluik met Denemarken -21 moesten gaan uitmaken wie er naar het EK mocht, Denemarken is een ploeg die we zeker aankunnen.

Nu Belgie -21 het voorbeeld had gegeven moest Belgie ook maar een stap gaan zetten richting het EK, dit konden we doen door uit bij Armenie te gaan winnen. Met een sterkere selectie als in de wedstrijd tegen Kazachstan gingen we vol goede moed naar Armenie. We begonnen ook fel, Luigi Pieroni kreeg al vroeg een kans. Het leek er lange tijd op dat we geen gat in hun defensie wiste te vinden tot dat Benjamin de Ceulaer de bal kreeg en deze schitterend binnen schoot en zo voor de 0-1 ruststand zorgde. Na een kwartier in de tweede helft was het Geraerts die ons op 0-2 bracht. Na deze treffer was Armenie verslagen en konden we de wedstrijd rustig uit voetballen. Door alle onoplettendheid maakte Armenie in de 92e minuut zelfs nog 1-2 van, maar dichterbij kwamen ze niet. Zo wonnen wij en haalden we 3 belangrijke punten binnen.

Armenie-Belgie

Geplaatst
  • Auteur

-6-

Na deze 2 succesvol afgesloten wedstrijden, hadden we weer een maandje rust en kon ik op zoek gaan naar ‘nieuwe’ spelers voor het team. Na een bedankje te hebben ontvangen van Benji de Ceulaer na zijn eerste doelpunt voor de nationale ploeg, kon ik dan spelers gaan bekijken. Al enige tijd zit ik te denken om Kevin Vandenbergh, tegenwoordig speler van Catania, naar het elftal van de Rode Duivels te halen. Een spits die makkelijk scoort alleen nog te weinig kracht heeft. Verder kan het ‘eerste elftal’ ook goed gebruik maken van de kwaliteiten van Moussa Dembele, maar die zal eerst Belgie -21 moet helpen naar het EK te brengen alvorens hij wordt opgeroepen voor het ‘grote’ Belgie.

Belgie en Belgie -21 bereiden zich allebei voor op 2 belangrijke wedstrijden. Voor Belgie zijn dat de uit-wedstrijd bij Servie en de thuis-wedstrijd tegen Azerbeidjan, voor Belgie -21 is dat het tweeluik met Denemarken om kwalificatie voor het EK -21 te bewerkstelligen. Ook voor Belgie -19 werd het tijd om op zoek te gaan naar een selectie, want hun 3 wedstrijden in de 1e kwalificatieronde stonden ook op he programma. Een drukke maand had ik dus voor de boeg.

Belgie -21 krijgt voorrang op Belgie -19 omdat Belgie -21 in de belangrijke fase zit en Belgie -19 ‘makkelijke’ tegenstanders heeft.

Selectie Belgie -19

Selectie Belgie -21

Selectie Belgie

Geplaatst

Nog iets positief (alleszins toen ik Belgie speelde) is dat Luciano (keeper van Beerschot die nu naar Groningen is) Belg gaat worden. Is bij mij eerste keeper geworden. Superkeeper voor België!

En Kompany zou best eerste elftal worden vind ik. Bij de -19 kan Eden Hazard nog bij!

Geplaatst

Echt wat een kutselectie heb jij voor 't eerste. Wat boeit jou die -21 nou, gewoon al die goede talenten naar het eerste halen, als je ook maar een beetje prestaties wilt halen ! :thumb:

Nog een tip, misschien niet die screens met links werken, want dan ziet het er allemaal net wat minder aantrekkelijk uit...

Geplaatst
  • Auteur
Echt wat een kutselectie heb jij voor 't eerste. Wat boeit jou die -21 nou, gewoon al die goede talenten naar het eerste halen, als je ook maar een beetje prestaties wilt halen ! :thumb:

Nog een tip, misschien niet die screens met links werken, want dan ziet het er allemaal net wat minder aantrekkelijk uit...

Jah ik zelf vind dat fijner, want ik vind het minder mooi uitzien als er steeds screens tussen het verhaal doorgaan.

Maar als jullie dat zo willen dan zal ik dat doen ;). Alleen dat gebeurt dan wel vanaf deel 10 want tot en met 9 heb ik al af in word ;)

Geplaatst

Je bent toch als je bondscoach van België -21 bent ook direct bondscoach van het grote België met jongens als Goor, Simons, Kompany etc of zie ik dat nu verkeerd of speel je daar nooit mee?

Ik begrijp dat je nu veel aandacht besteedt aan -21 het team, maar dat is eigenlijk voor ons ook niet altijd even leuk omdat we de spelers vaak niet kennen.

Geplaatst
  • Auteur
Je bent toch als je bondscoach van België -21 bent ook direct bondscoach van het grote België met jongens als Goor, Simons, Kompany etc of zie ik dat nu verkeerd of speel je daar nooit mee?

Ik begrijp dat je nu veel aandacht besteedt aan -21 het team, maar dat is eigenlijk voor ons ook niet altijd even leuk omdat we de spelers vaak niet kennen.

Misschien leer je hierdoor wat talentjes kennen ;), maar de kwalificatie is in het volgende hoofdstuk afgelopen dus daarna wordt het alleen het 'grote' Blegie.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.