Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik heb nog nooit eerder een novelle begonnen met een verhaal dus verwacht niet te veel.

De training was net afgelopen en de voorzitter belde mij om een gesprek. ‘Waarom wilt U mij spreken dan?’ Daar hebben we het vanmiddag nog wel over.

Die middag:

‘Hallo voorzitter, hoe gaat het met U?’ De voorzitter zegt: ‘Met mij gaat het wel goed’. ‘Waarover wilt U mij spreken?’ Je weet toch dat Didier Deschamps net is ontslagen, nou we hebben nog geen trainer gevonden en jij lijkt mij de perfecte kandidaat aangezien je hier een hele lange tijd heb gevoetbald.’ Ik denk even na en zeg: ‘Ik moet er thuis nog even bespreken en dan hoor je het binnen deze week nog.’ De voorzitter vind het goed.

Als ik nu huis rijd denk ik nog even erover na. ‘Ik heb nog helemaal geen ervaring, ik heb 2 jaar de B1 van Juventus getraind en dan willen ze mij hebben maar waarvoor?’ Eenmaal thuis gekomen ga ik gelijk naar mijn vriendin toe en zeg:’Juventus wil mij als hoofdtrainer.’ Mijn vriendin zegt dan meteen:’ Dat is toch geweldig hier heb je al zo lang naar uitgekeken of niet soms?’ ‘Dat is waar, maar ik weet niet of ik er al wel klaar voor ben. Juventus wil natuurlijk zo snel mogelijk weer terug naar de Serie A en ik weet niet of ik dat wel kan.’ Mijn vriendin stelt mij al snel gerust: ‘Natuurlijk kan jij dat wel, je doet het nu toch ook al goed bij de B1 jullie zijn vorig jaar nog kampioen geworden.’ Ik zeg dan: ‘Oké ik weet genoeg, ik ga morgen naar de voorzitter. Je hoort het nog wel.’

De volgende dag rij ik met mijn ferrari naar de club. Ik klop op de deur van de voorzitter. Hij roept dat ik binnen mag komen en ik ga daar zitten in het luxe kantoor. De voorzitter begint meteen ‘en heb je een keus kunnen maken?’ Ik antwoord direct: ‘Natuurlijk anders zat ik hier niet. Ik wil hoofdtrainer van Juventus worden.’

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb nog nooit eerder een novelle begonnen met een verhaal dus verwacht niet te veel.

De training was net afgelopen en de voorzitter belde mij om een gesprek. ‘Waarom wilt U mij spreken dan?’ Daar hebben we het vanmiddag nog wel over.

Die middag:

‘Hallo voorzitter, hoe gaat het met U?’ De voorzitter zegt: ‘Met mij gaat het wel goed’. ‘Waarover wilt U mij spreken?’ Je weet toch dat Didier Deschamps net is ontslagen, nou we hebben nog geen trainer gevonden en jij lijkt mij de perfecte kandidaat aangezien je hier een hele lange tijd heb gevoetbald.’ Ik denk even na en zeg: ‘Ik moet er thuis nog even bespreken en dan hoor je het binnen deze week nog.’ De voorzitter vind het goed.

Als ik nu huis rijd denk ik nog even erover na. ‘Ik heb nog helemaal geen ervaring, ik heb 2 jaar de B1 van Juventus getraind en dan willen ze mij hebben maar waarvoor?’ Eenmaal thuis gekomen ga ik gelijk naar mijn vriendin toe en zeg:’Juventus wil mij als hoofdtrainer.’ Mijn vriendin zegt dan meteen:’ Dat is toch geweldig hier heb je al zo lang naar uitgekeken of niet soms?’ ‘Dat is waar, maar ik weet niet of ik er al wel klaar voor ben. Juventus wil natuurlijk zo snel mogelijk weer terug naar de Serie A en ik weet niet of ik dat wel kan.’ Mijn vriendin stelt mij al snel gerust: ‘Natuurlijk kan jij dat wel, je doet het nu toch ook al goed bij de B1 jullie zijn vorig jaar nog kampioen geworden.’ Ik zeg dan: ‘Oké ik weet genoeg, ik ga morgen naar de voorzitter. Je hoort het nog wel.’

