Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Gisteren zaten Aklilu en ik ons kapot te lachen over het erbarmelijke niveau op een forum. Een rapforum wel te verstaan. En dan met name over de lachwekkende battles die werden gehouden, zogenaamde "disses" waren over het algemeen ver te zoeken.

Dit deed mij toen denken aan de battles die ooit zijn gehouden in een ver verleden op MU, wat helaas nooit afgemaakt werd. Desondanks waren het erg leuke topics en vielen er over en weer zeker wat disses.

Hierdoor komen we op het punt van dit topic; Aklilu en ik her-introduceren de rapbattles! Heb jij in het je mars om de nieuwe Kool G Rap te worden? Of misschien toon je je wel als een fake-ass thug als 50 Cent?

Wat zijn rapbattles?

Iedereen weet tegenwoordig wel wat dissen is; het zoveel en zo hard mogelijk uitlullen van een bepaald persoon. In een rapbattle nemen twee rappers het tegen elkaar op en proberen ze elkaar zo goed mogelijk te dissen. Degene die zijn tegenstander het hardst disst, gaat door naar de volgende ronde. Uiteindelijk blijft er één persoon over, de echte O.G. van Managers United.

Hoe werkt het?

We zullen gaan werken volgens een knock-outsysteem, er van uitgaande dat er genoeg mensen meedoen. Om het een beetje overzichtelijk te houden, zullen we niet elke battle in één topic proppen. Daarom; voor twee battles, één topic.

De regels:

- Elke drop (je disstekst) moet ten minste acht regels lang zijn (meer mag natuurlijk).

- We gaan battlen in het Nederlands.

- Na iedere ronde volgt er een loting, zodat je nooit weet wie je tegenstander in de volgende ronde is.

- Je tekst moet zelfverzonnen zijn. Gebruik je zinnen van een ander of haal je iets rechtstreeks van internet, word je meteen uit het toernooi gekegeld. En reken maar dat we gaan controleren.

- We gaan niet overmatig gebruikmaken van scheldwoorden. Het mag met mate, maar het blijft een spelletje en we houden het leuk.

Zodra beide rappers hun tekst hebben gedropt, mag iedereen (dus ook mensen die niet meedoen) hun stem uitbrengen op diegene die het hardst gedisst heeft. Heb je een stem zonder onderbouwing? Helaas, dan telt hij niet mee. Voor de goede orde; Aklilu en ik doen zelf ook mee. De loting zullen we dan ook laten gebeuren door een derde partij, om beïnvloeding te voorkomen.

Dus, don't be shy en ontplooi jezelf als een echte MC en schrijf je in! Stuur een PM naar mij of Aklilu om jezelf in te schrijven, dit kan tot dinsdagavond 23.59 uur. Vragen en dergelijke kunnen in dit topic worden gesteld. :)

wigger-42888.jpg

• Antwoorden 66
  • Weergaven 28
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Gisteren zaten Aklilu en ik ons kapot te lachen over het erbarmelijke niveau op een forum. Een rapforum wel te verstaan. En dan met name over de lachwekkende battles die werden gehouden, zogenaamde "disses" waren over het algemeen ver te zoeken.

Dit deed mij toen denken aan de battles die ooit zijn gehouden in een ver verleden op MU, wat helaas nooit afgemaakt werd. Desondanks waren het erg leuke topics en vielen er over en weer zeker wat disses.

Hierdoor komen we op het punt van dit topic; Aklilu en ik her-introduceren de rapbattles! Heb jij in het je mars om de nieuwe Kool G Rap te worden? Of misschien toon je je wel als een fake-ass thug als 50 Cent?

Wat zijn rapbattles?

Iedereen weet tegenwoordig wel wat dissen is; het zoveel en zo hard mogelijk uitlullen van een bepaald persoon. In een rapbattle nemen twee rappers het tegen elkaar op en proberen ze elkaar zo goed mogelijk te dissen. Degene die zijn tegenstander het hardst disst, gaat door naar de volgende ronde. Uiteindelijk blijft er één persoon over, de echte O.G. van Managers United.

Hoe werkt het?

We zullen gaan werken volgens een knock-outsysteem, er van uitgaande dat er genoeg mensen meedoen. Om het een beetje overzichtelijk te houden, zullen we niet elke battle in één topic proppen. Daarom; voor twee battles, één topic.

De regels:

- Elke drop (je disstekst) moet ten minste acht regels lang zijn (meer mag natuurlijk).

- Na iedere ronde volgt er een loting, zodat je nooit weet wie je tegenstander in de volgende ronde is.

- Je tekst moet zelfverzonnen zijn. Gebruik je zinnen van een ander of haal je iets rechtstreeks van internet, word je meteen uit het toernooi gekegeld. En reken maar dat we gaan controleren.

