Geplaatst 1 juni 200718 jr. Deel 1 ‘Hallo…hallo.... meneer mag ik U wat vragen? Natuurlijk. U heeft toch bij Liverpool gespeeld. Ja dat heb ik. Mag ik een handtekening van U? Natuurlijk mag dat.’ Ik geef dat jongetje een handtekening, soms word ik wel moe van die handtekeningen uitdelen. Ben ik even op Roland Garros aan het kijken en dan wordt ik telkens verstoord. Ik loop nadat ik die handtekening heb gegeven naar het Centre Court. Op het Centre Court begint zometeen de finale tussen Ferderer en Nadal. Ik ben samen met mijn vriendin daar naartoe gegaan. Mijn vriendin is ooit beroemd tennisspeler geweest, daarom zijn we nu hier aan het kijken. Als de finale is afgelopen zeg ik tegen haar: ‘Mooie wedstrijd was dat hé? Ja zeker’. We lopen ondertussen naar de uitgang toe. Maar onderweg wordt ik door iemand tegengehouden maar ik ken hem niet. Hij zegt: ‘kan ik een afspraak maken met jou? Wie bent U dan?’ vraag ik. ‘Ik ben jou oude vriend van vroeger. O heey, ik had je niet zo snel herkend.’ Ik maak een afspraak met hem en loop dan naar de auto toe. ‘In de auto vraagt mijn vriendin dan: ‘Wie was die man die je aansprak? Dat was een goeie bekende van vroeger.’ (mijn vriendin kwam iemand anders tegen, dus daar ging ze mee praten.)
Geplaatst 1 juni 200718 jr. Auteur Deel 1 ‘Hallo…hallo.... meneer mag ik U wat vragen? Natuurlijk. U heeft toch bij Liverpool gespeeld. Ja dat heb ik. Mag ik een handtekening van U? Natuurlijk mag dat.’ Ik geef dat jongetje een handtekening, soms word ik wel moe van die handtekeningen uitdelen. Ben ik even op Roland Garros aan het kijken en dan wordt ik telkens verstoord. Ik loop nadat ik die handtekening heb gegeven naar het Centre Court. Op het Centre Court begint zometeen de finale tussen Ferderer en Nadal. Ik ben samen met mijn vriendin daar naartoe gegaan. Mijn vriendin is ooit beroemd tennisspeler geweest, daarom zijn we nu hier aan het kijken. Als de finale is afgelopen zeg ik tegen haar: ‘Mooie wedstrijd was dat hé? Ja zeker’. We lopen ondertussen naar de uitgang toe. Maar onderweg wordt ik door iemand tegengehouden maar ik ken hem niet. Hij zegt: ‘kan ik een afspraak maken met jou? Wie bent U dan?’ vraag ik. ‘Ik ben jou oude vriend van vroeger. O heey, ik had je niet zo snel herkend.’ Ik maak een afspraak met hem en loop dan naar de auto toe. ‘In de auto vraagt mijn vriendin dan: ‘Wie was die man die je aansprak? Dat was een goeie bekende van vroeger.’ (mijn vriendin kwam iemand anders tegen, dus daar ging ze mee praten.)