De volgende dag rij ik met mijn ferrari naar de club. Ik klop op de deur van de voorzitter. Hij roept dat ik binnen mag komen en ik ga daar zitten in het luxe kantoor. De voorzitter begint meteen ‘en heb je een keus kunnen maken?’ Ik antwoord direct: ‘Natuurlijk anders zat ik hier niet. Ik wil hoofdtrainer van Juventus worden.’

Geplaatst
  • Auteur

Die middag:

Geplaatst

Het stukje is niet slecht geschreven. Veel succes.

Geplaatst
  • Auteur

{Deel 2}

Ik loop voor een bespreking naar het kantoor van de voorzitter. Ik heb een bespreking over het contract en het transferbudget en de doelstellingen. ‘Kom binnen’ roept de voorzitter. Ik kom binnen en ga zitten. De voorzitter zegt: ‘Dit is je contract’. Een mooi contract zeg ik bij mezelf. ‘We gaan eerst kijken hoe je het binnen dit jaar doet en dan gaan we aan het einde van de seizoen kijken of je een contract verlenging krijgt. Je krijgt een budget van 12 miljoen euro. Daar kan je versterkingen van halen.’ ‘Oké dat is mooi dan kan ik gaan beginnen. Tot ziens’. Als ik weg wil gaan roept de voorzitter ‘morgen wordt je gepresenteerd aan de pers’.

Als ik naar huis ga dan zie ik dat er een briefje ligt van mijn vriendin. Er staat op ‘Ik ben even weg en om half 3 terug’ oké denk ik bij mezelf dan ga ik nog maar even achter mijn laptop even kijken naar wat voetbalnieuwtjes en dan zie ik op de site ‘Remko Spaan trainer van Juventus.’

4p1x2xe.jpg

Ik denk bij mezelf ‘zij zijn er snel bij’. Even later komt mijn vriendin thuis en zeg ik tegen haar: ‘Ik wordt de nieuwe trainer van Juventus’. ‘Dat dacht ik al, daarom heb ik een mooi pak gekocht met het embleem van Juventus’. ‘Dank je schat’.

De volgende keer:

- Persconferentie

Geplaatst

Je hebt een vriendin, een vrouw, of allebei?:p dat doe je goed;) nix mis mee hoor, ik wijzig dat in mijn novelle ook erg vaak;) mooie start in ieder geval ga zo door!

denk wel om je taal... 'hun zijn er snel bij' -> ZIJ zijn er snel bij;) ...klassieke fout

Geplaatst
  • Auteur
Je hebt een vriendin, een vrouw, of allebei?:p dat doe je goed;) nix mis mee hoor, ik wijzig dat in mijn novelle ook erg vaak;) mooie start in ieder geval ga zo door!

denk wel om je taal... 'hun zijn er snel bij' -> ZIJ zijn er snel bij;) ...klassieke fout

bedankt had ik nog niet gezien:thumb:

Geplaatst
  • Auteur

De persconferentie:

Pers: Wat zijn de doelstellingen voor dit jaar?

Remkoo: We proberen promotie af te dwingen en eerste worden in de serie B en we proberen de beker te winnen zodat we naar de Uefa Cup kunnen.

Pers: Zou dat wel lukken om de beker te winnen?

Remkoo: Natuurlijk, soms winnen middenmoters van de serie A toch ook de beker en wij zijn even zo goed als hun als je nar onze selectie kijkt.

Pers: Heeft U al versterkingen op het oog?

Remkoo: We moeten eerst spelers verkopen zodat we nog meer geld hebben voor transfers want wat we nu hebben is niet veel voor goeie versterkingen kan ik U vertellen.

Pers: U begint met 9 punten achterstand is dat niet wat veel om kampioen te worden?

Remkoo: We hebben heel veel wedstrijden om in te lopen en als we dat niet inhalen dan worden we maar geen kampioen als we maar promoveren daar gaat het mij om en dan kunnen we zo snel mogelijk weer naar de top van de serie A.