- We gaan niet overmatig gebruikmaken van scheldwoorden. Het mag met mate, maar het blijft een spelletje en we houden het leuk.

Zodra beide rappers hun tekst hebben gedropt, mag iedereen (dus ook mensen die niet meedoen) hun stem uitbrengen op diegene die het hardst gedisst heeft. Heb je een stem zonder onderbouwing? Helaas, dan telt hij niet mee. Voor de goede orde; Aklilu en ik doen zelf ook mee. De loting zullen we dan ook laten gebeuren door een derde partij, om beïnvloeding te voorkomen.

Dus, don't be shy en ontplooi jezelf als een echte MC en schrijf je in! Stuur een PM naar mij of Aklilu om jezelf in te schrijven, dit kan tot dinsdagavond 23.59 uur. Vragen en dergelijke kunnen in dit topic worden gesteld. :)

wigger-42888.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Wat zijn rapbattles?

Hoe werkt het?

De regels:

wigger-42888.jpg

Geplaatst

Laat zien dat je net zo gangster bent als de negers op de foto hierboven :)

Geplaatst
  • Auteur
De mensen die tot nu toe deelnemen:

1. Wesley

2. Aka

3. Marc-Vivien Foë

4. Harm Jan

5. Frank

6. Karelax

7. Ginola

8. Sezer

Kom op mensen, wij zien graag dat er meer deelnemers komen aangezien er hier iets zeer leuks uit kan komen! :) We're counting on you.

Geplaatst

Kom op, vooral voor al die mensen die geprovoceerd zijn door HJ is dit de ideale gelegenheid om hem terug te pakken! :cab:

Geplaatst

he bitches, ik moet thomas nog ff terugpakken van vorige x :P

ging 'ie onterecht door, smakeloze paupers ;)

Geplaatst

Men weet nog waar ik strandde de vorige keren? 8)

Geplaatst
Kom op, vooral voor al die mensen die geprovoceerd zijn door HJ is dit de ideale gelegenheid om hem terug te pakken! :cab:

Als ze uitgeluld willen worden

Geplaatst

Dit wordt lachen. :mrgy: Ik laat mijn talent wel de volgende keer zien. 8) dit keer ben ik just een toeschouwer.

Geplaatst
he bitches, ik moet thomas nog ff terugpakken van vorige x :P

ging 'ie onterecht door, smakeloze paupers ;)

Was er al eens zo'n topic dan? Linkje? :*)

Geplaatst
  • Auteur

1. Wesley

2. Aka

3. Marc-Vivien Foë

4. Harm Jan

5. Frank

6. Karelax

7. Ginola

8. Sezer

9. v basten

10. Gert

11. Fabio Costa

12. Niels

Gaat al de goede kant op, volk. :)

Doe je mee Niels, of wacht je liever of Boes zich inschrijft? :cab:

Geplaatst

ik heb die neger gister gepmt , maja liever lui dan moe schijnbaar :cab:

ik doe mee dus :checkit:

Geplaatst

Ik doe ook wel even mee, niet dat ik kan rappen ofzo :cab: Maar met Sinterklaas was ik altijd wel creatief 8)

Ojah, tot hoever mag je gaan? Qua grof taalgebruik en dergelijke? (A)

Geplaatst

Ojah, tot hoever mag je gaan? Qua grof taalgebruik en dergelijke? (A)

Ik denk dat ze je niet met erntige ziektes en andere grove verwensingen mag schelden (?)

Geplaatst

Jawel, maar niet persoonlijk. Dus je kk moeder bijvoorbeeld, dat wordt afgestraft.

Geplaatst

Omdat ik kwalitatief niet echt van toevoegende waarde ben, zal ik even de kat uit boom kijken. Wel geinig bedacht, ben benieuwd. :checkit:

Geplaatst
  • Auteur

Inderdaad, voor mij zal het ook de eerste keer zijn dat ik een dergelijke tekst ga schrijven, terwijl ik toch altijd naar hiphop luister. :cab:

1. Wesley

2. Aka

3. Marc-Vivien Foë

4. Harm Jan

5. Frank

6. Karelax

7. Ginola

8. Sezer

9. v basten

10. Gert

11. Fabio Costa

12. Niels

13. Nielson

14. Thomas

Mo. ;e Waar blijf je?

Geplaatst

Jullie kunnen jullie beter uitschrijven!

Want ik tel voor vijven!

Heb me net ingeschreven

En ga jullie billekoek geven!

Geplaatst

De lat ligt meteen alweer hoog zie ik. :cab:

Ohnoes, er hangt nog een stukje sperma aan m'n pik.

vette rijms jwt.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.