Geplaatst 1 juni 200718 jr. Auteur Deel 1 ‘Hallo…hallo.... meneer mag ik U wat vragen? Natuurlijk. U heeft toch bij Liverpool gespeeld. Ja dat heb ik. Mag ik een handtekening van U? Natuurlijk mag dat.’ Ik geef dat jongetje een handtekening, soms word ik wel moe van die handtekeningen uitdelen. Ben ik even op Roland Garros aan het kijken en dan wordt ik telkens verstoord. Ik loop nadat ik die handtekening heb gegeven naar het Centre Court. Op het Centre Court begint zometeen de finale tussen Ferderer en Nadal. Ik ben samen met mijn vriendin daar naartoe gegaan. Mijn vriendin is ooit beroemd tennisspeler geweest, daarom zijn we nu hier aan het kijken. Als de finale is afgelopen zeg ik tegen haar: ‘Mooie wedstrijd was dat hé? Ja zeker’. We lopen ondertussen naar de uitgang toe. Maar onderweg wordt ik door iemand tegengehouden maar ik ken hem niet. Hij zegt: ‘kan ik een afspraak maken met jou? Wie bent U dan?’ vraag ik. ‘Ik ben jou oude vriend van vroeger. O heey, ik had je niet zo snel herkend.’ Ik maak een afspraak met hem en loop dan naar de auto toe. ‘In de auto vraagt mijn vriendin dan: ‘Wie was die man die je aansprak? Dat was een goeie bekende van vroeger.’ (mijn vriendin kwam iemand anders tegen, dus daar ging ze mee praten.)
Geplaatst 1 juni 200718 jr. Auteur Deel 2 Als we weer thuis zijn ga ik gelijk naar mijn kantoor. Ik denk: ‘Wat zou hij van mij willen? Ik heb hem niet meer gezien sinds de middelbare school. Hij mij denk ik wel op de televisie want ik heb bij Liverpool gespeeld. Ik heb ook geen idee wat hij nu voor werk doet. We zullen het zondag wel zien want dan komt hij over met het vliegtuig van Engeland naar hier. De volgende dag moet ik gewoon weer training geven aan de C1 van Ajax. Zaterdag spelen ze tegen PSV en als ze die winnen zijn ze kampioen. Dus we moeten er vol aan de bak. Als de training is afgelopen komt Martin van Geel naar mij toe. Hij wil me spreken en vraagt wanneer ik tijd heb en dan zeg ik: ‘Ik heb nu wel even tijd’. Ik loop achter hem aan naar zijn kantoor. Als ik ga zitten begint hij meteen: ‘we hebben voor jou volgend jaar een betere vacature.’ ‘Wat dan?’ vraag ik. ‘Je kan volgend jaar assistent trainer worden van Henk ten Cate.’ ‘Daar moet ik eerst nog even over nadenken.’ Als ik thuis kom loop ik naar mijn vriendin toe en zeg meteen: ‘Ik kan assistent trainer worden van Henk ten Cate volgend jaar. Maar ik weet niet of ik het wel moet doen.’ ‘Het is toch geweldig dat je zo’n kans krijgt.’ Ja, dat weet ik wel, maar ik denk dat ik het eerst rustig moet opbouwen.’
Geplaatst 1 juni 200718 jr. Auteur Deel 3 Als we het eten op hebben belt mijn oude bekende aan. Ik loop naar de deur en doe open en daar staat hij. Als ik hem naar mijn kantoor begeleidt neemt hij plaat op een stoel en ik ga achter mijn bureau zitten. En dan begint hij te vertellen. ‘Ik ben de eigenaar van Man Utd.’ Ik kijk hem verbaasd aan. En dan begint hij weer. ‘Ik heb nog een manager nodig voor het komend seizoen en ik zie wel iets in jou, ik weet dat het gewaagt is want je hebt nog helemaal geen ervaring alleen als speler heb je veel ervaring. Ik zou het leuk vinden als je het doet. We waren vroeger goeie vrienden daarom biedt ik je nu deze kans. Ik heb een contract voor 1 jaar bij me. Wil je manager worden bij Manchester United?’ ‘Natuurlijk wil ik manager worden bij Manchester Uniter, het is een grote ploeg.’ De volgende dag als ik bij de toekomst aankom komt Martin van Geel naar mij toe en vraagt: ‘Heb je al een keuze gemaakt?’ ‘Ja, en ik doe het niet. Ik heb al een paar andere aanbiedingen op zak.’ ‘Dat is jammer voor ons maar we respecteren je keuze.