Pers: U heeft nog niks bewezen, maar ze nemen U toch als hoofdtrainer, waarom?

Remkoo: Ik heb heel lang bij Juventus gespeelt, ik ben 2 jaar coach geweest bij de B1 waarvan 1x kampioen. Ik ken de club door en door.

Pers: Dit wordt de eerste klus van U, wat verwacht U?

Remkoo: Zoals ik al zei promotie afdwingen. En heel veel ervaring op doen zodat ik in de serie A als we gepromoveerd zijn goed kunnen doen.

Pers: Bedankt voor het antwoorden van onze vragen.

Remkoo: Alstublieft.

Applaus klikt uit de zaal.

Geplaatst
  • Auteur

De spelerspresentatie beginnen maar met de Keepers:

6d2jzmf.jpg Gianluigi Buffon. 4yyza5u.jpg Antonio Mirante

De verdedigers:

4pczqkw.jpg Balzaretti. 6b22oao.jpg Birindelli. 67otl3m.jpg Boumsong. 4puchu0.jpg Chiellini. 6bm8j1l.jpg Igor Tudor. 4kjg9r5.jpg Kovac. 6cwwf4m.jpg Zebina.

Dit zijn misschien niet alle spelers.

Geplaatst
  • Auteur

De middenvelders:

52ck6ps.jpg Camoranesi. 6cggv0m.jpg Marchionni. 4v7w5r5.jpg Matteo Paro. 4v52zh3.jpg Nedved.

Sommige verdedigers kunnen ook op het middenveld

De Aanvallers:

4yi8901.jpg Bojinov. 4yha8uc.jpg Del Piero. 6cry43m.jpg Trezeguet.

Geplaatst
  • Auteur

Deel 3

Ik denk ‘we kunnen met deze selectie wel promotie afdwingen maar we moeten nog wel wat mensen kopen’. Ik loop ondertussen naar het kantoor van de voorzitter en klop op de deur en hij roept ‘binnen’. Ik kijk even het kantoor binnen en kijk verbaast. Hij heeft heel zijn kantoor veranderd. Het hele kantoor is in de kleur van Juventus. Eerst was zijn kantoor muf en grijs. ‘Hallo voorzitter, het kantoor is mooi geworden’. ‘Dankjewel het was ook wel weer eens tijd dat het werd veranderd (haha). Maar waarvoor kom je eigenlijk?’ ‘Nou, ik heb de selectie even bekeken en er zijn nog wat versterkingen nodig. Ik dacht zelf nog aan een goeie verdediger. En een reserve aanvaller en als er nog geld over is nog een reserve middenvelder’. ‘Dat is niet niks, ik zal kijken wat ik voor je kan doen.’ Ik loop het kantoor uit om mijn eerste training te gaan leiden. Als ik in de kleedkamer kom is de sfeer gespannen. Ik zeg ‘kom lach eens allemaal, we gaan een goed seizoen beleven.’ En dan lachen ze gelijk allemaal. We lopen rustig naar het veld en om het veld staan flink wat supporters die ons blijven steunen ook al spelen we in de serie B. Als we het veld opkomen beginnen de supporters allemaal te juichen en te klappen. We gaan eerst een ontspannen warming-up doen. Dan gaan we wat afwerken en dan zit de eerste training er al weer op. Toen ik van het trainingveld liep waren er allemaal fotograven die een foto van mij wilde.