Geplaatst 1 juni 200718 jr. Auteur Ik ben nu in Manchester. Ik heb een leuk huisje gevonden en mijn vriendin wil met je mee. Wat wil je nog meer? Ik ben nu op weg naar de presentatie. De voorzitter tevens mijn vriend stelt me voor aan de pers en daarna ook nog een persconferentie. De Persconferentie Pers: Waarom heb jij Remko Spaan aangesteld als manager? Voorzitter: Hij heeft veel ervaring als speler. En hij zou met zijn kennis de club moeten kunnen leiden. Pers: Remko, wat voor doelstellingen heb jij? Remko: Tot op de laatste minuut meedoen om het kampioenschap. En tot de halve finale Champions Cup komen. Pers: Zijn er nog aankopen gedaan of wie heb je op je verlanglijst? Remko: We moeten nog een spits aantrekken en dat zou Fernando Torres kunnen zijn maar ook Miroslav Klose. Voorzitter: Hiermee eindig ik de persconferentie. Jullie kunnen op een ander moment gewoon jullie vragen stellen. Als de persconferentie is afgelopen loop ik naar mijn kantoor. Daar heb ik een afspraak om een aantal contracten te verlengen en heb ik een gesprek met de voorzitter over de aankopen en extra transfer budget.
Geplaatst 1 juni 200718 jr. Ik ben nu in Manchester. Ik heb een leuk huisje gevonden en mijn vriendin wil met je mee. Wat wil je nog meer? Ik ben nu op weg naar de presentatie. De voorzitter tevens mijn vriend stelt me voor aan de pers en daarna ook nog een persconferentie. De Persconferentie Pers: Waarom heb jij Remko Spaan aangesteld als manager? Voorzitter: Hij heeft veel ervaring als speler. En hij zou met zijn kennis de club moeten kunnen leiden. Pers: Remko, wat voor doelstellingen heb jij? Remko: Tot op de laatste minuut meedoen om het kampioenschap. En tot de halve finale Champions Cup komen. Pers: Zijn er nog aankopen gedaan of wie heb je op je verlanglijst? Remko: We moeten nog een spits aantrekken en dat zouden Fernando Torres kunnen zijn maar ook Miroslav Klose. Voorzitter: Hiermee eindig ik de persconferentie. Jullie kunnen op een ander moment gewoon jullie vragen stellen. Als de persconferentie is afgelopen loop ik naar mijn kantoor. Daar heb ik een afspraak om een aantal contracten te verlengen en heb ik een gesprek met de voorzitter over de aankopen en extra transfer budget. Even een klein foutje, het is zou i.p.v. zouden. Verder begint het goed, veel succes..;)
Geplaatst 1 juni 200718 jr. Als ik het goed begrijp wordt je Juventus novelle vervangen door deze en zul je ook proberen je Ajax novelle nog actief te houden? Dat gaat een hele klus worden zeg. Man Utd is zeker geen verkeerde club natuurlijk Remkoo, maar of je er al meteen veel van kunt verwachten vraag ik me af eerlijk gezegd.
Geplaatst 1 juni 200718 jr. Auteur Deel 4 Mijn goede vriend tevens voorzitter Tom komt binnen. Hij wil de lijst met transfers hebben. ‘Je hebt Klose gehaald, het is een goeie speler. En je hebt aardig wat spelers verhuurd voor ervaring’. Hij loopt weer het kantoor uit en ik kijk in de papieren van de oefenwedstrijden. Mooie oefenwedstrijden. We zijn op stage geweest in de VS en China. Mijn assistent had ze geleid dan kon ik in Manchester wat contracten afhandelen. Over een week begint de competitie tegen Portsmouth. We moeten die wedstrijd kunnen winnen. Als ik thuis kom dat ligt mijn vriendin al op bed. Het is ook al laat, ik was met een aantal stafleden naar de kroeg gegaan. Als ik nog even op de computer kijk zie ik een opmerkelijk bericht. De voorzitter (tom) verkoopt Manchester United aan een rijke Amerikaan. Dat kan toch nooit waar zijn. Hij zei gister nog dat hij het nog naar zijn zin had bij de club en dat hij het nooit zou verkopen. Ik ga morgen wel even naar hem toe en kijken of het waar is.
Geplaatst 1 juni 200718 jr. Auteur Deel 6 ‘Hallo voorzitter. Heb je gister gezien wat er op het internet staat?’ ‘Nee, wat stond er op dan?’ Ik loop naar het bureau en ga zitten. ‘Er stond dat je de club wou verkopen aan iemand uit de VS. Ik hoop niet dat dit waar is?’ ‘Natuurlijk is dit niet waar, dus je kan gewoon manager blijven en nu moet je, je gaan voorbereiden op de wedstrijd tegen Portsmounth.’ Ik loop het kantoor het en ik ga naar het trainingsveld. Als ik na de training thuis kom ligt er een geheimzinnige brief op tafel. Ik vraag aan mijn vriendin wanneer die brief gebracht is en ze zegt dat de postbode die net heeft gebracht. Ik maak de brief open en lees: Beste meneer Spaan. U bent nu manager van Manchester United, maar ik heb een interessante aanbieding voor U. U kunt manager worden van Chelsea. Wij bieden U een groot salaris aan. Met vriendelijke groet: het bestuur van Chelsea. Ik denk bij mezelf: ‘ik ga nooit naar Chelsea, ik heb het naar mijn zin bij Manchester United.’ Mijn vriendin vraagt wat voor brief het was en ze leest de brief en vraagt daarna: dit ga je toch niet doen hè?’ ‘Natuurlijk niet, het is de concurrent van Man Utd.’ De volgende dag moet ik tegen Portsmouth. Als ik bij het stadion aankom loop ik direct naar de bestuurskamer en vertel wat voor brief ik heb gekregen. ‘Ga je dit doen’ vraagt Tom dan. ‘Natuurlijk ga ik dit niet doen, ik heb het naar mijn zin.’ Maar ik ga, ga me voorbereiden voor de competitiewedstrijd. ‘Een mooie wedstrijd, hè voorzitter?’ ‘Zeker, we beginnen met een winst.’
Geplaatst 3 juni 200718 jr. Auteur Een paar wedstrijden: De Champions Cup loting: Intervieuw Pers: Bent U een beetje blij met de loting? Remko: Ja, alleen Roma kan het ons lastig maken. Pers: De uitwedstrijden zijn toch wel lastig tegen Dinamo Kiev en Fenerbahce? Remko: Maar als wij alle thuiswedstrijden winnen dan hebben we al 9 punten en als we in de uitwedstrijden wat punten mee pakken zijn we naar de tweede ronde. Pers: Bedankt voor de vragen. Remko: Alstublieft. De volgende keer: - Competitie - Champions Cup wedstrijd tegen AS Roma Kom nog een keer langs en je kan screens aanvragen
Geplaatst 3 juni 200718 jr. Mooie verslagen alleen 1 klein minpuntje: Je zegt telkens HUN kwamen op voorsprong, maar het nederlands voor hun is ZIJ, of ZE. Misschien geitenneukerij, maar dat is opbouwend kritiek. voor de rest: Ga ZO Door!!
Geplaatst 6 juni 200718 jr. Auteur De volgende wedstrijden zijn gespeeld: De volgende Champions Cup wedstrijd is gespeeld: De volgende keer: - Competitie - Champions Cup Kom nog een keer langs en laat een berichtje achter
Geplaatst 6 juni 200718 jr. Zeker omdat je een novelle hebt lopen met ManU zou ik niet ook naar Arsenal gaan;)
Geplaatst 7 juni 200718 jr. Watford-Manchester United daar staat geen uitslag bij. Ik moet zeggen dat je de CL behoorlijk gunstig geloot hebt hoewel Fenerbahce in Turkije natuurlijk hardstikke goed is merk je wel.