De volgende keer:

- Informatie van Juventus

Geplaatst
  • Auteur

4y6ao0g.jpg

Dit is de informatie van de club:

5z2pkiv.jpg

In dit stadions spelen ze:

5xsh2rt.jpg

Dit is hun shirt:

6ajso4y.jpg

Dit is hun logo:

62s9xeq.jpg

De volgende keer:

- transfers

Kom nog een keer langs en laat een berichtje achter (werkt motiverend)

Geplaatst
  • Auteur

5048o7k.jpg

De transfers:

5z2l3px.jpg

De volgende keer:

- 1e, 2e en 3e Kwalificatie ronde beker

- begin competitie

Kom nog een keer terug en laat een berichtje achter (dat werkt motiverend)

Geplaatst

Remko, het ziet er mooi uit:D ik ken het probleem van motiverende berichtjes.. dwz: als je ze niet krijgt.. komt vanzelf als je over de 10 pagina's bent jongen;) KUTGW! (maar er liever niet om vragen, dat staat niet zo;))

Edit: gaarne een screentje van je aankoop Sergio Garcia;)

Geplaatst

Hmmm... om eerlijk te zijn vind ik hem helemaal niet echt goed genoeg voro Juve

Geplaatst

Ja, zijn rapportcijfers zijn aardig, maar hij kan voor geen meter koppen of afmaken...

Geplaatst

in ieder geval een goede stand-in

leuke club met zeker mogelijkheden succes met juve

Geplaatst
  • Auteur

4pcm1ww.jpg

De oefenwedstrijden:

54oacdz.jpg

De kwalificatiewedstrijden voor de beker:

641ur2w.jpg

De eerste competitiewedstrijden:

6cykt9f.jpg

De stand:

4zk7acg.jpg

De volgende keer:

- Competitie

- Misschien beker

Kom nog een keer langs en de screens zijn op aanvraag

Geplaatst

Juventus is zeker een mooie club hoewel ik wel moet zeggen dat het jammer is dat ze in de Serie B zitten.

Je eerste resultaten zien er niet slecht uit en je kunt best een verhaal schrijven.

Geplaatst
  • Auteur

‘Hallo voorzitter’, Ik zit aan mijn bureau en de voorzitter komt binnen. ‘Ik wil het met jou hebben over de financiën. Het gaat niet zo goed, we zullen spelers moeten verkopen.’ Hij loopt naar mijn bureau en kijkt in de scoutingverslagen. ‘Ik denk dat we Sergio Garcia moeten verkopen, hij kost ons te veel geld. Ik zou hem voor 10 miljoen ongeveer willen verkopen. Hebben we uit die speler ook nog wat winst. Dat was het, ik moet nu weer gaan want ik heb een bespreking.’ Ik laat de voorzitter uit en denk er nog even verder over na en denk bij mezelf: ‘het zou dan wel goed zijn voor de ontwikkeling van Bojinov die zit nu toch alleen maar op de bank en dan zou Del Piero achter de spitsen kunnen gaan spelen, maar hij scoort wel veel en Nedved zou de positie ook nog wel over kunnen gaan namen.’ Ik loop naar buiten om naar huis te gaan met mijn scoutingverslagen onder de arm om die thuis bij mijn lieftallige vriendin onder de loep te nemen. Als ik thuis kom zit mijn vriendin op de bank op mij te wachten. Ze ziet meteen dat er wat is maar ze zegt niks. Als ik langs haar loop zeg ik even ‘hoi’ en loop direct naar boven. Ik ga achter mijn computer zitten en zoek even wat statistieken op van de spelers die zijn gescout. Dan zie ik het scoutingverslag van Iaquinta. Ik denk bij mezelf ‘zo die speler is goed, ik moet maar eens gaan praten met de scouting’. Dan komt mijn vriendin binnen en vraagt: ‘wat is er met jou aan de hand, je komt binnen en je zegt alleen maar hoi, ik geen eens een kus?’ Ik sta op en geef haar gelijk een kus. En dan begin ik te vertellen ‘er zijn problemen op de club, er is helemaal geen geld en er zullen spelers moeten worden verkocht. En dan moet ik nog maar eens een normaal elftal zien te brengen. Ik weet niet of ik het wel volhoud.’ ‘Tuurlijk hou jij het vol, ik ben toch bij je, je sta niet alleen hoor.’ Me vriendin heeft me gerust gesteld. ‘Ik denk dat ik maar eens naar bed ga, morgen staat er een moeilijke wedstrijd op het programma tegen Bologna (of zoiets :P).’ ‘Dan ga ik met je mee.’

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.